UREDBAO SPROVOĐENJU JAVNOG KONKURSA ZA POPUNJAVANJE RADNIH MESTA POLICIJSKIH SLUŽBENIKA U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA("Sl. glasnik RS", br. 18/2019 i 82/2024) |
Ovom uredbom uređuju se postupak i način sprovođenja javnog konkursa za popunjavanje radnih mesta policijskih službenika u Ministarstvu unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: konkurs), izuzev za radna mesta u specijalnoj i posebnim jedinicama policije, čiji je način popunjavanja propisan aktom Vlade.
Konkurs se sprovodi ako radno mesto policijskog službenika u Ministarstvu unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo) nije popunjeno putem internog konkursa, kada je njegovo sprovođenje obavezno utvrđeno aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta i za popunjavanje radnog mesta direktora policije.
Predlog za popunjavanje radnog mesta
Pisani predlog za popunjavanje radnog mesta putem konkursa, rukovodilac unutrašnje organizacione jedinice i organizacione jedinice u sedištu i van sedišta Direkcije policije (u daljem tekstu: nadležni rukovodilac), podnosi organizacionoj jedinici nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.
Za popunjavanje radnog mesta direktora policije, predlog iz stava 1. ovog člana, podnosi ministar unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: ministar).
Predlog za popunjavanje radnog mesta putem konkursa sadrži: naziv radnog mesta koje se popunjava, opšte i posebne uslove potrebne za obavljanje poslova radnog mesta, vrstu radnog odnosa, potrebna znanja i veštine, odnosno stručnu osposobljenost koja će se proveravati u izbornom postupku, opis posla radnog mesta, obrazloženje potreba za popunjavanjem radnog mesta, kao i predlog članova konkursne komisije i njihovih zamenika.
Donošenje odluke o popunjavanju radnog mesta
Ispunjenost uslova za popunjavanje radnog mesta utvrđuje rukovodilac organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.
O popunjavanju radnog mesta putem konkursa rešenjem odlučuje ministar.
Sastav i način rada Konkursne komisije
Konkurs sprovodi Konkursna komisija čije članove i njihove zamenike imenuje ministar (u daljem tekstu: Komisija).
Komisiju čine tri člana od kojih je predsednik Komisije zaposleni u organizacionoj jedinici nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.
U Komisiji bar jedan član mora biti pripadnik manje zastupljenog pola.
Članove Komisije, u njihovom odsustvu, menjaju zamenici.
Komisija odluke donosi većinom glasova.
Komisija vodi Zapisnik o radu.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju obavlja organizaciona jedinica nadležna za upravljanje ljudskim resursima.
Tekst oglasa o konkursu sačinjava Komisija.
U oglasu o konkursu navode se: podaci o organu i unutrašnjoj organizacionoj jedinici: - naziv uže organizacione jedinice i mesto rada, podaci o radnom mestu: - naziv radnog mesta, redni broj radnog mesta, broj izvršilaca kojima se radno mesto popunjava, vrsta radnog odnosa; podaci o uslovima za rad na radnom mestu: - obrazovanje, posebni uslovi, radno iskustvo potrebno za rad na radnom mestu, državljanstvo, opis poslova, znanja i veštine koje se ocenjuju u izbornom postupku, način njihove provere; datum oglašavanja; rok u kome se podnose prijave na konkurs; adresa na koju se podnose prijave; kontakt osoba zadužena za davanje obaveštenja o konkursu; dokazi koji se obavezno prilažu uz prijavu; datum otpočinjanja izbornog postupka i napomene.
U oglasu o konkursu za izbor direktora policije navode se podaci o uslovima iz Zakona o policiji, kao i drugi uslovi za rad u Ministarstvu.
Oglas o konkursu objavljuje se u roku od osam dana od dana donošenja rešenja o popunjavanju radnog mesta - na intranet i internet stranici Ministarstva, oglasnoj tabli organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima, oglasnoj tabli organizacione jedinice u kojoj se popunjava radno mesto, u jednim od dnevnih novina koje se distribuiraju na teritoriji Republike Srbije, kao i na internet prezentaciji i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.
