PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU OSNOVNIH ILI OBRTNIH SREDSTAVA U 2025. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2025)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova za nabavku osnovnih ili obrtnih sredstava u 2025. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i drugi bitni elementi od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova za nabavku osnovnih ili obrtnih sredstava u 2025. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2025. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, mikro, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta, Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.

CILJ

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi podsticanja daljeg privrednog rasta i unapređenja poslovanja mikro i malih privrednih društava i preduzetnika u AP Vojvodini, putem:

• investiranja u osnovna sredstva, u cilju:

- podizanja tehničko-tehnološke opremljenosti, smanjenja troškova i povećanja konkurentnosti i efikasnosti, uvođenja novih ili proširenja postojećih poslovnih kapaciteta, modernizacije i digitalizacije proizvodnih i uslužno orijentisanih delatnosti;

- poboljšanja opštih uslova poslovanja, racionalnije upotrebe energije i povećanja energetske efikasnosti kroz ulaganje u obnovljive izvore energije (solarne elektrane/solarni paneli, toplotne pumpe i dr.), kao i u električna i hibridna vozila, ili

• ulaganja u obrtna sredstva radi smanjenja troškova, povećanja efikasnosti olakšavanjem započinjanja novih proizvodnih ciklusa, očuvanja lanaca dobavljača i stimulisanja stvaranja nove dodatne materijalne vrednosti.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Sredstva su namenjena za subvencionisanje troškova za nabavku - OSNOVNIH SREDSTAVA

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za nabavku mašine/opreme koja je kupljena, isporučena3 i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 31. januara 2024. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.

Mašine/oprema treba da bude u skladu sa čl. 2, st. 1, alineja prva ovog Pravilnika i namenjena za profesionalnu upotrebu.

Pod nabavkom opreme smatraju se i:

- motorna vozila koja se koriste isključivo za potrebe sopstvenog poslovanja4 i to: za prevoz lica vrste M1 (oblika karoserije AF i AG) i teretna vozila vrste N1 i N2.5

- oprema koja se koristi za unapređenje energetske efikasnosti i za obnovljive izvore energije (solarne elektrane/solarni paneli sa montažom i puštanjem u rad i dr.), instalisane snage do 50kW6.

Izuzetno, može se odobriti refundiranje troškova za nabavku polovnih7 osnovnih sredstava, i to:

- mašine/opreme, ne starije od 5 (pet) godina, uz uslov da se dostavi procena vrednosti sačinjena od strane ovlašćenog sudskog veštaka;

- motornog vozila ne starije od 3 (tri) godine.

Mašine/oprema mora biti nabavljena od kredibilnog dobavljača8.

Sredstva se ne mogu koristiti za subvencionisanje troškova za nabavku sledećeg:

- instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, gasna, telefonska, kablovska, internet, video nadzor, alarmni sistemi i sl.);

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- pojedinačni i rezervni delovi, oprema za zaštitu na radu, repromaterijal, potrošni materijal, oplata, skele i dr;

- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji i sl.);

- tehnička oprema, aparati i uređaji (fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji i dr.);

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- hotelsko ugostiteljska oprema i druga oprema iz oblasti turizma9;

- kompjuteri, računarska oprema;

- veterinarska oprema i oprema za salone lepote i sl;

- sve vrste vozila osim navedenih u stavu 4. alineja 1. ovog člana;

- oprema za zabavu i igre na sreću i sl.;

- sve vrste objekata (hale, hladnjače, skladišta, tezge, rampe, tende, bazeni, bilbordi i dr.).

Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.

