ODLUKAKOJOM SE UTVRĐUJU OPŠTI PROGRAM OBUKE ZA 2025. GODINU I PROGRAM OBUKE RUKOVODILACA ZA 2025. GODINU("Sl. list AP Vojvodine", br. 59/2024) |
Utvrđuje se Opšti program obuke za 2025. godinu, koji je sastavni deo ove odluke.
Utvrđuje se Program obuke rukovodilaca za 2025. godinu, koji je sastavni deo ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".
OPŠTI PROGRAM OBUKE ZA 2025. GODINU
SADRŽAJ
1. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: LIČNI RAZVOJ |
5 |
1.1. |
PREZENTACIJA |
5 |
1.2. |
TEHNIKE ZA RAST PRODUKTIVNOSTI |
5 |
1.3. |
UPRAVLJANJE PROMENAMA |
6 |
1.4. |
KOLIKO SMO EMOCIONALNO INTELIGENTNI |
6 |
1.5. |
ANTI - STRES RADIONICA |
7 |
1.6. |
TEHNIKE SAMOMOTIVACIJE |
7 |
1.7. |
KAKO UNAPREDITI INTERPERSONALNE VEŠTINE |
8 |
2. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DOBRA UPRAVA |
8 |
2.1. |
ELEKTRONSKO KANCELARIJSKO POSLOVANJE |
8 |
3. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA |
9 |
3.1. |
ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA |
9 |
3.2. |
PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA |
9 |
3.3. |
ZAŠTITA PRAVA OSOBA SA INVALIDITETOM |
10 |
3.4. |
ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI |
10 |
4. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DIGITALNA PISMENOST |
11 |
4.1. |
NAPREDNA OBRADA TEKSTA |
11 |
4.2. |
BEZBEDNO KORIŠĆENJE IKT |
12 |
4.3. |
TABELARNE KALKULACIJE |
12 |
5. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: POSLOVNA KOMUNIKACIJA |
13 |
5.1. |
MOĆ POVRATNE INFORMACIJE |
13 |
5.2. |
VEŠTINE UPRAVLJANJA I REŠAVANJA KONFLIKATA |
13 |
5.3. |
ASERTIVNA KOMUNIKACIJA |
14 |
6. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE NORMATIVNIM PROCESOM |
14 |
6.1. |
PRIMENA GRAMATIČKIH, STILSKIH I PRAVOPISNIH PRAVILA U IZRADI PROPISA |
14 |
7. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: PREVENCIJA KORUPCIJE |
15 |
7.1. |
ETIKA I INTEGRITET |
15 |
7.2. |
SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA, KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA I REGISTRI |
15 |
7.3. |
IZRADA, SPROVOĐENJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA PLANOVA INTEGRITETA |
16 |
7.4. |
ZAŠTITA UZBUNJIVAČA |
16 |
7.5. |
PRAVO NA PRISTUP INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA |
17 |
8. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVNI POSTUPAK |
18 |
8.1. |
TOK PRVOSTEPENOG UPRAVNOG POSTUPKA DO DONOŠENJA REŠENJA |
18 |
8.2. |
REDOVNA I VANREDNA PRAVNA SREDSTVA U UPRAVNOM POSTUPKU |
18 |
8.3. |
IZRADA OBRAZLOŽENJA ODLUKE U UPRAVNOM POSTUPKU |
19 |
8.4. |
PRIMENA ZUP-A U PRAKSI |
19 |
9. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INSPEKCIJSKI NADZOR |
20 |
9.1. |
SPORAZUM O PRIZNANJU PREKRŠAJA |
20 |
9.2. |
IZVRŠENJE REŠENJA DONETOG U POSTUPKU INSPEKCIJSKOG NADZORA |
20 |
9.3. |
PROCENA RIZIKA I SRAZMERNOST U INSPEKCIJSKOM NADZORU |
21 |
9.4. |
NALOG ZA INSPEKCIJSKI NADZOR |
21 |
9.5. |
PREVENTIVNO DELOVANJE INSPEKCIJE |
21 |
10. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: FINANSIJSKO MATERIJALNO POSLOVANJE |
22 |
10.1. |
FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLA |
22 |
10.2. |
OCENA I PRAĆENJE KAPITALNIH PROJEKATA |
23 |
10.3. |
IZRADA FINANSIJSKIH PLANOVA KORISNIKA |
23 |
|
ZELENO BUDŽETIRANJE |
23 |
11. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: JAVNE NABAVKE |
24 |
11.1. |
JAVNE NABAVKE - PRIPREMA KONKURSNE DOKUMENTACIJE |
24 |
11.2. |
NABAVKE NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE |
24 |
12. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PROGRAMIMA I PROJEKTIMA I MEĐUNARODNOM RAZVOJNOM POMOĆI |
25 |
12.1. |
INSTRUMENT ZA PRETPRISTUPNU POMOĆ EVROPSKE UNIJE |
25 |
12.2. |
UPRAVLJANJE PROJEKTNIM CIKLUSOM |
25 |
13. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA |
26 |
13.1. |
ULOGA KADROVSKIH JEDINICA U UPRAVLJANJU LJUDSKIM RESURSIMA ZASNOVANA NA KOMPETENCIJAMA |
26 |
13.2. |
PROPISI I PROCEDURE U PROCESU ZAPOŠLJAVANJA I METODE I TEHNIKE U ODABIRU KADROVA |
26 |
13.3. |
UTVRĐIVANJE RADNIH CILJEVA I OCENJIVANJE SLUŽBENIKA I KARIJERNI RAZVOJ |
27 |
13.4. |
ANALIZA OPISA POSLOVA RADNOG MESTA I IZRADA PRAVILNIKA O UNUTRAŠNJEM UREĐENJU I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA ZASNOVANO NA KOMPETENCIJAMA |
28 |
13.5. |
DISCIPLINSKA ODGOVORNOST |
28 |
13.6. |
SPREČAVANJE ZLOSTAVLJANJA NA RADU - MOBING |
29 |
13.7. |
OBUKA ZA PROCENU PONAŠAJNIH KOMPETENCIJA |
30 |
13.8. |
KORIGOVANJE LOŠEG RADNOG UČINKA I PONAŠANJA |
30 |
14. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PODACIMA |
31 |
14.1. |
KAKO KREIRATI DOBAR IZVEŠTAJ |
31 |
14.2. |
NAPREDNE FUNKCIJE U EKSELU |
31 |
15. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
32 |
15.1. |
ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
32 |
15.2. |
SAVLADAJTE TREMU PRE NEGO ŠTO ONA SAVLADA VAS |
32 |
15.3. |
POSLOVNI PROTOKOL |
33 |
16. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INFORMATIČKI POSLOVI |
33 |
16.1. |
INFORMACIONA BEZBEDNOST - IKT SISTEMI OD POSEBNOG ZNAČAJA |
33 |
16.2. |
UPRAVLJANJE INFORMACIONIM I BEZBEDNOSNIM RIZICIMA |
34 |
17. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: RODNA RAVNOPRAVNOST |
35 |
17.1. |
RODNO SENZITIVNI JEZIK U JAVNOJ UPRAVI |
35 |
17.2. |
OBUKA LICA ZADUŽENIH ZA RODNU RAVNOPRAVNOST |
35 |
18. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ZELENA AGENDA |
36 |
18.1. |
ZELENE JAVNE NABAVKE |
36 |
18.2. |
ŽIVOTNI STIL BEZ OTPADA |
37 |
1. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: LIČNI RAZVOJ
Naziv programa obuke |
1.1. PREZENTACIJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje informacijama. |
Cilj programa |
Obezbediti polaznicima uvid u to šta se smatra dobrom prezentacijom i koji su njeni neprijatelji. Osposobiti ih da uspešno izvedu prezentaciju na profesionalan i moderan način. |
Opis programa i tematskih celina |
Struktura prezentacije; Elementi i alatke prezentacije; Kontrola glasa; Kontrola tela; Proces pripreme prezentacije (tehnika 5P); Taktike i metodologija dobre prezentacije; Upravljanje tremom; Tehnike za izvođenje prezentacije; Interaktivan odnos sa publikom; Tajne vrhunskih prezentera. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
1.2. TEHNIKE ZA RAST PRODUKTIVNOSTI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata. |
Cilj programa |
Ovladavanje tehnikama i principima za svakodnevno unapređenje rezultata rada i povećanje produktivnosti svakog člana tima. Upoznavanje sa najnovijim svetskim istraživanjima i metodima za povećanje produktivnosti kako rukovodioca tako i tima ljudi kojima upravlja. |
Opis programa i tematskih celina |
Ljudska psiha i produktivnosti; Prepreke koje blokiraju kontinuirani rast produktivnosti; Navike najproduktivnijih i najuspešnijih pojedinaca; Moderne tehnike za unapređenje produktivnosti zaposlenih; Korišćenje trening priručnika; "Musltitasking" i rast produktivnosti; Saveti za povećanje lične i timske produktivnosti. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
1.3. UPRAVLJANJE PROMENAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Orijentacija ka učenju i promenama. |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta polaznika za primenu različitih pristupa upravljanja promenama u radnom okruženju putem učenja i za primenu stečenih veština u smanjenju otpora prema promenama. |
Opis programa i tematskih celina |
Promena, funkcije promene i značaj za razvoj organizacije; Tipologija promena - vrste i karakteristike promena; Potreba za promenom i načini reagovanja na promene; Učenje i promene u poslovnom okruženju; Znanje i konkurentnost u savremenom svetu; Otpor promenama; Model upravljanja promenom; Elementi plana upravljanja promenom; Agenti promene - osoba ili tim koji upravljaju procesom promene; Kreiranje procesa promene - okvir za upravljanje promenama. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
1.4. KOLIKO SMO EMOCIONALNO INTELIGENTNI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa. |
Cilj programa |
Unapređenje veština razumevanja sopstvenih i tuđih emocija kao osnove za izgradnju i održavanje dobrih međuljudskih odnosa. |
Opis programa i tematskih celina |
Sposobnost empatije (uloga amigdale u našem emocionalnom životu; emocionalna inteligencija; empatija); uloga emocionalne inteligencije u prepoznavanju i upravljanju osećanjima, donošenju odluka, samosvesti i samopouzdanju; primena emocionalne inteligencije u svakodnevnoj komunikaciji (emocionalna inteligencija kao oruđe u sprečavanju i / ili rešavanju konfliktnih situacija). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
1.5. ANTI - STRES RADIONICA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Orijentacija ka učenju i promenama. |
Cilj programa |
Ovladavanje tehnikama koje omogućavaju poboljšavanje fizičkog, mentalnog i emocionalnog stanja i doprinose stvaranju preduslova za kreiranje pozitivnog radnog okruženja. |
Opis programa i tematskih celina |
Igre za pospešivanje opšteg psiho - fizičkog stanja; Tehnike disanja u stresnim situacijama; Tehnike za podizanje radnog elana; Negovanje unutrašnjeg mira; Prevazilaženje tuge; Podizanje nivoa samopouzdanja; Ublažavanje nelagode u stresnim situacijama; Različiti pristupi rešavanja problema u stresnim situacijama. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
