ODLUKA
O POSLOVNOM PROSTORU U JAVNOJ SVOJINI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 14/2018, 18/2019, 20/2021, 33/2022 i 19/2024)

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način i postupak utvrđivanja visine zakupnine za izdavanje u zakup poslovnog prostora koji se nalazi u javnoj svojini grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad) kao i druga pitanja od značaja za poslovni prostor, a koja nisu regulisana Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: Uredba).

Član 2

Poslovnim prostorom na kojem je nosilac prava javne svojine Grad, upravlja javno preduzeće osnovano za te namene (u daljem tekstu: Preduzeće).

Preduzeće obavlja administrativno- tehničke i stručne poslove u postupku izdavanja u zakup poslovnog prostora koji se nalazi u javnoj svojini Grada, vrši naplatu zakupa po ovoj Odluci u ime i za račun Grada i obavlja i druge poslove u vezi sa upravljanjem i održavanjem predmetnog poslovnog prostora.

Član 3

Poslovni prostor u javnoj svojini Grada, daje se u zakup radi sticanja prihoda polazeći od procenjene tržišne visine zakupnine utvrđene ovom Odlukom u skladu sa zakonom.

Član 4

Visina zakupnine za izdavanje u zakup poslovnog prostora koji se nalazi u javnoj svojini Grada, utvrđuje se prema lokaciji poslovnog prostora, odnosno zone u kojoj se poslovni prostor nalazi, prema delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja i prema površini poslovnog prostora izražene u kvadratnim metrima.

Član 5

U poslovnom prostoru koji se nalazi u javnoj svojini Grada mogu se obavljati sve delatnosti koje su registrovane kao delatnosti u skladu sa zakonom.

Izuzetno, poslovni prostor koji se nalazi na teritoriji grada Zrenjanina u sledećim ulicama: Kralja Petra I, Kralja Aleksandra I Karađorđevića, Trg dr Zorana Đinđića, Trg Slobode, Subotićeva, Žitni trg, Gimnazijska, Pupinova, Svetosavska, Vuka Karadžića, Svetozara Markovića, Jevrejska, Sarajlijina, Skerlićeva, Nemanjina, Narodnog fronta, Saveznička, Slobodana Bursaća, Obale pionira, deo ulice dr Emila Gavrila od Nemanjine do ulice Bulevar Milutina Milankovića, ne može se koristiti za obavljanje poslovnih delatnosti čijim obavljanjem se stvara buka, povećana temperatura, neprijatni mirisi, prašina i drugi štetni uticaji na okolinu.

Član 6

Lokacije poslovnog prostora u javnoj svojini Grada dele se u tri poslovne zone i to:

- I poslovna zona koja obuhvata teritoriju užeg centra grada Zrenjanina, odnosno sledeće ulice: Kralja Petra I, Kralja Aleksandra I Karađorđevića, Gimnazijsku, Žitni Trg uključujući i Miletićevu od br. 1 do 3, Trg dr Zorana Đinđića, Svetozara Markovića, Jevrejsku, Svetosavsku do Slobodana Bursaća, Pupinovu i Subotićevu;

- II poslovna zona koja obuhvata teritoriju grada Zrenjanina oivičenu sledećim ulicama: Žarka Zrenjanina (obe strane do Makedonske), Makedonsku, Todora Manojlovića, Ljubljansku, Karađorđev Trg, Miloša Velikog, Miletićevu do Balkanske, Balkansku, Dositeja Obradovića, Marka Oreškovića, Đure Jakšića, Zmaj Jovinu, Narodne omladine do Zmaj Jovine, Narodnog Fronta, Obalu Sonje Marinković, Brigadira Ristića. U II poslovnu zonu spada i poslovni prostor koji se nalazi uz Bulevar Milutina Milankovića, Tržni centar "Bagljaš", Kompleks "Zrenjaninske industrije piva - Pivara" Zrenjanin, Bulevar Veljka Vlahovića i Naselje Brigadira Ristića;

- III poslovna zona obuhvata ostali deo teritorije Grada i sva naseljena mesta na teritoriji grada Zrenjanina.

Član 7

Gradonačelnik grada Zrenjanina donosi program za izdavanje poslovnog prostora putem neposredne pogodbe u skladu sa Uredbom.

Programom iz stava 1. ovog člana, određuju se poslovni prostori koji se mogu dati u zakup putem neposredne pogodbe.

