UREDBAO UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE UNAPREĐENJU BEZBEDNOSTI I KVALITETA PROIZVODA I USLUGA("Sl. glasnik RS", br. 75/2024) |
Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Sredstva za sprovođenje ove uredbe obezbeđena su u skladu sa članom 8. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2024. godinu.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PROGRAM
PODRŠKE UNAPREĐENJU BEZBEDNOSTI I KVALITETA PROIZVODA I USLUGA
1. OSNOVNE INFORMACIJE O PROGRAMU
Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) je, u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije (u daljem tekstu: Agencija), razvilo program finansijske podrške - Program podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga (u daljem tekstu: Program).
Sredstva za sprovođenje Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga obezbeđena su u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2024. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 92/23), gde su u okviru Razdela 21 - Ministarstvo privrede, Glava 21.0, Program 1503 - Razvoj nacionalnog sistema infrastrukture kvaliteta, Funkcija 410 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, Projekat 4004 - Program finansijske podrške - Korišćenjem standarda do konkurentnijih proizvoda, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, opredeljena sredstva u iznosu od 100.000.000,00 dinara za realizaciju Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga.
U skladu sa Rešenjem Ministarstva finansija o preusmeravanju aproprijacija utvrđenih Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2024. godinu broj: 002387049 2024 10520 003 000 427 000 od 12. avgusta 2024. godine, izvršeno je preusmeravanje u okviru Razdela 21 - Ministarstvo privrede, u iznosu od 10%, i to sa Programa 1503 - Razvoj nacionalnog sistema infrastrukture kvaliteta, Funkcija 410 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, Projekat 4004 - Program finansijske podrške - Korišćenjem standarda do konkurentnijih proizvoda, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, u korist Programa 1505 - Regionalni razvoj, te je na Programu 1503, Projektu 4004, za realizaciju Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga ostalo 90.000.000,00 dinara.
Aktivnosti Ministarstva, u obliku finansijske podrške privrednim subjektima, za efikasnije korišćenje usluga u oblasti infrastrukture kvaliteta (IK), započete su u okviru Strukturne reforme broj 19 - Bezbedan i kvalitetan proizvod - Faktor razvoja industrije Programa ekonomskih reformi za period 2021-2023. godine. Naime, ideja za realizaciju programa finansijske podrške u ovoj oblasti predstavljala je odgovor na rezultate analize uticaja krize COVID-19 na sektor IK i pružanja usluga imenovanih i ovlašćenih tela za ocenjivanje usaglašenosti - TOU (usluge ispitivanja, kontrolisanja, sertifikacije i dr.) i drugih usluga institucija IK (ISS - Institut za standardizaciju Srbije, ATS - Akreditaciono telo Srbije i DMDM - Direkcija za mere i dragocene metale). Rezultati analize pokazali su da je kriza uzrokovala značajno smanjenje obima poslovne aktivnosti kod anketiranih TOU, kao i značajno smanjenje prihoda, te da postoji potreba za podrškom privredi u ispunjavanju obaveznih tehničkih zahteva za proizvode i primeni dobrovoljnih standarda, kao faktora bezbednih i kvalitetnih industrijskih proizvoda.
Uspešna realizacija Programa podrške razvoju konkurentnosti u 2022. godini, koji je Ministarstvo sprovelo u saradnji sa Agencijom u toku 2023. godine, potvrdila je da, imajući u vidu značajno interesovanje privrednih subjekata, još uvek postoji potreba za ovakvim vidom finansijske podrške privredi, odnosno da bi ona trebala biti kontinuirana. Ovo je posebno značajno, uzimajući u obzir činjenicu da je preko 85% sredstava opredeljenih po ovom programu utrošeno, a da je broj korisnika programa bio oko 200. Od ukupnog broja korisnika programa, oko 85% činila su mikro, mala i srednja preduzeća, koja često imaju problem da obezbede finansiranje aktivnosti koje se subvencionišu ovim programom.
Program ima uporište u Strategiji industrijske politike Republike Srbije od 2021. do 2030. godine ("Službeni glasnik RS", broj 35/20).
Osnovni cilj programa jeste unapređenje konkurentnosti, bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga, odnosno olakšan pristup tržištima i povećanje nivoa konkurentnosti mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetnika.
Ovaj program doprineće povećanju nivoa korišćenja standarda u proizvodnji i organizaciji poslovanja, sertifikaciji proizvoda, sistema menadžmenta, kao i povećanju korišćenja drugih usluga u oblasti IK.
U proizvodnji i uslugama sertifikacija sistema menadžmenta široko je prihvaćen model kojim privredni subjekti potvrđuju usaglašenost svoje organizacije i poslovanja sa međunarodno priznatim standardima. Međunarodna organizacija za standardizaciju (u daljem tekstu: ISO) je od 2000. godine počela sa prikupljanjem i analizom podataka o broju izdatih sertifikata za sisteme menadžmenta širom sveta. Prema statistici ISO, standardi za sisteme menadžmenta u svetu, koji se najčešće primenjuju su ISO 9001 - Sistem menadžmenta kvaliteta (oko 50% ukupnog broja izdatih sertifikata u 2022. godini) i ISO 14001 - Sistem menadžmenta zaštite životne sredine (oko 20% u 2022. godini). Takođe su po broju izdatih sertifikata značajni i: ISO 45001 (ex OHSAS 18001) - Sistemi menadžmenta bezbednošću i zdravljem na radu, ISO/IEC 27001 - Sistem menadžmenta za bezbednost informacija, ISO 22000 - Sistem menadžmenta bezbednošću hrane i dr. Treba napomenuti da u svetu, posebno u razvijenim zemljama, impresivan rast ima sertifikacija prema standardu ISO 50001, jer energetska efikasnost postaje imperativan zahtev. U Republici Srbiji je broj ovih sertifikata u periodu od 2015. godine do 2022. godine porastao skoro pet puta i dostigao broj od 103 u 2022. godini. Najveći broj ovih sertifikata izdaje se u Nemačkoj (skoro 20 % od ukupnog broja sertifikata izdatih u 2022. godini po ovom standardu), jer od 2011. godine postoji politika nemačke Vlade, koja posebnim merama podstiče sertifikaciju prema ovom standardu.
Broj izdatih sertifikata za sisteme menadžmenta, može se uzeti kao jedan od pokazatelja razvijenosti nacionalnih ekonomija. Posmatrajući broj izdatih sertifikata Srbija uglavnom prednjači u odnosu na zemlje bivše SFRJ, ali ipak značajno zaostaje u odnosu na Rumuniju i Mađarsku.
Treba napomenuti da ISO u okviru svoje statistike obuhvata samo sertifikate izdate od strane sertifikacionih tela akreditovanih kod članica IAF MLA.
Naime, neophodno je podstaći privredne subjekte da intenzivnije koriste usluge u oblasti IK, i to mikro, mala i srednja preduzeća, i preduzetnike i pružiti im mogućnost da uvide koristi, koje bi ostvarili uređenjem poslovnih procesa prema standardima i korišćenjem standarda tokom svih faza projektovanja, proizvodnje i kontrole proizvoda, što je suština ovog programa.
