PRAVILNIKO DODELI BUDŽETSKIH SREDSTAVA POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA OBRAZOVANJE, PROPISE, UPRAVU I NACIONALNE MANJINE - NACIONALNE ZAJEDNICE ZA FINANSIRANJE I SUFINANSIRANJE PROJEKTA U OBLASTI PODIZANJA KVALITETA OBRAZOVNO-VASPITNOG PROCESA OSNOVNOG I SREDNJEG OBRAZOVANJA - TROŠKOVI OBUKE TALENTOVANIH UČENIKA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA SA TERITORIJE AP VOJVODINE I ANGAŽOVANJA STRUČNIH SARADNIKA NA ANDREVLJU ZA 2025. GODINU("Sl. list AP Vojvodine", br. 5/2025) |
Ovim pravilnikom se uređuje način, uslovi, prioriteti i kriterijumi za dodelu budžetskih sredstava (u daljem tekstu: sredstva) za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina), u skladu sa aproprijacijama odobrenim odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine u okviru posebnog razdela Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine - nacionalne zajednice (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Svi pojmovi koji se koriste u ovom pravilniku u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.
Opredeljena sredstva su namenjena za unapređenje kvaliteta osnovnog i srednjeg obrazovanja - za finansiranje i sufinansiranje troškova učestvovanja talentovanih učenika osnovnih i srednjih škola sa teritorije AP Vojvodine i stručnih saradnika (ili nastavnika u izuzetnim slučajevima) u svojstvu realizatora predviđenih aktivnosti iz sfere prirodnih i društvenih nauka, umetnosti i kulture koje će se održavati u periodu mart-decembar 2025. godine, u Centru za privredno-tehnološki razvoj "Andrevlje" na Andrevlju.
Visina i način dodele sredstava
Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno: 15.000.000,00 dinara, od kojih 5.000.000,00 dinara za osnovne škole i 10.000.000,00 dinara za srednje škole.
Osnovne škole mogu konkurisati za:
1) troškove smeštaja i ishrane učenika svojih škola (za sedmi i osmi razred), radi njihovog učešća u predviđenim aktivnostima, za 5 punih pansiona;
2) troškove smeštaja, ishrane i naknade za rad stručnog saradnika (ili nastavnika u izuzetnim slučajevima) njihovih škola, koji će biti angažovan u svojstvu realizatora predviđenih aktivnosti učenika, takođe 5 punih pansiona, koji će biti prisutan svih 6 dana i koji će pratiti učenike u ostvarivanju svih planiranih aktivnosti.
Srednje škole mogu konkurisati za:
1) troškove smeštaja i ishrane učenika njihovih škola (za drugi i treći razred), radi njihovog učešća u predviđenim aktivnostima, za 5 punih pansiona;
2) troškove smeštaja, ishrane i naknade za rad stručnog saradnika (ili nastavnika u izuzetnim slučajevima) njihovih škola, koji će biti angažovan u svojstvu realizatora predviđenih aktivnosti učenika, takođe 5 punih pansiona, koji će biti prisutan svih 6 dana i koji će pratiti učenike u ostvarivanju svih planiranih aktivnosti.
Potrebno je da škole prijave 10 učenika i 1 stručnog saradnika (ili nastavnika u izuzetnim slučajevima), koji ispunjavaju predviđene kriterijume.
Programi i projekti iz člana 1. ovog pravilnika finansiraju se i sufinansiraju putem konkursa (u daljem tekstu: konkurs), koji se raspisuje najmanje jednom godišnje, u skladu sa finansijskim planom Sekretarijata.
Konkurs sadrži podatke o nazivu akta na osnovu kog se raspisuje konkurs, visinu ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po konkursu, o tome ko može da se prijavi na konkurs i za koje namene, kriterijume po kojima će se rangirati prijave na konkurs, način i rok za podnošenje prijava na konkurs, kao i drugu dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenost uslova i kriterijuma za podnošenje prijave na konkurs.
Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, a obaveštenje o konkursu i adresa internet prezentacije na kojoj je objavljen konkurs, objavljuju se u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju za celu teritoriju Republike Srbije.
Konkurs ili obaveštenje o javnom konkursu i adresa internet prezentacije na kojoj je objavljen konkurs, mogu se objaviti i na jezicima nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica, koji su u službenoj upotrebi u radu organa Autonomne pokrajine Vojvodine.
Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.
Pravo na dodelu sredstava imaju ustanove osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja na teritoriji AP Vojvodine čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave.