Program iz stava 1. ovog člana, obuhvata poslovne prostore u kojima se na dan stupanja na snagu ove Odluke nalaze zakupci koji su iste dobili u zakup putem neposredne pogodbe na osnovu ranije važećih propisa i čiji su ugovori i dalje na snazi, poslovni prostori koji su bili predmet javnog oglašavanja dva i više puta, a nisu izdati u zakup i poslovni prostori u kojima će se obaljati delatnosti i aktivnosti od izuzetnog značaja za jedinicu lokalne samouprave.

Član 7a

Poslovni prostor može se izdati u zakup putem neposredne pogodbe ukoliko postoji suvlasništvo na idealnim delovima poslovnog prostora između fizičkih, odnosno pravnih lica i grada Zrenjanina kao nosioca javne svojine.

Fizičko, odnosno pravno lice kao vlasnik idealnog dela poslovnog prostora podnosi Komisiji zahtev za davanje u zakup poslovnog prostora putem neposredne pogodbe.

Zahtev iz stava 2. ovog člana sadrži:

- podatke o budućem zakupcu koji treba da ispunjava uslove utvrđene članom 9. ove Odluke;

- visinu mesečne zakupnine koja ne može biti niža u odnosu na visinu zakupnine obračunate po ovoj Odluci;

- saglasnost podnosioca zahteva da se poslovni prostor da u zakup u skladu sa odredbama ove Odluke.

Član 8

Postupak izdavanja u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija za poslovni prostor koju imenuje Gradonačelnik (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija se imenuje na period od 4 godine.

Komisija se sastoji od predsednika i 2 člana.

Predsednik i članovi Komisije imaju svoje zamenike.

Predlog za izdavanje u zakup poslovnog prostora podnosi Komisija Gradonačelniku, putem Preduzeća, najkasnije u roku od 30 dana od dana kada su se stekli uslovi za izdavanje poslovnog prostora (ispražnjenjem poslovnog prostora, završetkom izgradnje ili adaptacije, istekom ugovora o zakupu, podnošenja predloga za davanje u zakup poslovnog prostora putem neposredne pogodbe i sl.).

Na osnovu odluke Gradonačelnika, Komisija u najkraćem roku raspisuje oglas.

Član 9

Na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja i postupku davanja u zakup poslovnog prostora putem neposredne pogodbe, potencijalni zakupci, mogu da učestvuju pod sledećim uslovima:

a) pravna lica i preduzetnici

- da su registrovani za obavljanje određene delatnosti,

- da priloži dokaz nadležnog organa da protiv njega nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije, odnosno da mu nije zabranjen rad na osnovu sudske ili druge odluke sa obavezujućom snagom,

- da priloži urednu punomoć za zastupanje,

- da priloži dokaz o uplati depozita,

- da priloži potvrdu da potencijalni zakupac ili član njegovog porodičnog domaćinstva, odnosno povezana lica pravnog lica, nemaju neizmirenih obaveza po osnovu ranije zaključenih ugovora o zakupu poslovnog prostora sa Preduzećem,

- da priloži dokaz da mu poslovni računi nisu u blokadi u poslednja tri meseca.

b) Fizička lica

- da pruži dokaz o uplati depozita,

- da dostavi izjavu da će se registrovati kod nadležnog organa za obavljanje odgovarajuće delatnosti do isteka roka za zaključivanje ugovora o zakupu poslovnog prostora,

- da priloži potvrdu da potencijalni zakupac ili član njegovog porodičnog domaćinstva nema neizmirenih obaveza po osnovu ranije zaključenih ugovora o zakupu poslovnog prostora sa Preduzećem.

Pod članom porodičnog domaćinstva podrazumevaju se bračni drug, deca i roditelji zakupca i njegovog bračnog druga.

Odlukom o raspisivanju oglasa, po potrebi, mogu se odrediti i drugi dodatni uslovi koje učesnici u postupcima dodele poslovnog prostora u zakup treba da ispune.

Član 10

Rad Komisije je javan.