Podrška u okviru ovog programa namenjena je za sufinansiranje sledećih aktivnosti:
1) Sprovođenje postupaka ocenjivanja usaglašenosti (ispitivanja, kontrolisanja, sertifikacije i dr.) proizvoda sa zahtevima srpskih i inostranih (prevashodno evropskih) tehničkih propisa i/ili ostvarivanje uslova za označavanje propisanim znacima (CE, 3A, eko-znak, OEKO-TEX standard 100, eko dizajn, energetska efikasnost i dr.), uključujući i ocenjivanje usaglašenosti medicinskih sredstava i procenu bezbednosti kozmetičkih proizvoda i izradu dosijea o kozmetičkom proizvodu sa izveštajem o bezbednosti kozmetičkih proizvoda, kao i mogućnost nabavke srpskih standarda;
2) Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih/evropskih priznatih standarda sistema menadžmenta (iz oblasti kvaliteta zaštite životne sredine, bezbednosti hrane i dr, kao što su ISO 9001, IATF 16949, ISO 14001, ISO/IEC 27001 i dr.) uključujući i mogućnost nabavke i drugih srpskih standarda;
3) Sprovođenje postupka akreditacije TOU kod ATS, koji obuhvata početnu akreditaciju TOU, obnavljanje akreditacije, kao i mogućnost nabavke srpskih standarda.
Pravni okvir za realizaciju Programa čine: Strategija industrijske politike Republike Srbije od 2021. do 2030. godine ("Službeni glasnik RS", broj 35/20), Zakon o budžetu Republike Srbije za 2024. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 92/23), Zakon o kontroli državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 73/19), Uredba o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/13, 97/13, 119/14, 23/21 - dr. uredbe, 62/21 - dr. uredbe, 99/21 - dr. uredbe, 20/23 - dr. uredba, 43/23 - dr. uredba i 48/23 - dr. uredba), Uredba o pravilima i uslovima za dodelu pomoći male vrednosti (de minimis pomoći) ("Službeni glasnik RS", broj 23/21) i Ugovor o realizaciji Programa zaključen između Ministarstva i Agencije.
Podnosilac prijave |
Privredni subjekt, odnosno TOU, koji je podneo prijavu projekta za učešće po javnom pozivu. |
Korisnik |
Privredni subjekt, odnosno TOU, koji ispunjava kriterijume za učešće po javnom pozivu, čija je prijava odobrena za finansiranje. |
Isporučilac |
Odgovorno lice1 od koga korisnik nabavlja određene usluge u skladu sa ovim programom. |
Prijava |
Skup svih obrazaca i dokumenata definisanih javnim pozivom, programom i ovim uputstvom koja se podnose radi prijave projekta. |
Potpuna prijava |
Prijava koja je podneta u skladu sa javnim pozivom i uz koju su podneti svi potrebni dokumenti predviđeni programom i ovim uputstvom. |
Dopuštena prijava |
Prijava koja ispunjava sve uslove propisane javnim pozivom, programom i ovim uputstvom. |
Blagovremena prijava |
Prijava koja je podneta od strane podnosioca prijave, u roku koji je određen javnim pozivom. |
Projekat |
Skup aktivnosti koje se realizuju radi postizanja ciljeva u okviru predviđenog budžeta, dostupnih resursa i planiranog vremena. |
Trajanje projekta (rok) |
Period od početka do završetka svih planiranih projektnih aktivnosti. |
Preduzetnik |
Preduzetnik je poslovno sposobno fizičko lice koje samostalno obavlja privrednu delatnost u cilju ostvarivanja prihoda, upisano u registar privrednih subjekata u APR. |
Mikro pravna lica |
Pravna lica i preduzetnici koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma: |
Mala pravna lica |
Pravna lica i preduzetnici koja prelaze dva kriterijuma koja se odnose na mikro pravna lica, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma: |
Srednja pravna lica |
Pravna lica i preduzetnici koja prelaze dva kriterijuma koja se odnose na mala pravna lica, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma: |
Telo za ocenjivanje usaglašenosti (TOU) |
Telo za ocenjivanje usaglašenosti je telo koje sprovodi aktivnosti ocenjivanja usaglašenosti, što uključuje ali se ne ograničava na etaloniranje, ispitivanje, sertifikaciju sistema menadžmenta, osoba, proizvoda, procesa i usluga, kontrolisanje, pružanje usluge ispitivanja osposobljenosti, proizvodnju referentnih materijala, validaciju i verifikaciju. |
Povezana lica |
Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se: |
______
1 Privredno društvo, odnosno preduzetnik ili ATS, kao i fizičko lice u slučaju ocenjivanja usaglašenosti kozmetičkih proizvoda.
1.3.1. Opšti cilj
Opšti cilj programa jeste unapređenje konkurentnosti, bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu, odnosno olakšan pristup tržištima i povećanje konkurentnosti mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetnika, a time i privrede u celini.
1.3.2. Specifični ciljevi i očekivani rezultati
Redni broj |
Specifični ciljevi |
Redni broj |
Rezultati |
1. |
Unapređenje poslovanja i konkurentnosti privrednih subjekata i TOU |
1.1. |
Povećan broj privrednih subjekata koji su svoje proizvode usaglasili sa tehničkim propisima; |
1.2 |
Povećan broj privrednih subjekata koji su svoje poslovanje usaglasili sa međunarodnim priznatim, odnosno srpskim standardima; |
||
1.3. |
Povećan broj TOU koja svoju kompetentnost dokazuju akreditacijom. |
||
2. |
Rast i razvoj privrednih subjekata |
2.1. |
Povećan poslovni prihod privrednih subjekata; |
2.2. |
Povećan prihod od izvoza. |
1.4. Raspoloživa finansijska sredstva i trajanje javnog poziva
Za realizaciju Programa opredeljen je budžet u iznosu od 90.000.000,00 dinara.
Javni poziv će biti objavljen, najkasnije u roku od 30 dana od dana pribavljanja saglasnosti Ministarstva finansija i otvoren do utroška sredstava.
Ministarstvo i Agencija zadržavaju pravo da se privremeno obustavi podnošenje prijava, ukoliko postoji procena da bi sa brojem pristiglih prijava, koje su još uvek u procesu obrade, budžet opredeljen za ovaj projekat bio premašen. Nakon što se utvrdi da sredstva nisu u potpunosti utrošena, biće omogućeno ponovno podnošenje prijava.
Ministarstvo će na svom sajtu objaviti obaveštenje o privremenoj obustavi podnošenja prijava.
1.5. Iznos bespovratnih finansijskih sredstava
Raspoloživa sredstva odobravaju se pojedinačno korisnicima, refundacijom kao sufinansiranje, u visini od 40% odnosno od 60% iznosa opravdanih troškova bez poreza na dodatu vrednost (u daljem tekstu: PDV), za svaku projektnu aktivnost.
