ODLUKAO JAVNOJ KANALIZACIJI OTPADNIH VODA("Sl. list grada Kikinde", br. 12/2016, 17/2017 i 17/2024 - dr. odluka) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja i vršenja poslova u obavljanju komunalne delatnosti sakupljanja, prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda, kao delatnosti od opšteg interesa, i uslovi za korišćenje komunalne usluge sakupljanja, prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda na teritoriji grada Kikinda (u daljem tekstu: Grad), i to:
- tehnički i drugi posebni uslovi kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluga;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u vršenju delatnosti;
- prava i obaveze preduzeća koje obavlja delatnost i prava i obaveze korisnika;
- način utvrđivanja cene, način obračuna i plaćanja naknade za prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda i drugih usluga, kao i prava korisnika u slučaju nevršenja ili nekvalitetne usluge;
- način postupanja i ovlašćenja organa grada u slučaju prekida u vršenju delatnosti, u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija i dr.) ili štrajka i u slučaju sprovođenja operativnih mera koje utvrdi Gradsko veće Kikinde (u daljem tekstu: Gradsko veće), od strane vršioca delatnosti;
- nadzor nad primenom ove Odluke, prekršaji i kazne kao i prelazne i završne odredbe.
Odredbe ove Odluke neposredno se primenjuju, izuzev na odnose koji su na osnovu ove Odluke uređeni posebnim aktima nadležnih organa.
Komunalna delatnost sakupljanja, prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda je prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda je sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene, odnosno od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje, crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama.
Otpadnim vodama u smislu ove odluke smatraju se:
- komunalne otpadne vode,
- tehnološke otpadne vode.
Komunalnu delatnost sakupljanja, prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda obavlja Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda", (u daljem tekstu: Preduzeće).
Ispunjenost uslova za obavljanje delatnosti utvrđuje komisija ministarstva nadležnog za poslove komunalnih delatnosti, u skladu sa aktom Vlade Republike Srbije kojim se propisuju merila za obavljanje komunalne delatnosti, sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.
Kanalizacijom za otpadne vode, nezavisno od toga čijim sredstvima je izgrađena, upravlja, održava, obnavlja i unapređuje Preduzeće.
Nakon izgradnje i puštanja u rad izgrađeni ili rekonstruisani objekti javne kanalizacije predaju se na korišćenje i održavanje Preduzeću, bez nadoknade.
Investitori priključaka na javnu kanalizaciju dužni su da iste Preduzeću predaju bez nadoknade na upravljanje, korišćenje i održavanje u skladu sa odredbama ove Odluke.
Preduzeće je dužno da:
1. neprekidno održava u ispravnom stanju mrežu, uređaje i postrojenja javne kanalizacije,
2. planira proširenje kapaciteta,
3. izgrađuje novu, rekonstruiše postojeću mrežu,
4. kontinuirano kontroliše kvalitet otpadne vode,
5. primenjuje sve propise i tehničke mere kojima se postiže propisani kvalitet otpadne vode,
6. vrši i druge poslove u vezi sa korišćenjem, održavanjem, izgradnjom i rekonstrukcijom objekata i uređaja javne kanalizacije, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Uslove za sakupljanje, prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda obezbeđuje grad Kikinda.
Obezbeđivanje uslova za obavljanje sakupljanja, prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda obuhvata aktivnosti na jačanju kapaciteta i funkcionalnosti infrastrukture, obezbeđenje sredstava za finansiranje izgradnje infrastrukture, aktivnosti na praćenju kvaliteta usluga, kao i preduzimanje mera za kontinuirano vršenje delatnosti u cilju obezbeđenja životnih potreba fizičkih i pravnih lica.
Korisnik usluge odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda (u daljem tekstu: Korisnik), u smislu ove Odluke, je fizičko lice, pravno lice ili preduzetnik čije su objekti i instalacije priključene na javnu kanalizaciju, i to:
1. vlasnik, nosilac prava korišćenja ili zakupac stambenog prostora, zakupac stana na neodređeno vreme u državnoj i društvenoj svojini ili zakupac stana u socijalnom stanovanju;
2. pravna lica i preduzetnici vlasnici ili nosioci prava korišćenja poslovnog prostora;
3. zakupci ili drugi korisnici poslovnog prostora prema zaključenom ugovoru sa vlasnikom poslovnog prostora koji sadrži klauzulu o odgovornosti i obavezi vlasnika za isplatu dospelih obaveza zakupca ili korisnika.
4. nelegalno priključeni korisnici.
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI
Kanalizacija za otpadne vode se deli na: javnu kanalizaciju, kanalizaciju za posebne namene i kućnu kanalizaciju.
1. Javnu kanalizaciju za otpadne vode čine:
- glavni kolektori,
- zatvoreni primarni i sekundarni kanali za odvođenje otpadnih voda,
- silazna kontrolna okna,
- uređaji za prečišćavanje otpadnih voda,
- crpna postrojenja,
- priključni vodovi na javnu kanalizaciju,
- pripadajući objekti, uređaji i instalacije.
2. Kanalizaciju za otpadne vode za posebne namene čine:
- svi horizontalni i vertikalni vodovi, kanalizacije privrednih i drugih - objekata kojima se odvode otpadne vode; - uređaji za predhodno prečišćavanje otpadnih voda;
- uređaji za merenje količine ispuštenih voda i
- pripadajući objekti, uređaji i instalacije.
3. Kućnu kanalizaciju za otpadne vode čine:
- objekti, uređaji i vodovi do prvog kontrolnog okna na parceli, odnosno do regulacione linije ako ne postoji kontrolno okno na parceli ili je kontrolno okno udaljeno više od tri metra od regulacione linije,
- objekti, uređaji i vodovi do građevinske linije objekta u blokovskoj izgradnji i
- uređaji, vodovi i septička jama ukoliko objekat nije priključen na javnu kanalizaciju.
Javna kanalizacija za otpadne vode se gradi prema investiciono-tehničkoj dokumentaciji za koju je izdata građevinska dozvola ili odobrenje za izvođenje radova.
Investitor je dužan da u roku od 30 dana po dobijanju upotrebne dozvole, izgrađenu javnu kanalizaciju preda na korišćenje, upravljanje i održavanje Preduzeću.
Korisnici su dužni da u roku od godinu dana od dana izgradnje javne kanalizacije priključe svoje objekte.
Kućna kanalizacija objekta se gradi na osnovu građevinske dozvole, rešenja kojim se odobrava izvođenje radova, a u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom, uslovima za projektovanje i priključenje Preduzeća i tehničkim standardima i normativima.
Izvedena kućna instalacija se može koristiti po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenom priključenju na javnu kanalizaciju.
Korisnik je dužan da svoju kućnu instalaciju koristi na način kojim ne ometa druge korisnike niti im čini štetu.
Korisnik je dužan da svoju kućnu instalaciju, o svom trošku, održava u ispravnom stanju.
Na održavanje kućnih instalacija u zgradama sa više posebnih delova primenjuju se odredbe propisa o održavanju zgrada.
III PRIKLJUČENJE NA JAVNU KANALIZACIJU
Na javnu kanalizaciju za otpadne vode mogu se priključiti objekti za koji je izdata građevinska dozvola ili odobrenje za izvođenje radova.
