PRAVILNIK
O BLIŽEM UREĐIVANJU NAČINA I PROCEDURE PLANIRANJA, SPROVOĐENJA POSTUPKA JAVNE NABAVKE, PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI I NAČINA PLANIRANJA I SPROVOĐENJA NABAVKI NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE I NABAVKI DRUŠTVENIH I DRUGIH POSEBNIH USLUGA

("Sl. list grada Niša", br. 10/2025)

 

I OPŠTI DEO

 

PREDMET UREĐIVANJA

Član 1

Ovim Pravilnikom bliže se uređuje način planiranja javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje (u daljem tekstu: nabavke), kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga, kao posebnog režima nabavki, sprovođenje postupaka i praćenja izvršenja ugovora.

Pravilnik je namenjen svim direktnim korisnicima budžeta Grada Niša, (u daljem tekstu: naručilac).

POJMOVI

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) Javnom nabavkom smatra se nabavka na osnovu ugovora o javnoj nabavci dobara, usluga ili radova koje nabavlja jedan ili više javnih naručilaca od privrednih subjekata koje su ti naručioci odabrali bez obzira da li su dobra, usluge ili radovi namenjeni za javne svrhe.

2) Pod nabavkom se smatra nabavka koja je potrebna za obavljanje delatnosti naručioca, a izuzeta je od primene Zakona o javnim nabavkama, odnosno nabavka na koju se odredbe zakona ne primenjuju, osim načela zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke, i koja se sprovodi u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

3) Dokumentacija o nabavci je svaki dokument u kome se opisuju ili utvrđuju elementi nabavke ili postupka, a koji uključuje javni poziv, prethodno informativno ili periodično indikativno obaveštenje u slučaju kada se ono koristi kao javni poziv, obaveštenje o uspostavljanju sistema kvalifikacije, opisnu dokumentaciju i konkursnu dokumentaciju.

4) Konkursna dokumentacija je dokumentacija koja sadrži podatke o predmetu nabavke, tehničke specifikacije, kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta, kriterijume za dodelu ugovora, uslove ugovora, obrasce dokumenta koje podnose kandidati i ponuđači, informacije o propisanim obavezama i druge informacije potrebne za pripremu i podnošenje ponude.

5) "Pisan" ili "u pisanoj formi" je svaki izraz koji se sastoji od reči ili brojeva koji može da se čita, umnožava i naknadno šalje, uključujući informacije koje se šalju i čuvaju elektronskim sredstvima.

6) Poslovi javnih nabavki su planiranje javne nabavke; sprovođenje postupka javne nabavke uključujući ali ne ograničavajući se na učešće u komisiji za javnu nabavku; izrada konkursne dokumentacije; izrada akata u postupku javne nabavke; izrada ugovora o javnoj nabavci; praćenje izvršenja javne nabavke; svi drugi poslovi koji su povezani sa postupkom javne nabavke.

7) Plan javnih nabavki je godišnji plan javnih nabavki naručioca.

8) Spisak nabavki predstavlja evidenciju svih nabavki na koje se ne primenjuju odredbe zakona.

9) Privrednim subjektom se smatra svako lice ili grupa lica, koje na tržištu nudi dobra, usluge ili radove.

10) Ponuđač je privredni subjekt koji je podneo ponudu.

11) Ugovor o javnoj nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj formi između jednog ili više ponuđača i jednog ili više naručilaca koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova.

12) Naručilac je direktni korisnik budžeta Grada Niša.

13) Životni ciklus su sve uzastopne i/ili međusobno povezane faze, uključujući potrebno istraživanje i razvoj, proizvodnju, trgovinu i uslove trgovine, prevoz, korišćenje i održavanje tokom trajanja dobara ili radova ili pružanja usluge, od pribavljanja sirovina ili generisanja resursa do odlaganja, uklanjanja i završetka usluge ili upotrebe.

14) Opšti rečnik nabavki (Common Procurement Vocabulary - CPV) je jedinstveni sistem klasifikacije predmeta javne nabavke koji se primenjuje u postupku javne nabavke kojim se istovremeno obezbeđuje usklađenost sa drugim postojećim klasifikacijama.

NAČIN PLANIRANJA JAVNIH NABAVKI I NABAVKI NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE

Član 3

U ovom delu Pravilnika uređuju se ovlašćenja u planiranju javnih nabavki i nabavki, postupak i rokovi izrade i donošenja akata, odgovornost za planiranje, kao i druga pitanja od značaja za način planiranja javnih nabavki i nabavki.

Pravila za planiranje javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 4

Pravila koja se primenjuju za planiranje svake javne nabavke i nabavki su:

1) predmet javne nabavke i nabavki treba da bude u funkciji obavljanja aktivnosti iz delokruga rada naručioca i u skladu sa planiranim ciljevima;

2) tehničke specifikacije i količine treba da odgovaraju stvarnim potrebama naručioca;

3) procenjena vrednost konkretnih javnih nabavki i nabavki treba da bude odgovarajuća, s obzirom na ciljeve nabavki, imajući u vidu tehničke specifikacije i količine;

4) stanje na zalihama i iskustveni pokazatelji u vezi sa mesečnom, kvartalnom, godišnjom potrošnjom dobara i sl;

5) troškovi održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;

6) troškovi životnog ciklusa predmeta javnih nabavki i nabavki (trošak nabavke, troškove upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);

7) prikupljanje i analiza postojećih informacija i baza podataka o izabranim ponuđačima i zaključenim ugovorima;

8) praćenje i poređenje troškova održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta, postojeće opreme i sl;

9) ekološka prednost predmeta nabavljanja, energetska efikasnost i troškovi životnog ciklusa

(trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);

10) rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavljanja dobara, usluga ili radova.