Sufinansiranje u visini od 60% predviđeno je za mikro i mala privredna društva i preduzetnike, a od 40% za srednja privredna društva.
Izuzetno od prethodno navedenog, za sve privredne subjekte, nezavisno od njihove veličine, predviđeno je sledeće:
- sufinansiranje od 60% za troškove početne akreditacije TOU (troškovi obrade prijave i troškovi ocenjivanja), čime se posebno žele podstaći početne akreditacije prema novorazvijenim šemama akreditacije, kao npr. akreditacija proizvođača referentnih materijala (SRPS EN ISO 17034), akreditacija tela za validaciju i tela za verifikaciju (SRPS EN ISO/IEC 17029), biobankarstvo (SRPS EN ISO 20387);
- sufinansiranje od 40% za troškove obnavljanja akreditacije TOU.
Maksimalan ukupan iznos odobrenih sredstava za refundaciju je 1.000.000,00 dinara, koji jedan korisnik može ostvariti za jednu ili više aktivnosti, osim za ocenjivanje usaglašenosti medicinskih sredstava klase III2, gde je maksimalan iznos refundacije 1.500.000,00 dinara. Takođe, maksimalan iznos refundacije za pokrivanje troškova akreditacije iznosi 300.000,00 dinara.
Minimalni iznos odobrenih sredstava za refundaciju je 100.000,00 dinara, koji jedan korisnik može ostvariti za jednu ili više aktivnosti.
Prema saznanjima sa tržišta usluga konsaltinga i sertifikacije sistema menadžmenta, ukupan prosečni iznos troškova pripreme i sertifikacije jednog sistema menadžmenta za privredni subjekt sa 100 zaposlenih iznosi oko 500.000,00 dinara (oko 70% priprema i 30% sertifikacija). Na osnovu ovih podataka određen je minimalni, odnosno maksimalni iznos subvencije u okviru programa.
Što se tiče visine troškova akreditacije, koje imaju TOU kako bi se akreditovala kod ATS, u skladu sa novom Odlukom o visini troškova akreditacije ("Službeni glasnik RS", broj 10/24), ovi troškovi su, u januaru 2024. godine, povećani za oko 35%. Tako za obradu prijave za otpočinjanje prve akreditacije podnosilac prijave snosi trošak od 67.000,00 dinara, za preliminarnu posetu 43.000,00 dinara, za obradu prijave za obnavljanje akreditacije 49.000,00 dinara i za troškove ocenjivanja po danu/ocenjivaču 65.000,00 dinara. Ovi troškovi mogu biti značajan finansijski teret za TOU, te se ovim programom želi podstaći korišćenje usluga akreditacije, kao najefikasnijeg mehanizma za potvrđivanje stručnosti rada TOU, a samim tim i njihove kompetentnosti.
Zbir opravdanih troškova za refundaciju, za sve projektne aktivnosti, mora biti u rasponu od navedenog minimalnog do maksimalnog iznosa.
Sredstva se dodeljuju korisniku u skladu sa članom 4. Uredbe o pravilima i uslovima za dodelu pomoći male vrednosti (de minimis pomoći), kao državna pomoć male vrednosti. U skladu sa članom 4. navedene uredbe, iznos de minimis državne pomoći koji se dodeljuje korisniku, ne sme preći 23.000.000,00 dinara u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine, uključujući sva podsticajna sredstva dodeljena u tom periodu.
______
2 U skladu sa članom 24. stav 1. tačka 4) Zakona o medicinskim sredstvima ("Službeni glasnik RS", broj 105/17) klasa III medicinskih sredstava je definisana kao ona koja ima visok stepen rizika za korisnika.
2.1.1. Opšti uslovi
Pravo na učešće i korišćenje bespovratnih sredstava ima podnosilac prijave koji ispunjava sledeće uslove kumulativno:
1. da je u trenutku podnošenja prijave registrovan u Agenciji za privredne registre (u daljem tekstu: APR) najmanje dve godine (u Registru privrednih društava ili preduzetnika), odnosno da je registrovan u skladu sa zakonom najmanje dve godine, ili da je TOU naučno istraživačka organizacija registrovana u skladu sa zakonom najmanje dve godine;
2. da je u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Službeni glasnik RS", br. 73/19 i 44/21 - dr. zakon) razvrstan kao mikro, malo ili srednje pravno lice ili preduzetnik;
3. da nad njim nije pokrenut stečajni postupak, postupak likvidacije ili postupak privatizacije;
4. da je izmirio obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
5. da mu u poslednje dve godine nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;
6. da za iste predmetne aktivnosti (opravdane troškove) za proizvode za koje konkuriše, u poslednje dve godine nije koristio podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine i budžeta jedinica lokalne samouprave;
7. da nije u teškoćama prema definiciji sadržanoj u Uredbi o uslovima i kriterijumima usklađenosti državne pomoći za sanaciju i restrukturiranje učesnika na tržištu u teškoćama ("Službeni glasnik RS", br. 61/21 i 43/23);
8. da delatnost podnosioca prijave nije iz oblasti: proizvodnje i trgovine duvanskih proizvoda, primarne poljoprivredne proizvodnje, proizvodnje oružja i vojne opreme, igara na sreću, finansijskih usluga, usluga osiguranja, proizvodnje i prometa bilo kog proizvoda koji se prema domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima smatraju zabranjenim.
2.1.2. Posebni uslovi
Podnosilac prijave mora da ispuni posebne uslove u pogledu kompetencija isporučioca usluga. Isporučioci usluga mogu biti odgovorna lica specijalizovana za obavljanje predmetne usluge (privredno društvo, odnosno preduzetnik, ISS i ATS). Kada se radi o proceniteljima bezbednosti kozmetičkih proizvoda i izradi dosijea o kozmetičkom proizvodu isporučioci usluga mogu biti i fizička lica.
Isporučilac usluge, koga angažuje korisnik, mora da zadovoljava sledeće uslove koji se odnose na sve prihvatljive projektne aktivnosti iz Poglavlja 2.2.1. tač. 1. i 2, odnosno da poseduje sledeću dokumentaciju:
1. akt o akreditaciji isporučioca usluge, kada se radi o uslugama sprovođenja ocenjivanja usaglašenosti i kada je to primenjivo;
2. referentnu listu sa minimum tri preporuke (odnosi se na konsultantske usluge vezane za implementaciju sistema menadžmenta);
3. dokaz da isporučilac usluge ima najmanje tri zaposlena ili na drugi način angažovana lica;
4. dokaz o kvalifikacijama i kompetencijama angažovanih lica (odnosi se na konsultantske usluge vezane za implementaciju sistema menadžmenta);
5. korisnik ne sme biti povezano lice sa isporučiocem usluga (ako je privredno društvo ili preduzetnih, odnosno fizičko lice - procenitelj bezbednosti kozmetičkog proizvoda);
6. za procenitelja bezbednosti kozmetičkog proizvoda potrebno je da poseduje javnu ispravu u oblasti visokog obrazovanja, iz oblasti farmacije, medicine, toksikologije ili sličnih ekvivalentnih disciplina ili obrazovanja.