Zabranjeno je priključivanje objekta na javnu kanalizaciji koji nisu upisani u katastar nepokretnosti ili koji nisu ozakonjeni prema posebnom zakonu.
Priključke izvedene suprotno stavu 1. i 2. ovog člana Preduzeće će zatvoriti i staviti van upotrebe po rešenju komunalne inspekcije.
Svaki objekat koji se priključuje na javnu kanalizaciju mora imati zaseban priključak, neposredno na javnu kanalizaciju (u daljem tekstu: Kućni priključak).
Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, kada je to iz tehničkih i drugih razloga opravdano i moguće, Preduzeće može odobriti da se više objekata priključi putem zajedničkog priključnog voda ili priključnog okna.
Ako se kanalizacioni priključak ne može izvesti neposredno na javnu kanalizaciju te je potrebno priključak izvesti preko tuđe nepokretnosti, za priključenje je potrebna saglasnost vlasnika - korisnika te nepokretnosti.
Ukoliko na parceli ili objektu postoji suvlasništvo, trasa priključnog voda i razvoda određuje se i u skladu sa pisanom saglasnošću suvlasnika ili sporazumom o načinu korišćenja nepokretnosti overenim kod nadležnog organa za overu.
Priključci preko tuđe nepokretnosti ukinuće se na osnovu pisanog i overenog sporazuma Korisnika iz stava 3. ovog člana ili u postupku izvršenja pravosnažne sudske presude.
Kućnim priključkom smatra se instalacija od prvog kontrolnog okna na parceli objekta, odnosno od regulacione linije ako kontrolno okno na parceli nije izgrađeno na način iz stava 2. ovog člana, do spoja sa cevovodom javne kanalizacije, odnosno do priključnog okna na javnoj kanalizaciji.
Prvo kontrolno okno se postavlja na parceli korisnika na udaljenosti od najviše tri metra od regulacione linije, a od javne kanalizacije ne može biti udaljeno više od trideset metara.
Kućnim priključkom za objekte u blokovskoj izgradnji smatra se instalacija koja vodi od javne kanalizacije do priključnog okna objekta, odnosno do građevinske linije objekta koji se priključuje, ukoliko ne postoji priključno okno.
Pre početka izrade tehničke dokumentacije za izgradnju, rekonstrukciju i dogradnju objekta koji treba da se priključi ili je priključen na kanalizaciju otpadnih voda, Investitor je dužan da, za objekte za koje je zakonom to propisano pribavi vodne uslove, i od Preduzeća pribavi uslove za projektovanje i priključenje objekta.
Pribavljanje vodnih uslova za projektovanje i priključenje objekta Preduzeća vrši se u postupku pribavljanja lokacijskih uslova putem organa Gradske uprave grada Kikinde nadležnog za sprovođenje objedinjene procedure (U daljem tekstu: Nadležni organ).
Preduzeće je dužno da o trošku Investitora izda uslove i saglasnost iz stava 1. ovog člana, u roku od 15 dana od dana prijema, odnosno u roku od 30 dana ako se radi o objektima iz člana 133. Zakona o planiranju i izgradnji.
Tehničke uslove za izgradnju i priključenje objekta i instalacija, kao i uslove korišćenja javne kanalizacije otpadnih voda bliže se uređuju posebnim Pravilnikom.
Pravilnik iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća grada Kikinde.
Saglasnost iz stava 1. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Kikinde".
Postupak za priključenje objekta na javnu kanalizaciju pokreće se podnošenjem zahteva organu Gradske uprave nadležnom za sprovođenje objedinjene procedure, a dalje se sprovodi u skladu sa zakonom i Pravilnikom iz člana 13. ove Odluke.
Uz zahtev za priključenje podnosi se:
- dokaz o pravu svojine na objektu;
- građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova;
- saglasnost vlasnika ako zahtev podnosi korisnik objekta;
- saglasnost iz člana 10. ove Odluke.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana prilaže se separat iz projekta izvedenog objekta, odnosno iz projekta za izvođenje, ako u toku građenja nije odstupljeno od projekta za izvođenje, sa tehničkim opisom i grafičkim prilozima, kojim se prikazuje predmetni priključak i sinhron plan svih priključaka, odnosno idejni projekat u slučaju građenja priključka na kanalizacionu mrežu prema članu 145. Zakona o planiranju i izgradnji.
Ako je objekat izveden u skladu sa građevinskom dozvolom i projektom za izvođenje, Preduzeće je dužno da izvrši priključenje objekta na javnu kanalizaciju i da o tome obavesti Nadležni organ u roku od 15 dana od dana prijema zahteva za priključenje.
Ako je lokacijskim uslovima predviđeno ispunjenje dodatnih uslova za priključenje tog objekta, priključenje će se izvršiti ako su ispunjeni ti uslovi.
Preduzeće će priključenje izvršiti po ispunjenju uslova i izdati akt o odobrenju i priključenju i isti dostaviti podnosiocu zahteva i Nadležnom organu.
Radove na izradi priključka na javnu kanalizaciju izvodi registrovano preduzeće ili preduzetnik kome Preduzeće poveri obavljanje tih poslova.
Vlasnici i korisnici objekata mogu u sopstvenoj organizaciji da izvode radove iz stava 1. ovog člana, osim radova na spajanju kućnog priključka sa priključnim oknom ili cevovodom javne kanalizacije.
Preduzeće ili preduzetnik iz stava 1. ovog člana, u skladu sa uslovima Preduzeća daje tehnička uputstva, određuje vrstu materijala za izradu priključka i vrši nadzor nad izvođenjem radova od Strana 632 Broj 12 "Službeni list grada Kikinde" 27.07.2016. godine strane vlasnika ili korisnika objekta i određuje vrstu materijala za izradu priključka i podnosi tehnički izveštaj.
Troškove priključenja i izgradnje stalnog ili privremenog Kućnog priključka, ukidanja ili pretvaranja privremenog u stalni priključak snosi investitor ili vlasnik, odnosno nosilac prava korišćenja objekta ili parcele.
Radove na raskopavanju i vraćanju u prvobitno i tehnički ispravno stanje javne površine, površine parcele, objekata i uređaja unutar parcele i objekta izvodi izvođač kojeg angažuje Korisnik o svom trošku.
Privremeni priključak odobrava se i izvodi u sledećim slučajevima:
1. za objekte u izgradnji,
2. za privremene objekte,
3. za nelegalno izgrađene objekte za koje je pokrenut postupak ozakonjenja.
Privremeni priključak, u slučaju iz stava 1. tačka 1. ovog člana, odobrava se i izvodi na osnovu građevinske dozvole ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova, a u slučaju iz tačke 2. na osnovu rešenja kojim se odobrava postavljanje privremenog objekta.
Privremeni priključak, u slučaju iz stava 1. tačka 3. ovog člana, odobrava se i izvodi na osnovu potvrde Nadležnog organa da je pokrenut postupak ozakonjenja objekta koji nije pravosnažno okončan, uz obavezu Korisnika da priključak uskladi sa uslovima Preduzeća.