Prijava na javni konkurs za popunjavanje radnog mesta policijskog službenika u Ministarstvu unutrašnjih poslova (Obrazac 1), odštampan je uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Prilikom predaje, prijava dobija broj pod kojom lice učestvuje u daljem izbornom postupku (u daljem tekstu: šifra).
Rok za podnošenje prijave je deset dana od dana objavljivanja konkursa u dnevnim novinama.
Razmatranje pristiglih prijava - predfaza izbornog postupka
Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, Komisija, bez odlaganja, pregleda sve prispele prijave i podnete dokaze radi provere ispunjenosti uslova za učešće kandidata na konkursu i utvrđuje Spisak kandidata koji ulaze u izborni postupak, odnosno koji će se proveravati.
Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana podrazumeva prethodnu proveru blagovremenosti, dopuštenosti, razumljivosti i potpunosti prijave.
Formalno-pravni uslovi - predfaza izbornog postupka
Provera formalno-pravnih uslova, pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnom organu i posebnih uslova za zasnivanje radnog odnosa u Ministarstvu unutrašnjih poslova iz Zakona o policiji, obuhvata proveru dokaza o:
1) obrazovanju;
2) vrsti i dužini radnog iskustva i poslova na kojima je kandidat radio;
3) ispunjenosti posebnih uslova, ako su isti kao uslov za obavljanje poslova radnog mesta koje se popunjava, predviđeni aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu.
Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave kao i prijave podnosilaca koji ne ispune formalno-pravne uslove, Konkursna komisija odbacuje rešenjem protiv koga se može izjaviti žalba žalbenoj komisiji u roku od osam dana od dana prijema rešenja.
U izbornom postupku Komisija proverava i ocenjuje stručne osposobljenosti, znanja i veštine kandidata i druge potrebne uslove, koji su navedeni u oglasu.
Izborni postupak se sastoji iz sledećih faza:
1) provera tehničkih kompetencija (znanja i veština);
2) procena psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija;
3) lekarski pregled;
4) intervju.
Redosled provere i ocenjivanja ispunjenosti uslova iz stava 2. ovog člana može biti drugačiji u zavisnosti od posebnih uslova radnog mesta utvrđenih aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu.
Tehničke kompetencije (znanja i veštine)
Proveru tehničkih kompetencija (znanja i veština) vrši Komisija na osnovu pisanog testa znanja, koji obavezno sadrži i pitanje u vidu rešavanja konkretnog problema, zadatka i situacije - studije slučaja.
Izuzetno, za pojedina radna mesta kod kojih se zahteva provera fizičkih sposobnosti i veština kandidata, provera tehničkih kompetencija (znanja i veština) vrši se i putem testa kojim se proveravaju fizička sposobnost i veštine kandidata.
Komisija može, po potrebi, za proveru iz stava 2. ovog člana da angažuje i druga lica koja poseduju posebna znanja i veštine koje se proveravaju.
Psihološki zahtevi i bazične kompetencije
Postupak utvrđivanja ispunjenosti psiholoških zahteva i procenu bazičnih kompetencija kandidata, Komisija obavlja preko organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.
Nakon sprovedenog postupka iz stava 1. ovog člana, organizaciona jedinica nadležna za upravljanje ljudskim resursima dostavlja Komisiji rezultate ocenjivanja.
Radi obavljanja prethodnog lekarskog pregleda kandidat se upućuje u referentnu zdravstvenu ustanovu.
Nakon sprovedenog prethodnog lekarskog pregleda, referentna zdravstvena ustanova dostavlja izveštaj organizacionoj jedinici nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima, koja isti prosleđuje Komisiji.
Komisija u pojedinačnom razgovoru sa kandidatima obavlja polustrukturisani intervju.
Obaveštavanje i obaveznost prisustva kandidata fazama izbornog postupka
Pre otpočinjanja faze izbornog postupka gde je prisustvo kandidata obavezno, kandidati se telefonskim putem obaveštavaju o tome kada ista počinje, gde i ko je sprovodi.
