ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 18/2024)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se pitanja organizacije i delokruga rada Gradske uprave grada Kruševca (u daljem tekstu: Gradska uprava), način rukovođenja i druga pitanja od značaja za funkcionisanje Gradske uprave.

Član 2

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 3

Pored poslova iz izvornog delokruga Grada kao jedinice lokalne samouprave, Gradska uprava obavlja zakonom poverene poslove državne uprave (u daljem tekstu: povereni poslovi).

Član 4

Gradska uprava obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona i Statuta grada.

Član 5

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom.

Član 6

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

Član 7

Gradska uprava primenjuje propise o državnoj upravi i upravnom postupku kad rešava o pravima, obavezama i interesima građana ili drugog pravnog lica.

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave, odgovarajuće radno iskustvo i kompetencije za rad na radnom mestu, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

II - ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA

Član 8

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.

Član 9

U Gradskoj upravi kao jedinstvenom organu za vršenje srodnih poslova obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i delovi organizacionih jedinica.

Član 10

Unutrašnje organizacione jedinice u Gradskoj upravi jesu odeljenja (u daljem tekstu: odeljenja).

Delovi organizacionih jedinica su službe.

Izuzetno organizacioni delovi mogu imati drugačije nazive, ako to zahteva priroda poslova koji se u tim delovima vrše (računovodstvo, pisarnica, kancelarija i dr.).

Posebna organizaciona jedinica u Gradskoj upravi je Kabinet gradonačelnika.

Član 11

Pojedine poslove u Gradskoj upravi mogu obavljati samostalni izvršioci.

Samostalni izvršilac za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

Član 12

Odeljenja se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Službe se obrazuju prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Član 13

Za obavljanje poslova Gradske uprave obrazuju se sledeće unutrašnje organizacione jedinice:

- Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo;

- Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove;

- Odeljenje za društvene delatnosti;

- Odeljenje za finansije;

- Odeljenje za javne nabavke;

- Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine;

- Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda;

- Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove;

- Odeljenje za poslove organa Grada;

- Odeljenje za inspekcijske poslove;

- Odeljenje komunalne milicije;

- Odeljenje za upravljanje ljudskim resursima;

- Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije i

- Kabinet gradonačelnika - kao posebna organizaciona jedinica.

Član 14

Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo obavlja poslove koji se odnose na urbanizam i prostorno planiranje, građevinske poslove, komunalne poslove, normativne i stručne poslove na pripremi i predlaganju izrade prostornih i urbanističkih planova i ostale poslove u postupku njihovog donošenja. Obavlja poslove vezane za sprovođenje urbanističkih planova i organizuje javnu prezentaciju istih.

Sprovodi objedinjenu proceduru za izdavanje lokacijskih uslova; izdavanje građevinske dozvole; prijavu radova; izdavanje upotrebne dozvole; pribavljanje uslova za projektovanje odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu; pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu.

Sprovodi postupak ozakonjenja bespravno izgrađenih i rekonstruisanih objekata.

Obavlja stručno-administrativne poslove za potrebe Glavnog urbaniste i Komisije za planove; poslove izrade predloga Odluka i drugih akata koje donosi Gradsko veće i Skupština grada u oblasti urbanizma i građevinarstva i postavljanja manjih montažnih objekata na javnim površinama.

Vrši poslove administriranja i održavanja geografsko-informacionog sistema (GIS), pripreme baze podataka i aplikacija za korišćenje u sistemu GIS-a i koordinacije poslova na kreiranju i održavanju baze podataka korisnika.

Vrši i druge poslove u oblasti urbanizma i građevinarstva u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine.

Član 15

Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove, vrši poslove pripreme nacrta odluka i drugih akata koje donosi Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće iz ove oblasti, stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za dodelu stanova Skupštine grada, poslove zaključenja ugovora o zakupu i otkupu stanova u javnoj svojini Grada, sprovodi upravni postupak iseljenja iz stanova i zajedničkih prostorija stambenih i stambeno-poslovnih zgrada bespravno useljenih lica, poslove registracije i evidencije stambenih zajednica, promene podataka u Registru i uvođenje prinudne uprave u stambenim zajednicama, poslovi unapređenja uslova stanovanja i realizacije stambene podrške u skladu sa zakonom, izrade i realizacije stambene strategije i akcionih planova za njihovu realizaciju, poslovi u vezi vraćanja zemljišta oduzetog po osnovu Zakona o poljoprivrednom zemljišnom fondu i konfiskovanom zbog neizmirenih obaveza iz obaveznog otkupa, poslove u vezi vršenja osnivačkih prava nad javnim komunalnim i javnim preduzećima čiji je osnivač grad i to: pripremu predloga akata o davanju saglasnosti na osnivačka akta ili izmene i dopune osnivačkih akata i akata o davanju saglasnosti na statute, izmene i dopune statuta javnih i javnih komunalnih preduzeća, praćenje pripreme i davanje smernica pri izradi strateških dokumenata, programa poslovanja, ostalih programa, planskih dokumenata i drugih akata, pripremu predloga akata o davanju saglasnosti nadležnog organa Grada na strateška dokumenta, godišnje i višegodišnje programe poslovanja, ostale programe, planska dokumenta i druga akta, kao i izmene donetih akata, pripremu predloga akata o davanju saglasnosti nadležnog organa Grada na nivo cena usluga i praćenje primene donetih cenovnika, pripremu predloga akata o davanju saglasnosti na raspodelu dobiti, odnosno, na pokriće gubitka po završnom računu, pripremu akata za realizaciju prenosa budžetskih sredstava - subvencija, učešće u izradi godišnjih izveštaja i izveštaja i informacija vezanih za njihovo poslovanje, kontrolu obračuna zarada zaposlenih, praćenje kreditne zaduženosti javnih i javnih komunalnih preduzeća, obradu i proveru usaglašenosti zahteva za prijem u radni odnos i dodatno radno angažovanje radnika sa programima poslovanja, pripremu predloga akata kojima se daje saglasnost na prijem u radni odnos u javnim i javnim komunalnim preduzećima, kontrolu međusobne usaglašenosti kolektivnih ugovora u javnim i javnim komunalnim preduzećima čiji je osnivač Grad i njihove usaglašenosti sa zakonom, poslove u vezi sa poveravanjem komunalnih poslova iz nadležnosti Grada pravnim licima koja nisu javna: priprema predloge akata o davanju saglasnosti nadležnog organa Grada na ugovore o poveravanju i druga akta kojima se poverava obavljanje, poveravanje komunalnih delatnosti i poslova u nadležnosti Grada pravnim licima koja nisu javna, poslove vezane za dugoročnu saradnju između javnog i privatnog partnera radi obezbeđivanja finansiranja, izgradnje, rekonstrukcije, upravljanja ili održavanja infrastrukturnih i drugih objekata od javnog značaja i pružanja usluga od javnog značaja, vrši nadzor nad obavljanjem poverenih poslova iz nadležnosti Grada i izvršenjem donetih akata u vezi sa poverenim poslovima pravnim licima koja nisu javna, odnosno, nad svim poslovima vezanim za dugoročnu saradnju između javnog i privatnog partnera radi obezbeđivanja finansiranja, izgradnje, rekonstrukcije, upravljanja ili održavanja infrastrukturnih i drugih objekata od javnog značaja i pružanja usluga od javnog značaja, poslovi razvoja sistema saobraćaja - tehničkog regulisanja saobraćaja, i unapređenje održivih vidova saobraćaja, stručne i administrativne poslove za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja na teritoriji grada Kruševca, stručne poslove za potrebe Komisije za utvrđivanje naziva ulica i trgova, registracije redova vožnje gradskog i prigradskog javnog prevoza putnika i određivanja i ukidanje autobuskih stajališta, organizacija stacionarnog saobraćaja i odobravanje rezervisanog parking mesta, odobravanje privremenog kretanja, zaustavljanja i parkiranja vozila mimo utvrđenog režima saobraćaja, izdavanje odobrenja za privremenu izmenu režima saobraćaja, izdavanje taksi dozvola za vozila i vozače (taksi legitimacija), vođenje evidencije o izdatim taksi ispravama i drugi poslovi vezani za obavljanje taksi prevoza, poslovi vezani za sprovođenje akata kojima se uređuje postavljanje urbanih pokretnih objekata, manjih montažnih i drugih privremenih pokretnih objekata na javnim površinama i vođenje evidencije o izdatim odobrenjima, stručne i tehničke poslove vezane za rešavanja zahteva građana za naknadu štete nastale usled ujeda pasa lutalica na teritoriji grada, izdavanje rešenja o eshumaciji, priprema saglasnosti na odluke javnih preduzeća, javnih komunalnih preduzeća i mesnih zajednica o izdavanju u zakup poslovnog prostora; prvostepeni upravni postupci eksproprijacije i administrativnog prenosa nepokretnosti, deeksproprijacije i rešavanje pitanja naknade u vezi navedenih postupaka, utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekata, utvrđivanje prestanka prava korišćenja na građevinskom zemljištu pravnih subjekata koji su prestali da postoje, prestanak i ustanovljenje prava korišćenja u postupku legalizacije objekata, priprema rešenja o dopuni skupštinskih rešenja o davanju na korišćenje građevinskog zemljišta, pribavljanje, otuđenje, poslove pripreme nacrta odluka, rešenja i ugovora o raspolaganju i upravljanja imovinom u javnoj svojini Grada, davanja na korišćenje stvari u javnoj svojini Grada i pribavljanje prava korišćenja na stvarima, popis, evidencije i identifikacije imovine Grada, odnosno imovine na kojoj Grad ima posebna svojinska ovlašćenja i ažuriranja nastalih promena, kao i podnošenje zahteva za upis javne svojine Grada i pribavljanje neophodne pravne i tehničke dokumentacije u svrhu upisa javne svojine Grada, vođenje posebnih evidencija za svaku nepokretnost pojedinačno, kao i zbirnih podataka o nepokretnostima u javnoj svojini na propisanim obrascima, pokretanje postupaka javne nabavke iz nadležnosti odeljenja.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine.

