ZAKONO AGENCIJI ZA OSIGURANJE DEPOZITA("Sl. glasnik RS", br. 94/2024) |
Ovim zakonom uređuju se pravni položaj, poslovi, organi i sredstva Agencije za osiguranje depozita (u daljem tekstu: Agencija).
Agencija je samostalna i nezavisna u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti i za svoj rad odgovara u skladu sa zakonom kojim se uređuje osnivanje i položaj javnih agencija.
Agencija je nezavisna u obavljanju poslova iz člana 5. st. 1. i 2. tačka 3) ovog zakona.
Agencija je samostalna u obavljanju poslova iz člana 5. stav 2. tač. 1), 2) i 4) ovog zakona.
Agencija ima svojstvo pravnog lica.
Agencija posluje u skladu sa propisima o javnim agencijama.
Sedište Agencije je u Beogradu.
Agencija donosi statut, na koji saglasnost daje Vlada.
Statutom Agencije bliže se uređuju:
1) unutrašnja organizacija i način obavljanja poslova Agencije;
2) delokrug organa upravljanja;
3) zastupanje i predstavljanje Agencije;
4) podaci i isprave koji se smatraju poslovnom tajnom i način postupanja tim podacima i ispravama;
5) druga pitanja značajna za rad Agencije.
Statut Agencije objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Agencija obavlja poslove obaveznog osiguranja depozita u Republici Srbiji, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita.
Pored poslova iz stava 1. ovog člana, Agencija:
1) upravlja imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka i obavlja druge poslove u vezi sa postupkom restrukturiranja banaka, u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke;
2) obavlja funkciju stečajnog ili likvidacionog upravnika u bankama, društvima za osiguranje i davaocima finansijskog lizinga, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje i zakonom kojim se uređuje finansijski lizing;
3) organizuje i upravlja fondom za zaštitu investitora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala;
4) uz saglasnost Vlade, obavlja poslove naplate potraživanja u ime i za račun Republike Srbije i autonomne pokrajine, a u vezi sa postupcima likvidacije ili stečaja banaka, društava za osiguranje i davaoca finansijskog lizinga.
Agencija sarađuje sa međunarodnim institucijama, organizacijama i inicijativama, u cilju razvijanja mehanizama i standarda i unapređenja prakse u oblasti osiguranja depozita i zaštite investitora.
Agencija, u saradnji sa nadležnim organima i organizacijama, prati i, u slučaju potrebe, učestvuje u koordinaciji međunarodne saradnje u poslovima iz stava 1. ovog člana, koju vode organi i organizacije Republike Srbije i autonomne pokrajine.
Nadležni organi i organizacije obaveštavaju Agenciju o poslovima međunarodne saradnje u oblasti osiguranja depozita i zaštite investitora.
Agencija upravlja obaveznim osiguranjem depozita kod banaka, pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita i vrši isplatu osiguranih iznosa u skladu sa tim zakonom.
Izveštaj o radu, u vezi sa upravljanjem obaveznim osiguranjem depozita kod banaka, Agencija podnosi Vladi i Narodnoj banci Srbije.
Agencija donosi Metodologiju o obračunu premije osiguranja depozita uz prethodnu saglasnost Narodne banke Srbije i najmanje jednom godišnje donosi odluku o visini tromesečne stope premije osiguranja depozita u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita.
2. Upravljanje imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka
Agencija upravlja imovinom i obavezama banke u restrukturiranju ili banke za posebne namene, koje su rešenjem Narodne banke Srbije na nju prenete, pod uslovima i na način predviđen zakonom kojim se uređuje osnivanje i poslovanje banaka.
Agencija je dužna da poslove u vezi sa prenetom imovinom i obavezama iz stava 1. ovog člana obavlja s pažnjom dobrog privrednika i o tome izveštava Narodnu banku Srbije, u rokovima i na način utvrđenim rešenjem Narodne banke Srbije.
Agencija učestvuje u izradi izveštaja o testu najmanjih troškova u skladu sa zakonom kojim se uređuje osnivanje i poslovanje banaka.
3. Funkcija stečajnog ili likvidacionog upravnika
Funkciju stečajnog ili likvidacionog upravnika nad bankama, društvima za osiguranje i davaocima finansijskog lizinga, Agencija obavlja u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banaka i društava za osiguranje i zakonom kojim se uređuje finansijski lizing.
