ODLUKAO MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA JAGODINE ("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 3/2019 i 20/2024) |
Ovom Odlukom u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi (u daljem tekstu: zakon) i Statutom grada Jagodine (u daljem tekstu: Statut) uređuje se pravni status mesne zajednice, obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, broj članova Saveta, nadležnost i način odlučivanja Saveta mesne zajednice, postupak izbora članova Saveta mesne zajednice, raspuštanje Saveta mesne zajednice, prestanak mandata članovima Saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Jagodine (u daljem tekstu: Grad).
Seoske i gradske mesne zajednice
Ovom Odlukom obrazuju se seoske i gradske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.
Cilj obrazovanja mesnih zajednica
Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa stanovništva u selima i gradskim naseljima.
Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela.
Mesna zajednica ima svoj Statut.
Statutom Mesne zajednice uređuje se: broj članova Saveta mesne zajednice, kriterijumi za izbor članova Saveta mesne zajednice, postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice, broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela Saveta mesne zajednice, dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.
Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada i ovom Odlukom.
Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.
Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice
Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.
Mesna zajednica ima pečat.
Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija, Grad Jagodina, Mesna zajednica (naziv mesne zajednice).
Naziv mesne zajednice ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.
Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.
U skladu sa Odlukom Grada, mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada.
Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Grada, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.
Na teritoriji Grada obrazuju se sledeće mesne zajednice:
A. Seoske mesne zajednice
1. Mesna zajednica Bagrdan koja obuhvata KO Bagrdan
2. Mesna zajednica Belica koja obuhvata KO Belica
3. Mesna zajednica Bresje koja obuhvata KO Bresje
4. Mesna zajednica Bukovče koja obuhvata KO Bukovče
5. Mesna zajednica Bunar koja obuhvata KO Bunar
6. Mesna zajednica Vinorača koja obuhvata KO Vinorača
7. Mesna zajednica Voljavče koja obuhvata KO Voljavče
8. Mesna zajednica Vranovac koja obuhvata KO Vranovac
9. Mesna zajednica Vrba koja obuhvata KO Vrba
10. Mesna zajednica Glavinci koja obuhvata KO Glavinci
11. Mesna zajednica Glogovac koja obuhvata KO Glogovac
12. Mesna zajednica Gornji Račnik koja obuhvata KO Gornji Račnik
13. Mesna zajednica Gornje Štiplje koja obuhvata KO Gornje Štiplje
14. Mesna zajednica Deonica koja obuhvata KO Deonica
15. Mesna zajednica Dobra Voda koja obuhvata KO Dobra Voda
16. Mesna zajednica Donji Račnik koja obuhvata KO Donji Račnik
17. Mesna zajednica Donje Štiplje koja obuhvata KO Donje Štiplje
18. Mesna zajednica Dragocvet koja obuhvata KO Dragocvet
19. Mesna zajednica Dragoševac koja obuhvata KO Dragoševac
20. Mesna zajednica Dražmirovac koja obuhvata KO Dražmirovac
21. Mesna zajednica Duboka koja obuhvata KO Duboka
22. Mesna zajednica Ivkovački Prnjavor koja obuhvata KO Ivkovački Prnjavor
23. Mesna zajednica Jošanički Prnjavor koja obuhvata KO Jošanički Prnjavor
24. Mesna zajednica Kalenovac koja obuhvata KO Kalenovac
25. Mesna zajednica Kovačevac koja obuhvata KO Kovačevac
26. Mesna zajednica Kolare koja obuhvata KO Kolare
27. Mesna zajednica Končarevo koja obuhvata KO Končarevo
28. Mesna zajednica Kočino Selo koja obuhvata KO Kočino Selo
29. Mesna zajednica Lovci koja obuhvata KO Lovci
30. Mesna zajednica Lozovik koja obuhvata KO Lozovik
31. Mesna zajednica Lukar koja obuhvata KO Lukar
32. Mesna zajednica Majur koja obuhvata KO Majur
