PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU MERA ENERGETSKE SANACIJE, PORODIČNIH KUĆA I STANOVA U OKVIRU PROJEKTA "ČISTA ENERGIJA I ENERGETSKA EFIKASNOST ZA GRAĐANE U SRBIJI"("Sl. list grada Niša", br. 94/2024) |
Ovim pravilnikom uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju, način raspodele sredstava podsticaja, uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za selekciju direktnih korisnika (privrednih subjekata); način i uslovi prijave na javni poziv i kriterijumi za izbor krajnjih korisnika (domaćinstava); praćenje realizacije i izveštavanje.
Cilj sprovođenja mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova je unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje obnovljivih izvora energije u domaćinstvima na teritoriji Grada Niša.
Mere energetske sanacije predviđene ovim Pravilnikom sprovode se u saradnji sa direktnim korisnicima (privrednim subjektima) koji se bave proizvodnjom, uslugama i radovima na energetskoj sanaciji stambenih objekata, a krajnji korisnici usluga i radova su domaćinstva na teritoriji Grada Niša.
Sredstava za sufinansiranje mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Niša.
Maksimalna visina sredstva za sufinansiranje pojedinačnih mera i paketa mera iz člana 6. ovog Pravilnika, kao i udeo u odnosu na ukupnu vrednost investicije odrediće se u Javnom pozivu za sufinansiranje mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova, koji sprovodi Grad Niš.
Rešenje o dodeli sredstava donosi Gradsko veće Grada Niša, na predlog Komisije za realizaciju mera energetske sanacije.
Predviđeno je sprovođenje sledećih mera energetske efikasnosti:
1) zamena spoljnih prozora i vrata i drugih transparentnih elemenata termičkog omotača
Ova mera obuhvata i prateću opremu za prozore/vrata, kao što su okapnice, prozorske daske, roletne, kapci i dr, kao i prateće građevinske radove na demontaži i pravilnoj montaži prozora/vrata, kao što je demontaža starih prozora/vrata i odvoz na deponiju, pravilna montaža prozora, obrada oko prozora/vrata gips-karton pločama, gletovanje, obrada ivica i krečenje oko prozora/vrata sa unutrašnje strane zida.
Spoljna stolarija sa sledećim minimalnim tehničkim karakteristikama (U- koeficijent prolaza toplote):
- U ≤ 1.3 W/m2K za kompletan prozor (kada je atest rađen za ceo sklop stakla i rama);
- U ≤ 1.3 W/m2K za ostakljenje prozora i balkonskih vrata (kada je atest rađen za transparentnost površine);
- U ≤ 1.3 W/m2K za profile prozora i balkonskih vrata (kada je atest rađen za ram);
- U ≤ 1.6 W/m2K za vrata ka negrejanim prostorima;
2) postavljanja termičke izolacije spoljnih zidova, podova na tlu i ostalih delova termičkog omotača prema negrejanom prostoru
U okviru ove mere moguće je izvršiti nabavku i ugradnju materijala za termičku izolaciju spoljnih zidova/podova sa svim slojevima potrebnim za upotrebu kao što su lepkovi, rabic mrežica, folije, cementna košuljica, hidroizolacija, završni sloj zida ili poda. Ovom merom je neophodno ispuniti sledeće kriterijume energetske efikasnosti:
- Minimalna debljina termičke izolacije na spoljnim zidovima mora iznositi 10 cm, osim ako ne postoji tehnička mogućnost da se postavi ta debljina izolacije;
3) postavljanja termičke izolacije ispod krovnog pokrivača ili tavanice
U okviru ove mere moguće je izvršiti i ugradnju i nabavku materijala za termičku izolaciju krova ili tavanice iznad grejanog prostora, Ova mera može obuhvatiti, u slučaju da je oštećen krovni pokrivač i hidroizolacioni krovni sistem, i građevinske radove na zameni hidroizolacije i drugih slojeva krovnog pokrivača, kao i limarske radove, ali ne i radove na zameni konstruktivnih elemenata krova.
Ovom merom je neophodno ispuniti sledeće kriterijume energetske efikasnosti:
- Minimalna debljina termičke izolacije krova ili tavanice iznad grejanog prostora mora iznositi 20 cm, osim ako ne postoji tehnička mogućnost da se postavi ta debljina izolacije;
4) zamene postojećeg grejača prostora na čvrsto gorivo, tečno gorivo, prirodni gas* ili električnu energiju (kotao ili peć) efikasnijim kotlom na gas
U okviru ove mere moguće je izvršiti zamenu postojećeg grejača prostora i nabavku i instalaciju efikasnijeg kotla na prirodni gas. Ovom merom nije predviđeno finansiranje ugradnje gasne instalacije.
