ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE("Sl. list grada Kikinde", br. 17/2020 i 17/2024 - dr. odluka) |
Ovom Odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti održavanje čistoće na površinama javne namene na teritoriji Grada Kikinde (u daljem tekstu: Grad), određuje vršilac delatnosti, kao i prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.
Komunalna delatnost održavanje čistoće na površinama javne namene je, u smislu ove Odluke, čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih javnih površina, uklanjanje snega i leda, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na javnim površinama.
Pod površinama javne namene, u smislu ove odluke, podrazumevaju se sve površine koje služe za javni saobraćaj i to kolovoz unutar naseljenih mesta, trotoari ulica, putevi i staze, trgovi, parking prostori, parkovi, otvoreni prostori između zgrada, uređeni prostor stambenih blokova i dr.
VRŠILAC KOMUNALNE DELATNOSTI, USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI ODRŽAVANJE ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE
Komunalnu delatnost iz člana 2. ove Odluke na teritoriji Grada, obavlja JP "Kikinda" Kikinda (u daljem tekstu: Preduzeće) u skladu sa zakonom, Uredbom Vlade RS koja reguliše uslove za obavljanje komunalnih delatnosti i ovom odlukom.
Komunalna delatnost iz člana 2. ove Odluke, obavlja se prema godišnjem Programu održavanja čistoće na površinama javne namene (u daljem tekstu: Program).
Program naročito sadrži: površine javne namene predviđene za održavanje čistoće (čišćenje i pranje), vreme i način održavanja čistoće, površine predviđene za uklanjanje snega i leda, podatke o posudama za otpatke i dinamiku njihovog pražnjenja i visinu sredstava potrebnih za realizaciju Programa.
Program donosi Gradsko veće.
Grad Program dostavlja Preduzeću da postupa po istom.
Gradonačelnik sa Preduzećem zaključuje posebni ugovor za realizaciju Programa.
O postavljanju, održavanju i zameni oštećenih posuda za otpatke stara se Grad.
Posude za otpatke se postavljaju tako da se omogući njihovo lako pražnjenje i održavanje.
SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti održavanje čistoće na površinama javne namene obezbeđuju se iz budžeta Grada.
Preduzeće je dužno da:
1. komunalnu delatnost održavanje čistoće na površinama javne namene obavlja u skladu sa Programom iz člana 5. ove Odluke;
2. redovno prazni posude za otpatke postavljene na površinama javne namene i da čisti (održavaju) prostor oko njih;
3. obezbedi urgentno uklanjanje komunalnog otpada sa površina javne namene koje nisu obuhvaćene Programom po nalogu komunalne inspekcije.
Preduzeće je dužno da komunalnu delatnost, koja mu je poverena obavlja u skladu sa zaključenim ugovorom.
Zabranjeno je:
1. odlaganje komunalnog otpada iz domaćinstva i poslovnog prostora u posude za otpatke postavljene na javnim površinama,
2. u toku izvođenja građevinskih radova, prljanje javnih površina ispred i oko gradilišta.
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 2. ove Odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Sekretarijatu za imovinsko-pravne poslove i komunalne delatnosti Izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Nadzor nad primenom ove Odluke vrši Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i komunalne delatnosti.
Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke vrši Sekretarijat za inspekcijske poslove.
U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor, osim zakonom propisanih prava i dužnosti, ima sledeća prava i dužnosti:
1. da proverava da li Preduzeće postupa u skladu sa članom 8. stav 1. tačka 1-3. i članom 10. ove Odluke.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor ima sva ovlašćenja propisana zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti, a naročito da:
1. naloži rešenjem Preduzeću ispunjavanje mera, radnji i aktivnosti iz člana 8. ove Odluke.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ako postupi suprotno članu 8. i članu 10. ili ne postupi po rešenju komunalnog inspektora donetog po ovlašćenju iz člana 14. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara.
Za prekršaje iz člana 9. ove Odluke izdaće se prekršajni nalog i to:
1. |
za fizičko lice |
25.000 dinara, |
2. |
za odgovorno lice u pravnom licu |
25.000 dinara, |
3. |
za preduzetnika |
75.000 dinara, |
4. |
za pravno lice |
150.000 dinara. |
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".
* Čl. 15. i 16. ove odluke izmenjeni su članom 8. Odluke o izmenama i dopunama odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Sl. list grada Kikinde", br. 17/2024).