Prijava na konkurs podnosi se na jedinstvenom obrascu koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata u roku koji po pravilu ne može biti kraći od 30 dana od dana objavljivanja konkursa.
Konkurs je otvoren od 29. januara 2025. godine do 28. februara 2025. godine.
Uz prijavu na Konkurs, podnosi se popunjen jedinstveni obrazac prijave sa brojem učenika kao i stručnim saradnikom (ili nastavnikom u izuzetnim slučajevima) za koje škola aplicira (u delu obrasca prijave koji se odnosi na učenike - upisuje se samo broj učenika bez navođenja ličnih podataka učenika, a u delu obrasca prijave koji se odnosi na stručnog saradnika (ili nastavnika u izuzetnim slučajevima), potrebno je da se za tog stručnog saradnika (ili nastavnika u izuzetnim slučajevima) - bez navođenja ličnih podataka, navedu kompetencije i pol.
Osnovne i srednje škole dokaze o ispunjenosti uslova za učenike i stručne saradnike (ili nastavnike u izuzetnim slučajevima) dostavljaju na zahtev Sekretarijata, prilikom sačinjavanja rasporeda učešća, a za tačnost podataka navedenih u obrascu prijave, odgovoran je direktor škole.
Ukoliko prijavu potpisuje lice po ovlašćenju, neophodno je priložiti uredno ovlašćenje za potpisivanje iste.
Uz Prijavu na Konkurs, popunjava se i Zdravstveni list učenika koji je neophodno popuniti i dostaviti stručnom saradniku (ili nastavniku u izuzetnim slučajevima) škole koji će biti u pratnji deteta. Zdravstveni list se ne dostavlja Sekretarijatu.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, po potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije, te ukoliko u roku od 8 dana, podnosilac prijave ne postupi po zahtevu za dopunu dokumentacije, Sekretarijat će prijavu smatrati nepotpunom.
Komisija za sprovođenje konkursa
Pokrajinski sekretar nadležan za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa..
Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).
Sukob interesa postoji ako su član Komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj) zaposleni ili članovi organa korisnika koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog pravnog subjekta povezanog na bilo koji način sa tim korisnikom, ili u odnosu na te korisnike ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.
Član Komisije potpisuje izjavu pre preduzimanja prve radnje u vezi sa konkursom.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije. O rešavanju sukoba interesa Sekretarijat odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u Komisiju novog člana kao zamenu.
Nakon isteka roka za podnošenje prijava, Komisija pristupa razmatranju prijava.
Komisija će rešenjem odbaciti nepotpune ili nepravilno popunjene prijave tj. prijave u kojima nisu popunjena sva obavezna polja (polja koja nisu obavezna su navedena u obrascu prijave) kao i prijave koje nisu potpisane i pečatirane, kao i neblagovremene prijave.
Komisija će rešenjem odbaciti i nedopuštene prijave, i to:
• prijave podnete od strane lica koja su neovlašćena i subjekata koji nisu predviđeni konkursom;
• prijave koje se ne odnose na konkursom predviđene namene iz člana 2. ovog Pravilnika;
• prijave koje se odnose na nabavku opreme, investiciona ulaganja ili stalne troškove i redovnu delatnost podnosioca prijave;
• prijave podnosioca prijava koji nisu podneli izveštaj o utrošku i korišćenju dodeljenih sredstava za prethodnu godinu, odnosno za koje se utvrdi iz izveštaja da su nenamenski utrošili ta sredstva kao ni prijave podnosioca koji nisu izmirili obaveze po prethodnim konkursima Sekretarijata u smislu dostavljanja fotografija ili video materijala kao dokaza o realizovanim aktivnostima;
• prijave podnosioca prijava koji narativni/finansijski izveštaj o realizaciji programa/projekata iz prethodne godine nisu dostavili u predviđenim rokovima;
• prijave koje se odnose na nabavku opreme ili održavanje opreme koja je u funkciji realizaciji projekta, kao ni ostale kapitalne troškove.
Podnosilac prijave ima pravo da podnese žalbu na rešenje o odbacivanju u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja. Odluku o žalbi, koja mora biti obrazložena, Sekretarijat donosi u roku od 15 dana od dana njenog prijema.
