PRAVILNIK
O PODSTICAJIMA ZA INVESTICIJE U FIZIČKU IMOVINU POLJOPRIVREDNOG GAZDINSTVA ZA NABAVKU KVALITETNIH PRIPLODNIH GRLA ZA UNAPREĐENJE PRIMARNE STOČARSKE POLJOPRIVREDNE PROIZVODNJE

("Sl. glasnik RS", br. 68/2023 i 80/2024)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju vrste podsticaja za podršku programu koji se odnosi na unapređenje konkurentnosti kroz investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku kvalitetnih priplodnih grla za unapređenje primarne stočarske poljoprivredne proizvodnje (u daljem tekstu: podsticaji), uslovi, način ostvarivanja prava na podsticaje, obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i maksimalni iznos podsticaja po korisniku i po vrsti podsticaja.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:

1) dobavljač jeste pravno lice i preduzetnik koji obavlja trgovinu, kao i poljoprivrednik koji je registrovan u skladu sa propisom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj i koji u pogledu poljoprivrednih proizvoda koji su predmet registracije ima status trgovca u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina;

2) kvalitetno priplodno grlo jeste govedo, ovca, koza, svinja i pčela koje ispunjava propisane uslove u pogledu porekla, eksterijera, rasnih i proizvodnih osobina, uslove za uvođenje u priplod, kao i druge propisane uslove u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

3) pedigre jeste dokument o poreklu i proizvodnim osobinama kvalitetne priplodne domaće životinje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

4) uverenje o poreklu jeste dokument o poznatom poreklu priplodne domaće životinje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

5) povezana lica jesu nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;

6) primarna stočarska poljoprivredna proizvodnja jeste proizvodnja mleka (kravljeg, ovčijeg i kozijeg), proizvodnja mesa (tov junadi, tov u sistemu "krava - tele", proizvodnja prasadi za tov, uzgoj ovaca i koza radi proizvodnje mesa), kao i proizvodnja meda i drugih pčelinjih proizvoda;

7) krava jeste žensko grlo goveda uzrasta od 24 meseca;

8) realizacija investicije jeste izvršenje radnji vezanih za kupovinu predmeta prihvatljive investicije (zaključenje kupoprodajnog ugovora, promet robe, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti) kao i stavljanje predmeta investicije u funkciju dalje reprodukcije na poljoprivrednom gazdinstvu;

9) predračun jeste profaktura, predugovor, ponuda ili druga vrsta predračuna koja sadrži: naziv i sedište dobavljača, datum izdavanja predračuna; rasu i uzrast grla; pojedinačnu vrednost po grlu i ukupnu vrednost predmeta investicije; podatke o porezu na dodatu vrednost; način i rok isporuke, kao i druge podatke koji se odnose investiciju koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje.

II VRSTE PODSTICAJA

Član 3

Podsticaji iz člana 1. ovog pravilnika odnose se na podršku programu za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje koji obuhvata nabavku kvalitetnih priplodnih:

1) grla goveda, i to:

(1) junica tovnih rasa uzrasta od deset do 34 meseca u momentu izdavanja računa o nabavci,

(2) junica mlečnih i kombinovanih rasa uzrasta od 12 do 31 mesec u momentu izdavanja računa o nabavci,

(3) bikova tovnih rasa uzrasta od 12 do 34 meseca u momentu izdavanja računa o nabavci,

(4) steonih junica uzrasta od 12 do 34 meseca u momentu izdavanja računa o nabavci,

(5) bikova mlečnih i kombinovanih rasa uzrasta od 36 do 72 meseca u momentu izdavanja predračuna za nabavku;

2) grla ovaca i koza, i to:

(1) ovaca - dviski uzrasta od šest do 18 meseci u momentu izdavanja računa o nabavci,

(2) koza - dviski uzrasta od šest do 18 meseci u momentu izdavanja računa o nabavci,

(3) dvisci uzrasta od šest do 18 meseci u momentu izdavanja računa o nabavci;

3) grla svinja, i to:

(1) nazimica uzrasta do devet meseci u momentu izdavanja računa o nabavci,

(2) suprasnih nazimica osemenjenih najkasnije do devet meseci u momentu izdavanja računa o nabavci,

(3) nerastova uzrasta do 12 meseci u momentu izdavanja računa o nabavci;

4) pčelinjih matica.

Član 4

Podsticajima se ne nadoknađuju:

1) porezi, uključujući i porez na dodatu vrednost;

2) carinske, uvozne i ostale administrativne takse, kao i naknada za potrebne saglasnosti od državnih institucija i javnih preduzeća;

3) troškovi bankarske provizije, troškovi jemstva i slično;

4) troškovi prevoza i drugi operativni troškovi;

5) doprinos u naturi (sopstveni rad i materijal);

6) nabavka predmetne investicije putem lizinga, cesije, kompenzacije, asignacije ili na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja dugova.