Privremeni priključak, po prestanku razloga zbog kojih je odobren i izveden, ukida se ili se pretvara u stalni.
Priključenje privremenog objekta
Priključenje privremenog objekta (kiosk, baraka i sl.), koji se nalazi na javnoj površini, vrši se prema uslovima Preduzeća.
Ukoliko ne postoje uslovi za direktno priključenje na javnu kanalizaciju već se priključenje vrši preko postojećeg priključka, Preduzeće će odobriti priključenje uz pisanu saglasnost Korisnika postojećeg priključka.
IV ODRŽAVANJE JAVNE KANALIZACIJE I PRIKLJUČAKA
Radove na održavanju i otklanjanju kvara ili zagušenju na priključnom vodu izvodi isključivo Preduzeće ili od Preduzeća angažovano - registrovano pravno lice ili preduzetnik.
Za izvođenje radova iz stava 1. nije potrebna saglasnost Korisnika, ali je Preduzeće dužno da ga o tome unapred obavesti.
Izuzetno, ako je popravka hitne prirode, Korisnik može biti obavešten i naknadno.
Troškove materijala i radova na održavanju i otklanjanju kvara u slučaju iz člana 20. stav 1. ove Odluke snosi Preduzeće izuzev ukoliko je kvar ili zagušenje nastao krivicom Korisnika.
Troškove raskopavanja i rušenje delova objekta, uređaja i instalacija na parceli ili u građevinskom objektu, snosi Korisnik.
Vraćanje u prvobitno stanje raskopanih ili razrušenih delova objekta, uređaja i drugih instalacija na parceli ili u objektu vrši se u organizaciji i o trošku Korisnika.
Korisnik je dužan da Preduzeću odmah prijavi svaki kvar ili oštećenje na priključku, a ovo je dužno da odmah, a najkasnije u roku od 24 časa izađe na intervenciju i ustanovi kvar i zatim kvar ili zagušenje otkloni u najkraćem vremenu.
Korisnik ima pravo da trajno ili privremeno otkaže korišćenje kanalizacije za otpadne vode ukoliko privremeno ili trajno prestane da koristi vodu iz javnog vodovoda ili sopstvenog bunara i ako isključenje ne dovodi do poremećaja kod drugih Korisnika.
Otkaz se daje Preduzeću u pisanom obliku najmanje 8 dana pre prestanka korišćenja zajedno sa otkazom korišćenja usluga snabdevanja vodom za piće izuzev za vlasnike i korisnike bunara za sopstveno snabdevanje vodom.
Otkaz može biti trajan ili privremen - do 12 meseci.
Ukoliko Korisnik ne podnese zahtev za ponovno priključenje do isteka roka privremenog isključenja, a najkasnije do poslednjeg očitavanja vodomera u godini, u kojoj je rok istekao, Preduzeće će izvršiti trajno isključenje.
Ponovno priključenje vrši se na osnovu pisanog zahteva.
Troškove isključenja i ponovnog priključenja snosi Korisnik.
Građevinski i drugi radovi koji se izvode u neposrednoj blizini, iznad ili ispod objekata javne kanalizacije mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost, pod uslovima i pod nadzorom Preduzeća.
Pri izvođenju radova na raskopavanju na osnovu građevinske dozvole ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova investitor i izvođač radova dužni su da preduzmu sve mere obezbeđenja i zaštite instalacija od oštećenja ili kvara propisane uslovima i saglasnošću Preduzeća i rešenja kojim se raskopavanje odobrava.
Ako ovlašćeni radnik Preduzeća smatra da zbog načina izvođenja radova ili zbog nedovoljnih zaštitnih mera preti opasnost oštećenja ili kvara instalacija javnog vodovoda, obavestiće o tome nadležan organ Gradske uprave grada Kikinda za inspekcijske poslove radi preduzimanja odgovarajućih zaštitnih mera ili obustave radova.
Zabranjeno je privremeno deponovanje građevinskog materijala i drugih stvari ili postavljanje privremenih objekata iznad šahtova, ventila i u kanalima.
U slučaja kvara instalacija koje se nalaze ispod deponovanog građevinskog materijala i drugih stvari ili privremenih objekata vlasnik je dužan da po nalogu nadležnog organa Gradske uprave grada Kikinda nadležnog za inspekcijske poslove iste ukloni u kratkom roku.
U slučaju ne postupanja po nalogu nadležnog organa uprave za inspekcijske poslove uklanjanje, kao i otklanjanja prouzrokovanih kvarova, otkloniće Preduzeće na teret prekršioca.
U cilju zaštite javne kanalizacije i kontrole urednog izvršenja obaveza Korisnika Preduzeće ima pravo da vrši pregled instalacija na parceli vlasnika ili korisnika.
Pregled iz stava 1. ovog člana zaposleni u Preduzeću vrše na osnovu pismenog ovlašćenja uz obavezno prisustvo Korisnika ili njegovog predstavnika.
Ovlašćenje iz stava 2. ovog člana, radnici Preduzeća su dužni da pokažu i bez posebnog zahteva.
Preduzeće je ovlašćeno da Korisniku naloži otklanjanje utvrđenog nedostatka u roku od 30 dana.
U slučaju odbijanja pregleda i kontrole preduzeće će pregled i kontrolu sprovesti putem komunalnog inspektora.
VIII NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U VRŠENJU DELATNOSTI
Preduzeće je dužno da svoj rad, radno vreme i poslovanje uredi na način koji obezbeđuje stalnu funkcionalnu sposobnost javne kanalizacije.
Preduzeće je dužno da organizuje korisnički servis za prijavu i otklanjanja kvarova u toku 24 časa, radnim danom, subotom, nedeljom i u dane praznika.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. izvesti Gradonačelnika grada Kikinde o nastaloj situaciji i preduzetim merama,
2. privremeno dodatnim uređajima i sredstvima obezbedi evakuaciju vode, 3. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju usluge, kao i da angažuje treća lica,
4. hitno popravi i/ili zameni objekte i opremu iz člana 6. ove Odluke kao i da zaštiti objekte i opremu od daljih kvarova ili havarija, i
5. druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.
Ako se prekid u pružanju usluge predviđa zbog planiranih radova na objektima i opremi iz člana 6. ove Odluke, Preduzeće je dužno da o tome najkasnije 24 časa pre početka izvođenja planiranih radova, putem sredstava javnog informisanja, internet portala i na drugi odgovarajući način, blagovremeno obavesti Korisnike i organ Gradske uprave grada Kikinda nadležan za inspekcijske poslove.
U slučaju neplaniranog prekida Preuzeće je dužno da putem sredstava informisanja i putem interneta obavesti Korisnike i nadležan organ iz stava 1. ovog člana o prekidu, planiranom vremenu za otklanjanje kvara.
U slučaju štrajka zaposlenih Preduzeće je obavezno da u skladu sa aktom Gradonačelnika grada Kikinde obezbedi minimum procesa rada u obavljanju delatnosti, i posebno:
- funkcionisanje crpnih stanica za odvođenje otpadnih voda,
- čišćenje septičkih jama,
- obavljanje poslova na otklanjanju havarija na javnoj kanalizaciji.
