ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 37/2014, 108/2016, 128/2018 i 133/2024) |
Ovom odlukom osniva se Služba za internu reviziju grada Beograda (u daljem tekstu: služba) i uređuje njena organizacija, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.
Služba se osniva kao posebna služba grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije.
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno gradonačelniku.
Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad Službe odgovara gradonačelniku.
Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik.
Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.
Direktor službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima, od kojih najmanje jednu godinu na poslovima revizije.
Direktor Službe može imati najviše pet zamenika koji za svoj rad odgovaraju direktoru Službe i gradonačelniku. Zamenici direktora rukovode određenom oblasti rada Službe, pomažu direktoru u okviru ovlašćenja koja im odredi i zamenjuju ga dok je odsutan ili sprečen za rad.
Zamenike direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.
Zamenici direktora postavljaju se na period od četiri godine.
Zamenik direktora Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima, od kojih najmanje jednu godinu na poslovima revizije.
(Brisan)
O pravima i obavezama direktora i zamenika direktora odlučuje Skupština grada, odnosno radno telo Skupštine koje je utvrđeno statutom ili aktom Skupštine kojim se uređuje nadležnost, sastav i organizacija radnih tela Skupštine.
Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Službi je deo Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, koji obuhvata radna mesta i njihovo razvrstavanje u organima Grada Beograda, stručnim službama i organizacijama koje osniva nadležni organ Grada Beograda, a koji usvaja Gradsko veće.
Direktor Službe priprema predlog, izmene i dopune Pravilnika u delu koji se odnosi na unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Službi.
Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi se mogu obrazovati sektori, odeljenja, odseci i druge unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.
Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.
Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima.
U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi direktor službe.
Direktor službe vrši raspoređivanje zaposlenih u službi.
Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.
U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, direktor službe pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi.
Zaposleni u službi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.
Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se u skladu sa zakonom.
Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.
Radna nedelja traje pet radnih dana.
Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.
Služba ima pečat.
O izradi pečata stara se služba za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
III SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE
Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu grada Beograda.
Za obračun i isplatu plate direktora službe i njegovih zamenika primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Beograda i Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda, a koje se odnose na direktora i zamenika direktora službe.
Za obračun i isplatu plata internih revizora i zaposlenih u službi primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Beograda.
Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Gradonačelnik i direktor službe potpisaće Povelju interne revizije u roku od osam dana od dana postavljenja direktora službe.
Navedenom poveljom bliže se određuju svrha, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije Grada Beograda.
Direktor službe, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt iz člana 8. stav 1. ove odluke u roku od osam dana od dana postavljenja.
Služba za internu reviziju grada Beograda će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 23. ove odluke.
Služba za internu reviziju grada Beograda od Službe za internu reviziju Gradske uprave grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada Službe za internu reviziju grada Beograda radili na tim poslovima u Službi za internu reviziju Gradske uprave grada Beograda.
Do početka primene Odluke o budžetu grada Beograda za 2014. godinu, rad zaposlenih u službi finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o privremenom finansiranju grada Beograda za period januar-jun 2014. godine ("Službeni list grada Beograda", broj 24/14) na razdelu 03 - Služba za opšte poslove.
Do izrade pečata službe koristiće se pečat Službe za internu reviziju Gradske uprave grada Beograda.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o
osnivanju Službe za internu reviziju Grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 108/2016)
Član 5
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje dužnost pomoćnicima direktora Službe postavljenim u skladu sa Odlukom o osnivanju Službe za internu reviziju Grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", broj 37/14).
Član 6
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Samostalni član Odluke o dopunama
Odluke o osnivanju Službe za internu reviziju Grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 133/2024)
ZAVRŠNE ODREDBE
Član 3
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".