Ovom merom je neophodno ispuniti sledeće kriterijume energetske efikasnosti:
- Minimalni stepen korisnosti kotla (grejača prostora) koji koristi prirodni gas mora biti najmanje 90%. Kotao mora biti opremljen propisima predviđenim funkcijama sigurnosti i funkcijom automatske regulacije, kao što je regulacija temperature u razvodnom vodu i slično;
NAPOMENA:
* Moguće je izvršiti zamenu postojećeg kotla na prirodan gas koji je ugrađen u periodu dužem od 15 godina od dana objavljivanja ovog Javnog poziva. Zamena može biti izvršena isključivo nabavkom i instalacijom kondenzacionog kotla na prirodni gas sa minimalnim stepenom korisnosti jednakim 100%.
5) zamene postojećeg grejača prostora na čvrsto gorivo, tečno gorivo ili električnu energiju (kotao ili peć) efikasnijim kotlom na biomasu
U okviru ove mere moguće je izvršiti zamenu postojećeg grejača prostora i nabavku i instalaciju efikasnijeg kotla na biomasu (drvni pelet, briket, sečka). U primeni ove mere sledeći kriterijum energetske efikasnosti mora biti ispunjen:
- Minimalni stepen korisnosti kotla na biomasu (grejač prostora) (drvni pelet, briket, sečka) mora biti najmanje 85%. Kotao mora biti opremljen propisima predviđenim funkcijama sigurnosti i funkcijom automatske regulacije, kao što je regulacija temperature u razvodnom vodu i slično;
6) ugradnja toplotnih pumpi
U okviru ove mere predviđena je ugradnja sledećih toplotnih pumpi: toplotna pumpa vazduh-vazduh; toplotna pumpa vazduh-voda, toplotna pumpa zemlja-voda (sa horizontalnim kolektorima ili sa geosondama) ili toplotna pumpa voda-voda. Pri primeni ove mere nije obavezna zamena postojećeg kotla ili peći. Toplotna pumpa mora da ima minimalni SCOP (sezonski koeficijent grejanja) prema izvoru toplotne energije:
- Vazduh, više od 3,4;
- Zemlja, više od 4,0;
- Voda, više od 4,5;
7) zamene postojeće ili ugradnja nove cevne mreže, grejnih tela i pratećeg pribora
Ova mera se sastoji od zamene/ugradnje: (I) elektronski regulisanih cirkulacionih pumpi, (II) izolacije cevne mreže, (III) grejnih tela kao što su radijatori, "fan-coil" aparati, cevi podnog grejanja i sl., (IV) sistema regulacije i kontrolnih uređaja (balansnih ventila, razdelnika, regulatora protoka) i, (V) uređaja za merenje toplote, kao što su kalorimetri. Obavezna je ugradnja termostatskih ventila na grejnim telima. Ovom merom može biti obuhvaćena freonska instalacije "multi-split" sistema sa direktnom ekspanzijom, ako se vrši u kombinaciji sa merom iz stava 1, tačka 6) tj. ugradnjom toplotne pumpe vazduh-vazduh. Ova mera se može primeniti samo zajedno sa nekom od pojedinačnih mera iz stava 1, tačka 4) ili 5) ili 6) iz ovog odeljka ili paketa koji sadrži navedene mere. Mera će se sufinansirati sa udelom do 50% bespovratnih sredstava, ako se primenjuje sa nekom od navedenih pojedinačnih mera ili odgovarajućim udelom u slučaju primene osnovnog, standardnog ili naprednog paketa;
8) ugradnja solarnih kolektora u instalaciju za centralnu pripremu potrošne tople vode;
9) ugradnja solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije za sopstvene potrebe, ugradnje dvosmernog mernog uređaja za merenje predate i primljene električne energije i izrade neophodne tehničke dokumentacije i izveštaja izvođača radova na ugradnji solarnih panela i prateće instalacije za proizvodnju električne energije koji su u skladu sa zakonom neophodni prilikom priključenja na distributivni sistem. Snaga solarnih panela ne može biti veća od odobrene snage mernog mesta, koja je navedena u računu za utrošenu električnu energiju, a maksimalno do i jednako 10,8 kW;
10) Izrada tehničke dokumentacije prema važećoj zakonskoj regulativi.
i druge mere/paketi mera u skladu sa Javnim pozivom.