Način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 5

Naručilac ispituje i istražuje tržište svakog pojedinačnog predmeta nabavljanja ispitivanjem stepena razvijenosti tržišta, upoređivanjem cena više privrednih subjekata, ispitivanjem kvaliteta, perioda garancije, načina i troškova održavanja, rokova isporuke, postojećih propisa i standarda, mogućnosti da se potreba obezbedi na drugačiji način.

Naručilac ispituje i istražuje tržište za svaki pojedinačni predmet javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, na više načina:

- primarnim sakupljanjem podataka (pozivi za dostavljanje podataka, ankete, upitnici i dr.),

- ispitivanjem prethodnih iskustava u nabavci konkretnog predmeta nabavke,

- istraživanjem javno dostupnih podataka putem interneta,

kao i na drugi pogodan način, imajući u vidu svaki predmet javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, pojedinačno.

Pravila i način određivanja predmeta i tehničkih specifikacija javnih nabavki i nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 6

Predmet javne nabavke i nabavke su dobra, usluge ili radovi, određeni u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i opštim rečnikom nabavki (CPV).

Tehnička specifikacija predmeta javne nabavke i nabavke, mora biti takva da se isti opiše na jednostavan, jasan, objektivan i razumljiv način.

Naručilac je dužan da tehničku specifikaciju izradi u skladu sa čl. 98. - 102. Zakona o javnim nabavkama.

Član 7

Naručilac utvrđuje stvarne potrebe za predmetima javnih nabavki i nabavki, koji su neophodni za obavljanje svih aktivnosti iz svog delokruga rada.

Stvarne potrebe za javnom nabavkom i nabavkom dobara, usluga i radova, naručilac određuje u skladu sa pravilima za planiranje nabavki iz člana 3. ovog Pravilnika.

Pravila i način određivanja procenjene vrednosti nabavke - javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 8

Procenjenu vrednost javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, naručilac određuje na osnovu i u skladu sa tehničkim specifikacijama utvrđenog predmeta nabavke i utvrđenim količinama, a kao rezultat prethodnog iskustva u nabavci konkretnog predmeta nabavke i sprovedenog istraživanja tržišta.

Naručilac utvrđuje procenjenu vrednost javne nabavke i nabavke i to u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, i to bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno sa pravnim osnovom za eventualno poresko oslobađanje.

Član 9

Naručilac određuje vrstu postupka za svaki predmet javne nabavke i nabavke dobara, usluga i radova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Svi direktni korisnici donose Plan javnih nabavki i Plan nabavki na koje se Zakon ne primenjuje - spisak nabavki, najkasnije do 31.12. tekuće godine za sledeću budžetsku godinu.

Rezervisane javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 10

Naručilac može da predvidi da se ugovor o javnoj nabavci, odnosno nabavci izvršava u okviru programa zaštitnog zapošljavanja.

Ukoliko naručilac utvrdi i obrazloži opravdanost izvršavanja ugovora o javnoj nabavci, odnosno nabavci u okviru programa zaštitnog zapošljavanja, pravo učešća u postupku javne nabavke, odnosno nabavke, može da rezerviše za:

1) privredne subjekte čiji je osnovni cilj profesionalna rehabilitacija i zapošljavanje osoba sa invaliditetom koji su organizovani u skladu sa zakonom kojim se uređuje profesionalna rehabilitacija i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;

2) privredne subjekte čiji je osnovni cilj društvena i profesionalna integracija lica u nepovoljnom položaju koji su organizovani u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalno preduzetništvo.

U slučaju iz st. 2. ovog člana, najmanje 50% zaposlenih lica u tim privrednim subjektima ili u okviru programa zaštitnog zapošljavanja čine osobe s invaliditetom ili lica u nepovoljnom položaju.

Određivanje dinamike pokretanja postupka javne nabavke i nabavke na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 11

Dinamiku pokretanja postupaka javnih nabavki i nabavki određuje naručilac, isto tako objektivne rokove za pripremu i podnošenje ponuda, odnosno prijava, rok za donošenje odluke o dodeli ugovora/obustavi postupka, kao i propisane rokove za zahtev za zaštitu prava, u skladu sa prethodno definisanim okvirnim vremenom pokretanja postupka i zaključenja i izvršenja ugovora, a imajući u vidu vrstu postupka, koji se sprovodi za svaki predmet javne nabavke, odnosno nabavke.

Član 12

Naručilac u skladu sa važećim propisima i realnim potrebama određuje period na koji se zaključuje ugovor o javnoj nabavci, odnosno nabavci dobara, usluga i radova.

Izrada nacrta godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje

Član 13

Naručilac u skladu sa svojim finansijskim planom utvrđuje i iskazuje potrebe za predmetima javnih nabavki, odnosno nabavki, te utvrđuje opise predmeta javnih nabavki, odnosno nabavki, naziv i oznaku iz opšteg rečnika nabavki (CPV), njihove procenjene vrednosti - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno, utvrđuje pravni osnov za eventualno poresko oslobođenje, kao i vrste predmetnih postupaka.

