ODLUKAO ORGANIZACIJI I NAČINU OBAVLJANJA POSLOVA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI ZA POTREBE POKRAJINSKIH ORGANA("Sl. list AP Vojvodine", br. 4/2025) |
Ovom odlukom uređuje se organizacija i način obavljanja poslova, planiranje i sprovođenje centralizovanih javnih nabavki od strane Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa, kao tela za centralizovane javne nabavke (u daljem tekstu: Uprava), za potrebe pokrajinskih organa kao naručioca.
II NARUČIOCI ČIJE SE POTREBE OBEZBEĐUJU PREKO UPRAVE
Pokrajinski organi, u smislu ove odluke, su:
1. Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine,
2. Služba Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine,
3. Pokrajinska vlada,
4. Sekretarijat Pokrajinske vlade,
5. Pokrajinski zaštitnik građana - Ombudsman,
6. Pravobranilaštvo Autonomne pokrajine Vojvodine,
7. pokrajinski sekretarijati,
8. pokrajinske posebne upravne organizacije,
9. stručne službe koje osniva Pokrajinska vlada.
Izuzetno, na osnovu akta Pokrajinske vlade Uprava može da sprovede postupak javne nabavke za potrebe naručioca koji nisu navedeni u stavu 1. ovog člana.
III PREDMET CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI
Predmet centralizovanih javnih nabavki koje sprovodi Uprava, bez obzira na procenjenu vrednost nabavke, su sledeća dobra i usluge:
1) dobra:
(1) kancelarijski materijal,
(2) toneri,
(3) sitan kancelarijski inventar
(4) klima uređaji,
(5) goriva i maziva,
(6) auto gume,
(7) prevozna sredstva,
(8) računarska oprema - hardver,
(9) računarska oprema - softver,
(10) kancelarijski nameštaj,
(11) tepisi i tepih staze,
(12) telefoni - fiksni i mobilni,
(13) pečati, faksimili i štambilji.
2) usluge:
(1) usluge održavanja i popravke računarske opreme - računara, štampača, multifunkcionalnih uređaja i komunikacione opreme,
(2) usluge održavanja i popravke vozila,
(3) elektronske komunikacione usluge - usluga prenosa putem optičkih vlakana,
(4) elektronske komunikacione usluge - usluge mobilne telefonija,
(5) usluge fiksne telefonije,
(6) elektronske komunikacione usluge - internet,
(7) usluge kablovske televizije (IP),
(8) osiguranje imovine, zaposlenih i vozila, osim usluga putničkog zdravstvenog osiguranja,
(9) zdravstvene usluge.
Izuzetno, na osnovu akta Pokrajinske vlade, ukoliko postoje opravdani i objektivni razlozi, Uprava može da sprovede kao centralizovan postupak javne nabavke nabavku dobara ili usluga koje nisu navedene u stavu 1. ovog člana.
IV NAČIN PLANIRANJA I SPROVOĐENJA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI
Pokrajinski organi za čije potrebe Uprava sprovodi postupke centralizovanih javnih nabavki, planiraju nabavke, ispituju tržište u saradnji sa stručnim službama Uprave i podatke o svojim potrebama dostavljaju na način i u rokovima koji će biti utvrđeni uputstvom koje će Uprava doneti u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke.
Na osnovu prikupljenih podataka Uprava sačinjava predlog odluke kojom se određuju centralizovane javne nabavke dobara i usluga koje će sprovoditi Uprava u zavisnosti od perioda trajanja ugovora, odnosno okvirnih sporazuma koji su prethodno zaključeni za isti predmet javne nabavke.
Odluku iz stava 2. ovog člana Pokrajinska vlada doneće do 01. avgusta tekuće godine za narednu godinu.
Na osnovu odluke iz stava 3. ovog člana Uprava će doneti godišnji plan centralizovanih javnih nabavki.
Sadržaj Plana centralizovanih javnih nabavki propisan je zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Uprava dostavlja Pokrajinskoj vladi na saglasnost Predlog godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki, u roku do 60 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za narednu godinu.
U roku od 10 dana od dana dobijanja saglasnosti Pokrajinske vlade, Uprava objavljuje Godišnji plan centralizovanih javnih nabavki na Portalu javnih nabavki.
Uprava na svojoj internet stranici objavljuje izvod iz godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki sa podacima o predmetu javne nabavke i okvirnim datumom pokretanja postupka javne nabavke.
Uprava sprovodi sve vrste postupaka u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Nakon okončanog postupka centralizovane javne nabavke Uprava zaključuje ugovor ili okvirni sporazum za nabavku dobara ili usluga.
Uprava objavljuje na Portalu javnih nabavki sve vrste oglasa i konkursnu dokumentaciju (izmene, dopune, dodatne informacije ili objašnjenja), odluku o zaključenju okvirnog sporazuma/dodeli ugovora i obaveštenje o dodeli ugovora u skladu sa zakonom, kao i podatke iz godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki.
V USLOVI ZA OBAVLJANJE POSLOVA JAVNIH NABAVKI
U sprovođenju postupaka centralizovanih javnih nabavki, naročito u pogledu ispitivanja tržišta, sačinjavanja specifikacije za pojedinačni predmet nabavke, i drugih poslova angažuju se raspoloživi resursi odgovarajućih sektora obrazovanih u okviru Uprave.
Uprava, pored poslova centralizovanih javnih nabavki može, u meri u kojoj je kadrovski i tehnički osposobljena, obavljati i pomoćne poslove koji se sastoje u pružanju podrške poslovima planiranja i realizacije postupaka nabavke, naročito u pogledu:
1) pružanja tehničke podrške i pomoći koja naručiocima omogućava dodelu ugovora o javnoj nabavci ili zaključivanje okvirnih sporazuma;
2) savetovanja u pogledu planiranja, pripreme obrazaca, sprovođenja postupaka javne nabavke i istraživanja tržišta;
3) pripreme i sprovođenja postupaka javne nabavke u ime i za račun određenog naručioca po zaključku Pokrajinske vlade.
Pokrajinska vlada najkasnije do 01. marta 2025. godine donosi odluku kojom se određuju centralizovane javne nabavke dobara i usluga za 2025. godinu.
Uprava najkasnije do 01. aprila 2025. godine dostavlja Pokrajinskoj vladi na saglasnost Predlog godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki za 2025. godinu.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".