Kriterijumi energetske efikasnosti i drugi uslovi za dodelu sredstava podsticaja određuju se Javnim pozivom za direktne korisnike i javnim pozivom za krajnje korisnike.
Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera energetske sanacije su privredni subjekti.
Privredni subjekti su dužni da korisnicima isporuče materijale i opremu odgovarajućeg kvaliteta i izvrše usluge i radove u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.
Krajnji korisnici usluga i radova su domaćinstva.
III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE
Gradonačelnik Grada Niša donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju mera energetske sanacije (u daljem tekstu Komisija).
Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu u skladu sa pozitivnim propisima Republike Srbije.
Javne pozive za sufinansiranje mera energetske sanacije u ime Grada Niša sprovodi Komisija.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuje se: neparan broj članova Komisije, navode se osnovni podaci o članovima Komisije (ime i prezime, zanimanje, poslovi koje obavlja, organ/preduzeće u kome je zaposlen), osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Grad Niš je u obavezi da, na zahtev Ministarstva rudarstva i energetike, kao člana Komisije iz stava 1. ovog člana, uključi lice koje imenuje Ministarstvo rudarstva i energetike.
Osnovni zadaci Komisije naročito obuhvataju:
- pripremu konkursne dokumentacije za direktne korisnike i krajnje korisnike (javni poziv, obrazac prijave i dr. propratne akte i priloge);
- oglašavanje javnih poziva i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša kao i zvaničnoj internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj;
- prijem i kontrolu prispelih prijava;
- pruža privrednim subjektima i građanima informacije u vezi javnih konkursa;
- utvrđivanje ispunjenosti uslova za izbor prijavljenih direktnih korisnika na javnom pozivu;
- utvrđivanje ispunjenosti uslova za sufinansiranje projekata energetske sanacije krajnjih korisnika;
- objavljivanje liste direktnih korisnika i krajnjih korisnika na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj;
- preuzimanje obaveza u oblasti životne sredine i socijalnih pitanja u skladu sa (ESCP) Planom, objavljenim na internet stranici Ministarstva rudarstva i energetike (https://www.mre.gov.rs);
- razmatranje i odlučivanje o podnetim prigovorima na liste direktnih korisnika i krajnjih korisnika u prvom stepenu;
- izradu predloga Ugovora o sprovođenju mera energetske sanacije.
Komisija je nezavisna u svom radu. Komisija je dužna da Gradonačelniku dostavi zapisnike i izveštaj o radu.
Terenski rad Komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska i to:
- pre radova prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanost predloženih mera energetske sanacije;
- nakon sprovedenih radova radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.
Prilikom svakog terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši pregled podnetih prijava, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave, sačinjava se Zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.
Zapisnik sadrži i tehnički izveštaj o postojećem stanju objekta/nakon realizovanih mera.
Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza, zatraži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.
Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:
- obavezu direktnog/krajnjeg korisnika sredstava da obaveštava Komisiju o realizaciji mera, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;
- prikupljanje informacija od direktnog/krajnjeg korisnika sredstava;
- druge aktivnosti predviđene ugovorom;
- pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.
Sredstva Budžeta Grada Niša za sufinansiranju mera energetske sanacije porodičnih kuća i stanova dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.
Raspodela sredstava iz stava 1. ovog člana obuhvata raspisivanje Javnog poziva za direktne korisnike, kontrolu formalne ispravnosti, kompletnosti prijave, ispunjenosti uslova za izbor direktnih korisnika i utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru direktnog korisnika, kao i raspisivanje Javnog poziva za krajnje korisnike, kontrolu formalne ispravnosti, kompletnosti prijave, ispunjenosti uslova za izbor krajnjih korisnika, utvrđivanje liste direktnih korisnika i donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.
Javni poziv za direktne korisnike
Odluku o raspisivanju Javnog poziva za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće Grada Niša. Javni poziv se raspisuje za mere iz člana 6. ovog Pravilnika.
Javni poziv za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno oglašava na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša, zvaničnoj internet stranici Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, a najava Javnog poziva i u lokalnim medijima.
Na Javnom pozivu mogu učestvovati privredni subjekti koji vrše isporuku i radove na ugradnji materijala, opreme i uređaja i ispunjavaju naročito sledeće uslove:
- da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje 2 (dve) godine od dana podnošenja prijave;
- da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
- da imaju ateste za materijale i proizvode;
- i druge uslove u skladu sa Javnim pozivom;
Sadržaj Javnog poziva za direktne korisnike
Javni poziv iz člana 11. ovog Pravilnika naročito sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje Javnog poziva;
2) predmet i kriterijume za ostvarivanje mera energetske efikasnosti;
3) uslove za učešće na konkursu;
4) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;
5) finansijski okvir;
6) ispunjenost uslova iz Javnog poziva;
7) način i rok podnošenja prijave;
8) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po Javnom pozivu.
Prijava na Javni poziv za direktne korisnike
Prijava koju na Javni poziv podnosi privredni subjekt sadrži naročito:
1) opšte podatke o privrednom subjektu;
2) cenovni pregled roba i usluga;
3) drugu dokumentaciju u skladu sa Javnim pozivom.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova za dodelu sredstava
Komisija utvrđuje ispunjenost uslova za izbor privrednog subjekta za sprovođenje mera energetske sanacije na osnovu pregleda podnete dokumentacije iz člana 14. ovog Pravilnika.
Utvrđivanje liste privrednih subjekata
Komisija Rešenjem utvrđuje ispunjenost uslova i obaveštava privrednog subjekta.
Na Rešenje iz stava 1. ovog člana kojim je utvrđeno da nisu ispunjeni uslovi za izbor privrednog subjekta za sprovođenje mera energetske sanacije, privredni subjekat ima pravo prigovora Komisiji u roku od 8 (osam) dana od dana donošenja rešenja.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 2. ovog člana u roku od 8 (osam) dana od dana prijema prigovora.
U slučaju odbijanja prigovora iz stava 2. ovog člana, privredni subjekt ima pravo da podnese prigovor Gradskom veću Grada Niša u roku od 8 (osam) dana od dana prijema odluke po prigovoru iz stava 2. ovog člana i o tome obavesti Jedinicu za implementaciju Projekta "Čista energija i energetska efikasnosti za građane u Srbiji", obrazovanu od strane Ministarstva rudarstva i energetike (u daljem tekstu JIP).
Gradsko veće Grada Niša je dužno da odluči po prigovorima iz stava 4. ovog člana u roku od 8 (osam) dana od dana prijema prigovora.
Odluka Gradskog veća Grada Niša je konačna.
Komisija utvrđuje listu direktnih korisnika koji su na osnovu Rešenja iz stava 1. ispunili uslove iz Javnog poziva i objavljuje je bez odlaganja (ili u roku od jednog dana), na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša, kao i zvaničnoj internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.
Izmena i dopuna liste iz stava 7. ovog člana se vrši po potrebi na svakih 15 dana.
Lista iz stava 7. ovog člana, će važiti do završetka projekta "Čista energija i energetska efikasnost za građane u Srbiji", o čemu će Komisija blagovremeno obavestiti direktne korisnike.
Domaćinstva koja ostvare pravo na sufinansiranje mogu nabaviti dobra i usluge isključivo od direktnih korisnika navedenih u listi iz stava 7. ovog člana.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima
Odluku o raspisivanju Javnog poziva za dodelu bespovratnih sredstava domaćinstvima za energetsku sanaciju porodičnih kuća i stanova donosi Gradsko veće Grada Niša.
Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava krajnjih korisnika sprovodi Komisija.
Krajnji korisnici kao učesnici Javnog poziva, podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen Javnim pozivom.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, a najava Javnog poziva i u svim lokalnim medijima.
Konkursna dokumentacija naročito sadrži:
1) Javni poziv;
2) Prijavni obrazac sa listom potrebnih pratećih dokumenata.
Pravo učešća na Javnom pozivu imaju krajnji korisnici koji stanuju u porodičnim kućama i stanovima, a koja ispunjavaju uslove u skladu sa Javnim pozivom.
Sadržaj Javnog poziva za krajnje korisnike
Javni poziv iz člana 18. ovog Pravilnika naročito sadrži:
1) pravni osnov za raspisivanje Javnog poziva;
2) predmet sufinansiranja;
3) listu direktnih korisnika preko kojih se realizuju mere;
4) finansijski okvir;
5) uslove za učešće na Javnom pozivu;
6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;
7) način i rok podnošenja prijave;
8) postupak odobravanja sredstava;
9) način objavljivanja odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima i stambenim zajednicama za sprovođenje mera energetske sanacije po Javnom pozivu.