Član 14

Naručilac nakon usvajanja finansijskog plana dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode-Sektoru za javne nabavke, plan javnih nabavki kao i plan nabavki na koje se Zakon ne primenjuje- spisak nabavki, istovremeno u pisanom obliku i putem elektronske pošte: javne.nabavke@gu.ni.rs. Plan javnih nabavki i spisak nabavki sadrži sve neophodne podatke radi objavljivanja godišnjeg plana javnih nabavki.

Član 15

Nakon dobijanja svih neophodnih podataka od naručioca, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke izrađuje Odluku o usvajanju Plana javnih nabavki i šalje Naručiocu na potpis, a zatim objavljuje godišnji plan javnih nabavki Naručioca na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Niša, u roku ne dužem od deset dana od dana donošenja i vodi evidenciju spiskova nabavki svih naručilaca.

Član 16

Odredbe članova 12. - 14. ovog Pravilnika shodno se primenjuju i na izmene i dopune godišnjeg plana javnih nabavki, odnosno godišnjeg plana nabavki, a u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama (naručioci dostavljaju zahteve za izmenu planova u exel tabelama u štampanom i putem elektronske pošte: javne.nabavke@gu.ni.rs).

Odgovornost za planiranje

Član 17

Naručilac je odgovoran za zakonit, pravilan i blagovremen rad u postupku planiranja javnih nabavki i nabavki.

SPROVOĐENJE POSTUPKA JAVNE NABAVKE

Član 18

Naručilac podnosi Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke, potpisan i overen zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke na propisanom obrascu, nakon donošenja godišnjeg plana javnih nabavki naručioca, a u roku za pokretanje postupka koji je određen planom javne nabavki za konkretnu javnu nabavku.

Zahtev iz 1. stava ovog člana podnosi se ukoliko je javna nabavka, predviđena planom javnih nabavki naručioca za tekuću godinu.

Član 19

Naručilac može podneti zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke i pre donošenja godišnjeg plana javnih nabavki u izuzetnim slučajevima, uz obrazloženje razloga hitnosti o čijoj opravdanosti naručilac snosi odgovornost, s tim da okolnosti kojima naručilac opravdava izuzetnu hitnost ne smeju biti prouzrokovane njegovim postupanjem.

Član 20

Naručilac, za sprovođenje postupka javne nabavke, dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke, istovremeno u pisanom obliku i putem elektronske pošte: javne.nabavke@gu.ni.rs, zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke koji mora u prilogu da sadrži:

- tehničke specifikacije u pogledu opisa, količine i kvaliteta dobara, radova ili usluga i

Naručilac dostavlja tehničke specifikacije elektronskim putem u Word i Exsel dokumentu, kao i u pisanom obliku, potpisane od strane jednog ili više lica, koja su učestvovala u izradi istih.

Zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke treba da sadrži: opis predmeta javne nabavke, naziv i oznaku iz opšteg rečnika nabavki (CPV), procenjenu vrednost - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta (popunjavanje ovih kriterijuma nije obavezno, isti se sačinjavaju od strane članova komisije u toku izrade konkursne dokumentacije),

kriterijum za dodelu ugovora, obavezne dokaze za kriterijume, rok važenja ponude, definisana sredstva finansijskog obezbeđenja, mesto izvođenja radova, isporuke dobara ili pružanja usluga, rok izvođenja radova, isporuke dobara ili pružanja usluga, garantni rok, rok važenja ugovora, imena članova komisije i njihovih zamena, ime kontakt osobe naručioca, ime lica iz redova naručioca odgovornog za praćenje izvršenja ugovora. Komisija može, pored predloženih, odrediti i druge kriterijume i o tome obavestiti naručioca, a na način da ne koristi diskriminatorske uslove.

Član 21

Kriterijume za dodelu ugovora i elemente kriterijuma, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki element kriterijuma, utvrđuje komisija za javnu nabavku na predlog naručioca.

Komisija za javnu nabavku može odrediti i drugi kriterijum, druge elemente kriterijuma, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki element kriterijuma uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje, vrednost javne nabavke i slično, i o tome obavestiti naručioca.

Član 22

Po prijemu zahteva za sprovođenje postupka javne nabavke, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke proverava da li predmetni zahtev sadrži sve potrebne elemente.

Ukoliko podneti zahtev sadrži nedostatke, odnosno ne sadrži sve potrebne elemente, isti se bez odlaganja vraća naručiocu na ispravku i dopunu, koja mora biti učinjena u najkraćem mogućem roku.

Ukoliko podneti zahtev ne sadrži nedostatke, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke postupa po podnetom zahtevu.

Član 23

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke nakon prijema urednog zahteva za sprovođenje postupka javne nabavke sačinjava nacrt odluke o sprovođenju postupka javne nabavke i isti dostavlja naručiocu na potpisivanje.

Način izvršavanja obaveza prilikom izrade konkursne dokumentacije

Član 24

Komisija za javnu nabavku imenuje se odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke od strane naručioca, a u skladu sa odredbama člana 92. Zakona o javnim nabavkama, i ima najmanje tri člana i tri zamene, za javne nabavke procenjene vrednosti do 20.000.000,00 dinara bez pdv-a (za dobra, usluge i radove).

