ODLUKAO PRIVREMENOM FINANSIRANJU GRADA NOVOG SADA OD 1. JANUARA DO 31. MARTA 2025. GODINE("Sl. list Grada Novog Sada", br. 66/2024) |
Ovom odlukom utvrđuje se budžet Grada Novog Sada u periodu od 1. januara do 31. marta 2025. godine (u daljem tekstu: budžet), odnosno procenjuju se prihodi i primanja te utvrđuju rashodi i izdaci budžeta do donošenja odluke o budžetu Grada Novog Sada za 2025. godinu.
Ovom odlukom uređuje se i izvršavanje budžeta, prava i obaveze direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Grada Novog Sada (u daljem tekstu: korisnici budžeta) i ovlašćenja izvršnih organa i Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština) u postupku izvršenja budžeta, korišćenje namenskih prihoda i primanja, upravljanje finansijskom imovinom, kao i druga pitanja bitna za izvršavanje budžeta u periodu privremenog finansiranja.
Privremeno finansiranje po ovoj odluci vršiće se najviše do jedne četvrtine iznosa planiranih rashoda i izdataka u Odluci o budžetu Grada Novog Sada za 2024. godinu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 59/23 i 49/24), sa svim izmenama u skladu sa zakonom, s tim što raspoređeni rashodi i izdaci u prethodnoj godini po vrstama i namenama ne predstavljaju ograničenje.
Budžet se utvrđuje u iznosu od 12.032.000.000,00 dinara, a sastoji se od:
- sredstava koja se očekuju po osnovu tekućih prihoda i primanja budžeta u periodu privremenog finansiranja u iznosu od 10.525.700.000,00 dinara, i
- prenetih neutrošenih sredstava iz ranijih godina u planiranom iznosu od 1.506.300.000,00 dinara.
Sredstva iz člana 2. stav 2. alineja prva ove odluke očekuju se iz sledećih izvora finansiranja:
- opštih prihoda i primanja budžeta u iznosu od 9.156.032.471,60 dinara,
- sopstvenih prihoda budžetskih korisnika, odnosno prihoda koje ustanove osnovane od strane Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad), koje su izuzete od primene zakonske odredbe o prestanku važenja odredbi zakona i drugih propisa kojima se uređuje korišćenje i raspodela sopstvenih prihoda (u daljem tekstu: korisnici sa sopstvenim prihodima) ostvaruju obavljanjem svojih aktivnosti, odnosno prodajom robe i vršenjem usluga, u skladu sa zakonom, na računu: Prihodi koje svojom delatnošću ostvare ustanove kulture na nivou gradova, kao indirektni korisnici budžetskih sredstava (u daljem tekstu: indirektni korisnici), u iznosu od 198.538.605,69 dinara,
- transfera od drugih nivoa vlasti u iznosu od 1.165.758.075,51 dinar,
- primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine u iznosu od 3.000.000,00 dinara, i
- finansijske pomoći EU u iznosu od 2.370.847,20 dinara.
Sredstva iz člana 2. stav 2. alineja druga ove odluke očekuju se iz sledećih izvora finansiranja:
- neraspoređenog viška prihoda i primanja iz ranijih godina u planiranom iznosu od 1.214.562.520,85 dinara, i
- neutrošenih sredstava transfera od drugih nivoa vlasti u iznosu od 291.737.479,15 dinara.
Sredstva iz člana 2. stav 2. alineja prva ove odluke, prema ekonomskoj klasifikaciji, sastoje se od:
- tekućih prihoda u iznosu od 10.522.700.000,00 dinara, i
- primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine u iznosu od 3.000.000,00 dinara.
Deo planiranih prihoda i primanja u okviru budžeta, u iznosu od 119.447.658,48 dinara, ne raspoređuje se unapred, već se zadržava na ime tekuće budžetske rezerve, za namene utvrđene Zakonom o budžetskom sistemu (u daljem tekstu: Zakon).
Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) donosi, na predlog Gradske uprave za finansije (u daljem tekstu: Gradska uprava), rešenje o upotrebi sredstava iz stava 1. ovog člana.
Rešenjem Gradonačelnika, sredstva tekuće budžetske rezerve raspoređuju se na direktne korisnike budžetskih sredstava (u daljem tekstu: direktni korisnici) tokom fiskalne godine i predstavljaju povećanje aproprijacije za namene za koje je izvršeno raspoređivanje ovih sredstava.
Uštede koje se ostvare u toku perioda privremenog finansiranja mogu da se prenesu u tekuću budžetsku rezervu do nivoa utvrđenog Zakonom.
Sredstva za stalnu budžetsku rezervu, planirana u iznosu od 5.000.000,00 dinara, koriste se za namene utvrđene Zakonom, na osnovu rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve, koje donosi Gradonačelnik, na predlog Gradske uprave.
Ukupni tekući rashodi i izdaci, sa sredstvima budžetske rezerve, utvrđuju se u iznosu od 12.032.000.000,00 dinara, a finansiraće se iz:
- prenetih neutrošenih sredstava iz ranijih godina u iznosu od 1.506.300.000,00 dinara, koji će se rasporediti ovom odlukom, i
- prihoda i primanja budžeta u periodu privremenog finansiranja u iznosu od 10.525.700.000,00 dinara.
U periodu privremenog finansiranja nisu planirana sredstva za preuzimanje obaveza po ugovorima koji se odnose na višegodišnje kapitalne projekte korisnika budžeta za 2025, 2026. i 2027. godinu, već samo sredstva za izmirivanje preuzetih obaveza po tom osnovu, koje dospevaju na plaćanje za vreme važenja ove odluke, kao i sredstva po ugovorima za jednogodišnje kapitalne projekte, koje planiraju korisnici budžeta za 2025. godinu.
Kapitalni izdaci za projekte korisnika budžeta, koji dospevaju na plaćanje u periodu privremenog finansiranja, iskazuju se u sledećem pregledu:
DIREKTNI KORISNIK |
Funkcija |
Program broj: |
Šifra projekta / PA |
NAZIV |
Izvor finans. |
Plan l-lll 2025. |
||
Razdeo |
Glava |
Naziv |
||||||
04 |
04.01 |
Gradska uprava za komunalne poslove |
320 |
15 |
0602-0014 |
PA: Upravljanje u vanrednim situacijama (Projektno planiranje) |
13 |
10.089.000,00 |
UKUPNO |
10.089.000,00 |
|||||||
PA: Upravljanje u vanrednim situacijama (Oprema za javnu bezbednost) |
01 |
3.500.000,00 |
||||||
UKUPNO |
3.500.000,00 |
|||||||
510 |
2 |
1102-0003 |
PA: Održavanje čistoće na površinama javne namene (Izgradnja zgrada i objekata i projektno planiranje) |
01 |
8.000.000,00 |
|||
13 |
117.000.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
125.000.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 04 |
138.589.000,00 |
||||||
05 |
05.01 |
Gradska uprava za saobraćaj i puteve |
451 |
7 |
0701-0004 |
PA: Javni gradski i prigradski prevoz putnika (Postavljanje elektronskih informacionih displeja na autobuskim stajalištima) |
01 |
4.000.000,00 |
UKUPNO |
4.000.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 05 |
4.000.000,00 |
||||||
07 |
07.01 |
Gradska uprava za zaštitu životne sredine |
560 |
6 |
0401-0001 |
PA: Upravljanje zaštitom životne sredine (Zalivni sistemi na javnim zelenim površinama na teritoriji Grada Novog Sada) |
01 |
780.000,00 |
UKUPNO |
780.000,00 |
|||||||
PA: Upravljanje zaštitom životne sredine (Reciklažna dvorišta na teritoriji Grada Novog Sada) |
01 |
1.000.000,00 |
||||||
UKUPNO |
1.000.000,00 |
|||||||
0401-5016 |
P: Parkovi na teritoriji Grada Novog Sada (Park kod "SPENS"-a) |
01 |
9.400.000,00 |
|||||
07 |
183.286.714,24 |
|||||||
UKUPNO |
192.686.714,24 |
|||||||
P: Parkovi na teritoriji Grada |
01 |
5.000.000,00 |
||||||
UKUPNO |
5.000.000,00 |
|||||||
P: Parkovi na teritoriji Grada Novog Sada (Park na Telepu) |
01 |
4.978.800,00 |
||||||
UKUPNO |
4.978.800,00 |
|||||||
436 |
17 |
0501-4004 |
P: Mere energetske efikasnosti (Unapređenje energetske efikasnosti na teritoriji Grada Novog Sada) |
01 |
7.500.000,00 |
|||
UKUPNO |
7.500.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 07 |
211.945.514,24 |
||||||
11 |
11.02 |
Gradska uprava za obrazovanje (Predškolska ustanova "Radosno detinjstvo") |
911 |
8 |
2002-0002 |
PA: Funkcionisanje i ostvarivanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja (Zgrade i građevinski objekti) |
01 |
2.670.000,00 |
UKUPNO |
2.670.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 11 |
2.670.000,00 |
||||||
12 |
12.01 |
Gradska uprava za kulturu |
820 |
13 |
1201-4009 |
P: MOZAIK |
01 |
11.357.280,00 |
UKUPNO |
11.357.280,00 |
|||||||
12.02 |
Gradska uprava za kulturu |
820 |
13 |
1201-0001 |
PA: Funkcionisanje lokalnih ustanova kulture |
01 |
8.800.000,00 |
|
04 |
10.370.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
19.170.000,00 |
|||||||
1201-7010 |
P: Uređenje Almaškog kraja u Novom Sadu |
01 |
47.478.284,81 |
|||||
07 |
294.113.564,77 |
|||||||
13 |
31.310.214,10 |
|||||||
17 |
1.385.280,00 |
|||||||
UKUPNO |
374.287.343,68 |
|||||||
1201-4010 |
P: Karavan solidarnosti |
01 |
3.315.600,00 |
|||||
UKUPNO |
3.315.600,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 12 |
408.130.223,68 |
||||||
15 |
15.01 |
Gradska uprava za socijalnu i dečiju zaštitu |
090 |
11 |
0902-5021 |
P: Izgradnja novih objekata za pružanje usluga socijalne zaštite |