Član 16

Odeljenje za društvene delatnosti vrši poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana utvrđenih zakonom u oblasti: predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, omladine i sporta, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, populacione politike, zaštite ljudskih i manjinskih prava, dečije zaštite, boračke i boračko - invalidske zaštite i javnog informisanja radi ostvarivanja javnog interesa; priprema nacrte odluka, pravilnika i drugih pravnih akata koje donosi Skupština, Gradsko veće, Gradonačelnik i načelnik Gradske uprave iz ovih oblasti; stara se o izradi i implementaciji planskih dokumenata i akcionih planova iz nadležnosti Odeljenja; prati programe rada, izveštaje o radu i finansijskom poslovanju, kao i normativne akte ustanova u oblasti društvenih delatnosti i iste dostavlja Gradskom veću i Skupštini na razmatranje i usvajanje; učestvuje u planiranju sredstava za materijalne troškove i investicije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i drugih ustanova u oblasti društvenih delatnosti: sačinjava nacrte finansijskih planova za potrebe izrade budžeta i rebalansa budžeta za programe: 8 - predškolsko vaspitanje i obrazovanje, 9 - osnovno obrazovanje, 10 - srednje obrazovanje, 11 - socijalna i dečija zaštita, 12 - zdravstvena zaštita, 13 - razvoj kulture i informisanja, 14 - razvoj sporta i omladine; 15 - opšte usluge lokalne samouprave - dotacije ostalim udruženjima građana - udruženja od javnog interesa u oblasti negovanja kulturnog nasleđa, tradicija oslobodilačkih ratova i standarda veterana; izrađuje predlog rešenja o utvrđivanju cene usluge u predškolskom obrazovanju i vaspitanju; obavlja poslove učeničkog i studentskog standarda: izdavanje uverenja za učeničke i studentske domove i učeničke i studentske kredite i stipendije; poslove za potrebe Interresorne komisije: sazivanje sednica, sačinjavanje zajedničkog nalaza i mišljenja; prikupljanje i obrađivanje podataka o detetu, učeniku i odraslom za koga je pokrenut postupak procene potrebe za pružanjem pomoći i vođenje Zbirke podataka i evidencija o Zbirci podataka; priprema šestomesečni izveštaj o radu Interresorne komisije i isti dostavlja načelniku Gradske uprave, kao i godišnji izveštaj o radu Interresorne komisije koji upućuje Gradskom veću na usvajanje; Poslove prosvetne inspekcije, kao poverene, obavlja Odeljenje, i to: vrši poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i način rada ustanova predškolskog vaspitanja i obrazovanja i osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, a naročito u pogledu: postupanja ustanove u pogledu sprovođenja zakona, drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja i opštih akata; ostvarivanja prava i obaveza deteta, učenika, njegovog roditelja odnosno drugog zakonskog zastupnika i zaposlenog utvrđenih propisima u oblasti obrazovanja i vaspitanja; ostvarivanja zaštite prava deteta i učenika, njihovih roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika, kao i zaštite prava zaposlenih; obezbeđivanja zaštite deteta, učenika i zaposlenog od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao i ponašanja koje vređa ugled, čast ili dostojanstvo; postupka upisa i poništavanja upisa u školu; ispunjenosti propisanih uslova za sprovođenje ispita; izdavanja javnih isprava; vođenja propisane evidencije koju vodi ustanova i utvrđivanje činjenica u postupku poništavanja javne isprave koju izdaje ustanova; stranačkog organizovanja i delovanja; u postupku verifikacije ustanove, novog obrazovnog profila, ostvarivanja novih programa nastave i učenja, proširene delatnosti ustanove, statusne promene i promene sedišta ustanove, prosvetna inspekcija ispituje ispunjenost propisanih uslova za osnivanje i početak obavljanja delatnosti ustanove, odnosno ispunjenost propisanih uslova za otvaranjem novih obrazovnih profila; sarađuje sa organizacionom jedinicom ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja i vaspitanja u čijem delokrugu je obavljanje stručno-pedagoškog nadzora u cilju ostvarivanja i zaštite prava i obaveza dece i učenika, njihovih roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika i zaposlenih, koji realizuju prosvetni savetnici u vršenju terenskog nadzora. Vrši poslove inspekcijskog nadzora nad primenom Zakona o sportu i propisa donetih na osnovu tog zakona i inspekcijski nadzor na teritoriji grada Kruševca; donosi rešenje o ispunjenosti uslova za obavljanje sportske aktivnosti i sportske delatnosti, kao i ispunjenost uslova sportske organizacije da ispred svog naziva može uneti reč "klub"; vodi postupak inspekcijskog nadzora u skladu sa ovlašćenjima i obavezama i nalaže mere i određuje rok za njihovo otklanjanje; podnosi nadležnom pravosudnom organu krivičnu prijavu, prijavu za privredni prestup ili zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom; vodi zakonom propisane evidencije, prikuplja podatke i prati i analizira stanje u oblasti sporta; sačinjava informacije i izveštaje. Priprema i izvršava propise o pravima i uslugama u socijalnoj zaštiti, izrađuje pravilnike o uslovima i načinu realizacije usluga socijalne zaštite i to za usluge: Pomoć u kući, Lični pratilac deteta, Dnevni boravak za odrasle sa telesnim invaliditetom, odnosno intelektualnim teškoćama, Dnevni boravak za decu i mlade sa poremećajima u ponašanju, Porodično - edukativni centar i prati realizaciju prava i usluga u oblasti socijalne zaštite po Odluci o pravima i uslugama u socijalnoj zaštiti; utvrđuje pravo na sticanje statusa energetski ugroženog kupca, kao povereni posao; utvrđuje pravo na izdavanje jedinstvene parking karte za osobe sa invaliditetom;

Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za rad Saveta za socijalno uključivanje Roma i Romkinja grada Kruševca: utvrđivanje prava na besplatan prevoz, užine i školski pribor, sačinjavanje godišnjeg izveštaja o realizaciji Lokalnog akcionog plana za socijalno uključivanje Roma i Romkinja grada Kruševca i upućivanje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje. Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za rad Komisije za sprovođenje mera i aktivnosti populacione politike grada Kruševca i to utvrđivanje prava na: jednokratno novčano davanje za pokušaj vantelesne oplodnje; poklon čestitku za novorođenčad rođenu 01. januara; poklon čestitku za novorođenčad rođenu na teritoriji grada Kruševca; novčanu pomoć porodici za treće, četvrto i peto dete po rođenju; poklon za đake prvake (poklon čestitka i publikacija "Prvanka"); novčanu pomoć nezaposlenim porodiljama; podršku porodici za trećeg i svakog narednog đaka u porodici; prevoz materijalno ugroženih učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda srednje škola; sačinjava godišnji izveštaj o realizaciji mera populacione politike grada Kruševca i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje. Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za rad Komisije za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko - invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom i to: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za finansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaje o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje. Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za rad Saveta za zdravlje i to: sazivanje sednica; upućivanje preporuka Saveta nadležnim organima; pripremanje izveštaja o radu Saveta za zdravlje i upućivanje Skupštini na usvajanje i prosleđivanje istog Zaštitniku građana. Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za rad Komisije za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti zdravstvene zaštite i to: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za finansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje.