33. Mesna zajednica Mali Popović koja obuhvata KO Mali Popović
34. Mesna zajednica Medojevac i Topola koja obuhvata KO Medojevac i KO Topola
35. Mesna zajednica Međureč koja obuhvata KO Međureč
36. Mesna zajednica Miloševo koja obuhvata KO Miloševo
37. Mesna zajednica Mišević koja obuhvata KO Mišević
38. Mesna zajednica Novo Lanište koja obuhvata KO Lanište
39. Mesna zajednica Rajkinac koja obuhvata KO Rajkinac
40. Mesna zajednica Rakitovo koja obuhvata KO Rakitovo
41. Mesna zajednica Ribare koja obuhvata KO Ribare
42. Mesna zajednica Ribnik koja obuhvata KO Ribnik
43. Mesna zajednica Siokovac koja obuhvata KO Siokovac
44. Mesna zajednica Slatina koja obuhvata KO Slatina
45. Mesna zajednica Staro Lanište koja obuhvata KO Lanište
46. Mesna zajednica Staro Selo koja obuhvata KO Staro Selo
47. Mesna zajednica Strižilo koja obuhvata KO Strižilo
48. Mesna zajednica Trnava Selo koja obuhvata prostor koji se graniči južnom granicom mesne zajednice Trnava Novo Naselje, dalje od tromeđe kp.br. 44/9, 51/2 i 46/1 u pravcu juga, istočno granicom kp.br. 46/1 do tromeđe kp.br. 51/1, 46/6 i 51/2, zatim u pravcu severoistoka granicom kp.br. 51/1 i 51/4 do severozapadne granice, zatim preko poligona tačke broj 35 do poligona tačke broj 2, poligonom tačkom broj 48, poligonom tačkom broj 41, poligonom tačkom broj 65, poligonom tačkom broj 64, poligonom tačkom broj 44, seoskim putem u pravcu jugoistoka do poligone tačke broj 67, zatim u pravcu jugozapada do poligone tačke broj 69, zatim poligonom tačkom broj 73, 20 i 87, zatim poligonom tačkom broj 85, poligonom tačkom broj 94 i 98 do Štipljanske reke, Štipljanskom rekom u pravcu severozapada do južne granice Trnava Novo Naselje.
49. Mesna zajednica Trnava Novo Naselje koja obuhvata prostor od puta Jagodina - Kragujevac prema jugoistoku do tromeđe kp.br. 43/22, 42 i 43/13 dalje južnom granicom kp.br. 43/22 do seoskog puta, seoskim putem prema severu do kp.br. 40/1, granicom kp.br. 40/1, kružno seoskim putem u pravcu severa, dalje u pravcu jugoistoka do tromeđe kp.br. 512, 44/9 i 46/1, granicom kp.br. 46/1 u pravcu jugozapada do glavnog seoskog puta, seoskim putem prema severozapadu do raskrsnice glavnog seoskog puta i puta za groblje s tim što ide krakom južnog dela puta za groblje i izlazi do raskrsnice drugog glavnog seoskog puta zatim glavnim putem u pravcu severa do tromeđe seoskog puta, kp.br. 448/1, kp.br. 527/3 i kp.br. 526/1, dalje severnom granicom kp.br. 526/1 do severoistočne granice kp.br. 525/1 do tromeđe kp.br. 525/2, 524 i 524/1, dalje granicom kp.br. 525/1 do seoskog puta br. 458/1 do granice kp.br. 523/7 gde granica skreće jugozapadno do kp.br. 521, zatim ide u pravcu severozapada granicom kp.br. 521, 523/7 i 523/6 do kp.br. 527/9 gde kreće u pravcu jugozapada granicom kp.br. 521 do 518/9 zatim se vraća jugoistočnom granicom kp.br. 518 do kp.br.517 čijom jugozapadnom međom ide do kp.br. 515 gde granica skreće u pravcu severozapada i ide granicom kp.br. 515 do tromeđe kp.br. 537, 515 i 514, zatim skreće u pravcu jugoistoka do tromeđe kp.br. 515, 514 i 513, zatim ide u pravcu jugozapada do novoformiranog puta kp.br. 538/8 kojim se kreće jugoistočno do tromeđe kp.br. 538/1, 538/8 i 538/4 u pravcu jugozapada Štipljanske reke, zatim se lomi severozapadno Štipljanskom rekom do glavnog puta za Kragujevac, zatim ide u pravcu severozapada granicom kp.br. 585/3, 587, i to severnom granicom tih parcela do poljskog puta kp.br. 604, zatim ide poljskim putem u pravcu severa do tromeđe kp.br. 615, 616/3 i 604 (poljski put), zatim u pravcu jugozapada severnom međom kp.br. 615, severnom međom kp.br. 618/1 do drugog seoskog puta kp.br. 633, zatim u pravcu severa istim putem do regionalnog puta Jagodina - Kragujevac, zatim obuhvata sve kuće (stambene objekte) sa svih strana u pravcu Jagodine a koja se nalaze u KO Vinorača pripadaju mesnoj zajednici Trnava Novo Naselje, zatim se granica područja završava do naselja Trnava II.
