PRAVILNIKO PODSTICAJIMA ZA PODRŠKU UNAPREĐENJU SISTEMA KREIRANJA I PRENOSA ZNANJA KROZ PODRŠKU ZA RAZVOJ TEHNIČKO-TEHNOLOŠKIH, PRIMENJENIH, RAZVOJNIH I INOVATIVNIH PROJEKATA U POLJOPRIVREDI I RURALNOM RAZVOJU ("Sl. glasnik RS", br. 55/2023 i 75/2024) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja za podršku unapređenju sistema kreiranja i prenosa znanja kroz podršku za razvoj tehničko-tehnoloških, primenjenih, razvojnih i inovativnih projekata u poljoprivredi i ruralnom razvoju (u daljem tekstu: podsticaji), uslovi, način ostvarivanja prava na podsticaje, obrazac zahteva, odnosno prijave za ostvarivanje prava na podsticaje, maksimalni iznos podsticaja po korisniku podsticaja i po vrsti pojedine mere.
Podsticaji obuhvataju podsticaje koji se odnose na razvoj:
1) tehničko-tehnoloških, primenjenih, razvojnih i inovativnih projekata u poljoprivredi i ruralnom razvoju;
2) prognozno-izveštajnih poslova u oblasti zaštite bilja;
3) primenjenog projekta za unapređenje kvaliteta mleka u oblasti stočarstva;
4) primenjenog projekta za unapređenje kvaliteta zemljišta.
Podsticaji iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika obuhvataju podršku projektima koji se odnose na unapređenje stručnog znanja u oblasti:
1) ratarstva i povrtarstva;
2) voćarstva i vinogradarstva;
3) stočarstva;
4) organske proizvodnje;
5) upotrebe obnovljivih izvora energije u poljoprivredi;
6) šumarstva;
7) agroekonomije;
8) ruralnog razvoja;
9) hrane za budućnost, u skladu sa Strategijom pametne specijalizacije u Republici Srbiji za period od 2020. do 2027. godine ("Službeni glasnik RS", broj 21/20);
10) dobrobiti životinja u skladu sa zakonom kojim se uređuje dobrobit životinja.
Podsticaji iz člana 2. tačka 2) ovog pravilnika obuhvataju podršku za sprovođenje projekata koji se odnose na razvoj prognozno-izveštajnih poslova u oblasti zaštite bilja kroz angažovanje do dva poljoprivredna inženjera za obavljanje prognozno-izveštajnih poslova u oblasti zaštite bilja, na osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima, u skladu sa zakonom.
Podsticaji iz stava 1. ovog člana namenjeni su za pokriće troškova:
1) angažovanja poljoprivrednih inženjera za obavljanje prognozno-izveštajnih poslova u oblasti zaštite bilja;
2) nastalih sprovođenjem projekta, koji se odnose na putne troškove i troškove prevoza.
Poljoprivredni inženjer iz stava 1. ovog člana je lice koje je steklo visoko obrazovanje na studijama drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, iz oblasti zaštite bilja, voćarstva i vinogradarstva, ratarstva, opšte agronomije ili hortikulture.
Podsticaji iz člana 2. tačka 3) ovog pravilnika obuhvataju podršku za sprovođenje primenjenog projekta za unapređenje kvaliteta mleka u oblasti stočarstva kroz uzimanje uzorka sirovog mleka, radi ispitivanja i utvrđivanja njegovog kvaliteta u skladu sa pravilnikom kojim se bliže propisuje kvalitet sirovog mleka.
Podsticaji iz stava 1. ovog člana namenjeni su za pokriće troškova nastalih uzimanjem uzoraka za utvrđivanje kvaliteta sirovog mleka neposredno kod proizvođača sirovog mleka ili na sabirnom mestu, odnosno sabiralištu i njegovim transportovanjem.