Za javne nabavke procenjene vrednosti iznad 20.000.000,00 dinara bez pdv-a, imenuju se pet članova i pet zamena članova, (za dobra, usluge i radove).

Za članove komisije i njihove zamene imenuju se lica iz reda zaposlenih kod naručioca i koja imaju odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke, a jedan član i jedna zamena člana iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke.

Ako naručilac nema zaposleno lice koje ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke, u komisiju se može imenovati lice koje je zaposleno kod drugog direktnog korisnika budžeta Grada Niša ili lice koje nije zaposleno kod direktnog korisnika budžeta Grada Niša, ali je pre imenovanja potrebno pribaviti saglasnost rukovodioca kod koga je to lice zaposleno.

Naručilac, članovi komisije i njihove zamene nakon otvaranja ponuda ili prijava potpisuju izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa.

Obaveza je naručioca i/ili člana komisije za javnu nabavku, odnosno zamene člana, da se izuzme iz postupka javne nabavke, ukoliko u bilo kojoj fazi tog postupka dođe do saznanja o postojanju sukoba interesa.

Član 25

Za sprovođenje postupka javne nabavke, sačinjavanje predloga i donošenje odluka i drugih akata u postupku javne nabavke odgovorni su naručilac i komisija, u skladu sa zakonom i aktima naručioca, a u okviru svog delokruga rada.

Kriterijume za izbor privrednog subjekta u postupku javne nabavke, određuje komisija iz reda naručioca, u skladu sa tehničkom specifikacijom.

Komisija može izvršiti izmene tehničkih specifikacija, uz prethodno pribavljenu saglasnost naručioca, putem mejla.

Tehničku specifikaciju za javnu nabavku radova čini kompletna tehnička dokumentacija neophodna da ponuđači sačine ponudu u postupku javne nabavke radova.

Svi zahtevi naručioca koji se odnose na konkretnu javnu nabavku moraju se definisati konkursnom dokumentacijom.

Komisija za javnu nabavku preduzima sve radnje u postupku, a naročito priprema oglase o javnoj nabavci, konkursnu dokumentaciju, vrši stručnu ocenu ponuda, priprema izveštaje o postupku javne nabavke, obavlja potrebnu komunikaciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama zakona i preduzima potrebne radnje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava.

Za postupanje u propisanim rokovima za zaključenje ugovora, odgovoran je naručilac.

Komisija je nadležna za praćenje rokova važenja sredstva finansijskog obezbeđenja za ozbiljnost ponude i postupanje u slučaju potrebe produženja roka važenja sredstva obezbeđenja, sve do zaključenja ugovora o javnoj nabavci. Nakon zaključenja ugovora za praćenje rokova važenja sredstava finansijskog obezbeđenja i postupanje u slučaju potrebe produženja roka važenja sredstva obezbeđenja, nadležan je naručilac.

Komisija za javnu nabavku se, u slučaju potrebe, pisanim putem obraća naručiocu za pružanje stručne pomoći.

Naručilac od kojeg je zatražena stručna pomoć, pisanim putem odgovora na zahtev komisije za javnu nabavku, u roku koji određuje komisija, a u skladu sa propisanim rokovima za postupanje.

Član 26

Komisija za javnu nabavku priprema konkursnu dokumentaciju, odnosno sprovodi sve potrebne radnje u cilju sprovođenja javne nabavke, na način utvrđen Zakonom o javnim nabavkama, važećim podzakonskim aktima koji uređuju oblast javnih nabavki, kao i svim ostalim važećim propisima, tako da privredni subjekti - ponuđači, na osnovu iste mogu da pripreme prihvatljivu ponudu.

Rok za pripremu konkursne dokumentacije je sedam radnih dana od dana prijema kompletnog Zahteva za sprovođenje javne nabavke od strane Naručioca.

Način izvršavanja obaveza u toku otvaranja ponuda

Član 27

Otvaranje ponuda mora se obavljati u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke. Otvaranje delova ponuda koji se ne mogu dostaviti elektronskim sredstvima putem Portala javnih nabavki se sprovodi na mestu i u vreme koji su navedeni u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji.

Način izvršavanja obaveza u fazi stručne ocene ponuda, odnosno prijava

Član 28

Članovi komisije za javnu nabavku su dužni da se nakon otvaranja ponuda, odnosno prijava sastanu i pristupe pregledu, stručnoj oceni i rangiranju ponuda, odnosno prijava, na osnovu uslova i zahteva iz dokumentacije o nabavci, u skladu sa svojim kompetencijama u postupku javnih nabavki i sačine izveštaj o postupku javne nabavke, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Član 29

Komisija za javnu nabavku u skladu sa izveštajem o postupku javne nabavke priprema nacrt odluke o dodeli ugovora, odnosno nacrt odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno nacrt odluke o obustavi postupka javne nabavke, odnosno nacrt odluke o isključenju kandidata.

Nacrt odluke iz stava 1. ovog člana dostavlja se naručiocu na potpisivanje.

Naručilac donosi odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluku o obustavi postupka javne nabavke, odnosno odluku o isključenju kandidata.

