ODLUKA
O ORGANIZACIJI I RADU SLUŽBE SKUPŠTINE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 20/2024, 21/2024 - ispr. i 41/2024)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Služba Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Služba Skupštine) obavlja stručne, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i njenih radnih tela, poslanika, predsednika i potpredsednika Skupštine, poslaničkih grupa u Skupštini, kao i druge poslove u skladu sa Poslovnikom o radu Skupštine, drugim aktima Skupštine i njenih radnih tela.

Član 2

Ovom odlukom uređuje se organizacija i rad Službe Skupštine utvrđuju organizacione jedinice u okviru kojih se grupišu istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi, određuju i razvrstavaju položaji i radna mesta zaposlenih u Službi Skupštine i uređuju druga pitanja od značaja za rad Službe Skupštine.

U Službi Skupštine obrazuje se Kabinet predsednika Skupštine (u daljem tekstu: Kabinet), i Sekretarijat kao posebne unutrašnje organizacione jedinice.

II RUKOVOĐENJE SLUŽBOM

Generalni sekretar

Član 3

Službom Skupštine rukovodi generalni sekretar Skupštine (u daljem tekstu: generalni sekretar).

Generalnog sekretara imenuje Skupština na predlog predsednika Skupštine.

Za generalnog sekretara Skupštine može biti imenovano lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim državnim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje pet godina u struci.

Generalni sekretar organizuje i obezbeđuje jedinstven rad Službe Skupštine i obavlja druge poslove u skladu sa Poslovnikom o radu, drugim aktima Skupštine i ovom odlukom.

Član 4

Generalni sekretar donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine (u daljem tekstu: Pravilnik o sistematizaciji), uz saglasnost odbora nadležnog za administrativna pitanja.

Član 5

U pogledu rukovođenja radom Službe Skupštine, zasnivanja i prestanka radnog odnosa zaposlenih, ostvarivanja prava, dužnosti i odgovornosti zaposlenih u Službi, kao i korišćenju i raspolaganju sredstvima za rad Skupštine i Službe Skupštine, generalni sekretar ima prava i dužnosti starešine koji rukovodi organom pokrajinske uprave.

Zamenik generalnog sekretara

Član 6

Generalni sekretar ima zamenika.

Zamenika generalnog sekretara imenuje Skupština na predlog generalnog sekretara Skupštine, uz pisanu saglasnost predsednika Skupštine.

Za zamenika generalnog sekretara Skupštine može biti imenovano lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim državnim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje pet godina u struci.

Zamenik generalnog sekretara obavlja poslove koje mu poveri generalni sekretar, pomaže generalnom sekretaru u radu i zamenjuje ga u slučaju njegovog odsustva ili sprečenosti da obavlja funkciju.

Zamenik generalnog sekretara ima prava i dužnosti starešine koji rukovodi organom pokrajinske uprave.

III KABINET PREDSEDNIKA SKUPŠTINE I POSLANIČKE GRUPE

Član 7

Kabinet čine šef Kabineta i savetnici predsednika Skupštine, kao funkcioneri.

Kabinet predsednika Skupštine obavlja sledeće poslove:

- stručne, savetodavne organizacione i administrativno tehničke poslove za ostvarivanje svoje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i potpredsednika Skupštine koji se odnose na predstavljanje pokrajine u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu;

- koordinira u radu Skupštine, Službe Skupštine i poslaničkih grupa;

- vrši pripremu za radne i druge sastanke za predsednika i potpredsednike;

- prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza;

- obavlja i druge poslove po nalogu i uputstvima predsednika i potpredsednika Skupštine.

Šef Kabineta za svoj rad i rad Kabineta odgovara predsedniku i generalnom sekretaru.

Šef Kabineta ostvaruje prava iz radnog odnosa u skladu sa zakonom.

Savetodavne poslove iz ovog člana stav 1. alineja prva obavljaju savetnici predsednika Skupštine.

Savetnike predsednika Skupštine postavlja odbor nadležan za administrativna i mandatna pitanja na predlog predsednika.

Predsednik Skupštine može imati najviše tri savetnika.

Savetnik predsednika Skupštine može biti u radnom odnosu u Službi Skupštine. Naknadu za rad savetnika predsednika Skupštine koji je angažovan i nije u radnom odnosu, utvrđuje odbor nadležan za administrativna i mandatna pitanja, posebnom odlukom.

Danom postavljenja šefa Kabineta i savetnika predsednika koji su u radnom odnosu miruju prava i obaveze iz radnog odnosa u skladu sa zakonom.

Šef Kabineta i savetnici predsednika Skupštine su vezani za mandat predsednika Skupštine, odnosno funkciju mogu vršiti najduže do kraja mandat predsednika tog saziva Skupštine.