Agencija samostalno ili preko poverenika, izabranih sa liste licenciranih stečajnih upravnika, obavlja poslove stečajnog upravnika.
Licencirani stečajni upravnici, odnosno likvidacioni upravnici, izabrani sa liste licenciranih stečajnih upravnika za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana, moraju posedovati znanja i veštine u upravljanju pravnim licima iz finansijskog sektora.
Agencija bliže propisuje ispunjenost uslova i utvrđuje način provere zahtevanih znanja i veština iz stava 3. ovog člana.
Agencija je dužna da postupke stečaja okonča, bez odlaganja, u skladu sa načelom hitnosti utvrđenim odredbama zakona kojim se uređuje postupak stečaja i poštujući rokove utvrđene zakonom kojim se uređuje stečaj i likvidacija banka i društava za osiguranje.
Vlada bliže uređuje postupak i rokove unovčenja imovine i namirenja poverilaca u postupcima koje vodi Agencija, uz prethodnu saglasnost Narodne banke Srbije, a u skladu sa propisima koji uređuju stečaj.
Agencija je dužna da nakon jednog ili više unovčenja imovine čija kumulativna vrednost prelazi iznos od 5.000.000,00 dinara, bez odlaganja, vrši namirenje poverilaca u skladu sa propisima koji uređuju stečaj i aktom Vlade iz stava 6. ovog člana.
4. Organizovanje fonda za zaštitu investitora
Agencija organizuje i upravlja fondom za zaštitu investitora u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala.
Izveštaj o radu, u vezi sa upravljanjem fondom za zaštitu investitora, Agencija podnosi Komisiji za hartije od vrednosti.
Agencija donosi akt kojim se uređuje osnovica, visina, način i rokovi obračuna i naplate redovnog i vanrednog doprinosa članova fonda za zaštitu investitora, uz pribavljeno mišljenje Komisije za hartije od vrednosti.
5. Poslovi u ime i za račun Republike Srbije
U sudskim postupcima pokrenutim na osnovu stečajnih postupaka ili postupaka likvidacije banaka, društava za osiguranje i davalaca finansijskog lizinga, koji nisu završeni do stupanja na snagu ovog zakona, a u kojima Agencija postupa kao stečajni ili likvidacioni upravnik, Agencija, uz saglasnost Vlade, nastavlja da postupa u ime i za račun Republike Srbije ili autonomne pokrajine, ako je Republika Srbija, odnosno autonomna pokrajina, označena kao poverilac.
Ukoliko u postupcima iz stava 1. ovog člana, Republika Srbija ili autonomna pokrajina, stekne imovinu, koja nije u nadležnosti organa uprave nadležnog za pribavljanje i raspolaganje imovinom Republike Srbije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, Agencija, u ime i za račun Republike Srbije ili autonomne pokrajine, upravlja i sprovodi unovčenje takve imovine, uz saglasnost Vlade.
Odredbe st. 1. i 2. ovog člana primenjuju se i na druge postupke naplate potraživanja u kojima postupa Agencija.
Vlada bliže uređuje postupanje Agencije, u vezi sa obavljanjem poslova iz ovog člana.
Organi Agencije su upravni odbor Agencije i direktor Agencije.
Direktor Agencije:
1) predstavlja i zastupa Agenciju;
2) organizuje rad Agencije i rukovodi radom Agencije;
3) predlaže akte koje donosi upravni odbor Agencije;
4) predlaže upravnom odboru Agencije akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Agenciji;
5) izvršava odluke upravnog odbora Agencije i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
6) odgovara za zakonitost i efikasnost rada Agencije, kao i za korišćenje sredstava Agencije;
7) podnosi upravnom odboru Agencije izveštaj o svom radu;
8) obavlja druge poslove utvrđene zakonom i statutom Agencije.
Direktor Agencije je dužan da upravnom odboru Agencije podnosi redovne izveštaje o poslovanju Agencije, najmanje jednom tromesečno.
Uslovi za izbor direktora Agencije
Za direktora Agencije može biti imenovano lice:
1) koje je državljanin Republike Srbije;
2) koje ispunjava opšte uslove za rad u državnim organima;
3) koje ima visoko obrazovanje stečeno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova ili visoko obrazovanje stečeno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
4) koje ima najmanje devet godina radnog iskustva u oblastima finansija, bankarstva, osiguranja ili privrednog i finansijskog prava, odnosno osam godina iskustva na rukovodećim poslovima u državnim organima, organizacijama i licima kojima su poverena javna ovlašćenja, finansijskim institucijama i ostalim privrednim društvima;
5) koje nije osuđivano za krivično delo na kaznu zatvora ili kažnjivo delo koje ga čini nedostojnima za obavljanje javne funkcije;
6) kome nije prestao radni odnos zbog povrede dužnosti iz radnog odnosa.