1.6. TEHNIKE SAMOMOTIVACIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Orijentacija ka učenju i promenama. |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta zaposlenih za izgradnju odnosa i ponašanja koji će doprineti njihovom osećanju lične sreće. |
Opis programa i tematskih celina |
Različite vrste motivacije i njihove implikacije na svakodnevni život i rad (intrinzička i ekstrinzička motivacija); veza između motivacije i potreba; uloga potreba u ličnom doživljaju sreće i blagostanja - teorija kognitivne evaluacije; značaj odnosa sa drugima (porodica, prijatelji, kolege, šefovi) za lični doživljaj sreće - relevantne teorije, naučna istraživanja i implikacije); Tehnike samomotivacije. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
1.7. KAKO UNAPREDITI INTERPERSONALNE VEŠTINE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa. |
Cilj programa |
Ovladavanje tehnikama za unapređenje interpersonalnih veština. |
Opis programa i tematskih celina |
Šta su to interpersonalne veštine; Emocionalna inteligencija i interpersonalne veštine; Emocionalne kompetencije; Komunikacija kao interpersonalna relacija; Vrste komunikacije; Prepreke u komunikaciji; Konflikti kao smetnja u interpersonalnim relacijama; Liderstvo i interpersonalne relacije; Kako unaprediti interpersonalne veštine; Kako poboljšati interpersonalne veštine. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
2. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DOBRA UPRAVA
Naziv programa obuke |
2.1. ELEKTRONSKO KANCELARIJSKO POSLOVANJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u Republici Srbiji; |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta službenika u oblasti primene pravila i procedura kancelarijskog poslovanja. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam i značaj kancelarijskog poslovanja; Osnovni pojmovi u kancelarijskom poslovanju; Softversko rešenje za obavljanje poslova kancelarijskog poslovanja; Primanje, pregledanje, raspoređivanje i evidentiranje dokumenata i digitalizacija dokumenata; Sastavni delovi službenog akta; Upotreba elektronskog potpisa i pečata; Jedinstvena evidencija o predmetima; Oznake za razvođenje akata; Praćenje efikasnosti i ažurnosti rada organa javne uprave; Dostavljanje elektronskih dokumenata i otpremanje pošte; Arhiviranje predmeta; Elektronski dokument (punovažnost, dokazna snaga, original, kopija i overa); Elektronska identifikacija (šeme elektronske identifikacije koje se koriste u opštenju sa organima javne uprave); Usluge od poverenja; Korišćenje elektronskog potpisa; Elektronski pečat. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
3. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA
Naziv programa obuke |
3.1. ZAŠTITA LJUDSKIH PRAVA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o ostvarivanju i zaštiti ljudskih prava i sloboda, poštovanju načela dobre uprave kao i o značaju internih mehanizama kontrole sa aspekta ljudskih prava i načela dobre uprave. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam Ljudska prava: Pregled međunarodnog okvira u kontekstu međunarodnih obaveza naše države; Mehanizam izveštavanja ugovornih tela UN-a za ljudska prava i Saveta UN za ljudska prava; Pojam, ovlašćenja i obaveze Saveta za praćenje primene preporuka mehanizama UN za ljudska prava; Uloga i značaj korišćenja preporuka mehanizama UN-a za ljudska prava kao operativnog alata u radu i relevantnog osnova za kreiranje aktivnosti i dokumenata u kontekstu unapređenja i zaštite ljudskih prava pripadnika osetljivih društvenih grupa; Ustavni, zakonodavni i strateški okvir u oblasti ljudskih prava; Načela dobre uprave; Građani u posebno osetljivom položaju - odnos organa uprave prema građanima u posebno osetljivom položaju; Specifične mere podrške, pomoći i zaštite građana u posebno osetljivom položaju; Postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada organa uprave; Participacija civilnog društva u promovisanju i zaštiti ljudskih prava. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
3.2. PRAVA PRIPADNIKA NACIONALNIH MANJINA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Upoznavanje polaznika sa pravima pripadnika nacionalnih manjina koja su garantovana pozitivno pravnim propisima, kao i ulogom i obavezama pokrajinskih organa u ostvarivanju prava pripadnika nacionalnih manjina. |
Opis programa i tematskih celina |
Međunarodni standardi manjinskih prava (Okvirna konvencija za zaštitu nacionalnih manjina i Evropska povelja o regionalnim ili manjinskim jezicima); Pregled normativnog i institucionalnog okvira (uključujući strateška dokumenta, ustavna rešenja i domaće zakonodavstvo) o pravima pripadnika nacionalnih manjina; Pojam nacionalne manjine; Opšta pravila o posebnom biračkom spisku nacionalne manjine (normativni okvir, postupak vođenja i ažuriranja podataka u posebnom biračkom spisku, postupak upisa u poseban birački spisak); Istorijat nastanka i pravnog uređenja nacionalnih saveta nacionalnih manjina; Postupak izbora članova nacionalnih saveta nacionalnih manjina (sadržina i domašaj prava na izbor nacionalnih saveta); Prava pripadnika nacionalnih manjina u različitim oblastima društvenog života (kultura, informisanje, obrazovanje, službena upotreba jezika i pisma) i ovlašćenja nacionalnih saveta u navedenim oblastima; Značaj multikulturalnosti; Participacija civilnog društva u zaštiti prava pripadnika nacionalnih manjina. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
3.3. ZAŠTITA PRAVA OSOBA SA INVALIDITETOM |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Upoznavanje polaznika sa specifičnostima senzornih, motoričkih i intelektualnih invaliditeta, kao i sa primerenim i svrsishodnim načinima za prevazilaženje prepreka u komunikaciji sa osobama sa invaliditetom u cilju zaštite njihovih prava. |
Opis programa i tematskih celina |
Medicinska i socijalna definicija invaliditeta; Vrste invaliditeta i njihove specifičnosti u kontekstu potreba za prilagođavanjem; Zaštita od diskriminacije osoba sa invaliditetom u zakonodavstvu Republike Srbije; Procena uticaja javnih politika na ostvarivanje prava osoba sa različitim vrstama invaliditeta; Pristupačnost objekata i površina javne namene, informacija i usluga za osobe sa motoričkim i senzornim invaliditetom; Pristupačnost informacija i usluga za osobe sa intelektualnim invaliditetom i mentalnim smetnjama; Asertivna komunikacija sa osobama sa invaliditetom; Osobe sa invaliditetom u radnom okruženju. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
3.4. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi. |
Cilj programa |
Jačanje kapaciteta učesnika u primeni Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i upoznavanje sa osnovama u oblasti zaštite podataka o ličnosti propisanim Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR), kao i njegovoj usklađenosti sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. |
Opis programa i tematskih celina |
Zaštita podataka o ličnosti - predmet, primena i cilj; Evropski propisi u oblasti zaštite podataka o ličnosti; Ustavne garantije i zakoni o zaštiti podataka o ličnosti u Republici Srbiji; Terminologija, obaveze, prava; Položaj, uloga i praksa Poverenika u zaštiti podataka o ličnosti; Prikupljanje, obrada, analiza i čuvanje podataka o ličnosti u skladu sa zakonskom regulativom; Prava lica na koje se podaci odnose; Izazovi u primeni zaštite podataka o ličnosti; Mehanizmi zaštite prema režimu zaštite podataka o ličnosti; Oblici obrade podataka o ličnosti i rizici koji su izazvani tehnološkim razvojem; Odnos Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i drugih zakona; Antidiskriminacija u primeni Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji prate obradu podataka o ličnosti (tzv. ovlašćena lica za zaštitu podataka o ličnosti), službenici koji vode baze podataka koje sadrže podatke o ličnosti, odnosno službenici koji sprovode praktičnu primenu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kao i službenici koji postupaju po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja. |
4. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: DIGITALNA PISMENOST
Naziv programa obuke |
4.1. NAPREDNA OBRADA TEKSTA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Digitalna pismenost. |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za korišćenje naprednih tehnika u obradi teksta. |
Opis programa i tematskih celina |
Uređivanje teksta (primena efekata na tekst, skrivanje i orijentacija teksta, animacija teksta, WordArt); Sređivanje odlomaka (senčenje i oivičavanje pasusa, strukturiranje, kreiranje novih i primena postojećih stilova teksta i odlomaka); Šabloni; Komentari; Tabela sadržaja, sekcije, stupci; Referenciranje; Zaglavlje dokumenta; Fusnote; Sigurnost; Rad sa objektima u dokumentu (tabele, obrasci/forme, crteži, naslovi slika i tabela); Cirkularna pisma; Makro naredbe; Štampanje dokumenta; Alternativne aplikacije. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