Isporučilac usluge koga angažuje korisnik (TOU) za prihvatljive projektne aktivnosti iz Poglavlja 2.2.1. tačka 3. (vezano za postupak akreditacije) je ATS, sa kojim je TOU zaključilo ugovor.
2.1.3. Broj prijava po podnosiocu
Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu projekta za učešće u Programu. Podnosilac prijave podnosi prijavu projekta koja obuhvata jednu ili više projektnih aktivnosti koje su prihvatljive u okviru ovog programa, a koje zajedno treba da doprinesu povećanju konkurentnosti privrede.
Programom će se, osim aktivnosti započetih nakon objavljivanja javnog poziva, sufinansirati i projektne aktivnosti koje su započete najkasnije 1. jula 2024. godine, a nisu završene pre objavljivanja Javnog poziva.
2.2. Namena bespovratnih sredstava
2.2.1. Prihvatljive projektne aktivnosti
Podnosilac prijave u svojoj prijavi navodi projektne aktivnosti koje planira da realizuje, ukoliko mu se odobre finansijska sredstva od strane Agencije.
Prihvatljive projektne aktivnosti su:
1. Sprovođenje postupaka ocenjivanja usaglašenosti (ispitivanja, etaloniranja, kontrolisanja, sertifikacije i dr) proizvoda sa zahtevima srpskih i inostranih (prevashodno evropskih) tehničkih propisa i/ili ostvarivanje uslova za označavanje propisanim znacima (CE, 3A, eko-znak, OEKO-TEX standard 100, eko dizajn, energetska efikasnost i dr), uključujući i ocenjivanje usaglašenosti medicinskih sredstava i procenu bezbednosti kozmetičkih proizvoda i izradu dosijea o kozmetičkom proizvodu sa izveštajem o bezbednosti kozmetičkih proizvoda, sprovođenje postupka dobrovoljnog ocenjivanja usaglašenosti sa srpskim standardima, uključujući i mogućnost nabavke srpskih standarda - kod ISS, u štampanom ili elektronskom obliku;
2. Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih/evropskih standarda sistema menadžmenta (priprema/implementacija standarda sa prvom sertifikacijom ili resertifikacija, uključujući i troškove redovnih nadzornih provera nekog od sistema ili integrisanih sistema menadžmenta - iz oblasti kvaliteta, zaštite životne sredine, bezbednosti hrane i dr.), uključujući i mogućnost nabavke i srpskih standarda - kod ISS u štampanom ili elektronskom obliku;
3. Sprovođenje postupka akreditacije TOU kod ATS, koji obuhvata početnu akreditaciju TOU i obnavljanje akreditacije. Ova aktivnost takođe uključuje i mogućnost nabavke i srpskih standarda - kod ISS, u štampanom ili elektronskom obliku.
Troškovi vezani za "nabavku srpskih standarda" mogu biti prihvatljivi samo uz jednu od tri navedene projektne aktivnosti. Troškovi moraju biti u skladu sa Odlukom o visini naknada za standarde, srodne dokumente i druge publikacije, kao i o visini naknada za usluge koje vrši ISS u obavljanju poslova iz oblasti standardizacije.
2.2.2. Projektne aktivnosti koje nisu prihvatljive
Projektne aktivnosti koje nisu prihvatljive:
1. Projektne aktivnosti koje su usmerene ka: duvanskoj industriji, primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji, organizaciji igara na sreću, finansijskim uslugama, uslugama osiguranja, proizvodnji i prodaji oružja i vojne opreme, proizvodnji i prometu bilo kog proizvoda koji se prema domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima smatraju zabranjenim;
2. Projekti koji su povezani sa političkim partijama;
3. Projekti usmereni na donacije u dobrotvorne svrhe.
2.2.3. Trajanje projekta
Krajnji rok za završetak svih ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je 12 meseci od dana potpisivanja ugovora sa Agencijom, osim za ocenjivanje usaglašenosti medicinskih sredstava svih klasa gde je krajnji rok za završetak ugovorenih aktivnosti 18 meseci od dana potpisivanja ugovora sa Agencijom.
2.3.1. Opravdani troškovi
Opravdani troškovi su troškovi za koje se odobravaju bespovratna sredstva po ovom programu, a koji ispunjavaju sledeće uslove:
1. da su navedeni u planiranom budžetu projekta i ponudi/predračunu/računu koji je sastavni deo prijave/zahteva;
2. da su merljivi i da se evidentiraju, a prema važećim računovodstvenim standardima;
3. da su razumni u skladu sa zahtevima finansijskog upravljanja, posebno u pogledu ekonomičnosti i efikasnosti.
Kao opravdani troškovi projekta priznaju se:
1. Troškovi usluga ocenjivanja usaglašenosti proizvoda sa zahtevima standarda, troškovi ocenjivanja usaglašenosti proizvoda sa tehničkim propisima i dr. (npr. kojima se propisuje označavanje proizvoda srpskim znakom usaglašenosti "3", odnosno sa zahtevima Evropskih direktiva novog pristupa kojima se zahteva CE označavanje, OEKO-TEX standard 100 i dr.) i to:
1.1. Troškovi ispunjavanja bitnih zahteva za bezbednost proizvoda;
1.2. Troškovi ispunjavanja zahteva direktiva/pravilnika za prethodno upakovane proizvode;
1.3. Troškovi etaloniranja mernih uređaja3;
1.4. Troškovi ispitivanja i kontrole zdravstvene ispravnosti proizvoda;
1.5. Troškovi ispitivanja sa izdavanjem ispitnog izveštaja (test report);
1.6. Troškovi ocenjivanja usaglašenosti proizvoda u inostranim akreditovanim TOU, obuhvaćeni podtač. 1.1-1.5, neophodni za stavljanje proizvoda na tržište Republike Srbije (ispitivanje, etaloniranje, kontrolisanje i dr), u slučaju da u Republici Srbiji ne postoji davalac usluge koji je akreditovan u ATS;
1.7. Troškovi ocenjivanja usaglašenosti proizvoda u evropskim nostrifikovanim telima (iz NANDO baze), kao i drugi troškovi ocenjivanja usaglašenosti za stavljanje proizvoda na evropsko tržište (ispitivanje, etaloniranje, kontrolisanje i dr.). Ovde se podrazumevaju i troškovi održavanja isprave o usaglašenosti proizvoda u evropskim notifikovanim telima (iz NANDO baze), ali i u drugim TOU;
1.8. Troškovi procene bezbednosti kozmetičkih proizvoda i izrade dosijea o kozmetičkom proizvodu sa izveštajem o bezbednosti kozmetičkih proizvoda;
1.9. Troškovi postupka dobrovoljnog ocenjivanja usaglašenosti sa srpskim standardima.
______
3 Uključujući i merne uređaje akreditovanih ispitnih laboratorija u sastavu TOU koji se koriste za ispitivanja kao podrška postupcima ocenjivanja usaglašenosti koja ta TOU obavljaju.