Podsticaji iz člana 2. tačka 4) ovog pravilnika obuhvataju podršku za sprovođenje primenjenog projekta za unapređenje kvaliteta zemljišta kroz unapređenje hemijskih svojstava zemljišta primenom adekvatnih količina mineralnih đubriva određenih na osnovu izvršene kontrole plodnosti obradivog poljoprivrednog zemljišta i praćenje uticaja unapređenja kvaliteta zemljišta na visinu ostvarenih prinosa.
Podsticaji iz stava 1. ovog člana namenjeni su za pokriće troškova nastalih za realizaciju aktivnosti tokom primenjenog istraživanja i to troška naknade lica angažovanog na postavljanju, održavanju i praćenju rezultata projekta, kao i za nabavku i primenu mineralnih đubriva.
III USLOVI ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE
Pravo na podsticaje iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika ostvaruje:
1) pravno lice upisano u Registar naučnoistraživačkih organizacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost;
2) (brisana)
3) akreditovani fakultet iz oblasti tehničko-tehnoloških i veterinarskih nauka,
4) preduzetnik i pravno lice koji ispunjavaju uslove za obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u poljoprivredi, u skladu sa zakonom koji uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u poljoprivredi.
5) (brisana)
Lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika ako:
1) se projekat realizuje na području Republike Srbije;
2) se projekat ne finansira iz drugih izvora javnog finansiranja;
3) je projekat usklađen sa Strategijom poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije za period 2014-2024. godine ("Službeni glasnik RS", broj 85/14 - u daljem tekstu: Strategija);
4) u skladu sa kriterijumima za ocenjivanje projekata postoje raspoloživa sredstva za odobravanje prava na podsticaje u okviru ukupnih sredstava opredeljenih konkursom, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.
Pravo na podsticaje iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika ostvaruje:
1) preduzetnik i pravno lice koji ispunjavaju uslove za obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u poljoprivredi, u skladu sa zakonom koji uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u poljoprivredi;
2) pravno lice ovlašćeno za obuku i usavršavanje poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača, u skladu sa zakonom koji uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u poljoprivredi.
Lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 2. tačka 2) ovog pravilnika i ako obavlja prognozno-izveštajne poslove.
Lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 2. tačka 4) ovog pravilnika i ako je ovlašćeno za određivanje osnovnih parametara plodnosti zemljišta u skladu sa propisom kojim se uređuju uslovi koje treba da ispuni privredno društvo ili drugo pravno lice u pogledu tehničkih i stručnih kapaciteta za vršenje kontrole plodnosti, odnosno ako ima zaključen ugovor o zajedničkoj realizaciji projekta sa ovlašćenom organizacijom.
Pravo na podsticaje iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika lice iz st. 1-3. ovog člana ostvaruje ako po redosledu podnošenja zahteva postoje raspoloživa sredstva za odobravanje prava na podsticaje u okviru raspoloživih sredstava opredeljenih javnim pozivom, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.
IV NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PODSTICAJE
Podsticaji iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika raspodeljuju se konkursom koji raspisuje ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede (u daljem tekstu: Ministarstvo) i koji naročito sadrži: teme tehničko-tehnoloških, primenjenih, razvojnih i inovativnih projekata u poljoprivredi i ruralnom razvoju, uslove za njihovo izvođenje, očekivane rezultate projekata i način njihove diseminacije, pregled prihvatljivih troškova, sadržinu projekta, dokumentaciju koja se podnosi radi dokazivanja ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava na podsticaje, način i kriterijume za ocenjivanje projekata, rokove za podnošenje prijava na konkurs, kao i visinu ukupnih sredstava po konkursu.
Lice iz člana 7. ovog pravilnika pokreće postupak za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca prijave na konkurs, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Prilikom prijema prijave iz stava 1. ovog člana, Ministarstvo - Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava):
1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanje prava na podsticaje i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;
2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam;
3) obaveštava o potrebnim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava na podsticaje, a koji se odnose na treće lice (član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, član porodice i sl.), kao i o tome da je pristup tim podacima moguć samo na osnovu pristanka tog lica, u skladu sa zakonom.
