PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU REPROMATERIJALA U 2024. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 40/2024)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova za nabavku repromaterijala u 2024. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje troškova za nabavku repromaterijala u 2024. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2024. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, mikro, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.

CILJ

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi jačanja konkurentnosti privrednih subjekata i povećanja ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem olakšavanja započinjanja novih proizvodnih ciklusa i stimulisanja stvaranja nove dodatne materijalne vrednosti namenjene tržištu.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje troškova za nabavku repromaterijala koji je kupljen, isporučen i isplaćen (kumulativno) u celosti, u periodu od 1. januara 2024. godine do dana objavljivanja Javnog konkursa.

Pod nabavkom repromaterijala podrazumevaju se sirovine i osnovni proizvodni materijal u zavisnosti od vrste proizvodnje, odnosno delatnosti privrednog subjekta. U izuzetnim slučajevima na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa kao repromaterijal prihvataju se (uvažavaju se), komponente i sklopovi za ugradnju (polufabrikati), kao i komercijalna ambalaža.1

Repromaterijal mora biti u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju troškova za:

- pomoćni neproizvodni materijal (sredstva za čišćenje i održavanje, režijski, ostali, kancelarijski materijal i sl.);

- sitan inventar, pojedinačni i rezervni delovi, potrošni materijal koji se montira na mašine/alat (brusne ploče, burgije, igle, ofset ploče i dr.);

- pogonski materijal (gorivo, mazivo) i energija;

- auto gume;

- sredstva za zaštitu i prihranu poljoprivrednih kultura, semenska roba i sadni materijal, hrana i dodaci za ishranu životinja i dr;

- piće, namirnice i ambalažu u ugostiteljstvu u cilju neposrednog posluživanja2;

- trgovačka, merkantilna i zrnasta roba za dalju prodaju.

Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili je namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.

______________
1 Osnovni materijal ulazi u gotov proizvod neposredno - predstavlja njegov sastavni deo.
Komercijalna (prodajna) ambalaža u koju se proizvod neposredno pakuje i čini sastavni ili noseći deo proizvoda i nije namenjena magacinskom skladištenju ili transportu.
2 Predmet nabavke koji se koristi u Sektoru I - Usluge smeštaja i ishrane (oblast 55 - Smeštaj i 56 - Delatnost pripremanja i posluživanja hrane i pića).

VISINA SREDSTAVA

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se na osnovu dostavljene e-fakture ili računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.

Sredstva se odobravaju u visini od najmanje 350.000,00 dinara do najviše 1.000.000,00 dinara, odnosno do 80% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke3.

Iznos odobrenih sredstava može biti i manji od iznosa traženih sredstava.

____________
3 Zavisni troškovi nabavke (ZTN) su troškovi: prevoza, utovara, istovara, skladištenja, osiguranja u transportu, bankarske provizije, carinjenja, akcize i dr.

JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje Javni konkurs;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenje prijava na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

Javni konkurs za dodelu sredstava predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju preduzetnici i privredna društva sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su:

1) upisani u registar APR najkasnije 30. decembra 2023. godine (na neodređeno vreme i imaju aktivan status) i

2) razvrstani na mikro ili mala pravna lica4 ili su preduzetnici paušalni poreski obveznici.

____________
4 Razvrstavanje pravnih lica i preduzetnika, vrši se u skladu sa čl. 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021 - dr. zakon)

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Član 8

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da nije ostvario neto gubitak u 2023. godini;

2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3) da do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa, ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;5

4) da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem, u skladu sa zakonom, podrazumeva sa svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);

5) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

6) da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;

7) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

8) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nemaju učešće u vlasništvu;

9) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije6 i da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

10) da nije u teškoćama, prema definiciji iz čl. 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći7;

11) da nije u grupi povezanih lica od kojih su neki od članova velika pravna lica;

12) da repromaterijal nije kupljen od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik kao i od povezanih lica ili društava u skladu sa zakonom8.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za refundaciju troškova za nabavku maksimalno 4 (četiri) različita repromaterijala i to od najviše 4 (četiri) različita dobavljača/prodavaca. Predmetni repromaterijal mora biti jasno naveden i specificiran u obrascu prijave.

Pored navedenih uslova, Javnim konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

___________
5 Javnim konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 8. stav 1. tačka 3).
6 Shodno Zakonu o stečaju "Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018.
7 "Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe, 99/2021 - dr. uredbe, 20/2023 - dr. uredbe, 43/2023 - dr. uredbe i 48/2023 - dr. uredbe.
8 Značenje povezanih lica određeno je čl. 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019 i 109/2021) i čl. 2 Zakona o bankama ("Sl. glasnik RS" br. 107/2005, 91/2021 i 14/2015) - kumulativno.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS9

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2) Popunjen i potpisan dodatak obrasca - Excel tabela (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv. vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);10

3) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa11 (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

4) Potvrda o poreskom identifikacionom broju;

5) Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenju dospelih obaveza javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa;

6) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o registrovanim prijavama na osiguranje - isključivo u formatu sa pregledom broja osiguranika prema vrsti zaposlenja i osnovu osiguranja, iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - na dan objavljivanja konkursa.12

Preduzetnici koji paušalno izmiruju svoje obaveze i preduzetnici koji su jedini zaposleni, uz uverenje samostalno prilažu i fotokopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje (M obrazac);

7) Potvrda APR da privrednom subjektu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