13 |
7.306.724,32 |
UKUPNO |
7.306.724,32 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 15 |
7.306.724,32 |
||||||
19 |
19.01 |
Služba za zajedničke poslove |
130 |
15 |
0602-0001 |
PA: Funkcionisanje lokalne samouprave i gradskih opština (Administrativna oprema) |
01 |
17.000.000,00 |
UKUPNO |
17.000.000,00 |
|||||||
PA: Funkcionisanje lokalne samouprave i gradskih opština (Oprema za proizvodnju, motorna, nepokretna i nemotorna oprema) |
01 |
480.000,00 |
||||||
UKUPNO |
480.000,00 |
|||||||
PA: Funkcionisanje lokalne samouprave i gradskih opština (Nematerijalna imovina) |
01 |
20.000.000,00 |
||||||
UKUPNO |
20.000.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 19 |
37.480.000,00 |
||||||
24 |
24.01 |
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije |
620 |
6 |
|
PROGRAM: Zaštita životne sredine |
01 |
12.796.720,00 |
UKUPNO |
12.796.720,00 |
|||||||
|
0401-5008 |
P: Postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Begeču |
|
2.770.000,00 |
||||
0401-5009 |
P: Kanalizacija otpadnih voda u Veterniku |
|
3.626.720,00 |
|||||
0401-5014 |
P: Postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Rumenki |
|
6.400.000,00 |
|||||
451 |
7 |
|
PROGRAM: Organizacija saobraćaja i saobraćajna infrastruktura |
01 |
578.989.680,00 |
|||
07 |
191.053.000,00 |
|||||||
13 |
810.135.042,82 |
|||||||
17 |
7.672.880,00 |
|||||||
UKUPNO |
1.587.850.602,82 |
|||||||
7 |
0701-0002 |
PA: Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture |
|
1.573.060.922,82 |
||||
0701- 5019 |
P: Parterno uređenje dela gradskog |
|
14.789.680,00 |
|||||
620 |
3 |
|
PROGRAM: Lokalni ekonomski razvoj |
07 |
223.949.111,00 |
|||
UKUPNO |
223.949.111,00 |
|||||||
3 |
1501-5016 |
P: Rekonstrukcija i uređenje Futoškog parka u Novom Sadu |
|
223.949.111,00 |
||||
620 |
1 |
|
PROGRAM: Stanovanje, urbanizam i prostorno planiranje |
01 |
70.058.103,60 |
|||
17 |
41.938.021,00 |
|||||||
UKUPNO |
111.996.124,60 |
|||||||
1 |
1101-0001 |
PA: Prostorno i urbanističko planiranje |
|
43.600.000,00 |
||||
1101-0003 |
PA: Upravljanje građevinskim zemljištem |
|
68.396.124,60 |
|||||
640 |
2 |
|
PROGRAM: Komunalne delatnosti |
01 |
23.698.900,00 |
|||
UKUPNO |
23.698.900,00 |
|||||||
2 |
1102-0001 |
PA: Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem |
|
23.698.900,00 |
||||
451 |
13 |
|
PROGRAM: Razvoj kulture i informisanja |
01 |
3.300.000,00 |
|||
UKUPNO |
3.300.000,00 |
|||||||
|
1201-5013 |
P: Infrastrukturno opremanje lokaliteta RTV |
|
3.300.000,00 |
||||
620 |
13 |
|
PROGRAM: Razvoj kulture i informisanja |
01 |
195.600,00 |
|||
UKUPNO |
195.600,00 |
|||||||
13 |
1201-7009 |
P: Evropska prestonica kulture |
|
195.600,00 |
||||
620 |
14 |
|
PROGRAM: Razvoj sporta i omladine |
01 |
3.153.188,00 |
|||
UKUPNO |
3.153.188,00 |
|||||||
|
|
|
|
14 |
1301-5012 |
P: Atletska dvorana i stadion sa infrastrukturom |
|
3.153.188,00 |
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 24 |
1.966.940.246,42 |
||||||
|
|
|
610 |
1 |
1101-0001 |
PA: Prostorno i urbanističko planiranje |
13 |
1.000.000,00 |
UKUPNO |
1.000.000,00 |
|||||||
620 |
15 |
0602-5019 |
P: Obezbeđivanje prostora za potrebe mesnih zajednica |
01 |
30.000.000,00 |
|||
13 |
10.000.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
40.000.000,00 |
|||||||
|
1201-7009 |
P: Evropska prestonica kulture (priprema objekata) |
01 |
168.356.738,54 |
||||
UKUPNO |
168.356.738,54 |
|||||||
3 |
1501-0001 |
PA: Unapređenje privrednog i investicionog ambijenta (Kapitalno održavanje zgrada i objekata |
01 |
16.733.333,33 |
||||
UKUPNO |
16.733.333,33 |
|||||||
PA: Unapređenje privrednog i investicionog ambijenta (Projektno-tehnička dokumentacija) |
01 |
11.700.000,00 |
||||||
UKUPNO |
11.700.000,00 |
|||||||
PA: Unapređenje privrednog i investicionog ambijenta (Administrativna oprema) |
01 |
6.000.000,00 |
||||||
UKUPNO |
6.000.000,00 |
|||||||
UKUPNO |
SVI PROJEKTI ZA RAZDEO 25 |
243.790.071,87 |
||||||
UKUPNO |
|
3.020.851.780,53 |
Račun prihoda i rashoda i račun finansiranja, budžetski deficit i ukupni fiskalni deficit, sa neto finansiranjem, utvrđeni su u sledećim iznosima:
- u dinarima
Red. broj |
Opis |
Ekonomska klasifikacija (klasa, kategorija, grupa) |
Plan |
0 |
1 |
2 |
3 |
A |
RAČUN PRIHODA I RASHODA |
|
|
1. |
TEKUĆI PRIHODI |
7 |
10.522.700.000,00 |
1.1 |
Porezi |
71 |
7.651.530.000,00 |
|
1.1.1 Porez na dohodak, dobit i kapitalne dobitke |
711 |
5.434.600.000,00 |
|
1.1.2 Porez na imovinu |
713 |
1.949.630.000,00 |
|
1.1.3 Porez na dobra i usluge |
714 |
206.300.000,00 |
|
1.1.4 Drugi porezi |
716 |
61.000.000,00 |
1.2 |
Donacije, pomoći i transferi |
73 |
1.397.799.481,71 |
|
1.2.1 Donacije i pomoći od međunarodnih organizacija |
732 |
2.370.847,20 |
|
1.2.2 Transferi od drugih nivoa vlasti |
733 |
1.395.428.634,51 |
1.3 |
Neporeski prihodi |
74+77 |
1473.370.518,29 |
|
1.3.1 Prihodi od imovine |
741 |
735.800.000,00 |
|
1.3.2 Prihodi od prodaje dobara i usluga |
742 |
644.364.605,69 |
|
1.3.3 Novčane kazne i oduzeta imovinska korist |
743 |
24.800.000,00 |
|
1.3.4 Mešoviti i neodređeni prihodi |
745 |
48.113.025,00 |
|
1.3.5 Memorandumske stavke za refundaciju rashoda iz prethodne godine |
772 |
20.292.887,60 |
2. |
PRIMANJA OD PRODAJE NEFINANSIJSKE IMOVINE |
8 |
0,00 |
2.1 |
Primanja od prodaje osnovnih sredstava |
81 |
0,00 |
|
2.1.1 Primanja od prodaje nepokretnosti |
811 |
0,00 |
2.2 |
Primanja od prodaje zaliha |
82 |
0,00 |
|
2.2.1 Primanja od prodaje robnih rezervi |
821 |
0,00 |
2.3 |
Primanja od prodaje prirodne imovine |
84 |
0,00 |
|
2.3.1 Primanja od prodaje zemljišta |
841 |
0,00 |
|
UKUPNO (1+2) |
7+8 |
10.522.700.000,00 |
|
|
|
|
1. |
TEKUĆI RASHODI |
4 |
8.795.509.989,47 |
1.1 |
Rashodi za zaposlene |
41 |
1.848.971.260,40 |
1.2 |
Korišćenje usluga i roba |
42 |
3.696.703.446,29 |
1.3 |
Otplata kamata i prateći troškovi zaduživanja |
44 |
90.842.715,00 |
1.4 |
Subvencije |
45 |
932.898.789,04 |
1.5 |
Donacije, dotacije i transferi |
46 |
817.206.230,09 |
1.6 |
Socijalno osiguranje i socijalna zaštita |
47 |
563.521.598,42 |
1.7 |
Ostali rashodi |
48 |
720.918.291,75 |
1.8 |
Sredstva rezerve |
499 |
124.447.658,48 |
2. |
KAPITALNI RASHODI |
5 |
3.020.851.780,53 |
2.1 |
Osnovna sredstva |
51 |
1.927.716.737,71 |
|
2.1.1 Zgrade i građevinski objekti |
511 |
1.770.425.754,11 |
|
2.1.2 Mašine i oprema |
512 |
54.622.880,00 |
|
2.1.3 Ostale nekretnine i oprema |
513 |
36.268.103,60 |
|
2.1.4 Kultivisana imovina |
514 |
2.000.000,00 |
|
2.1.5 Nematerijalna imovina |
515 |
64.400.000,00 |
2.2 |
Zalihe |
52 |
0,00 |
|
2.2.1 Robne rezerve |
521 |
0,00 |
2.3 |
Prirodna imovina |
54 |
1.093.135.042,82 |
|
2.3.1 Zemljište |
541 |
1.093.135.042,82 |
|
UKUPNO (1+2) |
4+5 |
11.816.361.770,00 |
I |
NETO NABAVKA NEFINANSIJSKE IMOVINE |
(8-5) |
-3.020.851.780,53 |
II |
BUDŽETSKI DEFICIT |
(7+8)-(4+5) |
-1.293.661.770,00 |
B |
RAČUN FINANSIRANJA |
|
|
1. |
PRIMANJA OD ZADUŽIVANJA |
9 |
3.000.000,00 |
1.1 |
Primanja od zaduživanja |
91 |
0,00 |
|
1.1.1 Primanja od domaćih zaduživanja |
911 |
0,00 |
|
1.1.2 Primanja od inostranog zaduživanja |
912 |
0,00 |
1.2 |
Primanja od prodaje finansijske imovine |
92 |
3.000.000,00 |
|
1.2.1 Primanja od prodaje domaćih i stranih hartija od vrednosti, akcija i ostalog kapitala |
9211, 9221, 9219, 9227, 9228 |
0,00 |
|
1.2.2 Primanja od otplate kredita datih na domaćem i stranom finansijskom tržištu |
9212, 9213, 9214, 9215, 9216, 9217, 9218, 9222, 9223, 9224, 9225, 9226 |
3.000.000,00 |
2. |
IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE |
6 |
215.638.230,00 |
2.1 |
Otplata glavnice |
61 |
215.638.230,00 |
|
2.1.1 Otplata glavnice domaćim kreditorima |
611 |
84.574.250,00 |
|
2.1.2 Otplata glavnice stranim kreditorima |
612 |
131.063.980,00 |
2.2 |
Nabavka finansijske imovine |
62 |
0,00 |
|
2.2.1 Nabavka domaće finansijske imovine |
621 |
0,00 |
III |
Primanja od zaduživanja umanjena za izdatke po osnovu otplate glavnice |
91-61 |
-215.638.230,00 |
IV |
Primanja od prodaje finansijske imovine umanjena za izdatke po osnovu nabavke finansijske imovine (1.2.2 - 2.2) |
92-62 |
3.000.000,00 |
V |
UKUPNI FISKALNI DEFICIT |
(7+8)-(4+5)+(92-62) |
-1.290.661.770,00 |
VI |
NETO FINANSIRANJE |
(92-62)+(91-61)- |
1.293.661.770,00 |
VII |
PROMENA STANJA NA RAČUNU |
(7+8)-(4+5)+ |
-1.506.300.000,00 |
Budžetski deficit, kao razlika između ukupnog iznosa prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine i ukupnog iznosa rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine, utvrđen je u ukupnom iznosu od 1.293.661.770,00 dinara.