Sprovodi postupak za plaćanje doprinosa za samostalne umetnike. Obavlja stručne i administrativne poslove za rad Komisije za izbor projekata u kulturi: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje. Obavlja stručne i administrativne poslove za rad Konkursne komisije za sprovođenje postupka raspodele sredstava tradicionalnim crkvama i verskim zajednicama: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje. Obavlja poverene poslove iz oblasti boračke i boračko - invalidske zaštite propisane Zakonom o pravima boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i članova njihovih porodica i odlučuje u prvostepenom postupku u predmetima utvrđivanja statusa borca, lične invalidnine, porodične invalidnine, dodatka za negu, ortopedski dodatak, zdravstvenu zaštitu i druga prava u vezi sa ostvarivanjem zdravstvene zaštite, medicinsko - tehnička pomagala, banjsko klimatski oporavak, profesionalna rehabilitacija i novčana pomoć za vreme profesionalne rehabilitacije, invalidski dodatak, mesečno novčano primanje, porodični dodatak, borački dodatak, naknada troškova smeštaja u ustanovu socijalne zaštite, novčana naknada za nabavku putničkog motornog vozila, pravo na poseban penzijski staž, rešavanje stambenih potreba, naknada troškova putovanja, besplatna i povlašćena vožnja, pravo na "Boračku spomenicu", pravo na legitimaciju, pravo na prioritet u zapošljavanju, pomoć u slučaju smrti, pravo borca na uniformu; obavlja poslove propisane Odlukom o proširenim pravima u oblasti boračke i boračko - invalidske zaštite na teritoriji grada Kruševca i odlučuje u predmetima utvrđivanja prava na jednokratnu novčanu pomoć u slučaju težih bolesti i prava na besplatan prevoz u javnom linijskom autobuskom saobraćaju na teritoriji grada Kruševca; obavlja i administrativno - tehničke poslove u vezi isplate prava; obavlja stručne i administrativne poslove za rad Komisije za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti negovanja kulturnog nasleđa, tradicija oslobodilačkih ratova i standarda veterana: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje. Obavlja poverene poslove iz oblasti finansijske podrške porodice sa decom: u prvom stepenu odlučuje o pravima na finansijsku podršku porodici sa decom - naknadi zarade, odnosno naknadi plate za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta; ostalim naknadama po osnovu rođenja i nege deteta i posebne nege deteta; roditeljskom dodatku; dečijem dodatku; naknadi troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja; naknadi troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu sa smetnjama u razvoju i decu sa invaliditetom i naknadi troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu korisnika novčane socijalne pomoći; obavlja poslove iz oblasti finansijske podrške porodici sa decom i oblasti populacione politike po odlukama grada Kruševca: u prvom stepenu odlučuje o pravu na besplatan boravak dece u predškolskoj ustanovi za: decu iz materijalno ugroženih porodica, decu bez roditeljskog staranja, decu sa smetnjama u razvoju i decu sa invaliditetom, decu ratnih vojnih invalida, decu smeštenu u Domu "Jefimija" u okviru "interventnog smeštaja" i treće i svako naredno dete u porodici; u prvom stepenu odlučuje o pravu na regresirani boravak dece u predškolskoj ustanovi za: prvo dete u porodici, kad su u predškolskoj ustanovi smeštena dva deteta i decu iz jednoroditeljske porodice; u prvom stepenu odlučuje o pravu na novčanu pomoć nezaposlenim porodiljama. Obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za rad Komisije za stipendiranje i nagrađivanje učenika i studenata grada Kruševca: stipendiranje učenika i učenika sa invaliditetom i studenata i studenata sa invaliditetom: priprema tekst javnog poziva za izbor stipendista; priprema odluku o izboru stipendista i dostavlja Gradskom veću na razmatranje i usvajanje; priprema ugovore o stipendiranju i spiskove za isplatu stipendija; priprema podatke i tekst javnog poziva za nagrađivanje učenika i studenata na Dan svetog Save i Vidovdan; priprema odluke o jednokratnim naknadama učenicima srednjih škola i studentima za stručno usavršavanje u zemlji i inostranstvu; priprema program rada, finansijski plan i izveštaje o radu Komisije. Obavlja stručne i administrativne poslove za rad Komisije za izbor godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta na teritoriji grada Kruševca a koji se odnosi na: podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom; izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavku sportske opreme i rekvizita; organizaciju sportskih takmičenja od posebnog značaja za grad Kruševac; učešće sportskih organizacija sa teritorije grada Kruševca u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima; fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.); delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca koje su od posebnog značaja za grad Kruševac; delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad Kruševac; edukaciju, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima; periodična testiranja, sakupljanje, analizu i distribuciju relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta, istraživačko - razvojne projekte i izdavanje sportskih publikacija; kao i unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje.

Obavlja poslove koji se odnose na: podsticanje različitih aktivnosti i programa mladih i stvaranje uslova za uključivanje mladih u društveni život i procese odlučivanja; pomoć u stvaranju uslova za organizovanje omladinskih aktivnosti i delatnosti omladinskih organizacija; saradnju sa lokalnim udruženjima mladih oko implementacije lokalnih akcionih planova; obavlja stručne i administrativne poslove za rad Saveta za praćenje i implementaciju Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje; organizovanje različitih vrsta obuka mladih radi njihovog većeg uključivanja u neformalno obrazovanje, volonterski rad i bolje korišćenje slobodnog vremena: organizovanje radionica kao oblik neformalnog obrazovanja na osnovu utvrđenih potreba mladih, nakon sprovedenog postupka javne nabavke usluga; praćenje konkursa različitih donatora i apliciranje na iste; obavljanje stručno tehničkih poslova za Savet za mlade grada Kruševca; pripremu, praćenje i realizaciju lokalnih projekata za mlade u skladu sa nacionalnom strategijom; postupak izbora i finansiranja projekata od javnog interesa omladinskih udruženja i projekata koji se bave mladima.

Obavlja stručne i administrativne poslove za rad Komisije za implementaciju Lokalnog plana akcije za decu: utvrđuje pravo na besplatan prevoz i užine za materijalno ugrožene učenike; sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradskom veću na razmatranje i usvajanje.

Obavlja stručne i administrativne poslove za rad Komisije za ocenu projekata od javnog interesa u oblasti javnog informisanja proizvodnje medijskih sadržaja: sprovodi postupak raspisivanja javnog poziva za sufinansiranje projekata, izbora projekata, zaključivanja ugovora, prenosa sredstava i praćenja realizacije istih i sačinjava izveštaj o realizaciji na osnovu dostavljenih narativnih i finansijskih izveštaja realizatora projekata i upućuje Gradonačelniku Izveštaj o sprovedenim konkursima i oceni realizacije podržanih projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja na razmatranje i usvajanje.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 17

Odeljenje za finansije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: pripremu predloga odluka o budžetu, rebalansu budžeta i završnom računu budžeta; budžetsko izveštavanje o ostvarenju javnih prihoda i javnih rashoda u skladu sa zakonom; sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja o izvršenju odluke o budžetu; izradu rešenja o povećanju prihoda i rashoda budžeta, rešenja o upotrebi sredstava sa tekuće i stalne rezerve, rešenja o preusmeravanju sredstava unutar korisnika i zaključaka o isplatama sa pozicija kapitalnih rashoda; otvaranje konsolidovanih računa trezora, podračuna dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava, namenskih dinarskih računa korisnika javnih sredstava i ostalim pravnim i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora; finansijsko planiranje i praćenje realizacije planova, obračun i isplatu zarada, vođenje pomoćnih evidencija i računovodstvo i izveštavanje za direktne i određene indirektne korisnike; usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta i dobavljačima; popis pokretne i nepokretne imovine grada i postupanje po zahtevima za otkup stanova; poslove prijema, kontrole i prenosa transfera finansijskih sredstava direktnim i indirektnim korisnicima, utvrđivanje mesečne, tromesečne i šestomesečne kvote, razmatranje zahteva za izmenu kvota; vođenje evidencije o likvidnosti KRT-a i plasiranju slobodnih novčanih sredstava; vođenje glavne knjige trezora direktnih korisnika, kao i finansijsko-knjigovodstvene poslove za potrebe mesnih zajednica.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 18

Odeljenje za investicije, privredu, i zaštitu životne sredine, vrši poslove iz oblasti: privrede, poljoprivrede, vodoprivrede i zaštite životne sredine i to:

Poslovi planiranja, pripreme i realizacije razvojnih projekata i kapitalnih investicija u oblasti javne infrastrukture; praćenje stanja u oblasti privrede i lokalnog ekonomskog razvoja kao i praćenje realizacije utvrđenih politika u tim oblastima i predlaganje podsticajnih mera za njihovo unapređenje; pripremanje dokumentacije i vršenje svih pripremnih radnji koje prethode utvrđivanju javnog interesa za eksproprijaciju nepokretnosti u skladu sa zakonom; izrada PowerPoint prezentacije Grada i kataloga slobodnih lokacija; učestvovanje u postupku javne nabavke za investicije iz nadležnosti odeljenja: priprema zahteva i specifikacija za pokretanje javne nabavke dobara, usluga i radova (izgradnja, rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija, tekuće/investiciono održavanje); Poslovi izrade ugovora o izvođenju radova sa javnim preduzećima za investicije u odnosu na koje se ne sprovodi postupak javne nabavke; Sprovođenje postupka licitacije za otuđenje i davanje u zakup građevinskog zemljišta, sprovođenje davanja u zakup privremenih objekata i pripremanje odgovarajućih akata iz ove oblasti; učestvovanje u radu Komisije za Javne nabavke; učestvovanje u radu Komisije za primopredaju i konačni obračun radova: izrada zapisnika o primopredaji kao i zapisnika o konačnom obračunu izvedenih radova; izrada Programa uređivanja građevinskog zemljišta i praćenje njegove realizacije: praćenje realizacije ugovorenih poslova sa stanovišta obima, kvaliteta i dinamike; obavljanje poslova u sistemu "CEOP": podnošenje zahteva, davanje naloga za uplatu potrebnih taksi za podnošenje zahteva, praćenje predmeta kroz "CEOP", provera troškova pribavljanja uslova od nosilaca javnih ovlašćenja, komuniciranje sa imaocima javnih ovlašćenja, izdavanje naloga za plaćanje troškova u zakonskom roku i praćenje realizacije svih naloga za plaćanje i izveštavanje kroz "CEOP", pribavljanja informacija o lokaciji, lokacijskih uslova, građevinskih dozvola i odobrenja za izvođenje radova, prijava radova i upotrebnih dozvola; priprema finansijskih planova i izveštaja za investicije i overa zahteva za transfer; priprema Plana kapitalnih projekata i izrada šestomesečnih, devetomesečnih i godišnjih izveštaja o realizaciji kapitalnih projekata; izrada nedeljnih izveštaja o statusu projekata odnosno investicija; Obavljanje najsloženijih normativno - pravnih poslova i izrada akata iz oblasti: privrede, poljoprivrede, vodoprivrede i zaštite životne sredine; Priprema Programa razvoja na osnovu predloga javnih preduzeća, ustanova i mesnih zajednica, praćenje rada privrednih subjekata na teritoriji grada Kruševca, praćenje procesa sprovođenja stečaja privrednih subjekata; Praćenje realizacije ugovora o javno- privatnom partnerstvu za vršenje usluga rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja u naseljenim mestima grada Kruševca; Kontrola kvartalnih i godišnjih izveštaja, koje dostavlja privatni partner Gradu, po ugovoru po javnom-privatnom partnerstvu, Predlaganje podsticajnih mera za unapređenje lokalnog ekonomskog razvoja; Izrada i sprovođenje Lokalnog akcionog plana zapošljavanja, sprovođenje HELP programa i sličnih programa koji imaju za cilj smanjenje nezaposlenosti u Gradu: Izrada i sprovođenje Javnog poziva i kriterijuma za izbor korisnika sredstava u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, Pružanje stručne pomoći privrednicima u postupku konkurisanja u oblasti zapošljavanja i u daljem postupku sprovođenja Lokalnog akcionog plana za zapošljavanje (LAPZ); Obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Komisije za izradu Lokalnog akcionog plana za zapošljavanje i izbor korisnika sredstava; Kategorizacija Grada Kruševca kao turističkog mesta; Podsticanje i staranje o razvoju turizma; Pripremanje Programa razvoja turizma, programa promotivnih aktivnosti i priprema akta o visini boravišne takse; Sprovođenje postupka kategorizacije ugostiteljskih objekata domaće radinosti, vrste kuća, apartman, soba i seosko turističko domaćinstvo, vrši složene upravne poslove na pripremi i izradi rešenja o kategorizaciji ugostiteljskih objekata na teritoriji grada Kruševca u skladu sa propisima kojima se uređuje ugostiteljstvo; Vođenje evidencije kategorisanih i nekategorisanih ugostiteljskih objekata u centralnom informacionom sistemu.