Zadatak Komisije je da:

- podnosi Gradonačelniku predlog za izdavanje u zakup poslovnog prostora putem javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda;

- podnosi Gradonačelniku predlog za izdavanje u zakup poslovnog prostora putem neposredne pogodbe;

- na osnovu odluke Gradonačelnika, raspisuje oglas za izdavanje u zakup poslovnog prostora putem javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda;

- sprovodi postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda;

- o javnom nadmetanju i otvaranju prikupljenih pismenih ponuda vodi zapisnik koji potpisuju predsednik Komisije, članovi Komisije i prisutni ponuđači;

- utvrđuje predlog odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda koji se dostavlja svim učesnicima;

- utvrđuje konačan predlog odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda i isti dostavlja Gradonačelniku;

- rešenjem odlučuje o odbacivanju neblagovremenih/nepotpunih prijava odnosno ponuda podnetih u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda.

Član 10a

U postupku javnog nadmetanja licitacioni korak iznosi 10% od utvrđene početne mesečne visine zakupnine obračunate bez PDV-a za prostor za koji se licitira.

Član 11

Nakon održanog javnog nadmetanja, odnosno otvaranja pristiglih pismenih ponuda, Komisija zapisnički konstatuje ko je najpovoljniji ponuđač i koje prijave/ponude se odbacuju kao neblagovremene odnosno nepotpune.

Podnosioci neblagovremenih ili nepotpunih ponuda/prijava ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pisanih ponuda, a neblagovremene ili nepotpune ponude/prijave se odbacuju.

Rešenje kojim se neblagovremene ili nepotpune ponude/prijave iz stava 2. ovog člana odbacuju, donosi Komisija u roku od tri dana od dana održanog javnog nadmetanja odnosno otvaranja pisanih ponuda.

Protiv rešenja iz stava 3. ovog člana, podnosilac neblagovremene ili nepotpune ponude/prijave ima pravo žalbe u roku od tri dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 4. ovog člana odlučuje Gradsko veću grada Zrenjanina (u daljem tekstu Gradsko veće) u roku od osam dana od dana podnošenja iste.

Komisija će u roku od tri dana od dana održanog javnog nadmetanja, odnosno otvaranja pristiglih pismenih ponuda, odnosno od dana isteka roka za podnošenje žalbe na rešenje o odbacivanju prijave/ponude, odnosno od dana isteka roka za odlučivanje Gradskog veća po podnetoj žalbi, dostaviti predlog odluke o najpovoljnijem ponuđaču svim učesnicima javnog nadmetanja, odnosno podnosiocima pismenih ponuda.

Svaki učesnik javnog nadmetanja, odnosno podnosilac pismene ponude ima pravo da u roku od tri dana od dana prijema predloga odluke iz stava 7. ovog člana, podnese prigovor Gradskom veću.

O prigovoru iz stava 8. ovog člana, odlučuje Gradsko veće u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.

Komisija će u roku od pet dana od dana proteka roka za podnošenje prigovora, odnosno proteka roka za odlučivanje po podnetim prigovorima, dostaviti Gradonačelniku konačan predlog odluke za davanje poslovnog prostora u zakup najpovoljnijem ponuđaču.

Odluku o davanju poslovnog prostora u zakup, Gradonačelnik će na osnovu predloga iz stava 9. ovog člana, odnosno na osnovu predloga Komisije za davanje poslovnog prostora u zakup neposrednom pogodbom, doneti u roku od osam dana od dana dostavljanja istog.

Član 12

Poslovni prostor se izdaje u zakup na određeno vreme, a najduže na period do 5 godina, a izuzetno i na duži period, u slučajevima ulaganja sredstava u poslovni prostor po osnovu investicionog održavanja, a na osnovu prethodne odluke Skupštine grada.

Zakupcu kojem je istekao ugovor o zakupu zaključen na određeno vreme, a koji je uredno izmirio sve obaveze iz ugovora o zakupu, može se na njegov blagovremeni pismeni zahtev, produžiti ugovor o zakupu na određeno vreme.

Član 13

Zakupac nema pravo da poslovni prostor izdaje u podzakup, niti da ga ugovorom o poslovno-tehničkoj saradnji, ugovorom o franšizingu ili drugim pravnim poslom ustupi drugom pravnom ili fizičkom licu.

Član 14

Poslovni prostor se izdaje u viđenom stanju.

Zakupac ne može vršiti adaptaciju poslovnog prostora bez prethodne saglasnosti zakupodavca. Uz zahtev se podnosi bliži opis radova i određuje rok završetka radova.

Svi troškovi adaptacije zakupljene nepokretnosti izvršene u skladu sa stavom 2. ovog člana, padaju na teret zakupca, osim ako se ne radi o primeni člana 31a ove Odluke, odnosno ako su ti troškovi nužni za privođenje prostora nameni za koju je dat u zakup i ako je ugovoreno da će se ti troškovi priznati kroz umanjenje zakupnine.