4.2. BEZBEDNO KORIŠĆENJE IKT |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Digitalna pismenost. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja o bezbednom korišćenju IKT u svakodnevnom životu, korišćenje relevantnih tehnika i aplikacija za održavanje bezbedne konekcije na mrežu, bezbedno korišćenje interneta, kao i o upravljanju podacima i informacijama na odgovarajući način. |
Opis programa i tematskih celina |
Koncepti informacione bezbednosti; Motivi sajber napada i tipovi pretnji; Tipovi najčešćih sajber napada; Interne i eksterne sigurnosne pretnje; Autentifikacija i promena lozinki; Sigurni rad na daljinu; Sigurnost periferijskih i mobilnih uređaja; Klasifikacija, privatnost i deljenje podataka; Prepoznavanje phishing napada; Prepoznavanje malicioznog softvera; Bezbedno korišćenje interneta, mejla i veba; Koncepti Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
4.3. TABELARNE KALKULACIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Digitalna pismenost. |
Cilj programa |
Osposobljavanje zaposlenih za samostalnu izradu tabela i obradu podataka u tabelama kao i kreiranje i oblikovanje dijagrama i grafikona. |
Opis programa i tematskih celina |
Osnove korišćenja programa MS Excel (kreiranje i snimanje tabelarnog dokumenta, snimanje dokumenta u drugom formatu, snimanje i otvaranje postojećeg dokumenta; rad sa više dokumenata); Korišćenje ugrađene opcije za pomoć (Help); Upoznavanje sa osnovnim elementima tabele; Rad sa ćelijom (unošenje podataka, formiranje listi, označavanje ćelija, sortiranje, kopiranje, premeštanje i brisanje podataka); Uređivanje redova i kolona u radnom listu; Rad sa radnim listovima (ubacivanje novog, promena naziva, brisanje, kopiranje, premeštanje); Formule i funkcije (rad sa matematičkim i logičkim funkcijama, standardne greške u formulama); Formatiranje podataka u ćelijama; Dijagrami i grafikoni; Pripreme dokumenata za štampu i štampanje. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
5. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: POSLOVNA KOMUNIKACIJA
Naziv programa obuke |
5.1. MOĆ POVRATNE INFORMACIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa.Ponašajna kompetencija: Upravljanje ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika za uspešno davanje i primanje povratnih informacija. |
Opis programa i tematskih celina |
Definicija pojma "povratna informacija"; Značaj povratne informacije u radnom okruženju; Pogodan trenutak za davanje povratne informacije; Model konstruktivnog feedback - a (sendvič tehnika) - informacije o onome što je dobro, gde su nedostaci i kako ih prevazići; Greške prilikom davanja feedback-a; Potencijalne prepreke prilikom davanja povratne informacije; Primanje povratne informacije (saveti i korišćenje feedback - a). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
5.2. VEŠTINE UPRAVLJANJA I REŠAVANJA KONFLIKATA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa; Opšta funkcionalna kompetencija: Poslovna komunikacija. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja, veština i stavova službenika za ostvarivanje uspešne poslovne komunikacije i upravljanja konfliktnim situacijama u radnoj sredini |
Opis programa i tematskih celina |
Istorija i definicija pojma "komunikacija"; Značaj i svrha interpersonalne komunikacije; Osnovni aspekti međuljudske komunikacije; Filtriranje informacija iz spoljašnjeg sveta; Preduslovi za uspešnu komunikaciju; Verbalna i neverbalna komunikacija; Prvi utisak; Fenomenologija konflikta na radu; Vrste konflikata na radu; Uzroci konflikata; Funkcije konflikata na radu; Stilovi ponašanja u konfliktu; Stilovi upravljanja konfliktom; Tehnika postavljanja pitanja; Aktivno slušanje; Asertivna komunikacija; Antidiskriminacija u procesu rešavanja konflikta; Uloga civilnog društva u rešavanju konflikata; Medijacija; Tehnike za pretvaranje konfliktnih situacija u pregovore. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
5.3. ASERTIVNA KOMUNIKACIJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa. Opšta funkcionalna kompetencija: Poslovna komunikacija. |
Cilj programa |
Unapređenje veština asertivne komunikacije kao načina efikasne komunikacije i oblika ponašanja u poslovnom okruženju. |
Opis programa i tematskih celina |
Komunikacija - definicija pojma, priroda i funkcija komunikacije u organizaciji; Stilovi komunikacije - pasivan, agresivan, pasivno-agresivan i asertivan stil komunikacije; Lični stil komunikacije; Asertivnost - pojam, asertivno ponašanje i komunikacija; Tehnike asertivne komunikacije i njihova primena; Uzroci neasertivnosti - barijere u komunikaciji i naša uverenja koja ometaju asertivnost; Asertivna prava i odgovornosti; Asertivno primanje i upućivanje kritike i pohvale - veština davanja konstruktivne povratne informacije u cilju ličnog razvoja i razvoja zaposlenih u organizaciji; Model samosvesne i samopouzdane komunikacije. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
6. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE NORMATIVNIM PROCESOM
Naziv programa obuke |
6.1. PRIMENA GRAMATIČKIH, STILSKIH I PRAVOPISNIH PRAVILA U IZRADI PROPISA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada normativni poslovi. |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za primenu jezičkih nomotehničkih pravila u pripremi propisa. |
Opis programa i tematskih celina |
Zakonodavno-pravni stil; Principi izrade propisa; Jednoznačnost i terminološka i izrazna ujednačenost; Formalna i estetska pravila u izradi propisa; Elementi propisa; Nomotehnika i multidimenzionalnost veštine izrade propisa; Glasovne promene i pravopis; Pravopis u izradi propisa (veliko slovo, spojeno i odvojeno pisanje reči, interpunkcija, skraćenice); Oblici reči u izradi propisa - padeži, upotreba zamenica, glagola i predloga; Slaganje reči - rekcija i kongruencija (najčešće greške); Rečenični sklop, izbor reči, značenje reči u izradi propisa; Tuđice i jezički purizam; Stilistička sredstva raspoloživa u administrativnom jeziku; Birokratski jezik; Birokratizacija svakodnevnog jezika. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji učestvuju u izradi nacrta i predloga propisa. |
7. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: PREVENCIJA KORUPCIJE
Naziv programa obuke |
7.1. ETIKA I INTEGRITET |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Opšta funkcionalna kompetencija: Organizacija i rad organa autonomne pokrajine, odnosno lokalne samouprave u RS. |
Cilj programa |
Upoznavanje službenika sa vrednostima i standardima poželjnog ponašanja i jačanje njihovih kompetencija za prepoznavanje i rešavanje etičkih izazova u radnom okruženju. |
Opis programa i tematskih celina |
Vrednosti javne uprave; Odnos vrednosti, morala i etike; Uloga zaposlenog u javnoj upravi; Integritet i nastanak korupcije na ličnom nivou; Etički kodeks - čuvar etike u radnom okruženju; Organizaciona kultura - etička kultura (model ledenog brega); Javni i privatni interes, sukob interesa zaposlenih; Rizične situacije za nastanak korupcije u radnom okruženju: obavljanje dodatnih poslova, primanje poklona, postupanje sa informacijama, sklapanje ugovora; Pravila za upravljanje rizičnim situacijama; Etička dilema; Analiza etičke dileme i donošenje odluka; Upotreba etičkog kodeksa pri rešavanju dilema; Poterov model rešavanja etičkih dilema; Odgovornost i odgovorno ponašanje u radnom okruženju; Klasifikovanje odgovornog i neodgovornog ponašanja - kvadranti odgovornosti; Transformacija neodgovornog u odgovorno ponašanje - lestvica odgovornosti; Promovisanje etičkog ponašanja i motivisanje pojedinaca da postupaju profesionalno. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
7.2. SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA, KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA I REGISTRI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet; |
Cilj programa |
Sticanje znanja u vezi sa sprečavanjem sukoba interesa i kontrolom imovine funkcionera. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam i vrste sukoba interesa; Nespojivost i kumulacija funkcija; Obaveza prijavljivanja o postojanju sukoba interesa; Zabrana učlanjenja u organe udruženja; Prenos upravljačkih prava za vreme vršenje javne funkcije; Registri i evidencije koje vodi Agencija; Provera izveštaja o imovini i prihodima javnih funkcionera; Postupak utvrđivanja povrede odredaba Zakona o sprečavanju korupcije; Uloga civilnog društva u praćenju sukoba interesa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici koja su ispred organa zadužena za postupanje u skladu sa Zakonom o sprečavanju korupcije. |
Naziv programa obuke |
7.3. IZRADA, SPROVOĐENJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA PLANOVA INTEGRITETA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet. |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za izradu, sprovođenje i praćenje sprovođenja planova integriteta. |
Opis programa i tematskih celina |