E-Turist-a; Uređivanje radnog vremena ugostiteljskih objekata; Proučavanje zakonskih i podzakonskih regulativa iz oblasti turizma i saradnja sa drugim organima i ministarstvima; Priprema akata u vezi sa radom Biznis inkubatora, Veterinarske stanice i Turističke organizacije grada Kruševca; Pružanje usluge privrednim subjektima u postupku registracije preduzetničkih radnji i privrednih subjekata, na osnovu sporazuma sa Agencijom za privredne registre; Praćenje i analiza kretanja u oblasti poljoprivrede, izrada potrebnih programa, izveštaja, analiza, informacija i nacrta opštih i pojedinačnih akata; Saradnja sa ministarstvom nadležnim za oblast poljoprivrede i vodoprivrede i drugim stručnim službama, predstavnicima agrobiznis sektora, poljoprivrednim udruženjima i drugim relevantnim organizacijama i institucijama i staranje o blagovremenom informisanju poljoprivrednih proizvođača o pitanjima od značaja za ovu oblast; Obavljanje stručnih i administrativnih poslova za Komisiju za podsticanje razvoja poljoprivrede: priprema materijala i izrada predloga odluka, rešenja, zapisnika i dr. Obavljanje poslova izrade i realizacije programa i projekata iz oblasti poljoprivrede: Izrada godišnjeg programa zaštite uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta, kao i sprovođenje istog (davanje poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini u zakup), izrada Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja grada Kruševca i sprovođenje istih -obavljanje poslova na sprovođenju podsticajnih mera u poljoprivredi i ruralnom razvoju (donošenje odluka i kriterijuma, konkursa, izrada nacrta odluka, rešenja i drugih akata za korišćenje podsticajnih sredstava koja dodeljuje grad Kruševac, organizovanje i realizovanje poljoprivrednog sajma, izložbi i drugih manifestacija iz oblasti poljoprivrede, organizovanje učešća poljoprivrednih proizvođača i preduzeća iz oblasti poljoprivrede na domaćim i međunarodnim sajmovima, organizovanje studijskih putovanja, u cilju upoznavanja sa primerima dobre prakse, organizovanje stručnih predavanja za poljoprivredne proizvođače, udruženja, zemljoradničke zadruge i preduzeća iz oblasti poljoprivredne proizvodnje, izrada promotivnog materijala u cilju afirmacije razvoja ruralnih potencijala i dr.); Obavljanje upravnih poslova za utvrđivanje naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta (pribavljanje dokumentacije po službenoj dužnosti-lokacijski uslovi/informacije o lokaciji, pretrage po parceli, kopija plana i informacija nadležnog Odeljenja za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda); Izdavanje vodnih uslova, saglasnosti, dozvola i potvrda (pribavljanje dokumentacije po službenoj dužnosti - lokacijski uslovi/informacije o lokaciji, pretrage po parceli i kopija plana) u skladu sa Zakonom o vodama i drugih poverenih poslova u skladu sa zakonom. Sprovođenje postupka procene uticaja za projekte za koje odobrenje za izvođenje daje organ lokalne samouprave; Izdavanje dozvole za sakupljanje i transport inertnog i neopasnog otpada na teritoriji grada, kao i dozvola za privremeno skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada na lokaciji proizvođača odnosno vlasnika otpada i druge akte; Izdavanje Mišljenja na zahtev nadležnog Ministarstva o prihvatanju ili odbijanju zahteva operatera za upravljanje opasnim otpadom na teritoriji lokalne samouprave; Izdavanje odobrenja za lokaciju za tretman otpada u stacionarnom ili mobilnom postrojenju; Vođenje evidencije o izdatim dozvolama i dostavljanje podataka nadležnom Ministarstvu; vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja; Sprovođenje postupka strateške procene uticaja davanjem mišljenja i saglasnosti na izveštaj strateške procene uticaja planova i programa na životnu sredinu; sprovođenje postupka izdavanja integrisanih dozvola za postrojenja i aktivnosti koja mogu imati negativan uticaj na zdravlje ljudi, životnu sredinu i materijalna dobra; Izdavanje mera i uslova zaštite od buke; pripremanje, donošenje i realizacija programa i planova zaštite životne sredine; saradnja sa odgovarajućim naučnim i stručnim organizacijama i udruženjima, saradnja sa vaspitno-obrazovnim ustanovama, nevladinim organizacijama, pokretima, udruženjima; kontrola i praćenje (monitoring) stanja životne sredine (praćenje kvaliteta životne sredine (vazduh, voda, zemljište, buka) putem ovlašćenih stručnih organizacija; Informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine, kao i dostava podataka na zahtev; dostavljanje podataka iz monitoringa Agenciji za zaštitu životne sredine; Vršenje stručno - administrativnih poslova Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine grada Kruševca, obrada zahteva i specifikacija za postupak javne nabavke koji se tiče namenskih sredstava; iniciranje davanja predloga Skupštini grada u oblasti zaštite prirodnih dobara, radi stavljanja pod zaštitu značajnih prirodnih dobara, parka prirode i spomenika prirode na teritoriji grada, učestvovanje u izradi predloga proglašenja zaštite prirodnih dobara, davanje saglasnosti na planove zaštite i razvoja i druge akte upravljača zaštićenih prirodnih dobara, praćenje i nadzor nad njihovom realizacijom kao i stanja prirodnih vrednosti i raznovrsnosti na području grada; Priprema nacrta akata o proglašenju zaštićenih područja; organizovanje i učestvovanje u projektima ekološke edukacije građana; vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 19

Odeljenje za javne nabavke obavlja poslove javnih nabavki koji se odnose na: prikupljanje podataka od drugih Odeljenja o izvršenom istraživanju tržišta i efikasno planiranje javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama (u daljem tekstu: Zakon) ne primenjuje; pripremu plana javnih nabavki i plana nabavki na koje se Zakon ne primenjuje za organe Grada za koje sprovodi postupke javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon ne primenjuje u saradnji sa nadležnim Odeljenjima; obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupka javnih nabavki po proceduri propisanoj Zakonom i podzakonskim aktima i opštim aktima naručilaca; sprovođenje zajedničkih postupaka javnih nabavki sa drugim naručiocima; objavljivanje: oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, obaveštenja i izveštaja na portalu javnih nabavki; pružanje stručne pomoći nadležnim odeljenjima u sprovođenju postupaka javnih nabavki; obavljanje stručno- administrativnih poslova za potrebe Komisije za javnu nabavku i naručilaca; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o nabavkama na koje se Zakon ne primenjuje, izradu, sastavljanje i objavljivanje godišnjeg izveštaja o zaključenim ugovorima u postupcima javnih nabavki dobara, radova i usluga i zaključenim ugovorima u nabavkama na koje se Zakon ne primenjuje; dostavljanje izveštaja po zahtevu Kancelarije za javne nabavke; sprovođenje Zakonom predviđene procedure putem portala javnih nabavki u pokrenutim postupcima po zahtevu za zaštitu prava ponuđača pred Republičkom komisijom za zaštitu prava ponuđača u postupcima javnih nabavki i sačinjavanje predloga odgovora naručioca po podnetom zahtevu; saradnju sa drugim javnim naručiocima koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki; obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 20

Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda vrši poslove koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji Grada Kruševca, obračun visine doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta i taksi za ozakonjenje i to: vrši evidenciju obveznika lokalnih javnih prihoda; proveru tačnosti, potpunosti i usklađenosti sa zakonom, odnosno drugim propisima, podataka iskazanih u poreskoj prijavi, poreskom bilansu, računovodstvenim izveštajima i drugim evidencijama poreskog obveznika; obradu i unos podataka iz poreske prijave u informacioni sistem u cilju utvrđivanja poreza na imovinu obveznika koji ne vode poslovne knjige, poreza na imovinu obveznika koji vode poslovne knjige, lokalne komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru, naknade za korišćenje javnih površina, naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, prihoda od zakupnine za građevinsko zemljište u korist nivoa gradova i boravišne takse; utvrđivanje obaveza rešenjem po osnovu lokalnih javnih prihoda; evidentiranje obaveza po osnovu samooporezivanja lokalnih javnih prihoda; vršenje tehničke pripreme baze podataka za masovnu obradu u postupku utvrđivanja lokalnih javnih prihoda rešenjem; knjiženje izvršenih uplata lokalnih javnih prihoda; organizovanje i učestvovanje u izradi metodološkog uputstva i drugih uputstava za poresko knjigovodstvo; poslove poreske kontrole; učestvovanje u izradi planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda i praćenje njihovog izvršenja; poslove obezbeđenja naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate i odlaganje plaćanja poreskog duga; identifikaciju poreskih obveznika koji imaju dospeli, a neplaćeni poreski dug; preduzimanje mera radi obezbeđenja naplate poreskog duga; slanje opomena poreskim dužnicima; postupanje po zahtevima za odlaganje plaćanja poreske obaveze; ustanovljavanje založnog prava; utvrđivanje zastarelosti prava na naplatu poreza i sporednih poreskih davanja; priprema rešenja o prinudnoj naplati; poslove u vezi sa prijavama potraživanja u postupcima privatizacije, stečaja, likvidacije; poslove vođenja poreskog knjigovodstva; poslove u vezi sa povraćajem i preknjižavanjem lokalnih javnih prihoda; poslove izveštavanja u vezi sa lokalnim javnim prihodima; sprovođenje inspekcijskog nadzora, s ciljem da se preventivnim delovanjem ili nalaganjem mera obezbedi zakonitost i bezbednost poslovanja i postupanja nadziranih subjekata i spreče ili otklone štetne posledice po zakonu i drugim propisima zaštićenih dobara, prava i interesa; administrativno-tehničke poslove i davanje obaveštenja poreskim obveznicima o stanju njihovih poreskih obaveza; obračunava visinu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta; vrši obračun takse za ozakonjenje; vrši praćenje propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda i drugih propisa u vezi sa radom Gradske uprave; obavlja poslove koji se odnose na analizu kupoprodajnih ugovora u vezi nepokretnosti radi prikupljanje podataka za utvrđivanje prosečne cene kvadratnog metra nepokretnosti za utvrđivanje poreza na imovinu; vodi prvostepeni upravni postupak po žalbama poreskih obveznika izjavljenih protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku; vodi ponovni postupak po poništenim upravnim aktima; izdaje uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju; pružanje stručne pomoći i davanje informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda; priprema nacrte odluka vezane za utvrđivanje javnih prihoda u skladu sa zakonom i prati njihovo sprovođenje učestvuje u planiranju prihoda budžeta Grada.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 21

Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove vrši poslove koji se odnose na: pripremu propisa koji se odnose na unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave i mesnih zajednica; propisa o načinu korišćenja prevoznih sredstava i opreme, priprema akt o matičnim područjima; akt o lokalnim administrativnim taksama; sprovođenje propisa o upravi, upravnom postupku i kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi, organizaciju i rad prijemne kancelarije, zajedničke pisarnice i arhive Gradske uprave; praćenje stanja ostvarivanja prava i obaveza građana i preduzeća i drugih pravnih lica pred Gradskom upravom (ažurnost rešavanja u upravnim stvarima); rešavanje u upravnom postupku u oblasti građanskih stanja, vodi matične knjige rođenih, venčanih i umrlih i knjige državljana za teritoriju grada Kruševca, kao i za opštine sa područja Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija: Prizren, Orahovac, Suva Reka i Gora; izdaje izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu; izdaje uverenje o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija (uverenje o o činjenicama iz matičnih knjiga, uverenje o slobodnom bračnom stanju); izdaje uverenja o činjenicama o kojima Gradska uprava i njene organizacione jedinice ne vode službene evidencije; obavlja venčanja; prijem i sprovođenje rešenja o prijemu u državljanstvo Republike Srbije; prijem i sprovođenje rešenja o otpustu iz državljanstva Republike Srbije; prijem i sprovođenje odluka pravosudnih organa (odluke o razvodu braka, rešenje Višeg suda o verifikaciji odluke inostranog suda o razvodu braka, odluku Višeg suda o priznanju odn. osporavanju očinstva); prijem i sprovođenje akata Centra za socijalni rad (rešenje o stavljanju pod starateljstvo, prestanku starateljstva i lišavanju poslovne sposobnosti, rešenja o određivanju ličnog imena deteta, rešenje o potpunom usvojenju); vrši upis u matične knjige na osnovu isprave inostranog organa; popunjava statističke obrasce o rođenju, venčanju i smrti i iste dostavlja Republičkom zavodu za statistiku; uzima izjavu o vraćanju prezimena nakon prestanka braka u zakonskom roku, o nacionalnoj pripadnosti i priznanju očinstva; izdaje izvode iz matične knjige rođenih sa slikom, radi prelaska maloletnog deteta preko administrativne linije sa AP Kosovo i Metohija; uvid u matične knjige po zahtevu lica iz člana 41. Zakona o matičnim knjigama; dostavljanje izvoda, uverenja i drugih akata iz svoje nadležnosti na zahtev drugih organa, organizacija, ustanova i imaoca javnih ovlašćenja, po službenoj dužnosti; pristupa jedinstvenim evidencija drugih organa preko portala E-uprave; dostavljanje izvoda iz matičnih knjiga preko Portala E-Uprave u elektronskom i papirnom obliku; vrši promene ličnih stanja građana kroz matične knjige, kao i slanje elektronskih izveštaja u Registar matičnih knjiga, nadležnom matičaru.

Vodi postupak i odlučuje u prvostepenom upravnom postupku iz oblasti ličnog statusa građana: promene ličnog imena, vrši ispravke greške u matičnoj knjizi rođenih, venčanih i umrlih i knjizi državljana, donosi rešenja o naknadnom upisu u matičnu knjigu rođenih i umrlih; vrši obnovu upisa u matičnim knjigama za opštine Prizren, Orahovac, Suva Reka i Gora.

Obavlja složene normativno-pravne poslove vezane za pripremu opštih i pojedinačnih normativnih akata iz nadležnosti Odeljenja.

Vodi birački spisak građana, vrši upis promena, ispravka, brisanje i dopune u biračkom spisku po službenoj dužnosti ili na zahtev stranke; vrši stručno operativne poslove i koordiniranje ažuriranje biračkog spiska za područje grada Kruševca i posebnog biračkog spiska; obavlja administrativne i tehničke poslove pripreme, obrade i unosa podataka u sistem JBS radi njegovog ažuriranja; izdaje uverenja o izbornom i biračkom pravu; ostvaruje saradnju sa organima koji vode evidencije značajne za obezbeđivanje tačnosti podataka u JBS i njihovo ažuriranje za područje grada Kruševca; poslove pružanja pravne pomoći građanima sa teritorije grada Kruševca; poslove staranja o zaštiti podataka o ličnosti; poslove mesnih kancelarija.

U ovom Odeljenju obavljaju se određeni stručni, tehnički i drugi zajednički poslovi za potrebe Gradske uprave i to: priprema osnova i programa jedinstvenog informacionog sistema, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije, eksploataciju računarske opreme; modernizacija internet prezentacije, poslovi kontrole kvaliteta rada, implementacijom sistema kvaliteta u Gradskoj upravi, merenjem uspešnosti izvršenja i ispunjenja ciljeva koje je postavila Gradska uprava; umnožavanje i povezivanje materijala i obezbeđivanje funkcionisanja konferencijsko- diskutnih sistema; investiciono tehničke poslove u vezi sa izgradnjom, dogradnjom i adaptacijom poslovnog prostora za potrebe Gradske uprave; poslove tekućeg i investicionog održavanja zgrade Gradske uprave; održavanje instalacija, uređaja i opreme; sprovođenje mera protivpožarne zaštite, održavanje čistoće i voznog parka; vodi postupak oko komercijalnog snabdevanja električne energije objekata u vlasništvu Grada (priprema ugovora, aneksiranje, novi priključak i odjava priključaka sa distributivne mreže).

Vrši stručne i normativno pravne poslove koji se odnose na obrazovanje i unapređenje rada mesnih zajednica, administrativno - tehničke poslove za potrebe mesnih zajednica, stručne, organizacione i administrativno tehničke poslove na sprovođenju izbora za organe mesnih zajednica i zborova građana u mesnim zajednicama, poslove u vezi organizacije civilne zaštite u mesnim zajednicama, i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i aktima mesnih zajednica.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 22

U okviru Odeljenja za opštu upravu i zajedničke poslove, u skladu sa određenim matičnim područjima, obrazuju se sledeće mesne kancelarije:

Mesna kancelarija Konjuh za naseljena mesta: Konjuh, Ljubava, Brajkovac, Kamenare, Komorane, Lazarevac i Bela Voda;

Mesna kancelarija Jasika za naseljena mesta: Jasika, Šanac, Gavez, Srnje, Velika Kruševica, Kukljin, Padež, Globare, Šašilovac, Krvavica i Vratare;

Mesna kancelarija Pepeljevac za naseljena mesta: Pepeljevac, Vučak, Cerova, Lukavac, Žabare, Trebotin, Mala Vrbnica, Doljane i Meševo;

Mesna kancelarija Veliki Kupci za naseljena mesta: Veliki Kupci, Mali Kupci, Grkljane, Štitare, Sebečevac, Suvaja, Majdevo, Ćelije, Gornji Stepoš, Donji Stepoš, Šavrane, Naupare, Jablanica, Vitanovac i Šogolj;

Mesna kancelarija Veliki Šiljegovac za naseljena mesta: Veliki Šiljegovac, Bojince, Ribare, Zubovac, Grevci, Rosica, Boljevac, Malo Krušince, Ribarska banja, Kaonik, Jošje, Đunis, Crkvina, Mala Reka, Zebica, Rlica, Veliko Krušince, Srndalje, Belasica, Sušica i Pozlata;

Mesna kancelarija Dvorane za naseljena mesta: Dvorane, Petina, Poljaci, Lovci, Buci, Bukovica, Trmčare, Modrica, Slatina, Sezemče i Zdravinje;

Mesna kancelarija Čitluk za naseljena mesta: Čitluk, Begovo Brdo, Koševi, Globoder i Mačkovac.