IX PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA
Preduzeće je dužno da:
1. trajno čuva tehničku dokumentaciju o izvedenom stanju javne kanalizacije,
2. održava objekte, postrojenja, uređaje i mrežu javne kanalizacije za otpadne vode;
3. održava i kontroliše ispravnost uređaja za merenje količine ispuštene vode iz javne kanalizacije
4. kontroliše sastav ispuštenih voda i po potrebi preduzima odgovarajuće mere;
5. kontroliše stanje i ispravnost kućnih instalacija i priključaka;
6. vrši čišćenje septičkih jama po zahtevu korisnika;
7. o planiranim radovima na održavanju javnog kanalizacije i priključka, unapred obavesti Korisnike, osim u slučaju hitnih i neodložnih radova;
8. u slučaju kvara na javnoj kanalizaciji odmah, putem sredstava javnog informisanja ili na neki drugi pogodan način, o tome izvesti korisnike i komunalnu inspekciju, a kvar otkloni u što kraćem roku.
9. organizuje Korisnički servis za prijavu kvarova neprekidno 24 časa;
10. javnu površinu koju koristi pri izvođenju radova, po završetku tih radova o svom trošku odmah dovede, odnosno vrati u prvobitno stanje, u skladu sa posebnom Odlukom;
11. sa vlasnicima i korisnicima stanova i poslovnih prostorija u zgradama koje nemaju mogućnost priključenja na javnu kanalizaciju na zahtev skupštine stambene zajednice zaključi ugovor o čišćenju septičkih jama uz plaćanje i raspodelu troškova u skladu sa odlukom skupštine stamene zajednice, odnosno srazmerno učešću izmerene pojedinačne potrošnje vode u ukupnom utrošku vode zgrade u mesecu koji prethodi čišćenju;
12. izvršava i druge obaveze utvrđene ovom Odlukom, zakonom i posebnim propisima.
U slučaju da Preduzeće operativnim monitoringom dođe do informacija da kvalitet ispuštenih voda ne odgovara propisanim vrednostima ili da količine zagađujući materija koje se ispuštaju u javnu kanalizaciju ometaju procese odvođenja i prečišćavanja, korisniku će naložiti da odmah, a najkasnije u roku od 24 časa otkloni uzrok zagađenja i dovede kvalitet otpadne vode na propisan nivo.
U slučaju da korisnik ne postupi po nalogu Preduzeća, Preduzeće će o sumnji o prekoračenju propisanih vrednosti obavestiti nadležne inspekcijske organe.
Korisnik je dužan da:
1. Preduzeću prijavi početak korišćenja kanalizacije za otpadne vode uz dostavljanje podataka i dokaza propisanih uslovima za projektovanje i priključenje i Pravilnikom iz člana 13. ove Odluke;
2. pisanim putem prijavi sve promene od značaja za korišćenje usluga Preduzeća, najkasnije 10. dana od dana nastanka promene;
3. blagovremeno preduzme mere u cilju zaštite kućnog priključka od oštećenja i kvarova;
4. održava u ispravnom stanju svoje kućne instalacije, odnosno zajedničke instalacije i uređaje u zgradi, stanu i poslovnim prostorijama;
5. održava u ispravnom stanju kućnu instalaciju, uređaj za prethodno prečišćavanje otpadnih voda, uređaj za merenje količine ispuštene vode i septičku jamu;
6. namenski koristi kućnu i kanalizaciju za posebne namene;
7. na zahtev Preduzeća odmah, a najkasnije u roku od sedam dana o sopstvenom trošku, otkloni kvar na kućnim instalacijama i instalacijama za posebnu namenu;
8. snosi troškove otklanjanja uzroka začepljenja, oštećenja i kvarova, kao i štetu na javnoj kanalizaciji koju prouzrokuje nepropisnom ili nenamenskom upotrebom kućne ili kanalizacije za posebnu namenu;
9. isprazni, očisti, dezinfikuje i zatrpa septičku jamu ili upojni bunar nakon priključenja objekta na javnu kanalizaciju;
10. sprovodi mere i izvršava druge obaveze utvrđene zakonom, propisima i aktima nadležnih organa;
11. ovlašćenom radniku Preduzeća obezbedi nesmetan pristup uređaju za merenje količine ispuštene vode i uređaju za prethodno prečišćavanje otpadnih voda radi uzimanja uzoraka i vršenja kontrole kvaliteta otpadnih voda.
12. o uočenom kvaru na instalaciji odmah obavesti Preduzeće;
13. Preduzeću plaća naknadu za ispuštenu vodu kao i naknadu za drugu izvršenu uslugu ili radove, u roku označenom u računu;
14. pisanim putem odjavi korišćenje usluge;
15. se pridržava ostalih odredaba ove Odluke.
Pravno lice, odnosno preduzetnik korisnik javne kanalizacije koji u vezi sa obavljanjem privredne i druge delatnosti koriste opasne materije, materije koje ometaju odvođenje otpadnih voda ili procese biološkog prečišćavanja, kao i korisnici koji svoje tehnološke otpadne vode ispuštaju u javnu kanalizaciju, dužni su da, pre ispuštanja, otpadne vode odgovarajućim postupkom vodu prečiste tako da njihov kvalitet zadovoljava kriterijume propisane Pravilnikom iz člana 13. ove Odluke.
Pravno lice odnosno preduzetnik koji ispušta otpadne tehnološke vode u javnu kanalizaciju mora da izgradi kontrolni revizioni silaz za omogućavanje uzorkovanja.
Postrojenje za prethodno prečišćavanje otpadnih tehnoloških voda mora imati kontrolni revizioni silaz za omogućavanje uzorkovanja pre i posle odgovarajućeg prečišćavanja otpadnih i drugih voda.
Korisnik iz člana 35. ove Odluke čije otpadne vode ne ispunjavaju propisane uslove o graničnim vrednostima emisije, a nemaju uređaj za prethodno prečišćavanje otpadnih tehnoloških voda, dužan je da iste izgradi u roku utvrđenom rešenjem nadležnog organa u skladu sa sa zakonom i propisom o graničnim vrednostima emisije.
Korisnik koji prema vodnim uslovima, vodnom nalogu i uslovima Preduzeća ima obavezu ugradnje uređaja za merenje količine ispuštenih otpadnih voda je dužan da o svom trošku ugradi, održava i atestira uređaj za merenje količine ispuštene vode.
U slučaju promene Korisnika objekta, pređašnji Korisnik je dužan da izmiri sve dospele obaveze, a novi Korisnik je dužan da podnese zahtev za sticanje statusa Korisnika.
U slučaju iz prethodnog stava ovog člana prava i obaveze novog Korisnika počinju da teku od dana izdavanja akta novom Korisniku objekta o sticanju statusa Korisnika usluga.
Zabranjeno je u javnu kanalizaciju za otpadne vode upuštati atmosferske i površinske vode.
