ODLUKAO OSNIVANJU I RADU SLUŽBE ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE I KONTROLU NABAVKI("Sl. list grada Beograda", br. 75/2014, 96/2016, 126/2016, 89/2020 i 114/2024) |
Ovom odlukom osniva se Služba za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena organizacija i nadležnost, prava i dužnosti službe, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.
Služba se osniva kao posebna služba Grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima u oblasti javnih nabavki.
Rad službe je nezavisan i samostalan.
Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu zakona i podzakonskih akta u oblasti javnih nabavki.
Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad službe odgovara gradonačelniku.
Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik.
Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.
Direktor službe može imati najviše šest zamenika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru službe i gradonačelniku. Zamenici direktora rukovode određenom oblasti rada službe, pomažu direktoru u okviru ovlašćenja koja im on odredi i zamenjuju ga dok je odsutan ili sprečen.
Zamenike direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.
Zamenici direktora postavljaju se na period od četiri godine.
(Brisan)
O pravima i obavezama direktora Službe i zamenika direktora odlučuje gradonačelnik.
Akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi razmatra i donosi Gradsko veće Grada Beograda.
Aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u službi mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i druge unutrašnje organizacione jedinice.
Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.
U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi direktor službe.
Direktor službe vrši raspoređivanje zaposlenih u službi.
Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službe utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.
U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, direktor službe pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi.
Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.
Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.
Radna nedelja traje pet radnih dana.
Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.
Služba ima pečat.
O izradi pečata stara se služba za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
Služba u oblasti sprovođenja javnih nabavki obavlja poslove koji se odnose na:
- sprovođenje postupaka centralizovanih javnih nabavki radi zaključivanja okvirnog sporazuma ili dodeljivanja ugovora za potrebe organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, posebnih službi obrazovanih u gradu Beogradu, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Beograd, za nabavne kategorije koje su aktom koji donosi gradonačelnik utvrđene za centralizovano sprovođenje;
- sprovođenje javnih nabavki dobara, usluga i radova za koje su sredstva opredeljena na razdelu službe, radi zaključivanja ugovora.
Služba može obavljati i pomoćne poslove javnih nabavki, u skladu sa zakonom.
Služba obavlja sledeće poslove koji se odnose na redovnu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja javnih nabavki organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, Gradskog pravobranilaštva grada Beograda, Ombudsmana za grad Beograd, Kancelarije za mlade i posebnih službi obrazovanih u gradu Beogradu, i to:
- kontrolu celishodnosti planiranja konkretne javne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti naručioca,
- kontrolu načina ispitivanja tržišta,
- kontrolu kriterijuma za sačinjavanje tehničke specifikacije,
- kontrolu opravdanosti kriterijuma za dodelu ugovora,
- kontrolu sprovođenja postupka javne nabavke davanjem mišljenja na: elemente odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, elemente konkursne dokumentacije i izveštaj komisije o postupku javne nabavke;
- kontrolu izvršenja ugovora.
Služba obavlja poslove praćenja realizacije pojedinačnih ugovora koje naručioci iz stava 1. ovog člana, ustanove, javna komunalna preduzeća, ostala preduzeća i organizacije čiji je osnivač Grad Beograd, zaključuju na osnovu okvirnih sporazuma.
Služba obavlja poslove koji se odnose na vanrednu kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka i izvršenja javnih nabavki organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, Gradskog pravobranilaštva grada Beograda, Ombudsmana za grad Beograd, Kancelarije za mlade i posebnih službi obrazovanih u gradu Beogradu, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Beograd, kao i opština, a po nalogu gradonačelnika, Gradskog veća, načelnika Gradske uprave grada Beograda i direktora Službe.
Služba obavlja i poslove vanredne kontrole realizacije pojedinačnih ugovora, zaključenih na osnovu okvirnih sporazuma, a posebno kvaliteta isporučenih dobara i pruženih usluga, prema ugovorenim tehničkim karakteristikama, dostavljenim uzorcima, kao i izveštajima akreditovanih laboratorija.