50. Mesna zajednica Crnče koja obuhvata KO Crnče
51. Mesna zajednica Šantarovac koja obuhvata KO Šantarovac
52. Mesna zajednica Šuljkovac koja obuhvata KO Šuljkovac
B. Gradske mesne zajednice
1. Mesna zajednica "Centar" koja obuhvata ulice: Jevrema Markovića, Sutjeska, levu stranu ulice Kralja Petra I idući od ulice Kneginje Milice, Boška Buhe, Dragoslava Đorđevića - Goše, Braće Milosavljević, Prvog februara, Svetozara Markovića, Nikčevićeva, Teslina, Slavke Đurđević, Vladimira Vujovića, Dragiše Brašovana, Boška Đuričića, Maksima Gorkog, Jug Bogdana, Gine Pajevića, Železnička, Resavska, Nušićeva, Ljubiše Uroševića, Gagarinova, Hajduk Veljka, Slobodana Penezića - Krcuna, Marka Mađarčića, Svetislava Živanovića (od ulice Kralja Petra I), 27. marta, Narodnog fronta, Braće Dirak, Vuka Karadžića, Ive Lole Ribara, Liparska, Kneginje Milice do ulice Kralja Petra I, Kneza Lazara do ulice Kapetana Koče, desne strana ulice Kapetana Koče, idući do ulice Kneza Lazara, Kneza Miloša do ulice Kralja Petra I, Mališe Milenkovića, Kraljevića Marka, Bate Tajtacaka, Veljka Komareka, Vojvode Mišića, Dušana Miljkovića, Kablovska, Skver narodne omladine i Vihorska.
2. Mesna zajednica "Pivara" koja obuhvata ulice: Trepčaninova, Dušana Aleksića, Milunke Savić, Prvomajska, Dušana Popovića, Braće Jugović, Lugomirska, Makedonska, Radmila Đorđevića, Velisava Stanojlovića, Beogradska, Jovana Milovića, Kneza Miloša od ulice Kralja Petra I, Nikole Pašića, Kozaračka, Alekse Šantića, 8. marta, Jovana Skerlića, Radojice Solunca, Ivana Gorana Kovačića, Prištinska, II Proleterske brigade, 45. divizije, Naselje Sarina Međa, leva strana ulice Kneginje Milice, od ulice Kralja Petra I idući prema Ćupriji i desna strana ulice Kralja Petra I idući od ulice Kneginje Milice, Baštovanska, Vojvođanska, Joakima Vujića, Lugomirska, Mike Alasa, Podgorička, Prote Jovana Milovića, Svetislava Živanovića, Solunska, Stefana Prvovenčanog, Čiča - Ilije Stanojevića, Voćarska i Pešterska.
3. Mesna zajednica "Stadion" koja obuhvata ulice: Drvarska, Dušana Miljkovića, Podnarednika Ljube, Braće Jakšić, Kolubarska, Kajmakčalanska, Andre Bankovića, Save Kovačevića, Igmanska, Majora Ilića, Čočetova, Živadina Jankovića, Braće Dirak od ulice Kralja Petra I prema Potoku, Vojvode Putnika, Rade Miljković, 29. Novembra, Vojvode Mišića, Hercegovačka, Kneginje Milice, desna strana ulice Kralja Petra I prema Ćupriji, Novosadska, Aleksandra Veljkovića, Isidore Sekulić, Stevana Jakovljevića, Avrama Petronijevića, Juhorska, Save Cvetkovića, Naselje Cvećara, Bate Stojkovića, Vuka Bojovića, Drage Đorić, Dr Vojislava Rašića, Dr Đorđa Krstića, Dr Jovana Raškovića, Zorana Radmilovića, Janka Brašića, Kninske Krajine, Koste Rakića, Lepenička, Ljube Tadića, Ljubinke Bobić, Ljubiše Vujića, Majora Tepića, Mije Seferovića, Mike Milanovića, Milana Antića, Milana Rakića, Miodraga Petrovića Čkalje, Nastasa Petrovića, Pavla Vujisića, Stevana Ivanovića, Tome Miloševića, Aračlijski potok i Vladimira Đorđevića.