Radi zaštite javne kanalizacije zabranjeno je:
1. ispuštati otpadne i druge vode i materije kojima se ugrožava predviđeni hidraulički režim toka odvođenja otpadnih i drugih voda, vodonepropusnost kanalizacione mreže, rad hidromašinske i upravljačke opreme javne kanalizacije, proticanje ili prečišćavanje otpadnih voda, tretman mulja ili koje mogu oštetiti kanalizacionu mrežu,
2. ispuštati otpadne i druge vode koje sadrže opasne i štetne materije iznad granične vrednosti emisije date u Pravilniku iz člana 13. ove Odluke,
3. ispuštati krute i viskozne materije, koje same ili u kontaktu sa drugim materijama mogu prouzrokovati smetnje u objektima javne kanalizacije (npr.: pepeo, slama, otpaci i strugotine metala, plastike, drveta, stakla, otpad od tekstila, otpad životinjskog porekla kao što su perje, dlaka, životinjska utroba i dr), otpadna ulja i maziva i otpadna jestiva ulja, hemikalije i boje, kao i mulj iz taložnika lokalnih kanalizacionih sistema, odnosno mulj koji nastaje pri prečišćavanju otpadnih i drugih voda, cementni i krečni mulj, ostaci betona i azbestnog otpada, ostali građevinski šut, materije koje nastaju čišćenjem i održavanjem asfaltnih baza i dr,
4. ispuštati agresivne materije (kiseline i baze) i ostale štetne materije koje nepovoljno utiču na materijal od kog su izrađeni objekti javne kanalizacije, a nisu prethodno prečišćene do nivoa granične vrednosti emisije date u Pravilniku iz člana 13. ove Odluke,
5. ispuštati otpadne i druge vode koje sadrže nerazgradive i teško razgradive materije,
6. ispuštati otpadne i druge vode koje sadrže opasne materije koji štetno utiču na radnike koje vrše održavanje objekata javne kanalizacije,
7. ispuštati sakupljene otpadne vode i ostatke iz procesa prečišćavanja otpadnih voda iz lokalnih i internih sistema kanalizacije iznad granične vrednosti emisije date u Pravilniku iz člana 13. ove Odluke,
8. ispuštati sakupljene otpadne vode i ostatke iz procesa prečišćavanja otpadnih voda iz lokalnih sistema kanalizacije ispod granične vrednosti emisije date u u Pravilniku iz člana 13. ove Odluke, osim na lokaciji definisane od strane Preduzeća,
9. izlivati sadržaj septičkih jama na javnu površinu i u sistem javne kanalizacije,
10. pomeranje i uklanjanje slivničke rešetke, kao i šaht poklopca.
Kvalitet, odnosno stepen zagađenja otpadnih voda utvrđuje se analizom uzetih uzoraka otpadnih voda.
Analizu kvaliteta otpadnih voda vrši Preduzeće po jedinstvenoj metodologiji za utvrđivanje kvaliteta otpadnih voda.
Uzorci otpadnih voda uzimaju se pre upuštanja u javnu kanalizaciju, odnosno neposredno iza uređaja za prethodno prečišćavanje otpadnih voda.
Uzimanje uzoraka vrši ovlašćeni radnik Preduzeća u prisustvu korisnika javne kanalizacije.
O uzetom uzorku sastavlja se zapisnik.
Korisnik javne kanalizacije za otpadne vode može izvršiti kontrolnu analizu putem druge ovlašćene ustanove ili organizacije.
Uzorci za kontrolu iz stava 1. ovog člana uzimaju se u prisustvu ovlašćenog radnika Preduzeća istovremeno sa uzimanjem uzorka za analizu koju vrši Preduzeće.
XI OBUSTAVA ISPUŠTANJA OTPADNIH VODA
Preduzeće će privremeno isključiti kućne instalacije sa javne kanalizacije u sledećim slučajevima:
1. ukoliko Korisnik izvrši priključenje kućnih instalacija na javnu kanalizaciju suprotno tehničkim uslovima, odredbama ove Odluke i Pravilnika iz člana 13. ove Odluke;
2. ukoliko Korisnik koristi javnu kanalizaciju na način suprotan odredbama ove Odluke i time ugrožava njeno funkcionisanje, ugrožava životnu sredinu ili drugog Korisnika;
3. ako su kućne instalacije i instalacije za posebnu namenu u takvom stanju da njihovo dalje korišćenje predstavlja opasnost po zdravlje i život ljudi, ugrožava životnu sredinu odnosno može prouzrokovati štetu na materijalnim dobrima i ugroziti funkcionisanje javne kanalizacije;
4. ukoliko Korisnik u datom roku ne legalizuje i dovede u tehnički ispravno stanje bespravno izvedeni priključak;
5. ako Korisnik ne plati naknadu za ni u roku od 90 dana;
6. ako Korisnik Preduzeću ne podnese pisanu prijavu o početku korišćenja usluga;
7. ako su kućne instalacije bez odobrenja Preduzeća priključene preko kućnih instalacija susednog ili drugog objekta.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, isključenje se vrši na tehnički izvodljiv način, uključujući i isključenje na uličnoj mreži pod uslovom da isključenje ne ugrožava korišćenje od strane drugih Korisnika.
Vlasnik, odnosno Korisnik, dužan je da ovlašćenim radnicima Preduzeća omogući pristup na nepokretnost radi isključenja.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana Preduzeće će prvo upozoriti korisnika da će ga isključiti iz sistema javne kanalizacije ukoliko u ostavljenom roku ne postupi po upozorenju.
Ako korisnik ne postupi po upozorenju iz stava 4. ovog člana, Preduzeće će isključiti korisnika iz sistema javne kanalizacije i o tome odmah, a najkasnije u roku od 24 časa izvestiti komunalnu inspekciju.
Po otklanjanju uzroka zbog koga je došlo do privremenog uskraćivanja pružanja usluge, odnosno isključenja korisnika iz sistema javne kanalizacije, Preduzeće je dužno da odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva, korisnika priključi na javnu kanalizaciju.
Troškove isključenja i ponovnog priključenja padaju na teret korisnika.
XII TARIFNI SISTEM, CENOVNIK, CENE I NAČIN OBRAČUNA I PLAĆANJA
Elementi za određivanje cena usluga Preduzeća su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima prema usvojenim programima i planovima Preduzeća na koje je nadležni organ Grad Kikinda dao saglasnost;
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata javne kanalizacije i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima Preduzeća na koje je nadležni organ grada Kikinda dao saglasnost i
3) dobit Preduzeća.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje izgradnje i rekonstrukcije javnog vodovoda iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Tarifni elementi za utvrđivanje i obračun usluga jesu:
1. izmerena ili u skladu sa ovom Odlukom utvrđena količina ispuštene vode,
2. cena 1m3 otpadne vode u zavisnosti od karakteristika ispuštene otpadne vode i kategorije korisnika,
3. angažovana sredstva, ljudstvo, oprema, materijal i zavisni troškovi Tarifni elementi utvrđuju se Cenovnikom.
Korisnici se svrstavaju u sledeće kategorije:
1. korisnici koji u javnu kanalizaciju ispuštaju otpadne tehnološke vode;
2. vlasnici individualnih stambenih objekta, nosioci prava korišćenja, vlasnici stanova, zakupci stanova na neodređeno vreme u državnoj i društvenoj svojini, ili zakupci stanova u socijalnom stanovanju (u daljem tekstu: domaćinstva),
3. organi, organizacije i ustanove čiji je osnivač grad Kikinda,
4. korisnici iz kategorije zanatstvo i usluge koji vodu koriste isključivo za sanitarne potrebe i u čijem radu ne nastaju otpadne tehnološke vode,
5. ostale kategorije korisnika i
6. subvencionisani korisnici.