Elektronski obrazac prijave iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1) naziv teme projekta određene konkursom iz člana 9. ovog pravilnika;
2) osnovne podatke o podnosiocu prijave, i to:
(1) naziv i pravnu formu,
(2) matični broj (MB),
(3) poreski identifikacioni broj (PIB),
(4) adresu sedišta (opština, mesto, ulica i broj),
(5) broj telefona,
(6) elektronsku poštu,
(7) broj trezorskog računa;
3) podatke o projektnom timu, i to:
(1) ime i prezime rukovodioca projekta,
(2) ime, prezime i funkcija učesnika projekta;
4) podatke o vozilima koja se koriste za realizaciju projekta, i to:
(1) vrsta vozila,
(2) registarski broj;
5) podatke o opremi koja je neophodna za realizaciju projekta, i to:
(1) vrsta opreme,
(2) pravni osnov korišćenja oprema,
(3) vrednost opreme koja se nabavlja;
6) pregled realizovanih referentnih programa ili projekata, i to:
(1) godina,
(2) broj projekata,
(3) naziv programa ili projekta,
(4) uža oblast;
7) podatke o partnerskoj organizaciji, i to:
(1) naziv i pravna forma,
(2) matični broj (MB),
(3) adresu sedišta (opština, mesto, ulica i broj),
(4) broj telefona,
(5) elektronsku poštu,
(6) kratak opis uloge u projektu;
8) izjavu odgovornog lica podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da:
(1) se projekat realizuje na području Republike Srbije;
(2) se projekat ne finansira iz drugih izvora javnog finansiranja,
(3) je projekat usklađen sa Strategijom poljoprivrede i ruralnog razvoja Republike Srbije za period 2014-2024. godine,
(4) su svi podaci navedeni u prijavi i projektu tačni i istiniti;
5) potpis odgovornog lica podnosioca prijave, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.
Elektronski obrazac prijave iz stava 1. ovog člana obuhvata i:
1) izjavu odgovornog lica podnosioca prijave, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - US), kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za pokretanje postupka će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po prijavi za korišćenje podsticaja može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja po prijavi; ili
2) izjavu odgovornog lica podnosioca prijave da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za pokretanje postupka će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.
Elektronski obrazac prijave iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.
Uz elektronski obrazac prijave na konkurs iz člana 10. ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar projekat, koji naročito sadrži:
1) sažetak projekta, koji obuhvata: naziv teme, opis postojeće situacije, opis tekućih problema i njihovih uzroka koje projekat obrađuje; analizu potencijalnih ograničenja i izazova za rešavanje navedenih problema, kao i usklađenost sa opštim i specifičnim ciljevima u Strategiji;
2) podatke o podnosiocu prijave - naziv i sedište podnosioca prijave, podatke o odgovornom licu podnosioca prijave, odnosno zakonskom zastupniku i licu ovlašćenom za podnošenje prijave i zaključivanje ugovora o korišćenju podsticaja; podatke o licima za kontakt; telefon, faks, elektronsku adresu, PIB, matični broj, podatke o trezorskom računu;
3) cilj projekta koji obuhvata: procenu uticaja na oblast delovanja, opis karakteristika oblasti delovanja projekta i ciljeva koji se žele ostvariti;
4) rezultat projekta koji obuhvata očekivani rezultat sa jasno definisanim indikatorima za merenje ostvarenosti rezultata, kao i opis rezultata projekta koji mogu da se stave na raspolaganje direktnim korisnicima;
5) plan aktivnosti koji obuhvata: opis i plan sprovođenja aktivnosti, detaljno predstavljanje pojedinih aktivnosti, njihov obim i dinamiku implementacije; tačan opis poslova pojedinih izvršilaca, eksperata, odnosno partnerskih organizacija; podatke o tačnom vremenu i mestu održavanja svih predavanja, ogleda i drugih aktivnosti; podatke o sredstvima komunikacije sa korisnicima projekta. Podnosilac prijave je dužan da o svim naknadnim promenama vremena ili mesta održavanja aktivnosti u odnosu na Plan aktivnosti, obavesti Upravu najkasnije tri radna dana unapred;