Služba obavlja i poslove koji se odnose na: pripremu nacrta internih akata iz oblasti javnih nabavki; pripremu i izradu finansijskog plana Službe, u skladu sa odlukom o budžetu Grada; izradu i donošenje plana javnih nabavki Službe; praćenje izvršenja finansijskog plana Službe; vršenje pregleda i kontrolu finansijskih dokumenata u vezi sa realizacijom zaključenih ugovora Službe; vođenje evidencije plaćanja; praćenje utroška sredstava i sačinjavanje izveštaja o utrošenim sredstvima; vođenje jedinstvene elektronske evidencije dobavljača; praćenje izvršenja okvirnih sporazuma; kontrola izvršenja ugovora koji se realizuju iz sredstava sa razdela Službe; uspostavljanje informacionog sistema i primenu sistema dinamične nabavke i elektronske licitacije, kada je to moguće; predlaganje mera i kontrolu sprovođenja istih u cilju povećanja efikasnosti trošenja budžetskih sredstava; vršenje edukacije iz oblasti javnih nabavki; unapređenje tehničkih specifikacija predmeta centralizovanih javnih nabavki u skladu sa ponudom na tržištu; analiza tržišta i ugovorenih cena na osnovu sprovedenih centralizovanih javnih nabavki u cilju formiranja preporučenih cena; sprovođenje internog plana za sprečavanje korupcije u javnim nabavkama koje sprovodi Služba; analiza i evidencija zahteva za zaštitu prava ponuđača u postupcima javnih nabavki; obavljanje i drugih poslova iz oblasti javnih nabavki u skladu sa odlukama Skupštine grada i gradonačelnika; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Poslovi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki i pomoćnih poslova javnih nabavki, obavljaju se u skladu sa ovom odlukom, zakonom i podzakonskim aktima iz oblasti javnih nabavki, kao i aktima iz ove oblasti koje donosi gradonačelnik.
Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se prema planu kontrole službe koji donosi gradonačelnik.
Naručioci za čije potrebe Služba sprovodi centralizovane javne nabavke, u obavezi su da Službi dostavljaju predloge potreba za predmetima nabavke i plan javnih nabavki za tekuću godinu, odnosno izvod iz plana javnih nabavki, radi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki.
O postupcima centralizovanih javnih nabavki služba je u obavezi da gradonačelniku dostavlja šestomesečne izveštaje.
Naručioci, na koje se odnose poslovi redovne kontrole, u obavezi su da Službi, radi obavljanja tih poslova, dostavljaju:
- predloge potreba,
- predlog plana javnih nabavki i spiska nabavki,
- predloge odluka o sprovođenju postupka javne nabavke,
- predloge konkursnih dokumentacija,
- izveštaje komisija o postupku javne nabavke i
- zaključene ugovore.
O sprovedenoj redovnoj kontroli za svakog naručioca, Služba sačinjava godišnji izveštaj, koji dostavlja naručiocu na kojeg se izveštaj odnosi, Gradskom veću grada Beograda i gradonačelniku.
Pre otpočinjanja vanredne kontrole, direktor službe je dužan da najavi kontrolu rukovodiocu subjekta kontrole.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.
Odgovorno lice u subjektu kontrole dužno je da na zahtev direktora službe sačini pisano objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.
O sprovedenoj vanrednoj kontroli služba sačinjava izveštaj sa preporukama, koji dostavlja rukovodiocu subjekta kontrole na kojeg se izveštaj odnosi, Gradskom veću grada Beograda i gradonačelniku.
Služba je dužna da Skupštini grada Beograda dostavi godišnji izveštaj o radu službe, najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.
Služba u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti ima pravo pristupa svim potrebnim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama uključujući i poverljive, kod organizacionih jedinica Gradske uprave grada Beograda, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Beograd, kao i opština.
U obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.
V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE
Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu Grada Beograda.
Za obračun i isplatu plate direktora Službe i njegovih zamenika primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Beograda, Gradskom pravobranilaštvu, a koje se odnose na direktora i zamenika direktora službe u Gradskoj upravi Grada Beograda.
Za obračun i isplatu plata zaposlenih u službi primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi grada Beograda.
Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
(Brisan)
Služba će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 31. ove odluke.
Služba za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki od Agencije za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Gradske uprave grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki radili na tim poslovima u Agencija za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Gradske uprave grada Beograda.
Rad zaposlenih u službi finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o budžetu grada Beograda, na razdelu službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki.
Do izrade pečata službe koristiće se pečat Agencija za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki Gradske uprave grada Beograda.
Ova odluka stupa na snagu 8. dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju i radu Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki
("Sl. list grada Beograda", br. 126/2016)
Član 4
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o osnivanju i radu Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki
("Sl. list grada Beograda", br. 89/2020)
Član 8
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".