III USLOVI ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE

Član 5

Pravo na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačke (1-(4), i tač. 2)-4) ovog pravilnika ostvaruje:

1) fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;

2) preduzetnik;

3) privredno društvo;

4) zemljoradnička zadruga;

5) srednja škola;

6) naučnoistraživačka organizacija;

7) manastir i crkva.

Preduzetnik, privredno društvo i zemljoradnička zadruga iz stava 1. tač. 2)-4) ovog člana ostvaruju pravo na podsticaje ako:

1) su upisani u Registar privrednih subjekata;

2) u Agenciji za privredne registre:

(1) nije registrovano da im je izrečena pravosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti,

(2) nije registrovano da su osuđivani zbog privrednog prestupa,

(3) nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Privredno društvo i zemljoradnička zadruga iz stava 2. ovog člana ostvaruju pravo na podsticaje ako:

1) su razvrstani u mikro, malo ili srednje pravno lice, u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo;

2) nisu u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Zemljoradnička zadruga iz stava 3. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje i ako ima najmanje pet članova zadruge koji su upisani u Registar kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu.

Srednja škola iz stava 1. tačka 5) ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje i ako:

1) se nalazi u aktu o mreži srednjih škola, u skladu sa zakonom kojim se uređuju osnovi sistema obrazovanja i vaspitanja;

2) ima rešenje o verifikaciji ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja za obrazovni profil u području rada poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane.

Naučnoistraživačka organizacija iz stava 1. tačka 6) ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje i ako:

1) je upisana u Registar naučnoistraživačkih organizacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost;

2) se naučnoistraživačka delatnost obavlja u oblasti poljoprivrede.

Manastir i crkva iz stava 1. tačka 7) ovog člana ostvaruju pravo na podsticaje i ako su upisani u Registar crkava i verskih zajednica u skladu sa zakonom kojim se uređuju crkve i verske zajednice.

Član 6

Pravo na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika ostvaruje ustanova koja:

1) je upisana u sudski registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje postupak za upis u sudski registar;

2) je upisana u Registar odgajivačkih organizacija i organizacija sa posebnim ovlašćenjima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

3) ispunjava propisane uslove i sprovodi poslove centra za reprodukciju životinja i veštačko osemenjavanje u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo i zakonom kojim se uređuje veterinarstvo.

Član 7

Lice iz čl. 5. i 6. ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaje ako je:

1) upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj (u daljem tekstu: Registar) i nalazi se u aktivnom statusu;

2) u Registru ima prijavljeno gajenje odgovarajuće vrste životinja (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se životinje drže ili uzgajaju);

3) u Registru izvršilo obnovu registracije za tekuću godinu, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva;

4) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

5) je izmirilo dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

6) za investiciju za koju podnosi zahtev ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno ako ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

7) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica;

8) životinja koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje ima pedigre, odnosno uverenje o poreklu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

9) po redosledu podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje postoje raspoloživa finansijska sredstva za utvrđivanje prava na podsticaje opredeljena javnim pozivom, u okviru ukupnih sredstava raspodeljenih za ovu namenu posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Član 8

Lice iz člana 5. ovog pravilnika, koje ispunjava uslove iz člana 7. ovog pravilnika, ostvaruje pravo na podsticaje i ako:

1) je investiciju u kupovinu kvalitetnog priplodnog grla, odnosno kvalitetne priplodne pčelinje matice, koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u potpunosti realizovalo u periodu od dana isteka roka za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje po prethodnom javnom pozivu do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje po tekućem javnom pozivu;

2) je iznos pojedinačnog računa za nabavku kvalitetnog priplodnog grla goveda, ovaca, koza ili svinja veći od 100.000 dinara i ako je na računu iznos za svaku pojedinačnu investiciju za nabavku kvalitetnog priplodnog grla goveda, ovaca, koza ili svinja veći od 50.000 dinara, odnosno ako je iznos pojedinačnog računa za nabavku kvalitetnih priplodnih pčelinjih matica veći od 20.000 dinara i ako je na računu iznos za nabavku kvalitetnih priplodnih pčelinjih matica veći od 20.000 dinara;

3) je vlasnik životinje koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

4) je životinja koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje obeležena i registrovana u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo;

5) na poljoprivrednom gazdinstvu ima odgovarajući broj životinja, u zavisnosti od vrste podsticaja iz člana 3. tačka 1) podtačke (1)-(4), i tač. 2)-4) ovog pravilnika, i to:

(1) za investicije za nabavku junica i bikova tovnih rasa iz člana 3. tačka 1) podtačke (1) i (3) ovog pravilnika - ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima najmanje pet a najviše 100 krava tovnih rasa;

(2) za investicije za nabavku junica mlečnih i kombinovanih rasa iz člana 3. tačka 1) podtačka (2) ovog pravilnika - ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima najmanje tri a najviše 100 krava mlečnih, odnosno kombinovanih rasa;

(3) za investicije za nabavku steonih junica iz člana 3. tačka 1) podtačka (4) ovog pravilnika - ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima najmanje tri a najviše 200 krava;

(4) za investicije za nabavku kvalitetnih priplodnih grla ovaca i koza iz člana 3. tačka 2) ovog pravilnika - ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima najmanje deset a najviše 400 grla ovaca i koza;

(5) za investicije za nabavku kvalitetnih priplodnih grla svinja iz člana 3. tačka 3) ovog pravilnika - ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima najmanje 10 a najviše 1.000 grla svinja,

6) za investicije za nabavku kvalitetnih priplodnih pčelinjih matica iz člana 3. tačka 4) ovog pravilnika - ako na poljoprivrednom gazdinstvu ima najmanje pet a najviše 500 košnica pčela.