4. Mesna zajednica "Vašarište" koja obuhvata ulice: Bate Đurđevića, Kapetana Koče leva strana od ulice Kneza Lazara, Stevana Sinđelića, Tanaska Rajića, Stanoja Glavaša, Žanova, Dositejeva, Sofije Mladenović, Jastrebačka, Stanoja Milivojevića, Belička do mosta na Belici, Živote Stanisavljevića, Dimitrija Tucovića, Obilićeva, Branka Krsmanovića, Koste Popovića, Knez Miletina, Ivana Milutinovića, Jovanče Micića, Moravska, Boška Jovića, Braće Cincarević, Stanka Petrovića Livca, Đure Jakšića i ulice Kneza Lazara do ulice Kapetana Koče, Vite Andrića, Vlade Tasića, Generala Matije Rajnića, Dragoslava Srejovića, Ing. Vojimira Ivanovića, Miladina Stevanovića Cakana, Milutina Garašanina, Nikolaja Velimirovića, Patrijarha Gavrila Rajića, Petra Taušanovića, Steve Žigona, Filipa Stankovića, Borisa Kovača, Gvozdena Dželatovića, Dr Arčibalda Rajsa, Dr Radmile Šaranović, Živorada Kostića, Jovana Lazića-Tuturića, Lenke Ilić, Milana Veselinovića, Milana Trifunovića - Muse, Mirka Dimitrijevića, Novice Žikića, Radiše Nedeljkovića - Zize, Ribarski put, Svetislava Uroševića - Celeta, Slovenski put, Sretena Nikolića, Tase Marića, Bosanska, Marka Stabljića - Dikančeta i Žanke Stokić.
5. Mesna zajednica "Levač" koja obuhvata ulice: Karađorđeva, Sretena Adžića, Milana Mijalkovića, 7. Jula, Dalmatinska, Kupreška, Stevana Mokranjca, Jagodinska, Cerska, Labuda Đukića, Zelengorska, Aleksandra Stefanovića, Banjička, Dragomira Milosavljevića, Ružice Milanović, Vukašina Stefanovića, Crnogorska, Braće Radulović, Njegoševa, Dobrivoja Radovanovića, Stevana Sremca, Josipa Pančića, Krfska, Koste Abraševića leva strana i Koste Abraševića pored stare crkve, Branka Radosavljevića, Mihajla Pavićevića -Kajla, Radomira Stefanovića, Naselje Trnava II koje obuhvata ulice: Radnička, Galipoljskih Srba, Levačka, Petra Velebita, Filipa Višnjića, Radnički bataljon, Janka Veselinovića, Vojvode Stepe; Jare Labuda, Save Vetnića, Binačka, Varvarinska, Visungova, Vladislava Ribnikara, Generala Milutina Jovanovića, Dezidara Rota, Dragomira Milosavljevića, Dr Đorđa Slavujevića, Dr Milice Arsić, Dušana Dodića, Emila Cvetića, Žanke Stokić, Žive Petrovića, Janka Brašića, Ivankovačka, Metohijska, Mije Aleksića, Mihajla Pupina, Nastka Jankovića, Nikole Milića, Put Kneza Mihajla, Temišvarska, Trnavska, i Naselje Solaris.
6. Mesna zajednica "Tabane" koja obuhvata ulice: Koste Abraševića, Kosovska, Belička do mosta, Voje Markovića, Marka Radanovića, Živadina Smiljkovića, Petra Kočića, Sarajevska, Laze Lazarevića, Crnovrška, Branka Radičevića, Kragujevačkog oktobra, Mladena Milenkovića, Mitra Radanovića, Generala Puzirevskog, Jefimijina, Vinorački put, Zmaj Jovina, Kapetana Gaje, Karađorđeva, Kneza Miloja Todorovića, Krfska, Milovana Miloradovića, Pomoravska i Trg Milana Pantića.
7. Mesna zajednica "Strelište" koja se graniči sa istoka levom stranom puta prema selu Voljavču, sa juga ulicom Milana Premasunca, leva i desna strana ove ulice, sa zapada Štipljanskim putem i sa severa putem prema Voljavču i obuhvata ulice: Nemanjina, Bagrdanska, Vojislava Ilića, Vukovarska, Gavrila Principa, Desanke Maksimović, Dimitrija Dimitrijevića, Elmosova, Dr Stanimira Rakovca, Zadrugarska, Ive Andrića, Omladinskih brigada i Prote Mileta Miloševića.