Naručilac donetu odluku o dodeli ugovora, odnosno odluku o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluku o obustavi postupka javne nabavke, odnosno odluku o isključenju kandidata, dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke istog dana, a najkasnije sledećeg dana od dana donošenja i to u pisanom obliku i kao skenirani dokument putem elektronske pošte: javne.nabavke@gu.ni.rs.

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke objavljuje odluku iz stava 3. ovog člana na Portalu javnih nabavki.

Član 30

Ukoliko u roku predviđenim Zakonom o javnim nabavkama nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava konačnom odlukom odbačen ili odbijen, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke sačinjava nacrt ugovora, koji po sadržini mora odgovarati modelu ugovora iz konkursne dokumentacije.

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke dostavlja šest istovetnih primeraka nacrta ugovora naručiocu na potpisivanje.

Svi primerci nacrta ugovora potpisani od strane naručioca dostavljaju se Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke koja iste dostavlja na potpisivanje drugoj ugovornoj strani.

Po obostranom potpisivanju, dva primerka ugovora zadržava dobavljač/pružalac usluge/izvođač radova.

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke raspoređuje ostala četiri primerka tako što tri primerka ugovora sa sredstvima obezbeđenja dostavlja naručiocu, ukoliko se sredstvo obezbeđenja dostavlja u trenutku zaključenja ugovora, a ako je ugovorom predviđen rok za naknadno dostavljanje sredstva obezbeđenja Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke isto dostavlja naručiocu. Jedan primerak ugovora Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke zadržava za sopstvenu arhivu.

Sprovođenje postupka javne nabavke

Član 31

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke nakon donete odluke o sprovođenju javne nabavke, šalje na objavu konkursnu dokumentaciju na Portal javnih nabavki.

Komisija za javnu nabavku je odgovorna za izradu konkursne dokumentacije, dopune zapisnika o otvaranju delova ponuda koji se ne mogu dostaviti elektronskim sredstvima preko Portala javnih nabavki i izveštaja o postupku javne nabavke.

Komisija za javnu nabavku nakon stručne ocene i sačinjenog izveštaja o postupku javne nabavke izrađuje nacrt odluke o dodeli ugovora, odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odluke o obustavi postupka javne nabavke, odluke o isključenju kandidata i ostalih akata u postupku javne nabavke i postupku nabavke i istu dostavlja naručiocu na dalje postupanje.

Nakon potpisivanja odluke od strane naručioca, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke istu šalje na objavljivanje na Portal javnih nabavki.

Nakon isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava ponuđača, komisija izrađuje nacrt ugovora. Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke ugovore šalje na potpis naručiocu, a nakon potpisivanja od strane naručioca, iste šalje ponuđaču na potpis.

Ukoliko model ugovora zahteva posebna stručna znanja, komisija za javnu nabavku može zahtevati stručnu pomoć Gradske uprave za finansije i lokalne javne prihode i Pravobranilaštva Grada Niša.

Nakon obostranog potpisivanja ugovora/sporazuma, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke šalje obaveštenje o zaključenom ugovoru/sporazumu, odnosno odluku o obustavi postupka na Portal Javnih nabavki.

Član 32

Nakon obostranog potpisivanja ugovora, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke, sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude vraća ponuđaču. Ostala sredstva obezbeđenja (sredstva obezbeđenja za ispunjenje ugovornih obaveza, za otklanjanje nedostataka u garantnom roku, od odgovornosti za prouzrokovanu štetu ako je nastala u vezi sa obavljanjem određene delatnosti i za povraćaj avansnog plaćanja) sa tri primerka potpisanog ugovora dostavljaju se naručiocu, a naručilac ista dostavlja Gradskoj upravi za finansije - Sektoru za trezor i računovodstvo, na knjiženje i čuvanje.

Naručilac, u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora, potrebno je da, u slučaju zamene, produžetka, ili promene iznosa u meničnom ovlašćenju (kod izmene/aneksa ugovora) ili realizacije sredstva obezbeđenja, o tome, bez odlaganja, obavesti Gradsku upravu za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za trezor i računovodstvo.

Nakon obostranog ispunjenja ugovornih obaveza, Naručilac preuzima sredstva obezbeđenja od Gradske uprave za finansije i lokalne javne prihode - Sektora za trezor i računovodstvo i vraća ih ponuđaču.

Član 33

U postupku zaštite prava postupa komisija za javnu nabavku, koja može zahtevati stručnu pomoć naručioca i Gradske uprave za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke.

Ako je zahtev za zaštitu prava procesno uredan, komisija za javnu nabavku je dužna da na osnovu činjeničnog stanja, a u ime naručioca, postupi po podnetom zahtevu, tako što u vezi sa podnetim zahtevom za zaštitu prava preduzima radnje na način, u rokovima i po postupku koji je propisan Zakonom o javnim nabavkama.

Član 34

Prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje izveštaja o javnim nabavkama na zahtev Kancelarije za javne nabavke i Državne revizorske institucije, vrši Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke.

Način postupanja u cilju zaštite podataka i određivanje poverljivosti

Član 35

Za određivanje poverljivosti podataka odgovorna je Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke, koji za svaku konkretnu nabavku, informaciju o poverljivim podacima, dostavlja članovima komisije za javnu nabavku, odnosno licu koje sprovodi nabavku.