Član 9

Ustanova iz člana 6. ovog pravilnika, koja ispunjava uslove iz člana 7. ovog pravilnika, ostvaruje pravo na podsticaje i ako:

1) realizacija investicije koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, nije započeta do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

2) ima predračun za nabavku bikova iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika;

3) prihvatljive investicije i troškove realizuje pod uslovima, na način i u roku određenim rešenjem kojim se odobrava korišćenje podsticaja i u tom roku ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede - Upravi za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava) dostavi propisanu dokumentaciju kojom se dokazuje realizacija investicije.

IV NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PODSTICAJE

Član 10

Uprava raspisuje javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku kvalitetnih priplodnih grla za unapređenje primarne stočarske poljoprivredne proizvodnje (u daljem tekstu: javni poziv), koji se objavljuje na oglasnoj tabli Uprave, kao i na zvaničnoj internet stranici ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede, odnosno na zvaničnoj internet stranici Uprave.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana naročito sadrži podatke o: vrstama podsticaja za koje se raspisuje poziv u skladu sa ovim pravilnikom, rokovima za podnošenje zahteva, visini raspoloživih finansijskih sredstava po javnom pozivu, kao i druge podatke potrebne za sprovođenje javnog poziva.

Uprava može raspisati jedan ili više javnih poziva u toku kalendarske godine, za jednu ili više vrsta podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika.

Podnosilac podnosi samo jedan zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje po istom javnom pozivu, koji može obuhvatiti jednu ili više vrsta podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika, odnosno jednu ili više investicija u okviru odgovarajuće vrste podsticaja, u skladu sa javnim pozivom.

Član 11

Lice koje ispunjava opšte i posebne uslove za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa ovim pravilnikom započinje ostvarivanje prava na podsticaje izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca zahteva, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Prilikom prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, Uprava:

1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;

2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam;

3) obaveštava o potrebnim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za ostvarivanja prava, a koji se odnose na treće lice (član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, član porodice, i sl), kao i o tome da je pristup tim podacima moguć samo na osnovu pristanka tog lica, u skladu sa zakonom.

U okviru elektronskog obrasca zahteva za ostvarivanje prava na pojedinu vrstu podsticaja u skladu sa ovim pravilnikom, podnosilac zahteva, odnosno odgovorno lice podnosioca zahteva, vrši izbor jedne od sledeće dve izjave, i to:

1) izjave podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - US), kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po ovom zahtevu može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, kao i podatke o namenskom računu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno poljoprivrednog gazdinstva, ili

2) izjave podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka po ovom zahtevu pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) osnovne podatke o podnosiocu zahteva, i to:

(1) kategorija podnosioca zahteva iz člana 5. stav 1. ovog pravilnika,

(2) ime i prezime, odnosno naziv,

(3) jedinstveni matični broj građana (JMBG), odnosno matični broj (MB),

(4) adresu (opština, mesto, ulica i broj) prebivališta, odnosno sedišta,

(5) broj telefona,

(6) elektronsku poštu,

(7) broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG),

(8) identifikacioni broj gazdinstva sa životinjama (HID) iz Centralne baze podataka o obeležavanju životinja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo (u daljem tekstu: Centralna baza);

2) potpis podnosioca zahteva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.

Pored podataka iz stava 4. ovog člana, elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačke (1)-(4), i tač. 2)-4) ovog pravilnika, obuhvata i:

1) podatke o realizovanoj investiciji po svakom pojedinačnom računu o nabavci koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, i to:

(1) vrstu podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika,

(2) broj i datum izdavanja računa,

(3) naziv, pravna forma i mesto sedišta dobavljača, odnosno ime i prezime, mesto sedišta i broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG) ako je dobavljač poljoprivrednik sa svojstvom trgovca u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina,

(4) vrednost računa sa porezom na dodatu vrednost,

(5) vrednost računa bez poreza na dodatu vrednost,

(6) identifikacioni broj grla iz Centralne baze, koja su predmet nabavke po računu;

2) izjavu podnosioca zahteva pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da je junica koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje steona - ako je predmet zahteva ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačka (4) ovog pravilnika;

3) izjavu podnosioca zahteva pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da:

(1) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita,

(2) za investiciju za koju podnosi zahtev ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima,

(3) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica,

(4) je vlasnik životinje koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje,

(5) je životinja koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje obeležena i registrovana u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo,

(6) životinja koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje ima pedigre, odnosno uverenje o poreklu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo,

(7) su svi podaci navedeni u ovom zahtevu tačni i istiniti.