8. Mesna zajednica "Đurđevo Brdo" koja obuhvata ulice: Despota Stefana, Vladimira Zečevića, Kalenićka, Feliksa Kanica, Ilije Petkovića, Milana Petronijevića, Jovana Milijevića, Božidara Uroševića, Jermenska, Božidara Uroševića, Vladike Valerijana, Vladike Save Vukovića, Despota Đurđa, Dr Andreje Antića, Dr Radoslava Kuljića, Živote Petkovića, Zmaj - Ognjenog Vuka, Zorana Mitrovića, Jovana Filipovića, Kneza Višeslava, Kneza Vlastimira, Kneza Časlava, Kralja Vladislava, Kralja Radoslava, Mike Ristića, Radiča Petrovića, Svetog Save, Stevana Knićanina, Stevana Nikolajevića, Stevče Mihailovića, Stefana Stratimirovića, Čučuk - Stanina, Brane Markovića, Vladimira Đorđevića i Naselje Đurđevo Brdo (ispod pruge).
Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice
Postupak za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice pokreće se na obrazloženi predlog najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedne trećine odbornika ili Gradskog veća.
Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.
Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.
Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja, ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.
Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Gradskom veću.
Gradsko veće dostavlja Skupštini grada predlog iz člana 10. stav 1. ove odluke, a ako Gradsko veće nije predlagač uz predlog se obavezno dostavlja i stav Gradskog veća o predloženoj promeni.
Ako smatra da je predlog opravdan, Skupština grada raspisuje savetodavni referendum za deo teritorije grada na koji se predlog iz člana 10. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga.
Na savetodavnom referendumu građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum, izjašnjavaju se da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.
U Odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.
Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.
Prilikom utvrđivanja predloga Odluke kojom se obrazuje, odnosno ukida ili menja područje mesne zajednice, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.
Mišljenje Saveta mesne zajednice o promeni područja i ukidanju mesne zajednice
Gradsko veće je dužno da pre utvrđivanja predloga Odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.
Savet mesne zajednice će se izjasniti u roku od 10 dana, od dana dostavljanja nacrta Odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice.
Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.
II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE
Rad organa mesne zajednice je javan.
Javnost rada obezbeđuje se na način utvrđen Statutom mesne zajednice i aktima Saveta mesne zajednice.
Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.
Izbori za Savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa Statutom mesne zajednice i ovom Odlukom.
Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.
Za člana Saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je predložen za člana Saveta mesne zajednice.
Predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.
1. Članovi Saveta mesne zajednice
Broj članova Saveta mesne zajednice
U mesnim zajednicama do 50 upisanih birača Savet mesne zajednice broji 5 članova, do 500 upisanih birača Savet mesne zajednice broji 15 članova, a preko 500 upisanih birača Savet mesne zajednice broji 27 članova.
Broj članova Saveta utvrđuje se Statutom mesne zajednice.
Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.
Članovi Saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.
Primena teritorijalnog principa
U skladu sa teritorijalnim principom, u seoskim mesnim zajednicama koje su sastavljene od više sela, svako selo bira svoje članove Saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen u Statutu mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj članova Saveta mesne zajednice iz svakog sela.
U seoskim mesnim zajednicama koje su osnovane za jedno selo i u gradskim mesnim zajednicama, izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena izborna lista za celo područje mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice može se propisati da pojedini zaseoci ili delovi gradske mesne zajednice imaju svoje članove u Savetu mesne zajednice.
U skladu sa teritorijalnim principom, u slučaju iz stava 4. ovog člana, svaki zaselak i svaki deo gradske mesne zajednice bira svoje članove Saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen Statutom mesne zajednice.
Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.
Izbor člana Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.
Izbori za članove Saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članovima Saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.
Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za Savet mesne zajednice, pre donošenja Odluke o raspisivanju izbora iz stava 3. ovog člana.
Pravo predlaganja liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice
Predlaganje kandidata za članove Saveta mesne zajednice vrši se putem liste kandidata.
Za mesne zajednice koje imaju do 50 upisanih birača lista kandidata sadrži imena 5 kandidata za članove Saveta i mora da bude podržana od najmanje 10 birača-podržavaoca liste.
