ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKIH UPRAVA GRADA JAGODINE("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 13/2022 i 18/2024) |
Ovom Odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i posebne službe, uređuje njihova organizacija i delokrug, rukovođenje, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika gradskih uprava i zaposlenih, odnosi gradskih uprava, pravni akti, javnost rada i druga pitanja od značaja za vršenje poslova gradskih uprava u okviru nadležnosti utvrđenih Ustavom, zakonom, Statutom grada Jagodine, odlukama Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća.
Svi pojmovi koji su u ovoj odluci upotrebljeni u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koja se odnose.
Poslove lokalne samouprave obavljaju gradske uprave obrazovane ovom Odlukom.
II NAČELA DELOVANJA GRADSKIH UPRAVA
Gradske uprave su samostalne u vršenju svojih poslova koje obavljaju na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Jagodine (u daljem tekstu: Statut) i drugih propisa i opštih akata, poštujući običaje dobrog domaćina, štiteći interes i čuvajući ugled organa Grada.
2. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Gradske uprave postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Zaposleni u gradskim upravama i postavljena lica su dužni da obavljaju svoje poslove u skladu sa zakonom i drugim podzakonskim aktima, odgovorno, stručno, savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima niti ih mogu izražavati i zastupati.
3. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka
Gradske uprave su dužne da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje prava i interesa u postupku pred gradskim upravama u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjujući propise o upravnom postupku.
Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, gradske uprave su dužne da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se i njima postižu svrha i cilj propisa.
Gradske uprave su dužne da poštuju ličnost i dostojanstvo stranaka.
U postupku rešavanja o pravima, obavezama ili pravnim interesima fizičkog ili pravnog lica, odnosno druge stranke, gradske uprave po službenoj dužnosti vrše uvid, pribavljaju i obrađuju podatke iz evidencija, odnosno registara koje u skladu sa posebnim propisima vode državni organi, organi teritorijalne autonomije, jedinica lokalne samouprave i imaoci javnih ovlašćenja, u skladu sa zakonom.
Uvid, pribavljanje i obrada podataka iz evidencija, odnosno registara koji se vode u elektronskom obliku u postupku iz stava 1. ovog člana, vrši se putem informacionog sistema koji obezbeđuje sigurnost i zaštitu podataka o ličnosti.
U postupku iz stava 1. ovog člana gradska uprava može vršiti uvid, pribavljati i obrađivati samo one podatke koji su zakonom ili posebnim propisom utvrđeni kao neophodni za rešavanje o određenom pravu, obavezi ili pravnom interesu stranke.
Rad gradskih uprava je javan.
Gradske uprave su dužne i odgovorne da javnosti omoguće uvid u svoj rad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Gradske uprave su dužne i odgovorne, da na zvaničnom sajtu grada blagovremeno objavljuju informacije i obaveštenja koja se odnose na javnost rada uprave.
Gradske uprave u okviru svog delokruga:
1) pripremaju i predlažu propise i druge akte koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i gradonačelnik;
2) izvršavaju odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika;
3) radi unapređenja organizacije i metoda rada uprave mogu donositi odgovarajuće akte, ako za njihovo donošenje nije zakonom utvrđena nadležnost drugog organa;
4) izrađuju organizaciona uputstva iz svoje nadležnosti za rešavanje pojedinih problema (kretanje predmeta, upotreba pečata i sl.);
5) rešavaju u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
6) obavljaju poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
7) izvršavaju zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
8) vode zakonom propisane evidencije i staraju se o njihovom održavanju;
9) obavljaju stručne i administrativno- tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika i poslove iz oblasti finansija za potrebe Gradskog pravobranilaštva;
10) pružaju pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova;
11) dostavljaju izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz svoje nadležnosti i poverenih poslova Gradskom veću i Skupštini grada, po potrebi a najmanje jednom godišnje;
12) donose rešenja i zaključuju ugovore iz delokruga svoje nadležnosti;
13) pokreću i sprovode postupke po javnim pozivima i o njima odlučuju;
14) pokreću inicijative za izradu projekata, realizuju projekte i zaključuju ugovore iz oblasti rada svoje uprave (projekti iz oblasti infrastrukture i investicija, komunalnih delatnosti, društvenih delatnosti, zaštite životne sredine, informacione tehnologije i dr.);
15) pokreću inicijative i sprovode postupak pribavljanja i raspolaganja građevinskim zemljištem, nepokretnostima i pokretnim stvarima u svojini grada i zaključuju odgovarajuće ugovore;
16) daju mišljenja na izveštaje o radu, programe rada i finansijske planove javnih preduzeća, ustanova i organizacija čiji je osnivač grad Jagodina;
17) sprovode obuke zaposlenih u skladu sa zakonom (zaštita na radu, borba protiv korupcije i dr.).