Pored podataka iz stava 4. ovog člana, elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika, obuhvata i:

1) podatke o investiciji po svakom pojedinačnom predračunu za nabavku koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, i to:

(1) vrstu podsticaja iz člana 3. ovog pravilnika,

(2) broj i datum izdavanja predračuna,

(3) naziv, pravna forma i mesto sedišta dobavljača, odnosno ime i prezime, mesto sedišta i broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG) ako je dobavljač poljoprivrednik sa svojstvom trgovca u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina,

(4) vrednost predračuna sa porezom na dodatu vrednost,

(5) vrednost predračuna bez poreza na dodatu vrednost;

2) izjavu podnosioca zahteva pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da:

(1) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita,

(2) za investiciju za koju podnosi zahtev ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima,

(3) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica,

(4) životinja koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje ima pedigre, odnosno uverenje o poreklu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo,

(5) su svi podaci navedeni u ovom zahtevu tačni i istiniti.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 12

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačke (1)-(4), i tač. 2)-4) ovog pravilnika, u kome je podnosilac zahteva dao izjavu da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku za odlučivanje po zahtevu, iz člana 11. stav 3. tačka 1) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar:

1) račun za nabavku kvalitetnog priplodnog grla, odnosno pčelinje matice iz člana 3. ovog pravilnika odnosno kopija elektronske fakture, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronsko fakturisanje, koji sadrže identifikacioni broj životinje, kao i naznaku da je predmet nabavke steona junica, ako se zahtev podnosi za podsticaje iz člana 3. tačka 1. podtačka (4) ovog pravilnika;

2) otpremnica za nabavku kvalitetnog priplodnog grla, odnosno pčelinje matice iz člana 3. ovog pravilnika, odnosno kopija elektronske otpremnice, odnosno kopija otpremnice koja je učitana u sistem elektronskih faktura kao prilog elektronske fakture, odnosno kopija međunarodnog tovarnog lista ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

3) dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije, i to:

(1) kopija potvrde o prenosu sredstava ili izvoda, overenih od strane banke,

(2) kopija potvrde međunarodne finansijske transakcije - swift, overene od strane banke - kada je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije,

(3) fiskalni isečak, odnosno kopija fiskalnog računa u skladu sa zakonom kojim se uređuje fiskalizacija, a koji se mogu dostaviti samo u slučaju kada je fizičko lice izvršilo plaćanje gotovinom;

4) kopija jedinstvene carinske isprave - ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

5) kopija uverenja o zdravstvenom stanju životinja, overenog od strane nadležnog veterinarskog inspektora;

6) kopija pedigrea ili uverenja o poreklu za životinju koja je predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

7) kopija popunjenog Obrasca - Tabela članova zadruge, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo - ako je podnosilac zahteva zemljoradnička zadruga;

8) ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo ili zemljoradnička zadruga - kopija potvrda Agencije za privredne registre da za podnosioca zahteva nije:

(1) registrovano da mu je izrečena pravnosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti,

(2) registrovano da je osuđivan zbog privrednog prestupa,

(3) registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika, u kome je podnosilac zahteva dao izjavu da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku za odlučivanje po zahtevu, iz člana 11. stav 3. tačka 1) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar kopija predračuna za nabavku grla.

Uz elektronski obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, u kome je podnosilac dao izjavu da će samostalno za potrebe postupka po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom, iz člana 11. stav 3. tačka 2) ovog pravilnika, prilaže se u elektronskoj formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar:

1) očitana biometrijska lična karta nosioca porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, odnosno odgovornog lica podnosioca zahteva;

2) original dokumentacije iz stava 1. ovog člana, odnosno dokumentacije iz stava 2. ovog člana, u zavisnosti od vrste podsticaja.

Ako se uz elektronski obrazac zahteva iz st. 1-3. ovog člana prilaže dokumentacija na stranom jeziku, istovremeno se prilaže i prevod te dokumentacije na srpski jezik od strane ovlašćenog sudskog prevodioca.

Digitalizaciju dokumenta iz stava 3. tačka 2) ovog člana, za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, pored lica utvrđenih zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, može izvršiti i:

1) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede (u daljem tekstu: poljoprivredni savetodavac);

2) poljoprivredni i veterinarski inspektor;

3) odgajivačka organizacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

4) organ jedinice lokalne samouprave.