Za mesne zajednice koje imaju do 500 upisanih birača lista kandidata sadrži imena 15 kandidata za članove Saveta i mora da bude podržana od najmanje 30 birača-podržavaoca liste.
Za mesne zajednice koje imaju preko 500 upisanih birača lista kandidata sadrži imena 27 kandidata za članove Saveta i mora da bude podržana od najmanje 60 birača-podržavaoca liste.
Prilikom predlaganja liste kandidata za članove Saveza mesne zajednice potrebno je poštovati princip rodne ravnopravnosti.
Predloženi kandidati sa liste kandidata daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.
Izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica, biračka komisija i Drugostepena izborna komisija.
Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada, odredaba ove Odluke i Statuta mesne zajednice.
Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.
Svi organi i organizacije grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom Odlukom.
Izbornu komisiju čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju odbornika.
Sastav Izborne komisije mora da odražava političku strukturu Skupštine u pogledu odborničkih grupa i koalicija.
Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, članovi i sekretar Izborne komisije imaju zamenike.
Članovi Izborne komisije imenuju se na period od 4 godine.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:
1) Stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;
2) Određuje biračka mesta;
3) Određuje biračke komisije i imenuje njihove članove;
4) Donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);
5) Donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove Saveta mesnih zajednica;
6) Propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;
7) Utvrđuje da li su prijave lista kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;
8) Proglašava prijavu lista kandidata;
9) Utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim komisijama;
10) Utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove Saveta mesnih zajednica;
11) Podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove Saveta mesnih zajednica.
Biračku komisiju čine predsednik i dva člana.
Predsednik i članovi biračke komisije imaju zamenike.
Biračku komisiju imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana, pre dana određenog za održavanje izbora.
Članovi biračke komisije i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Članovima biračkih komisija i njihovim zamenicima prestaje članstvo u Biračkoj komisiji kad prihvate kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne komisije i Drugostepene izborne komisije.
Predlaganje članova biračke komisije
Predsednici biračkih komisija, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih komisija imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada.
Biračka komisija neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom Odlukom.
Biračka komisija se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.
Bliža pravila o radu biračke komisije određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva, u roku 5 dana, od dana raspisivanja izbora za članove Saveta mesne zajednice.
Ograničenja u imenovanju članova biračke komisije
Isto lice ne može istovremeno da bude član dve biračke komisije.
Članovi biračke komisije i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana Saveta mesne zajednice.
Članovi i zamenici članova Izborne komisije, biračke komisije i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.
Ako je biračka komisija sastavljena suprotno odredbi stava 3. ovog člana, biračka komisija se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.
Zamenici članova biračkih komisija imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.
Pravo glasa u biračkoj komisiji ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.
Zamenu člana biračke komisije vrši Izborna komisija najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.
Prilikom imenovanja i zamene članova biračke komisije, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 28. ove odluke.
Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije.
Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.
U pogledu utvrđivanja sastava Drugostepene izborne komisije, primenjuju se odredbe ove Odluke koje se odnose na Izbornu komisiju.
Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.
Rad Drugostepene izborne komisije
Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.
Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.
Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.
Stručna administrativna i tehnička pomoć
Nadležna gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih komisija.
V PODNOŠENJE PRIJAVE LISTE KANDIDATA
Rok za podnošenje prijave liste kandidata
Prijava liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice, podnosi se Izbornoj komisiji najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Sadržina prijave liste kandidata
Prijava se podnosi na obrascu koji propisuje Izborna komisija u pismenoj formi.
Obrazac prijave predloga liste kandidata
Prijava liste se podnosi na posebnom obrascu koji sadrži:
1) ime i prezime kandidata sa liste za članove Saveta mesne zajednice, JMBG, zanimanje, prebivalište i adresa stanovanja;
2) ime i prezime birača-podržavaoca liste, JMBG, prebivalište, adresa stanovanja i potpis da podržava predlog liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice.
Potvrdu o izbornom pravu i potvrdu o prebivalištu za svakog od predloženih kandidata po službenoj dužnosti pribavlja Izborna komisija.
Obrasce za podnošenje predloga prijave liste kandidata propisuje Izborna komisija Uputstvom, koje je dužna da objavi u roku od pet dana od donošenja odluke o raspisivanju izbora.