2. Troškovi uređenja poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih/evropskih priznatih standarda sistema menadžmenta i to:
Troškovi implementacije standarda (troškovi konsultantskih usluga vezanih za pripremu dokumentacije i druge potrebne aktivnosti neophodne za uvođenje sistema menadžmenta, kako bi se omogućilo sticanje sertifikata; edukacija zaposlenih u vezi uvođenja sistema kvaliteta koji je predmet projektnog predloga i sl.) - sa prvom sertifikacijom ili resertifikacija nekog od sistema ili integrisanih sistema menadžmenta - iz oblasti kvaliteta, zaštite životne sredine, bezbednosti hrane i dr., kao i troškove nabavke srpskih standarda.
3. Troškovi postupka akreditacije TOU kod ATS, i to:
3.1. Troškovi početne akreditacije;
3.2. Troškovi obnavljanja akreditacije.
Svi troškovi navedeni u tački 1. ovog odeljka smatraće se opravdanim jedino ako se prilikom pravdanja projektnih aktivnosti dostavi ispitni izveštaj/izveštaj o etaloniranju (test report/calibration report), dosije o kozmetičkom proizvodu sa izveštajem o bezbednosti kozmetičkog proizvoda ili druga isprava o usaglašenosti izdata od strane akreditovanog tela, tela prijavljenog u NANDO bazi, odnosno procenitelja bezbednosti. U slučaju pravdanja troškova održavanja isprava o usaglašenosti, prihvata se dokaz o sprovedenoj nadzornoj proveri.
Za odabranu aktivnost privredni subjekat angažuje stručnog pružaoca usluga. Ako se radi o sertifikaciji sistema menadžmenta ili sprovođenju drugih oblika ocenjivanja usaglašenosti proizvoda kompetentnost pružaoca usluga obavezno se dokazuje važećom akreditacijom, osim u slučaju procene bezbednosti kozmetičkih proizvoda. Pod važećom akreditacijom smatra se akreditacija izdata od strane ATS, odnosno akreditacija u skladu sa čl. 20-22. Zakona o akreditaciji ("Službeni glasnik RS", br. 73/10 i 47/21).
Troškovi navedeni u tački 2. ovog odeljka smatraće se opravdanim jedino ukoliko se prilikom pravdanja projektnih aktivnosti dostavi sertifikat, kao dokaz potpune implementacije sistema menadžmenta, prema nekom od navedenih standarda uz neophodnu dokumentaciju za implementaciju.
Troškovi akreditacije navedeni u tački 3. ovog odeljka smatraće se opravdanim jedino ukoliko se prilikom pravdanja projektnih aktivnosti, kao dokaz, dostavi akt o akreditaciji izdat od strane ATS.
Troškovi vezani za nabavku srpskih standarda smatraće se opravdanim jedino, ako se prilikom pravdanja nabavke srpskih standarda, dostave računi izdati od strane ISS i mogu biti prihvatljivi samo uz jednu od tri navedene projektne aktivnosti. Troškovi moraju biti u skladu sa Odlukom o visini naknada za standarde, srodne dokumente i druge publikacije, kao i o visini naknada za usluge koje vrši ISS u obavljanju poslova iz oblasti standardizacije.
Pružaoci usluga ne mogu biti fizička lica, već samo pravna lica i registrovani preduzetnici, koji nisu povezana lica sa podnosiocem prijave, izuzev u slučaju procene bezbednosti kozmetičkih proizvoda.
2.3.2. Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi:
1) troškovi PDV;
2) troškovi koji su u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem bankarskog kredita, kao što su troškovi: obrade zahteva, kamate, trošak kreditnog biroa za korisnika, kursnih razlika i sl.;
3) troškovi prinudne naplate;
4) zajmovi i rate za otplatu kredita, kao i za reprogram kredita;
5) ostali troškovi koji nisu u skladu sa namenom Programa.
3. POSTUPAK SPROVOĐENJA PROGRAMA
Po usvajanju Programa, Ministarstvo će potpisati ugovor o realizaciji Programa sa Agencijom, kojim će se na Agenciju preneti obaveza zaključivanja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava sa privrednim subjektima i prenosa sredstava na račune Korisnika.
Ministarstvo će, po zaključenju ugovora sa Agencijom, preneti sredstva za realizaciju ovog programa Agenciji, na podračun za posebne namene grupa podračuna 764 - Računi za posebne namene ustanova i drugih pravnih lica iz oblasti drugih delatnosti, kod Uprave za trezor, u skladu sa ugovorom o realizaciji Programa.
Agencija će po završetku svih aktivnosti iz tekuće godine, a najkasnije do 31. januara 2025. godine, dostaviti izveštaj o realizaciji Programa Ministarstvu, koje će ga radi informisanja dostaviti Vladi.
3.1. Raspisivanje Javnog poziva
Agencija raspisuje Javni poziv za učešće u Programu. Javni poziv sadrži osnovne informacije o Programu: uslove za podnošenje prijave, podatke o nameni i iznosu bespovratnih sredstava koja se dodeljuju, način podnošenja prijave, kao i ostale relevantne informacije.
Prijave se podnose elektronski, kreiranjem korisničkog naloga na linku https://prijave.ras.gov.rs/standardi i verifikacijom internet adrese.
Kreiranjem korisničkog naloga otvara se stranica za unos podataka, kao i za unos prateće dokumentacije, a sve u okviru Obrasca 1 - Prijava za program podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda u usluga. Korisnik naloga nakon unosa podataka i kompletiranja dokumentacije, potvrđuje da je prijava kompletna, čime se prijava elektronski zaprimljuje.
Svaki podnosilac prijave dobija obaveštenje o prijemu prijave i identifikacioni broj prijave. Svaki podnosilac prijave može podneti jednu prijavu.
Link za prijavu je dostupan do kraja Javnog poziva, nakon čega više neće biti moguće podneti prijavu.
U slučaju privremene obustave Javnog poziva, kao što je navedeno u tački 1.4. ovog programa, link za prijavu će biti privremeno neaktivan za podnosioce prijava.
Nakon elektronskog prijema i zavođenja na pisarnici Agencije, prijave se prosleđuju Komisiji za pregled i ocenjivanje prijava (u daljem tekstu: Komisija) na dalju obradu.