Kategorije ostalih korisnika i podkategorije korisnika koji u javnu kanalizaciju ispuštaju tehničke i tehnološke vode, kriterijume i način svrstavanja, utvrđuju se cenovnikom.
Cene otpadne vode u zavisnosti od kategorije korisnika, količine i karakteristika otpadnih tehničkih i tehnoloških voda utvrđuju se cenovnikom.
Gradsko veće grada Kikinda na predlog organa Gradske uprave za socijalno staranje. do septembra tekuće godine za narednu godinu, Pravilnikom utvrđuje:
- kategorije subvencionisanih korisnika,
- kriterijume za svrstavanje
- visinu subvencije,
- postupak, način i uslove za ostvarenje prava subvencionisanih kategorija korisnika,
- kategorije korisnika koje na teret budžeta grada subvencioniše Grad,
- kategorije korisnika koje iz sopstvenih prihoda subvencioniše Preduzeće.
Organ gradske uprave nadležan za socijalno staranje dužan je da do 20 septembara Preduzeću dostavi spisak i podatke korisnika komunalnih usluga iz stava 1. alineja 5 ovog člana (ime i prezime, JMBG, adresa prebivališta), sa ukupno iskazanim iznosom subvencija, kao i da Preduzeću nadoknadi subvencionisani deo troškova, u periodu od 30 dana od dana izvršenja usluge.
Način nadoknade troškova subvencionisanih kategorija korisnika, koje snosi grad Kikinda, uređuje se ugovorom zaključenim sa Preduzećem.
Cene usluga i naknada, način obračuna i raspodele, rok i način plaćanja, kamata i način obračuna kamate za slučaj neblagovremenog plaćanja i ostala pitanja utvrđuju se cenovnikom.
Cenovnikom se utvrđuje i posebna cena za slučaj nepropisnog korišćenja javne kanalizacije.
Cenovnik donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradonačelnika.
Uz zahtev za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, dostavlja se obrazloženje koje naročito sadrži razloge za promenu i detaljnu strukturu predložene cene.
Nadležni organ Gradske uprave Grada Kikinde objavljuje zahtev za davanje saglasnosti sa obrazloženjem na oglasnoj tabli u zgradi opštine, kao i na internet portalu opštine, najmanje 15 dana pre davanja saglasnosti.
Cenovnik usluga i rešenje o davanju saglasnosti objavljuje se u "Službenom listu Grada Kikinde", na internet portalu Preduzeća i blagajni Preduzeća.
Korisnici javne kanalizacije za otpadne vode plaćaju naknadu za prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda.
Obaveza plaćanja naknade nastaje danom priključenja objekta na javnu kanalizaciju, odnosno za nelegalno priključene Korisnike sa danom koji je određen aktom nadležnog inspekcijskog organa.
Iznos naknade utvrđuje se na osnovu količine ispuštenih voda, kvaliteta ispuštenih otpadnih voda i jedinične cene za kategoriju korisnika.
Korisnik je dužan da plati naknadu za ispuštenu vodu za prethodni mesec u roku koji je naznačen na računu.
Plaćanje se vrši na blagajni Preduzeća, u pošti ili banci.
Naknada za ostale usluge obračunava se i plaća na način i u roku utvrđenim cenovnikom i računom.
Za slučaj neblagovremenog plaćanja Preduzeće obračunava zakonsku zateznu kamatu.
Korisnik vode koji u roku od 60 dana od dana prijema poslednjeg računa ne primi novi račun dužan je da od Preduzeća zatraži prepis računa.
U slučaju da Korisnik propusti da postupi saglasno obavezi utvrđenoj u stavu 3, kao i u slučaju da Korisnik ne postupi ni po stavu 4. ovog člana, smatra se da je račun uredno uručen pre dana dospeća označenog na računu.
Ukoliko Korisnik ne izmiri obavezu ni po proteku 90 dana od dana dospelosti prvog neplaćenog računa, Preduzeće može Korisnika privremeno isključiti sa javne kanalizacije.
Preduzeće je dužno da u pismenoj formi obavesti korisnika o mogućnosti obustave isporuke vode i ostavi primeran rok za ispunjenje obaveze.
Utvrđivanje količine ispuštene vode
Količinu ispuštenih otpadnih voda u javnu kanalizaciju utvrđuje Preduzeće na osnovu:
1. izmerene količine otpadnih kod pravnih lica i preduzetnika koja imaju postavljene uređaje za merenje ispuštenih voda,
2. količine isporučene vode iz javnog vodovoda izmerene na vodomeru kod Korisnika koji nemaju postavljeni uređaj za merenje ispuštenih voda, a kojima je jedini izvor vode javni vodovod,
3. u paušalnom iznosu u visini od 10 m kubnih3 za fizička lica koja nisu priključena na sistem javnog vodovoda,
4. ugovora sa Preduzećem za pravna lica i preduzetnike koji nemaju postavljen uređaj za merenje ispuštenih voda, a snabdevaju se vodom u potpunosti ili delimično iz sopstvenih bunara.
Kod Korisnika sa postavljenim uređajem za merenje količine ispuštenih otpadnih voda u javnu kanalizaciju vrši se procenom u sledećim slučajevima:
1. kada je objekat Korisnika privremeno ostao bez uređaja za merenje količine ispuštenih otpadnih i drugih voda ili kada je uređaj za merenje neispravan;
2. kada Korisnik dva puta uzastopno onemogući očitavanje uređaja za merenje količine ispuštenih voda;
3. u zimskom periodu, kada vremenske prilike onemogućavaju očitavanje mernog uređaja;
4. kada usled tehničkih razloga nije moguća zamena neispravnog uređaja za merenje količine ispuštenih voda.
Procena se vrši po prosečnoj dnevnoj potrošnji utvrđenoj na osnovu izmerene količine na postavljenom mernom uređaju u prethodnom identičnom periodu.
Utvrđivanje količine ispuštene otpadne vode i obračun naknade za Korisnike koji se vodom snabdevaju iz javnog vodovoda vrši se prema utrošenoj količini utvrđenoj u skladu sa Odlukom o javnom vodovodu.
Između dva očitavanja vodomera obračunava se akontacija naknade za ispuštenu vodu na osnovu prosečne potrošnje iz prethodnog perioda očitavanja.
Obračun akontacije naknade za ispuštenu vodu i ispostavljanje računa vrši se jedanput mesečno.
Po izvršenom očitavanju vodomera utvrđuje se stvarno utrošena količina vode i iznos naknade za ispuštenu vodu u periodu između dva očitavanja, i ispostavlja obračun.
Ukoliko se količina i obračun vrši na osnovu procene utrošene količine vode, mesečni račun predstavlja konačan obračun utroška i naknade.
Troškove čišćenja septičke jame snosi vlasnik ili korisnik objekta.
Troškove čišćenja zajedničke septičke jame snose vlasnici, odnosno korisnici stanova i poslovnih prostorija.