6) podatke o korisnicima projekta, koji obuhvataju: broj korisnika u primarnim ciljanim grupama, objašnjenje na koji način projekat utiče na njihove interese i na koji način su uključeni u implementaciju projekta; kao i sekundarne ciljane grupe i način na koji će biti obuhvaćene;
7) podatke o partnerskim organizacijama, koji obuhvataju: naziv i sedište partnerskih organizacija koje učestvuju u sprovođenju aktivnosti projekta, tačan opis poslova i dinamiku sprovođenja aktivnosti od strane partnerskih organizacija;
8) finansijski plan, koji obuhvata: opšte resurse koji će se koristiti u projektu - finansijske prirode, ljudske (lica angažovana na realizaciji, volonteri, partnerske organizacije) i fizičke (tehnologija, oprema, itd.); označavanje resursa i troškova koji predstavljaju učešće podnosioca prijave, kao i resursa i troškova koji predstavljaju predmet podsticaja, pri čemu troškovi moraju biti iskazani u dinarima i u bruto iznosima, a troškovi nabavke roba i usluga posebno iskazani sa uračunatim PDV-om i bez PDV-a; kao i predstavljanje ukupnog troška i distribucije korišćenja sredstava;
9) kopiju izvoda iz Registra naučnoistraživačkih organizacija ili izvoda iz Registra inovacionih delatnosti; odnosno kopiju dokumentacije kojom se dokazuje ispunjenost uslova za obavljanje savetodavnih poslova u poljoprivredi;
10) podatke o obučenosti lica angažovanih na realizaciji projekta, koji obuhvataju radne biografije ovih lica, sa dokazima o obučenosti za tematsku oblast (diplome, sertifikati, licence i/ili potvrde o pohađanju obuke);
11) podatke o referencama, koji obuhvataju broj realizovanih projekata podnosioca prijave u tematskoj oblasti i broj referenci eksperata odnosno partnerskih organizacija angažovanih na projektu sa kojim se aplicira u tematskoj oblasti u periodu od prethodnih šest godina pre godine u kojoj je raspisan konkurs;
12) spisak vozila koja će biti korišćena za realizaciju projekta, sa kopijama saobraćajnih dozvola i ugovora o zakupu ili korišćenju, ukoliko saobraćajna dozvola ne glasi na podnosioca prijave;
13) spisak opreme koja je neophodna za realizaciju projekta, pri čemu se posebno navodi oprema u posedu podnosioca prijave, a posebno oprema koju je potrebno dodatno nabaviti;
14) Plan distribucije materijala nastalih realizacijom projekta (lifleti, brošure, uputstva i CD-ovi);
15) kopija ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji zaključenog sa partnerskom organizacijom, ako ove organizacije učestvuju u sprovođenju aktivnosti projekta.
Odgovorno lice podnosioca prijave projekat iz stava 1. ovog člana potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Uprava raspisuje javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika (u daljem tekstu: javni poziv), koji se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Ministarstva, odnosno na zvaničnoj internet stranici Uprave.
Javni poziv iz stava 1. ovog člana naročito sadrži podatke o: vrstama podsticaja za koje se raspisuje poziv u skladu sa ovim pravilnikom, rokovima za podnošenje zahteva, visini raspoloživih sredstava po javnom pozivu, kao i druge podatke potrebne za sprovođenje javnog poziva.
Uprava može raspisati jedan ili više javnih poziva u toku kalendarske godine, za jednu ili više vrsta podsticaja iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika.
Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tačka 3) ovog pravilnika podnosi lice iz člana 8. stav 1. ovog pravilnika za područja na kojima obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi u skladu sa Godišnjim programom razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za prethodnu godinu (u daljem tekstu: Godišnji program).
Za područja na kojima se obavljaju savetodavni poslovi u poljoprivredi u skladu sa Godišnjim programom za koja nije podnet zahtev iz stava 1. ovog člana, pravo na podsticaje iz člana 2. tačka 3) ovog pravilnika može da ostvari drugo lice iz člana 8. stav 1. ovog pravilnika, bez obzira na područje na kojem obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi u skladu sa Godišnjim programom.