Pored funkcionera, Kabinet čine i zaposleni na izvršilačkom radnom mestu za obavljanje stručnih i administrativno tehničkih poslova na određeno vreme, najduže dok traje dužnost predsednika Skupštine koji ostvaruju prava iz radnog odnosa u skladu sa zakonom.

Član 8

Obrazovane poslaničke grupe u Skupštini, za obavljanje stručnih i administrativno -tehničkih i drugih poslova poslaničke grupe, mogu angažovati saradnike. Rešenje o angažovanju saradnika poslaničke grupa donosi odbor nadležan za administrativna i mandatna pitanja, na predlog poslaničke grupe.

Poslanička grupa koja ima više od jedne trećine poslanika, od ukupnog broja poslanika može da angažuje dva saradnika na predlog poslaničke grupe.

Naknadu za rad saradnika poslaničke grupe utvrđuje odbor nadležan za administrativna i mandatna pitanja posebnom odlukom.

Saradnici poslaničkih grupa su angažovani najduže dok traje poslanička grupa.

IV RADNA MESTA I ZAPOSLENI U SLUŽBI SKUPŠTINE

Član 9

Zaposleni u Službi Skupštine su službenici i nameštenici.

Službenici se dele na službenike na položaju i izvršioce.

Član 10

Položaj je radno mesto na kome službenik ima ovlašćenja i odgovornosti u vezi sa rukovođenjem i usklađivanjem rada Službe.

Položaj je:

- pomoćnik generalnog sekretara.

Postavljenje na položaj

Član 11

Službenika na položaju postavlja odbor nadležan za administrativna pitanja, na period od pet godina u skladu sa zakonom i pokrajinskim propisima.

Uslovi za postavljenje na položaj

Član 12

Na položaj može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz odgovarajuće naučne oblasti u odnosu na delokrug organa, službe ili organizacije, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Postavljenje vršioca dužnosti

Član 13

Do postavljenja službenika na položaj, u slučaju kada on nije postavljen, odbor nadležan za njegovo postavljenje, može postaviti vršioca dužnosti - službenika u radnom odnosu na neodređeno vreme koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od postavljenja vršioca dužnosti.

U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.

Izuzetno, vršilac dužnosti može biti postavljen i radi zamene službenika na položaju koji odsustvuje sa rada duže od 30 dana, a najduže do njegovog povratka na rad.

Službeniku koji je postavljen za vršioca dužnosti miruju prava i obaveze iz radnog odnosa na radnom mestu na koje je bio raspoređen pre postavljenja.

Po isteku roka iz st. 1, 2, 4. i 5. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja i nastavlja da ostvaruje pravo na platu koju je imao na tom radnom mestu.

Prestanak rada na položaju

Član 14

Službeniku prestaje rad na položaju i razrešava se sa položaja iz razloga predviđenih zakonom.

Član 15

Prestanak rada na položaju utvrđuje se rešenjem koje donosi organ nadležan za postavljenje službenika, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga zbog kojih je rad na položaju prestao.

Izvršilačka radna mesta

Član 16

Radna mesta izvršilaca razvrstavaju se po zvanjima, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja, sposobnosti i uslova za rad, u skladu sa zakonom i uredbom.

Radna mesta nameštenika razvrstavaju se u pet vrsta, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja, sposobnosti i uslova za rad, u skladu sa zakonom i uredbom.

Član 17

Izvršilačka radna mesta su sva mesta koja nisu položaji, uključujući i radna mesta rukovodilaca unutrašnjih organizacionih jedinica.

Zvanja u koja se razvrstavaju radna mesta određena su zakonom.

Zvanja su: viši savetnik, samostalni savetnik, savetnik, mlađi savetnik, saradnik, mlađi saradnik, viši referent, referent i mlađi referent.

Član 18

Položaji i izvršilačka radna mesta uređuju se pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine. (u daljem tekstu: pravilnik).

Pravilnikom se utvrđuju radna mesta i njihovi opisi, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i nivo obrazovanja, državni stručni ispit, odnosno poseban stručni ispit i potrebno radno iskustvo u struci, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

Ograničenje broja najviših zvanja

Član 19

Pravilnikom može biti određeno da na radnim mestima u zvanju višeg savetnika radi najviše do 10% službenika, a u zvanju samostalnog savetnika radi najviše do 20% službenika.

V ORGANIZACIONE JEDINICE SLUŽBE

Član 20

Organizacione jedinice Službe Skupštine obrazuju se kao osnovne i uže unutrašnje jedinice.