Plan integriteta pojam, značaj i svrha njegove izrade; Rizične oblasti i procesi; Rizici od korupcije; Intenzitet rizika od korupcije; Način definisanja preventivnih mera za sprečavanje rizika od korupcije (kako odrediti adekvatnu meru za sprečavanje prepoznatih rizika, određivanje rokova i odgovornih lica za njihovo sprovođenje); Izrada plana integriteta; Sprovođenje plana integriteta (način sprovođenja preventivnih mera); Praćenje sprovođenja plana integriteta (zadaci lica odgovornog za praćenje sprovođenja plana integriteta). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji su uključeni u proces izrade i sprovođenja plana integriteta. |
Naziv programa obuke |
7.4. ZAŠTITA UZBUNJIVAČA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet; |
Cilj programa |
Upoznavanje službenika sa licima koji saglasno Zakonu u zaštiti uzbunjivača uživaju zaštitu kao uzbunjivači i ostalim pravima koja proističu iz Zakona o zaštiti uzbunjivača. |
Opis programa i tematskih celina |
Zaštita uzbunjivača i borba protiv korupcije; Pravo na uzbunjivanje/pravo na slobodu izražavanja; Model zaštite uzbunjivača do donošenja Zakona o zaštiti uzbunjivača; Administrativna/sudska zaštita uzbunjivača; Uzbunjivač (ko može biti/pravo i zaštita identiteta); Vrsta uzbunjivanja; Uslovi vršenja uzbunjivanja i postupak zaštite; Odmazda protiv uzbunjivača (načini, vrste); Obaveze poslodavca; Zaštita uzbunjivača - zaštita od diskriminacije; Naknada štete; Principi anti-diskriminacije kod zaštite uzbunjivača; Uloga civilnog društva u zaštiti uzbunjivača; Model zaštite državnih službenika i zaposlenih u jedinicama teritorijalne autonomije i lokalne samouprave kod uzbunjivanja; Kaznene odredbe Zakona o uzbunjivanju. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
7.5. PRAVO NA PRISTUP INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet; |
Cilj programa |
Sticanje znanja službenika u vezi sa potrebnim merama u cilju stvaranja odgovarajućih uslova za ostvarivanje prava na slobodan pristup informacijama od javnog značaja. |
Opis programa i tematskih celina |
Primena Zakona i drugih propisa o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja; pojam informacije od javnog značaja; tražilac informacija od javnog značaja i načelo jednakosti; ograničenje prava; najvažnija pitanja o postupanju organa vlasti po zahtevima za slobodan pristup informacijama; proaktivno objavljivanje informacija i druge mere, odnosno obaveze organa vlasti na unapređenju otvorenosti i odgovornosti rada; sudska zaštita i zaštita prava pred Poverenikom za informacije; odgovornost za povredu prava i nesprovođenje zakonskih obaveza; Informator o radu; Godišnji izveštaj o radnjama organa, preduzetim u cilju primene zakona; Odgovornost za povredu prava i nesprovođenje zakonskih obaveza; principi antidiskriminacije kod prava na slobodan pristup informacijama od javnog značaja; uloga civilnog društva u ostvarivanju prava na slobodan pristup na informacije od javnog značaja. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, a prvenstveno ovlašćena lica za rešavanja o zahtevima na slobodan pristup informacijama od javnog značaja. |
8. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVNI POSTUPAK
Naziv programa obuke |
8.1. TOK PRVOSTEPENOG UPRAVNOG POSTUPKA DO DONOŠENJA REŠENJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada upravno-pravni poslovi; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. |
Opis programa i tematskih celina |
Način utvrđivanja činjenica u postupku; Neposredno odlučivanje; Prethodno pitanje; Usmena rasprava; Dokazivanje. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, pri čemu prioritet imaju službenici raspoređeni na poslovima vođenja upravnog postupka i odlučivanja o upravnim stvarima. |
Naziv programa obuke |
8.2. REDOVNA I VANREDNA PRAVNA SREDSTVA U UPRAVNOM POSTUPKU |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada upravno-pravni poslovi; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. |
Opis programa i tematskih celina |
Prigovor; Žalba; Menjanje i poništavanje rešenja u vezi sa upravnim sporom; Poništavanje konačnog rešenja; Poništavanje, ukidanje ili menjanje pravosnažnog rešenja na preporuku zaštitnika građana. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, pri čemu prioritet imaju službenici raspoređeni na poslovima vođenja upravnog postupka i odlučivanja o upravnim stvarima. |
Naziv programa obuke |
8.3. IZRADA OBRAZLOŽENJA ODLUKE U UPRAVNOM POSTUPKU |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada upravno-pravni poslovi; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. |
Opis programa i tematskih celina |
Nedostaci u obrazloženjima odluka; Standardi prava na obrazloženu odluku; Obaveza davanja dovoljnih i odgovarajućih razloga; Obaveza drugostepenog organa i Upravnog suda da ispravi argumentaciju nižestepenih organa; Obaveza potpunog obrazloženja. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, pri čemu prioritet imaju službenici raspoređeni na poslovima vođenja upravnog postupka i odlučivanja o upravnim stvarima. |
Naziv programa obuke |
8.4. PRIMENA ZUP-A U PRAKSI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada upravno-pravni poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vođenje upravnog postupka i rešavanje u upravnim stvarima. |
Opis programa i tematskih celina |
Primena načela upravnog postupka u praksi - postupanje upravnih organa pod lupom Upravnog suda, Vrhovnog kasacionog suda, Ustavnog suda i Evropskog suda za ljudska prava; Značaj pojma upravne stvari i upravnog akta sa stanovišta praktične primene - sporne situacije iz prakse; Upravni ugovor, garantni akt, upravne radnje, pružanje javnih usluga - primena u domaćoj i regionalnoj praksi; Opštenje organa i stranaka - iskustva u primeni novih vidova opštenja; Rešenje i zaključak - dileme iz dosadašnje primene ZUP-a; Žalba i postupanje prvostepenog i drugostepenog organa po žalbi - prednosti i nedostaci zakonske regulative u praksi; Posebni slučajevi uklanjanja i menjanja rešenja i izvršenje upravnih akata - dosadašnja iskustva. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici, pri čemu prioritet imaju službenici raspoređeni na poslovima vođenja upravnog postupka i odlučivanja o upravnim stvarima. |
9. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INSPEKCIJSKI NADZOR
Naziv programa obuke |
9.1. SPORAZUM O PRIZNANJU PREKRŠAJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Predmet sporazuma o priznanju prekršaja; Sadržina i obavezni elementi sporazuma o priznanju prekršaja; Tok postupka do zaključenja sporazuma o priznanju prekršaja; Zakonske osnove za odlučivanje o sporazumu o priznanju prekršaja; Način odlučivanja o sporazumu o priznanju prekršaja od strane nadležnog sudskog organa (rešenje o usvajanju, odbacivanju ili odbijanju sporazuma o priznanju prekršaja); Žalba protiv rešenja o sporazumu o priznanju prekršaja; Efekti primene sporazuma o priznanju prekršaja. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora i koji se pripremaju za polaganje ispita za inspektore. |
Naziv programa obuke |
9.2. IZVRŠENJE REŠENJA DONETOG U POSTUPKU INSPEKCIJSKOG NADZORA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Ovlašćenja inspektora i zakonska opredeljenja po pitanju izvršenja rešenja; Tok postupka izvršenja rešenja; Normativni okvir izvršenja rešenja; Zajednička i supsidijarna primena Zakona o opštem upravnom postupku i Zakona o inspekcijskom nadzoru u postupku upravnog izvršenja; Prava i obaveze izvršenika; Akta upravnog izvršenja i policijska pomoć u izvršenju; Žalba i tužba; Posledice nepravilnog izvršenja. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora i koji se pripremaju za polaganje ispita za inspektore. |
Naziv programa obuke |
9.3. PROCENA RIZIKA I SRAZMERNOST U INSPEKCIJSKOM NADZORU |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Identifikacija rizika i srazmernost; Prioritizacija inspekcijskog nadzora i izbor subjekata kod kojih će se vršiti inspekcijska kontrola; Procena stepena rizika; Plan inspekcijskog nadzora; Obaveštavanje o procenjenom riziku; Tehnike upravljanja rizikom. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Inspektori i službenici ovlašćeni za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Naziv programa obuke |
9.4. NALOG ZA INSPEKCIJSKI NADZOR |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Obaveza izdavanja naloga za inspekcijski nadzor (odnos ZOIN i posebnih zakona, posebno ZPPPA); Nalog za inspekcijski nadzor; Pravna sigurnost nadziranog subjekta i slučajevi kada se inspekcijski nadzor može vršiti bez naloga; Diskreciona ovlašćenja inspektora i granice postupanja u odnosu na sadržinu naloga. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Inspektori i službenici ovlašćeni za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Naziv programa obuke |
9.5. PREVENTIVNO DELOVANJE INSPEKCIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada inspekcijski poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština službenika za vršenje inspekcijskog nadzora. |
Opis programa i tematskih celina |