IV NADZOR NAD RADOM, USMERAVANJE RADA I FINANSIRANJE GRADSKIH UPRAVA
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
Gradonačelnik, po potrebi, usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
Sredstva za finansiranje gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu grada.
Obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i to:
1. Gradska uprava za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove,
2. Gradska uprava za finansije, privredu, komunalne delatnosti i investicije,
3. Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove,
4. Gradska uprava za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor i
5. Gradska uprava za poslove organa Grada.
1. Sedište i pečat
Sedište gradskih uprava je u Jagodini, u ulici Kralja Petra I br. 6.
Pečat gradske uprave u formi otiska je okruglog oblika, prečnika 32 mm, sa grbom Republike Srbije u sredini. Tekst pečata na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, ispisan je u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije. U prvom, spoljašnjem krugu, ispisan je naziv: "Republika Srbija". U drugom, unutrašnjem krugu, ispisan je tekst: "Grad Jagodina". U trećem, unutrašnjem krugu, ispisan je naziv gradske uprave. U dnu pečata ispisano je sedište: "Jagodina".
Pečat gradske uprave u formi kvalifikovanog elektronskog pečata, pravougaonog je oblika, najmanje širine 30 mm i visine 20 mm. Sa leve strane prikazuje se grb Republike Srbije, a desno od grba ispisuje se sadržina pečata na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, po levoj margini. U prvom redu ispisan je naziv: "Republika Srbija". U drugom redu ispisan je tekst: "Grad Jagodina". U trećem redu ispisuje se naziv gradske uprave. U dnu pečata ispisano je sedište: "Jagodina".
Gradske uprave imaju jedan pečat u formi otiska i najmanje jedan kvalifikovani elektronski pečat.
Gradske uprave mogu imati više primeraka pečata koji moraju biti istovetni po sadržini i veličini.
Svaki primerak pečata u formi otiska obeležava se rednim brojem, rimskom cifrom koja se stavlja između grba Republike Srbije i sedišta organa, dok svaki izdati kvalifikovani elektronski pečat ima jedinstven serijski broj koji je sadržan u kvalifikovanom sertifikatu za elektronski pečat.
Broj primeraka pečata određuje načelnik uprave.
Pečat u formi otiska se čuva i njime se rukuje u službenim prostorijama organa, a izuzetno se može koristiti i van službenih prostorija kada treba izvršiti službene radnje van tih prostorija.
Kvalifikovani elektronski pečat i kvalifikovani elektronski pečat na daljinu čuvaju se i njima se rukuje u skladu sa propisima kojima se uređuju usluge od poverenja u elektronskom poslovanju. Kvalifikovanim elektronskim pečatom, izuzetno, može se rukovati i van službenih prostorija kada treba izvršiti službene radnje van tih prostorija.
Načelnik uprave, odlučuje kome će poveriti čuvanje i upotrebu pečata. Lice kome je pečat poveren na čuvanje dužno je da pečat čuva na način kojim se onemogućava neovlašćeno korišćenje pečata.
1. GRADSKA UPRAVA ZA DRUŠTVENE DELATNOSTI, OPŠTE, NORMATIVNE I ZAJEDNIČKE POSLOVE
Gradska uprava za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na dečju, socijalnu i boračko-invalidsku zaštitu, obrazovanje, primarnu zdravstvenu zaštitu, sport i omladinu, kulturu, zbrinjavanje izbeglih, prognanih i raseljenih lica, manjinska prava, civilni sektor, verske zajednice, informisanje, prijemnu kancelariju i arhivu organa grada, kancelarijsko poslovanje, elektronsko poslovanje, matičarske poslove, vođenje dela biračkog spiska, normativno-pravne, stručne i organizacione poslove, pružanje pravne pomoći građanima, statističko-matematičku obradu podataka, prava i obaveze po osnovu rada funkcionera i zaposlenih u gradskim upravama i organima grada, poslove koji se odnose na tekuće i investiciono održavanje objekata u javnoj svojini grada, iniciranje i realizaciju projekata, održavanje objekata, održavanje i tehničku ispravnost voznog parka, održavanje higijene, fizičko-tehničko obezbeđenje, protivpožarnu zaštitu, kurirske i druge zajedničke poslove.
U Gradskoj upravi za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove obrazuju se:
1. Odeljenje za društvene delatnosti,
2. Odeljenje za opšte, normativne i zajedničke poslove.
U odeljenju za društvene delatnosti obrazuju se:
1. Odsek za obrazovanje i kulturu.
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba za poslove obrazovanja, kulture, informisanja i sporta,
b) Služba za finansijske poslove.
2. Odsek za socijalnu politiku i društvenu brigu o deci.
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba dečje i socijalne zaštite,
b) Služba boračko-invalidske zaštite i zaštite prava pacijenata,
v) Služba za zbrinjavanje izbeglih, prognanih i raseljenih lica.
U Odeljenju za opšte, normativne i zajedničke poslove obrazuje se:
1. Odsek za opšte i normativno-pravne poslove,
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba za normativno-pravne poslove,
b) Služba pisarnice,
v) Služba za matičarske poslove.
2. Odsek za zajedničke poslove.
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba za upravljanje ljudskim resursima,
b) Služba za kadrovske poslove,
v) Služba obezbeđenja i pomoćnih poslova,
g) Služba voznog parka.
Mesne kancelarije
Za obavljanje određenih poslova iz delokruga gradskih uprava, radi stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, u okviru Gradske uprave za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove obrazuju se mesne kancelarije i to:
1. Mesna kancelarija Bagrdan za naseljena mesta: Bagrdan, Donji Račnik i Gornji Račnik,
2. Mesna kancelarija Bunar za naseljena mesta: Bunar, Belica, Vrba, Slatina i Staro Selo,
3. Mesna kancelarija Glavinci za naseljena mesta: Glavinci, Bresje i Kolare,
4. Mesna kancelarija Glogovac za naseljena mesta: Glogovac, Dražmirovac i Mali Popović,
5. Mesna kancelarija Donje Štiplje za naseljena mesta: Donje Štiplje, Vranovac, Gornje Štiplje, Kalenovac i Crnče,
6. Mesna kancelarija Dragoševac za naseljena mesta: Dragoševac, Ivkovački Prnjavor, Medojevac i Topola,
7. Mesna kancelarija Duboka za naseljena mesta: Duboka, Dobra Voda i Rajkinac,
8. Mesna kancelarija Končarevo za naseljeno mesto Končarevo,
9. Mesna kancelarija Lovci za naseljena mesta: Lovci i Strižilo,
10. Mesna kancelarija Lozovik za naseljena mesta: Lozovik, Mišević i Jošanički Prnjavor,
11. Mesna kancelarija Majur za naseljeno mesto Majur,
12. Mesna kancelarija Miloševo za naseljeno mesto Miloševo,
13. Mesna kancelarija Novo Lanište za naseljena mesta: Novo Lanište i Staro Lanište,
14. Mesna kancelarija Siokovac za naseljena mesta: Siokovac i Deonica,
15. Mesna kancelarija Ribare za naseljeno mesto Ribare,
16. Mesna kancelarija Kočino Selo za naseljeno mesto Kočino Selo,
17. Mesna kancelarija Dragocvet za naseljena mesta: Dragocvet, Kovačevac i Međureč,
18. Mesna kancelarija Šuljkovac za naseljena mesta: Šuljkovac, Šantarovac i Lukar,
19. Mesna kancelarija Rakitovo za naseljeno mesto Rakitovo.
2. GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE, PRIVREDU, KOMUNALNE DELATNOSTI I INVESTICIJE
Gradska uprava za finansije, privredu, komunalne delatnosti i investicije obavlja poslove koji se odnose na planiranje i izvršenje budžeta, trezora, likvidature i plaćanja, knjigovodstva, obračuna i blagajne, poslove u oblasti industrije, poljoprivrede, šumarstva, vodoprivrede, komunalnih delatnosti, razvoja sela, selekciju i vođenja matične evidencije stoke, trgovinu, turizam, investicije i javne nabavke, iniciranje i realizaciju projekata i privatno preduzetništvo.
U Gradskoj upravi za finansije, privredu, komunalne delatnosti i investicije obrazuje se Odeljenje za finansije, privredu, komunalne delatnosti i investicije.
U Odeljenju za finansije, privredu, komunalne delatnosti i investicije obrazuju se:
1. Odsek za budžet i finansije.
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba za budžet i trezor,
b) Služba za računovodstvo.
2. Odsek za privredu, poljoprivredu i komunalne delatnosti.
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba za privredu,
b) Služba za poljoprivredu,
v) Služba za komunalne delatnosti.
3. Odsek za investicije i javne nabavke.
U okviru Odseka obrazuju se:
a) Služba za investicije,
b) Služba za javne nabavke.
2a GRADSKA UPRAVA ZA URBANIZAM, GRAĐEVINSKE, STAMBENE I IMOVINSKO PRAVNE POSLOVE
Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na sprovođenje procedure usvajanja planskih dokumenata, kao i ostalih dokumenata prostornog i urbanističkog planiranja; izdavanje informacije o lokaciji iz urbanističkog plana; sprovođenje objedinjene procedure kao skupa postupaka i aktivnosti u vezi sa izgradnjom, dogradnjom ili rekonstrukcijom objekata, odnosno izvođenjem radova, kao i vođenje registra objedinjene procedure o izdatim aktima ove gradske uprave; izrada potvrda i izvoda iz dokumentacije koju poseduje ova gradska uprava (potvrde, uverenja, skice posebnih funkcionalnih celina); donošenje rešenja o eksproprijaciji, deeksproprijaciji, administrativnom prenosu nepokretnosti i određivanju naknade, određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekata i formiranje građevinske parcele, postupak pretvaranja prava korišćenja na građevinskom zemljištu u pravo svojine - konverzija, vraćanje utrina i pašnjaka selima na korišćenje, administrativni poslovi za rad Komisije za vraćanje zemlje oduzete po PZF-u, upravni postupak za iseljenje bespravno useljenih lica i izrada odgovarajućih akata, zakup poslovnog prostora, sačinjavanje ugovora o otkupu stanova kao i sve druge poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje građevinskim zemljištem, nepokretnostima i pokretnim stvarima u javnoj svojini grada; upis i vođenje jedinstvenog registra nepokretnosti u javnoj svojini lokalne samouprave; i drugi poslovi određeni pozitivnim zakonskim propisima;
U Gradskoj upravi za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove obrazuju se:
1. Odsek za urbanizam i građevinske poslove i
2. Odsek za imovinsko pravne poslove.
U okviru Odseka za imovinsko pravne poslove obrazuje se:
a) Služba za evidenciju imovine.
3. GRADSKA UPRAVA ZA JAVNE PRIHODE, ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE I INSPEKCIJSKI NADZOR
Gradska uprava za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor obavlja poslove koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda, poreski postupak i poresku administraciju, utvrđivanje poreza na imovinu, prenos apsolutnih prava, nasleđe i poklon, lokalne komunalne takse, naknadu za zaštitu i unapređenje životne sredine, boravišnu taksu, naknade za korišćenje javnih površina, poresku kontrolu, zaštitu životne sredine, iniciranje i realizaciju projekata, inspekcijski nadzor u oblasti komunalne delatnosti, građevinarstva, prosvete, zaštite životne sredine, ugostiteljstva, turizma, oblasti sporta i saobraćaja.
U Gradskoj upravi za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor obrazuju se:
1. Odeljenje za javne prihode,
2. Odeljenje za zaštitu životne sredine,
3. Odeljenje za inspekcijski nadzor.
U Odeljenju za javne prihode obrazuju se:
1. Odsek za pružanje poreskih usluga, utvrđivanje izvornih prihoda, poresku kontrolu pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica i informatičku podršku,
2. Odsek za naplatu, poresko računovodstvo i izveštavanje.
U Odeljenju za inspekcijski nadzor obrazuju se:
a) Služba komunalne inspekcije,
b) Služba građevinske inspekcije,
v) Služba prosvetne inspekcije,
g) Služba inspekcije zaštite životne sredine,
d) Služba turističke inspekcije,
đ) Služba sportske inspekcije i
e) Služba saobraćajne inspekcije.
4. GRADSKA UPRAVA ZA POSLOVE ORGANA GRADA
Gradska uprava za poslove organa Grada obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada, Gradskog veća i njihovih radnih tela, obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove vezane za rad predsednika Skupštine i gradonačelnika, vrši pripremu propisa i drugih akata koje donose organi grada a koja nije u nadležnosti drugih uprava, vrši obradu i čuvanje izvornih akata organa Grada, vrši poslove koji se odnose na uređenje i izdavanje službenog glasnika Grada, poslove informisanja, protokola i poslove koji se odnose na zaštitu građana i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda i odbranu (vanredne situacije).
U Gradskoj upravi za poslove organa Grada obrazuju se sledeće organizacione jedinice:
1. Odeljenje za realizaciju sednica Gradskog veća i Skupštine Grada,
2. Odeljenje za stručnu i administrativno tehničku podršku za poslove funkcionera, protokol i informisanje i poslove koji se odnose na zaštitu građana i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda i odbranu (vanredne situacije).
U Odeljenju za realizaciju sednica Gradskog veća i Skupštine Grada obrazuju se:
a) Odsek za realizaciju sednica Gradskog veća,
b) Odsek za realizaciju sednica Skupštine grada.
U Odeljenju za stručnu i administrativno tehničku podršku za poslove funkcionera, protokol i informisanje i poslove koji se odnose na zaštitu građana i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda i odbranu (vanredne situacije) obrazuju se:
a) Odsek za stručnu i administrativno tehničku podršku za poslove funkcionera, protokol i informisanje,
b) Odsek za poslove zaštite građana i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda i odbranu (vanredne situacije).
U Gradskoj upravi za poslove organa Grada obrazuje se i Kabinet Gradonačelnika kao posebna organizaciona celina kojom rukovodi šef Kabineta, koji je za svoj rad odgovoran gradonačelniku.
Kabinet gradonačelnika obavlja poslove za potrebe predsednika Skupštine grada, zamenika predsednika Skupštine grada, gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, pomoćnika i savetnika gradonačelnika koji se odnose na saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama, državnim organima i organizacijama, vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanja protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada.
Gradonačelnik postavlja tri pomoćnika gradonačelnika.
Gradonačelnik može postaviti savetnike za pojedine oblasti.
Pomoćnici i savetnici gradonačelnika su samostalni u radu i za svoj rad odgovaraju gradonačelniku.
Pomoćnik gradonačelnika:
- pokreće inicijative za izradu akata iz oblasti za koju se postavlja;
- pokreće inicijativu za izradu projekata (projekti iz oblasti infrastrukture i investicija, komunalnih delatnosti, društvenih delatnosti, zaštite životne sredine, informacione tehnologije i dr.);
- daje mišljenje o opravdanosti inicijativa gradskih uprava za izradu i realizaciju projekata (projekti iz oblasti infrastrukture i investicija, komunalnih delatnosti, društvenih delatnosti, zaštite životne sredine, informacione tehnologije i dr.);
- daje mišljenje o opravdanosti inicijativa o pribavljanju i raspolaganju građevinskim zemljištem, nepokretnostima i pokretnim stvarima u svojini grada i dr.;
- sačinjava mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje je postavljen;
- daje uputstva pri rešavanju pitanja iz delokruga svoje nadležnosti i sarađuje sa javnim preduzećima, javnim službama i organizacijama u delokrugu svoje nadležnosti;
- obavlja i druge poslove po ovlašćenju i zahtevu gradonačelnika.
Savetnici gradonačelnika obavljaju savetodavne i druge poslove iz oblasti za koje su postavljeni, po nalogu gradonačelnika i zamenika gradonačelnika.
5. OVLAŠĆENJA U VRŠENJU UPRAVNOG NADZORA
Gradske uprave u obavljanju upravnog nadzora mogu:
1) naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku;
2) izreći novčanu kaznu;
3) podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;
4) izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu;
5) obavestiti drugi organ, ako postoje razlozi, za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan;
6) preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom ili opštim aktom.
VII ORGANIZACIJA GRADSKIH UPRAVA
Organizacija i sistematizacija gradskih uprava uređuje se Pravilnikom.
Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi predlaže načelnik uprave.
Pravilnikom se utvrđuju opis delokruga rada uprave, radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost u zavisnosti od broja zaposlenih.
Unutrašnje organizacione jedinice gradske uprave su: odeljenje, odsek i služba.
Pojedine poslove u okviru gradskih uprava mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda ili obim posla.
Načelnik uprave u okviru koje se obavljaju opšti, normativni i zajednički poslovi priprema objedinjen predlog Pravilnika koji dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskoj upravi mora biti prilagođena delokrugu i radnim procesima u gradskoj upravi da obezbeđuje:
- prilagođenost unutrašnje organizacije celini poslova gradske uprave,
- zakonito, odgovorno, stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova u gradskoj upravi,
- zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku,
- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje organizacione jedinice,
- efikasnu saradnju između gradskih uprava za pojedine oblasti i javnih službi čiji je osnivač grad i državnih organa i organizacija.
1. Rukovođenje Gradskom upravom
Gradskim upravama rukovode načelnici koje postavlja i razrešava Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoje dužnosti.
Zamenik načelnika obavlja i druge poslove koje mu poveri načelnik.
Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Radom Gradske uprave za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima stečeno visoko obrazovanje iz odgovarajuće oblasti na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine ili specijalističkim studijama na pravnom fakultetu, ekonomskom fakultetu, fakultetu narodne odbrane, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za finansije, privredu, komunalne delatnosti i urbanizam rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za finansije, privredu, komunalne delatnosti i urbanizam može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima stečeno visoko obrazovanje iz odgovarajuće oblasti na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine ili specijalističkim studijama na ekonomskom fakultetu, pravnom fakultetu, fakultetu za uslužni biznis, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima stečeno visoko obrazovanje iz odgovarajuće oblasti na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine ili specijalističkim studijama na arhitektonskom fakultetu, pravnom fakultetu, građevinskom fakultetu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za javne prihode, zaštitu životne sredine i inspekcijski nadzor može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima stečeno visoko obrazovanje iz odgovarajuće oblasti na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine ili specijalističkim studijama na pravnom fakultetu, ekonomskom fakultetu, fakultetu za uslužni biznis, arhitektonskom fakultetu, građevinskom fakultetu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave, najmanje 5 godina radnog iskustva u struci i položen ispit za inspektora.
Radom Gradske uprave za poslove organa Grada rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za poslove organa Grada može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima ima stečeno visoko obrazovanje iz oblasti pravnih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine ili specijalističkim studijama, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Načelnik gradske uprave za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Načelnik Gradske uprave kojom rukovodi:
- predstavlja i zastupa gradsku upravu kojom rukovodi odgovorno, sa pažnjom dobrog stručnjaka, poštujući i štiteći ugled Grada;
- odgovara za zakonitost rada uprave i sva plaćanja iz svoje nadležnosti;
- odgovara za zakonitost akata koje, kao nacrte ili predloge, dostavlja na dalju nadležnost Skupštini grada i Gradskom veću;
- odgovoran je za blagovremeno dostavljanje obaveštenja, traženih podataka, spisa i uputstava nadležnim organima i odbornicima Skupštine grada kada se obaveštenje, traženi podatak, spis i uputstvo odnose na delokrug i rad gradske uprave;
- odlučuje o pokretanju postupka javne nabavke za nabavku usluga, dobara i radova na osnovu Plana javnih nabavki;
- postupa po nalogu upravnog inspektora i drugih nadležnih organa;
- obavlja najsloženije poslove iz delokruga uprave;
- organizuje, koordinira i kontroliše obavljanje poslova uprave i zaposlenih;
- predlaže Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji;
- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposlene u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji;
- raspoređuje poslove organizacionim jedinicama, odnosno neposrednim izvršiocima i pruža potrebnu stručnu pomoć;
- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga uprave;
- donosi i potpisuje akta iz nadležnosti uprave i zaključuje ugovore iz delokruga svoje nadležnosti;
- daje ovlašćenja rukovodiocima unutrašnjih organizacionih jedinica za potpisivanje akata iz nadležnosti uprave;
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u upravi;
- rešava o sukobu nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica;
- nadzire izvršavanje radnih obaveza zaposlenih u upravi;
- učestvuje u procesima koji su u vezi sa stručnim usavršavanjem službenika u upravi kojom rukovodi;
- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost i odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno izvršavanje poslova.
2. Rukovođenje organizacionim jedinicama
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- odeljenjem - načelnik odeljenja,
- odsekom - rukovodilac odseka,
- službom - rukovodilac službe,
- mesnom kancelarijom - šef kancelarije.
1. Odnos gradskih uprava prema građanima, preduzećima, ustanovama i drugim organima i organizacijama
Gradske uprave su dužne da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća, ustanova i drugih organa i organizacija rešavaju u rokovima propisanim zakonom a za slučaj prekoračenja tih rokova dužne su da obaveste podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i upute ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava.
Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke od značaja za ostvarivanje njihovih prava i obaveza.
2. Odnos gradskih uprava prema organima grada
Odnos gradskih uprava prema Skupštini grada, Gradskom veću i gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim propisima.
Gradske uprave su odgovorne organima Grada za zakonito i blagovremeno vršenje poslova iz svog delokruga.
Radi ostvarivanja kontrole rada gradske uprave podnose izveštaj o svom radu organima grada po potrebi a najmanje jednom godišnje i to najkasnije do prvog marta u tekućoj godini za prethodnu godinu.
Gradske uprave su dužne da organima grada daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.
Na zahtev odbornika, gradske uprave su obavezne da daju obaveštenja, podatke, objašnjenja i odgovore.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
Kada u vršenju nadzora utvrdi da akta gradskih uprava nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt.
3. Međusobni odnosi gradskih uprava
Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa grada i drugim propisima.
Gradske uprave međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodne za rad i realizaciju posla.
Predmete koji se odnose na više uprava realizuje Gradska uprava za društvene delatnosti, opšte, normativne i zajedničke poslove u saradnji sa drugim upravama.
X SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između pojedinih gradskih uprava i između gradskih uprava i javnih preduzeća i budžetskih ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.
Načelnik gradske uprave rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica u okviru svoje uprave.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u upravnim stvarima iz nadležnosti grada, rešava Gradsko veće.
Gradska uprava na čiji prvostepeni akt je uložena žalba dužna je da bez odlaganja a najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta i odgovorom na žalbu.
Gradonačelnik može, po potrebi, obrazovati komisije za pripremu predloga rešenja koje Gradsko veće donosi u drugostepenom postupku.
O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenih lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
XI PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA
Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike, odluka i opštih akata Skupštine grada, gradske uprave mogu donositi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona, odluka i drugih opštih akata.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona, odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova gradske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama.
Zaključak se donosi kada zakonom nije određeno da se donosi rešenje.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja gradske uprave kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova iz delokruga uprave.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje i za stručan rad zaposlenih.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Pravna akta gradske uprave donosi načelnik gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik gradske uprave kojom rukovodi može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice da donosi rešenja, zaključke i uputstva.
U postupku inspekcijskog nadzora inspektori donose rešenja i zaključke u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više uprava donosi Gradsko veće.
Pravilnike i druga akta iz nadležnosti gradske uprave predlaže načelnik, a akta donosi Gradsko veće.
Opšta akta objavljuju se u "Službenom glasniku grada Jagodine".
Rad gradskih uprava je dostupan javnosti.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informatora o radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje dostupnost informacija, izdavanjem službenih informacija, internet prezentacijom rada gradskih uprava, obezbeđenjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada i dr.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu u skladu sa zakonom.
O uskraćivanju informacije ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik koji rukovodi gradskom upravom na koju se informacija odnosi.
Poslove gradskih uprava obavljaju načelnici gradskih uprava, rukovodioci organizacionih jedinica i zaposleni.
U pogledu prava, obaveza, odgovornosti i stručne spreme zaposlenih i postavljenih lica u gradskim upravama, primenjuju se odredbe važećih zakona iz oblasti radnih odnosa koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik gradske uprave kojom rukovodi.
Postavljeno lice u gradskoj upravi, posebnoj službi i zaposleni za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno u skladu sa važećim zakonskim propisima i drugim aktima.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Gradsko veće će, do početka primene ove Odluke, doneti Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama.
Gradsko veće će, nakon početka primene ove Odluke, doneti Odluku o raspisivanju javnog oglasa za izbor načelnika gradskih uprava.
Načelnici Gradskih uprava dužni su, da u skladu sa ovom Odlukom, pripreme predloge svih akata koji koji se odnose na rad njihovih Gradskih uprava a koje će doneti organi grada Jagodine, najkasnije 30 dana pre početka primene ove Odluke.
Danom početka primene ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskim upravama grada Jagodina ("Službeni glasnik grada Jagodine" br. 14/2013, 4-1/2014, 5/2014, 7-1/2014, 13/2014, 22/2015, 4/2016, 18/2016, 27/2017, 3/2019, 11/2021).
Do početka primene ove Odluke, svi akti Skupštine grada i Gradskog veća grada Jagodine koji se odnose na delokrug rada gradskih uprava, usaglasiće se sa ovom Odlukom.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine" a primenjivaće se od 01.01.2023.godine.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizaciji gradskih uprava grada Jagodine
("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 18/2024)
Član 11
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine" a primenjivaće se od 01.01.2025. godine.