Prilikom razmatranja prijava na Konkurs, Komisija će uzeti u obzir programe i projekte u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, koji se odnose na:
1. Modernizaciju vaspitno-obrazovnog rada
- osavremenjivanje nastavnog procesa putem inovativnosti i kreativnosti svih učesnika,
2. Usaglašavanje obrazovanja sa potrebama tržišta rada
- unapređivanje preduzetničkog duha, razvoj praktičnih i životnih veština, profesionalna orijentacija i karijerno vođenje, podizanje kvaliteta stručne prakse,
3. Podrška inkluzivnom obrazovanju i prevenciji ranog napuštanja formalnog obrazovanja
- podrška učenicima sa izuzetnim sposobnostima, razvoj talenata u skladu sa njihovim obrazovno-vaspitnim potrebama (prilagođavanjem načina i uslova rada, obogaćivanjem i proširivanjem nastavnih sadržaja, takmičenjima učenika koja nisu u organizaciji Ministarstva prosvete /međuregionalna, međunarodna).
Kriterijumi za dodelu sredstava po konkursu
Redni broj |
Kriterijumi |
Bodovi |
1. |
stepen uključenosti ciljne grupe kojoj je program/projekat namenjen; |
0-30 |
2. |
dosadašnja iskustva u realizaciji programa/projekata koji doprinose unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada; |
0-10 |
3. |
kriterijumi za učenike: ovim projektom mogu biti obuhvaćeni učenici koji su učestvovali najmanje na opštinskim takmičenjima iz oblasti prirodnih i društvenih nauka, kulture i umetnosti ili koji su prethodni razred završili sa najmanje vrlo dobrim uspehom; |
0-10 |
4. |
kriterijumi za stručne saradnike (ili nastavnike u izuzetnim slučajevima): diploma o odgovarajućem obrazovanju u skladu sa odgovarajućim propisima; |
0-10 |
5. |
poštovanje specifičnosti ustanove i socijalne politike lokalne samouprave: |
0-10 |
Odlučivanje o dodeli sredstava po konkursu
U skladu s kriterijumima definisanim u Konkursu i Pravilniku, Komisija formira rang listu podnosioca prijava, s predlogom za raspodelu sredstava opredeljenih Konkursom.
Komisija je u obavezi da predlog raspodele sredstava, sačini u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava i da ga zajedno s rang listom, dostavi pokrajinskom sekretaru na odlučivanje.
Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije s rang listom i odlučuje o raspodeli sredstava osnovnim i srednjim školama, učesnicima konkursa, rešenjem.
Rešenje iz stava 1. ovog člana jeste konačno.
Rešenje iz stava 1. ovog člana sa tabelarnim pregledom koji sadrži podatke o dodeli sredstava objavljuje se na internet prezentaciji Pokrajinskog sekretarijata.
Obavezu za dodelu sredstava Pokrajinski sekretarijat preuzima na osnovu ugovora, u smislu zakona kojim se uređuje budžetski sistem.
Dodeljena sredstva isplaćuju se nakon zaključenja Ugovora, a na osnovu pojedinačnih rešenja o isplati, u skladu s dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.
Ukoliko korisnik sredstava ne potpiše ugovor u roku koji je odredio Sekretarijat, smatraće se da je odustao od podnete prijave.
U slučaju da se, usled razloga na koje Sekretarijat ne može uticati, dodeljena sredstva ne mogu preneti na račune korisnika sredstava, Sekretarijat ima pravo da raskine ugovor.
Korišćenje dodeljenih sredstava i obaveze korisnika sredstava
Korisnik je dužan da dodeljena sredstva koristi namenski i zakonito, a neutrošena sredstva da vrati u budžet AP Vojvodine.
Korisnik je u obavezi da podnese izveštaj o korišćenju sredstava, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od utvrđenog roka za realizaciju namene, za koju su sredstva dodeljena, s pripadajućom dokumentacijom koju su overila odgovorna lica.
Korisniku koji ne dostavi izveštaj u propisanom roku, šalje se opomena.
Ukoliko ni nakon 8 dana od dana prijema opomene ne dostavi kompletan narativni i finansijski izveštaj, korisnik je u obavezi da izvrši povraćaj sredstava u budžet APV i gubi pravo apliciranja prilikom raspisivanja sledećeg konkursa.
Korisnik je u obavezi da dobijena sredstva vrati u budžet AP Vojvodine, ukoliko se utvrdi da se sredstva ne koriste za realizaciju namene za koju su dodeljena.
U slučaju sumnje da dodeljena sredstva u pojedinim slučajevima nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred nadležnom budžetskom inspekcijom, radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.
U cilju praćenja realizacije programa ili projekta, sekretarijat može realizovati monitoring posete. Sekretarijat izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", a biće postavljen i na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.