______________
3 Izuzetno, za mašine/opremu koja usled više sile i/ili objektivnih razloga nije isporučena - mora se dostaviti pismeno obaveštenje dobavljača o nemogućnosti da je isporuči u propisanom roku - rok se može produžiti.
4 Ne odnosi se na vozila koja se koriste u komercijalne svrhe - prevoz lica i tereta za naknadu ili najamninu.
5 U skladu sa čl. 7, čl. 8. i čl. 11. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 40/2012, 102/2012, 19/2013, 41/2013, 102/2014, 41/2015, 78/2015, 111/2015, 14/2016, 108/2016, 7/2017 - ispr., 63/2017, 45/2018, 70/2018, 95/2018, 104/2018, 93/2019, 2/2020 - ispr., 64/2021, 129/2021 - dr. pravilnik, 143/2022, 110/2022 - dr. pravilnik i 48/2023).
6 Pravilnik o posebnoj vrsti objekata i posebnoj vrsti radova za koje nije potrebno pribavljati akt nadležnog organa, kao i vrsti objekata koji se grade, odnosno vrsti radova koji se izvode, na osnovu rešenja o odobrenju za izvođenje radova, kao i obimu i sadržaju i kontroli tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev i postupku koji nadležni organ sprovodi ("Sl. glasnik RS", br. 102/2020, 16/2021 i 87/2021).
7 Starost polovnih osnovnih sredstava određuje se prema godini (datumu) nabavke/fakturisanja od prethodnog vlasnika u odnosu na godinu (datum) proizvodnje.
8 za koga se na osnovu javno dostupnih informacija, može nesumnjivo zaključiti da se bavi proizvodnjom / uvozom / distribucijom tražene opreme. U suprotnom, Komisija može da zatraži dodatnu dokumentaciju.
9 Predmet nabavke koji se koristi u Sektoru I - Usluge smeštaja i ishrane (oblast 55 - Smeštaj i 56 - Delatnost pripremanja i posluživanja hrane i pića)

Član 4

Sredstva su namenjena za subvencionisanje troškova za nabavku - OBRTNIH SREDSTAVA

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za nabavku repromaterijala koji je kupljen, isporučen i isplaćen (kumulativno) u celosti, u periodu od 17. septembra 2024. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.

Repromaterijal treba da bude u skladu sa čl. 2. st. 1. alineja druga ovog Pravilnika, a u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Pod nabavkom repromaterijala podrazumevaju se sirovine i osnovni proizvodni materijal u zavisnosti od vrste proizvodnje, odnosno delatnosti privrednog subjekta. U izuzetnim slučajevima, kao repromaterijal prihvataju se (uvažavaju se), komponente i sklopovi za ugradnju (polufabrikati), kao i komercijalna ambalaža.10

Repromaterijal mora biti nabavljen od kredibilnog dobavljača11.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju troškova za nabavku sledećeg:

- pomoćni neproizvodni materijal (sredstva za čišćenje i održavanje, režijski, ostali, kancelarijski materijal i sl.);

- sitan inventar, pojedinačni i rezervni delovi, potrošni materijal koji se montira na mašine/alat (brusne ploče, burgije, igle, ofset ploče i dr.);

- pogonski materijal (gorivo, mazivo) i energija;

- auto gume;

- sredstva za zaštitu i prihranu poljoprivrednih kultura, hrana i dodaci za ishranu životinje, semenska roba i sadni materijal i dr;

- piće, namirnice i ambalažu u ugostiteljstvu u cilju neposrednog posluživanja12;

- trgovačka, merkantilna i zrnasta roba za dalju prodaju. Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili je namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.

_________________
10 Osnovni materijal ulazi u gotov proizvod neposredno - predstavlja njegov sastavni deo. Komercijalna (prodajna) ambalaža u koju se proizvod neposredno pakuje i čini sastavni ili noseći deo proizvoda i nije namenjena magacinskom skladištenju ili transportu.
11 za koga se na osnovu javno dostupnih informacija, može nesumnjivo zaključiti da se bavi proizvodnjom / uvozom / distribucijom traženog repromaterijala. U suprotnom, Komisija može da zatraži dodatnu dokumentaciju.
12 Predmet nabavke koji se koristi u Sektoru I - Usluge smeštaja i ishrane (oblast 55 - Smeštaj i 56 - Delatnost pripremanja i posluživanja hrane i pića).

VISINA SREDSTAVA I NAČIN ISPLATE

Član 5

Visina sredstava i način isplate definisaće se tekstom Javnog konkursa.

JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenja prijave na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

- Javni konkurs za dodelu sredstava predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju preduzetnici i privredna društva sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su:

1) upisani u registar APR najkasnije 30. decembra 2023. godine (na neodređeno vreme i imaju aktivan status) i

2) razvrstani na mikro ili mala pravna lica13 ili su preduzetnici paušalni poreski obveznici.

_____________
13 Razvrstavanje pravnih lica i preduzetnika, vrši se u skladu sa čl. 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021 - dr. zakon)

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da nije ostvario neto gubitak u 2023. godini;

2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3) da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem, podrazumeva sa svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);

4) da do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa, ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;14

5) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

6) da za iste namene (predmet prijave) u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;

7) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

8) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nemaju većinsko učešće u vlasništvu;

9) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije15 i da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

10) da nije u teškoćama, prema definiciji iz čl. 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći16;

11) da nije u grupi povezanih lica od kojih su neki od članova velika pravna lica;

12) da mašina/oprema ili repromaterijal nije kupljen od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i od povezanih lica ili društava u skladu sa zakonom17.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme ili repromaterijala).