3.3. Dokumentacija koja se dostavlja
Svaki podnosilac prijave je u obavezi da na Portalu Agencije unese sve tražene podatke, kao i da dostavi sledeću dokumentaciju:
1. Obrazac 1 - Prijava za program podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda u usluga., koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo - Prijava je kreirana u okviru Portala Agencije i mora biti elektronski potpisana;
2. Obrazac 2 - Izjava o ispunjenosti uslova Programa, o dodeljenoj državnoj pomoći de minimis i prihvatanju uslova za učešće u Programu, koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo - Izjava se izdaje pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću i mora biti elektronski potpisana;
3. Kopiju uverenja nadležnog organa Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio sve dospele obaveze po osnovu poreza i doprinosa, koje ne sme biti starije od 30 dana od dana podnošenja prijave;
4. Ponuda/predračun/račun izabranog/ih isporučioca za različite projektne aktivnosti. Ponuda/predračun/račun treba da sadrži jasno definisani predmet i obim aktivnosti, rok realizacije i cenu izraženu u dinarima i sa prikazanim PDV. U slučaju da je cena na ponudi izražena u stranoj valuti, preračunava se prema srednjem kursu Narodne banke Srbije, na dan izdavanja ponude/plaćanja računa;
5. Dokumentacija kojom se dokazuju kompetencije isporučioca usluge (odnosi se na sprovođenje postupaka ocenjivanja usaglašenosti i uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih/evropskih priznatih standarda sistema menadžmenta) i to:
1) akt o akreditaciji isporučioca (kada se radi o sertifikaciji ili drugim aktivnostima ocenjivanja usaglašenosti), ukoliko je primenjivo. Akt o akreditaciji sertifikacionih tela za sisteme menadžmenta treba da obuhvati najmanje dva standarda;
2) referentna lista sa minimum tri preporuke (ne starije od tri godine) na memorandumu klijenta sa detaljnim opisom vrste usluge i periodom izvršenja kojom dokazuju kompetencije za pružanje predmetne usluge (odnosi se na konsultantske usluge vezane za implementaciju sistema menadžmenta);
3) isporučilac usluge mora da ima najmanje tri zaposlena ili na drugi način angažovana lica (dokaz - npr. izvod iz registra CROSO na dan 31. decembar 2023. godine, overena kopija ugovora o angažovanju lica i dr), ukoliko je primenjivo;
4) Lista angažovanih lica koji će implementirati projektne aktivnosti i za svakog pojedinačno dokazati sledeće (odnosi se na konsultantstke usluge vezane za implementaciju sistema menadžmenta):
- kvalifikacije i kompetencije;
- radno iskustvo minimum tri godine u predmetnoj oblasti za koju se angažuje (dokaz: potvrda poslodavca na memorandumu sa opisom posla ili ugovor o angažovanju na pružanju usluga korisniku, kojom dokazuju kompetencije za pružanje predmetne usluge ili drugi dokaz kojim se dokazuje ispunjenost uslova).
5) Za procenitelja bezbednosti kozmetičkih proizvoda potrebno je da poseduje javnu ispravu u oblasti visokog obrazovanja, iz oblasti farmacije, medicine, toksikologije ili sličnih ekvivalentnih disciplina ili obrazovanja.
Komisija zadržava pravo da pre donošenja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava od Podnosioca prijave, zatraži da dostavi dodatnu dokumentaciju, pojašnjenja ili sastanak putem interneta, uz naznačavanje roka u kojem je potrebno dostaviti traženu dokumentaciju, a kako bi sa sigurnošću utvrdila da isti ispunjava sve uslove Programa.
Komisiju rešenjem obrazuje direktor Agencije i čine je predsednik komisije, i dva člana, od kojih je jedan predstavnik Ministarstva, i njihovi zamenici. Predsednik komisije dostavlja pripremljene materijale članovima komisije, usaglašava termin za sednicu komisije i dostavlja poziv za održavanje sednice komisije.
Komisija razmatra podnete prijave po njihovom prispeću, proverava formalnu ispravnost podnetih prijava, razmatra prijave projekta i prateću dokumentaciju i ocenjuje prijave prema utvrđenim uslovima u Programu.
Dinamika održavanja sednica Komisije će se utvrđivati na osnovu pristiglih prijava, a najmanje jednom mesečno.
Podneta prijava mora biti potpuna, dopuštena i blagovremena.
Komisija nakon pregleda i ocene prijava daje predlog odluke o podnetoj prijavi, o čemu sačinjava zapisnik/izveštaj sa sednice Komisije. Direktor Agencije donosi konačnu odluku o podnetoj prijavi.
Agencija dostavlja konačnu odluku Podnosiocu prijave.
Podnosioci prijava imaju pravo žalbe na odluku direktora Agencije. Žalba se podnosi neposredno ili preporučenom poštom u roku od 15 dana od dana prijema odluke Agencije za Ministarstvo privrede - na adresu Kneza Miloša 12, 11000 Beograd.
O žalbi odlučuje ministar privrede u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.
Sa korisnicima kojima su odobrena bespovratna sredstva zaključuje se Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava.
Ugovorom se preciziraju sva prava i obaveze ugovornih strana pri realizaciji projekta i to: iznos odobrenih sredstava, namena sredstava, način plaćanja, rok za realizaciju projekta, način izveštavanja o realizovanim aktivnostima i način dokazivanja realizovanih aktivnosti (računi, izvodi, izveštaj, sertifikati i sl.).
Ukoliko u toku ugovaranja i realizacije projekta nastanu eventualna odstupanja u odnosu na odobreni projekat (npr. promena isporučioca, izmene i dopune budžeta, promena projektnih aktivnosti i sl.), korisnik je u obavezi da u roku od sedam dana pisanim putem obavesti Agenciju o nastaloj promeni. Komisija odlučuje o opravdanosti zahteva u roku od 15 dana od dana prijema zahteva. Konačnu odluku donosi direktor Agencije.
Komisija prati realizaciju ugovora i odobrenih projektnih aktivnosti u skladu sa odobrenim budžetom projekta. Po realizaciji projekta Korisnici podnose dokumentaciju kojom se dokazuje realizacija aktivnosti, Zahtev za refundaciju sredstava, kao i Izveštaj o realizovanim aktivnostima. Izveštaj će biti kreiran na portalu Agencije. Komisija validira dostavljenu dokumentaciju na osnovu čega se Korisniku isplaćuju sredstva.
Po izvršenoj analizi izveštaja o realizaciji projektnih aktivnosti, Agencija zadržava pravo da korisniku koji podnese nepotpun navedeni izveštaj, ne dostavi svu potrebnu dokumentaciju ili utvrdi nepravilnosti u toku realizacije, ne isplati sredstva predviđena Ugovorom.
3.8. Dokumentacija koja se podnosi u cilju dokazivanja realizacije projektnih aktivnosti
Korisnici, po realizaciji odobrenih aktivnosti, dostavljaju Agenciji:
- Izveštaj o realizovanim projektnim aktivnostima u okviru Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo - kreiran na portalu Agencije;
- Dokumentaciju kojom se dokazuje da je aktivnost realizovana (navedeno u tački 2.3.1): (kao npr. sertifikat o akreditaciji, dokumentacija vezana za implementaciju, poslovnik kvaliteta, sertifikati, izveštaji o ispitivanjima, tehnička dokumentacija sa deklaracijom o usaglašenosti za proizvode označene znakom srpskim znakom usaglašenosti 3A, CE znakom i slično);
- Obrazac 3 - Zahtev za isplatu odobrenih sredstava, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo (popunjen, potpisan i overen od strane korisnika);
- Fakture, ugovore i ostalu finansijsku dokumentaciju;
- Izvode sa računa - sa označenom isplatom.