Raspodela troškova čišćenja zajedničke septičke jame vrši se na način utvrđen u članu 32. stav 1 tačka 11 ove Odluke.
Iznos naknade i način plaćanja naknade utvrđuje se cenovnikom Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge "Kikinda".
Kvalitet ispuštenih tehničkih i tehnoloških voda utvrđuje se u skladu sa zakonom i propisima.
XIII POSTUPAK PO PRIGOVORU KORISNIKA
Korisnik, odnosno ovlašćeni zastupnik Korisnika, može podneti prigovor, u sledećim slučajevima i sledećem roku:
1. na količinu ispuštene otpadne vode - 7 dana od dana ispostavljanja računa sa obračunom;
2. na neispravan račun - 7 dana od dana ispostavljanja računa;
3. druge usluge - 15 dana od dana dostavljanja računa ili izvršene usluge;
4. za postupanje suprotno ovoj Odluci, aktima donetim na osnovu Odluke - 15 dana od dana dostavljanja akta, ili od dana saznanja za povredu prava ukoliko je povreda nastala bez izdavanja akta..
Po proteku roka iz stava 1. ovog člana Preduzeće će Prigovor odbaciti kao neblagovremen.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti, koju je dužan da opravda, Korisnik može podneti prigovor iz stava 1. tačka 1, 2, 3. i 4. i po proteku roka ali ne i po proteku jedne godine.
Korisnik prigovor može da uloži u poslovnim prostorijama Preduzeća, pisanim putem ili elektronskim putem, uz dostavu računa ili drugog dokaza.
Preduzeće je dužno da vodi evidenciju primljenih prigovora i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja prigovora.
Preduzeće je dužno da Korisniku izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem prigovora, odnosno saopšti broj pod kojim je zaveden.
Obradu uloženih prigovora vrše stručne službe Preduzeća.
Odluku o uloženom prigovoru donosi direktor Preduzeća ili lice koje direktor ovlasti.
Preduzeće je dužno da o prigovoru odluči u roku do 15 dana, odnosno u roku do 30 dana - za tehnička pitanja, računajući od dana podnošenja prigovora, ukoliko ovom Odlukom nije propisan drugi rok.
Preduzeće je dužno da pisanim putem ovavesti podnosioca o odluci i razlozima na kojim je zasnovana, a ako nađe da je prigovor opravdan, dužno je da ispostavi nov obračun ili akt kojim se prigovor usvaja.
Korisnik koji smatra da je Preduzeće neosnovano odbacilo, odbilo ili prigovor nije rešilo u propisanom roku, može u roku od 15 dana od dana prijema odgovora ili proteka roka, podneti prijavu komunalnom inspektoru.
Komunalni inspektor je dužan da razmotri prijavu i sprovede postupak propisan zakonom i ovom Odlukom.
Komunalni inspektor naložiće rešenjem Preduzeću izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka kada utvrdi da Preduzeće nije postupilo na način i u skladu sa obavezama utvrđenim ovom Odlukom i aktima donetim na osnovu Odluke.
Kada komunalni inspektor utvrdi da se prigovor odnosi na pitanja iz sudske nadležnosti ili nadležnosti drugog organa, oglasiće se nenadležnim i uputiti stranku da se obrati sudu ili drugom nadležnom organu.
Žalba na rešenje komunalnog inspektora ulaže se Gradskom veću grada Kikinde, u roku od 15 dana od dana prijema.
Protiv konačnog rešenja Gradskog veća Korisnik može pokrenuti upravni spor.
Organ gradske uprave nadležan za komunalne poslove dužan je da jedanput godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika usluga o kvalitetu pružanja komunalnih usluga, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se u lokalnim štampanim i elektronskim medijima i na internet portalu Grada.
Izjašnjavanje o kvalitetu usluga vrši se poštom, predajom na pisarnici ili putem interneta.
Organ gradske uprave iz stava 1. ovog člana dužan je da vodi evidenciju o primljenim ocenama kvaliteta, da primljene ocene dostavi na izjašnjenje Preduzeću te da o primljenim ocenama kvaliteta sačini analizu s predlogom mera za unapređenje kvaliteta usluga, kao i da izveštaj i analizu s merama za unapređenje kvaliteta dostavi na razmatranje Gradskom veću grada Kikinde.
Gradsko veće donosi zaključak o prihvatanju izveštaja i analize ili pokreće postupak preispitivanja rada Preduzeća i nalaže otklanjanje uočenih nedostataka u roku ne dužem od 90 dana.
XIV NADZOR NAD PRIMENOM ODLUKE I INSPEKCIJSKI NADZOR
Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke i akata donetih na osnovu ove Odluke, kao i nad zakonitošću rada Preduzeća vrši Gradska uprava grada Kikinde.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove Odluke i akata donetih na osnovu ove Odluke vrši komunalni inspektor i inspektor zaštite životne sredine Gradske uprave grada Kikinde, osim ako pojedini poslovi nadzora nisu zakonom i drugim propisom stavljeni u nadležnost drugog organa.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove Odluke i akata donetih na osnovu iste u skladu sa zakonom vrši Grad Kikinda, preko komunalne inspekcije.
U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da:
1. vrši uvid u opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;
2. sasluša i uzima izjave od odgovornih lica kod vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;
3. pregleda objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti i poslovne prostorije radi prikupljanja neophodnih podataka;
3a. fotografiše i snimi prostor u kome se vrši inspekcijski nadzor, kao i druge stvari koje su predmet nadzora;
4. naloži rešenjem da se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom i propisima na osnovu zakona;
5. naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanja mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti;
6. pregleda objekte, postrojenja i uređaje koji služe korišćenju komunalnih usluga;
7. naloži rešenjem korisniku izvršenje utvrđenih obaveza, kao i otklanjanje nedostataka;
8. izriče novčanu kaznu prekršajnim nalogom u skladu sa zakonom kojim se uređuju prekršaji;
9. podnosi prijavu za privredni prestup ili krivično delo ukoliko oceni da postoji sumnja da je povredom propisa učinjen privredni prestup ili krivično delo;
10. preduzima i druge mere utvrđene zakonom i podzakonskim propisima.
Preduzeće, korisnici, skupština zgrade i organ upravljanja zgradom dužni su da nadležnom inspektoru omoguće vršenje pregleda u prostorijama i drugim objektima u kojima se nalaze postrojenja, mreža, i ostali uređaji kao i da mu stavi na raspolaganje podatke i dokumente koji su potrebni za razrešenje stanja stvari.
Preduzeće (kao pružalac usluga) kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara ako:
1. priključi na javnu kanalizaciju objekat izgrađen bez izdate građevinske dozvole ili rešenja kojim se odobrava izvođenje radova (član 9. Odluke);
2. investitoru ne izda uslove za projektovanje i priključenje objekta na javnu kanalizaciju u roku iz člana 12. Odluke;
3. ne izvrši priključenje objekta na javnu kanalizaciju i o tome ne obavesti Nadležni organ opštine na način i u roku iz člana 15. Odluke;
4. priključi privremeni objekat protivno članu 18. i 19. Odluke;
5. ne obezbedi stalnu funkcionalnu sposobnost i nesmetano pružanja usluga neprekidno 24 časa dnevno i ne organizuje korisnički servis za prijavu i otklanjanja kvarova u toku 24 časa, radnim danom, subotom, nedeljom i u dane praznika, (član 28. Odluke);
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara.