Ako kandidat izostane sa provere u nekoj od faza izbornog postupka iz stava 1. ovog člana smatra se da je odustao od učešća u daljem toku izbornog postupka.
Ocene kandidata u fazi izbornog postupka tehničke kompetencije (znanja i veštine) su od 0 do 4.
U fazi izbornog postupka psihološki zahtevi i bazične kompetencije utvrđuje se da kandidat "ispunjava" ili da "ne ispunjava" psihološke zahteve, a ocene za bazične kompetencije su od 1 do 4.
U fazi izbornog postupka lekarski pregled, utvrđuje se da kandidat "zadovoljava" ili da "ne zadovoljava" zdravstvene uslove.
Ocene kandidata u fazi izbornog postupka intervju su od 1 do 4.
U fazi izbornog postupka provera tehničkih kompetencija (znanja i veština), kandidat dobija ocenu od svakog člana Komisije.
Ocena za proveru tehničkih kompetencija (znanja i veštine) dobija se tako što se zbir bodova dobijenih na testu znanja, podeli sa brojem pitanja. Svaki odgovor na pitanje se boduje od 0 do 4.
Izuzetno, ocena za proveru tehničkih kompetencija (znanja i veštine) iz člana 13. stav 2. ove uredbe, dobija se tako što se saberu ocena iz stava 7. ovog člana i ocena na proveri fizičke sposobnosti i veština kandidata, i podele sa brojem 2.
Ocena koju je kandidat ostvario u fazi ispunjenosti psiholoških zahteva i procene bazičnih kompetencija, iz člana 14. ove uredbe, smatra se ocenom dobijenom od strane svih članova Komisije.
U fazi izbornog postupka intervju, kandidat dobija ocenu od svakog člana Komisije.
Ponderisana, ukupna i konačna ocena
Ocene dobijene od svakog člana Komisije u fazi provere tehničkih kompetencija, ispunjenosti psiholoških zahteva i procene bazičnih kompetencija i intervjua, množe se koeficijentom koji procentualno izražava značaj utvrđenih uslova za obavljanje poslova radnog mesta koje se popunjava (u daljem tekstu: ponderisane ocene), i to tako što se:
1) ocene u fazi tehničkih kompetencija (znanja i veštine) pomnože koeficijentom 0,30;
2) ocene u fazi psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija pomnože koeficijentom 0,30;
3) ocene u fazi intervju pomnože koeficijentom 0,40.
Ukupna ocena kandidata je zbir ponderisanih ocena koje je kandidat dobio od svakog člana Komisije u svakoj od faza izbornog postupka, a iskazuje se u formularu za ukupnu ocenu kandidata (Obrazac 2), koji je odštampan uz ovu uredbu i koji čini njen sastavni deo.
Konačna ocena kandidata predstavlja zbir ukupnih ocena iz stava 2. ovog člana, podeljen sa brojem tri, a iskazuje se u formularu za konačnu ocenu kandidata (Obrazac 3), koji je odštampan uz ovu uredbu i koji čini njen sastavni deo.
Uslov za nastavak učešća u izbornom postupku
Svaka faza izbornog postupka je eliminaciona za kandidata koji ne zadovolji kriterijume provere iz prethodne faze, odnosno koji ostvari ocenu 1,4 i manje ili za koga se utvrdi da "ne ispunjava" ili "ne zadovoljava" utvrđene uslove za rad na radnom mestu koje se popunjava.
Posle sprovedene svake faze izbornog postupka Komisija sačinjava Listu kandidata koji ispunjavaju utvrđene uslove i koji nastavljaju učešće u izbornom postupku.
Ostvarena konačna ocena predstavlja osnov za rangiranje kandidata.
Kandidati se rangiraju tako što se redosled kandidata na rang listi određuje prema visini ostvarene konačne ocene, odnosno ostvarene ocene prema redosledu značaja utvrđenih i vrednovanih uslova za obavljanje poslova radnog mesta koje se popunjava.
Ako više kandidata na kraju izbornog postupka ostvari istu konačnu ocenu prednost ima onaj kandidat koji je ostvario veći zbir ponderisanih ocena na intervjuu.