Javni konkurs za izbor direktora Agencije
Direktora Agencije imenuje Vlada, posle sprovedenog javnog konkursa, koji raspisuje upravni odbor Agencije.
Oglas o javnom konkursu za izbor direktora Agencije objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i najmanje jednom sredstvu javnog informisanja koje pokriva teritoriju Republike Srbije, kao i na internet stranici Agencije.
Sprovođenje javnog konkursa za izbor direktora Agencije
Javni konkurs za izbor direktora Agencije sprovodi upravni odbor Agencije, u skladu sa zakonom koji uređuje osnivanje i rad javnih agencija.
Upravni odbor Agencije donosi akt kojim bliže uređuje sprovođenje javnog konkursa za izbor direktora Agencije.
Direktora Agencije imenuje Vlada, na predlog upravnog odbora Agencije.
Mandat direktora Agencije traje pet godina.
Isto lice može da bude imenovano za direktora Agencije najviše dva puta.
Prestanak funkcije direktora Agencije
Funkcija direktora Agencije prestaje danom isteka mandata, podnošenjem ostavke, ako zbog bolesti postane trajno nesposoban da obavlja funkciju direktora Agencije ili razrešenjem.
Upravni odbor Agencije je dužan da, tri meseca pre isteka mandata direktora Agencije, raspiše javni konkurs za izbor direktora Agencije, a ako direktoru Agencije prestane funkcija pre isteka mandata - u roku od 15 dana od dana prestanka funkcije.
Razlozi za razrešenje direktora Agencije su:
1) ako je pravnosnažno osuđen na kaznu zatvora za krivično delo protiv privrede, prava po osnovu rada, imovine, državnih organa, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
2) ako je utvrđeno da je zbog nestručnog, nesavesnog i nedoličnog obavljanja funkcije, ozbiljnijih propusta u donošenju i izvršavanju odluka, kao i u organizovanju poslova Agencije, došlo do znatnog odstupanja od ostvarenja osnovnog cilja Agencije;
3) ako se na osnovu nalaza i mišljenja nadležne zdravstvene ustanove utvrdi da je zbog zdravstvenog stanja trajno izgubio radnu sposobnost za vršenje te funkcije ili je privremeno nesposoban za vršenje funkcije u trajanju dužem od šest meseci.
Na zasnivanje i prestanak radnog odnosa direktora Agencije primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje osnivanje i položaj javnih agencija.
Vršilac funkcije direktora Agencije
Ako je direktoru Agencije prestala funkcija, Vlada imenuje vršioca funkcije direktora Agencije na predlog upravnog odbora Agencije.
Vršilac funkcije direktora Agencije vrši funkciju do stupanja na funkciju direktora Agencije.
Vršilac funkcije direktora Agencije mora da ispunjava uslove za imenovanje direktora Agencije iz člana 14. ovog zakona.
Javni konkurs za imenovanje direktora Agencije raspisuje se u roku od 30 dana od dana imenovanja vršioca funkcije direktora Agencije.
Upravni odbor Agencije ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.
Sve članove upravnog odbora Agencije imenuje i razrešava Vlada, i to dva na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija i jednog na predlog Narodne banke Srbije.
Predsednik upravnog odbora Agencije bira se iz redova imenovanih članova upravnog odbora Agencije, na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Član upravnog odbora Agencije imenuje se na period od pet godina i može ponovo biti imenovan još dva puta.
Član upravnog odbora Agencije može biti opozvan i pre isteka mandata, odnosno pre isteka vremena na koje se imenuje.
Član upravnog odbora Agencije ima pravo na naknadu za rad u skladu sa zakonom kojim se uređuje osnivanje i položaj javnih agencija.
Način rada, sazivanje i pripremanje sednica utvrđuje se poslovnikom o radu upravnog odbora Agencije, koji donosi Agencija, uz prethodnu saglasnost ministarstva nadležnog za poslove finansija.