Lice iz člana 8. ovog pravilnika pokreće postupak za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca zahteva, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Prilikom prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, Uprava:
1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanje prava na podsticaje i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;
2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam;
3) obaveštava o potrebnim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava na podsticaje, a koji se odnose na treće lice (član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, član porodice i sl.), kao i o tome da je pristup tim podacima moguć samo na osnovu pristanka tog lica, u skladu sa zakonom.
Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata:
1) vrstu podsticaja iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika;
2) osnovne podatke o podnosiocu zahteva, i to:
(1) naziv i pravnu formu,
(2) matični broj (MB),
(3) poreski identifikacioni broj (PIB),
(4) adresu sedišta (opština, mesto, ulica i broj),
(5) broj telefona,
(6) elektronsku poštu,
(7) broj trezorskog računa;
3) izjavu odgovornog lica podnosioca zahteva, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da su svi podaci navedeni u prijavi i projektu tačni i istiniti;
4) potpis odgovornog lica podnosioca zahteva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.
Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata i:
1) izjavu odgovornog lica podnosioca zahteva, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za pokretanje postupka će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja po zahtevu; ili
2) izjavu odgovornog lica podnosioca zahteva da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za pokretanje postupka će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.
Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.
Uz elektronski obrazac zahteva iz člana 14. ovog pravilnika, za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tačka 2) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar projekat, koji naročito sadrži:
1) kopiju diplome, odnosno uverenja kojim se potvrđuje stručna sprema poljoprivrednog inženjera sa kojim se zaključuje ugovor o privremenim i povremenim poslovima;
2) kopiju nacrta ugovora o privremenim i povremenim poslovima koji se zaključuje sa licem iz tačke 1) ovog stava;
3) plan aktivnosti lica iz tačke 1) ovog stava;
4) plan troškova nastalih realizacijom projekta.
Uz elektronski obrazac zahteva iz člana 14. ovog pravilnika za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tačka 4) ovog pravilnika prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar projekat, koji naročito sadrži:
1) kopiju rešenja kojim se dokazuje ispunjenost uslova iz člana 8. stav 3. ovog pravilnika, odnosno ugovora o poslovno tehničkoj saradnji sa ovlašćenom organizacijom;
2) kopiju ugovora o poslovno tehničkoj saradnji zaključenog između lica iz člana 8. stav 3. ovog pravilnika i udruženja građana sa kojim se projekat realizuje;
3) plan aktivnosti;
4) plan troškova nastalih realizacijom projekta.
Odgovorno lice podnosioca zahteva projekat iz st. 1. i 2. ovog člana potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenost uslova iz člana 8. st. 1-3. ovog pravilnika, Uprava pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje, autentikuje se.
Za autentikaciju učesnika iz stava 1. ovog člana koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom.
U elektronskom upravnom postupanju, kao i za utvrđivanje identiteta učesnika u opštenju sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom, preko naloga koji je učesniku u elektronskom upravnom postupanju dodeljen prilikom registracije na portalu softverskog rešenja eAgrar.
U opštenju stranke sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, identitet stranke utvrđen na osnovu registrovane šeme elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti zamenjuje potpis stranke na podnesku, a u ovom slučaju koristi se i registrovana šema elektronske identifikacije srednjeg nivoa pouzdanosti, u smislu zakona kojim se uređuje elektronska identifikacija, ako zakonom i ovim pravilnikom nije propisano drukčije.
Ovlašćeno službeno lice elektronski upravno postupa u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje, koristeći elektronsku identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, odnosno kvalifikovani elektronski sertifikat.
Fizičko i pravno lice koristi usluge softverskog rešenja eAgrar ako je registrovano.
Organ uprave nadležan za projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave registruje nalog korisniku usluge elektronske uprave.
Ako korisnik usluge elektronske uprave povuče saglasnost o prihvatanju uslova korišćenja usluga, nadležni organ iz stava 2. ovog člana briše ga iz evidencije i zatvara njegov nalog.