Svi računi moraju biti plaćeni sa računa korisnika.
Komisija zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju u svrhu dokazivanja realizacije podržane aktivnosti, kao i da zatraži dodatne podatke/dokumentaciju i do tri godine nakon realizacije projekta.
3.9. Dinamika prenosa sredstava
Komisija će nakon validacije dostavljenog Izveštaja o realizaciji i svih dokaza o završenim projektnim aktivnostima i rezultatima implementiranih projektnih aktivnosti, a po osnovu ugovora sa korisnikom, refundirati odobreni iznos bespovratnih sredstava.
Komisija zadržava pravo da korisniku koji podnese nepotpun Izveštaj o realizaciji projektnih aktivnosti i ostvarenim rezultatima, ne dostavi sve fakture, ugovore i ostalu relevantnu dokumentaciju za pravdanje realizacije projektnih aktivnosti ili na bilo koji drugi način ne ispuni ugovorne obaveze, ne isplati sredstva predviđena ugovorom.
U slučaju da je cena na fakturi izražena u stranoj valuti, preračunava se po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan plaćanja.
Sve eventualne kasnije nastale kursne razlike snosi korisnik.
3.10. Praćenje projekta (monitoring)
U toku realizacije projekta Agencija i Ministarstvo će vršiti monitoring projektnih aktivnosti za određeni broj projekta kontinuirano kroz kontakt za Korisnikom, a periodično i terenskom kontrolom u toku trajanja projekta.
Korisnik je dužan da omogući nesmetan pristup podacima i nesmetano obavljanje monitoringa realizacije, odobrenog projekta od strane Radne grupe iz Agencije i Ministarstva.
Agencija zadržava pravo da raskine ugovor sa Korisnikom, ukoliko Radna grupa uoči nepravilnosti u toku realizacije projekta ili ako Korisnik odbije da učestvuje u postupku monitoringa projekta.
4. PREGLED DOKUMENATA KOJI ČINE SASTAVNI DEO PROGRAMA
Sastavni deo ovog programa sa uputstvom za sprovođenje programa čine i sledeća dokumenta i obrasci:
1. Obrazac 1 - Prijava za program podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda u usluga,
2. Obrazac 2 - Izjava o ispunjenosti uslova Programa, o dodeljenoj državnoj pomoći de minimis i prihvatanju uslova za učešće u Programu,
3. Izveštaj o realizovanim projektnim aktivnostima u okviru Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga,
4. Obrazac 3 - Zahtev za isplatu odobrenih sredstava.
|
|
PRIJAVA ZA PROGRAM PODRŠKE UNAPREĐENJU BEZBEDNOSTI I KVALITETA PROIZVODA U USLUGA
Naziv privrednog subjekta1 |
|
Datum prijave |
|
Aktivnost/i u okviru Programa za koju/e se podnosi prijava |
|
1. OSNOVNI PODACI O PRIVREDNOM SUBJEKTU
Naziv privrednog subjekta |
|
|||
Oblik razvrstavanja2 |
mikro |
malo |
srednje |
|
◻ |
◻ |
◻ |
||
Matični broj |
|
|||
Poreski identifikacioni broj |
|
|||
Sedište |
Opština |
|
||
Mesto |
|
PTT Broj |
|
|
Ulica i broj |
|
|||
Adresa za slanje pošte (ulica i broj, mesto, PTT broj) |
|
|||
Kontakt telefon |
|
|||
Elektronska pošta |
|
|||
Internet adresa (web) |
|
________
1 Privredni subjekti obuhvataju mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike i naučnoistraživačke organizacije.
2 Privredna društva se razvrstavaju prema članu 6. Zakona o računovodstvu ("Službeni glasnik RS", br. 73/19 i 44/21 - dr. zakon).
2. PODACI O DIREKTORU
Ime i prezime |
|
Telefon |
|
Elektronska pošta |
|
3. KONTAKT PODACI OSOBE KOJA JE ODGOVORNA ZA REALIZACIJU PROJEKTA
Ime i prezime |
|
Funkcija u privrednom subjektu |
|
Telefon |
|
Elektronska pošta |
|
4. PROFIL PRIVREDNOG SUBJEKTA
Datum i godina osnivanja |
|
|||
Naziv i šifra delatnosti koju privredni subjekt obavlja |
|
|||
Opis delatnosti |
|
|
||
Vlasništvo |
Domaće (%) |
Privatno (%) |
||
Strano (%) |
Ostalo (%) |
|||
Ukupno (%) |
Ukupno (%) |
|||
Broj zaposlenih (prosečan broj zaposlenih) |
2021. godina |
2022. godina |
||
|
|
|||
Ukupan prihod |
2021. godina |
2022. godina |
||
|
|
|||
Da li izvozite proizvode |
DA |
◻ |
NE |
◻ |
Ukoliko izvozite proizvode, navedite na koja tržišta |
|
|
||
Ukupna vrednost izvoza |
2021. godina |
2022. godina |
||
Broj sertifikovanih sistema menadžmenta |
|
|
5. INFORMACIJE O PRETHODNIM PROJEKTIMA/AKTIVNOSTIMA
Da li ste u prethodne dve godine realizovali neku investiciju koja je doprinela poboljšanju vaše pozicije na tržištu? |
|||
Investicija |
Vrednost |
Izvor finansiranja |
Efekti |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. AKTIVNOST/I ZA KOJE SE TRAŽI PODRŠKA
Sprovođenje postupka ocenjivanja usaglašenosti |
◻ |
Uređenje poslovanja sa zahtevima međunarodno priznatih standarda sistema menadžmenta |
◻ |
Sprovođenje postupka akreditacije TOU kod ATS |
◻ |
Nabavka srpskih standarda |
◻ |
7. INFORMACIJE I OČEKIVANJA OD SPROVEDENE AKTIVNOSTI
Naziv aktivnosti |
|
||||
Ukupni troškovi (din.) - sa PDV |
Ukupni troškovi (din.) - bez PDV |
Iznos traženih sredstava od RAS (din.) - 40 % odnosno 60 % |
Učešće RAS u ukupnim troškovima (%) |
||
|
|
||||
Početak realizacije aktivnosti |
Završetak realizacije aktivnosti |
Trajanje aktivnosti |
|||
Da li izvozite proizvode |
DA |
◻ |
NE |
◻ |
|
Opis aktivnosti |
|
||||
Opšti cilj aktivnosti |
|
||||
Opis očekivanih efekata i specifičnih ciljeva sprovedene aktivnosti (izlazak na inostrana tržišta, povećanje prihoda, smanjenje troškova i sl) |
|
8. PODACI O ISPORUČIOCU USLUGE
Naziv izabranog isporučioca usluge |
|
||
Matični broj |
|
||
Adresa, Mesto |
|
Tel/ Mob: |
|
Razlog zbog kojih je angažovan |
|
Potvrđujem da su svi podaci navedeni u prijavi projekta tačni
|
Zakonski zastupnik |
|
______________________ |
|
(Ime i prezime) |
Sve informacije navedene u Prijavi su strogo poverljive i neće biti dostavljene trećim licima bez pismenog odobrenja vašeg privrednog subjekta i neće biti korišćene ni za jednu drugu svrhu osim za potrebe Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga. |
IZJAVA O ISPUNJENOSTI USLOVA PROGRAMA, DODELJENOJ DRŽAVNOJ POMOĆI DE MINIMIS I PRIHVATANJU USLOVA ZA UČEŠĆE U PROGRAMU
Ja __________________________________ (ime i prezime), kao zakonski zastupnik podnosioca prijave ______________________________________ (poslovno ime podnosioca prijave), izjavljujem da prihvatam sve uslove i obaveze navedene u Programu podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga.