Prijava na Javni poziv za krajnje korisnike
Prijava koju na Javni poziv podnosi krajnji korisnik sadrži naročito:
1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera energetske efikasnosti (Prilog 1) sa popunjenim podacima o meri/paketu za koji se konkuriše i o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;
2) dokaz o vlasništvu:
• Izvod iz lista nepokretnosti/ugovor o kupoprodaji/ugovor o poklonu/pravnosnažno ostavinsko rešenje ili drugi odgovarajući dokument iz koga se nesumnjivo može utvrditi vlasnik objekta,
• Ukoliko više lica ima pravo svojine na objektu, potrebno je da podnosilac prijave dostavi pisanu saglasnost svih ostalih suvlasnika na objektu, overenu kod Javnog beležnika, prilikom podnošenja prijave;
• ukoliko prijavu podnosi korisnik objekta, neophodno je da ima prijavu boravka na adresi objekta za koji se prijavljuje i dostavi dokaz o tome kao i da dostavi pisanu saglasnost vlasnika objekta;
3) dokaz o legalnosti objekta:
• Dokaz o izgradnji objekta pre donošenja propisa o izgradnji ili
• Upotrebna dozvola ili
• Rešenje o ozakonjenju ili
• Izvod iz lista nepokretnosti iz koga jasno proizilazi da je objekat upisan u skladu sa propisima o izgradnji;
(Napomena: Ukoliko podnosilac prijave poseduje dokaz o legalnosti objekta koji nije upisan u katastru nepokretnosti, dužan je da ga priloži uz prijavu.)
4) fotokopije nečipovanih ličnih karata ili očitane lične karte sa čipom za sva fizička lica koja žive na adresi objekta za koju se podnosi prijava. Za maloletna lica dostaviti fotokopije zdravstvenih knjižica;
5) fotokopiju računa za utrošenu električnu energiju u prethodnom mesecu sa grafikonom, radi dokaza da se u prijavljenom stambenom objektu stanuje tokom cele godine (minimalna potrošnja ne može biti manja od 100 kWh mesečno);
6) za meru iz glave I, član 6. tačka 4) Javnog poziva, Rešenje o odobrenju izvođenja radova ili drugi akt kojim nadležni organ odobrava izvođenje radova na unutrašnjoj gasnoj instalaciji do novog kotla koji se ugrađuje;
7) za meru iz glave I, član 6. tačka 4) Javnog poziva, ukoliko se vrši zamena postojećeg kotla, dokument (garantni list, račun, fotografija tipske pločice na uređaju ili drugo) koji nedvosmisleno dokazuje na osnovu datuma proizvodnje ili ugradnje da je ugrađen u periodu dužem od 15 godina od dana objavljivanja Javnog poziva;
8) predmer i predračun/ profaktura za materijal i opremu sa ugradnjom izdata od privrednog subjekta sa liste direktnih korisnika (privrednih subjekata) koju je objavio Grad Niš, izdata nakon objavljivanja javnog poziva, kao i ateste/izveštaje koji dokazuju ispunjenost minimalnih uslova energetske efikasnosti iz glave I;
9) potvrda o mogućnosti priključenja na gasovodnu mrežu za meru ugradnje kotla na prirodan gas (akt kojim se odobrava izgradnja/ugradnja gasne instalacije i saglasnost lokalnog distributera gasa);
10) potpisanu Saglasnost, da organ za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja;
11) drugu dokumentaciju u skladu sa Javnim pozivom.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova za dodelu sredstava
Komisija utvrđuje ispunjenost uslova za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu pregleda podnete dokumentacije iz člana 20. ovog Pravilnika.
Odobravanje bespovratnih sredstava za finansiranje projekata/mera energetske sanacije
Komisija Rešenjem utvrđuje ispunjenost uslova za dodelu sredstava i obaveštava podnosioca prijave.
Na rešenje iz stava 1. ovog člana kojim je utvrđeno da nisu ispunjeni uslovi za dodelu bespovratnih sredstava, podnosilac prijave ima pravo prigovora Komisiji u roku od 8 (osam) dana od dana donošenja Rešenja.
Komisija je dužna da odluči po prigovorima iz stava 2. ovog člana u roku od 8 (osam) dana od dana prijema prigovora.
U slučaju odbijanja prigovora iz stava 2. ovog člana, podnosilac prijave ima pravo da podnese prigovor Gradskom veću Grada Niša u roku od 8 (osam) dana od dana prijema odluke po prigovoru iz stava 2. ovog člana i o tome obavesti JIP.