Ukupni fiskalni deficit, kao budžetski deficit korigovan za transakcije u imovini i obavezama koje su izvršene u cilju sprovođenja javnih politika, odnosno za razliku između primanja od prodaje finansijske imovine i izdataka za nabavku finansijske imovine, utvrđen je u ukupnom iznosu od 1.293.661.770,00 dinara.
Za pokriće utvrđenog budžetskog deficita koristiće se preneta neutrošena sredstva iz ranijih godina.
Grad očekuje sredstva iz finansijske pomoći Evropske unije u ukupnom iznosu od 19.757,06 EUR, odnosno u dinarskoj protivvrednosti, u planiranom iznosu od 2.370.847,20 dinara, za realizaciju započetih projekata koje je odobrila i finansira Evropska unija.
Deo sredstava iz stava 1. ovog člana u iznosu od 7.887,75 EUR, odnosno u planiranom iznosu od 946.530,00 dinara, očekuje se po osnovu Sporazuma o partnerstvu, između Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož, Slovenija i Gradske biblioteke u Novom Sadu, broj 989 od 16. maja 2024. godine za projekat koji finansira Evropska unija, u okviru programa Erazmus+, koji traje od 1. aprila 2024. godine do 31. marta 2026. godine.
Deo sredstava iz stava 1. ovog člana u iznosu od 11.869,31 EUR, odnosno u planiranom iznosu od 1.424.317,20 dinara, očekuje se po osnovu ugovora SUBSIDY CONTRACT HUSRB/23R/22/059, koji je zaključen 21. maja 2024. godine sa Ministarstvom stranih poslova i trgovine Mađarske, za realizaciju projekta pod nazivom "Transnational Cultural Mosaic: Unifying Global Expressions (MOSAIC)" odnosno Transnacionalni kulturni mozaik: ujedinjenje globalnih izraza, ukupne vrednosti 308.271,44 EUR, koji će biti finansiran u okviru programa Evropske unije INTERREG VI-A IPA HUNGARY SERBIA PROGRAMME i realizovan organizovanjem umetničke razmene, radionica, stručnog usavršavanja i obuke za umetnike i osoblje ustanova kulture u Novom Sadu i Segedinu, zajedničkih nastupa, panel diskusija i simpozijuma digitalne umetnosti o uticaju digitalnih tehnologija na umetnost i kulturu, sa ciljem da se uspostavljanjem trajne prekogranične saradnje, podstaknu institucije, odnosno organizacije koje se bave kulturom i održivom promocijom savremene umetnosti u mađarsko-srpskom prekograničnom regionu.
Sredstva iz finansijske pomoći Evropske unije raspoređena su, u dinarskoj protivvrednosti, u Posebnom delu ove odluke.
Procenjeni prihodi i primanja budžeta, sa prenetim neutrošenim sredstvima iz ranijih godina iskazani su prema ekonomskoj klasifikaciji i izvorima finansiranja, a utvrđeni rashodi i izdaci budžeta raspoređeni su prema ekonomskoj klasifikaciji, po izvorima finansiranja i funkcionalnoj i programskoj klasifikaciji u sledećim iznosima u dinarima:
1. PRIHODI I PRIMANJA SA NEUTROŠENIM SREDSTVIMA IZ RANIJIH GODINA
Klasa |
Kategorija |
Grupa |
Izv. Fin. |
OPIS |
Plan l-lll 2025. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
3 |
|
|
|
KAPITAL, UTVRĐIVANJE REZULTATA POSLOVANJA I VANBILANSNA EVIDENCIJA |
1.506.300.000,00 |
|
31 |
|
|
KAPITAL |
291.737.479,15 |
|
|
311 |
|
Kapital |
291.737.479,15 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
291.737.479,15 |
|
32 |
|
|
UTVRĐIVANJE REZULTATA POSLOVANJA |
1.214.562.520,85 |
|
|
321 |
|
Utvrđivanje rezultata poslovanja |
1.214.562.520,85 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
1.214.562.520,85 |
7 |
|
|
|
TEKUĆI PRIHODI |
10.522.700.000,00 |
|
71 |
|
|
POREZI |
7.651.530.000,00 |
|
|
711 |
|
Porez na dohodak, dobit i kapitalne dobitke |
5.434.600.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
5.434.600.000,00 |
|
|
713 |
|
Porez na imovinu |
1.949.630.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
1.949.630.000,00 |
|
|
714 |
|
Porez na dobra i usluge |
206.300.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
206.300.000,00 |
|
|
716 |
|
Drugi porezi |
61.000.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
61.000.000,00 |
|
73 |
|
|
DONACIJE, POMOĆI I TRANSFERI |
1.397.799.481,71 |
|
|
732 |
|
Donacije i pomoći od međunarodnih organizacija |
2.370.847,20 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
2.370.847,20 |
|
|
733 |
|
Transferi od drugih nivoa vlasti |
1.395.428.634,51 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
229.670.559,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
1.165.758.075,51 |
|
74 |
|
|
DRUGI PRIHODI |
1.453.077.630,69 |
|
|
741 |
|
Prihodi od imovine |
735.800.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
735.800.000,00 |
|
|
742 |
|
Prihodi od prodaje dobara i usluga |
644.364.605,69 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
445.826.000,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
198.538.605,69 |
|
|
743 |
|
Novčane kazne i oduzeta imovinska korist |
24.800.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
24.800.000,00 |
|
|
745 |
|
Mešoviti i neodređeni prihodi |
48.113.025,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
48.113.025,00 |
|
77 |
|
|
MEMORANDUMSKE STAVKE ZA REFUNDACIJU RASHODA |
20.292.887,60 |
|
|
772 |
|
Memorandumske stavke za refundaciju rashoda iz prethodne godine |
20.292.887,60 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
20.292.887,60 |
9 |
|
|
|
PRIMANJA OD ZADUŽIVANJA I PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE |
3.000.000,00 |
|
92 |
|
|
PRIMANJA OD PRODAJE FINANSIJSKE IMOVINE |
3.000.000,00 |
|
|
921 |
|
Primanja od prodaje domaće finansijske imovine |
3.000.000,00 |
|
|
|
12 |
Primanja od otplate datih kredita i prodaje fin. imovine |
3.000.000,00 |
|
|
|
|
UKUPNO: |
12.032.000.000,00 |
2. RASHODI I IZDACI PO EKONOMSKOJ KLASIFIKACIJI
Klasa |
Kategorija |
Grupa |
Izvor. fin. |
OPIS |
Plan l-lll 2025. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4 |
|
|
|
TEKUĆI RASHODI |
8.795.509.989,47 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
7.860.152.013,32 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
188.168.605,69 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
273.355.685,50 |
|
|
|
12 |
Primanja od otplate datih kredita i prodaje fin. imovine |
3.000.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
227.721.539,61 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
240.741.298,15 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
2.370.847,20 |
|
41 |
|
|
RASHODI ZA ZAPOSLENE |
1.848.971.260,40 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
1.830.354.823,43 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
18.353.765,47 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
262.671,50 |
|
|
411 |
|
Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade) |
1.458.630.252,26 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
1.447.050.436,92 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
11.351.702,84 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
228.112,50 |
|
|
412 |
|
Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
221.039.651,34 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
219.285.566,71 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
1.719.525,63 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
34.559,00 |
|
|
413 |
|
Naknade u naturi |
16.487.568,52 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
16.233.468,52 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
254.100,00 |
|
|
414 |
|
Socijalna davanja zaposlenima |
75.754.092,54 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
71.903.127,54 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
3.850.965,00 |
|
|
415 |
|
Naknade troškova za zaposlene |
32.819.169,75 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
32.621.697,75 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
197.472,00 |
|
|
416 |
|
Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi |
44.240.525,99 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
43.260.525,99 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
980.000,00 |
|
42 |
|
|
KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA |
3.696.703.446,29 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
2.970.157.337,96 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
167.052.840,22 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
252.321.700,00 |
|
|
|
12 |
Primanja od otplate datih kredita i prodaje fin. imovine |
3.000.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
104.411.923,31 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
197.388.797,60 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
2.370.847,20 |
|
|
421 |
|
Stalni troškovi |
847.649.519,61 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
839.046.924,36 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
8.105.895,25 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
441.700,00 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
55.000,00 |
|
|
422 |
|
Troškovi putovanja |
29.256.291,18 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
18.586.291,18 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
10.330.000,00 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
340.000,00 |
|
|
423 |
|
Usluge po ugovoru |
498.249.214,11 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
413.523.639,14 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
67.608.344,97 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
15.349.700,00 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
1.767.530,00 |
|
|
424 |
|
Specijalizovane usluge |
1.211.483.348,99 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
693.674.828,08 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
70.397.500,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
215.880.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
49.411.923,31 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
182.039.097,60 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
80.000,00 |
|
|
425 |
|
Tekuće popravke i održavanje |
753.860.045,43 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