Za vreme trajanja adaptacije zakupac ima obavezu da plaća punu visinu zakupnine i po osnovu adaptacije ne može steći nikakva svojinska ili obligaciona prava na nepokretnosti.

Član 15

Zakupac može vršiti izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja zakupljenog poslovnog prostora u skladu sa Uredbom.

Po isteku ugovorenog roka zakupa, zakupac koji je vršio radove iz stav 1. ovog člana, nema pravo da bez saglasnosti zakupodavca, poslovni prostor vrati u prvobitno stanje i nema pravo da traži naknadu za eventualno povećanu građevinsku vrednost poslovnog prostora, do koje je došlo usled investicionog održavanja poslovnog prostora zakupca.

Nakon prestanka zakupa, zakupac je dužan da poslovni prostor preda zakupodavcu u ispravnom i funkcionalnom stanju.

Po prestanku zakupa po bilo kom osnovu, zakupac nema pravo da čini bilo kakve radove, niti da demontira bilo kakve instalacije i uređaje koji su ugrađeni u zidove (vodovodne i kanalizacione instalacije i opremu, elektro instalacije i osvetljenje, gasne i toplovodne instalacije i uređaje) ili čijom bi se demontažom umanjila vrednost poslovnog prostora odnosno narušio izgled unutrašnjosti prostora.

Član 16

Zakupac nema pravo da bez saglasnosti zakupodavca, promeni prijavljenu i ugovorom o zakupu utvrđenu delatnost.

Član 17

Lice kome se poslovni prostor daje u zakup dužno je da zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora sa zakupodavcem, u roku od osam radnih dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup i zapisnički preuzme poslovni prostor.

Član 18

Najpovoljniji ponuđač je dužan da pre zaključenja ugovora o zakupu, položi odgovarajuće sredstvo obezbeđenja potraživanja zakupnine, u vidu registrovane blanko potpisane menice sa meničnim ovlašćenjem.

Pored sredstva obezbeđenja iz stava 1. ovog člana, najpovoljniji ponuđač je dužan da pre zaključenja ugovora, po sopstvenom izboru, a uz saglasnost Preduzeća, u korist zakupodavca uplati tri mesečne zakupnine u iznosu postignutom u postupku davanja u zakup poslovnog prostora, uvećane za pripadajući porez na dodatu vrednost za navedeni iznos ili da kod ovlašćenog nadležnog javnog beležnika, overi potpis na založnoj izjavi saglasno odredbama Zakona o hipoteci, kojom će obezbediti plaćanja obaveza po osnovu ugovora o zakupu i istu dostavi zakupodavcu, izuzev zakupaca koji su registrovani kao organizacije i udruženja građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite i zaštite životne sredine, pod uslovom da poslovni prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda.

Član 18a

Zakupci koji su zaključili ugovore o zakupu na osnovu propisa donetih pre donošenja ove Odluke, a kojima je istekao period važenja ugovora o zakupu, dužni su da pre produženja ugovora, obezbede sredstva obezbeđenja potraživanja zakupnine i to u vidu registrovane blanko potpisane menice sa meničnim ovlašćenjem i da u korist zakupodavca uplate jednu mesečnu zakupninu u iznosu postignutom u postupku davanja u zakup poslovnog prostora, uvećane za pripadajući porez na dodatu vrednost za navedeni iznos, izuzev zakupaca koji su registrovani kao organizacije i udruženja građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite i zaštite životne sredine, pod uslovom da poslovni prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda.

Član 19

Depozit uplaćen pre početka postupka davanja u zakup poslovnog prostora uračunava se najpovoljnijem ponuđaču u eventualnu uplatu iz člana 18. stav 2. ove Odluke, a ostalim ponuđačima vraća se u roku od osam dana od dana održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda.

Član 20

U slučajevima urednog izmirivanja zakupnine i drugih obaveza po osnovu zakupa, eventualno uplaćeni iznos iz člana 18. stav 2. ove Odluke biće vraćen zakupcu, u nominalnom iznosu, nakon isteka ugovora.

U slučajevima da zakupac ne izmiruje uredno obaveze po ugovoru o zakupu, zakupcu će, nakon otkaza ugovora o zakupu, uplaćeni iznos iz člana 18. stav 2. ove Odluke, biti delimično ili u potpunosti iskorišćen za izmirivanje obaveza po osnovu ugovora o zakupu, a eventualni ostatak sredstava, vraćen u nominalnom iznosu.