Član 23

Mesne kancelarije, u skladu sa rasporedom matičnih područja, vrše poslove koji se odnose na vođenje matične knjige rođenih, venčanih i umrlih i knjige državljana, izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, uverenja o činjenicama iz matičnih knjiga i drugih uverenja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija, zavođenje i ekspediciju pošte.

Član 24

U vršenju poslova i zadataka koje obavljaju, mesne kancelarije ostvaruju saradnju sa odgovarajućim odeljenjima Gradske uprave i mesnim zajednicama.

Mesne kancelarije mogu obavljati određene poslove za druge organe, mesne zajednice, javne službe, preduzeća i druga pravna lica, na svom području ako im vršenje tih poslova bude povereno.

Član 25

Odeljenje za poslove organa Grada obavlja stručne i druge poslove za Skupštinu, Gradonačelnika, Gradsko veće i Gradsku upravu, koji se odnose na: pripremu i održavanje sednica Skupštine grada, njenih radnih tela i Gradskog veća; obradu materijala sa sednica; pružanje stručne pomoći odbornicima i odborničkim grupama i staranje o blagovremenom pribavljanju odgovora na odbornička pitanja; poslove u vezi izbora, imenovanja i postavljenja kada o tome odlučuje Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće; izradu Statuta grada, Poslovnika o radu Skupštine i Gradskog veća, odluke o organizaciji Gradske uprave, kao i propisa o naknadama troškova i izgubljene zarade odbornicima i članovima radnih tela Skupštine i Gradskog veća, propisa koji se odnose na kriterijume i merila za utvrđivanje zarada i drugih primanja funkcionera; određene poslove za sprovođenje izbora (gradskih, republičkih); stručne poslove vezane za dodeljivanje priznanja koja ustanovljava Grad; priprema za štampanje Službenog lista grada Kruševca; organizovanje i sprovođenje referenduma i zborova građana kada ih raspisuje Skupština, odnosno saziva predsednik Skupštine; stručne poslove u predmetima zaštite prava građana kada u drugom stepenu rešava Gradsko veće; poslove postupanja po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja i pripreme informatora o radu organa grada; poslove koji se odnose na planiranje i praćenje realizacije aktivnosti izabranih i postavljenih lica; stručne poslove u vezi sa protokolarnim obavezama funkcionera grada; priprema programa poseta i drugi poslovi u vezi svečanosti i manifestacija Grada; poslovi protokola prilikom dodele nagrada i priznanja Grada, poslovi u vezi sa dočekom i organizacijom boravka domaćih i stranih delegacija i poseta predstavnika i delegacija grada u okviru saradnje sa gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu; organizacija konferencija za novinare, stručni poslovi informisanja o radu organa grada, poslovi koordinacije i pripreme informacija za potrebe gradske internet prezentacije kao i uređivanja gradske internet prezentacije.

Odeljenje vrši i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine i Poslovnikom Skupštine grada i Gradskog veća.

Član 26

Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na obavljanje inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada i poverenih poslova posebnim materijalnim propisima, shodno Zakonu o inspekcijskom nadzoru, iz oblasti: građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom objekata za koje dozvolu izdaje Grad u okviru objedinjene procedure, da li se objekat gradi prema odobrenoj dokumentaciji i standardima, poštovanje propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, utvrđivanje da objekat predstavlja opasnost po zdravlje i život ljudi, pokretanje postupka po pokrenutoj inicijativi podnosilaca na osnovu procene rizika po službenoj dužnosti i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja, naređuje rešenjem zatvaranje gradilišta, Zakon o stanovanju i održavanju stambenih zgrada; komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, poštovanja komunalnog reda, seče stabala, održavanje stambenih zgrada, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, pojedini poslovi tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta, neposredno sarađuje sa komunalnom policijom i drugo; komunalne inspekcije za ugostiteljstvo- nadzor nad sprovođenjem propisa u delu obavljanja ugostiteljske delatnosti i ispunjenosti propisanih minimalno - tehničkih uslova u objektima domaće radinosti, seoskim turističkim domaćinstvima i hostelima, ispunjenosti uslova uređenja i opremanja uređajima za odvođenje dima, pare i mirisa i drugih neprijatnih emisija, ispunjenost uslova i načina obavljanja ugostiteljske delatnosti u ugostiteljskim objektima, u stambenim zgradama, naplate i uplate boravišne takse; komunalne inspekcije za saobraćaj i puteve - kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto-taksi prevoza, parkiranja, kao i nadzor nad državnim putevima koji prolaze kroz naselja na teritoriji Grada, opštinskim putevima i nekategorisanim putevima i ulicama u delu stanja, održavanja, rekonstrukcije, zaštiti, izgradnji puteva i objekata na njima, kontrolu nad ispravnošću horizontalne i vertikalne signalizacije na putevima i ulicama i drugo; inspekcije za zaštitu životne sredine - nadzor nad sprovođenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita voda od zagađivanja, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, kontrola sprovođenja studija o proceni uticaja, postupanja sa naročito opasnim hemikalijama, zaštita od nejonizujućeg zračenja, izdavanja mera i uslova za objekte za koje nije potrebna procena uticaja, izdavanje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje delatnosti proverom na lokaciji i za obavljanje energetske delatnosti i drugo; izvršenja rešenja - pripremne radnje za sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja Odeljenja za inspekcijske poslove, Odeljenja za urbanizam i građevinarstvo i Odeljenja za stambeno-komunalne i imovinsko-pravne poslove, sprovođenje postupka administrativnog izvršenja upravnog rešenja prinudnim putem nakon sprovođenja postupka javne nabavke za te usluge, pribavljanje dokumentacije za donošenje zaključka o troškovima izvršenja rešenja, dostavljanje podataka Gradskom pravobranilaštvu i Odeljenju za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda.

Odeljenje vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine i Gradskog veća.

Član 27

Odeljenje komunalne milicije obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda, a naročito: zaštita javnih površina od bespravnog zauzeća i oštećivanja (ostavljanjem vozila, stvari i drugih predmeta, zapreka za vozila, postavljanjem privremenih montažnih objekata i slično); sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata i uređaja i urbanog mobilijara (namenski montažni objekti, oprema za igru i rekreaciju, javne česme i fontane, klupe, žardinjere i drugo) od prljanja, oštećivanja i uništavanja ljudskim faktorom; suzbijanje nedozvoljenog obavljanja delatnosti na javnim površinama i drugim javnim mestima; kontrola održavanja i zaštita čistoće na javnim površinama (ostavljanje građevinskog šuta i drugog otpada na javnim površinama, kao i vršenje drugih radnji kojima se narušava urednost i čistoća grada); kontrola održavanja komunalne zoohigijene i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca; kontrola nepropisnog parkiranja i korišćenja parkirališta u skladu sa propisima i saobraćajnom signalizacijom;

Vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada: kontrola upotrebe simbola i imena grada; sprečavanje radnji kojima se prljaju i oštećuju spomenici, spomen-ploče i skulpturna dela; održavanje reda na vodenom prostoru, obalama reka i jezera.

Ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada, koji se odnosi na: taksi prevoz (otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, korišćenje taksi stajališta u skladu sa propisima i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, urednost i čistoća taksi vozila i dr.

Zaštita životne sredine, a naročito u oblasti zaštite od buke, zaštite vazduha od zagađivanja, zaštite prirode i zaštićenih područja koja proglašava nadležni organ Grada, kontrole nad skupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem komunalnog, internog i neopasnog otpada i dr.

Zaštita opštinskih i nekategorisanih puteva, ulica i državnih puteva iz nadležnosti Grada i pripadajućih putnih objekata od nepropisnog zauzeća i oštećivanja, odnosno svakog činjenja kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu, kao i zaštita biciklističkih i pešačkih staza, saobraćajnica u naselju, saobraćajnih oznaka i signalizacije; zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada; vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, (kontrola upotrebe zastave, himne ili grba Republike Srbije za obeležavanje robe ili usluga, kontrola isticanja grba ili zastave strane države i dr.

Komunalna milicija preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite ljudi i imovine od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada, kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije.

Komunalna milicija učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda i drugim oblicima ugrožavanja.

Odeljenje vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine i Gradskog veća.