Član 13

Uprava pribavlja po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak:

1) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti Poreske uprave;

2) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti organa jedinice lokalne samouprave;

3) podatke, odnosno potvrdu od nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, da podnosilac zahteva za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja;

4) podatke, odnosno potvrdu od nadležnog pokrajinskog organa da podnosilac zahteva za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja - ako podnosilac zahteva ima prebivalište, odnosno sedište na teritoriji autonomne pokrajine;

5) podatke o podnosiocu zahteva, odnosno kopiju izvoda iz Registra privrednih subjekata - ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo ili zemljoradnička zadruga;

6) podatke o razvrstavanju pravnog lica u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo - ako je podnosilac zahteva privredno društvo ili zemljoradnička zadruga;

7) kopiju akta o mreži srednjih škola i rešenja o verifikaciji za obrazovni profil u području rada poljoprivrede, proizvodnje i prerade hrane, izdatih od strane ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja - ako je podnosilac zahteva srednja škola;

8) kopiju akta o upisu u Registar naučnoistraživačkih organizacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost - ako je podnosilac zahteva naučnoistraživačka organizacija;

9) kopiju akta o upisu u Registar crkava i verskih zajednica koji vodi ministarstvo nadležno za poslove pravde - ako je podnosilac zahteva crkva ili verska zajednica;

10) kopiju akta o upisu u sudski registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje postupak za upis u sudski registar i rešenja o upisu u Registar odgajivačkih organizacija i organizacija sa posebnim ovlašćenjima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo - ako je podnosilac zahteva ustanova koja ispunjava propisane uslove i sprovodi poslove centra za reprodukciju životinja i veštačko osemenjavanje u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo i zakonom kojim se uređuje veterinarstvo.

Član 14

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje, autentikuje se.

Za autentikaciju učesnika iz stava 1. ovog člana koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom.

U elektronskom upravnom postupanju, kao i za utvrđivanje identiteta učesnika u opštenju sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom, preko naloga koji je učesniku u elektronskom upravnom postupanju dodeljen prilikom registracije na portalu softverskog rešenja eAgrar.

U opštenju stranke sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, identitet stranke utvrđen na osnovu registrovane šeme elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti zamenjuje potpis stranke na podnesku, a u ovom slučaju koristi se i registrovana šema elektronske identifikacije srednjeg nivoa pouzdanosti, u smislu zakona kojim se uređuje elektronska identifikacija, ako zakonom i ovim pravilnikom nije propisano drukčije.

Ovlašćeno službeno lice elektronski upravno postupa u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje, koristeći elektronsku identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, odnosno kvalifikovani elektronski sertifikat.

Član 15

Fizičko i pravno lice koristi usluge softverskog rešenja eAgrar ako je registrovano.

Organ uprave nadležan za projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave registruje nalog korisniku usluge elektronske uprave.

Ako korisnik usluge elektronske uprave povuče saglasnost o prihvatanju uslova korišćenja usluga, nadležni organ iz stava 2. ovog člana briše ga iz evidencije i zatvara njegov nalog.

Nakon registracije, nadležni organ iz stava 2. ovog člana korisniku usluge elektronske uprave obezbeđuje korišćenje Jedinstvenog elektronskog sandučića, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava.

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaje prijavljuje se na portal softverskog rešenja eAgrar putem naloga sa Portala za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu: Portal eID), koji predstavlja jedinstveno mesto za identifikaciju i autentikaciju, odnosno registraciju i prijavu korisnika elektronske uprave.

Registraciju iz stava 1. ovog člana, učesnik može ostvariti na Portalu eID, na adresi eid.gov.rs, putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili na šalteru nekog Registracionog tela uz obavezno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID.

Tehničku podršku podnosiocu zahteva za podsticaje, u vezi sa elektronskim postupanjem u skladu sa ovim pravilnikom pruža:

1) ovlašćeno lice Uprave;

2) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede;

3) ovlašćeno lice organa uprave jedinice lokalne samouprave prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva za podsticaje.

Bliža tehnička uputstva o načinu registracije korisničkog naloga, prijavi na sistem, načinu popunjavanja i podnošenja elektronskog obrasca zahteva, kao i načinu pružanja tehničke podrške podnosiocima zahteva, objavljuju se na oglasnoj tabli Uprave za agrarna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj veb prezentaciji eAgrar, na adresi https://eagrar.gov.rs.

Član 16

Razmena dokumenata i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaje obavlja se elektronskim putem, osim za dokumente i podneske koji sadrže tajne podatke i koji su označeni stepenom tajnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje tajnost podataka.

Dostavljanje elektronskih dokumenata između organa javne vlasti za ostvarivanje prava, obavlja se putem elektronske pošte, servisne magistrale organa, usluge kvalifikovane elektronske dostave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa propisom.

Akta koja u vezi sa postupkom za ostvarivanje prava na podsticaje donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u ovom postupku, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.

Ako se u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje dostavlja original akta, odnosno dokumenta koji je prethodno izvorno sačinjen u papirnoj formi, dostavlja se primerak tog akta, odnosno dokumenta koji je digitalizovan i overen u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument.

Za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, nadležni organ, kao i imalac javnih ovlašćenja može vršiti digitalizaciju i potvrđivanje istovetnosti svih akata i drugih dokumenata sa izvornim aktom, odnosno dokumentom sačinjenim u papirnom obliku koji je sam izdao.

Ovlašćeni organ, odnosno lice koje je izvršilo digitalizaciju i potvrdilo istovetnost sa originalom sačinjenim u papirnom obliku čuva izvorni dokument u papirnom obliku u skladu sa zakonom.