Za člana upravnog odbora Agencije može biti imenovano lice:
1) koje je državljanin Republike Srbije;
2) koje ispunjava opšte uslove za prijem u radni odnos u državni organ, osim za člana koga predlaže Narodna banka Srbije;
3) koje ima visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena i najmanje devet godina radnog iskustva u oblastima finansija, bankarstva, osiguranja ili privrednog i finansijskog prava;
4) koje nije zaposleno u javnoj agenciji;
5) koje nije osuđivano za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora, niti za krivično delo koje ga čini nedostojnim vršenja funkcije člana ovog odbora;
6) kome radni odnos nije otkazivan zbog povrede radne obaveze;
7) koje nije zaposleno u bilo kojoj banci, osiguravajućem društvu ili investicionom društvu ili član u organima upravljanja finansijskim institucijama u Republici Srbiji;
8) koje imenovanjem ne bi izazvalo sukob javnog i privatnog interesa.
Upravni odbor Agencije:
1) donosi statut i druge opšte akte Agencije;
2) usvaja mišljenje na nacrt izveštaja o testu najmanjih troškova koji je dostavila Narodna banka Srbije i preduzima sve potrebne aktivnosti da se prenos sredstava fonda za osiguranje depozita koja se koriste za finansiranje restrukturiranja banke izvrši u roku i na način utvrđen rešenjem Narodne banke Srbije, u skladu sa zakonom kojim se uređuju banke;
3) donosi odluke o upravljanju i raspolaganju sredstvima Agencije, u skladu sa zakonom;
4) donosi pravilnike i druge opšte akte koji se odnose na osiguranje depozita, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;
5) donosi, najmanje jednom godišnje, odluku o visini tromesečne stope premije osiguranja depozita u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;
6) donosi pravilnike i druge opšte akte koji se odnose na obavljanje poslova zaštite investitora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala;
7) donosi interna i opšta akta o upravljanju imovinom prenetom u postupku restrukturiranja banaka, uz saglasnost Vlade;
8) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Agencije, kao i akt kojim bliže uređuje sprovođenje javnog konkursa za izbor direktora Agencije, uz saglasnost Vlade;
9) daje predlog Vladi za imenovanje i razrešenje direktora Agencije;
10) imenuje i razrešava rukovodioce organizacionih jedinica u Agenciji;
11) vrši nadzor nad zakonitošću rada direktora Agencije;
12) usvaja godišnji program rada i finansijski plan Agencije;
13) usvaja godišnji finansijski izveštaj Agencije;
14) usvaja izveštaj o radu Agencije i isti podnosi ministarstvu nadležnom za poslove finansija i Vladi na usvajanje;
15) bira društvo za reviziju finansijskih izveštaja Agencije i razmatra te izveštaje;
16) usvaja plan interne revizije, razmatra i usvaja izveštaje o obavljenoj internoj reviziji;
17) usvaja plan upravljanja krizom i plan kontinuiteta poslovanja Agencije za slučaj krize u skladu sa zakonom kojim se uređuje poslovanje banaka;
18) donosi poslovnik o svom radu uz saglasnost Vlade;
19) obavlja druge poslove utvrđene zakonom, statutom i aktima Agencije.
Upravni odbor Agencije donosi statut i akta iz stava 1. tač. 3), 4), 5), 7), 8), 9) i 17) ovog člana, jednoglasno.
Osim u slučaju iz stava 2. ovog člana, upravni odbor Agencije donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja svih članova tog odbora.
Upravni odbor Agencije može odlučiti da njegovim sastancima prisustvuju i nezavisni stručnjaci u pojedinim oblastima od značaja za rad Agencije, bez prava glasa.
Članovi upravnog odbora Agencije, kao i članovi njihovih porodica ne mogu imati akcije, osnivačke uloge ni dužničke hartije od vrednosti banaka, drugih finansijskih institucija, društava za reviziju ili drugih pravnih lica sa kojima Agencija sarađuje u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, niti biti u bilo kakvim obligaciono-pravnim odnosima sa Agencijom osim onih koji proizlaze iz članstva u upravnom odboru Agencije, o čemu podnose pisanu izjavu Vladi, najkasnije narednog dana od dana njihovog imenovanja, kao i svake naredne godine za vreme trajanja mandata, najkasnije do 31. januara tekuće godine.
Članovima porodice, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se supružnici, deca i ostali potomci, roditelji i ostali preci, pobočni srodnici do trećeg stepena srodstva, usvojenici, usvojilac, kao i lica stavljena pod starateljstvo člana upravnog odbora Agencije.