Član 28

Odeljenje za upravljanje ljudskim resursima obavlja: stručne i administrativne poslove vezane za kadrovska pitanja, socijalnu i zdravstvenu zaštitu zaposlenih u saradnji sa drugim organima i institucijama; stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata; pripremu Pravilnika o sistematizaciji i njegovog usaglašavanja sa aktom Vlade o određivanju kompetencija; pripremu predloga i realizaciju Kadrovskog plana; pripremu i izradu drugih opštih i pojedinačnih akata o pravima i obavezama zaposlenih, postavljenih i izabranih lica; poslove vezane za ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih; analize opisa poslova radnih mesta i njihovo pravilno razvrstavanje u zvanja; sprovođenje postupka zapošljavanja i izbora kandidata za rad u Gradskoj upravi, sprovođenje procedure zasnivanja i prestanka radnog odnosa, oglašavanja i sprovođenja internog i javnog konkursa za prijem u radni odnos i popunjavanje radnih mesta; pripremu i sprovođenje programa stručnog usavršavanja službenika; pripremu i sprovođenje programa obuke u skladu sa zakonom; vrednovanje sprovedenih programa stručnog usavršavanja; utvrđivanje potreba za stručnim usavršavanjem zaposlenih i dodatnim obrazovanjem službenika; analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika; pruža pomoć Žalbenoj komisiji u postupku po žalbama službenika i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa; vođenje kadrovske evidencije, personalnih dosijea i Registra zaposlenih; vođenje centralnog informacionog sistema za obračun primanja zaposlenih - Iskra; uvođenje i primena principa i standarda rodne ravnopravnosti u Gradskoj upravi, obavlja i druge poslove od značaja za karijerni razvoj službenika.

Odeljenje vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine i Gradskog veća.

Član 29

Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na izradu procene ugroženosti, planske dokumentacije i priprema planove za odbranu grada i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja i drugih opštih akata iz oblasti priprema za odbranu; ostvaruje koordinaciju sa drugim subjektima odbrane i sarađuje sa nadležnim Ministarstvom; stara se o preduzimanju mera pripravnosti iz plana odbrane; usklađuje pripreme za odbranu sa obavezama pravnih lica iz nadležnosti grada; vodi zakonom utvrđene evidencije iz oblasti odbrane i obavlja i druge poslove u oblasti odbrane; obavlja stručno-operativne i organizacione poslove iz oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama za teritoriju grada Kruševca, organizuje prevenciju i zaštitu od elementarnih i drugih većih nepogoda i sprovodi mere zaštite i njihovog ublažavanja i otklanjanja posledica vanrednih situacija; planira zbrinjavanje ugroženih, postradalih, izbeglih i evakuisanih lica u vanrednim situacijama u saradnji sa GŠVS i u skladu sa Planom zaštite i spasavanja; obavlja stručne i administrativne poslove u oblasti planiranja zaštite od požara na nivou Gradske uprave i grada Kruševca; priprema i vrši ažuriranje: odluke o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite, odluke o obrazovanju jedinica opšte namene i specijalizovane jedinice civilne zaštite za uzbunjivanje, akata o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije i o određivanju subjekata od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje, procene rizika od katastrofa, lokalnog plana smanjenja rizika od katastrofa, plana zaštite i spasavanja, eksternog plana zaštite od velikog udesa, plana zaštite od požara i operativnog plana sprovođenja preventivnih mera zaštite od požara na otvorenom prostoru i šumskih požara; obavlja stručne poslove u vezi organizovanja, popune, opremanja i obuke jedinica civilne zaštite i izrađuje i organizuje plan mobilizacije i izvršenje mobilizacije JCZON; obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove potrebne za rad Gradskog štaba za vanredne situacije i priprema godišnji plan rada i godišnji izveštaj o radu štaba za vanredne situacije; planira i predlaže budžetska sredstva namenjena za smanjenje rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama; priprema usvajanje studije pokrivenosti sistema za javno uzbunjivanje i stara se o održavanju, nabavci i postavljanju akustičkih izvora (sirena) i ostale opreme u okviru jedinstvenog sistema za javno uzbunjivanje u Republici Srbiji i obavlja poslove vezane za javno uzbunjivanje i rano obaveštavanje; obavlja poslove Situacionog centra kao informaciono-komunikacionog sistema za pomoć pri odlučivanju u vanrednim situacijama i Gradskog informativnog centra; vrši pripremu odbrane od poplava, izradu i predlaganje godišnjeg operativnog plana, pripremu tenderske dokumentacije i izveštaja o realizaciji operativnog plana zaštite od poplava za vode 2. reda na teritoriji grada organizuje preventivne i hitne-sanacione mere zaštite od poplava i vrši nadzor nad održavanjem vodotokova 2. reda i praćenje realizacije operativnog plana; postupa po zahtevima stranaka i vrši kontrolu stanja vodnih i drugih objekata na vodotokovima 2. reda i daje mišljenje u pogledu ozakonjenja objekata građenih pored voda 2. reda; sprovodi aktivnosti koje organizuju republičke i međunarodne institucije na poslovima rešavanja statusa izbeglih i raseljenih lica, migranata i readmisanata, nadzor korisnika na terenu i postupanje po zahtevima stranaka; organizuje i upravlja sistemom radio veze: repetitora i radio stanica.

Član 30

Kabinet Gradonačelnika obavlja savetodavne i protokolarne poslove, poslove za odnose sa javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su od značaja za rad Gradonačelnika; organizuje protokol povodom prijema domaćih i stranih predstavnika gradova i opština, pripremu radnih i drugih sastanaka Gradonačelnika i zamenika, poslove prijema građana i postupanja po predstavkama građana koji se obraćaju Gradonačelniku i obavlja i druge poslove koje odredi Gradonačelnik.

Član 31

U Gradskoj upravi u posebnoj organizacionoj jedinici - Kabinetu Gradonačelnika mogu se postaviti pomoćnici Gradonačelnika (u daljem tekstu: pomoćnici) za pojedine oblasti i to: ekonomski razvoj, investicije i finansije; društvene delatnosti; omladinu i sport; poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo; ekologiju, održivi razvoj i energetiku.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše pet pomoćnika.

Broj pomoćnika i oblasti za koje se postavljaju određuje Gradonačelnik.

Pomoćnike postavlja i razrešava Gradonačelnik. Gradsko veće utvrđuje koeficijente za obračun i isplatu plata pomoćnika, a druga prava ostvaruju u Gradskoj upravi.

Pomoćnici gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme dok traje dužnost Gradonačelnika.

Član 32

Pomoćnici pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove koje im poveri Gradonačelnik.

Član 33

Administrativno-tehničke poslove za pomoćnike obavlja odgovarajuća organizaciona jedinica Gradske uprave.

Pomoćnici mogu preko rukovodioca organizacionih jedinica da nalože zaposlenima u Gradskoj upravi izvršavanje odgovarajućeg radnog zadatka.

Pomoćnici mogu da angažuju stručnjake iz javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad za izradu određenog projekta, predloga, analize i slično, o čemu obaveštavaju Gradonačelnika.

Član 34

Šef Kabineta i zaposleni na radnom mestu u Kabinetu gradonačelnika, saglasno Zakonu, zasnivaju radni odnos na određeno vreme najduže dok traje dužnost Gradonačelnika.

Šef Kabineta i zaposleni u Kabinetu gradonačelnika za svoj rad odgovaraju Gradonačelniku.

Šefa Kabineta i zaposlene u Kabinetu raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 35

Načelnik Gradske uprave može da obrazuje posebnu radnu grupu u koju imenuje zaposlene iz različitih organizacionih jedinica radi obavljanja određenog posla iz nadležnosti Gradske uprave.

Aktom o obrazovanju radne grupe određuje se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje i drugo.

III - RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 36

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.

Član 37

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa na pet godina.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Službenik koji je prvi put postavljen na položaj dužan je da u roku od jedne godine od dana postavljenja na položaj pohađa program obuke utvrđen za službenike koji se prvi put postavljaju na položaj.

Član 38

Gradsko veće donosi odluku o oglašavanju javnog konkursa za popunjavanje položaja načelnika Gradske uprave najkasnije u roku od 90 dana pre isteka vremena na koji je načelnik postavljen. Pre oglašavanja javnog konkursa za popunjavanje položaja Gradsko veće obrazuje Konkursnu komisiju od tri člana.

Oglas o javnom konkursu se objavljuje na internet prezentaciji Grada Kruševca, na oglasnoj tabli Gradske uprave, a u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju za celu teritoriju Republike Srbije objavljuje se obaveštenje o javnom konkursu i adresa internet prezentacije na kojoj je objavljen oglas.

Član 39

Izborni postupak za popunjavanje položaja sprovodi Konkursna komisija.

Po okončanom izbornom postupku konkursna komisija sastavlja listu od najviše tri kandidata koji su sa najboljim rezultatom ispunili merila propisana za izbor.

Na osnovu liste kandidata koju Konkursna komisija dostavlja Gradskom veću, Veće donosi odluku o izboru kandidata u roku od 15 dana od dana prijema liste kandidata.

Ako je konkursna komisija utvrdila da nijedan kandidat nije ispunio merila propisana za izbor, Gradskom veću ne može biti predložen kandidat za postavljanje na položaj.

Gradsko veće nije obavezno da izvrši izbor kandidata sa liste za izbor, ali je dužno da o razlozima za to obavesti sve učesnike konkursa pisanim putem i na internet prezentaciji Grada Kruševca.

Ako Gradskom veću ne bude predložen kandidat za postavljenje na položaj ili ako Gradsko veće ne postavi predloženog kandidata sprovodi se novi javni konkurs.

Odluku o izboru kandidata priprema Odeljenje za upravljanje ljudskim resursima, a rešenje o postavljenju načelnika Gradske uprave priprema Odeljenje za poslove organa grada.

Načelnik stupa na položaj danom donošenja rešenja o postavljenju na položaj.