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke je dužna da čuva, kao poverljive, sve podatke o privrednim subjektima - ponuđačima sadržane u ponudi koje je kao takve, u skladu sa zakonom, privredni subjekt - ponuđač označio u ponudi, da odbije davanje informacije koja bi značila povredu poverljivosti podataka dobijenih u ponudi i čuva kao poslovnu tajnu imena, zainteresovanih lica, privrednih subjekata - ponuđača i podnosilaca prijava, kao i podatke o podnetim ponudama, odnosno prijavama, do otvaranja ponuda, odnosno prijava.

Lice koje je primilo podatke određene kao poverljive dužno je da ih čuva i štiti, bez obzira na stepen te poverljivosti.

NAČIN PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI

Pravila određivanja lica za praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama

Član 36

Naručilac je u obavezi da prati izvršenje i realizaciju ugovora o javnoj nabavci.

Lice/a koja su imenovana za praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci, vrše proveru kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara ili pruženih usluga i izvedenih radova.

Lice/a koje/a je/su imenovano/a da vrši/e proveru kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova, (ukoliko je predviđeno ugovorom), sačinjava:

- zapisnik o kvantitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje primopredaja određene količine i tražene vrste dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova, kao i prijem neophodne dokumentacije (otpremnica i sl.) i

- zapisnik o kvalitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje da isporučena dobra, pružene usluge ili izvedeni radovi u svemu odgovaraju ugovorenim.

Zapisnici se potpisuju od strane zaposlenog/ih iz stava 1. ovog člana i ovlašćenog predstavnika druge ugovorne strane i sačinjavaju se u dva istovetna primerka, od kojih po jedan primerak zadržava svaka ugovorna strana.

Pravila postupanja u vezi sa izmenom ugovora

Član 37

Naručilac, u čijem je delokrugu izvršenje ugovora o javnoj nabavci, ukoliko ustanovi potrebu za izmenom ugovora o javnoj nabavci ili ukoliko druga ugovorna strana zahteva izmenu ugovora o javnoj nabavci, utvrđuje da li su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu ugovora o javnoj nabavci.

Član 38

Naručilac nakon utvrđivanja ispunjenosti zakonom propisanih uslova za izmenu ugovora o javnoj nabavci, podnosi Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke zahtev za izradu nacrta izmene ugovora.

Član 39

Naručilac za pokretanje procedure za izmenu ugovora, Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke dostaviće zahtev za izradu nacrta izmene ugovora, koji mora, u prilogu da sadrži:

- mišljenje naručioca o potrebi i opravdanosti izmene ugovora;

- izjavu da su sredstva za realizaciju izmene ugovora obezbeđena u budžetu Grada Niša;

- osnovni ugovor sa tehničkom specifikacijom i sa svim eventualnim izmenama, ukoliko ih je bilo;

- broj i datum pod kojim je zaveden okvirni sporazum, ukoliko je osnovni ugovor zaključen u okviru okvirnog sporazuma;

- podatke o predmetu izmene ugovora (u zahtevu raščlaniti viškove radova, manjkove radova, razliku između viškova i manjkova radova ukoliko postoji, nepredviđene radove, a u slučaju izmene cene za sve navedene situacije - tačan iznos cene bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, u slučaju produženja roka - tačan broj kalendarskih ili radnih dana za koji se isti produžava i dr.).

Član 40

Ukoliko izrada nacrta izmene ugovora zahteva posebna stručna znanja, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode može zahtevati stručnu pomoć Pravobranilaštva Grada Niša.

Član 41

Svi primerci nacrta izmene ugovora potpisani od strane naručioca dostavljaju se Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke, koja je dužna da iste dostavi na potpisivanje drugoj ugovornoj strani i zatraži usklađeno menično ovlašćenje u slučaju da je izmenom ugovora došlo do: produženja roka izvršenja ugovornih obaveza; izmene ugovorene vrednosti ugovora; promene ugovorne strane.

Po obostranom potpisivanju, dva primerka izmene ugovora zadržava dobavljač/pružalac usluge/izvođač radova.

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke raspoređuje ostala četiri primerka, tako što tri primerka izmene ugovora dostavlja naručiocu i jedan primerak izmene ugovora zadržava za sopstvenu arhivu.

Član 42

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke obaveštenje o izmeni ugovora/okvirnih sporazuma šalje na objavljivanje na Portal javnih nabavki.

II POSEBAN DEO

 

PREDMET UREĐIVANJA

Član 43

Naručilac primenjuje odredbe posebnog dela na nabavke na koje se odredbe Zakona o javnim nabavkama ne primenjuju.

U posebnom delu se bliže uređuje postupak sprovođenja i ugovaranja nabavki iz članova 11. - 21. Zakona o javnim nabavkama, člana 27. Zakona o javnim nabavkama - nabavki dobara, usluga i sprovođenje konkursa za dizajn, čija je procenjena vrednost manja od 1.000.000 dinara, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i nabavki radova čija je procenjena vrednost manja od 3.000.000 dinara, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga iz člana 75. Zakona o javnim nabavkama (Prilog 7.) čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000 dinara, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost.

Ugovore iz stava 2. ovog člana potpisuje naručilac.

Nabavke naručioca iz stava 1. i 2. ovog člana moraju biti navedene u godišnjem planu nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.