Preventivno delovanje inspekcije radi ostvarivanja cilja inspekcijskog nadzora i sprečavanja nastanka nezakonitosti i štete po javni interes, pružanje stručne i savetodavne podrške (službena savetodavna poseta i preventivni inspekcijski nadzor), Dopis sa preporukama o ispravljanju propusta i nedostataka uočenih u službenoj savetodavnoj poseti; Samoprovera i samoprocena, preventivne mere; Službena savetodavna poseta kao poseban način postupanja inspekcije, izvan postupka inspekcijskog nadzora, u kome fizička i pravna lica nemaju položaj nadziranih subjekata, koja se okončava izveštajem; Akt o primeni propisa; Preventivne mere. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Inspektori i službenici ovlašćeni za vršenje inspekcijskog nadzora. |
10. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: FINANSIJSKO MATERIJALNO POSLOVANJE
Naziv programa obuke |
10.1. FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi. |
Cilj programa |
Usmeravanje polaznika u pogledu pristupa za izradu i primenu FUK dokumentacije (Plan aktivnosti za uspostavljanje i razvoj sistema FUK, Liste i Mape poslovnih procesa, Registra rizika, Godišnjeg izveštaja samoprocene o sistemu FUK i Izjava o internim kontrolama). |
Opis programa i tematskih celina |
Interna kontrola u javnom sektoru - uloge i odgovornosti (upravljačka odgovornost; uloga i odgovornost rukovodilaca i zaposlenih prilikom uspostavljanja, primene i daljeg razvoja sistema FUK, uloga interne revizije i CJH); Uloga i svrha sistema FUK (osnovne definicije, uloga i svrha FUK, zakonski i podzakonski okvir za uspostavljanje, razvoj i praćenje FUK); Okvir za uspostavljanje sistema FUK - COSO model; Elementi sistema FUK: 1. Kontrolno okruženje, 2. Upravljanje rizicima 3. Kontrolne aktivnosti 4. Informacije i komunikacija 5. Nadzor (praćenje) okvira; Organizaciono uspostavljanje sistema FUK (određivanje zaduženja i odgovornosti - određivanje rukovodioca zaduženog za FUK i rukovođenje Radnom grupom za FUK, određivanje članova Radne grupe za FUK, određivanje načina rada radne grupe, određivanje drugih zaposlenih za podršku rada Radne grupe za FUK); Korišćenje nalaza i preporuka interne revizije; Izrada "alata" za sistem FUK - sadržina, koordinacija izrade i značaj plana aktivnosti za uspostavljanje i ažuriranje sistema FUK, Lista i mape, dijagram toka poslovnih procesa, pojam i značaj, strategija upravljanja rizicima i funkcija registra rizika; Samoocenjivanje - kreiranje Godišnjeg izveštaja o sistemu FUK i Izjave o internim kontrolama i značaj za dalji razvoj i unapređenje sistema FUK; Osnovne karakteristike kvalitetnih sistema FUK i značaj komunikacije i razmene informacija. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Članovi Radne grupe za uspostavljanje finansijskog upravljanja i kontrole (FUK), odnosno koordinatori za FUK, drugi zainteresovani rukovodioci i službenici. |
Naziv programa obuke |
10.2. OCENA I PRAĆENJE KAPITALNIH PROJEKATA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi. |
Cilj programa |
Osposobljavanje učesnika za pravilno planiranje javnih investicija, pripremu, realizaciju i praćenje kapitalnih projekata na osnovu nove Uredbe o kapitalnim projektima i pratećih pravilnika, poštujući budžetski kalendar i sve aspekte od kojih zavisi relevantnost projektne ideje. |
Opis programa i tematskih celina |
Osnovni koncepti i primeri dobre prakse; Uredba o kapitalnim projektima i prateći pravilnici: pravilnik o PIMIS-u, pravilnik o projektnoj dokumentaciji, pravilnik o praćenju realizacije kapitalnih projekata i njihovoj racionalizaciji, pravilnik o proceni efekata kapitalnih projekata, i pravilnik o studiji izvodljivosti i prethodnoj studiji izvodljivosti; Obrasci: Obrazac za preliminarnu ocenu projektnih ideja, Obrazac za ocenu predloga projekta, Izveštaj o spremnosti kapitalnog projekta, Obrazac za evidenciju projekta od posebnog značaja, Plan realizacije kapitalnog projekta, Izveštaj o napretku realizacije kapitalnog projekta, Izveštaj o sprovedenom kapitalnom projektu, Izveštaj o efektima kapitalnog projekta; nadležnost i uloga Republičke komisije za kapitalne investicije, tzv. Single Project Pipeline, lista projekta u pripremi i lista pripremljenih projekta, "zelena" tranzicija u oblasti javnih investicija, budžetski kalendar i način uključivanja kapitalnih projekta u budžet, PIMIS. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Rukovodioci i zaposleni koji obavljaju poslove planiranja javnih investicija, pripreme i praćenja realizacije kapitalnih projekata i poslove planiranja, kao i koordinatori ovlašćeni za unos podataka o kapitalnim projektima na nivou korisnika budžetskih sredstava. |
Naziv programa obuke |
10.3. IZRADA FINANSIJSKIH PLANOVA KORISNIKA- ZELENO BUDŽETIRANJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada finansijsko-materijalni poslovi. |
Cilj programa |
Efikasnija izrada finansijskih planova. |
Opis programa i tematskih celina |
Metodologija za pripremu zelenog budžeta. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima pripreme i planiranja budžeta. |
11. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: JAVNE NABAVKE
Naziv programa obuke |
11.1. JAVNE NABAVKE - PRIPREMA KONKURSNE DOKUMENTACIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi javnih nabavki. |
Cilj programa |
Razvijanje kapaciteta polaznika za kvalitetnu pripremu konkursne dokumentacije. |
Opis programa i tematskih celina |
Konkursna dokumentacija u zavisnosti od vrste postupka javne nabavke; Sredstva obezbeđenja; Objavljivanje i dostavljanje konkursne dokumentacije; Izmene, dopune i dodatna pojašnjenja dokumentacije o nabavci; Tehničke specifikacije i oznake; Principi antidiskriminacije u postupcima javnih nabavki. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici za poslove javnih nabavki i drugi zaposleni u pokrajinskim organima koji su angažovani na poslovima javnih nabavki. |
Naziv programa obuke |
11.2. NABAVKE NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi javnih nabavki. |
Cilj programa |
Razvijanje kapaciteta polaznika za sprovođenje postupaka javnih nabavki na koje se zakon ne primenjuje. |
Opis programa i tematskih celina |
Predmet nabavke na koje se Zakon ne primenjuje; Plan nabavki u postupcima na koje se Zakon na primenjuje; Načela nabavki u postupcima na koje se Zakon ne primenjuje; Sprovođenje postupka; Dodela ugovora; Portal javnih nabavki; Principi antidiskriminacije u postupcima nabavki. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima sprovođenja javnih nabavki i nabavki na koje se ZJN ne primenjuje. |
12. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PROGRAMIMA I PROJEKTIMA I MEĐUNARODNOM RAZVOJNOM POMOĆI
Naziv programa obuke |
12.1. INSTRUMENT ZA PRETPRISTUPNU POMOĆ EVROPSKE UNIJE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja programima i projektima. |
Cilj programa |
Upoznavanje polaznika sa osnovnim elementima Instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA II i III) i njihovim razlikama, novinama koje uvodi IPA III instrument, kao i pravilima i procedurama za programiranje i sprovođenje razvojne pomoći. |
Opis programa i tematskih celina |
Struktura instrumenta za pomoć zemljama u procesu pristupanja EU; Pravila za sprovođenje finansijskog instrumenta za pretpristupnu pomoć EU, uz prikaz osnova deljenog i indirektnog sistema upravljanja fondovima EU; IPA principi; Sektorski pristup; Programiranje i prioritizacija - nacionalni akcioni programi, višegodišnji IPA operativni programi i programi teritorijalne saradnje; Praćenje i sprovođenje EU podrške i ostale faze programskog ciklusa; Horizontalne procedure u indirektnom sistemu upravljanja programima pretpristupne pomoći EU. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji žele da steknu, prošire ili obnove znanje i koji rade na poslovima planiranja, programiranja, sprovođenja, praćenja, izveštavanja, vrednovanja i revizije programa pretpristupne pomoći EU. |
Naziv programa obuke |
12.2. UPRAVLJANJE PROJEKTNIM CIKLUSOM |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja programima i projektima. |
Cilj programa |
Sticanje znanja o svim fazama projektnog ciklusa, prema pravilima koja se primenjuju u okviru Evropske unije. |
Opis programa i tematskih celina |
Značaj razvojne pomoći; Struktura razvojne pomoći; Projekat u kontekstu razvojne pomoći; Osnovne faze projektnog ciklusa i uloge tela u fazama upravljanja projektnim ciklusom; Planiranje projekta; Osnove izrade predloga projekta; Osnove pristupa matrice logičkog okvira i njeni osnovni elementi; Faze sprovođenja i praćenja sprovođenja projekta; Izveštavanje na projektu; Osnove praćenja i evaluacije projekta. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima vezanim za programe pretpristupne pomoći EU. |
13. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA
Naziv programa obuke |
13.1. ULOGA KADROVSKIH JEDINICA U UPRAVLJANJU LJUDSKIM RESURSIMA ZASNOVANA NA KOMPETENCIJAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Sticanje znanja o kompetencijama i razvoj veština za određivanje kompetencija za rad zaposlenih u pokrajinskim organima. |
Opis programa i tematskih celina |