692.629.045,43 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
3.231.000,00 |
|
|
|
12 |
Primanja od otplate datih kredita i prodaje fin. imovine |
3.000.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
55.000.000,00 |
|
|
426 |
|
Materijal |
356.205.026,97 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
312.696.609,77 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
7.380.100,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
36.000.000,00 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
128.317,20 |
|
44 |
|
|
OTPLATA KAMATA I PRATEĆI TROŠKOVI ZADUŽIVANJA |
90.842.715,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
90.832.715,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
10.000,00 |
|
|
441 |
|
Otplata domaćih kamata |
57.900.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
57.900.000,00 |
|
|
442 |
|
Otplata stranih kamata |
31.324.670,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
31.324.670,00 |
|
|
444 |
|
Prateći troškovi zaduživanja |
1.618.045,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
1.608.045,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
10.000,00 |
|
45 |
|
|
SUBVENCIJE |
932.898.789,04 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
792.086.133,44 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
107.997.512,30 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
32.815.143,30 |
|
|
451 |
|
Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama |
913.649.789,04 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
772.837.133,44 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
107.997.512,30 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
32.815.143,30 |
|
|
454 |
|
Subvencije privatnim preduzećima |
19.249.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
19.249.000,00 |
|
46 |
|
|
DONACIJE, DOTACIJE I TRANSFERI |
817.206.230,09 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
788.240.730,09 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
215.500,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
18.750.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
10.000.000,00 |
|
|
462 |
|
Dotacije međunarodnim organizacijama |
760.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
760.000,00 |
|
|
463 |
|
Transferi ostalim nivoima vlasti |
729.003.480,09 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
728.787.980,09 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
215.500,00 |
|
|
464 |
|
Dotacije organizacijama za obavezno socijalno osiguranje |
38.957.750,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
38.957.750,00 |
|
|
465 |
|
Ostale dotacije i transferi |
48.485.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
19.735.000,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
18.750.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
10.000.000,00 |
|
47 |
|
|
SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA |
563.521.598,42 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
550.962.927,17 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
2.021.314,00 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
10.537.357,25 |
|
|
472 |
|
Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta |
563.521.598,42 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
550.962.927,17 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
2.021.314,00 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
10.537.357,25 |
|
48 |
|
|
OSTALI RASHODI |
720.918.291,75 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
713.069.687,75 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
2.536.500,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
5.312.104,00 |
|
|
481 |
|
Dotacije nevladinim organizacijama |
299.340.301,75 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
299.340.301,75 |
|
|
482 |
|
Porezi, obavezne takse, kazne, penali i kamate |
60.908.136,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
58.791.636,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
1.116.500,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
1.000.000,00 |
|
|
483 |
|
Novčane kazne i penali po rešenju sudova |
221.630.500,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
221.060.500,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
570.000,00 |
|
|
484 |
|
Naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka |
4.312.104,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
4.312.104,00 |
|
|
485 |
|
Naknada štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnih organa |
134.727.250,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
133.877.250,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
850.000,00 |
|
49 |
|
|
SREDSTVA REZERVE |
124.447.658,48 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
124.447.658,48 |
|
|
499 |
|
Sredstva rezerve |
124.447.658,48 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
124.447.658,48 |
5 |
|
|
|
IZDACI ZA NEFINANSIJSKU IMOVINU |
3.020.851.780,53 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
1.080.242.228,28 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
10.370.000,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
892.402.390,01 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
986.840.981,24 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
50.996.181,00 |
|
51 |
|
|
OSNOVNA SREDSTVA |
1.927.716.737,71 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
797.242.228,28 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
10.370.000,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
892.402.390,01 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
176.705.938,42 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
50.996.181,00 |
|
|
511 |
|
Zgrade i građevinski objekti |
1.770.425.754,11 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
660.571.244,68 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
1.900.000,00 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
892.402.390,01 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
176.705.938,42 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
38.846.181,00 |
|
|
512 |
|
Mašine i oprema |
54.622.880,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
46.752.880,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
7.870.000,00 |
|
|
513 |
|
Ostale nekretnine i oprema |
36.268.103,60 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
24.118.103,60 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
12.150.000,00 |
|
|
514 |
|
Kultivisana imovina |
2.000.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
2.000.000,00 |
|
|
515 |
|
Nematerijalna imovina |
64.400.000,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
63.800.000,00 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
600.000,00 |
|
54 |
|
|
PRIRODNA IMOVINA |
1.093.135.042,82 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
283.000.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
810.135.042,82 |
|
|
541 |
|
Zemljište |
1.093.135.042,82 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
283.000.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
810.135.042,82 |
6 |
|
|
|
IZDACI ZA OTPLATU GLAVNICE I NABAVKU FINANSIJSKE IMOVINE |
215.638.230,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
215.638.230,00 |
|
61 |
|
|
OTPLATA GLAVNICE |
215.638.230,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
215.638.230,00 |
|
|
611 |
|
Otplata glavnice domaćim kreditorima |
84.574.250,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
84.574.250,00 |
|
|
612 |
|
Otplata glavnice stranim kreditorima |
131.063.980,00 |
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
131.063.980,00 |
|
|
|
|
UKUPNO: |
12.032.000.000,00 |
|
|
|
|
Izvori finansiranja: |
|
|
|
|
01 |
Opšti prihodi i primanja budžeta |
9.156.032.471,60 |
|
|
|
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
198.538.605,69 |
|
|
|
07 |
Transferi od drugih nivoa vlasti |
1.165.758.075,51 |
|
|
|
12 |
Primanja od otplate datih kredita i prodaje fin. imovine |
3.000.000,00 |
|
|
|
13 |
Neraspoređeni višak prihoda i primanja iz ranijih godina |
1.214.562.520,85 |
|
|
|
17 |
Neutrošena sredstva transfera od drugih nivoa vlasti |
291.737.479,15 |
|
|
|
56 |
Finansijska pomoć EU |
2.370.847,20 |
3. FUNKCIONALNA KLASIFIKACIJA RASHODA I IZDATAKA
Funkcija |
OPIS |
Plan |
1 |
2 |
3 |
0 |
SOCIJALNA ZAŠTITA |
894.442.357,83 |
040 |
Porodica i deca |
627.488.880,17 |
070 |
Socijalna pomoć ugroženom stanovništvu neklasifikovana na drugom mestu |
52.891.778,00 |
090 |
Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu |
214.061.699,66 |
1 |
OPŠTE JAVNE USLUGE |
1.638.676.984,82 |
111 |
Izvršni i zakonodavni organi |
77.621.323,27 |
112 |
Finansijski i fiskalni poslovi |
9.001.000,00 |
130 |
Opšte usluge |
1.108.512.353,07 |
160 |
Opšte javne usluge neklasifikovane na drugom mestu |
137.179.408,48 |
170 |
Transakcije javnog duga |
306.362.900,00 |
3 |
JAVNI RED I BEZBEDNOST |
45.167.674,87 |
320 |
Usluge protivpožarne zaštite |
20.901.104,00 |
330 |
Sudovi |
24.266.570,87 |
4 |
EKONOMSKI POSLOVI |
3.031.893.791,68 |
411 |
Opšti ekonomski i komercijalni poslovi |
2.342.122,80 |
412 |
Opšti poslovi po pitanju rada |
29.109.850,00 |
421 |
Poljoprivreda |
22.350.000,00 |
436 |
Ostala energija |
40.986.411,00 |
451 |
Drumski saobraćaj |
2.825.223.172,82 |
473 |
Turizam |
28.433.735,06 |
490 |
Ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu |
83.448.500,00 |
5 |
ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE |
1.155.270.621,68 |
510 |
Upravljanje otpadom |
463.217.541,44 |
520 |
Upravljanje otpadnim vodama |
22.000.000,00 |
540 |
Zaštita biljnog i životinjskog sveta |
283.281.800,00 |
560 |
Zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu |
386.771.280,24 |
6 |
POSLOVI STANOVANJA I ZAJEDNICE |
1.757.640.740,08 |
610 |