Član 21

Zakupac sa kojim je zaključen ugovor o zakupu dužan je da u roku od 90 dana od zaključenja ugovora, počne sa obavljanjem delatnosti.

Član 22

Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se u pismenoj formi u skladu sa zakonom.

Ugovor o zakupu mora da sadrži naročito:

- podatke o ugovornim stranama,

- podatke o poslovnom prostoru,

- vreme na koje se poslovni prostor izdaje u zakup,

- delatnost koju će zakupac obavljati u poslovnom prostoru,

- visinu zakupnine i način njenog plaćanja, kao i način njene eventualne izmene,

- sredstva obezbeđenja plaćanja zakupnine,

- uslove zakupa, održavanja i zabranu investicionog ulaganja bez saglasnosti zakupodavca,

- zabranu narušavanja izgleda poslovnog prostora i demontiranja instalacije u smislu člana 15. ove Odluke,

- prestanak zakupa,

- otkazni rok,

- način i postupak predaje, odnosno preuzimanja poslovnog prostora.

Član 23

Uslovi za davanje otkaza ugovora o zakupu od strane zakupodavca stiču se:

- kada zakupac u roku od 90 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu ne otpočne sa obavljanjem delatnosti,

- ako zakupac koristi poslovni prostor za svrhe protivno ugovoru, ili na način koji se poslovnoj prostoriji, zajedničkim prostorijama, opremi ili uređajima nanosi šteta,

- kada zakupac u toku trajanja zakupa prestane sa obavljanjem delatnosti u zakupljenom poslovnom prostoru duže od tri meseca,

- ako zakupac ne plaća zakupninu, naknadu za korišćenje zajedničkih uređaja i vršenje zajedničkih usluga u zgradi i druge obaveze na način propisan ugovorom o zakupu,

- ako zakupac izda celu, ili deo poslovnog prostora u podzakup,

- ako zakupac ugovorom o poslovno- tehničkoj saradnji, ugovorom o franšizingu ili drugim pravnim poslom, poslovni prostor ustupi drugom pravnom ili fizičkom licu,

- ako zakupac, bez saglasnosti zakupodavca, vrši investicione radove na poslovnom prostoru,

- kada zakupac, bez saglasnosti zakupodavca, promeni prijavljenu delatnost kojom se u poslovnom prostoru bavi,

- ako zakupac ne dostavi izjavu iz člana 18. stav 2. ove Odluke u roku utvrđenim ugovorom o zakupu,

- u drugim slučajevima utvrđenim Zakonom.

Zakupac može otkazati ugovor o zakupu poslovnog prostora kada isti ne želi dalje da koristi.

Otkazni rok iznosi 30 dana i teče od dana dostavljanja pismenog otkaza.

Član 24

Početna visina zakupnine za davanje u zakup poslovnog prostora koji se nalazi u javnoj svojini Grada, utvrđuje se u dinarskoj protivvrednosti množenjem površine poslovnog prostora izražene u metrima kvadratnim, sa cenom po jednom kvadratnom metru izraženoj u bodovima, utvrđenom ovom Odlukom.

Vrednost jednog boda odgovara vrednosti 1,15 evra.

Visina zakupnine utvrđena u skladu sa stavom 1. ovog člana, usklađivaće se sa srednjim kursom evra Narodne banke Srbije, po poslednjem objavljenom podatku na dan predaje Oglasa za izdavanje u zakup poslovnog prostora sredstvima javnog informisanja.

Član 25

U odnosu na lokaciju na kojoj se nalazi poslovni prostor u okviru zona utvrđenih u članu 6. ove Odluke, kao i u zavisnosti od površine poslovnog prostora, visina zakupnine utvrđuje se po sledećim kategorijama poslovnog prostora:

U I poslovnoj zoni:

1. Poslovni prostor do 30 m2 površine u prizemlju sa ulazom ili izlogom na ulicu Kralja Aleksandra I Karađorđevića - 9,50 bodova po jednom kvadratnom metru;

2. Poslovni prostor od 30,01 m2 do 70 m2 površine u prizemlju sa ulazom ili izlogom na ulicu Kralja Aleksandra I Karađorđevića - 9,00 bodova po jednom kvadratnom metru;