U izuzetnim slučajevima, kada nabavku nije moguće unapred planirati ili iz razloga hitnosti, kada su prouzrokovane događajima koje naručilac nije mogao da predvidi, postupak sprovođenja i ugovaranja nabavke se može sprovesti i pre donošenja godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, uz obrazloženje razloga hitnosti, s tim da okolnosti kojima naručilac opravdava izuzetnu hitnost ne smeju da budu prouzrokovane njegovim postupanjem.

Član 44

Naručilac u obrascu Zahteva za sprovođenje postupka nabavke, imenuje dva lica iz redova zaposlenih, radi preduzimanja potrebnih radnji u postupku nabavke dobara, usluga ili radova u cilju realizacije nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.

Imenovana lica treba da poseduju odgovarajuće stručno znanje iz oblasti koja je predmet nabavke. Imenovana lica zajedno sa službenikom za javne nabavke iz Gradske uprave za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke čine komisiju za nabavku na koju se zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.

Komisija izrađuje poziv za podnošenje ponuda, obrazac ponude, obrazac strukture ponuđene cene, uslove ugovora i sva akta u postupku nabavke, a nakon otvaranja ponuda, zapisnik, izveštaj o pristiglim ponudama, nacrt odluke o dodeli ugovora, odnosno nacrta odluke o obustavi nabavke.

Naručilac dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke zahtev za sprovođenje nabavke sa potpisanom tehničkom specifikacijom u pisanom obliku i putem elektronske pošte: javne.nabavke@gu.ni.rs

Član 45

Administrativne poslove u postupku nabavke (slanje poziva sa pratećom dokumentacijom, slanje odgovora, prijem ponuda i dr.), za potrebe naručioca, vrši Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke. Slanje poziva vrši se preko elektronske pošte ponude javnenabavke@gu.ni.rs, na najmanje tri adrese, koje dostavlja Naručilac, osim u slučajevima kada je iz opravdanih razloga nemoguće obezbediti konkurenciju (tri adrese) (ugovori o delu, specijalizovani programi, dostava poreskih rešenja i sl.). Rok za podnošenje ponude za nabavku dobara, usluga ili radova određuje naručilac u zavisnosti od predmeta nabavke.

Pored podataka navedenih u pozivu za podnošenje ponuda, od lica koja obavljaju delatnost koja je predmet nabavke, može se tražiti i dostavljanje druge dokumentacije (fotografije, prospekti, izjave, potvrde, dozvole i sl.), u zavisnosti od predmeta nabavke.

Obrazac poziva za podnošenje ponuda naručioci prilagođavaju predmetu nabavke, koji mogu dopunjavati nacrtima, projektnom dokumentacijom, modelima, uzorcima i slično, u cilju preciznijeg određivanja predmeta nabavke i dobijanja kvalitetnih ponuda.

Član 46

Ponude potencijalnih ponuđača se dostavljaju Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke. Nakon pregleda ponuda, Komisija sačinjava izveštaj o prikupljenim ponudama i nacrt odluke o dodeli ugovora, odnosno obustavi postupka.

Odluku o dodeli ugovora, odnosno obustavi postupka, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke dostavlja svim ponuđačima koji su učestvovali u postupku nabavke, putem mejla.

Nacrte ugovora, u cilju realizacije nabavke, izrađuje Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke, na koje saglasnost daje Naručilac, putem elektronske pošte javne.nabavke@gu.ni.rs.

Nakon potpisivanja i overe, naručilac sve primerke ugovora dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke, koja ih dostavlja drugoj ugovornoj strani na potpisivanje i overu.

Naručilac može u bilo kom trenutku, pre zaključenja ugovora, odustati od nabavke i doneti odluku o obustavi nabavke.

Nakon obostranog potpisivanja ugovora/narudžbenica, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke objavljuje podatke na Portalu javnih nabavki kao i podatke o svim izmenama ugovora po osnovu člana 156-161 Zakona o javnim nabavkama i podatke o ugovorima/narudžbenicama zaključenim odnosno izdatim u skladu sa članom 27. Zakona o javnim nabavkama i njihovim izmenama.

Podatke iz prethodna dva stava ovog člana, Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode -Sektor za javne nabavke objavljuje u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke, objavljuje podatke na Portal javnih nabavki u skladu sa Pravilnikom o načinu objavljivanja i vrsti podataka o ugovorima i izmenama ugovora koji Naručioci objavljuju na Portalu javnih nabavki ("Sl. glasnik RS" br. 115/2023).

Član 47

U slučaju osnova izuzeća predviđenih članom 13. Zakona o javnim nabavkama, Gradonačelnik Grada Niša može rešenjem imenuje komisiju radi preduzimanja potrebnih radnji u postupku nabavke dobara, usluga ili radova u cilju realizacije nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje.

Komisija se sastoji od najmanje tri člana (može i tri zamene) i imenuje se za svako pravno lice posebno. Najmanje dva člana komisije imenuju se iz redova zaposlenih kod naručioca, kao podnosioca zahteva za sprovođenje nabavke na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje po članu 13. Zakona o javnim nabavkama i najmanje jedan član iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode.

Za godišnje ugovore koji se zaključuju sa javnim i javno komunalnim preduzećima, za obavljanje poslova poverenih osnivačkim aktom, nije potrebno formiranje Komisije od strane Gradonačelnika i Naručilac direktno zaključuje ugovore sa pomenutim preduzećima bez upućivanja poziva.