Značaj uvođenja kompetencija u proces upravljanja ljudskim resursima u pokrajinskim organima; Upravljanje ljudskim resursima bazirano na kompetencijama; Razlikovanje pojmova kompetencija i pokazatelja kompetencija; Prepoznavanje različitih vrsta kompetencija u opisima radnih mesta; Postupak određivanja ponašajnih kompetencija; Postupak određivanja opštih funkcionalnih kompetencija; Postupak određivanja posebnih funkcionalnih kompetencija u Obrascu kompetencija; Postupak određivanja posebnih funkcionalnih kompetencija za određeno radno mesto; postupak određivanja kompetencija u procesu izrade Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta; Popunjavanje Obrasca kompetencija; Značaj i uloga jedinice za kadrove i rukovodilaca u određivanju kompetencija. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i zaposleni koji obavljaju poslove upravljanja ljudskim resursima. |
Naziv programa obuke |
13.2. PROPISI I PROCEDURE U PROCESU ZAPOŠLJAVANJA I METODE I TEHNIKE U ODABIRU KADROVA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja o specifičnostima primene propisa kojima se uređuju pitanja u vezi sa zapošljavanjem kadrova i jačanje kapaciteta zaposlenih u ovoj oblasti. |
Opis programa i tematskih celina |
Pravni okvir kojim je regulisano popunjavanje upražnjenih radnih mesta u pokrajinskim organima; Dopuštenost popunjavanja radnog mesta i odluka o popuni; Redosled popunjavanja radnog mesta, i načini popunjavanja; Privlačenje kadrova; Oglašavanje i sadržina oglasa; Prijava i dokazi; Sastav i rad konkursne komisije; Faze izbornog postupka; Kompetencije - pojam i indikatori; Provera i metode provere u svakoj od faza izbornog postupka i vrednovanje; Završni intervju; Uloga jedinica za upravljanje ljudskim resursima /zaposlenih koji se bave poslovima ULJR u procesu zapošljavanja - stručna podrška konkursnim komisijama, vođenje evidencije i izveštavanje; Princip meritornosti i značaj odabira kadrova u kontekstu modernog upravljanja ljudskim resursima; Intervju za procenu motivacije kandidata; Primena afirmativnih mera u konkursnom postupku; Uloga internog tržišta rada; Dobra praksa u oblasti upravljanja ljudskim resursima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji učestvuju u radu konkursnih komisija, kao i oni koji rade na poslovima upravljanja ljudskim resursima. |
Naziv programa obuke |
13.3. UTVRĐIVANJE RADNIH CILJEVA I OCENJIVANJE SLUŽBENIKA I KARIJERNI RAZVOJ |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima; Ponašajna kompetencija: Upravljanje ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o sistemu ocenjivanja službenika i podizanje svesti o značaju, cilju i svrsi ocenjivanja. |
Opis programa i tematskih celina |
Važnost i hijerarhija ciljeva i postavljanje merljivih ciljeva; Kome se utvrđuju ciljevi, postupak i period utvrđivanja i izmene ciljeva; Povezanost utvrđivanja radnih ciljeva sa planskim dokumentima i drugim dokumentima od značaja za rad organa; Primeri radnih ciljeva; Uloge jedinice/zaposlenog za ULJR i rukovodilaca u postupku utvrđivanja radnih ciljeva; Način informisanja službenika o postavljenim ciljevima kao i očekivanja rukovodilaca; Prepoznavanje grešaka u distribuciji ocena; Komunikacija sa rukovodiocima u distribuciji ocena; Mesto ocenjivanja u sistemu upravljanja ljudskim resursima; Praćenje rada službenika; Odgovornost učesnika u postupku ocenjivanja; Vreme ocenjivanja i izuzeci od ocenjivanja; Merila za ocenjivanje i način njihovog vrednovanja; Vrste ocena i postupak ocenjivanja; Prevremeno i vanredno ocenjivanje; Priprema izveštaja o ocenjivanju; Vođenje završnog razgovora i donošenje rešenja o ocenjivanju; Posledice ocenjivanja (napredovanje i nagrađivanje); Analiza i izveštavanje o rezultatima ocenjivanja na nivou organa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i zaposleni koji obavljaju poslove upravljanja ljudskim resursima. |
Naziv programa obuke |
13.4. ANALIZA OPISA POSLOVA RADNOG MESTA I IZRADA PRAVILNIKA O UNUTRAŠNJEM UREĐENJU I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA ZASNOVANO NA KOMPETENCIJAMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima; |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i razvoj veština za sprovođenje analize posla, izrade opisa poslova radnih mesta i razvrstavanje radnih mesta. |
Opis programa i tematskih celina |
Prepoznavanje svrhe radnog mesta u okviru organa i definisanje svrhe poslova i dužnosti zaposlenog na određenom radnom mestu; Metode za analizu posla; Merila za procenu radnog mesta i njihovo objašnjenje; Analiza Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta i sastavljanje prethodnog opisa radnog mesta; Značaj i uloga jedinice/zaposlenog za upravljanje ljudskim resursima i rukovodioca u određivanju prethodnog opisa radnog mesta; Određivanje zvanja; Povezanost obrasca konačnog opisa radnog mesta i pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta; Dokumentaciona osnova za izradu pravilnika; Ponašajne kompetencije i pokazatelji njihovog ispoljavanja; Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada i za određeno radno mesto; Obrazac kompetencija i njegovi elementi; Povezanost prethodnog opisa poslova radnog mesta sa kompetencijama; Značaj pravilnog određivanja kompetencija; Dobra praksa u oblasti upravljanja ljudskim resursima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i zaposleni koji obavljaju poslove upravljanja ljudskim resursima. |
Naziv programa obuke |
13.5. DISCIPLINSKA ODGOVORNOST |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima; |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o specifičnostima primene propisa kojima je uređena disciplinska odgovornost službenika i podizanje svesti o povredama dužnosti iz radnog odnosa. |
Opis programa i tematskih celina |
Pojam disciplinske odgovornosti i uzajamni odnos krivične i disciplinske odgovornosti; Vrste povreda dužnosti iz radnog odnosa; Pokretanje disciplinskog postupka, nadležnost disciplinske komisije i disciplinski postupak protiv službenika na položaju; Vođenje disciplinskog postupka i odlučivanje o disciplinskoj odgovornosti; Pravni lekovi, zastarelost i usmena rasprava; Izbor, odmeravanje i nadležnost za izricanje disciplinske mere; Vrste disciplinskih mera i udaljenje sa rada; Upis disciplinske kazne u kadrovsku evidenciju i njeno brisanje; Disciplinska odgovornost nameštenika. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju, rukovodioci užih unutrašnjih jedinica i ostali zaposleni. |
Naziv programa obuke |
13.6. SPREČAVANJE ZLOSTAVLJANJA NA RADU - MOBING |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Upoznavanje službenika sa sprečavanjem zlostavljanja na radu, kao obavezama, pravima, postupcima i načinima sprečavanja i zaštite od zlostavljanja na radu. |
Opis programa i tematskih celina |
Istorijat, smisao i značaj zaštite od sprečavanja zlostavljanja na radu; Pravni okvir - Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radu i Pravilnik o pravilima ponašanja poslodavaca i zaposlenih u vezi sa prevencijom i zaštitom od zlostavljanja na radu, međunarodni akti i srodni zakoni koji štite ličnost zaposlenog - radnopravni aspekt Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (povreda privatnosti zaposlenog kao mobirajuća aktivnost), Zakon o zaštiti uzbunjivača (uzbunjivanje kao motiv mobinga), Zakon o zabrani diskriminacije (sa ciljem razgraničavanja mobinga od diskriminacije); ; Prava, obaveze i odgovornosti poslodavca i zaposlenog u vezi sa zlostavljanjem; prevencija od zlostavljanja i zloupotrebe prava na zaštitu od zlostavljanja; pravila ponašanja u vezi sa zaštitom od zlostavljanja; Postupak za zaštitu od zlostavljanja kod poslodavca i izuzeci; Sprovođenje postupka posredovanja i uloga i veštine posrednika u nalaženju zajednički prihvatljivog rešenja; Ponašanje koje može ukazati na zlostavljanje na radu; Postupak za utvrđivanje odgovornosti zaposlenog; Mere za sprečavanje zlostavljanja do okončanja postupka i zaštita učesnika u postupku; Sudska zaštita i primeri dobre prakse; Specifičnost dokaznog postupka - zakon i praksa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
13.7. OBUKA ZA PROCENU PONAŠAJNIH KOMPETENCIJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Razvoj znanja i veština polaznika za ulogu procenjivača u postupku procene ponašajnih kompetencija primenom metode "uzorak ponašanja". |
Opis programa i tematskih celina |
ORCE (engl. Observe Record Classify Evaluate - Posmatraj - Pribeleži - Klasifikuj - Evaluiraj) metodologija; Intervju baziran na kompetencijama; Igranje uloga kao metod procene kompetencija; Grupne vežbe kao metod procene kompetencija; Ocenjivanje kompetencija i usklađivanje procena različitih procenjivača; Integrisanje podataka i opis kompetencija - snaga i razvojnih potreba; Povratna informacija kandidatu; Principi antidiskriminacije u postupku procene kandidata; Dobra praksa u oblasti upravljanja ljudskim resursima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima upravljanja ljudskim resursima. |
Naziv programa obuke |