Gradsko veće Grada Niša je dužno da odluči po prigovorima iz stava 4. ovog člana u roku od 8 (osam) dana od dana prijema prigovora.
Odluka Gradskog veća Grada Niša je konačna.
Komisija utvrđuje listu krajnjih korisnika kojima su Rešenjem iz stava 1. ovog člana odobrena sredstva za finansiranje programa biće objavljena na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada Niša i Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.
Nakon sprovedenih utvrđenih postupaka po Javnim pozivima za direktne i krajnje korisnike, Grad Niš zaključuje trostrane ugovore sa izabranim direktnim i krajnjim korisnicima koji će izvoditi radove.
Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi sa uračunatim PDV-om.
Neprihvatljivi troškovi su troškovi koji neće biti finansirani Javnim pozivom iz budžeta Grada Niša i oni predstavljaju:
1) troškove u vezi sa nabavkom opreme: carinske i administrativne troškove;
2) troškove u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškove odobravanja kredita, troškove kamata, troškove kreditnog biroa, troškove osiguranja kredita i sl;
3) refundaciju za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);
4) nabavku opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava;
5) troškove radova, nabavke materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije;
6) druge troškove koji nisu u skladu sa merama energetske sanacije.
Grad Niš će vršiti prenos sredstava isključivo direktnom korisniku, nakon što pojedinačni krajnji korisnik izvrši uplatu direktnom korisniku, celokupnog dela svoje obaveze i nakon završetka realizacije mere, odnosno nakon izvedenih radova na objektu.
Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku iz stava 3. ove glave, je Zapisnik Komisije nakon drugog terenskog obilaska objekta, nakon izvedenih radova, utvrđujući da li su isti izvedeni po pravilima struke i kako je predviđeno predmerom i predračunom dostavljenim prilikom prijave na Javni poziv.
Direktni Korisnik mora imati urednu dokumentaciju i učiniti dostupnim (račune i ateste) nadležnoj Komisiji.
Grad Niš će vršiti prenos sredstava izabranim direktnim korisnicima u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova koji budu veći od iznosa subvencije (maksimalnog iznosa učešća Grada Niša).
Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj, u saradnji sa Komisijom.
Ukoliko Korisnik sredstava nije sredstva namenski utrošio, ili radovi nisu izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom/profakturom, koji/koju je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad Niš neće uplatiti sredstva dodeljena Javnim pozivom.
Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika sa liste i da o tome, pre realizacije, obavesti Komisiju i dostavi joj nov predmer i predračun/profakturu, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.
V PRAĆENJE REALIZACIJE AKTIVNOSTI
Komisija iz člana 8. ovog Pravilnika, obezbeđuje aktivnu komunikaciju sa JIP i odgovara na zahteve u smislu obezbeđivanja primene standarda Međunarodne banke za obnovu i razvoj u ispunjavanju obaveza jedinice lokalne samouprave definisanih u sledećim dokumentima:
1. "Pravilnik o radu na projektu";
2. "Plan angažovanja zainteresovanih strana";
3. "Plan preuzimanja obaveza iz oblasti životne sredine i socijalnih pitanja (ESCP)";
4. "Okvir za upravljanje zaštitom životne sredine i socijalnim uticajima projekta (ESMF)";
5. "Kontrolna lista plana za upravljanje životnom sredinom i socijalnim pitanjima (ESMP)" i
6. "Žalbeni mehanizam za Projekat".
Sva dokumenta su dostupna na internet stranici Ministarstva: (https://www.mre.gov.rs/tekst/2206/dokumenta.php).
JIP će obezbediti predstavnicima Komisije adekvatan transfer znanja kroz stručnu i tehničku podršku tokom realizacije aktivnosti.
Komisija priprema Završni izveštaj o sprovedenim merama energetske sanacije, koji posebno sadrži informacije o sprovedenim aktivnostima i utrošenim finansijskim sredstvima, uočene nedostatke u implementaciji aktivnosti i njihove uzroke, podatke o uštedi energije i smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte, podnosi ga Gradskom veću Grada Niša i objavljuje na zvaničnim internet stranicama.
Javnost se informiše o realizaciji mera energetske sanacije preko lokalnih medija, zvanične internet stranice Grada Niša i zvanične internet stranice Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj.
Direktni korisnici sredstava koji izvode radove na energetskoj sanaciji dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Podaci i akti koje Komisija objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Niša, zvaničnoj internet stranici Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša.
Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku sufinansiranja mera energetske sanacije u skladu sa važećim propisima.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".