Član 48

Nakon donošenja godišnjeg plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje - Spisak nabavki, naručilac podnosi Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode zahtev za sprovođenje nabavke na koju se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, po članu 13. Zakona o javnim nabavkama na obrascu izrađenom od strane Gradske uprave za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke.

Član 49

Naručilac određuje predmet nabavke, naziv i oznaku iz opšteg rečnika nabavki (CPV), vrstu postupka nabavke, procenjenu vrednost nabavke - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, odnosno pravni osnov za eventualno poresko oslobođenje, okvirno vreme pokretanje postupka, podatke o planskoj veličini - aproprijaciji u budžetu i finansijskom planu, gde mora da bude naveden broj pozicije u Odluci o budžetu grada Niša i Rešenju o finansijskom planu, kao i uslove ugovora (način plaćanja, rok trajanja ugovora i garancije).

Član 50

Naručilac, dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektoru za javne nabavke istovremeno u pisanom obliku i putem elektronske pošte: javne.nabavke@gu.ni.rs, zahtev za sprovođenje nabavke, koji u prilogu mora mora da sadrži:

- tehničke specifikacije u pogledu količine, kvaliteta i opisa dobara, radova ili usluga.

Zahtev za sprovođenje postupka nabavke mora sadržati: opis predmeta nabavke, naziv i oznaku iz opšteg rečnika nabavki (CPV), procenjenu vrednost - u ukupnom iznosu i posebno za svaku od partija, ukoliko je nabavka oblikovana po partijama, bez uračunatog poreza na dodatu vrednost i sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, definisati sredstva finansijskog obezbeđenja, mesto izvođenja radova ili isporuke dobara ili pružanja usluga, rok izvođenja radova ili isporuke dobara ili pružanja usluga, garantni rok, rok važenja ugovora.

Nakon prijema urednog zahteva za sprovođenje nabavke, komisija će pristupiti prikupljanju ponuda, proveri cena, izradi zapisnika, izveštaja i nacrta ugovora.

Nacrte ugovora Sektor za javne nabavke šalje Naručiocu na potpis, a zatim ponuđaču u 6 (šest) primeraka, od kojih 2 (dva) zadržava Ponuđač. Ostala četiri primerka se vraćaju Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode -Sektoru za javne nabavke, od kojih se tri dostavljaju Naručiocu, a jedan primerak zadržava Sektor za javne nabavke.

POSTUPANJE I UGOVARANJE

Narudžbenica/nalog

Član 51

Kod pojedinačne nabavke dobara, usluga ili radova, ukoliko vrednost takve nabavke na godišnjem nivou nije veća od 500.000,00 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost, naručioci mogu nabaviti dobra, usluge ili radove bez upućivanja poziva za podnošenje ponuda, koristeći druge načine izbora najpovoljnije ponude, koji će obezbediti primenu načela Zakona o javnim nabavkama na način koji je primeren okolnostima konkretnog slučaja.

Član 52

U cilju realizacije nabavke dobara, usluga ili radova iz člana 51. ovog Pravilnika, naručilac može izdati narudžbenicu/nalog - koji mora sadržati sve bitne elemente ugovora. Narudžbenicu/nalog potpisuje naručilac.

Naručilac može u bilo kom trenutku, pre izdavanja narudžbenice/naloga ili fakture/računa, odustati od nabavke.

Dokumentacija i evidentiranje postupaka javnih nabavki

Član 53

Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke, u zavisnosti od delokruga rada, dužna je da evidentira i dokumentuje sve radnje tokom planiranja i sprovođenja postupka, a naručioci prate izvršenje ugovora o javnoj nabavci.

Celokupna dokumentacija vezana za javne nabavke čuva se u skladu sa članom 41. Zakona o javnim nabavkama i propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhive.

Član 54

Kancelarija za javne nabavke evidentira podatke o postupcima javnih nabavki i ugovorima o javnim nabavkama putem automatskog prikupljanja sa Portala javnih nabavki.

Naručilac evidentira podatke o vrednosti i vrsti nabavki iz članova 11 - 21. ovog zakona, i to po svakom osnovu za izuzeće posebno, kao i nabavke iz člana 27. stav 1. ovog zakona i dostavlja Gradskoj upravi za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke.

Podatke iz stava 2. ovog člana Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode - Sektor za javne nabavke zbirno objavljuje na Portalu javnih nabavki najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu, prema uputstvu koje Kancelarija za javne nabavke objavljuje na svojoj internet stranici.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Sastavni deo ovog Pravilnika čine prilozi za opšti deo i prilozi za poseban deo.

Član 56

Na sve što nije posebno regulisano ovim Pravilnikom, shodno će se primenjivati relevantne odredbe Zakona o javnim nabavkama i podzakonskih akata kojima se uređuju javne nabavke.

Član 57

Danom početka primene ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o bližem uređivanju postupaka javnih nabavki i postupaka nabavki na koje se zakon ne primenjuje direktnih korisnika budžeta Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", br. 104/24).

Član 58

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša" i zvaničnoj internet prezentaciji Grada Niša.

Obrasce 1-4, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Niša", br. 10/2025, možete pogledati OVDE