Nedostaci u prijavi predloga liste kandidata
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga liste kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga liste kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njeno proglašenje, doneće u roku od 24 časa od prijema prijave predloga liste kandidata zaključak, kojim se podnosiocu prijave nalaže da najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga liste kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga liste kandidata.
Proglašenje predloga liste kandidata
Izborna komisija proglašava predlog liste kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.
Odluku o proglašenju predloga liste kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja predlagaču liste bez odlaganja.
Predlagač može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.
U slučaju da predlog liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice sadrži manji ili veći broj od utvrđenog broja članova Saveta koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.
Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.
Sadržina izbornih lista kandidata
Izborne liste kandidata za izbor članova Saveta mesne zajednice, sadrže sve predložene liste kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata sa lista i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.
U slučaju da se liste kandidati za članove Saveta mesne zajednice biraju po delovima mesne zajednice, u skladu sa članom 17. ove odluke, utvrđuje se jedinstvena lista kandidata za celo područje mesne zajednice u skladu sa brojem koji je određen Statutom mesne zajednice.
Redosled izbornih listi utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.
Izborna komisija utvrđuje izbornu listu lista kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavljuje je u "Službenom glasniku grada Jagodine", na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada, najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.
Nadležnost za određivanje biračkih mesta
Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom glasniku grada Jagodine" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa nadležnom gradskom upravom.
Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 19. stav 4. ove odluke.
Način određivanja biračkih mesta
Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100, a najviše 2.500 birača.
U izuzetnim slučajevima, može se odrediti biračko mesto i za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nepovoljnog geografskog položaja, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano.
Biračko mesto može da obuhvati područje dela naseljenog mesta, jednog ili više naseljenih mesta.
Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje sa kog glasaju birači na tom biračkom mestu.
Za biračka mesta se po pravilu određuju prostorije u javnoj svojini grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.
Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata sa liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.
Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.
Na izborima za članove Saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.
Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred liste kandidata.
Liste kandidata na glasačkom listiću označavaju se rednim brojem prema redosledu proglašenja liste.
Na glasačkom listu se navodi redni broj liste sa imenom i prezimenom prvog sa te liste.
Upis i promene u biračkom spisku
Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.
Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača
Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom glasniku grada Jagodine" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici.
IX OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA
Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši nadležna gradska uprava isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice, na drugim mestima pogodnim za obaveštavanje građana mesne zajednice, kao i putem sredstava javnog informisanja.
Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Obezbeđivanje izbornog materijala
Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i nadležna Gradska uprava za svaku biračku komisiju, u skladu sa Uputstvom.
Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst Izborne liste lista kandidata, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračke komisije i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice štampaju se na srpskom jeziku, ćirilicom.
XI UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA
Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama
Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta donosi odluku o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.
Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom glasniku grada Jagodine", na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.
XII NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA
Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.
Za praćenje rada Izborne komisije i biračkih komisija, podnosioci prijave iz stava 1. ovog člana, mogu da prijave najviše jednog posmatrača.
Ovlašćenje i akreditacije posmatrača
Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno biračkih komisija, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.
Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.
XIII SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA
Sredstva za sprovođenje izbora finansiraju se iz budžeta Grada i mogu se koristiti za:
- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,
- naknade za rad članova Izborne komisije,
- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije,
- naknade za rad članova biračkih komisija,
- naknade za rad zaposlenima u gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,
- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,
- prevozničke, PTT i druge usluge.
Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.
XIV PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA
Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana Saveta mesne zajednice
Izabrana je ona lista kandidata koja je dobila najveći broj glasova.
Ako dve ili više lista kandidata dobiju jednak broj glasova, glasanje za te liste kandidate se ponavlja.
Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, biračka komisija se raspušta i imenuje nova, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.
Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.
U slučajevima iz stava 2, 3. i 4. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana, od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.
U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Pravo na zaštitu izbornog prava
Svaki birač i nosilac liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.
Svaki birač i nosilac liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku predlaganja liste, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.
Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.
Rok za odlučivanje po prigovoru
Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.
Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.
Prigovor protiv odluke Izborne komisije
Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.
Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.
Odluka Drugostepene izborne komisije
Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja liste, odnosno u postupku izbora za članove Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor članova Saveta mesne zajednice.
Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisija u svemu zamenjuje poništeni akt.
Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbora članova Saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.
Ponovljene izbore raspisuje Izborna komisija.