8) Potvrda APR da za privredni subjekat nije registrovan postupak likvidacije, kao i da nije pokrenut stečajni postupak pred nadležnim sudom, ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

9) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

- Finansijski izveštaj za 2023. godinu (Bilans stanja, Bilans uspeha i Statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2023. godine koji je predat APR;13

(b) Paušalni poreski obveznici:

- Kopija obrasca KPO za 2023. godinu;

- Potvrde od svih poslovnih banaka o prometu na računu za 2023. godinu i

- Kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2023. godinu;

10) E-faktura/račun/račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 1. januara 2024. godine do dana objavljivanja Javnog konkursa);

11) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):

(11-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(11-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(11-3) o statusu;

(11-4) o povezanim licima;

(11-5) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(11-6) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(11-7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(11-8) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(11-9) da se ne vode sudski postupci;

(11-10) o smanjenju broja zaposlenih lica;

(11-11) o skeniranim dokumentima;

(11-12) o istinitosti i verodostojnosti datih podataka.

Sekretarijat zadržava pravo da Javnim konkursom traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko učesnik na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostavlja izjavu o broju zaposlenih OSI overenu kod nadležnog organa za overu.

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluge u periodu 2022-2024. godina priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.14

Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa definiše dodatnu dokumentaciju.

____________
9 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/2014, 22/2015 i 87/2018) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
10 Svaka tabela (od maksimalno 4) u Excel obrascu treba da sadrži jednog dobavljača i jednu vrstu repromaterijala.
11 Učesnik na Javnom konkursu obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
12 Javnim konkursom bliže će se urediti uslov iz člana 9. stav 1. tačka 6).
13 Učesnik na Javnom konkursu je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, dužan je da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
14 Učesnik na Javnom konkursu, na obrascu koji je sastavni deo prijave, treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 9. stav 1. pod tačkama 3) i 6) pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti.

NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVE

Član 10

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU REPROMATERIJALA U 2024. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 8 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 11

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije ocenjuju prijave na osnovu kriterijuma iz člana 13. ovog Pravilnika.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije, sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu);15

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima, repromaterijal nije razvrstan, odnosno Excel tabela nije popunjena u skladu sa obrascem iz člana 9. stav 1. tačka 2., i sl.);

- prijave u kojima vrednost za repromaterijal iznosi do 437.500,00 dinara bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu;

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

________________
15 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača

KRITERIJUMI ZA OCENU PRIJAVA

Član 13

Komisija daje predlog Odluke za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište / registrovana poslovna jedinica učesnika Javnog konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

9

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju (kumulativni uslov da je žena pored vlasničkog svojstva i odgovorno lice)

Preduzetnica / 100% vlasnica privrednog društva

10

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

51 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

4

Broj zaposlenih na neodređeno vreme

15 i više

9

6 - 14

6

0 - 5

3

5

Repromaterijal poreklom iz Republike Srbije

Ispunjen uslov

10

Nije ispunjen uslov

0

6

Broj zaposlenih OSI

Nije obveznik zapošljavanja OSI, ali ima zaposlenih OSI u radnom odnosu

6

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima odgovarajući ili veći broj OSI u radnom odnosu

3

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima nedovoljan broj OSI u radnom odnosu

0

7

Procenjeni uticaj subvencije na konkurentnost u oblasti poslovanja

Nedovoljna, srednja, visoka, izuzetno visoka

0 - 20

8

Procenjeni uticaj finansijske podrške na efikasnost poslovanja

Značajno

18

Zadovoljavajuće (primereno)

12

Minimalno

6

Neznatno

0

9

Procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu

Neznatna, dobra, srednja, visoka

0 - 20

10

Procenjena održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoka

18

Srednja

12

Nedovoljna

6

Nema

0

11

Procenjeni uticaj subvencije na razvoj privrede AP Vojvodine

Nema, nedovoljno, srednje, visoko

0 - 20

12

Planirani broj novozaposlenih lica na osnovu subvencije (2024-2025. godina)

7 i više

9

4-6

6

1-3

3

Ne planira novo zapošljavanje

0

13

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2022-2024. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

15

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

14

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda/usluge (2022-2024. god)

Da

3

Ne

0

Pored navedenih kriterijuma, Javnim konkursom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 14

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;

- da repromaterijal neće otuđiti, niti ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da ga je ili da će ga u potpunosti iskoristiti do kraja 2024. godine.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor16 i da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava će se zaključiti ugovor o korišćenju bespovratnih sredstava kojim se regulišu međusobna prava i obaveze, nakon dostavljanja Izveštaja o namenskom utrošku sredstava sa dokumentacijom za refundaciju troškova za nabavku repromaterijala: kopije odgovaraće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača, i/ili materijalne kartice repromaterijala i sl.), i dr.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

_____________
16 U skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i uslovima i načinu za otvaranje i ukidanje podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor ("Sl. glasnik RS" br. 11/2023 i 84/2023)

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku repromaterijala učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata do kraja 2024. godine, do kada se repromaterijal mora u potpunosti utrošiti;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

PRAĆENJE IZVRŠENJA UGOVORA

Član 16

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava do kraja 2024. godine, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

RAČUNANJE ROKOVA

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

ZAVRŠNE ODREDBE17

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala u 2022. godini, broj: 144-401-2/2022-02 od 04. januara 2022. godine ("Službeni list APV" br. 1/2022).

__________
17 Napomena: Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu.

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".