Član 17

Radi izvršavanja poslova iz svoje nadležnosti, Uprava preuzima podatke neophodne za vođenje postupka za ostvarivanje prava na podsticaje, iz registara i evidencija u elektronskom obliku, koje su ustanovljene zakonom, odnosno drugim propisom, bez dodatne provere, osim podataka koje je organ koji vodi registar i elektronsku evidenciju označio kao podatak koji je u statusu provere.

Uprava vrši uvid u podatke i njihovo preuzimanje preko servisne magistrale organa ili drugog prihvaćenog rešenja, na osnovu jedinstvenih šifarnika i jedinstvenih identifikatora korisnika elektronske uprave, kao podataka na osnovu kojih se iz registara i evidencija u elektronskom obliku koje organi vode u skladu sa posebnim zakonima, mogu uporediti podaci o korisnicima, i to: jedinstveni matični broj građana, jedinstveni broj koji dodeljuje Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, lični broj osiguranika, matični broj i poreski identifikacioni broj.

Uprava vodi evidenciju svakog pristupa i uvida u elektronske dokumente i podatke iz svoje nadležnosti u softverskom rešenju eAgrar, i to podatke o identitetu ovlašćenog lica (jedinstveni matični broj građana i lično ime), datumu i vremenu pristupa i skupu podataka kojima se pristupalo.

Uprava koristi podatke iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz st. 1-3. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i posebnim propisom kojim se propisuje način na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku.

Član 18

Uprava omogućava prijem elektronskog obrasca zahteva iz člana 11. ovog pravilnika, kao i drugih zahteva i podnesaka u okviru ostvarivanja prava na podsticaje, preko portala softverskog rešenja eAgrar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, propisa kojim se propisuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave i ovim pravilnikom.

Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.

Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslat i sadrži obaveštenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vreme prijema i napredni elektronski pečat Uprave.

Vreme prijema elektronskog podneska je vreme određeno kvalifikovanim elektronskim vremenskim žigom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Kroz softversko rešenje eAgrar automatski se dodeljuje broj za svaki podneti zahtev za ostvarivanje prava i pod tim brojem se preduzimaju sve radnje i donose sva akta za ostvarivanje prava.

Pored broja automatski dodeljenog kroz softversko rešenje eAgrar, Uprava može u okviru ostvarivanja prava kroz softversko rešenje eAgrar dodeljivati i brojeve, odnosno oznake koje su internog karaktera.

Član 19

Prilikom prijema zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen, da li je priložena uredna propisana dokumentacija, kao i da li podaci koji su uneti u zahtev odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 17. ovog pravilnika.

Ako zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije pravilno popunjen, ili ako uz zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje nije priložena uredna propisana dokumentacija ili ako podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje ne odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 17. ovog pravilnika, Uprava obaveštava podnosioca neurednog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje na koji način da uredi taj zahtev i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u roku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Uprava rešenjem odbacuje zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje:

1) ako je podnet od strane lica koje ne ispunjava uslove iz čl. 5. i 6. ovog pravilnika;

2) ako nije podnet u roku određenom javnim pozivom;

3) ako nije podnet putem softverskog rešenja eAgrar;

4) ako podnosilac ne uredi svoj zahtev na način iz stava 2. ovog člana;

5) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.

Ako se proverom podataka iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 17. ovog pravilnika utvrdi da podnosilac zahteva ima dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita, ili ima neizmirene dospele obaveze po osnovu javnih prihoda, Uprava o tome obaveštava podnosioca zahteva i omogućava mu da u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, izmiri dugovanja, odnosno obaveze, uz upozorenje na pravne posledice ako ne ispuni uslove za ostvarivanje prava na podsticaje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak i ovim pravilnikom.

Ako je administrativnom proverom utvrđeno da zahtev ispunjava propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje i ako po redosledu podnošenja zahteva postoje raspoloživa finansijska sredstva opredeljena javnim pozivom, direktor Uprave donosi rešenje kojim se korisniku podsticaja utvrđuje pravo na podsticaje u iznosu utvrđenom u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i nalaže isplata na namenski račun korisnika podsticaja otvoren kod poslovne banke i prijavljen u Registru.

Rešenjem iz stava 5. ovog člana korisniku podsticaja za investicije iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika određuje se rok u kome je dužan da u potpunosti realizuje odobrenu investiciju iz predračuna i Upravi podnese dokumentaciju kojom se dokazuje realizacija odobrene investicije.

Korisnik podsticaja iz stava 6. ovog člana dužan je da u potpunosti realizuje investiciju pod uslovima, na način i u roku određenim rešenjem kojim je odobreno korišćenje podsticaja i u tom roku Upravi dostavi dokumentaciju iz člana 12. stav 1. tač. 1)-6) ovog pravilnika, kojom dokazuje realizaciju odobrene investicije.

Rešenje iz stava 5. ovog člana sadrži i podatke o obavezama korisnika podsticaja u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.