Ponovljeni izbori sprovode se po listi liste kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.
U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Rok za ponavljanje izbora računa se od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.
XV KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Konstituisanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.
Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice
Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.
Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.
Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.
Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta.
Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.
XVI NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Savet mesne zajednice:
1) Donosi Statut mesne zajednice;
2) Donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;
3) Usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;
4) Bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;
5) Predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:
- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,
- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,
- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i gradskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,
- sarađuje sa organima Grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,
- zaštite i unapređenje životne sredine,
- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,
- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,
- snabdevanje i zaštitu potrošača,
- radno vreme trgovinskih i zanatskih radnji, ugostiteljskih i drugih objekata na području mesne zajednice,
- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,
6) Pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;
7) Sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;
8) Imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;
9) Obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;
10) Učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanja i ublažavanja posledica;
11) Sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;
12) Organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;
13) Konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 70. tačka 2) do 6) ove Odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;
14) Donosi Poslovnik o svom radu;
15) Vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom Grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.
Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama
Odlukom Skupštine grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.
Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika mesne zajednice.
Angažovanje članova Saveta mesne zajednice
Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova Saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice na poslovima iz člana 63. ove Odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.
Za obavljanje poslova navedenih u članu 63. ove Odluke, mesna zajednica može da zaposli lice koje zasniva radni odnos u mesnoj zajednici, u skladu sa zakonom, odlukama Grada - i finansijskim planom mesne zajednice.
U finansijskom planu mesne zajednice se posebno navodi razlog za zapošljavanje, da li je potrebno zapošljavanje lica na neodređeno ili određeno vreme ili putem drugog oblika radnog angažovanja, kao i ukupno potreban iznos sredstava za plate.
Odluku o prijemu zaposlenog donosi Savet mesne zajednice uz saglasnost Gradskog veća.
Zaposleni u mesnoj zajednici ne mogu biti istovremeno i članovi organa mesne zajednice.
Raspuštanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:
1) Ne zaseda duže od tri meseca;
2) Ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove Saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;
3) Ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.
Odluku o raspuštanju Saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice;
Predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za Savet mesne zajednice u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.
Do konstituisanja Saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice iz člana 66. stav 2. ove Odluke.
Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova
Nadležne gradske uprave pružaju pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno - tehničkih i finansijsko -materijalnih poslova.
Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.
Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.
XVII PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice
Članu Saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:
1) Donošenjem Odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;
2) Ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
3) Ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;
4) Ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;
5) Ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;
6) Podnošenjem ostavke.
Ostavka člana Saveta mesne zajednice
Član Saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici Saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.
Posle podnošenja ostavke, Savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu Saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.
Ako najmanje 1/3 članova Saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 70. tačka 2) do 6) ove Odluke, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova Saveta, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja iz stava 2. ovog člana.
XVIII STALNA I POVREMENA RADNA TELA
Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.
XIX SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE
Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:
- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu Grada, posebno za svaku mesnu zajednicu;
- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;
- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;
- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;
- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.
Savet mesne zajednice donosi finansijski plan.
Finansijski plan mesne zajednice mora biti u skladu sa Odlukom o budžetu Grada.
Finansijski plan i završni račun
Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.
U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.
Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada.
Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa Odlukom o budžetu.
Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.
Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice.
Izveštaj o radu mesne zajednice
Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.
Kontrolu materijalno - finansijskog poslovanja mesne zajednice vrši Gradska uprava za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije.
Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva
Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa Grada, Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.
XX SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA
Saradnja sa drugim mesnim zajednicama
Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge opštine ili grada.
Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice i dostavlja je Gradskom veću.
Saradnja sa gradom i udruženjima
Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i njegovim organima, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije Grada.
Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.
XXI NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE
Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice
Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom glasniku grada Jagodine".
Ukazivanje Savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera
Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa Statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim propisom Grada, ukazaće na to Savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.
Ako Savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem, koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom glasniku grada Jagodine".
Gradsko veće predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice, u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, Odlukom o budžetu ili zakonom.
XXII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Sprovođenje izbora za Savete mesnih zajednica
Izbori za Savet mesne zajednice, u skladu sa ovom Odlukom sprovešće od narednih redovnih izbora za članove Saveta mesnih zajednica.
Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama na teritoriji grada Jagodine ("Službeni glasnik grada Jagodine" broj 9/2008 i 18/2017).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".