3. Poslovni prostor od 70,01 m2 do 150 m2 površine u prizemlju sa ulazom ili izlogom na ulicu Kralja Aleksandra I Karađorđevića - 9,50 bodova po jednom kvadratnom metru;

4. Poslovni prostor preko 150 m2 površine u prizemlju sa ulazom ili izlogom na ulicu Kralja Aleksandra I Karađorđevića - 7,00 bodova po jednom kvadratnom metru;

5. Poslovni prostor do 30 m2 površine na spratu - 4,50 boda po jednom kvadratnom metru;

6. Poslovni prostor od 30,01 m2 do 70 m2 površine na spratu - 4,00 boda po jednom kvadratnom metru;

7. Poslovni prostor od 70,01 m2 do 150 m2 površine na spratu - 3,50 boda po jednom kvadratnom metru;

8. Poslovni prostor preko 150 m2 površine na spratu - 2,50 boda po jednom kvadratnom metru;

9. Ostali poslovni prostor do 30 m2 površine u prizemlju - 4,50 boda po jednom kvadratnom metru;

10. Ostali poslovni prostor od 30,01 m2 do 70 m2 površine u prizemlju - 4,50 boda po jednom kvadratnom metru;

11. Ostali poslovni prostor od 70,01 m2 do 150 m2 površine u prizemlju - 4,00 boda po jednom kvadratnom metru;

12. Ostali poslovni prostor preko 150,00 m2 površine u prizemlju 4,00 boda po jednom kvadratnom metru;

U II poslovnoj zoni:

1. Poslovni prostor do 30 m2 površine - 3,80 boda po jednom kvadratnom metru;

2. Poslovni prostor od 30,01 m2 do 150 m2 površine - 3 boda po jednom kvadratnom metru;

3. Poslovni prostor preko 150 m2 površine - 2,00 boda po jednom kvadratnom metru.

U III poslovnoj zoni:

1. Poslovni prostor do 50 m2 površine - 2,20 boda po jednom kvadratnom metru;

2. Poslovni prostor od 50,01 m2 do 70 m2 površine - 1,80 boda po jednom kvadratnom metru;

3. Poslovni prostor od 70,01 m2 do 150 m2 površine - 1,20 boda po jednom kvadratnom metru.

4. Poslovni prostor preko 150 m2 površine - 1,20 boda po jednom kvadratnom metru.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kada se poslovni prostor u javnoj svojini Grada daje u zakup putem neposredne pogodbe humanitarnim organizacijama koje imaju za cilj pomoć oboleloj deci i licima sa invaliditetom, kao i udruženjima građana iz oblasti zdravstva, isti se daje u zakup po posebno utvrđenoj ceni od 1,20 boda po jednom kvadratnom metru, što predstavlja procenjenu tržišnu visinu zakupnine u datim slučajevima.

Član 26

Utvrđeni iznos zakupnine iz čl. 24. i 25. ove Odluke je početna licitaciona cena u postupku javnog nadmetanja za davanje u zakup poslovnih prostorija, odnosno početna najniža cena u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja, odnosno početna cena zakupnine u postupku izdavanja poslovnog prostora u zakup putem neposredne pogodbe.

Član 27

Za poslovni prostor koji ima namenu i koristi se kao magacinski prostor i koji kao takav se ne nalazi u sklopu poslovnog prostora, već se izdaje u zakup kao magacin, na utvrđenu zakupninu u smislu čl. 24. i 25. ove Odluke, primenjuje se korektivni koeficijent od 0,5.

Član 28

Za podrumske prostorije i galerije na utvrđenu zakupninu u smislu čl. 24. i 25. ove Odluke, primenjuje se korektivni koeficijent od 0,5.

Član 29

Za delatnosti igre na sreću (klasične igre na sreću i nagradne igre u robi i uslugama) na utvrđenu zakupninu u smislu čl. 24. i 25. ove Odluke primenjuje se korektivni koeficijent od 2.

Član 30

Za delatnosti finansijsko tehničke i poslovne usluge, banke i osiguravajuća društva na utvrđenu zakupninu u smislu čl. 24. i 25. ove Odluke primenjuje se korektivni koeficijent od 1,5.