Pored navedenih uslova, Javnim konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

___________
14 Javnim konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 9. stav 1. tačka 4).
15 Shodno Zakonu o stečaju "Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018.
16 "Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe, 99/2021 - dr. uredbe, 20/2023 - dr. uredbe, 43/2023 - dr. uredbe i 48/2023 - dr. uredbe.
17 Značenje povezanih lica određeno je čl. 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019 i 109/2021) i čl. 2. Zakona o bankama ("Sl. glasnik RS", br. 107/2005, 91/2021 i 14/2015) - kumulativno.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS18

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1)

Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

Za obrtna sredstva iz člana 4., popunjen i potpisan dodatak obrasca - Excel tabela (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);19

2)

Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu), ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa20;

3)

Potvrda Poreske uprave o izvršenoj registraciji za dodeljeni poreski identifikacioni broj (PIB);

4)

Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenju dospelih obaveza javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili kopija overeno kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa;

5)

Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o registrovanim prijavama na osiguranje - isključivo u formatu sa pregledom broja osiguranika prema vrsti zaposlenja i osnovu osiguranja, iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - na dan objavljivanja konkursa.21

Preduzetnici koji paušalno izmiruju svoje obaveze i preduzetnici koji su jedini zaposleni, uz uverenje samostalno prilažu i kopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje (M obrazac);

6)

Potvrda APR da privrednom subjektu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu) ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa;

7)

Potvrda APR da za privredni subjekat nije registrovan postupak likvidacije, kao i da nije pokrenut stečajni postupak pred nadležnim sudom (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu), ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa;

8)

(a)

Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:
- za 2023. godinu: kopija Finansijskog izveštaja (Bilans stanja, Bilans uspeha i Statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2023. godine, u formatu koji je predat APR;22
- za 2024. godinu: Bruto bilans ili Zaključni list na dan 31. decembar 2024. godine;

 

(b)

Paušalni poreski obveznici:

- Kopija obrasca KPO za 2023. i 2024. godinu;
- Potvrde od svih poslovnih banaka o prometu na računu za 2023. i 2024. godinu;
- Kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2023. i 2024. godinu;

9)

(a)

Za osnovna sredstva iz člana 3.

Mašine/oprema: E-faktura / račun / račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 31. januara 2024. godine do dana zaključenja Javnog konkursa);

Za nabavku vozila (iz čl. 3, st. 4, al. 1) i očitana saobraćajna dozvola (overena kod nadležnog organa za overu) ili odgovarajuća potvrda MUP23;

 

(b)

Za obrtna sredstva iz člana 4.

Repromaterijal: E-faktura / račun / račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 17. septembra 2024. godine do dana zaključenja Javnog konkursa);

 

Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):
(10-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;
(10-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(10-3) o statusu;
(10-4) o povezanim licima;
(10-5) o starosti za osnovna sredstva;
(10-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(10-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;
(10-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
(10-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(10-10) da se ne vode sudski postupci;
(10-11) o smanjenju broja zaposlenih lica;
(10-12) o istinitosti i verodostojnosti datih podataka.

Sekretarijat zadržava pravo da Javnim konkursom traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko učesnik na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostaviti izjavu o broju zaposlenih OSI (u slobodnoj formi) overenu kod nadležnog organa za overu.

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu dobitnik nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluga u periodu 2023-2025. godine priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

U slučaju da se podnosi prijava za refundaciju troškova nabavke polovne mašine/opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka (vidi Izjavu broj 10-5).

Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.24

Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa definiše dodatnu dokumentaciju.

______________
18 Shodno čl. 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/2014, 22/2015 i 87/2018) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
19 Dodatak obrasca predstavlja pregled računa i plaćanja po dobavljačima.
20 Učesnik na Javnom konkursu obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu).
21 Javnim konkursom će se bliže urediti uslov iz čl. 10, st. 1, tč. 5).
22 Učesnik na Javnom konkursu je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, dužan je da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
23 U slučaju iz fusnote 3 ovog Pravilnika, rok za dostavljanje je najkasnije 15 dana od dana zaključenja Javnog konkursa.
24 Učesnik na Javnom konkursu, na obrascu koji je sastavni deo prijave, treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u čl. 10, st. 1, pod tč. 2), i 5) pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti.

NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVE

Član 11

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU OSNOVNIH ILI OBRTNIH SREDSTAVA U 2025. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 8 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 12

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije ocenjuju prijave na osnovu kriterijuma iz čl. 14. ovog Pravilnika.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije, sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 13

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu);25

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima, odnosno Ekscel tabela nije popunjena u skladu sa obrascem iz čl. 10. st. 1) tč. 1. stav 2);

- prijave u kojima vrednost za osnovna sredstva iz člana 3. ili obrtna sredstva iz člana 4. iznose do 437.500,00 dinara bez PDV.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu;

- kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

_____________
25 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

KRITERIJUMI ZA OCENU PRIJAVA

Član 14

Komisija daje predlog odluke za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište / registrovana pj učesnika Javnog konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

9

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju
(kumulativni uslov: žena je (su)vlasnica i odgovorno lice - direktorica registrovana u APR)

Preduzetnica /100% vlasnica privrednog društva

10

51 - 99% u vlasništvu žene(a)

5

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

4

Broj zaposlenih na neodređeno vreme

Od 11 i više

15

Od 6 do 10

10

Do 5

5

5

Zaposlenost OSI

Ima zaposlenih OSI

3

Nema zaposlenih OSI

0

6

Procenjeni uticaj subvencije na konkurentnost u oblasti poslovanja

Nedovoljan, srednji, visok, izuzetno visok

0 - 15

7

Procenjeni uticaj finansijske podrške na efikasnost poslovanja

Značajno

15

Zadovoljavajuće (primereno)

10

Minimalno

5

Neznatno

0

8

Procenjena dobrobit za društvo /lokalnu sredinu

Neznatna, dobra, srednja, visoka

0 - 15

9

Procenjena održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoka

15

Srednja

10

Nedovoljna

5

Nema

0

10

Procenjeni uticaj subvencije na razvoj privrede AP Vojvodine

Nema, nedovoljno, srednje, visoko

0 - 15

11

Planirani broj novozaposlenih lica na osnovu subvencije (2025.-2026. godina)

Od 6 i više

10

Od 1 do 5

5

Ne planira novo zapošljavanje

0

12

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2023.-2025. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

10

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

13

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda / usluge (2023.-2025. god)

Da

3

Ne

0

Pored navedenih kriterijuma, Javnim konkursom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 15

Učesnik na Javnom konkursu kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;

- da osnovno sredstvo iz člana 3. - mašine/opremu neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 12 meseci od dana potpisivanja Ugovora

- ili

- da obrtna sredstva iz člana 4. - repromaterijal neće otuđiti, niti ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da ga je ili da će ga u potpunosti iskoristiti do kraja 2025. godine.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora:

1. otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor26, i da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JB-KJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava);

2. dostavi dopis - izveštaj o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju troškova, u roku od 20 dana od dana donošenja Odluke, i to:

a) za nabavku osnovnog sredstva iz čl. 3. - mašina/opreme: kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. ili

b) za nabavku obrtnog sredstva iz čl. 4. - repromaterijal: kopije odgovaraće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača, i/ili materijalne kartice repromaterijala i sl.), i dr.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Na osnovu Odluke, a nakon dostavljenog dopisa - izveštaja o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

____________
26 U skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i uslovima i načinu za otvaranje i ukidanja podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor ("Sl. glasnik RS", br. 11/2023 i 84/23)

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 16

Korisnik sredstava dužan je da:

- do isteka roka od šest meseci počev od dana objavljivanja Javnog konkursa ne smanji broj zaposlenih na neodređeno vreme za više od 10%;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku osnovnih ili obrtnih sredstava učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 12 meseci od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Pored navedenog dužan je i da:

a) osnovna sredstva iz člana 3. - mašine/opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata i da je zadrži u svom posedu27 najmanje 12 meseci od potpisivanja ugovora, odnosno

b) obrtna sredstva iz člana 4. - repromaterijal u potpunosti utroši do kraja 2025. godine.

______________
27 Ne otuđi i da ne da drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje

PRAĆENJE IZVRŠENJA UGOVORA

Član 17

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 12 meseci od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

RAČUNANJE ROKOVA

Član 18

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

ZAVRŠNE ODREDBE28

Član 19

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/opreme u 2024. godini, broj: 000007742 2024 09425 002 000 401 117 od 11. januara 2024. godine29 i Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala u 2024. godini, broj: 002626666 2024 09425 002 000 401 117 od 11. septembra 2024. godine30.

_____________
28 Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu
29 "Sl. list APV", br. 1/2024 i 2/202
30 "Sl. list APV", br. 40/2024

Član 20

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".