Član 20

Ako u roku za realizaciju investicije određenom rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika dobavljač prestane da postoji ili mu bude izrečena zabrana obavljanja delatnosti, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja može Upravi podneti zahtev za promenu dobavljača.

Uz zahtev za promenu dobavljača iz stava 1. ovog člana, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja dostavlja dokaz o prestanku rada, odnosno izricanju zabrane obavljanja delatnosti dobavljaču, kao i predračun drugog dobavljača.

Ako u roku za realizaciju investicije određenom rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, dobavljač promeni delatnost ili prestane da vrši prodaju odobrenog predmeta investicije, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja može Upravi podneti zahtev za promenu dobavljača.

Uz zahtev za promenu dobavljača iz stava 3. ovog člana, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja dostavlja dokaz o promeni delatnosti dobavljača, odnosno izjavu dobavljača da je prestao da vrši prodaju odobrenog predmeta investicije, kao i predračun drugog dobavljača.

Ako u roku za realizaciju investicije dođe do poremećaja na tržištu usled kojeg dobavljač nije u mogućnosti da isporuči predmet investicije u skladu sa rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja može Upravi podneti zahtev za promenu predmeta investicije iste vrste.

Uz zahtev za promenu predmeta investicije iz stava 5. ovog člana, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja dostavlja izjavu dobavljača da nije u mogućnosti da isporuči predmet investicije u skladu sa rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, sa obrazloženjem poremećaja na tržištu u konkretnom slučaju, kao i ponudu dobavljača za drugi istovrsni predmet investicije.

Ako u roku za realizaciju investicije dođe do poremećaja na tržištu usled kojeg dobavljač nije u mogućnosti da isporuči predmet investicije u roku za realizaciju investicije utvrđenom rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja može Upravi podneti zahtev za produžetak roka za realizaciju investicije.

Uz zahtev za produžetak roka za realizaciju investicije iz stava 7. ovog člana, lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja dostavlja: izjavu dobavljača da nije u mogućnosti da isporuči predmet investicije u roku utvrđenom rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, sa obrazloženjem poremećaja na tržištu u konkretnom slučaju.

Uprava vrši administrativnu obradu zahteva iz st. 1, 3, 5. i 7. ovog člana, proverom podataka iz zahteva, dokumentacije priložene uz zahtev kao i službenih evidencija.

Zahtev iz st. 1, 3, 5. i 7. ovog člana podnet od strane lica kojem nije utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja, preuranjen i neblagovremen zahtev, zahtev sa dokumentacijom koja ne glasi na podnosioca kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja, Uprava odbacuje rešenjem.

Direktor Uprave rešenjem odobrava promenu dobavljača, odnosno promenu predmeta investicije, odnosno produžetak roka za realizaciju investicije.

Ako je vrednost novog predmeta investicije iz zahteva za promenu dobavljača, odnosno zahteva za promenu predmeta investicije, manja od vrednosti predmeta investicije utvrđene rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, Uprava rešenjem iz stava 11. ovog člana nalaže podnosiocu zahteva da vrati višak novčanih sredstava.

Ako je vrednost novog predmeta investicije iz zahteva za promenu dobavljača, odnosno zahteva za promenu predmeta investicije, veća od vrednosti predmeta investicije utvrđene rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, rešenjem iz stava 11. ovog člana ne može se odobriti dodatni iznos podsticaja.

Član 21

Ako usled promenjenih okolnosti lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja nije u mogućnosti da realizuje investiciju u skladu sa rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, odnosno rešenjem iz člana 20. stav 11. ovog pravilnika, može pre isteka roka za realizaciju investicije Upravi podneti zahtev za povraćaj isplaćenih novčanih sredstava.

Uz zahtev iz stava 1. ovog člana lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja dostavlja dokaze kojima se čini verovatnim nastupanje promenjenih okolnosti usled kojih nije u mogućnosti da realizuje investiciju u skladu sa rešenjem iz člana 19. stav 6. ovog pravilnika, odnosno rešenjem iz člana 20. stav 11. ovog pravilnika.

Zahtev iz stava 1. ovog člana podnet od strane lica kojem nije utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja, preuranjen i neblagovremen zahtev, kao i zahtev poslat faksom, Uprava odbacuje rešenjem.

Direktor Uprave rešenjem odobrava povraćaj isplaćenih sredstava sa instrukcijama za uplatu i rokom za uplatu koji je 15 dana od dana prijema rešenja.

Lice kojem je utvrđeno pravo na korišćenje podsticaja koje vrati novčana sredstva u skladu sa rešenjem iz stava 4. ovog člana, ne snosi pravne posledice nepridržavanja obaveza korisnika podsticaja u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj.

Član 22

Rešenje, zaključak, obaveštenje i drugi elektronski dokument, po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, Uprava dostavlja korisniku softverskog rešenja eAgrar elektronskim putem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i ovim pravilnikom.

Na zahtev korisnika iz stava 1. ovog člana dostavljanje dokumenata u postupku vrši se i u papirnom obliku.

Troškove dostave iz stava 2. ovog člana snosi korisnik koji zahteva dostavu i u papirnom obliku.