Član 31

Humanitarnim organizacijama koje imaju za cilj pomoć oboleloj deci i žrtvama partnerskog i porodičnog nasilja, udruženjima lica sa invaliditetom, udruženjima iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, zaštite životne sredine, zaštite i unapređenja ljudskih i manjinskih prava, zemljoradničkim zadrugama iz člana 10. stav 1. tačka 16) Uredbe, parlamentarnim političkim strankama, koji poslovni prostor ne koriste za sticanje prihoda, dobrovoljnim organizacijama koje učestvuju u spasilačkim akcijama, udruženjima za pomoć ugroženim kategorijama stanovništva, udruženjima koja sprovode omladinske aktivnosti, licima koja obavljaju delatnost starih zanata, umetničkih zanata i poslova domaće radinosti određenih Pravilnikom o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata ("Službeni glasnik RS", broj 56/2012), kao i udruženjima koja ostvaruju saradnju sa ministarstvom nadležnim za poslove odbrane u oblastima od značaja za odbranu ili koja neguju tradicije oslobodilačkih ratova Srbije, može se dati u zakup poslovni prostor, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 10% od procenjene tržišne visine zakupnine.

Agencijama, direkcijama, službama i drugim organizacijama čiji je osnivač grad Zrenjanin, može se dati u zakup poslovni prostor, radi obavljanja poslova iz njihovog delokruga rada, na osnovu obrazložene odluke Gradonačelnika, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 30% a najviše do 50% od visine zakupnine utvrđene ovom Odlukom.

Član 31a

Zakupac koji u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora nije u mogućnosti da otpočne da obavlja delatnost zbog koje je zakupio poslovni prostor i koja mu je ugovorom odobrena, zbog objektivnih razloga (isključena struja, grejanje, voda i dr.) ili usled nastupanja više sile u toku trajanja zakupa (poplava, izlivanje kanalizacionih voda, požara, statičkih svojstava objekta), može biti oslobođen plaćanja zakupnine do dovođenja poslovnog prostora u funkcionalno stanje, u vezi s čim zakupodavcu podnosi zahtev sa odgovarajućim dokazima, na osnovu kog zahteva nosilac javne svojine angažuje veštaka odgovarajuće struke.

Član 32

Za slučaj da se poslovni prostor izdaje u zakup u postupku javnog nadmetanja, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda korektivni koeficijenti iz člana 27. do člana 30. ove Odluke, primenjuju se na cenu koju je postigao najpovoljniji ponuđač (izlicitirana cena).

Član 33

U slučaju kada se nepokretnost ne izda u zakup posle dva uzastopno sprovedena postupka javnog oglašavanja, početna visina zakupnine po kojoj se nepokretnost daje u zakup umanjiće se na 80% od početne tržišne visine zakupnine utvrđene na način i pod uslovima iz čl. 24. i 25. ove Odluke.

Član 34

U slučaju kada se nepokretnost u ponovljenom postupku javnog oglašavanja sa umanjenom početnom visinom zakupnine, na način i pod uslovima iz člana 33. ove Odluke, ne izda u zakup, visina zakupnine se umanjuje na 60% od početne tržišne visine zakupnine iz ove Odluke, po kojoj ceni će se nastaviti sa javnim oglašavanjem.

Član 35

U visinu zakupnine poslovnog prostora utvrđene u skladu sa ovom Odukom, nisu obuhvaćeni troškovi tekućeg održavanja poslovnog prostora, troškovi grejanja, utroška električne energije, vode, osiguranja prostora od određenih rizika, iznošenja smeća, poštanske i telefonske usluge, internet, komunalne takse i slično, što je u obavezi da snosi zakupac.

Član 36

Zakupodavac zadržava pravo da svake godine uveća zakupninu utvrđenu ugovorom o zakupu, imajući u vidu tržišnu visinu zakupnine za određenu lokaciju, u skladu sa čl. 24. i 25. ove Odluke.

U slučaju promene visine zakupnine u skladu sa stavom 1. ovog člana, visina zakupnine se menja bez zaključenja aneksa ugovora.

Obaveštenje o promeni visine iz stava 1. ovog člana, zakupcu se dostavlja uz mesečnu fakturu za zakup poslovnog prostora.

Član 37

Zakupodavac može zakupcu koji obavezu plaćanja zakupnine izmiruje u roku utvrđenom ugovorom o zakupu i koji obavezu plaćanja troškova korišćenja poslovnog prostora (troškovi stambene zajednice osim investicionog održavanja, el. energije, vode, gasa, toplotne energije, odnošenje smeća) izmiruje do kraja meseca koji prethodi mesecu za koji se vrši fakturisanje zakupnine, po proteku polovine ugovorenog perioda zakupa, iznos zakupnine umanjiti do 10% na osnovu obrazloženog zahteva zakupca.