Stambeni razvoj |
72.500.000,00 |
620 |
Razvoj zajednice |
1.184.783.505,08 |
630 |
Vodosnabdevanje |
161.033.335,00 |
640 |
Ulična rasveta |
339.323.900,00 |
7 |
ZDRAVSTVO |
15.195.082,88 |
760 |
Zdravstvo neklasifikovano na drugom mestu |
15.195.082,88 |
8 |
REKREACIJA, SPORT, KULTURA I VERE |
1.745.896.076,08 |
810 |
Usluge rekreacije i sporta |
146.464.347,00 |
820 |
Usluge kulture |
1.598.931.729,08 |
830 |
Usluge emitovanja i štampanja |
500.000,00 |
9 |
OBRAZOVANJE |
1.747.816.670,08 |
911 |
Predškolsko obrazovanje |
1.312.072.850,08 |
912 |
Osnovno obrazovanje |
259.713.725,00 |
920 |
Srednje obrazovanje |
176.030.095,00 |
|
Ukupno: |
12.032.000.000,00 |
4. PROGRAMSKA STRUKTURA RASHODA I IZDATAKA
Program |
Programska aktivnost/Projekat |
OPIS |
Plan l-lll 2025. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
0101 |
|
Program 5: Poljoprivreda i ruralni razvoj |
22.350.000,00 |
|
|
0101-0001 |
PA: Podrška za sprovođenje poljoprivredne politike u lokalnoj zajednici |
3.350.000,00 |
|
|
0101-0002 |
PA: Mere podrške ruralnom razvoju |
19.000.000,00 |
|
0401 |
|
Program 6: Zaštita životne sredine |
282.887.234,24 |
|
|
0401-0001 |
PA: Upravljanje zaštitom životne sredine |
21.780.000,00 |
|
|
0401-0004 |
PA: Upravljanje otpadnim vodama i kanalizaciona infrastruktura |
22.000.000,00 |
|
|
0401-4018 |
P: Sanacija javnih zelenih površina nakon vremenskih nepogoda |
10.000.000,00 |
|
|
0401-4019 |
P: "Transnational Awareness & Revitalization through Green Engagement Together (TARGET)" |
13.645.000,00 |
|
|
0401-5008 |
P: Postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Begeču |
2.770.000,00 |
|
|
0401-5009 |
P: Kanalizacija otpadnih voda u Veterniku |
3.626.720,00 |
|
|
0401-5014 |
P: Postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Rumenki |
6.400.000,00 |
|
|
0401-5016 |
P: Parkovi na teritoriji Grada Novog Sada |
202.665.514,24 |
|
0501 |
|
Program 17: Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije |
40.986.411,00 |
|
|
0501-0001 |
PA: Energetski menadžment |
9.736.411,00 |
|
|
0501-4004 |
P: Mere energetske efikasnosti |
31.250.000,00 |
|
0602 |
|
Program 15: Opšte usluge lokalne samouprave |
1.613.291.196,18 |
|
|
0602-0001 |
PA: Funkcionisanje lokalne samouprave i gradskih opština |
913.994.486,34 |
|
|
0602-0002 |
PA: Funkcionisanje mesnih zajednica |
12.731.750,00 |
|
|
0602-0003 |
PA: Servisiranje javnog duga |
306.362.900,00 |
|
|
0602-0004 |
PA: Opštinsko/gradsko pravobranilaštvo |
19.458.254,58 |
|
|
0602-0005 |
PA: Ombudsman |
4.808.316,29 |
|
|
0602-0006 |
PA: Inspekcijski poslovi |
133.788.726,49 |
|
|
0602-0007 |
PA: Funkcionisanje nacionalnih saveta nacionalnih manjina |
2.110.000,00 |
|
|
0602-0009 |
PA: Tekuća budžetska rezerva |
119.447.658,48 |
|
|
0602-0010 |
PA: Stalna budžetska rezerva |
5.000.000,00 |
|
|
0602-0011 |
PA: Robne rezerve |
2.870.000,00 |
|
|
0602-0014 |
PA: Upravljanje u vanrednim situacijama |
52.719.104,00 |
|
|
0602-5019 |
P: Obezbeđivanje prostora za potrebe mesnih zajednica |
40.000.000,00 |
|
0701 |
|
Program 7: Organizacija saobraćaja i saobraćajna infrastruktura |
2.821.923.172,82 |
|
|
0701-0002 |
PA: Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture |
2.196.324.992,82 |
|
|
0701-0004 |
PA: Javni gradski i prigradski prevoz putnika |
608.788.000,00 |
|
|
0701-4016 |
P: ADRION397 - MISSION |
2.020.500,00 |
|
|
0701-5019 |
P: Parterno uređenje dela gradskog jezgra |
14.789.680,00 |
|
0902 |
|
Program 11: Socijalna i dečija zaštita |
894.442.357,83 |
|
|
0902-0001 |
PA: Jednokratne pomoći i drugi oblici pomoći |
52.891.778,00 |
|
|
0902-0002 |
PA: Porodični i domski smeštaj, prihvatilišta i druge vrste smeštaja |
33.143.810,25 |
|
|
0902-0016 |
PA: Dnevne usluge u zajednici |
61.574.416,00 |
|
|
0902-0017 |
PA: Savetodavno-terapijske i socijalno-edukativne usluge |
18.046.220,25 |
|
|
0902-0018 |
PA: Podrška realizaciji programa Crvenog krsta |
22.847.825,00 |
|
|
0902-0019 |
PA: Podrška deci i porodici sa decom |
626.848.880,17 |
|
|
0902-0020 |
PA: Podrška rađanju i roditeljstvu |
640.000,00 |
|
|
0902-0021 |
PA: Podrška osobama sa invaliditetom |
57.990.084,67 |
|
|
0902-4014 |
P: Program rešavanja stambenih pitanja izbeglica |
7.902.619,17 |
|
|
0902-4016 |
P: Program ekonomskog osnaživanja i drugi oblici pomoći izbeglicama |
5.250.000,00 |
|
|
0902-5021 |
P: Izgradnja novih objekata za pružanje usluga socijalne zaštite |
7.306.724,32 |
|
1101 |
|
Program 1: Stanovanje, urbanizam i prostorno planiranje |
231.327.480,88 |
|
|
1101-0001 |
PA: Prostorno i urbanističko planiranje |
133.905.000,00 |
|
|
1101-0003 |
PA: Upravljanje građevinskim zemljištem |
95.865.521,80 |
|
|
1101-4007 |
P: Likvidacija JP "Zavod za izgradnju grada" |
836.050,00 |
|
|
1101-4008 |
P: Likvidacija JP "Poslovni prostor" |
720.909,08 |
|
1102 |
|
Program 2: Komunalne delatnosti |
1.561.537.342,44 |
|
|
1102-0001 |
PA: Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem |
339.323.900,00 |
|
|
1102-0002 |
PA: Održavanje javnih zelenih površina |
283.281.800,00 |
|
|
1102-0003 |
PA: Održavanje čistoće na površinama javne namene |
463.217.541,44 |
|
|
1102-0004 |
PA: Zoohigijena |
138.680.766,00 |
|
|
1102-0006 |
PA: Održavanje grobalja i pogrebne usluge |
176.000.000,00 |
|
|
1102-0008 |
PA: Upravljanje i održavanje vodovodne infrastrukture i snabdevanje vodom za piće |
161.033.335,00 |
|
1201 |
|
Program 13: Razvoj kulture i informisanja |
1.771.284.067,62 |
|
|
1201-0001 |
PA: Funkcionisanje lokalnih ustanova kulture |
899.919.905,60 |
|
|
1201-0002 |
PA: Jačanje kulturne produkcije i umetničkog stvaralaštva |
35.725.000,00 |
|
|
1201-0003 |
PA: Unapređenje sistema očuvanja i predstavljanja kulturno-istorijskog nasleđa |
2.900.000,00 |
|
|
1201-0004 |
PA: Ostvarivanje i unapređivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja |
500.000,00 |
|
|
1201-4009 |
P: MOZAIK |
12.918.597,20 |
|
|
1201-4010 |
P: KARAVAN SOLIDARNOSTI |
4.722.550,00 |
|
|
1201-4011 |
P: BARTOK |
948.046,00 |
|
|
1201-5013 |
P: Infrastrukturno opremanje lokaliteta RTV |
3.300.000,00 |
|
|
1201-7009 |
P: Evropska prestonica kulture |
168.552.338,54 |
|
|
1201-7010 |
P: Uređenje Almaškog kraja u Novom Sadu |
641.797.630,28 |
|
1301 |
|
Program 14: Razvoj sporta i omladine |
149.617.535,00 |
|
|
1301-0001 |
PA: Podrška lokalnim sportskim organizacijama, udruženjima i savezima |
99.434.347,00 |
|
|
1301-0002 |
PA: Podrška predškolskom i školskom sportu |
5.350.000,00 |
|
|
1301-0005 |
PA: Sprovođenje omladinske politike |
9.960.000,00 |
|
|
1301-4013 |
P: Novi Sad grad mladih - Srbija zemlja mladih |
31.720.000,00 |
|
|
1301-5012 |
P: Atletska dvorana i stadion sa infrastrukturom |
3.153.188,00 |
|
1501 |
|
Program 3: Lokalni ekonomski razvoj |
703.324.127,66 |
|
|
1501-0001 |
PA: Unapređenje privrednog i investicionog ambijenta |
369.686.666,66 |
|
|
1501-0002 |
PA: Mere aktivne politike zapošljavanja |
29.109.850,00 |
|
|
1501-4006 |
P: Promocija i unapređenje privrede Grada Novog Sada |
78.843.500,00 |
|
|
1501-4007 |
P: Socijalno-ekonomski savet Grada Novog Sada |
1.735.000,00 |
|
|
1501-5016 |
P: Rekonstrukcija i uređenje Futoškog parka u Novom Sadu |
223.949.111,00 |
|
1502 |
|
Program 4: Razvoj turizma |
28.433.735,06 |
|
|
1502-0001 |
PA: Upravljanje razvojem turizma |
17.918.735,06 |
|
|
1502-0002 |
PA: Promocija turističke ponude |
10.365.000,00 |
|
|
1502-4003 |
P: Unapređenje razvoja turizma Grada Novog Sada |
150.000,00 |
|
1801 |
|
Program 12: Zdravstvena zaštita |
15.195.082,88 |
|
|
1801-0001 |
PA: Funkcionisanje ustanova primarne zdravstvene zaštite |
8.422.750,00 |
|
|
1801-0002 |
PA: Mrtvozorstvo |
4.500.000,00 |
|
|
1801-0003 |
PA: Sprovođenje aktivnosti iz oblasti društvene brige za javno zdravlje |
2.222.332,88 |
|
|
1801-4005 |
P: Omasovljenje dobrovoljnog davalaštva krvi |
50.000,00 |
|
2002 |
|
Program 8: Predškolsko vaspitanje |
1.312.072.850,08 |
|
|
2002-0002 |
PA: Funkcionisanje i ostvarivanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja |
1.312.072.850,08 |
|
2003 |
|
Program 9: Osnovno obrazovanje |
259.713.725,00 |
|
|
2003-0001 |
PA: Realizacija delatnosti osnovnog obrazovanja |
188.368.725,00 |
|
|
2003-4016 |
P: Izgradnja nove škole u naselju Jugovićevo |
50.840.000,00 |
|
|
2003-4017 |
P: Dogradnja škole i izgradnja sportske sale - OŠ "Desanka Maksimović" Futog |
20.505.000,00 |
|
2004 |
|
Program 10: Srednje obrazovanje |
176.030.095,00 |
|
|
2004-0001 |
PA: Realizacija delatnosti srednjeg obrazovanja |
155.850.095,00 |
|
|
2004-4004 |
P: Potrebe učenika sa smetnjama u razvoju |
750.000,00 |
|
|
2004-4007 |
P: Dogradnja objekta Medicinske škole "7. april" |
4.100.000,00 |
|
|
2004-4008 |
P: Izgradnja i opremanje fiskulturne sale Gimnazije "Laza Kostić" |
15.330.000,00 |
|
2101 |
|
Program 16: Politički sistem lokalne samouprave |
147.583.586,31 |
|
|
2101-0001 |
PA: Funkcionisanje Skupštine |
52.044.047,55 |
|
|
2101-0002 |
PA: Funkcionisanje izvršnih organa |
25.577.275,72 |
|
|
2101-0003 |
PA: Podrška radu izvršnih organa vlasti i skupštine |
69.962.263,04 |
|
UKUPNO: |
|
12.032.000.000,00 |
Sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se po korisnicima i vrstama rashoda i izdataka, a prema organizacionoj, funkcionalnoj, programskoj i ekonomskoj klasifikaciji i klasifikaciji prema izvorima finansiranja, u sledećim iznosima u dinarima:
_______________
NAPOMENA:
Deo teksta ovog dokumenta možete pogledati OVDE
U programskom delu budžeta programske aktivnosti i projekti, u sastavu programa koje će realizovati korisnici budžeta u periodu privremenog finansiranja, prikazani su po organizacionoj i funkcionalnoj klasifikaciji i po izvorima finansiranja, u sledećim iznosima u dinarima:
_______________
NAPOMENA:
Deo teksta ovog dokumenta možete pogledati OVDE
Za izvršenje ove odluke odgovoran je Gradonačelnik, koji je naredbodavac za izvršenje budžeta.