Takođe, pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, izjavljujem sledeće:
• sve priložene kopije dokumenata odgovaraju originalima;
• svi dati navodi i podaci su istiniti i odgovaraju stvarnom stanju;
• da je Podnosilac prijave, u trenutku podnošenja prijave, registrovan u APR najmanje dve godine (u registru privrednih društava ili preduzetnika), da je registrovan u skladu sa zakonom najmanje dve godine ili da je telo za ocenjivanje usaglašenosti naučno istraživačka organizacija registrovana u skladu sa zakonom najmanje dve godine;
• da Podnosilac prijave nije u teškoćama prema definiciji sadržanoj u Uredbi o uslovima i kriterijumima usklađenosti državne pomoći za sanaciju i restrukturiranje učesnika na tržištu u teškoćama;
• mu u protekle dve godine nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;
• da nad njim nije pokrenut stečajni postupak, postupak likvidacije ili postupak privatizacije;
• privredni subjekt - podnosilac prijave za iste predmetne aktivnosti (opravdane troškove) za proizvode za koje konkuriše:
a) nije koristio državnu pomoć male vrednosti (de minimis državna pomoć) u tekućoj i prethodne dve fiskalne godine;
b) je koristio državnu pomoć male vrednosti (de minimis državna pomoć) u tekućoj i prethodne dve fiskalne godine.
(zaokružiti opciju a) ili b). Ukoliko ste zaokružili opciju b) popunite tabelu u nastavku)
Naziv mere državne pomoći |
Vrsta opravdanih troškova |
Iznos dodeljene državne pomoći |
Davalac državne pomoći |
Datum dodele državne pomoći |
|
|
|
|
|
*Po potrebi dodati redove
U _____________________________ |
|
Zakonski zastupnik |
|
|
___________________ |
datum: ________________________ |
|
|
|
|
Naziv podnosioca zahteva: |
|
Adresa: |
|
Matični broj: |
|
PIB: |
|
Broj računa: |
|
Poslovna banka: |
|
ZAHTEV
ZA ISPLATU ODOBRENIH SREDSTAVA
Poštovani,
Molimo Vas da u skladu sa Ugovorom o korišćenju bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga, izvršite isplatu odobrenih sredstava u skladu sa sledećim:
Naziv projekta: |
|
||
Ugovor o korišćenju bespovratnih sredstava: |
Broj: |
Od: _____________ 2024. godine |
|
Ukupna vrednost projekta: |
|
||
Odobreno od RAS: |
|
||
ZA ISPLATU: |
Iznos bez PDV: |
|
S poštovanjem,
ZASTUPNIK
Izveštaj
o realizovanim projektnim aktivnostima u okviru Programa podrške unapređenju bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga
Naziv podnosioca prijave:
Zavodni broj:
Aktivnost za koju su sredstva odobrena:
- Sprovođenje postupaka ocenjivanja usaglašenosti (ispitivanja, etaloniranja, kontrolisanja, sertifikacije i dr.) proizvoda sa zahtevima srpskih i inostranih (prevashodno evropskih) tehničkih propisa i/ili ostvarivanje uslova za označavanje propisanim znacima (CE, 3A, eko-znak, OEKO-TEX standard 100, eko dizajn, energetska efikasnost i dr.), uključujući i ocenjivanje usaglašenosti medicinskih sredstava i procenu bezbednosti kozmetičkih proizvoda i izradu dosijea o kozmetičkom proizvodu sa izveštajem o bezbednosti kozmetičkih proizvoda, sprovođenje postupka dobrovoljnog ocenjivanja usaglašenosti sa srpskim standardima, uključujući i mogućnost nabavke srpskih standarda - kod ISS, u štampanom ili elektronskom obliku;
Ako čekira otvara se polje za kačenje priloga:
- izvodi (sa označenom isplatom)
- fakture/ugovori
- izjava/ izveštaj/EC deklaracija o usaglašenosti
- tehnički fajl za proizvod
- test report
- izveštaj o laboratorijskim ispitivanjima
- dosije o kozmetičkom proizvodu sa izveštajem o bezbednosti,
- izveštaji o testiranju kozmetičkih proizvoda
- Obrazac 3 - Zahtev za refundaciju
- drugo
- Uređenje poslovanja u skladu sa zahtevima međunarodnih/evropskih standarda sistema menadžmenta (priprema/implementacija standarda sa prvom sertifikacijom ili resertifikacija, uključujući i troškove redovnih nadzornih provera nekog od sistema ili integrisanih sistema menadžmenta - iz oblasti kvaliteta, zaštite životne sredine, bezbednosti hrane i dr), uključujući i mogućnost nabavke i srpskih standarda - kod ISS u štampanom ili elektronskom obliku;
Ako čekira otvara se polje za kačenje priloga:
- izvodi (sa označenom isplatom)
- fakture/ugovori
- "zip file" dokumentacije vezane za implementaciju
- kopija sertifikata
- Obrazac 3 - Zahtev za refundaciju
- drugo
- Sprovođenje postupka akreditacije TOU kod ATS, koji obuhvata početnu akreditaciju TOU i obnavljanje akreditacije. Ova aktivnost takođe uključuje i mogućnost nabavke i srpskih standarda - kod ISS, u štampanom ili elektronskom obliku.
Ako čekira otvara se polje za kačenje priloga:
- izvodi sa označenom isplatom
- predugovori
- sertifikat o akreditaciji
- Obrazac 3 - Zahtev za refundaciju
- drugo
1. Navedite tačan naziv aktivnosti (troška) za koju su vam odobrena sredstva.
2. Navedite koja su vaša očekivanja, kao i vremenski rok kada će prvi rezultati biti vidljivi.
3. Navedite čemu će doprineti realizovana aktivnost (izlaz na nova tržišta, povećanje proizvodnje/prodaje, povećanje prihoda, zaposlenosti....).
4. Navedite koje aktivnosti planirate da realizujete u narednom periodu (uvođenje novog standarda, usaglašavanje/ispitivanje novih proizvoda sa zahtevima srpskih i inostranih tehničkih propisa......navedite kojih?).
5. Da li ste imali problema tokom realizacije projekta?
6. Predlozi za unapređenje programa: