ODLUKAO OBRAZOVANJU I NAČINU RADA LOKALNE KOMISIJE ZA KAPITALNE INVESTICIJE GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 12/2024) |
Obrazuje se Lokalna komisija za kapitalne investicije grada Sombora (u daljem tekstu: Lokalna komisija).
Lokalna komisija je radno telo grada Sombora, koje sagledava lokalne kapitalne projekte u kontekstu njihovog značaja za ekonomski razvoj, ocenjuje, rangira i vrši selekciju lokalnih kapitalnih projekata, predlaže njihovo uključivanje u budžet i obavlja druge poslove u skladu sa Uredbom o kapitalnim projektima ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 79/2023, u daljem tekstu: Uredba).
Nadležnost Lokalne komisije odnosi se na lokalne kapitalne projekte definisane članom 4. stavom 4. tačkom 3) Uredbe.
Lokalni kapitalni projekti iz stava 2. ovog člana jesu kapitalni projekti koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada i čiji procenjeni troškovi iznose preko 2.000.000 evra u dinarskoj protivvrednosti (u daljem tekstu: lokalni kapitalni projekti).
Lokalna komisija obavlja sledeće poslove:
- vrši potvrdu usklađenosti lokalnog kapitalnog projekta sa planskim dokumentima u smislu zakona kojim se uređuje planski sistem;
- usvaja listu projekata u pripremi i listu pripremljenih projekata;
- vrši rangiranje lokalnih kapitalnih projekata na osnovu:
a) usklađenosti kapitalnog projekta sa planskim dokumentima u smislu zakona kojim se uređuje planski sistem;
b) stepena pripremljenosti;
- osigurava usklađenost između različitih izvora finansiranja u fazama pripreme i realizacije projekta;
- donosi zaključak o korekciji projekta na osnovu izmenjenog plana realizacije, odnosno donosi zaključak o sprovođenju racionalizacije lokalnog kapitalnog projekta.
- sagledava završne izveštaje o sprovedenim lokalnim kapitalnim projektima,
- sačinjava zapisnike o svom radu.
U Lokalnu komisiju se imenuju (po funkcijama, kako sledi):
1. predsednik skupštine grada
2. gradonačelnik
3. načelnik gradske uprave
Za predsednika Lokalne komisije određuje se Gradonačelnik.
Za sekretara Lokalne komisije određuje se član Gradskog veća za oblast finansija.
Administrativne i stručno-tehničke poslove Lokalne komisije obavlja organ uprave nadležan za poslove finansija lokalne samouprave.
U pogledu lokalnih kapitalnih projekata, Lokalna komisija u vršenju svojih poslova i nadležnosti postupa u svemu u skladu sa odredbama Uredbe, kao i u skladu sa odredbama pravilnika donetih na osnovu Uredbe.
Za lokalne kapitalne projekte, Lokalna komisija je u obavezi da na svakih šest meseci dostavi Ministarstvu finansija izveštaj o radu koji sadrži osnovne podatke o kapitalnim projektima iz njihove nadležnosti, a naročito:
- usvojenu listu projekata u pripremi;
- usvojenu listu pripremljenih projekata;
- zaključke o korekciji projekata na osnovu izmenjenih planova realizacije, odnosno zaključke o sprovođenju racionalizacije kapitalnih projekata.
Lokalna komisija radi i odlučuje na sednicama.
Predsednik, članovi, kao i sekretar za svoj rad u Lokalnoj komisiji ne primaju naknadu.
Lokalna komisija donosi poslovnik o radu, kojim bliže uređuje način svog rada i odlučivanja.
Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaje da važi Rešenje broj 02-145/2023-III o obrazovanju i načinu rada Komisije za kapitalne investicije grada Sombora, kao i Rešenje broj 02-146/2023-III o obrazovanju i načini rada Tima za koordinaciju procesa planiranja i budžetiranja kapitalnih projekata grada Sombora, oba usvojena na sednici Gradskog veća dana 21.06.2023. godine.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".