13.8. KORIGOVANJE LOŠEG RADNOG UČINKA I PONAŠANJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi upravljanja ljudskim resursima. |
Cilj programa |
Ovladavanje veštinom korigovanja, a ne kritikovanja lošeg radnog učinka i ponašanja. |
Opis programa i tematskih celina |
Mesto i uloga rukovodioca i kadrovskih jedinica u korigovanju lošeg radnog učinka i ponašanja; Uloga kadrovskih jedinica u ispitivanju stavova zaposlenih, upravljanju performansama, obuci i razvoju; Podrška rukovodiocu u rešavanju sukoba; Problem i uzroci lošeg radnog učinka zaposlenog; Informisanje zaposlenog o lošem radnom učinku; Vremenski okvir akcije; Ispravna komunikaciona scena; Produktivan i pozitivan stil komunikacije;. Korigovanje, a ne kritikovanje; Model trening diskusije; Poverenje zaposlenog; Model korektivne akcije; Dobri i loši ishodi; Međuljudski odnosi u timu; Upravljanje stresom i konfliktom. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima upravljanja ljudskim resursima i rukovodioci. |
14. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: UPRAVLJANJE PODACIMA
Naziv programa obuke |
14.1. KAKO KREIRATI DOBAR IZVEŠTAJ |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada studijsko-analitički poslovi. |
Cilj programa |
Razvoj znanja polaznika za primenu naprednih funkcija u Ekselu. |
Opis programa i tematskih celina |
Kako izgleda dobar izveštaj; Osnove vizuelizacije i uobičajne greške kod vizuelizacije; Tipovi grafikona u Excel-u i kako ih izabrati, fino podešavanje grafikona; Komandne table (dashboard), Ključna pitanja prilikom kreiranja dashboard-a, Kreiranje dashboard-a, primeri dobre i loše prakse |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Zaposleni koji rade na poslovima prikupljanja i obrade podataka, izrade analiza, izveštaja i drugih materijala, kao i oni koji pripremaju izveštaje za donosioce odluka. |
Naziv programa obuke |
14.2. NAPREDNE FUNKCIJE U EKSELU |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada studijsko-analitički poslovi. |
Cilj programa |
Razvoj znanja polaznika za primenu naprednih funkcija u Ekselu. |
Opis programa i tematskih celina |
Primena funkcija u analizi podataka, Ugrađena pomoć, pretraga baze funkcija, ugnježdene funkcije, logičke funkcije, funkcije za pretragu, matematičke, statističke, datumske, tekstualne i 3D funkcije. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima prikupljanja i obrade podataka, izrade analiza, izveštaja i drugih materijala, kao i oni koji pripremaju izveštaje za donosioce odluka. |
15. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ODNOSI SA JAVNOŠĆU
Naziv programa obuke |
15.1. ODNOSI SA JAVNOŠĆU |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću. |
Cilj programa |
Razvijanje kapaciteta polaznika za dobro upravljanje odnosima s javnošću. |
Opis programa i tematskih celina |
Odnosi sa javnošću - definisanje pojma, medijska pismenost, medijske poruke i efekti); Tehnike i alati u PR-u; Davanje izjave za medije; Pisanje saopštenja za javnost; Metodologija i alati za prikupljanje i analizu podataka: press clipping i media monitoring i pregled podataka; Regulacija i samoregulacija medija (konvencije, nacionalni zakoni, etičko i profesionalno ponašanje medija); Potencijalno štetni medijski sadržaji, lažne vesti i spinovanje; Pravna zaštita institucije od neistinitih informacija; Šta novinari žele i šta im treba - kako da nam se interesi poklope?; Kreiranje plana internih odnosa sa javnošću; Nove tehnologije i njihova društvena uloga (interaktivna komunikacija i novi medijski sadržaji: blog, vlog i slično); Kreiranje sadržaja sajta, priprema tekstova i slika, najčešće greške; Efikasno i praktično korišćenje društvenih mreža u odnosima sa javnošću (upotreba Web 2.0 aplikacija u odnosima sa javnošću - Facebook, Twitter i sl.); Faze razvoja krizne komunikacije; Plan komunikacije u kriznim situacijama; Tehnike upravljanja kriznom situacijom; Otvoreno i prikriveno zastrašivanje pomoću tehničkih medija (cyberbullying) i kako na njega odgovoriti; Antidiskriminacija u odnosima sa javnošću; Participacija civilnog društva u odnosima sa javnošću. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici zaposleni u organizacionim jedinicama za komunikacije u organima, zaposleni na poslovima odnosa sa javnošću. |
Naziv programa obuke |
15.2. SAVLADAJTE TREMU PRE NEGO ŠTO ONA SAVLADA VAS |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću. |
Cilj programa |
Unapređenje veština javnog nastupanja polaznika. |
Opis programa i tematskih celina |
Različiti aspekti treme (psihologija treme i strah od javnog nastupa; način razmišljanja samouverenih govornika; značaj govora tela pri suzbijanju treme); "Razbijanje" treme u praksi (priprema za nastup; tehnike za smanjenje treme pred nastup; tehnike pravilnog disanja; korišćenje pauze; kada javni nastup pođe po zlu: lapsusi i greške; dobri i loši primeri iz prakse). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici zaposleni u organizacionim jedinicama za komunikacije u organima, zaposleni na poslovima odnosa sa javnošću. |
Naziv programa obuke |
15.3. POSLOVNI PROTOKOL |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi odnosa s javnošću; Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi rukovođenja. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika u vezi sa osnovnim pravilima poslovnog ponašanja. |
Opis programa i tematskih celina |
Uvod u protokol (istorijat i tipovi protokola); Pravila poslovno-diplomatskog protokola; Terminologija i norme (upoznavanje, predstavljanje, obraćanje i oslovljavanje); Pisana i usmena diplomatska komunikacija; Tipovi događaja (državne posete, sastanci, međunarodne konferencije, nacionalni praznici, sahrane i ceremonije polaganja venaca, svečane ceremonije potpisivanja sporazuma, planiranje, priprema i realizacija posete, prikupljanje informacija, doček, ispraćaj, bezbednosni aspekt, smeštaj, prevoz); Organizacija i logistika (isticanje zastava; interkulturna komunikacija); Gostoprimstvo (planiranje i priprema, pozivanje i izbor gostiju, vrste svečanih obeda, pravila preseansa, raspored sedenja, pravila ponašanja za vreme obeda, jelovnici, plac karte, dres kod; Resursi (angažovanje eksternih profesionalaca, oprema, prevozna sredstva, tehnika); Antidiskriminacija u poslovnom protokolu. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima odnosa sa javnošću i službenici na rukovodećim radnim mestima. |
16. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: INFORMATIČKI POSLOVI
Naziv programa obuke |
16.1. INFORMACIONA BEZBEDNOST - IKT SISTEMI OD POSEBNOG ZNAČAJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada informatički poslovi. |
Cilj programa |
Osposobljavanje polaznika za bezbedno korišćenje mreže i IT servisa u cilju zaštite osetljivih informacija i nesmetanog rada korisnika IT servisa državne uprave. |
Opis programa i tematskih celina |
Pravni okvir za upravljanje informacionom bezbednošću (Zakon o informacionoj bezbednosti, Uredba o bližem uređenju mera zaštite informaciono komunikacionih sistema od posebnog značaja i standard dobre prakse ISO/IEC 27001 i ISO/IEC 27002, Lista standarda interoperabilnosti); Uloga i značaj CERT-a; Vrednost i značaj informacija; Upravljanje informacionom bezbednošću; Rizici i pretnje informacione bezbednosti; Mere za kontrolu rizika informacione bezbednosti; primeri dobre prakse; Akt o bezbednosti IKT sistema od posebnog značaja (principi, način i procedure postizanja i održavanja adekvatnog nivoa bezbednosti sistema, ovlašćenja i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i resursima IKT sistema od posebnog značaja). |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji obavljaju informatičke poslove, administratori informacionih sistema, kao i zaposlena lica zadužena za informacionu bezbednost. |
Naziv programa obuke |
16.2. UPRAVLJANJE INFORMACIONIM I BEZBEDNOSNIM RIZICIMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada informatički poslovi. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja i veština polaznika za procenu rizika, za upravljanje bezbednosnim i IT rizicima, kao i bolje razumevanje IT kontrole koje se primenjuju za smanjivanje ili otklanjanje uočenih rizika. |
Opis programa i tematskih celina |
Definisanje rizika u informacionom sistemu (Metodologija procene IT rizika, Da li su IT rizici operativni rizici?, Klasifikacija IT rizika, Mere za savladavanje definisanih rizika, Redovne i vanredne procene IT rizika, Informacioni rizici, Analiza IT rizika, Pretnje i ranjivosti u IT sistemu, Rizik od otkaza u IT sistemu - dostupnost servisa, Uticaj IT rizika); Bezbednosni rizici u informacionom sistemu (Bezbednosne pretnje i ranjivosti, Zaštita podataka o ličnosti i GDPR - rizici i prilike, Ljudski faktor i uticaj na procenu rizika, Zaštita informacija, kripto algoritama i napredne metode autentifikacije, Bezbednosne provere pre puštanja softvera u produkciju); Okviri za upravljanje IT i bezbednosnim rizicima (IT standardi i preporuke, Najbolja svetska praksa i bezbednosni standardi, Interni akti u vezi upravljanja rizicima, Odgovornosti i obaveze zaposlenih, Pravilno definisanje i adekvatna primena internih IT propisa, Upravljanje IT i bezbednosnim rizicima u kriznim situacijama, Rad sa udaljene lokacije - prednosti i mane, Rad sa udaljene lokacije - upravljanje rizicima (očekivani i neočekivani rizici)); Metodologija za definisanje i procenu rizika (Analiza mogućih načina procene informacionih i bezbednosnih rizika, Primer metodologije za procenu rizika, Korišćenje matrice za upravljanje rizicima); Primeri upravljanje rizicima - dobra praksa. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji obavljaju informatičke poslove, administratori informacionih sistema, kao i zaposlena lica zadužena za informacionu bezbednost. |
17. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: RODNA RAVNOPRAVNOST
Naziv programa obuke |
17.1. RODNO SENZITIVNI JEZIK U JAVNOJ UPRAVI |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi. |
Cilj programa |
Upoznavanje polaznika sa značajem i upotrebom rodno senzitivnog jezika. |
Opis programa i tematskih celina |
Osnovni pojmovi u rodnoj ravnopravnosti sadržani u Zakonu o rodnoj ravnopravnosti; Osnovni pojmovi rodne ravnopravnosti - diskriminacija, pol i rod, rodna ravnopravnost, rodno osetljiv jezik, emancipacija, femicid. Međunarodni i nacionalni standardi rodne ravnopravnosti Institucionalni mehanizmi i tela za sprovođenje politike rodne ravnopravnosti; smernice za upotrebu rodno senzitivnog jezika.; Rodno osetljiv pristup u radu državnih organa i rodno osetljiv jezik. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
Naziv programa obuke |
17.2. OBUKA LICA ZADUŽENIH ZA RODNU RAVNOPRAVNOST |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada stručno-operativni poslovi. |
Cilj programa |
Upoznavanje sa novinama Zakona o rodnoj ravnopravnosti i unapređenje postojećih znanja polaznika iz oblasti rodne ravnopravnosti. |
Opis programa i tematskih celina |
Međunarodni i nacionalni normativni i strategijski okvir za ostvarivanje rodne ravnopravnosti - propisi, relevantne strategije, ratifikovane konvencije; Osnovni pojmovi iz oblasti rodne ravnopravnosti, sadržani u Zakonu o rodnoj ravnopravnosti; Uloga, položaj i nadležnost Zaštitnika građana RS i Poverenika za zaštitu ravnopravnost; Mere za ostvarivanje i unapređivanje rodne ravnopravnosti (opšte i posebne mere); Obaveze organa državne uprave u određivanju i sprovođenju opštih i posebnih mera za ostvarivanje i unapređivanje rodne ravnopravnosti; Sprovođenje politika i mera za ostvarivanje i unapređivanje rodne ravnopravnosti iz delokruga organa državne uprave u kojima su zaposlena lica zadužena za rodnu ravnopravnost; Mere za sprečavanje i suzbijanje rodno zasnovanog nasilja i drugih vidova nasilja i obaveze organa državne uprave u prevenciji i suzbijanju istog; Praćenje stanja na osnovu evidencija o polnoj strukturi zaposlenih i radno angažovanih lica u organima državne uprave; Izrada izveštaja o utvrđenom stanju u pogledu dostignutog nivoa ostvarivanja rodne ravnopravnosti u organima državne uprave i podnošenje istog resornom Ministarstvu; Upotreba rodne analize u radu lica zaduženih za rodnu ravnopravnost; Metode uključivanja perspektive rodne ravnopravnosti u proces planiranja u organima državne uprave; Institucionalni mehanizmi i tela za sprovođenje politike rodne ravnopravnosti; Priprema podataka, analiza i materijala potrebnih za rad tela za rodnu ravnopravnost; Rodno osetljiv pristup u radu i upotreba rodno osetljivog jezika u organima državne uprave; Vrste i sadržaj podzakonskih dokumenata za primenu Zakona o rodnoj ravnopravnosti i obaveze lica zaduženog za rodnu ravnopravnost; Izrada plana za upravljanje rizicima od povrede principa rodne ravnopravnosti u organima državne uprave i izveštavanje resornog Ministarstva; Uloga organa javne vlasti i poslodavaca, političkih stranaka, sindikalnih organizacija i udruženja u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Imenovana lica zadužena za rodnu ravnopravnost u organima. |
18. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: ZELENA AGENDA
Naziv programa obuke |
18.1. ZELENE JAVNE NABAVKE |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi javnih nabavki. |
Cilj programa |
Razvijanje kapaciteta polaznika za primenu ekoloških aspekata u postupcima javnih nabavki. |
Opis programa i tematskih celina |
Izmene Zakona o javnim nabavkama u domenu ekoloških aspekata; Cirkularna ekonomija i zelene javne nabavke; Primena ekoloških aspekata u postupcima javnih nabavki; Modeli konkursne dokumentacije; Primeri dobre prakse; Principi antidiskriminacije u postupcima javnih nabavki. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici koji rade na poslovima sprovođenja javnih nabavki. |
Naziv programa obuke |
18.2. ŽIVOTNI STIL BEZ OTPADA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Savesnost, posvećenost i integritet. |
Cilj programa |
Unapređenje znanja polaznika o načinu života koji promoviše cilj smanjenja količine otpada u cilju očuvanja životne sredine. |
Opis programa i tematskih celina |
Uvod u životni stil bez otpada, Problematika otpada, Praktične tehnike smanjivanje otpada u svakodnevnom životu, Reciklaža i pravilno odlaganje otpada, Odgovorna potrošnja i kupovina, Upravljanje resursima i promene u navikama, Reciklaža i ponovna upotreba. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Svi službenici. |
PROGRAM OBUKE RUKOVODILACA ZA 2025. GODINU
SADRŽAJ
1. |
OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: VEŠTINE RUKOVOĐENJA I LIČNI RAZVOJ |
3 |
1.1. |
VOĐENJE TIMA KA REZULTATIMA |
3 |
1.2. |
POSTAVLJANJE CILJEVA |
3 |
1.3. |
ORIJENTACIJA |
4 |
1. OBLAST STRUČNOG USAVRŠAVANJA: VEŠTINE RUKOVOĐENJA I LIČNI RAZVOJ
Naziv programa obuke |
1.1. VOĐENJE TIMA KA REZULTATIMA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata. Ponašajna kompetencija: Strateško upravljanje. |
Opis programa i tematskih celina |
Postavljanje opštih i posebnih ciljeva za tim, njihovo povezivanje sa strategijama i ciljevima javnih politika; Upravljanje promenama: stvaranje organizacione kulture koja je podsticajna za promena, nošenje sa otporima promenama, uspostavljanje aktera promena u kontekstu postizanja ciljeva ključnih javnih politika; Kontinuirano unapređenje efikasnosti i kvaliteta rada kao vrednost rada državne uprave Srbije; Pouke iz upravljanja promenama u kontekstu reforme javnih politika; Razumevanje i analiziranje tima: jake strane, slabe strane, praznine i preklapanja u kompetencijama, dinamika međuljudskih odnosa i radna atmosfera, korišćenje jakih strana članova tima za postizanje rezultata i ostvarivanje ciljeva. |
Cilj programa |
Ovladavanje tehnikama za upravljanje prioritetima i praćenje izvršenja timskih zadataka i ciljeva. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Novopostavljeni službenici na položaju koji ne poseduju prethodno ili dovoljno iskustva u radu u javnoj upravi. |
Naziv programa obuke |
1.2. POSTAVLJANJE CILJEVA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata; Ponašajna kompetencija: Strateško upravljanje. |
Opis programa i tematskih celina |
Zašto je postavljanje ciljeva važno za uspeh u poslu? Vizija uspešne ličnosti i uspešnog tima; Tipovi i podele ciljeva; Šest koraka za efektivno postavljanje ciljeva; Karakteristike efektivnih ciljeva; Postavljanje ciljeva zajedno sa timom; Upravljanje po zadacima i ciljevima; Osnovna pravila za efektivno planiranje; Kontrola timskog izvršenja ciljeva; Saznanja nauke o mozgu olakšavaju postavljanje ciljeva; Saveti za uspešno postavljanje ciljeva. |
Cilj programa |
Razumevanje značaja postavljanja ciljeva za uspeh u obavljanju posla, ovladavanje tehnikama za efektivno postavljanje ličnih i timskih ciljeva i tehnikama za upravljanje prioritetima i praćenje izvršenja timskih zadataka i ciljeva. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Službenici na položaju i službenici na rukovodećim radnim mestima. |
Naziv programa obuke |
1.3. ORIJENTACIJA |
Kompetencija čijem razvoju program obuke doprinosi |
Ponašajna kompetencija: Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata. Ponašajna kompetencija: Strateško upravljanje. |
Opis programa i tematskih celina |
Strateški ciljevi Vlade Republike Srbije; Uloga službenika na položaju u sistemu uprave; Etika i vrednosti državne uprave; Prepoznavanje i sprečavanje korupcije; Rešavanje etičkih dilema; Pravni okvir državne uprave u Srbiji (osnovni zakoni i propisi koje treba da poznaje državni službenik na položaju); Proces kreiranja i sprovođenja javnih politika i zakonodavni proces; Osnovna znanja o budžetiranju i finansijskom upravljanju u javnom sektoru, uključujući internu finansijsku kontrolu i eksternu reviziju; Osnove javnih nabavki i upravnog postupka; Upravljanje ljudskim resursima u javnoj upravi - uloga službenika na položaju; Javne usluge; Članstvo u EU i upravljanje projektima finansiranim sredstvima EU. |
Cilj programa |
Priprema polaznika za obavljanje dužnosti službenika na položajima. |
Ciljna grupa kojoj je program namenjen |
Novopostavljeni službenici na položaju koji ne poseduju prethodno ili dovoljno iskustva u radu u javnoj upravi. |