Naredbodavac direktnog, odnosno indirektnog korisnika je starešina, odnosno rukovodilac koji je odgovoran za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija iz svoje nadležnosti, odnosno sredstava raspoređenih ovom odlukom u pripadajućem razdelu.
Ova odluka izvršava se u skladu sa uputstvom Gradonačelnika o izvršenju budžeta, prenosom sredstava korisnicima budžeta po proceduri utvrđenoj ovim uputstvom.
Ova odluka se izvršava realizacijom pojedinačnih finansijskih planova, koji su iskazani u Posebnom delu ove odluke, a u kojima korisnici budžeta raspoređuju i po utvrđenim programima i bližim namenama iskazuju sredstva budžeta, a indirektni korisnici sa sopstvenim prihodima još i sopstvene prihode, raspoređene ovom odlukom, primenjujući četvrti nivo ekonomske klasifikacije, funkcionalnu i programsku klasifikaciju i klasifikaciju po izvorima finansiranja.
Finansijski plan korisnika budžeta sadrži programe, u kojima se iskazuju rashodi i izdaci raspoređeni po pojedinim programskim aktivnostima i projektima u njihovom sastavu i po bližim namenama.
Direktni korisnik, svaki za svoj razdeo u Posebnom delu ove odluke, donosi finansijski plan prihoda i primanja i rashoda i izdataka (u daljem tekstu: finansijski plan), u skladu sa ovom odlukom.
Obaveza je Gradske uprave da obavesti direktne korisnike o dodeljenim aproprijacijama, narednog dana od dana donošenja ove odluke, a obaveza je korisnika da svoje finansijske planove usklade sa odobrenim aproprijacijama u budžetu.
Direktni korisnik koji je, u budžetskom smislu, odgovoran za indirektne korisnike, obavezan je da u roku od sedam dana od dana stupanja na snagu ove odluke izvrši raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija, odnosno programa i programskih aktivnosti i projekata i o tome ih obavesti.
Korisnici sa sopstvenim prihodima obavezni su da prilikom izrade svog finansijskog plana planiraju i rashode i izdatke koji će biti finansirani iz sopstvenih prihoda.
Nadležni organ indirektnog korisnika donosi finansijski plan, na koji saglasnost daje direktni korisnik, koji je, u budžetskom smislu, za njega odgovoran.
Finansijski plan direktnog korisnika, koji sadrži i finansijske planove iz stava 7. ovog člana, ukoliko direktni korisnik u svojoj nadležnosti ima indirektne korisnike, donosi starešina koji rukovodi direktnim korisnikom i dostavlja ga Gradskoj upravi, najkasnije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Nadležni organ drugih korisnika javnih sredstava, koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora (u daljem tekstu: KRT) Grada, donosi finansijski plan na zakonom propisan način, koji se dostavlja Skupštini na saglasnost i Ministarstvu finansija - Upravi za trezor (u daljem tekstu: Uprava za trezor), po dobijanju zakonom propisane saglasnosti Skupštine.
Izmene finansijskog plana, u skladu sa izmenama ove odluke i u svim drugim slučajevima izmena u rasporedu i iznosu sredstava u skladu sa zakonom, direktni korisnik je obavezan da dostavi Gradskoj upravi, najkasnije sledećeg dana od izvršene izmene, da bi se obezbedio kontinuitet u izvršavanju finansijskog plana, odnosno budžeta.
Direktnom korisniku koji ne postupi u skladu sa odredbom stava 8. ovog člana, neće se izvršavati aproprijacije za rashode i izdatke u njegovom razdelu, dok Gradskoj upravi ne dostavi finansijski plan.
Direktnom korisniku koji ne postupi u skladu sa odredbom stava 10. ovog člana, obustaviće se izvršavanje aproprijacija odobrenih ovom odlukom u njegovom razdelu, dok Gradskoj upravi ne dostavi izmenjen finansijski plan.
Drugim korisnicima javnih sredstava (u daljem tekstu: drugi korisnici), koji su uključeni u KRT Grada, neće se izvršavati aproprijacije za njihove rashode ukoliko nisu postupili na način propisan stavom 9. ovog člana.
Direktni korisnik donosi plan izvršenja budžeta, u koji uključuje i planove izvršenja budžeta indirektnih korisnika, raspoređivanjem po mesecima, na strani prihoda, planiranih sredstava budžeta, odnosno prihoda i primanja i drugih sredstava, koji su iskazani prema izvorima finansiranja i, na rashodnoj strani, utvrđenih rashoda i izdataka na teret ovih sredstava, iskazanih na trećem nivou ekonomske klasifikacije u okviru planiranih programa.
U skladu sa izmenama finansijskog plana iz člana 18. stav 10. ove odluke, direktni korisnik vrši izmene i plana izvršenja budžeta.
Obaveza je direktnog korisnika da, uz finansijski plan, Gradskoj upravi dostavi i plan iz stava 1. ovog člana.
Gradska uprava donosi plan za izvršenje budžeta, u skladu sa ovom odlukom, u kojem utvrđuje mesečne kvote za potrošnju aproprijacija, imajući u vidu potrebe korisnika budžeta, prema planu iz člana 19. ove odluke.
Direktnom korisniku, u slučajevima nepoštovanja odobrenih kvota, neće se izvršavati rashodi i izdaci niti će se odobriti preuzimanje obaveza iznad iznosa odobrene kvote, dok Gradskoj upravi ne dostavi zahtev za promenu kvota po propisanoj proceduri u uputstvu Gradonačelnika iz člana 17. ove odluke.
Direktni korisnik, uz odobrenje Gradske uprave, može da izvrši preusmeravanje aproprijacije odobrene na ime određenog rashoda ili izdatka koji se finansira iz opštih prihoda budžeta, to jest prihoda koji nemaju prethodno utvrđenu namenu, a pripadaju izvoru finansiranja 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta, i to u iznosu do 10% vrednosti aproprijacije za rashod ili izdatak čiji se iznos umanjuje.
Aproprijacije odobrene iz ostalih izvora finansiranja mogu da se menjaju bez ograničenja, a na način predviđen članom 5. st. 5. i 6. i članom 61. stav 8. Zakona.
Akt o preusmeravanju, odnosno promenama aproprijacija u smislu st. 1. i 2. ovog člana, donosi Gradonačelnik, kao naredbodavac za izvršenje budžeta.
Odluku o promeni aproprijacija u toku perioda privremenog finansiranja, u slučajevima predviđenim članom 61. st. 1. i 3. Zakona, kao i odluku o prenosu u tekuću budžetsku rezervu neiskorišćenih sredstava i iznosa aproprijacije koji nije moguće iskoristiti, donosi Gradonačelnik.
Obaveze prema korisnicima budžeta, utvrđene ovom odlukom, izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta u periodu privremenog finansiranja.
Ukoliko se prihodi i primanja budžeta ne ostvaruju u planiranom iznosu, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima i na nivou koje utvrdi Gradonačelnik, i to: zakonske obaveze, na postojećem nivou i stalni troškovi, na minimalnom nivou, to jest u najmanjem iznosu koji obezbeđuje redovno funkcionisanje korisnika budžeta.
Prioritet u redovnom izvršavanju rashoda za robe i usluge korisnika budžeta imaju rashodi za stalne troškove, troškove tekućih popravki i održavanja objekata i opreme i za nabavku materijala.
Korisnici budžeta dužni su da obaveze nastale po osnovu stalnih troškova, troškova tekućih popravki i održavanja i materijala, kao i po osnovu kapitalnih izdataka izmire u roku utvrđenom zakonom koji reguliše rokove izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.
Ukoliko korisnik budžeta u izvršavanju rashoda i izdataka postupi suprotno odredbama ove odluke, Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), na predlog Gradonačelnika, može da donese odluku o privremenoj obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovom odlukom, odnosno prenosa sredstava tom korisniku budžeta.
Korisnici budžeta preuzimaju obaveze za koje su sredstva namenski utvrđena u Posebnom delu ove odluke, samo na osnovu pisanog ugovora ili drugog pravnog akta, osim ako zakonom nije drugačije određeno.
Korisnici budžeta mogu da preuzimaju obaveze na teret sredstava budžeta i da koriste budžetske aproprijacije samo do iznosa aproprijacija odobrenih ovom odlukom za određenu namenu, odnosno obaveze koje preuzimaju korisnici budžeta moraju da odgovaraju aproprijaciji koja im je za tu namenu, ovom odlukom, odobrena.
Obaveze preuzete u iznosu većem od iznosa aproprijacije odobrene ovom odlukom ili u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom ne mogu da se izvršavaju na teret KRT-a Grada.
Prilikom preuzimanja obaveza, korisnici budžeta dužni su da Gradsku upravu obaveste o nameri preuzimanja obaveze, a nakon potpisivanja ugovora ili drugog pravnog akta, kojim se obaveza preuzima, treba da obaveste Gradsku upravu i o preuzimanju obaveze i predviđenim uslovima i rokovima plaćanja, kao i o svakoj promeni koja se tiče iznosa, rokova i uslova plaćanja.
Pre najavljivanja novih obaveza na način propisan u stavu 4. ovog člana, korisnici budžeta moraju da prijave preuzete, a neizvršene obaveze iz prethodne budžetske godine.
Korisnik budžeta kod kojeg u toku perioda privremenog finansiranja dođe do umanjenja odobrenih aproprijacija, zbog izvršenja prinudne naplate, preduzeće odgovarajuće mere u cilju prilagođavanja preuzete obaveze izmenama plana, tako što će predložiti umanjenje obaveze za iznos umanjenja aproprijacije, odnosno produženje ugovorenog roka za plaćanje ili će otkazati ugovor, odnosno predložiti izmenu akta koji je osnov za nastanak i plaćanje obaveze.