Izjava iz stava 1. ovog člana sadrži sledeće podatke članova upravnog odbora Agencije, kao i članova njihovih porodica: ime i prezime lica, adresu stanovanja, broj lične karte i mesto izdavanja lične karte.
Članu upravnog odbora Agencije funkcija prestaje istekom mandata, podnošenjem ostavke ili razrešenjem.
Član upravnog odbora Agencije podnosi ostavku Vladi i dužan je da o podnetoj ostavci, bez odlaganja, obavesti upravni odbor Agencije.
Članu upravnog odbora Agencije koji je podneo ostavku, funkcija prestaje izborom novog člana, a najkasnije istekom 90 dana od dana podnošenja ostavke, a u slučaju razrešenja danom donošenja odluke o razrešenju.
Razlozi za razrešenje člana upravnog odbora Agencije su:
1) ako je pravnosnažno osuđen na kaznu zatvora za krivično delo protiv privrede, prava po osnovu rada, imovine, državnih organa, pravosuđa, javnog reda i pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
2) ako je utvrđeno da je zbog nestručnog, nesavesnog i nedoličnog obavljanja funkcije, ozbiljnijih propusta u donošenju i izvršavanju odluka, kao i u organizovanju poslova Agencije, došlo do znatnog odstupanja od ostvarenja osnovnog cilja Agencije;
3) ako se na osnovu nalaza i mišljenja nadležne zdravstvene ustanove utvrdi da je zbog zdravstvenog stanja trajno izgubio radnu sposobnost za vršenje te funkcije ili je privremeno nesposoban za vršenje funkcije u trajanju dužem od šest meseci;
4) ako se utvrdi da ne ispunjava uslove za imenovanje iz člana 23. ovog zakona.
Član upravnog odbora Agencije imenovan umesto člana upravnog odbora Agencije kome je prestala funkcija pre isteka mandata ovu funkciju vrši do isteka tog mandata.
Agencija sredstva za obavljanje poslova iz ovog zakona obezbeđuje iz prihoda koje ostvari svojim poslovanjem, naknada za obavljanje poslova iz člana 5. stav 2. ovog zakona, donacija, budžeta Republike Srbije, zaduživanjem u zemlji i inostranstvu i na drugi način, u skladu sa zakonom.
Agencija ostvaruje prihode po osnovu:
‒ poslova koji se odnose na osiguranje depozita, i to u iznosu koji, na godišnjem nivou, ne prelazi iznos od 1,7% sredstava prikupljenih u tom periodu po osnovu uplate redovne premije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje osiguranje depozita;
- poslova iz člana 9. ovog zakona, nagradu za svoj rad i naknadu stvarnih troškova u skladu sa zakonom kojim se uređuje postupak stečaja;
- poslova iz člana 11. ovog zakona, naknadu sudskih i drugih troškova u visini stvarnih troškova proisteklih iz vođenja odnosnih postupaka, kao i naknadu u visini od 3% naplaćenih potraživanja u gotovom novcu, kao i 3% od unovčenja imovine uz saglasnost Vlade;
- poslova organizovanja fonda za zaštitu investitora, i to naknadu za pokriće troškova upravljanja sredstvima fonda za zaštitu investitora i pokriće operativnih troškova i ulaganja u osnovna sredstva i nematerijalnu imovinu, radi realizacije poslova, koji se odnose na zaštitu investitora, u punom iznosu utvrđenih troškova i ulaganja.
Agencija pokriva operativne troškove iz prihoda ostvarenih u skladu sa stavom 2. ovog člana.
U slučaju da sredstva iz člana 28. ovog zakona nisu dovoljna za obavljanje poslova Agencije, Vlada će, na zahtev Agencije, razmotriti i, u najkraćem mogućem roku, doneti odluku o obezbeđenju sredstava iz budžeta Republike Srbije.
Agencija je dužna da sredstva fonda za osiguranje depozita drži na posebnim depozitnim računima otvorenim kod Narodne banke Srbije.
Dinarska i devizna sredstva iz stava 1. ovog člana Agencija ulaže u dužničke hartije od vrednosti koje izdaju Republika Srbija, Narodna banka Srbije, autonomna pokrajina ili jedinice lokalne samouprave u Republici Srbiji.
