ODLUKA

O REGRESIRANJU TROŠKOVA PREVOZA UČENICIMA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU 2024/2025. GODINU

("Sl. list grada Pančeva", br. 28/2024)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom bliže se propisuju kriterijumi i uslovi, rok i postupak za sticanje prava, dokazi koji se prilažu uz prijavu i druga pitanja neophodna za utvrđivanje prava na regresiranje dela troškova prevoza učenicima srednjih škola, u prigradskom i gradskom saobraćaju, za školsku 2024/2025. godinu, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Pančeva i svakodnevno putuju od mesta stanovanja do škole i nazad.

Član 2

Regresiranje troškova prevoza podrazumeva regresiranje dela troškova mesečne autobuske karte prenosom sredstava roditeljima/ zakonskim zastupnicima/ starateljima maloletnih učenika, odnosno punoletnim učenicima na namenske račune otvorene za ove namene (u daljem tekstu: regresiranje troškova prevoza).

Pod prigradskim saobraćajem u smislu ove odluke podrazumeva se saobraćaj između dva naseljena mesta na teritoriji grada Pančeva.

Pod gradskim saobraćajem u smislu ove odluke podrazumeva se saobraćaj na teritoriji naseljenog mesta Pančevo.

II PRAVA I OBAVEZE

Član 3

Pravo na regresiranje troškova prevoza imaju učenici srednjih škola, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Pančeva i svakodnevno putuju od mesta stanovanja do škole i nazad, odnosno učenici čije prebivalište je od škole udaljeno tri ili više autobuskih stajališta.

Član 4

Pravo iz člana 3. ove odluke ostvaruje roditelj/zakonski zastupnik/ staratelj maloletnog učenika, odnosno punoletni učenik podnošenjem zahteva koji predaje školi uz sledeće dokaze:

- izvod iz MKR za učenika,

- fotokopiju ili očitanu ličnu kartu roditelja/zakonskog zastupnika/ staratelja, odnosno učenika,

- potvrdu Policijske uprave Pančevo o prebivalištu za učenika koji nema ličnu kartu,

- fotokopiju učeničke mesečne karte - legitimacije,

- izjavu učenika da svakodnevno putuje od mesta stanovanja do škole i nazad i koristi usluge autobuskog prevoza, overenu kod javnog beležnika.

Roditelj/zakonski zastupnik/ staratelj maloletnog učenika, odnosno punoletni učenik dužan je da prijavi svaku promenu koja je od uticaja na priznato pravo u roku od 15 dana od dana nastanka promene.

III POSTUPAK OSTVARIVANJA PRAVA

Član 5

Škola je dužna da pribavi podatke i učenike upozna sa kriterijumima za ostvarivanje prava na regresiranje troškova prevoza, da pozove učenike da podnesu Zahtev za ostvarivanje prava na regresiranje troškova prevoza učenicima srednjih škola za školsku 2024/2025. godinu, koji je sastavni deo ove odluke.

Škola nakon pribavljanja popunjenih zahteva, potrebnu dokumentaciju i podatke u odgovarajućoj tabelarnoj formi dostavlja Sekretarijatu za javne službe i socijalna pitanja Gradske uprave grada Pančeva, najkasnije do 15. oktobra 2024. godine.

Gradonačelnik grada Pančeva, na predlog Sekretarijata za javne službe i socijalna pitanja Gradske uprave grada Pančeva, rešenjem utvrđuje nominalni iznos i dinamiku isplate prava na regresiranje troškova prevoza i odobrava isplatu učenicima srednjih škola u prigradskom i gradskom saobraćaju za školsku 2024/2025. godinu, na osnovu odgovarajuće dokumentacije koju dostave škole, a u skladu sa sredstvima u budžetu grada Pančeva predviđenim za ovu namenu.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 6

Učenici koji pohađaju srednje škole na teritoriji drugog grada/opštine, pravo na regresiranje troškova prevoza ostvaruju u skladu sa članom 3. stav 1. tačka 9a Odluke o finansijskoj podršci porodici sa decom na teritoriji grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 24/14, 4/16, 9/17, 24/17, 29/18, 34/18, 15/22 i 31/22), jer ne mogu ostvarivati ovo pravo po dva osnova.

Član 7

Pravo na regresiranje dela troškova prevoza za školsku 2023/2024. godinu, za period januar-jun ostvariće učenici srednjih škola koji se nalaze u evidenciji Privrednog društva Pantransport d.o.o. Pančevo, a na osnovu zaključka Gradskog veća grada Pančeva i akta Gradonačelnika grada Pančeva kojim se odobrava isplata.

Član 8

Ova odluka se donosi za školsku 2024/2025. godinu i stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

ZAHTEV
ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA REGRESIRANJE TROŠKOVA PREVOZA UČENICIMA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU 2024/2025. GODINU

1. IME I PREZIME UČENIKA ________________________________

2. JMBG UČENIKA _____________________________

3. IME I PREZIME RODITELJA, ODNOSNO DRUGOG ZAKONSKOG ZASTUPNIKA- (popunjava se za maloletnog učenika)
______________________________________________

4. JMBG RODITELJA (popunjava se za maloletnog učenika) ______________________

5. ADRESA PREBIVALIŠTA UČENIKA (mesto, ulica i broj) _______________________

6. NAZIV ŠKOLE KOJU UČENIK POHAĐA
_____________________________________________________

Pančevo, _________________________ 2024. godine
                        (potpis podnosioca zahteva)

Uz zahtev za priznavanje prava podnosilac zahteva prilaže:

- izvod iz MKR za učenika,

- fotokopiju ili očitanu ličnu kartu roditelja/zakonskog zastupnika/staratelja, odnosno učenika,

- potvrdu Policijske uprave Pančevo o prebivalištu za učenika koji nema ličnu kartu,

- fotokopiju učeničke mesečne karte - legitimacije,

- izjavu učenika da svakodnevno putuje od mesta stanovanja do škole i nazad i koristi usluge autobuskog prevoza, overenu kod javnog beležnika.

IZJAVA
Pod krivičnom i materijalnom odgovornošću izjavljujem da su podaci navedeni u zahtevu tačni.

potpis _________________
telefon ________________