Korisnici budžeta mogu da koriste sredstva raspoređena ovom odlukom u skladu sa svojim finansijskim planom, samo za namene za koje su im, po njihovim zahtevima, ta sredstva odobrena, odnosno preneta i to za svaku pojedinačnu namenu najviše do iznosa utvrđenog u Posebnom delu ove odluke, odnosno do nivoa ostvarenja sredstava, ukoliko je nivo ostvarenih prihoda i primanja manji od odobrenih aproprijacija.
Ako korisnici budžeta ne ostvare prihode i primanja iz drugih izvora finansiranja, njihovi rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret sredstava iz izvora 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta.
Korisnicima budžeta koji određeni rashod ili izdatak izvršavaju iz izvora 01 i iz drugih izvora prihoda, prenosiće se sredstva budžeta, nakon što za realizaciju određenih rashoda ili izdataka utroše sredstva koja su ostvarili iz drugih izvora finansiranja.
Korisnici budžeta odgovorni su za naplatu prihoda i primanja iz svoje nadležnosti i imaju obavezu da na dan realizacije obezbede potpuno i pravovremeno, uplaćivanje prihoda i primanja budžeta za koje su nadležni, na propisani račun za uplatu javnih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u budžet vraćaju se uplatiocima na teret tih prihoda, na osnovu rešenja koje donosi Ministarstvo finansija, a u skladu sa pravilnikom kojim se propisuju računi za uplatu javnih prihoda.
Korisnicima budžeta usmeravaće se namenski prihodi koje ostvaruju u skladu sa aktom kojim se ti prihodi odobravaju i na osnovu kojeg se, uplatom na odgovarajući račun javnih prihoda, doznačuju u budžet Grada, a isključivo za namene, istim aktom utvrđene, koje će se realizovati prema finansijskom planu korisnika budžeta.
Korisnici sa sopstvenim prihodima, koriste ova sredstva za izvršavanje rashoda i izdataka utvrđenih na teret tih sredstava, u skladu sa članom 13. ove odluke.
Korisnicima iz stava 1. ovog člana, koji određeni rashod ili izdatak izvršavaju iz sredstava budžeta i iz sopstvenih prihoda, obavezni su da za izmirenje tog rashoda ili izdatka prvo utroše sredstva koja su, u skladu sa posebnim zakonima, ostvarili od sopstvenih prihoda.
Ukoliko korisnici iz stava 1. ovog člana ne ostvare sopstvene prihode u planiranom iznosu, aproprijacije za rashode i izdatke odobrene iz tih sredstava neće se izvršavati na teret opštih prihoda i primanja budžeta.
Korišćenje novčanih sredstava sa podračuna, odnosno drugih računa korisnika budžeta, uključenih u KRT Grada i upravljanje sredstvima na KRT-u Grada, uključujući i njihovo investiranje, vrši se u skladu sa čl. 9. i 10. Zakona, na način bliže uređen aktom Gradske uprave, a na osnovu pojedinačne odluke Gradonačelnika.
Korisnici budžeta prilikom zaključivanja ugovora o nabavci dobara i finansijske imovine, o pružanju usluga ili izvođenju građevinskih radova moraju da postupe u skladu sa propisima koji uređuju javne nabavke.
Korisnici budžeta koji koriste poslovni prostor na teritoriji Grada i pokretne stvari kojima drugi korisnici upravljaju, kao i indirektni korisnici republičkog budžeta sa područja Grada kojima se transferima iz budžeta Grada finansiraju najnužniji materijalni troškovi, ukoliko, kao zakupci, koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju drugi korisnici, ne plaćaju zakupninu, već namiruju samo troškove nastale tokom zakupa, po osnovu upotrebe predmeta zakupa, odnosno plaćaju samo stalne troškove neophodne za obavljanje svoje delatnosti.
Ukoliko plaćanje stalnih troškova nije moguće izvršiti na osnovu razdvojenih računa, drugi korisnik koji upravlja javnim sredstvima: prostorom, odnosno stvarima koji su predmet zakupa, vrši plaćanje, a zakupac iz stava 1. ovog člana vrši odgovarajuću refundaciju nastalih rashoda.
Drugi korisnici koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju korisnici budžeta, plaćaju naknadu, odnosno zakupninu i sporedne troškove zakupa: nastale stalne troškove, kao i troškove tekućeg i investicionog održavanja, u skladu sa ugovorom o zakupu.
Program investicionih aktivnosti za potrebe organa Grada, kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava budžeta Grada za kapitalno održavanje zgrada i objekata, nabavku opreme i nematerijalne imovine i programe investicionih aktivnosti u oblasti obrazovanja, kulture, zdravstva, socijalne i dečije zaštite i zaštite životne sredine, donosi Gradsko veće, na predlog Gradonačelnika, a za njihovu realizaciju nadležni su direktni korisnici čiji se delokrug odnosi na oblasti u koje se investira.
Programe investicionih aktivnosti koje sprovode direktni korisnici nadležni za poslove u vezi sa postupcima pribavljanja, raspolaganja i upravljanja nepokretnom imovinom u javnoj svojini Grada i poslove uređenja, održavanja i korišćenja površina javne namene, kao i za realizaciju investicija u objekte saobraćajne infrastrukture od značaja za Grad i druge objekte javne namene u javnoj svojini Grada, koje se finansiraju sredstvima budžeta Grada, donosi nadležni organ, u skladu sa zakonom i Statutom Grada.
Finansijski plan iz člana 18. stav 9. ove odluke, odnosno godišnji program poslovanja i program investicionih aktivnosti i drugi poseban program, u skladu sa zakonom, koje donosi nadležni organ drugog korisnika, drugi korisnici dostavljaju Skupštini na saglasnost, u skladu sa zakonom, preko nadležnog direktnog korisnika, koji prati realizaciju njihovog plana, odnosno programa.
Programi i projekti ustanova, udruženja i drugih organizacija prema kojima Grad ne vrši osnivačka prava, a koji su od značaja za Grad i kao takvi se u celosti ili delom finansiraju sredstvima budžeta Grada u cilju zadovoljavanja potreba građana i ostvarivanja drugih zakonom utvrđenih interesa u određenim oblastima, ugovaraju se i realizuju u skladu sa pojedinačnim aktima koje donosi Gradonačelnik, odnosno Gradsko veće, a obezbeđivanje sredstava za njihovu realizaciju, nakon sprovedenog javnog konkursa i zaključivanja ugovora i sama realizacija u nadležnosti je direktnog korisnika čiji se delokrug odnosi na oblast u kojoj deluje nosilac programa, odnosno projekta.
Dotacije iz budžeta Grada odobravaće se u skladu sa aktima o načinu i postupku ostvarivanja prava na dodelu sredstava putem dotacija iz budžeta Grada, koje donosi Gradsko veće, na predlog Gradonačelnika, a prenosiće se korisnicima po ugovoru, kojim će se bliže odrediti uslovi, ciljevi i očekivani rezultati korišćenja sredstava.
Obaveza je korisnika dotacija da nadležnom direktnom korisniku, koji vrši nadzor nad realizacijom dodeljenih sredstava putem dotacija, dostavi izveštaj o korišćenju dotacija, na način i u roku, koji su ugovorom iz stava 1. ovog člana određeni.
Direktni korisnik može da obustavi prenos sredstava iz budžeta Grada i da traži povraćaj prenetih sredstava ukoliko korisnik dotacija ne dostavi izveštaj iz stava 2. ovog člana, a u slučaju netačnog ili nepotpunog izveštavanja ili ako se nadzorom konstatuje nenamensko korišćenje dotacija ili druga nepravilnost u trošenju sredstava, korisnik dotacija ima obavezu da, po nalogu direktnog korisnika, izvrši povraćaj sredstava u budžet.
Sredstva koja se obezbeđuju za Direkciju za robne rezerve utvrđuju se finansijskim planom i programom robnih rezervi Grada koji, na predlog Direkcije za robne rezerve, donosi Gradsko veće i koriste se za programom utvrđene namene.
Programom iz stava 1. ovog člana uređuje se obrazovanje, korišćenje i obnavljanje robnih rezervi u Gradu i u tom smislu utvrđuju se: vrsta, naziv, količina, kvalitet i vrednost robe, potreban iznos sredstava za realizaciju programa, kao i izvori finansiranja i druga pitanja od značaja za ostvarivanje programa.
Programom korišćenja sredstava budžetskog fonda, koji se osniva u skladu sa članom 64. Zakona, a kojim upravlja nadležni direktni korisnik u čijem razdelu se planiraju sredstva budžetskog fonda, urediće se izvori finansiranja budžetskog fonda i obaveze koje proističu iz budžetskog fonda.
Za realizaciju programa iz stava 1. ovog člana, koji donosi Gradonačelnik, na predlog direktnog korisnika, odnosno posebnim propisom predviđenog cilja, radi kojeg je budžetski fond osnovan, odgovoran je direktni korisnik koji upravlja budžetskim fondom.
Korisnici budžeta odgovorni su da se rashodi i izdaci, zasnovani na računovodstvenoj dokumentaciji, izvršavaju saglasno pravnom osnovu u skladu sa zakonom.
Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov, korisnici budžeta obavezni su da izvrše povraćaj sredstava u budžet.
Plaćanje iz budžeta neće biti izvršeno, ukoliko korisnici budžeta nisu postupili u skladu sa članom 24. ove odluke.
Plaćanje iz budžeta za realizaciju obaveza drugih korisnika neće se vršiti, ukoliko nisu dobili saglasnost na finansijski plan iz člana 18. stav 9. ove odluke.
Direktni korisnici koji realizuju projekte koji se finansiraju iz finansijske pomoći Evropske unije i iz drugih stranih donacija, a za koje ovi korisnici devizno plaćanje i naplatu obavljaju preko namenskih deviznih podračuna, koji su otvoreni i vode se kod Uprave za trezor, u skladu sa zaključenim međunarodnim ugovorima, odnosno koji prema ugovorima sa donatorima ne izvršavaju plaćanja preko podračuna: Grad Novi Sad - Račun za izvršenje budžeta (u daljem tekstu: Račun za izvršenje budžeta), već plaćanja iz sredstava donacija i pomoći ostvarenih u devizama izvršavaju sa deviznih računa, dužni su da sprovedu obračunske naloge preko Računa za izvršenje budžeta na teret aproprijacija za ekonomske klasifikacije planirane za realizaciju projekata, najkasnije poslednjeg dana u mesecu za tekući mesec, radi evidentiranja dinarske protivvrednosti plaćanja izvršenih u stranoj valuti.