Ako više kandidata ostvari isti zbir ponderisanih ocena na intervjuu, prednost ima onaj kandidat koji je ostvario veću ocenu u fazi ispunjenosti psiholoških zahteva i procene bazičnih kompetencija.
Ako više kandidata ostvari istu ocenu u fazi izbornog postupka psihološki zahtevi i bazične kompetencije, prednost ima onaj kandidat koji je ostvario veći zbir ponderisanih ocena za tehničke kompetencije.
Posle sprovedenog izbornog postupka Komisija sačinjava Rang listu na koju uvršćuje kandidate koji su ispunili merila propisana za izbor i to samo kandidate koji su ostvarili najmanje 60% vrednosti najveće konačne ocene, odnosno koji su ostvarili konačnu ocenu najmanje 2,4.
Za kandidata koji je sa najboljim rezultatom ispunio merila propisana za izbor, odnosno koji je na Rang listu uvršten pod rednim brojem 1, vrši se bezbednosna provera, u skladu sa zakonom.
Ako se utvrdi da za kandidata iz stava 2. ovog člana ne postoje bezbednosne smetnje za zasnivanje radnog odnosa Komisija dostavlja Rang listu ministru.
Ako se utvrdi da za kandidata iz stava 2. ovog člana postoje bezbednosne smetnje za zasnivanje radnog odnosa u skladu sa Zakonom o policiji, bezbednosna provera vrši se za kandidata sa liste kandidata sa sledećim najboljim rezultatom.
Ako je izabran kandidat koji nije državni službenik, ministar donosi rešenje o prijemu u radni odnos, a ako je izabran kandidat koji je državni službenik, ministar donosi rešenje o premeštaju.
Rešenja iz stava 1. ovog člana ministar donosi u roku od 15 dana od dana okončanja postupka bezbednosne provere.
Rešenja iz stava 1. ovog člana dostavljaju se svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku, a koji u odnosu na to rešenje imaju pravo zaštite svojih prava - u skladu sa zakonom.
Na internet prezentaciji Ministarstva unutrašnjih poslova objavljuje se lista kandidata pod njihovom šifrom i ime i prezime kandidata koji je izabran u konkursnom postupku.
Konkurs nije uspeo:
1) ako se nije prijavio nijedan kandidat;
2) ako se u postupku sprovođenja konkursa utvrdi da nijedan od prijavljenih kandidata nije ispunio uslove za učešće u konkursu, odnosno ukoliko su sve prijave neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune;
3) ako nijedan prijavljeni kandidat nije učestvovao u izbornom postupku;
4) ako nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku nije ispunio merila propisana za izbor;
5) usled odustanka svih kandidata koji su uvršteni na Spisak kandidata koji ulaze u izborni postupak.
U slučaju iz stava 1. ovog člana predsednik Komisije će sačiniti izveštaj i dostaviti ga ministru, koji na osnovu tog izveštaja rešenjem utvrđuje da javni konkurs nije uspeo.
Rešenje iz stava 2. ovog člana dostavlja se svim kandidatima koji su imali pravo da učestvuju u izbornom postupku, koji u odnosu na to rešenje imaju pravo zaštite svojih prava - u skladu sa zakonom.
Posebnosti u sprovođenju konkursa za izbor direktora policije
Radi utvrđivanja predloga ministra, za potrebe postupka u kom Vlada postavlja direktora policije, Ministarstvo sprovodi javni konkurs u skladu sa Zakonom o policiji.
Rok za podnošenje prijave na konkurs za izbor direktora policije određuje ministar, s tim što taj rok ne može biti kraći od deset dana niti duži od 30 dana, a počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Posle sprovedenog izbornog postupka za izbor direktora policije, Komisija sačinjava Rang-listu na koju uvršćuje kandidate koji su ispunili merila propisana za izbor.
Za prva tri kandidata sa Rang-liste, koji su sa najboljim rezultatom ispunili merila za izbor, vrši se bezbednosna provera.