Nakon registracije, nadležni organ iz stava 2. ovog člana korisniku usluge elektronske uprave obezbeđuje korišćenje Jedinstvenog elektronskog sandučića, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava.
Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje prijavljuje se na portal softverskog rešenja eAgrar putem naloga sa Portala za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu: Portal eID), koji predstavlja jedinstveno mesto za identifikaciju i autentikaciju, odnosno registraciju i prijavu korisnika elektronske uprave.
Registraciju iz stava 1. ovog člana, učesnik može ostvariti na Portalu eID, na adresi eid.gov.rs, putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili na šalteru nekog Registracionog tela uz obavezno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID.
Tehničku podršku podnosiocu zahteva za podsticaje, u vezi sa elektronskim postupanjem u skladu sa ovim pravilnikom pruža:
1) ovlašćeno lice Uprave;
2) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede;
3) ovlašćeno lice organa uprave jedinice lokalne samouprave prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva za podsticaje.
Bliža tehnička uputstva o načinu registracije korisničkog naloga, prijavi na sistem, načinu popunjavanja i podnošenja elektronskog obrasca zahteva u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i načinu pružanja tehničke podrške podnosiocima zahteva, objavljuju se na oglasnoj tabli Uprave za agrarna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra broj 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj veb prezentaciji eAgrar, na adresi https://eagrar.gov.rs.
Razmena dokumenata i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaje obavlja se elektronskim putem, osim za dokumente i podneske koji sadrže tajne podatke i koji su označeni stepenom tajnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje tajnost podataka.
Dostavljanje elektronskih dokumenata između organa javne vlasti za ostvarivanje prava, obavlja se putem elektronske pošte, servisne magistrale organa, usluge kvalifikovane elektronske dostave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa propisom.
Akta koja u vezi sa postupkom za ostvarivanje prava na podsticaje donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u ovom postupku, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.
Ako se u postupku za ostvarivanje prava dostavlja original akta, odnosno dokumenta koji je prethodno izvorno sačinjen u papirnoj formi, dostavlja se primerak tog akta, odnosno dokumenta koji je digitalizovan i overen u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument.
Za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, nadležni organ, kao i imalac javnih ovlašćenja može vršiti digitalizaciju i potvrđivanje istovetnosti svih akata i drugih dokumenata sa izvornim aktom, odnosno dokumentom sačinjenim u papirnom obliku koji je sam izdao.
Ovlašćeni organ, odnosno lice koje je izvršilo digitalizaciju i potvrdilo istovetnost sa originalom sačinjenim u papirnom obliku čuva izvorni dokument u papirnom obliku u skladu sa zakonom.
Radi izvršavanja poslova iz svoje nadležnosti, Uprava preuzima podatke neophodne za vođenje postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, iz registara i evidencija u elektronskom obliku, koje su ustanovljene zakonom, odnosno drugim propisom, bez dodatne provere, osim podataka koje je organ koji vodi registar i elektronsku evidenciju označio kao podatak koji je u statusu provere.
Uprava vrši uvid u podatke i njihovo preuzimanje preko servisne magistrale organa ili drugog prihvaćenog rešenja, na osnovu jedinstvenih šifarnika i jedinstvenih identifikatora korisnika elektronske uprave, kao podataka na osnovu kojih se iz registara i evidencija u elektronskom obliku koje organi vode u skladu sa posebnim zakonima, mogu uporediti podaci o korisnicima, i to: jedinstveni matični broj građana, jedinstveni broj koji dodeljuje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, lični broj osiguranika, matični broj i poreski identifikacioni broj.
Uprava vodi evidenciju svakog pristupa i uvida u elektronske dokumente i podatke iz svoje nadležnosti u softverskom rešenju eAgrar, i to podatke o identitetu ovlašćenog lica (jedinstveni matični broj građana i lično ime), datumu i vremenu pristupa i skupu podataka kojima se pristupalo.
Uprava koristi podatke iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz st. 1-3. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i posebnim propisom kojim se propisuje način na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku.