Elektronsko dostavljanje elektronskog dokumenta vrši se u Jedinstveni elektronski sandučić korisnika usluga elektronske uprave ili drugim elektronskim putem u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Član 23

Korisnik podsticaja dužan je da životinju koja je predmet podsticaja ne otuđi i namenski koristi za dalju reprodukciju na svom poljoprivrednom gazdinstvu, i to:

1) kvalitetno priplodno grlo goveda i kvalitetnu priplodnu pčelinju maticu - najmanje tri godine od dana nabavke;

2) kvalitetno priplodno grlo ovaca, koza i svinja - najmanje dve godine od dana nabavke.

Otuđenjem predmeta podsticaja iz stava 1. ovog člana ne smatra se gubitak svojstva preduzetnika i nastavak obavljanja delatnosti u formi privrednog društva, u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.

U slučaju uginuća ili prinudnog klanja kvalitetnog priplodnog grla, odnosno u slučaju uginuća pčelinjeg društva u koje je uneta kvalitetna priplodna pčelinja matica u periodu iz stava 1. ovog člana, korisnik podsticaja nije dužan da vrati podsticajna sredstva ako u roku od 30 dana od dana uginuća ili prinudnog klanja Upravi isto prijavi i dostavi dokaz izdat od strane nadležne veterinarske službe.

V MAKSIMALNI IZNOS PODSTICAJA PO KORISNIKU PODSTICAJA I PO VRSTI PODSTICAJA

Član 24

Podsticaji se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti realizovane prihvatljive investicije, umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost i drugih neprihvatljivih troškova iz člana 4. ovog pravilnika, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Ako je korisnik podsticaja izvršio uvoz predmeta investicije, vrednost realizovane prihvatljive investicije iz stava 1. ovog člana predstavlja statistička vrednost robe u dinarima utvrđena u jedinstvenoj carinskoj ispravi iz člana 12. stav 1. tačka 4) ovog pravilnika.

Procentualni iznos podsticaja za područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi utvrđuje sa prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuju područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi.

Uvećanje maksimalnog iznosa podsticaja za područja određenih upravnih okruga u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju utvrđuje se prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva.

Maksimalni iznosi podsticaja po kvalitetnom priplodnom grlu jesu:

1) za nabavku junice mlečne i kombinovane rase iz člana 3. tačka 1) podtačka (2) ovog pravilnika - 150.000 dinara;

2) za nabavku junice i bika tovne rase iz člana 3. tačka 1) podtačke (1) i (3) ovog pravilnika - 150.000 dinara;

3) za nabavku steone junice iz člana 3. tačka 1) podtačka (4) ovog pravilnika - 170.000 dinara;

4) za nabavku bika mlečnih i kombinovanih rasa iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika - 1.500.000 dinara;

5) za nabavku dviske - ovce i koze iz člana 3. tačka 2) podtačke (1) i (2) ovog pravilnika - 25.000 dinara;

6) za nabavku dviska iz člana 3. tačka 2) podtačka (3) ovog pravilnika - 35.000 dinara;

7) za nabavku nazimice iz člana 3. tačka 3) podtačka (1) ovog pravilnika - 18.000 dinara;

8) za nabavku suprasne nazimice i nerasta iz člana 3. tačka 3) podtačke (2) i (3) ovog pravilnika - 24.000 dinara;

9) za nabavku pčelinje matice iz člana 3. tačka 4) ovog pravilnika - 600 dinara.

Najviši ukupni iznos podsticaja koji podnosilac može da ostvari po zahtevu za jednu kalendarsku godinu iznosi:

1) 3.000.000 dinara - za nabavku kvalitetnih priplodnih grla ovaca i koza, svinja i pčelinjih matica iz člana 3. tač. 2)-4) ovog pravilnika;

2) 5.000.000 dinara - za nabavku kvalitetnih priplodnih grla goveda iz člana 3. tačka 1) podtačke (1)-(4) ovog pravilnika;

3) 10.000.000 dinara - za nabavku kvalitetnih priplodnih grla grla goveda iz člana 3. tačka 1) podtačka (5) ovog pravilnika.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaje podneti do dana stupanja na snagu ovog pravilnika rešavaće se u skladu sa propisom koji je bio na snazi u vreme njihovog podnošenja.

Član 26

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku kvalitetnih priplodnih grla za unapređenje primarne stočarske poljoprivredne proizvodnje ("Službeni glasnik RS", br. 48/18, 29/19, 48/19, 25/20 i 17/23).

Član 27

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac

TABELA ČLANOVA ZADRUGE

 

Naziv i sedište zemljoradničke zadruge:
__________________________________

Broj poljoprivrednog gazdinstva zemljoradničke zadruge:
__________________________________

Podaci o najmanje pet članova zemljoradničke zadruge koji su upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu:

Redni br.

Ime i prezime člana zadruge

Broj poljoprivrednog gazdinstva

Potpis

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

 

Mesto i datum:

 

Potpis odgovornog lica