Ako za nekog kandidata iz stava 4. ovog člana postoji bezbednosna smetnja, bezbednosna provera vrši se za kandidata sa sledećim najboljim rezultatom sa Rang-liste.
Ministru se dostavlja lista od tri kandidata koji su sa najboljim rezultatom ispunili merila za izbor i za koje ne postoji bezbednosna smetnja.
Uz listu Komisija ministru dostavlja i zapisnik o svom radu.
Ministar može, pre utvrđivanja predloga Vladi za izbor kandidata i postavljenje direktora policije, obaviti razgovor sa prva tri kandidata koji se nalaze na Rang-listi za izbor direktora policije.
U pogledu načina i postupka za izbor direktora policije na konkursu primenjuju se odredbe čl. 5-21. i člana 24. ove uredbe, osim u pitanjima za koja je odredbama ovog člana drukčije propisano.
Prestanak važenja ranijeg propisa
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o sprovođenju javnog konkursa u Ministarstvu unutrašnjih poslova ("Službeni glasnik RS", broj 72/16).
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni član Uredbe o izmenama i dopunama
Uredbe o sprovođenju javnog konkursa za popunjavanje radnih mesta policijskih službenika u Ministarstvu unutrašnjih poslova
("Sl. glasnik RS", br. 82/2024)
Član 7
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PRIJAVA NA JAVNI KONKURS
ZA POPUNJAVANJE RADNOG MESTA POLICIJSKOG SLUŽBENIKA U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA
1) PODACI O OGLASU:
Naziv organizacione jedinice u kojoj se radno mesto popunjava: |
|
Naziv radnog mesta: |
|
2) LIČNI PODACI:
Ime: |
|
Prezime: |
|
Datum rođenja: |
|
JMBG: |
|
Mesto rođenja: |
|
Adresa prijavljenog prebivališta: |
|
Adresa prijavljenog boravišta: |
|
Kontakt telefon i e-mail adresa: |
|
3) PODACI O OBRAZOVANJU:
Stepen obrazovanja/ESPB: |
|
Naziv škole/fakulteta: |
|
4) PODACI O RADNOM ISKUSTVU:
Naziv poslodavca: |
Dužina trajanja staža osiguranja: |
Opis poslova radnog mesta: |
Stepen obrazovanja sa kojim se obavljaju poslovi: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) PODACI O STRUČNOM OSPOSOBLJAVANJU, USAVRŠAVANJU I POSEBNIM OBLASTIMA ZNANJA (obuka, sertifikat, poznavanje stranog jezika, znanje rada na računaru i dr.):
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
6) DOKUMENTACIJA PRILOŽENA UZ PRIJAVU:
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
10. |
|
Podnosilac prijave: |
|
|
||
U ______________, dana |
_________________________________ |
|
potpis podnosioca |
FORMULAR ZA UKUPNU OCENU KANDIDATA
IME I PREZIME KANDIDATA: |
|
JMBG KANDIDATA: |
|
ORGANIZACIONA JEDINICA: |
|
NAZIV RADNOG MESTA: |
|
formalno-pravni uslovi |
a - tehničke kompetencije (znanja i veštine) |
b - Psihološki zahtevi i bazične kompetencije |
lekarski pregled |
v - intervju |
|
ispunjava/ |
ocena: |
ocena: |
zadovoljava/ |
ocena: |
|
d - UKUPNA OCENA KANDIDATA: |
U __________________, dana ____________
|
______________________________ |
|
potpis člana Komisije |
FORMULAR ZA KONAČNU OCENU KANDIDATA
IME I PREZIME KANDIDATA: |
|
JMBG KANDIDATA: |
|
ORGANIZACIONA JEDINICA: |
|
NAZIV RADNOG MESTA: |
formalno-pravni uslovi |
lekarski pregled |
a - ukupna ocena člana Komisije |
b - ukupna ocena člana Komisije |
v - ukupna ocena člana Komisije |
|
ispunjava/ |
zadovoljava/ ne zadovoljava |
||||
d - KONAČNA OCENA KANDIDATA: |
|
U __________________, dana ____________
|
______________________________ |
|
______________________________ |
|
______________________________ |
potpis članova Komisije |