Uprava omogućava prijem elektronskog obrasca prijave iz člana 10. ovog pravilnika, odnosno zahteva iz člana 14. ovog pravilnika, kao i drugih zahteva i podnesaka u okviru postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, preko portala softverskog rešenja eAgrar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, propisa kojim se propisuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave i ovim pravilnikom.
Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.
Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslat i sadrži obaveštenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vreme prijema i napredni elektronski pečat Uprave.
Vreme prijema elektronskog podneska je vreme određeno kvalifikovanim elektronskim vremenskim žigom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.
Kroz softversko rešenje eAgrar automatski se dodeljuje broj za svaki podneti zahtev za ostvarivanje prava i pod tim brojem se preduzimaju sve radnje i donose sva akta za ostvarivanje prava.
Pored broja automatski dodeljenog kroz softversko rešenje eAgrar, Uprava može u okviru postupka za ostvarivanje prava kroz softversko rešenje eAgrar dodeljivati i brojeve, odnosno oznake koje su internog karaktera.
Ispunjenost uslova za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika utvrđuje komisija koju obrazuje ministar nadležan za poslove poljoprivrede, čiji je član predstavnik ministarstva nadležnog za poslove naučnoistraživačke i inovacione delatnosti.
Komisija iz stava 1. ovog člana razmatra prijave na konkurs, ocenjuje projekte po utvrđenim kriterijumima i direktoru Uprave dostavlja odluku o dodeli podsticaja iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika.
Prilikom prijema zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen, da li je priložena uredna propisana dokumentacija, kao i da li podaci koji su uneti u zahtev odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 19. ovog pravilnika.
Ako zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije pravilno popunjen, ili ako uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije priložena uredna propisana dokumentacija ili ako podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje ne odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 19. ovog pravilnika, Uprava obaveštava podnosioca neurednog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje na koji način da uredi taj zahtev i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u roku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Uprava rešenjem odbacuje zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje:
1) koji je podnet od strane lica koje ne ispunjava uslove iz člana 8. st. 1-3. ovog pravilnika;
2) koji nije podnet u roku određenom javnim pozivom,
3) nije podnet putem softverskog rešenja eAgrar,
4) koji podnosilac ne uredi svoj zahtev na način iz stava 2. ovog člana;
5) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.
Ako se u postupku utvrdi da zahtev ispunjava propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje, direktor Uprave donosi rešenje kojim se korisniku podsticaja utvrđuje pravo na podsticaje.
Uprava sa licem kome je rešenjem utvrđeno pravo na podsticaje iz člana 2. ovog pravilnika (u daljem tekstu: korisnik podsticaja) zaključuje ugovor o korišćenju podsticaja kojim se bliže uređuju međusobna prava i obaveze u pogledu korišćenja podsticaja.
Ugovorom iz stava 1. ovog člana naročito se uređuje obim aktivnosti, način njihovog izvršavanja, iznos podsticaja, visina naknade za pokriće troškova angažovanja poljoprivrednog inženjera, odnosno iznos sredstava za pokriće troškova nastalih realizacijom projekta, kao i ostala pitanja od značaja za izvršavanje prava i obaveza.
Korisnik podsticaja iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika u roku od godinu dana od dana zaključenja ugovora iz člana 23. ovog pravilnika dostavlja Upravi izveštaj o realizaciji projekta koji sadrži podatke kojima dokazuje da je sproveo sve planirane aktivnosti, kao i dokaze o namenskom korišćenju sredstava ostvarenih po osnovu podsticaja.
Korisnik podsticaja iz člana 2. tač. 2)-4) ovog pravilnika po realizaciji projekta, u skladu sa ugovorom iz člana 23. ovog pravilnika, dostavlja Upravi izveštaj o realizaciji projekta koji sadrži podatke kojima dokazuje da je sproveo sve planirane aktivnosti, kao i dokaze o namenskom korišćenju sredstava.
