ODLUKAO USPOSTAVLJANJU SISTEMA ENERGETSKOG MENADŽMENTA GRADA ZRENJANINA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 16/2024) |
Ovom Odlukom utvrđuju se okvir, obuhvat, mere, aktivnosti i rokovi za sprovođenje aktivnosti neophodnih za uspostavljanje sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina i uređuje se struktura zaduženih i odgovornih lica za realizaciju ciljeva energetskog menadžmenta, kao i odgovornosti, koordinacija i procedure za upravljanje potrošnjom energije, a u cilju stvaranja uslova za efikasno korišćenje energije i unapređenje energetske efikasnosti javnih objekata/objekata javne potrošnje na teritoriji Grada Zrenjanina, u skladu sa zakonom.
Izrazi upotrebljeni u ovoj Odluci imaju sledeće značenje:
1) Brzo promenljivi energetski podaci su podaci o potrošnji i troškovima energije, energenata i vode;
2) Godišnji izveštaj o ostvarivanju ciljeva uštede energije (u daljem tekstu: Godišnji izveštaj) je izveštaj kojim obveznik sistema energetskog menadžmenta izveštava ministarstvo nadležno za poslove energetike o sprovedenim merama i aktivnostima i stepenu realizacije ciljeva definisanih programom i planom energetske efikasnosti;
3) Energetska troškovna celina (ETC) je objekat ili njegov deo za koji je moguće meriti potrošnju energije, energenata i vode, kao i definisati parametre koji utiču na tu potrošnju;
4) Energetski menadžer je fizičko lice koje ima licencu energetskog menadžera, imenovano od strane obveznika sistema načine korišćenja i količine upotrebljene energije, predlaže mere energetske efikasnosti i obavlja druge poslove utvrđene Zakonom;
5) Energija jeste električna, toplotna i energenti koji se nalaze u prodaji: prirodni gas, tečni naftni gas, ugalj, ulje za loženje i druga goriva za grejanje i hlađenje;
6) Efikasno korišćenje energije je korišćenje energije za kvalitetno obavljanje odgovarajućih aktivnosti i pružanje usluga na način kojim se postiže minimalna potrošnja energije, u okviru tehničkih mogućnosti savremenih postrojenja, opreme i uređaja;
7) Elaborat o energetskoj efikasnosti energetskih objekata je elaborat u kojem se na osnovu propisanih metoda dokumentovano izračunava, odnosno procenjuje stepen energetske efikasnosti energetskih objekata;
8) ISEM je informacioni sistem za praćenje i analizu potrošnje energije i vode u javnim objektima koji služi za potrebe sistema energetskog menadžmenta i kojim upravlja ministarstvo nadležno za poslove energetike;
9) Javna zgrada je zgrada u javnoj svojini;
10) Javni objekti/objekti su zgrade i drugi objekti, uključujući i objekte javnog osvetljenja, česme, fontane i dr., za koje troškove za energiju ili vodu snose korisnici javnih sredstava;
11) Korisnici javnih sredstava su direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, korisnici sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje i javna preduzeća osnovana od strane Republike Srbije, odnosno lokalne vlasti, pravna lica osnovana od strane tih javnih preduzeća, pravna lica nad kojima Republika Srbija, odnosno lokalna vlast ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, druga pravna lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda ostvarenih u prethodnoj poslovnoj godini, kao i javne agencije i organizacije na koje se primenjuju propisi o javnim agencijama;
12) Korisnik objekta je pravno lice koje neposredno koristi objekat i koje dobija sredstva za finansiranje troškova objekta od matičnog korisnika;
13) Korisnik na nivou objekta je fizičko lice koje ima ovlašćenje za unos podataka u ISEM o konkretnom objektu ili o više objekata, odnosno o jednoj ili više ETC;
14) Krajnji kupac je fizičko ili pravno lice ili preduzetnik koje kupuje energiju za sopstvene potrebe;
15) Matični korisnik objekta je korisnik javnih sredstava koji finansira troškove energije i vode u objektu, kao i troškove tekućeg i/ili investicionog održavanja i koji je unutar organizacione strukture ISEM nadređen korisniku objekta;
16) Mere energetske efikasnosti su radnje koje dovode do proverljivog i merljivog ili procenjenog povećanja energetske efikasnosti i preduzimaju se kao rezultat mere politike energetske efikasnosti; merom energetske efikasnosti smatra se i proizvodnja električne odnosno toplotne energije korišćenjem obnovljivih izvora energije, pod uslovom da se proizvedena električna energija, odnosno toplotna energija koristi na mestu proizvodnje;
17) Mere politike energetske efikasnosti su regulatorni, finansijski, fiskalni ili instrumenti informativnog karaktera koje utvrđuju organi i druga tela, kao i druge javne službe radi stvaranja okvira podrške ili podsticaja za učesnike na tržištu, da pružaju i nabavljaju energetske usluge i primenjuju druge mere energetske efikasnosti;
18) Obveznici sistema energetskog menadžmenta, podrazumevamo obveznike sistema iz javnog sektora - organi državne uprave i drugi organi Republike Srbije, organi autonomne pokrajine, organi jedinica lokalne samouprave sa više od 20.000 stanovnika, kao i druge javne službe koje koriste objekte u javnoj svojini;
19) Objekti javne namene su objekti namenjeni za javno korišćenje i mogu biti objekti javne namene u javnoj svojini po osnovu posebnih zakona (objekti za potrebe državnih organa, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave) i ostali objekti javne namene koji mogu biti u svim oblicima svojine (bolnice, domovi zdravlja, objekti obrazovanja, sportski i rekreativni objekti, objekti kulture, pošte i drugi objekti);
20) Objekti javne potrošnje su objekti u nadležnosti jedinice lokalne samouprave koji su u opštoj upotrebi, javno osvetljenje i drugi objekti za koje jedinica lokalne samouprave snosi troškove potrošnje energije, odnosno energenata;
21) Organizovano upravljanje energijom - upravljanje potrošnjom energije jeste integrisani pristup čiji je cilj da utiče na smanjenje ukupne potrošnje primarne energije i vrši uticaj na životnu sredinu kroz praćenje potrošnje energije i primenom mera za povećanje energetske efikasnosti;
22) Plan energetske efikasnosti je planski dokument sa merama i aktivnostima kojima obveznik sistema energetskog menadžmenta planira da sprovede program energetske efikasnosti;
23) Poboljšanje energetske efikasnosti je smanjenje potrošnje energije za isti obim i kvalitet obavljenih proizvodnih aktivnosti i pruženih usluga, ili povećanje obima i kvaliteta obavljenih proizvodnih aktivnosti i pruženih usluga uz istu potrošnju energije, koje se ostvaruje primenom mera efikasnog korišćenja energije;
24) Program energetske efikasnosti je planski dokument koji donosi jedinica lokalne samouprave, odnosno drugi obveznik sistema energetskog menadžmenta o planiranom načinu ostvarivanja i veličini planiranog cilja uštede energije, za period od najmanje tri godine;
25) SEMIS je informacioni sistem za praćenje sprovođenja sistema energetskog menadžmenta kojim upravlja ministarstvo nadležno za poslove energetike;
26) Sporo promenljivi energetski podaci su merači, brojila, dobavljači i sl.
Sistem energetskog menadžmenta grada Zrenjanina
Sistem energetskog menadžmenta jeste sistem organizovanog upravljanja energijom koji obuhvata najširi skup regulatornih, organizacionih, podsticajnih, tehničkih i drugih mera i aktivnosti, kao i organizovanog praćenja i analize obavljanja energetskih delatnosti i potrošnje energije, koje u okvirima svojih ovlašćenja planiraju i sprovode organi grada Zrenjanina i drugi obveznici sistema energetskog menadžmenta, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Grad Zrenjanin izvršava obaveze u pogledu sprovođenja sistema energetskog menadžmenta i za javna preduzeća, ustanove i organizacije čiji je osnivač.
Privredna društva i javna preduzeća čija je pretežna delatnost u proizvodnom sektoru su Obveznici sistema ukoliko na najmanje jednoj lokaciji imaju godišnju potrošnju primarne energije veću od 25 GWh (90 TJ ili 2150 toe).
Pretežna delatnost u proizvodnom sektoru u smislu stava 3. ovog člana obuhvata delatnosti navedene u Sektoru A-F uredbe kojom se uređuje klasifikacija delatnosti.
Izuzetno od stava 3. ovog člana, Obveznici sistema su javna preduzeća koja obavljaju komunalne delatnosti proizvodnje, distribucije i snabdevanja toplotnom energijom, snabdevanja vodom za piće, prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, kao i obezbeđivanja javnog osvetljenja, ako imaju godišnju potrošnju primarne energije veću od pet MWh.
Privredna društva i javna preduzeća čija je pretežna delatnost u sektoru trgovine i usluga su Obveznici sistema ukoliko na najmanje jednoj lokaciji imaju godišnju potrošnju primarne energije veću od 7 GWh (25,2 TJ ili 602 toe).
Cilj Sistema energetskog menadžmenta grada Zrenjanina
Cilj Sistema energetskog menadžmenta grada Zrenjanina jeste usklađivanje lokalne energetske politike sa nacionalnim planskim i strateškim ciljevima i prioritetima u ostvarivanju sledećih ciljeva:
1. Smanjenje potrošnje energije, odnosno troškova energije koji se podmiruju iz gradskog budžeta, uz dostizanje i održavanje odgovarajućeg kvaliteta komfora u javnim zgradama,
2. Upotreba obnovljivih izvora energije, uz maksimalno korišćenje resursa sa sopstvene teritorije,
3. Stvaranje uslova da različitom broju korisnika sektora javnih zgrada budu dostupni i pristupačni različiti energenti,
4. Smanjenje negativnog uticaja na životnu sredinu, kako usled korišćenja energije tako i usled ostalih delatnosti.
Grad Zrenjanin, preko svojih organa, kao obveznik sistema energetskog menadžmenta, dužna je da, u skladu sa zakonom:
1. prati i analizira sve vidove svoje potrošnje i vodi o toj potrošnji redovnu i tačnu evidenciju;
2. utvrđuje ciljeve energetske efikasnosti u okviru svojih poslova i donosi i na zahtev dostavlja Ministarstvu rudarstva i energetike planska akta energetske efikasnosti radi postizanja uštede energije u skladu sa ciljevima uštede koje definiše Vlada,
3. imenuje potreban broj energetskih menadžera,
4. obaveštava Ministarstvo rudarstva i energetike o licu koje je imenovano za energetskog menadžera i o licu ovlašćenom da pored energetskog menadžera potpisuje Godišnji izveštaj,
5. donosi interni akt kojim će biti uređena struktura zaduženih i odgovornih lica za realizaciju ciljeva energetskog menadžmenta, kao i odgovornosti, koordinacija i procedure za upravljanje potrošnjom energije,
6. sprovodi mere energetske efikasnosti navedene u programu i planu iz tačke 2. ovog člana,
7. dostavlja Ministarstvu rudarstva i energetike Godišnji izveštaj o ostvarivanju ciljeva uštede energije, sadržanih u programu iz tačke 2. ovog stava,
8. obezbeđuje sprovođenje energetskog pregleda u rokovima predviđenim Zakonom,
9. unosi podatke u SEMIS,
10. redovno i blagovremeno obezbeđuje energetskom menadžeru pristup podacima koji su mu potrebni za rad,
11. preduzima i druge aktivnosti i mere u skladu sa Zakonom.
Grad Zrenjanin dužan je da na zahtev Odeljenja za privredu Gradske uprave Grada Zrenjanina, nadležnog za prikupljanje i analizu podataka o načinu korišćenja energije, a preko nadležnog Odeljenja za finansije Gradske uprave Grada Zrenjanina, dostavi listu objekata i/ili delova objekata odnosno listu krajnjih korisnika objekata i/ili delova objekata za koje grad Zrenjanin snosi troškove potrošnje energije, energenata i/ili vode.
Grad Zrenjanin dužna je da redovno, a najmanje jednom mesečno, unosi u ISEM podatke o potrošnji energije i vode u javnim objektima koji su u njenoj nadležnosti osim ako je predviđeno da podatke o merenju, potrošnji i troškovima za isporučenu električnu energiju, toplotnu energiju, prirodni gas i/ili vodu u javnim zgradama odnosno u javnom osvetljenju i drugim objektima unose lica koja ispostavljaju račune odnosno snabdevaju krajnje kupce električnom energijom, toplotnom energijom, prirodnim gasom i vodom.
Grad Zrenjanin dužna je da imenuje lice iz redova zaposlenih za unos podataka o potrošnji energije, energenata i vode u Informacioni sistem za praćenje i analizu potrošnje energije i vode u javnim objektima (ISEM) i o tome izvesti organ Grad Zrenjanin nadležan za poslove energetskog menadžmenta u cilju kreiranja korisničkog naloga u ISEM bazi. Svi korisnici ISEM naloga moraju biti osposobljeni za rad na računaru, odnosno vladati standardnim postupcima korišćenja MS Windows i MS Office programa, kao i pregleda internet stranica. Imenovano lice Grada Zrenjanin dužno je da kompletira unos podataka o potrošnji energije, energenata i/ili vode za objekte iz svoje nadležnosti najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
Grad Zrenjanin dužan je da u svojim planskim dokumentima planira aktivnosti u oblasti energetske efikasnosti u skladu sa Strategijom razvoja energetike Republike Srbije, Programom kojim se utvrđuju uslovi, način, dinamika i mere za ostvarivanje Strategije, Integrisanim nacionalnim energetskim i klimatskim planom, Zakonom o energetskoj efikasnosti i racionalnoj upotrebi energije i zakonom kojim je uređen planski sistem Republike Srbije.
Grad Zrenjanin je dužan da planira sredstva za sprovođenje mera definisanih programom i planom energetske efikasnosti.
Grad Zrenjanin je dužan da sprovodi energetski pregled u sistemu energetskog menadžmenta periodično, a najmanje jednom u šest godina. Grad Zrenjanin će prvi energetski pregled sprovesti do 31. decembra 2025. godine.
Okvir i obuhvat sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina
Okvir Sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina odnosi se na teritorijalnu granicu Grada Zrenjanina i obuhvata energetske tokove unutar granica Grada.
U finansijsko-računovodstvenom smislu okvir Sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina se odnosi na energetske tokove za koje je Grad Zrenjanin delimično ili u potpunosti finansijski odgovorna.
Obuhvat sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina čine delovi gradske infrastrukture i gradskih delatnosti/poslova nad kojima Grad Zrenjanin ostvaruje punu nadležnost (objekti javne namene, objekti koje koriste javne službe, javna preduzeća, ustanove i organizacije čiji je osnivač Grad Zrenjanin i drugi objekti u opštoj upotrebi u nadležnosti autonomne pokrajine odn. jedinice lokalne samouprave) i svi drugi objekti za koje Grad Zrenjanin direktno ili indirektno snosi troškove potrošnje energije odnosno energenata i vode, tekućeg i/ili investicionog održavanja.
Svi pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski prirodni rod.
Struktura sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina
Sistem energetskog menadžmenta u Gradu Zrenjaninu čine:
1. Gradonačelnik grada Zrenjanina,
2. Skupština grada Zrenjanina,
3. Gradsko veće grada Zrenjanina,
4. Odeljenje za privredu Grada Zrenjanina nadležno za poslove gradskog energetskog menadžmenta, u okviru kojeg je zaposleno lice sa licencom energetskog menadžera za oblast energetike javnog sektora,
5. Savet za energetsku efikasnost,
6. drugi Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjih korisnika objekata javne potrošnje na teritoriji Grada Zrenjanina, koji su korisnici budžetskih sredstava grada Zrenjanina, u skladu sa zakonom.
Gradonačelnik grada Zrenjanina, dostavlja Ministarstvu nadležnom za poslove energetike Godišnji izveštaj na propisanom obrascu najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik grada Zrenjanina, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave i drugih obveznika sistema energetskog menadžmenta na poslovima i aktivnostima koje su usmerene ka prikupljanju podataka od značaja za uspostavljanje sistema energetskog menadžmenta, ostvarenju ciljeva ušteda energije i unapređenju energetske efikasnosti.
Skupština grada Zrenjanina donosi Program energetske efikasnosti grada Zrenjanina na period od tri godine.
Skupština grada Zrenjanina, u skladu sa zakonom, donosi Plan energetske efikasnosti grada Zrenjanina.
Plan energetske efikasnosti sadrži naročito: mere energetske efikasnosti i aktivnosti kojima se ostvaruje efikasno korišćenje energije, nosioce i rokove za sprovođenje planiranih aktivnosti, očekivane rezultate za svaku od mera, odnosno aktivnosti, finansijske instrumente (izvore i način obezbeđivanja) predviđene za sprovođenje planiranih mera i izveštaj o realizaciji prethodnog plana energetske efikasnosti.
Plan iz stava 1. ovog člana donosi se na period od jedne godine.
Gradsko veće grada Zrenjanina obrazuje Savet za energetsku efikasnost Grada Zrenjanina.
Gradsko veće grada Zrenjanina, na predlog Odeljenja za privredu Gradske uprave Grada Zrenjanina, a po pribavljenom mišljenju Saveta za energetsku efikasnost, utvrđuje:
1) predloge Programa i Plana energetske efikasnosti Grada Zrenjanina;
2) predloge Godišnjih izveštaja;
3) predloge mera koje doprinose povećanju energetske efikasnosti i racionalnoj upotrebi energije;
i donosi
4) akte od značaja za uspostavljanje i funkcionisanje sistema organizovanog upravljanja potrošnjom energije, ostvarivanje ciljeva uštede energije i unapređenje energetske efikasnosti, kao i drugih poslova u skladu sa zakonom.
Odeljenja za privredu Gradske uprave grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Odeljenje) u okviru kojeg je zaposleno/angažovano lice koje obavlja poslove iz oblasti energetike javnog sektora je nadležni organ za poslove opštinskog energetskog menadžmenta.
Energetski menadžer je fizičko lice koje ima licencu energetskog menadžera za oblast energetike javnog sektora, izdatu od strane nadležnog ministarstva za poslove energetike u skladu sa Zakonom i koje je odgovarajućim aktom Obveznika sistema energetskog menadžmenta grada Zrenjanina, a u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji, raspoređeno na radno mesto energetski menadžer za obavljanje sledećih poslova:
1) prikupljanje i analiza podataka o načinu korišćenja energije,
2) organizovanje i učestvovanje u pripremi programa i plana energetske efikasnosti,
3) predlaganje mera energetske efikasnosti i učestvovanje u njihovoj realizaciji,
4) pripremanje Godišnjeg izveštaja,
5) preduzimanje drugih aktivnosti i mera energetske efikasnosti.
Energetski menadžer obveznika sistema koji su korisnici javnih sredstava, unosi podatke o ostvarivanju ciljeva energetske efikasnosti, sprovedenim merama i ostvarenim uštedama energije u informacioni sistem za praćenje i proveru ostvarenih ušteda finalne energije, kojim upravlja ministarstvo nadležno za poslove energetike (MVP-monitoring and verifikation platform).
Ministarstvo nadležno za poslove energetike administrira korisničke naloge energetskog menadžera u ISEM i SEMIS bazi.
Funkcije energetskog menadžera unutar sistema i ISEM baze su sledeće:
1) Upravlja korisnicima ISEM na nivou objekata, odnosno energetskih troškovnih centara za koje je nadležan,
2) Definiše objekte, odnosno energetske troškovne celine za koje je nadležan (definiše objekte i energetske troškovne celine, definiše merače i brojila, itd.);
3) Delimično vrši tzv. geo-administraciju (unosi vrste objekata, unosi matične korisnike i korisnike objekata, itd.);
4) Delimično vrši tzv. energo-administraciju (unosi dobavljače, unosi podatke o energetskim sistemima objekata, itd.);
5) Komunicira sa energetskim administratorom, odnosno lokalnim donosiocem odluka u vezi sa svim pitanjima od značaja za funkcionisanje objekata za koje je donosilac odluka nadležan;
6) Kreira različite izveštaje za potrebe korisnika ISEM na višim hijerarhijskim nivoima;
7) Komunicira sa administratorima sistema i nadležnima za sistem energetskog menadžmenta o pitanjima u vezi sa radom u ISEM.
Parametre za pristup sistemu energetskom menadžeru dodeljuje administrator sistema.
Energetskom menadžeru, po potrebi, u radu pomažu pravna lica, druga lica zaposlena u organima, organizacijama i ustanovama Grada Zrenjanina i pojedinci angažovani po potrebi, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Energetski menadžer neposredno sarađuje sa Savetom za energetsku efikasnost Grada Zrenjanina.
Energetski menadžer Grada Zrenjanina održava komunikaciju sa zaposlenima u javnim komunalnim preduzećima i javnim zgradama u vezi sa pitanjima energije.
Energetski menadžer identifikuje potrebe za obukom i vrši obuke u vezi sa energetskim menadžmentom zaposlenih u javnim objektima, javnim komunalnim preduzećima i ostalim sistemima koji spadaju u objekte javne potrošnje.
Savet za energetsku efikasnost Grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Savet) je savetodavno stručno telo koje doprinosi poslovima unapređenja energetske efikasnosti i stvaranja delotvornog sistema energetskog menadžmenta u Gradu Zrenjaninu.
Saveta za energetsku efikasnost obavlja sledeće poslove:
- učestvuje u pripremi i izradi Programa i Plana energetske efikasnosti Grada Zrenjanina i prikupljanju podataka od značaja za izradu strateških i planskih dokumenata iz oblasti energetske efikasnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom,
- razmatra i daje mišljenje na predloge mera za unapređenje energetske efikasnosti objekata javne potrošnje iz obuhvata sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina radi ostvarivanja ciljeva utvrđenih propisima u oblasti energetske efikasnosti i racionalne upotrebe energije Republike Srbije i Grada Zrenjanina;
- razmatra i daje mišljenje na predloge mera i finansijskih instrumenata za unapređenje energetske efikasnosti u procesu izrade budžeta Grada Zrenjanina;
- razmatra akte od značaja za energetsku efikasnost i racionalnu upotrebu energije na teritoriji Grada Zrenjanina;
- preduzima i druge aktivnosti i mere propisane zakonom i ovom odlukom.
Gradsko veće grada Zrenjanina imenuje članove Saveta za energetsku efikasnost Grada Zrenjanina na period od 4 (četiri) godine.
Savet je sastavljen od 9 (devet) članova.
Radom Saveta predsedava član Gradsko veće grada Zrenjanina zadužen za oblast energetike, energetske efikasnosti i/ili zaštite životne sredine ili član Saveta, ovlašćen od strane predsednika Saveta.
U radu Saveta učestvuju i energetski menadžer kao i rukovodilac Odeljenja za privredu Gradske uprave Grada Zrenjanina, organa nadležnog za poslove energetskog menadžmenta.
Savet donosi Poslovnik o radu.
Poslovnikom o radu uređuje se način rada Saveta, postupak usvajanja i vrsta akata koja izrađuje Savet.
Savet o svom radu izveštava Gradsko veće grada Zrenjanina po potrebi, a najmanje jedanput u godini.
Rad Saveta je javan.
U radu Saveta po potrebi učestvuju i druga lica zaposlena u Gradskoj upravi Grada Zrenjanina, javnim preduzećima, ustanovama i organizacijama koje je osnovao Grad Zrenjanin.
U svom radu Savet može organizovati javne konsultacije sa stručnjacima, zainteresovanom javnošću i građanima.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta su lica koja koriste objekte i/ili delove objekata u javnoj svojini na teritoriji Grada Zrenjanina.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta su lica odnosno korisnici javnih sredstava budžeta Grada Zrenjanina, krajnji korisnici objekata javne potrošnje na teritoriji obveznika sistema energetskog menadžmenta odnosno krajnji kupci na čiju adresu snabdevači dostavljaju račune sa podacima o merenju, potrošnji i troškovima za isporučenu električnu energiju, toplotnu energiju, prirodni gas i vodu u javnim zgradama koje su u njihovoj nadležnosti, odnosno u javnom osvetljenju.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta dužni su da redovno, a najmanje jednom mesečno, unose u ISEM podatke o potrošnji energije i vode u javnim zgradama koje su u njihovoj nadležnosti osim ako je predviđeno da podatke o merenju, potrošnji i troškovima za isporučenu električnu energiju, toplotnu energiju, prirodni gas i/ili vodu u javnim zgradama odnosno u javnom osvetljenju unose lica koja ispostavljaju račune odnosno snabdevaju krajnje kupce električnom energijom, toplotnom energijom, prirodnim gasom i vodom.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta dužni su da imenuju lice iz redova zaposlenih za unos podataka o potrošnji energije, energenata i vode u Informacioni sistem za praćenje i analizu potrošnje energije i vode u javnim objektima (ISEM) i o tome izveste organ Grada Zrenjanina nadležan za poslove energetskog menadžmenta u cilju administriranja ISEM naloga.
Odeljenje za privredu Gradske uprave Grada Zrenjanina, kao organ nadležan za poslove energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina, svakom Obvezniku sistema energetskog menadžmenta Grad Zrenjanin dodeljuje korisnički ISEM nalog, u hijerarhijskom nivou - korisnik na nivou objekta, na ime lica imenovanog ispred nadležnog organa Obveznika sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina za unos podataka o potrošnji energije, energenata i vode u ISEM.
Imenovano lice Obveznika sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina, putem korisničkog naloga na nivou korisnika objekta, zaduženo je za unos podataka o jednom ili više objekata.
Imenovano lice na nivou krajnjih korisnika objekata dužno je da kompletira unos podataka o potrošnji energije, energenata i/ili vode za objekte iz svoje nadležnosti najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
Imenovano lice Obveznika sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta, dužno je da pohađa obuku za korišćenje i rad u Informacionom sistemu za energetski menadžment (ISEM).
Funkcije ISEM korisnika na nivou objekta su sledeće:
1. Vrši unos sporo promenljivih podataka o objektima, odnosno energetskim troškovnim celinama za koje je nadležan (opšti podaci, konstrukcioni podaci, podaci o energetskim sistemima u objektu, dokumenti, itd.);
2. Vrši unos brzo promenljivih podataka koji se odnose na potrošnju energije, energenata i vode u objektima, odnosno energetskim troškovnim celinama za koje je nadležan);
3. Vrši jednostavnije analize unetih podataka;
4. Kreira jednostavnije izveštaje;
5. Komunicira sa lokalnim energetskim menadžerom o pitanjima u vezi sa radom u ISEM.
Parametre za pristup sistemu korisniku na nivou objekta dodeljuje energetski menadžer ili administrator sistema na nivou nadležnog ministarstva.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina dužni su da na zahtev organa nadležnog za izveštavanje o realizovanim merama EE - predsednika Grada, Saveta za energetsku efikasnost i organa Grada Zrenjanina nadležnog za poslove energetskog menadžmenta dostave i druge podatke neophodne za ispunjenje obaveza propisanih ovom Odlukom i Zakonom.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta dužni su da obezbede pristup, prikupljanje, korišćenje i proveru podataka i informacija iz njihove nadležnosti i nesmetan tok podataka kroz ISEM.
Obveznici sistema energetskog menadžmenta Grada Zrenjanina na nivou krajnjeg korisnika objekta odgovorni su za tačnost i verodostojnost podataka i informacija iz svoje nadležnosti, koje unose u ISEM.
Svi korisnici objekata javne namene koji izvode radove na objektima u cilju unapređenja energetske efikasnosti u obavezi su da Organu Gradske uprave grada Zrenjanina nadležnom za poslove energetskog menadžmenta u roku od 15 dana od dana završetka projekta dostavi sve relevantne podatke o projektu: naziv i adresu objekta na kome se mera energetske efikasnosti sprovodi, podatke o vlasniku objekta, naziv projekta, naziv krajnjeg korisnika projekta, naziv subjekta, koje finansira projekat, naziv sprovedene mere energetske efikasnosti, kratak opis mere energetske efikasnosti, vreme izvođenja radova (početak i kraj), vrednost investicije, kao i podatke o stanju objekta, opreme i/ili tehničkog sistema, odnosno građevinskog elementa na kome se mera EE sprovodi a koji se odnosi na situaciju pre i posle sprovođenja mere energetske efikasnosti.
Rok za uspostavljanje sistema energetskog menadžmenta odnosno imenovanje lica zaduženih ispred svakog krajnjeg korisnika objekta u javnoj svojini na teritoriji Grada Zrenjanina za prikupljanje i unos podataka o potrošnji energije, energenata i vode u ISEM i utvrđivanje liste objekata odnosno korisnika objekata u javnoj svojini je 30 (trideset) dana od stupanja na snagu ove odluke.
Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vršiće nadležno odeljenje grada Zrenjanina.
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".