Obračunski nalozi iz stava 1. ovog člana koriste se za evidentiranje rashoda i/ili izdataka u okviru opredeljenih aproprijacija iz izvora finansiranja 05 - Donacije od inostranih zemalja, 06 - Donacije od međunarodnih organizacija i 56 - Finansijska pomoć EU.
Direktni korisnici imaju obavezu da, na zahtev Gradske uprave, dostave izveštaj o ostvarenju prihoda i primanja i izvršenju rashoda i izdataka i drugu dokumentaciju koja se odnosi na izvršavanje finansijskog plana.
Ako u periodu privremenog finansiranja dođe do izmena propisa koji uređuju budžetsku klasifikaciju, odnosno standardni klasifikacioni okvir i Kontni plan za budžetski sistem, Gradonačelnik će doneti akt sa odgovarajućim izmenama ove odluke, na predlog Gradske uprave.
U skladu sa Zaključkom Gradskog veća, broj: II-020-4/2024-94/e od 5. decembra 2024. godine, kojim je utvrđen broj zaposlenih kod korisnika budžeta kojima je raspoređena masa sredstava za plate zaposlenih iz izvora 01, utvrđena saglasno Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2025. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 94/24), ukupan broj zaposlenih ne može da pređe broj od 3.524 zaposlena na neodređeno vreme i 640 zaposlenih na određeno vreme, odnosno ukupno 4.164 zaposlena, koji su raspoređeni po korisnicima budžeta, i to:
1) u organima Grada, posebnim organizacijama i službama, kao direktnim korisnicima, ukupno 1.397 zaposlenih, odnosno:
- 1.116 zaposlenih na neodređeno vreme, i
- 281 zaposlenog na određeno vreme;
2) u Predškolskoj ustanovi "Radosno detinjstvo", ukupno 2.397 zaposlenih, odnosno:
- 2.060 zaposlenih na neodređeno vreme, i
- 337 zaposlenih na određeno vreme;
3) u ustanovama kulture čiji je osnivač Grad ukupno 355 zaposlenih, odnosno:
- 334 zaposlena na neodređeno vreme, i
- 21 zaposlenog na određeno vreme, i
4) U Turističkoj organizaciji Grada Novog Sada, ukupno 15 zaposlenih, odnosno:
- 14 zaposlenih na neodređeno vreme, i
- 1 zaposlenog na određeno vreme.
U periodu privremenog finansiranja, za vreme važenja ove odluke, novo zapošljavanje će se vršiti u skladu sa članom 27k Zakona i Privremenim kadrovskim planom za period od 1. januara do 31. marta 2025. godine, s tim što je realizacija zapošljavanja uslovljena i raspoloživom masom sredstava za plate obezbeđenih ovom odlukom.
Visina naknade troškova prevoza za dolazak na rad i za odlazak sa rada, koja se obezbeđuje iz sredstava budžeta, za sve direktne korisnike određuje se saglasno kolektivnom ugovoru koji uređuje prava i dužnosti iz radnog odnosa i druga pitanja od značaja za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, a isplata naknade vrši se u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu za ove namene, rukovodeći se principom ekonomičnosti raspolaganja budžetskim sredstvima.
Sredstva planirana za usluge reprezentacije, za potrebe direktnih korisnika, koristiće se u skladu sa aktom koji donosi Gradonačelnik.
Obaveze po osnovu pravosnažnih sudskih odluka izvršavaće se u iznosima koji su dospeli na plaćanje u skladu sa sudskim rešenjima, na teret aproprijacije direktnog korisnika koji je stvarni dužnik.
Ukoliko indirektni korisnik svojom delatnošću izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudskih poravnanja sprovodi se na teret njegovih aproprijacija, a preko aproprijacije koja je namenjena za ovu vrstu rashoda.
Rashodi za novčane kazne i penale po rešenju sudova, koji se odnose na direktne korisnike, izvršavaće se na osnovu pravosnažnih i izvršnih sudskih odluka koje tim korisnicima dostavi Pravobranilaštvo Grada Novog Sada, kao zakonski zastupnik Grada i njegovih organa pred sudovima i drugim nadležnim organima.
Gradska uprava je odgovorna za obezbeđivanje sredstava za izvršenje prinudne naplate koju, u okviru sistema KRT-a, sprovode Uprava za trezor i Narodna banka Srbije.
Kod direktnog korisnika kod kojeg je utrošen planirani iznos aproprijacije za novčane kazne i penale po rešenju sudova i/ili za naknadu štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnog organa, izvršavanje naloga za prinudnu naplatu iznosa po osnovu pravosnažnog i izvršnog rešenja, kao i iznosa štete koji je potrebno platiti po osnovu zaključenog vansudskog poravnanja ili izvršnog rešenja, pošto taj korisnik dostavi Gradskoj upravi predlog iznosa štete, obezbediće Gradska uprava, preusmeravanjem potrebnog iznosa sredstava, koji treba izvršiti prinudnim putem, na teret druge odgovarajuće aproprijacije u razdelu direktnog korisnika.
Kod indirektnog korisnika, kod kojeg je iskorišćena aproprijacija za novčane kazne i penale po rešenju sudova i/ili za naknadu štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnog organa, nadležni direktni korisnik u svom razdelu obezbeđuje sredstva za izvršenje prinudne naplate koja se odnosi na tog indirektnog korisnika, u okviru ukupne aproprijacije za ovu vrstu rashoda, planirane unutar pripadajuće glave za sve indirektne korisnike iz njegove nadležnosti, tako što za nedostajući iznos povećava njegovu aproprijaciju, na teret iste aproprijacije kod drugih indirektnih korisnika.
Ako nema dovoljno sredstava za navedene aproprijacije iz stava 3. ovog člana, kao i u slučaju odgovornosti, u budžetskom smislu, za samo jednog indirektnog korisnika, nadležni direktni korisnik, u okviru glave koja se odnosi na njegove indirektne korisnike, istog dana, a najkasnije narednog radnog dana od dana unosa osnova za izvršavanje prinudne naplate u sistem izvršenja budžeta, umanjuje drugu aproprijaciju, koja nije izuzeta od prinudne naplate, za iznos za koji treba izvršiti prinudnu naplatu, a uvećava aproprijaciju za novčane kazne i penale i/ili za naknadu štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnog organa kod indirektnog korisnika, na čiji teret se izvršava prinudna naplata.
Obaveze po osnovu duga za uzete kredite na domaćem i stranom finansijskom tržištu izvršavaće se u iznosima koji su dospeli na plaćanje, u skladu sa zaključenim ugovorima.
Transfere prema indirektnim korisnicima vrše nadležni direktni korisnici: Gradska uprava za privredu, Gradska uprava za obrazovanje, Gradska uprava za kulturu i Gradska uprava za opšte poslove.
Sredstva planirana ovom odlukom u Posebnom delu, u Razdelu 01, Glava 01.01 - SKUPŠTINA GRADA NOVOG SADA, Funkcija 111 - Izvršni i zakonodavni organi, na poziciji budžeta 011, namenjena su za finansiranje redovnog rada političkih subjekata, u skladu sa zakonom kojim se uređuje finansiranje političkih aktivnosti, uz obračun pripadajućih sredstava političkim subjektima, u skladu sa članom 5. Zakona, kojim je uređeno relativno utvrđivanje rashoda, kao procenat budžeta.
Sredstva planirana u Posebnom delu ove odluke u Razdelu 07, Glava 07.01 - GRADSKA UPRAVA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE, Funkcija 560 - Zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, na pozicijama budžeta od 141 do 159 namenjena su za realizaciju Programa korišćenja sredstava budžetskog fonda za zaštitu životne sredine.
Sredstva planirana ovom odlukom za projekte u okviru Programa: Energetska efikasnost i obnovljivi izvori energije, u Razdelu iz stava 1. ovog člana, na pozicijama budžeta 139 i 140, koristiće se na način bliže uređen posebnom odlukom Skupštine.
Sredstva planirana u Posebnom delu ove odluke u Razdelu 09, Glava 09.01 - GRADSKA UPRAVA ZA FINANSIJE, za aproprijaciju ekonomske klasifikacije 421 u Funkciji 112 - Finansijski i fiskalni poslovi, na poziciji budžeta 224, planirana su za troškove platnog prometa i bankarskih usluga na ime isplate troškova tarife za naknade za usluge koje vrši Uprava za trezor i drugih troškova, povodom izvršenih plaćanja sa Računa za izvršenje budžeta, za potrebe svih direktnih korisnika.
Sredstva za obaveze direktnih korisnika u skladu sa zakonom koji uređuje profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom i druga pitanja od značaja za njihovo radno angažovanje i ravnopravno uključivanje na tržište rada, planirana su u Posebnom delu ove odluke za aproprijaciju ekonomske klasifikacije 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti, u Funkciji 130 - Opšte usluge i u Funkciji 330 - Sudovi.
Sredstva planirana ovom odlukom za korišćenje usluga i roba u Razdelu 19, Glava 19.01 - SLUŽBA ZA ZAJEDNIČKE POSLOVE, u Funkciji 130, namenjena su i za ostale direktne korisnike, kod kojih nisu planirana sredstva za ove namene, osim za troškove putovanja i stručnog usavršavanja zaposlenih, koji su planirani kod svakog direktnog korisnika.
Sredstva planirana na pozicijama budžeta 459 i 460 u Posebnom delu ove odluke koristiće se za osnovna sredstva za potrebe direktnih korisnika, a realizovaće se prema programu iz člana 33. ove odluke.
Naredbodavac za izvršenje budžeta obustaviće prenos sredstava iz budžeta sa pozicije budžeta 080 u Posebnom delu ove odluke, u Razdelu 04, Glava 04.01 - GRADSKA UPRAVA ZA KOMUNALNE POSLOVE, ekonomska klasifikacija 451 - Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, iz izvora finansiranja 01, u funkciji 630 - Vodosnabdevanje, Javnom komunalnom preduzeću "Vodovod i kanalizacija", do visine neizmirene obaveze ovog preduzeća, prema Ugovoru o podzajmu, koji je sa Gradom zaključen, a na osnovu Sporazuma o projektnoj komponenti između Grada i Evropske investicione banke.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".