Odluku o umanjenju visine zakupnine za svaku kalendarsku godinu donosi Gradonačelnik na predlog Preduzeća.

Ukoliko zakupac koji je stekao pravo na umanjenje zakupnine iz stav 1. ovog člana, ne plati dospelu zakupninu i/ili dospele troškove korišćenja poslovnog prostora za mesec koji prethodi mesecu za koji se vrši fakturisanje zakupnine gubi pravo na priznato umanjenje zakupnine za mesec za koji se vrši fakturisanje zakupnine.

Član 38

Visina zakupnine utvrđena u postupku javnog nadmetanja, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja (licitirana dinarska zakupnina) izraziće se u bodovima na dan nadmetanja, odnosno na dan otvaranja pismenih ponuda, a polazeći od srednjeg kursa evra Narodne banke Srbije na dan održavanja javnog nadmetanja, odnosno otvaranja pismenih ponuda.

Visina licitirane zakupnine u postupku javnog nadmetanja, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda, izražena u bodovima po metru kvadratnom, ne može biti niža od visine zakupnine izražene u bodovima po metru kvadratnom utvrđene u skladu sa ovom Odlukom.

Visina zakupnine utvrđena u skladu sa ovom Odlukom, kao i licitirana zakupnina, usklađivaće se sa prosečnim srednjim kursom evra Narodne banke Srbije za mesec za koji se istavlja mesečna faktura, s tim da nominalni iznos tako dobijene zakupnine ne može biti niži od licitirane dinarske zakupnine.

Visina zakupnine utvrđena neposrednom pogodbom usklađivaće se sa prosečnim srednjim kursom evra NBS za mesec za koji se istavlja faktura, s tim da nominalni iznos tako dobijene zakupnine ne može biti niži od nominalnog iznosa postignutog neposrednom pogodbom.

Član 39

Zakupnina utvrđena ovom Odlukom i ugovorom o zakupu u skladu sa ovom Odlukom je neto zakupnina, a zakupac je obavezan da plati i porez na dodatu vrednost, odnosno odgovarajući porez na usluge.

U istavljenim fakturama za zakupninu za korišćenje poslovnog prostora, Preduzeće će posebno iskazati neto iznos zakupnine i posebno iznos poreza na dodatu vrednost.

Član 40

Ugovori o zakupu poslovnog prostora zaključeni do dana stupanja na snagu ove Odluke, ostaju na snazi do dana isteka Ugovora.

Saglasno ovoj Odluci, Preduzeće će u roku od 45 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, sa zakupcima koji imaju zaključen ugovor u smislu stava 1. ovog člana, zaključiti nove ugovore o zakupu poslovnog prostora, odnosno anekse ugovora, a kojima će se uskladiti visina zakupnine u skladu sa ovom Odlukom.

Član 41

Nadzor nad sprovođenjem ove Odluke vrši nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina.

Član 42

Na pitanja koja nisu regulisana ovom Odlukom primenjuje se Uredba.

Član 43

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o poslovnom prostoru ("Službenim list grada Zrenjanina", broj 31/14 i 24/15).

Član 44

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina" a primenjuje se počev od 01. jula 2018. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o poslovnom prostoru grada Zrenjanina

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 18/2019)

Član 11

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o poslovnom prostoru grada Zrenjanina

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 33/2022)

Član 2

Odluku objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina", ista stupa na snagu danom donošenja, a primenjuje se od 01. marta 2023. godine.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o poslovnom prostoru grada Zrenjanina

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 19/2024)

Član 9

Zakupci koji ispunjavaju uslov za obračun visine zakupnine u skladu sa članom 31. stav 1. ove Odluke, a kojima se na dan stupanja na snagu Uredbe vršio obračun zakupnine/naknade za korišćenje poslovnog prostora, visina zakupnine će se uskladiti sa visinom zakupnine propisanom navedenim članom Odluke, bez zaključenja aneksa ugovora o zakupu, počev od dana stupanja na snagu Uredbe.

Obaveštenje o promeni visine zakupnine iz stava 1. ovog člana, zakupcu se dostavlja uz mesečnu fakturu za zakup poslovnog prostora.

Član 10

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Odredbe člana 37. ove Odluke počinju da se primenjuju od 1. januara 2025. godine.