Načelnik može posle proteka vremena na koje je postavljen, biti ponovo postavljen na isti položaj bez javnog konkursa, ako je pohađao program obuke utvrđen za službenike koji je prvi put postavljaju na položaj.

Ako konkursni postupak za popunjavanje položaja načelnika Gradske uprave nije pokrenut u roku od 90 dana pre isteka vremena na koje je postavljen, načelnik se posle protoka vremena na koje je postavljen postavlja na isti položaj bez javnog konkursa.

Član 40

Načelnik Gradske uprave ima zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 41

Načelniku prestaje rad na položaju:

1) protekom vremena na koje je postavljen;

2) podnošenjem pismene ostavke;

3) stupanjem na funkciju u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili organu jedinice lokalne samouprave;

4) ukidanjem Grada kao jedinice lokalne samouprave;

5) ukidanjem Gradske uprave grada Kruševca;

6) danom navršenja 65. godine života ako ima najmanje 15 godina staža osiguranja;

7) ako mu radni odnos prestane njegovim pismenim otkazom;

8) razrešenjem;

9) ukidanjem položaja.

Zameniku načelnika prestaje rad na položaju pod istim uslovima kao i načelniku.

Načelnik odnosno zamenik, kome je prestao rad na položaju iz razloga: proteka vremena na koje je postavljen, podnošenja pisane ostavke i ukidanja položaja, ima pravo da bude raspoređen u Gradsku upravu na drugo radno mesto za koje ispunjava uslove.

Član 42

Načelnik se razrešava sa položaja ako mu prestane radni odnos zbog:

1) pravosnažne presude na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci - danom pravosnažnosti presude;

2) konačnog rešenja kojim mu je izrečena disciplinska kazna prestanka radnog odnosa;

3) konačnog rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava" na vanrednom ocenjivanju;

4) sprovođenja inicijative za razrešenje na osnovu mere javnog objavljivanja preporuke za razrešenje koju izrekne Agencija za sprečavanje korupcije;

5) drugih razloga predviđenih opštim propisima o radu kojima se uređuje prestanak radnog odnosa nezavisno od volje zaposlenog i volje poslodavca.

Načelnik se razrešava s položaja i ako Gradsko veće, kao organ nadležan za njegovo postavljenje, prihvati javnu preporuku za razrešenje koju uputi lokalni ombudsman.

Načelnik koji je razrešen iz razloga navedenih u prethodnom stavu ove Odluke ostaje neraspoređen.

Član 43

Načelnik Gradske uprave u okviru svojih prava i dužnosti:

- koordinira rad Gradske uprave;

- stara se o obezbeđivanju potrebnih uslova za rad;

- predlaže Gradskom veću akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave;

- podnosi Skupštini i Gradskom veću Izveštaj o radu Gradske uprave;

- rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;

- odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi;

- raspoređuje rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi;

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama Skupštine.

Član 44

Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika Uprave, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika u radnom odnosu na neodređeno vreme koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od postavljenja vršioca dužnosti.

U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.

Izuzetno, vršilac dužnosti može biti postavljen i radi zamene službenika na položaju koji odsustvuje sa rada duže od 30 dana, a najduže do njegovog povratka na rad.

Službeniku koji je postavljen za vršioca dužnosti miruju prava i obaveze iz radnog odnosa na radnom mestu na koje je bio raspoređen pre postavljenja.

Po isteku roka iz st.1. 3, i 4. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja i nastavlja da ostvaruje pravo na platu koju je imao na tom radnom mestu.

Član 45

Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja (u daljem tekstu: rukovodioci u Gradskoj upravi).

Radom službe rukovodi šef službe (u daljem tekstu: rukovodilac).

Radom Kabineta gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice, rukovodi šef Kabineta.

Član 46

Rukovodioce u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave, iz reda zaposlenih na neodređeno vreme.

Izuzetno rukovodilac u Gradskoj upravi može imati zamenika, koga raspoređuje načelnik.

Za rukovodioce u Gradskoj upravi, mogu se rasporediti lica koja imaju visoku školsku spremu i radno iskustvo od pet godina, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Član 47

Rukovodilac u Gradskoj upravi organizuje i planira obavljanje poslova iz nadležnosti unutrašnje organizacione jedinice kojom rukovodi, stara se o zakonitom obavljanju poslova i vrši druge poslove iz delokruga Gradske uprave koji mu se povere.

Rukovodilac u Gradskoj upravi za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

Šef Kabineta za svoj rad odgovora Gradonačelniku.

IV - ODNOSI GRADSKE UPRAVE

1. Odnos Gradske uprave prema Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću

Član 48

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava je obavezna da organe Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad ovih organa.

Član 49

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom, Statutom i odlukama Skupštine grada.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačna akta Gradske uprave nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi i naloži da se donese novi akt u skladu sa zakonom.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 50

Gradska uprava je dužna da građanima omogući nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daje im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pruža odgovarajuću pravnu pomoć i da pri tom sarađuje sa građanima i poštuje dostojanstvo ličnosti građana i čuva ugled Gradske uprave.

Član 51

Kada rešava u upravnim stvarima Gradska uprava ne može zahtevati od građana da posebnim ispravama, (uverenjima i dr.) dokazuju činjenice o kojima službenu evidenciju vodi Gradska uprava, drugi organ ili preduzeće ili ustanova čiji je osnivač.

Član 52

Gradska uprava je dužna da zahteve građana u upravnim stvarima rešava u propisanim rokovima, a u slučaju prekoračenja tih rokova obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.

Član 53

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupa po njima i o tome bez odlaganja obaveštava građane.

Član 54

Građanin koji se uredno odazove pozivu Gradske uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.

Član 55

Ako službena radnja nije obavljena usled propusta zaposlenog radnika Gradske uprave, Gradska uprava ima pravo obeštećenja, od tog radnika u skladu sa propisima o naknadi štete i materijalnoj odgovornosti radnika.

Član 56

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i odluka Skupštine.

3. Ostvarivanje saradnje komunalne milicije

Član 57

Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa inspekcijskim službama Grada u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova.

Saradnja iz prethodnog stava obuhvata naročito, međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne milicije i inspekcijskih službi Grada.

Načelnik Gradske uprave donosi akt o oblicima i načinu ostvarivanja saradnje komunalne milicije i inspekcijskih službi.

Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa građanima, u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada.

V - PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 58

Gradska uprava, u skladu sa zakonom i drugim propisima donosi sledeće pravne akte: pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa radi njihovog izvršavanja.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova Gradske uprave.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se u skladu sa propisima uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave. Pravni akti iz stava 2, 3 i 4. se objavljuju.

VI - IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 59

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik.

O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

VII - JAVNOST RADA

Član 60

Gradska uprava je dužna da obezbedi javnost rada:

- putem objavljivanja informacija i određenih akata na zvaničnoj internet prezentaciji Grada;

- davanjem informacija i saopštenja sredstvima javnog informisanja;

- davanjem odgovora na pitanja iz delokruga rada u skladu sa Zakonom;

- na drugi način kojim se obezbeđuje javnost rada.

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja službenu ili poslovnu tajnu.

Član 61

Načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti, daje informacije o radu Gradske uprave, sredstvima javnog informisanja.

VIII - RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI

Član 62

Na prava obaveze i odgovornosti službenika i nameštenika u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave.

Na službenike na položaju, načelnika i zamenika, primenjuju se zakoni i drugi propisi kojima se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija i odredbe Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, koje se odnose na dodatni rad i zabranu osnivanja privrednog društva, preduzeća, javne službe i bavljenje preduzetništvom.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik.

Član 63

Sticanje zvanja, razvrstavanje radnih mesta službenika i nameštenika i koeficijent za utvrđivanje plata utvrđuju se posebnim aktima u skladu sa Zakonom.

Član 64

Odluku o kriterijumima i merilima za utvrđivanje plata zaposlenih u Gradskoj upravi donosi Gradsko veće u skladu sa Zakonom.

Član 65

Radno vreme u Gradskoj upravi utvrđuje Gradsko veće.

IX - ZAŠTITA PRAVA SLUŽBENIKA

Član 66

Načelnik Gradske uprave odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima službenika iz radnog odnosa.

Akt kojim se odlučuje o pravima iz prethodnog stava donosi se u formi rešenja u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak i ima karakter upravnog akta.

Član 67

Službenik ima pravo žalbe na rešenje, koja se izjavljuje u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja.

Član 68

Žalbena komisija koju obrazuje Gradsko veće odlučuje o žalbama službenika.

Žalbena komisija je dužna da odluči o žalbi u roku od 15 dana od dana njenog prijema.

Protiv odluke Žalbene komisije može da se pokrene upravni spor.

X - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 69

Sredstva za finansiranje izvornih i poverenih poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada u skladu sa Zakonom.

Član 70

Za zakonito korišćenje sredstava za zarade zaposlenih, materijalne troškove, sredstva za posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstva za posebne naknade odgovoran je načelnik, koji je dužan da o tome tromesečno podnosi izveštaj Gradskom veću.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz prethodnog stava potpisuje načelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 71

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću u skladu sa Zakonom.

Član 72

Gradska uprava može ostvarivati prihode obavljanjem određenih poslova za područne jedinice ministarstava i druge organizacije, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz delokruga Gradske uprave.

Ostvarenim prihodima od izvršenih usluga pokrivaju se rashodi za izvršene usluge.

Uslovi i način vršenja usluga trećim licima utvrđuju se aktom Gradskog veća.

Član 73

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca ("Službeni list grada Kruševca 6/2020 - prečišćen tekst).

Član 74

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".