PRAVILNIKO NAČINU I USLOVIMA DODELE I KORIŠĆENJA BROJEVA IZ OPSEGA KOJI POČINJE BROJEM 116("Sl. glasnik RS", br. 83/2024) |
Ovim pravilnikom propisuju se način i uslovi dodele i korišćenja brojeva iz opsega koji počinje brojem 116, kao i kvalitet usluge besplatnog poziva prema navedenim brojevima.
Broj iz opsega koji počinje brojem 116 može biti dodeljen pravnom licu, koje je u trenutku podnošenja zahteva za dodelu broja već registrovano za obavljanje delatnosti, odnosno upisano u odgovarajući registar u periodu od najmanje 12 meseci pre podnošenja predmetnog zahteva i koje je društveno prepoznato po aktivnostima koje su u vezi sa namenom broja za koji podnosi zahtev.
Broj iz opsega koji počinje brojem 116 može biti dodeljen neprofitnoj organizaciji, udruženju ili fondaciji, kao i organima državne uprave.
Subjekt iz člana 2. ovog pravilnika podnosi zahtev za dodelu broja iz opsega koji počinje brojem 116 i dostavlja:
1) izvod iz odgovarajućeg registra, koji se pribavlja odnosno dostavlja u skladu sa zakonom;
2) dokaze o uspostavljenoj saradnji sa ministarstvima koja su nadležna za oblast za koju je namenjen broj za koji se podnosi zahtev;
3) dokaze o uspostavljenoj saradnji sa jednim ili više privrednih subjekata koji pružaju javno dostupnu elektronsku komunikacionu uslugu za upućivanje i primanje nacionalnih i međunarodnih poziva;
4) dokaze o uspostavljenoj međunarodnoj saradnji sa odgovarajućim organizacijama i telima u inostranstvu;
5) dokaze da je društveno prepoznato po aktivnostima koje su u vezi sa namenom broja za koji podnosi zahtev;
6) dokaze da poseduje ili je u stanju da obezbedi dovoljna finansijska sredstva za pružanje odgovarajuće usluge sa odgovarajućim kvalitetom;
7) opis delatnosti, tehničku opremljenost, broj i kvalifikacije zaposlenih ili angažovanih lica.
Nakon podnošenja potpunog zahteva za dodelu broja iz opsega koji počinje brojem 116, Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (u daljem tekstu: Regulator) će, objavom na svojoj veb prezentaciji i po potrebi na drugi javno dostupan način, obavestiti javnost da i druga zainteresovana lica mogu podneti zahtev za dodelu istog broja iz zahteva.
Zahtev za dodelu broja iz opsega koji počinje brojem 116, zainteresovana lica mogu podneti u roku od 30 dana od dana objavljivanja obaveštenja iz stava 1. ovog člana.
Imalac dozvole za korišćenje numeracije iz opsega koji počinje brojem 116 (u daljem tekstu: imalac dozvole) je dužan da obezbedi da pozivanje dodeljenog broja bude besplatno za sve korisnike javne govorne usluge.
Imalac dozvole je dužan da u javnosti promoviše prepoznatljivost i namenu korišćenja dodeljenog broja.
Imalac dozvole ne može da koristi dodeljeni broj za prodaju, oglašavanje, zabavu, marketing ili bilo kakvu drugu komercijalnu aktivnost.
Imalac dozvole je dužan da obezbedi javno i lako pristupačno obaveštenje o dostupnosti usluge.
Usluga koja se realizuje preko broja 116000 mora da bude neprekidno dostupna (24 sata, svakog dana u godini), na teritoriji Republike Srbije.
Ukoliko usluga koja se realizuje korišćenjem ostalih brojeva iz opsega koji počinje brojem 116 nije neprekidno dostupna (24 sata, svakog dana u godini), na teritoriji Republike Srbije, imalac dozvole je dužan da tokom perioda nedostupnosti pruži obaveštenje kada će usluga ponovo biti dostupna.
Ukoliko imalac dozvole ne postupa u skladu sa odredbama st. 1-3. ovog člana, Regulator može pokrenuti postupak oduzimanja dodeljenog broja.
Imalac dozvole dužan je da obezbedi javljanje na poziv u najkraćem mogućem roku.
Imalac dozvole dužan je da meri vreme odziva operatera, kao vreme od zvuka kontrole poziva do trenutka javljanja operatera broja iz opsega koji počinje brojem 116.
Prosečno vreme odziva za 90% poziva treba da bude manje od sedam sekundi za broj 116000, dok za ostale brojeve iz opsega koji počinje brojem 116 ovo vreme treba da bude kraće od 15 sekundi.
Podaci iz stava 2. ovog člana dostavljaju se Regulatoru najmanje jednom godišnje ili na zahtev Regulatora.
Privredni subjekt dužan je da, bez naknade, krajnjem korisniku omogući pozivanje brojeva iz opsega koji počinje brojem 116, neprekidno (24 sata, svakog dana u godini), na teritoriji Republike Srbije, i to tako što će omogućiti:
1) upućivanje besplatnih poziva na brojeve iz opsega koji počinje brojem 116 sa bilo koje lokacije i sa bilo kog uređaja koji podržava govornu uslugu;
2) upućivanje besplatnih poziva i krajnjim korisnicima kojima je ograničeno ili suspendovano korišćenje ovih usluga iz finansijskih razloga;
3) upućivanje besplatnih poziva iz drugih javnih mobilnih elektronskih komunikacionih mreža kada se korisnik nalazi izvan zone pokrivanja matične javne mobilne elektronske komunikacione mreže, ukoliko je to tehnički izvodljivo;
4) prioritet prilikom obrade i prosleđivanja poziva, izuzev za pozive hitnim službama, u skladu sa zakonom, prema brojevima iz opsega koji počinje brojem 116 u odnosu na ostale pozive.
Privredni subjekt je dužan da u najvećoj mogućoj meri omogući pozive prema brojevima iz opsega koji počinje brojem 116 i osobama sa invaliditetom, u skladu sa zakonom.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".