Osnovna unutrašnja jedinica je sektor, u kome su objedinjeni poslovi koji predstavljaju posebnu oblast rada, odnosno međusobno povezani poslovi više užih unutrašnjih jedinica.

Uže unutrašnje jedinice jesu: odeljenje, odsek grupa.

Radom sektora rukovodi pomoćnik generalnog sekretara - službenik na položaju

Pomoćnik generalnog sekretara za svoj rad i rad sektora kojim rukovodi odgovara generalnom sekretaru.

Član 21

Odeljenje se obrazuje radi obavljanja međusobno povezanih poslova na kojima radi najmanje šestoro službenika ili nameštenika, a njime rukovodi načelnik odeljenja.

Odsek se obrazuje radi obavljanja međusobno srodnih poslova koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost na kojima radi najmanje četvoro službenika ili nameštenika, a njime rukovodi šef odseka.

Grupa se obrazuje radi obavljanja međusobno povezanih poslova na kojima radi najmanje troje službenika ili nameštenika, a njom rukovodi rukovodilac grupe.

Izuzetno, ako priroda i obim poslova nalažu, u odeljenju može da se obrazuje više odseka i grupa, a u odseku - više grupa.

Načelnik odeljenja, šef odseka i rukovodilac grupe za svoj rad i rad uže unutrašnje jedinice odgovaraju generalnom sekretaru i pomoćniku generalnog sekretara ako je uža unutrašnja jedinica u sektoru, odnosno samo generalnom sekretaru ako je uža unutrašnja jedinica van sektora.

Radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica (načelnici odeljenja, šefovi odseka, rukovodioci grupa i drugi) mogu da se razvrstaju u zvanja višeg savetnika, samostalnog savetnika, saradnika i višeg referenta.

Radno mesto rukovodioca uže unutrašnje jedinice ne može biti razvrstano u zvanje niže od zvanja ostalih radnih mesta u njoj.

Nameštenik može da rukovodi samo onom užom unutrašnjom jedinicom u kojoj isključivo rade nameštenici.

Član 22

U Službi izuzetno se mogu obrazovati uže unutrašnje jedinice van sektora ako su priroda i sadržina poslova koji se u toj jedinici obavljaju takvi da zahtevaju neposrednu povezanost s rukovodiocem.

Član 23

Uža unutrašnja jedinica obrazovana u skladu sa ovom odlukom može da ima i drugačiji, poseban naziv koji bolje odražava njen delokrug, s tim što moraju biti ispunjeni uslovi za obrazovanje odeljenja, odseka ili grupe utvrđeni ovom odlukom.

Član 24

Generalni sekretar može, u slučaju potrebe, odrediti da poslove iz pojedinih organizacionih jedinica vrše zaposleni i postavljena lica raspoređeni u drugim organizacionim jedinicama.

Radne grupe

Član 25

U skladu sa potrebama i zahtevima Skupštine i njenih radnih tela, za izvršenje pojedinih poslova mogu se obrazovati komisije i stručne radne grupe.

Komisije i stručne radne grupe obrazuju, iz sastava Službe Skupštine, generalni sekretar Skupštine i radno telo za poslove iz svog delokruga.

U Komisije i stručne radne grupe mogu se odrediti i stručnjaci iz organa pokrajinske uprave i drugih organa i organizacija i naučni radnici, o čemu odlučuje generalni sekretar Skupštine i predsednik radnog tela u dogovoru sa starešinom organa pokrajinske uprave, odnosno drugog organa ili organizacije.

Član 26

Delokrug odbora nadležnog za administrativna pitanja u vezi rada Službe Skupštine.

Odbor nadležan za administrativna pitanja, u vezi sa organizacijom i radom Službe Skupštine, vrši sledeće poslove:

- daje saglasnost na Pravilnik o sistematizaciji;

- utvrđuje predloge za obezbeđenje sredstava u budžetu Pokrajine za rad Skupštine i Službe Skupštine;

- donosi godišnji finansijski plan prihoda i rashoda Skupštine (kao i druge akte na osnovu Zakona i odluke);

- postavlja i razrešava šefa Kabineta, savetnike predsednika Skupštine;

- postavlja službenike na položaju, nakon sprovedenog javnog konkursa;

- donosi rešenja o platama generalnog sekretara i zamenika generalnog sekretara Skupštine i postavljenih lica u Službi Skupštine, u skladu sa zakonom i pokrajinskom uredbom;

- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i pokrajinskim propisima.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i radu Službe Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj: 66/2016, 68/2016 - ispr, 12/2019, 35/19 i 6/2024) i Odluka o angažovanju saradnika za potrebe poslaničke grupe u Skupštini Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 60/16).

Član 28

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".