Posle zaključivanja ugovora iz člana 23. ovog pravilnika, a pre isteka roka za realizaciju projekta, korisnik podsticaja iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika može podneti zahtev za izmenu projekta usled promenjenih okolnosti iz sledećih razloga:
1) ako su izmene projekta takve da se njima ne menjaju bitne osobine, odnosno svrha projekta;
2) ako se izmene odnose na produžetak roka za realizaciju projekta, odnosno produžetak roka za podnošenje izveštaja o realizaciji projekta iz člana 24. stav 1. ovog pravilnika, iz opravdanih razloga;
3) ako realizacija projekta nije moguća ili nije ekonomski opravdana usled:
(1) više sile,
(2) nemogućnosti dobavljača da obezbedi proizvode i usluge, odnosno drugih poremećaja na tržištu,
(3) promene propisa;
(4) uvođenja novih tehnologija koje mogu poboljšati efikasnost projekta.
Uz zahtev za izmenu projekta, korisnik podsticaja iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika dostavlja i dokaze kojima se potvrđuje opravdanost razloga za izmenu iz stava 1. ovog člana.
Komisija iz člana 21. ovog pravilnika ocenjuje opravdanost razloga za izmenu, utvrđuje ispunjenost uslova za izmenu projekta i direktoru Uprave daje predlog za odobravanje izmene projekta.
Na osnovu predloga iz stava 3. ovog člana, direktor Uprave rešenjem odobrava izmenu projekta.
Ako je vrednost izmenjenog projekta manja od vrednosti utvrđene rešenjem o dodeli podsticaja, direktor Uprave rešenjem iz stava 4. ovog člana nalaže korisniku podsticaja iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika da vrati višak isplaćenih novčanih sredstava.
Ako je vrednost izmenjenog projekta, veća od vrednosti utvrđene rešenjem o dodeli podsticaja, rešenjem iz stava 4. ovog člana ne može se odobriti dodatni iznos podsticaja.
Uprava sa korisnikom podsticaja iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika kome je rešenjem odobrena izmena projekta zaključuje aneks ugovora o korišćenju podsticaja iz člana 23. ovog pravilnika, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u pogledu korišćenja podsticaja u skladu sa odobrenim izmenama projekta.
V MAKSIMALNI IZNOS PODSTICAJA PO KORISNIKU PODSTICAJA I PO VRSTI PODSTICAJA
Podsticaji iz člana 2. ovog pravilnika isplaćuju se avansno po potpisivanju ugovora iz člana 23. ovog pravilnika.
Korisnik podsticaja ostvaruje pravo na podsticaje u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, a do iznosa finansijskih sredstava utvrđenih posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.
Za podsticaje iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika ostvaruje se pravo na korišćenje sredstava u iznosu do 20.000.000 dinara po korisniku podsticaja.
Za podsticaje iz člana 2. tačka 2) ovog pravilnika ostvaruje se pravo na korišćenje sredstava:
1) u iznosu od 40.000 dinara mesečno po jednom angažovanom inženjeru, na koji se obračunavaju i plaćaju pripadajući porezi i doprinosi u skladu sa zakonom;
2) za pokriće troškova nastalih realizacijom projekta u iznosu do 8.000 dinara po jednom angažovanom inženjeru mesečno.
Za podsticaje iz člana 2. tačka 3) ovog pravilnika ostvaruje se pravo na korišćenje sredstava u iznosu do 5.235 dinara za svako registrovano poljoprivredno gazdinstvo koje ostvaruje premiju za mleko.
Za podsticaje iz člana 2. tačka 4) ovog pravilnika ostvaruje se pravo na korišćenje sredstava u iznosu do 20.000.000 dinara po korisniku podsticaja.
Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaje podneti do dana stupanja na snagu ovog pravilnika rešavaće se u skladu sa propisom koji je bio na snazi u vreme njihovog podnošenja.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o podsticajima za unapređenje sistema kreiranja i prenosa znanja kroz razvoj tehničko-tehnoloških, primenjenih, razvojnih i inovativnih projekata u poljoprivredi i ruralnom razvoju ("Službeni glasnik RS", br. 76/20, 18/22, 77/22 i 144/22).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".