Na osnovu odluke upravnog odbora Agencije i ugovora zaključenog sa Agencijom, i po nalogu Agencije, Narodna banka Srbije, u svoje ime, a za račun Agencije, devizna sredstva fonda za osiguranje depozita može ulagati i u strane hartije od vrednosti ili ih polaže kao depozit kod stranih banaka, u skladu sa politikom upravljanja deviznim rezervama.
Sredstva fonda za osiguranje depozita ulažu se na način kojim se umanjuje rizik, održava likvidnost ovog fonda i ostvaruju odgovarajući prihodi.
Agencija je dužna da sredstva fonda za zaštitu investitora drži na posebnim depozitnim računima otvorenim kod Narodne banke Srbije.
Sredstva fonda za zaštitu investitora mogu se ulagati u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala.
Agencija bliže uređuje korišćenje, ulaganje i evidentiranje sredstava fonda za zaštitu investitora.
Upravni odbor Agencije podnosi Vladi na saglasnost program rada Agencije i finansijski plan Agencije za narednu godinu, najkasnije do 15. decembra tekuće godine.
Godišnji finansijski izveštaji Agencije sačinjavaju se u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i zakonom kojim se uređuje osnivanje i položaj javnih agencija.
Revizija godišnjih finansijskih izveštaja Agencije vrši se na način utvrđen zakonom kojim se uređuje revizija finansijskih izveštaja. U obavljanju ovog posla upravni odbor Agencije obezbeđuje dodatnu izradu posebnog izveštaja revizije u vezi sa poslovanjem fonda za osiguranje depozita.
Reviziju godišnjih finansijskih izveštaja Agencije obavlja društvo za reviziju sa liste spoljnih revizora koji su ovlašćeni da vrše reviziju finansijskih izveštaja banaka, koju objavljuje Narodna banka Srbije.
Upravni odbor Agencije usvaja i podnosi Vladi i Narodnoj banci Srbije godišnji izveštaj o radu Agencije za prethodnu godinu, najkasnije do 1. marta tekuće godine.
Godišnji finansijski izveštaj Agencije, sa izveštajem spoljnog revizora, upravni odbor Agencije podnosi Vladi i Narodnoj banci Srbije, i to do 15. maja naredne godine.
Direktor Agencije periodično, a najmanje jednom u tri godine, podnosi izveštaj upravnom odboru Agencije o sprovedenom stres testiranju fonda za osiguranje depozita za slučaj krize u skladu sa zakonom kojim se uređuje poslovanje banaka.
Podaci koji se odnose na poslovanje, finansijsko stanje i restrukturiranje banaka, uključujući i podatke koji se odnose na osiguranje depozita, te finansijsko stanje društava za osiguranje i davalaca finansijskog lizinga, kao i dokumenti koji sadrže takve podatke, a koje članovi upravnog odbora Agencije i zaposleni u Agenciji na bilo koji način saznaju u obavljanju svojih poslova, odnosno funkcija dužni su da čuvaju kao poslovnu tajnu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje poslovna tajna.
Izuzetno, Agencija može podatke i dokumenta iz stava 1. ovog člana učiniti dostupnim domaćim i stranim regulatornim telima, pod uslovom da ih ta regulatorna tela koriste isključivo u svrhe za koje su pribavljeni.
Nastavak vršenja funkcije direktora Agencije i člana upravnog odbora Agencije
Direktor Agencije i član upravnog odbora Agencije, izabrani u skladu sa Zakonom o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", br. 14/15 i 51/17), nastavljaju da vrše funkciju direktora Agencije, odnosno člana upravnog odbora Agencije do izbora direktora Agencije, odnosno člana upravnog odbora Agencije u skladu sa ovim zakonom.
Agencija za osiguranje depozita osnovana u skladu sa Zakonom o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", br. 14/15 i 51/17), nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ovog zakona.
Postupak započet u skladu sa Zakonom o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", br. 14/15 i 51/17), koji nije okončan do dana stupanja na snagu ovog zakona, okončaće se po odredbama ovog zakona.
Rok za donošenje podzakonskih akata
Podzakonski akti propisani ovim zakonom donose se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Podzakonski akti doneti u skladu sa Zakonom o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", br. 14/15 i 51/17) primenjuju se do donošenja akata iz stava 1. ovog člana ako nisu u suprotnosti sa ovim zakonom.
Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o Agenciji za osiguranje depozita ("Službeni glasnik RS", br. 14/15 i 51/17).
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".