Preduzeće (kao pružalac usluga) kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara, ako:
1. ne postupi na način iz člana 16. Odluke;
2. Radove na otklanjanju kvara ili zagušenja ne izvede na način iz člana 20. stav 1. Odluke;
3. ne izvrši intervenciju u roku od 24 časa,(član 22.Odluke);
4. u slučaju prekida u pružanju usluge, usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, ne preduzme mere iz člana 29. Odluke;
5. u slučaju planiranog prekida u pružanju usluge zbog izvođenja radova na objektima i opremi kao i neplaniranih prekida ne obavesti korisnike i organ nadležan za inspekcijske poslove na način iz člana 30. Odluke;
6. ne izvršava obaveze iz člana 32, stav 1, tačka 1, 2, 5, 6, i 11. i člana 33. Odluke;
7. isključi kućne instalacije korisnika suprotno članu 43. Odluke;
8. povodom uloženog prigovora ili reklamacije ne postupi na način iz člana 57, 58, 59. i 60. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 3. ovog člana kazniće se odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara.
Pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice, kao korisnici usluga, kazniće se za prekršaj ako:
1. Preduzeću ne prijavi početak korišćenja kanalizacije za otpadne i atmosferske vode i ne dostavi podatke i dokaze propisane uslovima za projektovanje i priključenje i Pravilnikom iz člana 13. ove Odluke (član 34. stav 1. tačka 1. Odluke);
2. pisanim putem ne prijavi sve promene od značaja za korišćenje usluga Preduzeća, najkasnije narednog dana od dana nastanka promene(član 34. stav 1. tačka 2. Odluke);
3. ne održava u ispravnom stanju kućnu instalaciju, uređaj za prethodno prečišćavanje otpadnih voda, uređaja za merenje količine ispuštene vode i septičku jamu (član 34. stav 1. tačka 5. Odluke);
4. namenski ne koristi kućnu i kanalizaciju za posebne namene (član 34. stav 1. tačka 6. Odluke);
5. ovlašćenom radniku Preduzeća ne obezbedi nesmetan pristup uređaju za merenje količine ispuštene vode i uređaju za prethodno prečišćavanje otpadnih voda radi uzimanja uzoraka i vršenja kontrole kvaliteta otpadnih voda (član 34. stav 1. tačka 11. Odluke);
6. u roku određenim u aktu Preduzeća ne ugradi uređaj za merenje količine ispuštenih tehničkih i tehnoloških voda i isti ne održava i ne atestira (član 35. stav. Odluke);
7. ne prečisti otpadne vode na način iz člana 36. i 37. Odluke;
8. u javnu kanalizaciju za otpadne vode upušta atmosferske i površinske vode (član 39. Odluke);
9. postupa na način suprotan članu 40. Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se:
1. pravno lice - novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara,
2. odgovorno lice u pravnom licu - novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara,
3. preduzetnik - novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000 dinara,
4. fizičko lice - novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara.
Pravno lice, preduzetnik ili fizičko lice, kao korisnici usluga, kazniće se za prekršaj ako:
1. blagovremeno ne preduzme mere u cilju zaštite kućnog priključka od oštećenja i kvarova (član 34. stav 1. tačka 3. Odluke);
2. ne održava u ispravnom stanju svoje kućne instalacije, odnosno zajedničke instalacije i uređaje u zgradi, stanu i poslovnim prostorijama (član 34. stav 1. tačka. Odluke);
3. na zahtev Preduzeća odmah a najkasnije u roku od sedam dana o sopstvenom trošku ne otkloni kvar na kućnim instalacijama i instalacijama za posebnu namenu (član 34. stav 1. tačka 7. Odluke);
4. ne isprazni, očisti, dezinfikuje i zatrpa septičku jamu ili upojni bunar nakon priključenja objekta na javnu kanalizaciju (član 34. stav 1. tačka 9. Odluke);
5. ne sprovodi mere i izvršava druge obaveze utvrđene zakonom, propisima i aktima nadležnih organa, (član 34. stav 1. tačka 10. Odluke);
6. o uočenom kvaru na instalaciji odmah ne obavesti Preduzeće (član 34. stav 1. tačka 11. Odluke);
7. ne postupa na način iz člana 67. ove Odluke.
Novčanom kaznom za prekršaj iz stava 3. ovog člana kazniće se:
1. pravno lice - novčanom kaznom od od 150.000 dinara,
2. odgovorno lice u pravnom licu - novčanom kaznom od od 25.000 dinara,
3. preduzetnik - novčanom kaznom u iznosu od 75.000 dinara,
4. fizičko lice - novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara.
XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Nadzorni odbor Preduzeća doneće i Gradskom veću grada Kikinde podneti na saglasnost Pravilnik o tehničkim uslovima za izgradnju i priključenje i korišćenje javne kanalizacije otpadnih voda u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Nadzorni odbor Preduzeća, u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, utvrdiće i Gradskom veće grada Kikinda podneti na saglasnost cenovnik usluga odvođenja i prečišćavanja otpadnih voda.
Kategorije za svrstavanje, postupak, način i uslove za ostvarenje prava subvencionisanih kategorija korisnika utvrđuje Gradsko veće grada Kikinda u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Vlasnici i korisnici objekata koji su nelegalno priključeni na javnu kanalizaciju za otpadne vode dužni su da, u roku od 30 dana stupanja na snagu ove Odluke, Preduzeće obaveste o korišćenju javne kanalizacije za otpadne vode i uredno izmiruju svoje obaveze.
Vlasnici i korisnici objekata u delovima grada u kojima je izgrađena javna kanalizacija za otpadne vode dužni su da, u roku od jedna godine od stupanja na snagu ove Odluke, svoje objekte priključe na javnu kanalizaciju, odnosno da po proteku roka plaćaju naknadu u skladu sa zakonom i posebnom odlukom.
Korisnici koji ispuštaju tehničke i tehnološke otpadne vode, a čiji su objekti priključeni na javnu kanalizaciju, dužni su da u roku utvrđenim aktom Preduzeća ugrade uređaj za merenje količine ispuštenih otpadnih voda.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o javnoj kanalizaciji ("Službeni list opštine Kikinda", br.12/02 i 10/15), osim u delu koji se odnosi na javnu kanalizaciju za atmosferske vode.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Kikinde".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o javnoj kanalizaciji otpadnih voda
("Sl. list grada Kikinde", br. 17/2017)
Član 11
Obavezuje se organ Gradske uprave grada Kikinda nadležan za socijalno staranje da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke sačini i Gradskom veću dostavi predlog akata iz člana 5. ove Odluke.
Član 12
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinda".
* Čl. 63. i 64. ove odluke izmenjeni su članom 11. Odluke o izmenama i dopunama odluka kojima su propisane novčane kazne za prekršaje ("Sl. list grada Kikinde", br. 17/2024).