PRAVILNIK
ZA DODELU SREDSTAVA ZA ODRŽAVANJE TRADICIONALNIH MANIFESTACIJA U 2025. GODINI U AP VOJVODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2025)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom za dodelu sredstava za održavanje tradicionalnih manifestacija u 2025. godini u AP Vojvodini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se visina i način dodele sredstava, namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za konkurs iz Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu za 2025. godinu ("Službeni list APV", broj 57/24), (u daljem tekstu: Program), koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu za 2025. godinu ("Službeni list APV", broj 57/24) na koji je saglasnost dalo Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede broj: 003263690 2024 14840 007 000 000 001 od 20.11.2024. godine.

Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina sredstava

Član 2

Za realizaciju mere predviđeno je ukupno 25.000.000,00 dinara.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može biti veći od 1.000.000,00 dinara.

Minimalni iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 40.000,00 dinara.

Način dodele bespovratnih sredstava

Član 3

Sredstva iz člana 2. dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u jednim dnevnim novinama, na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata, kao i u "Službenom listu AP Vojvodine" (u daljem tekstu: Konkurs).

Konkurs je otvoren do 14. 04. 2025. godine.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Podnosilac prijave koji nije ostvario pravo na bespovratna sredstva, nakon podnetog zahteva za povrat dokumentacije istu može preuzeti lično.

Sredstva za podršku investicija, prema Pravilniku i po Konkursu, dodeljuju se bespovratno za sve manifestacije koje se održavaju od 01.01.2025. - 31.12.2025. godine.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po konkursu utvrđuju se u iznosu do 80% od prihvatljivih troškova investicije.

Bespovratna sredstva se utvrđuju u procentualnom iznosu od vrednosti realizovane prihvatljive investicije, umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost i drugih neprihvatljivih troškova iz člana 5. ovog pravilnika, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Namena bespovratnih finansijskih sredstava

Član 4

Bespovratna sredstva namenjena su za aktivnost:

Informativne aktivnosti: sajmovi, izložbe, manifestacije, studijska putovanja

- sufinansiranje organizovanja sajmova, manifestacija i izložbi u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja kao i lokalnih manifestacija sa svrhom očuvanja tradicionalnih zanata i proizvodnje lokalnih proizvoda:

• zakup izlagačkog prostora sa osnovnim tehničkim uslugama;

• kupovina, odnosno zakup štanda;

• zakup bine, ozvučenja i osvetljenja;

• izrada dizajna i štampanje promotivnog materijala;

• troškovi oglašavanja u štampanim i elektronskim medijama;

• troškovi putovanja (prihvatljivo do 10.000,00 dinara);

• troškovi kupovine materijala za izradu tradicionalnih rukotvorina i

• troškovi kupovine pehara i medalja za nagrade.

Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu po konkursu.

Član 5

Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:

• poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;

• troškove uvoza, carine i špedicije;

• plaćanje putem kompenzacije i cesije;

• promet između povezanih lica;

• novčane, finansijske kazne i troškove parničnog postupka;

• troškove bankarske provizije;

• troškove za kupovinu polovne opreme i materijala;

• troškove montaže opreme;

• doprinose u naturi.

Pravo učešća na konkursu

Član 6

Pravo na podsticaje ostvaruju:

• udruženja građana sa sedištem u AP Vojvodini, koja su upisana u Agenciji za privredne registre pre 01.01.2025. godine, u čijem su delokrugu poljoprivredne aktivnosti i ruralni razvoj, koja se bave poljoprivrednom proizvodnjom, neguju tradicionalne vrednosti i bave se očuvanjem starih zanata na selu, osim kulturno umetničkih društava.

Uslovi za učešće na Konkursu

Član 7

• Podnosilac prijave mora imati sedište na teritoriji jedinice lokalne samouprave u AP Vojvodini, s tim što i mesto realizacije manifestacije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave u AP Vojvodini;

• Podnosilac prijave mora imati delatnost i ciljeve udruženja u vezi s poljoprivrednom proizvodnjom i razvojem sela (ruralnim razvojem) definisane statutom/osnivačkim aktom;

• Podnosilac prijave - udruženje mora biti upisano u odgovarajući registar Agencije za privredne registre pre 01.01.2025. godine;

• Podnosilac prijave mora regulisati poreske obaveze od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, dospele do 31. 12. 2024. godinom;

• Podnosilac prijave ne sme imati neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu na osnovu ranije potpisanih ugovora;

• Plaćanja se vrše na tekući račun dobavljača ili gotovinski, dok se plaćanja putem kompenzacije i cesije ne priznaju;

• plaćanje čiji je iznos veći od 1.000.000,00 sa PDV-om mora da se vrši na tekući račun dobavljača. Plaćanje se vrši isključivo nalogom za prenos sa računa korisnika sredstava na račun prodavca;

• manifestacija mora biti prepoznata kao značajna za lokalnu samoupravu.

Potrebna dokumentacija

Član 8

Podnosilac prijave dostavlja sledeću dokumentaciju:

1. obrazac prijave (popunjen isključivo na računaru) sa obaveznim potpisom podnosioca prijave i pečatom udruženja;

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta ovlašćenog lica;

3. fotokopija rešenja o upisu u registar u Agenciji za privredne registre;

4. program manifestacije sa predlogom agende (potpisan i pečatiran);

5. spisak članova programskog i organizacionog odbora;

6. preporuku lokalne samouprave o prepoznavanju manifestacije ili fotokopija ugovora zaključenog u prethodnih pet godina između podnosioca prijave i lokalne samouprave kojim je lokalna samouprava sufinasirala manifestaciju;

7. uverenje Poreske uprave o tome da je podnosilac prijave izmirio poreske i druge javne dažbine zaključno sa 31.12.2024. godine;

8. fotokopija kartona deponovanih potpisa od Uprave za trezor (ukoliko poseduje), odnosno Poslovne banke;

9. jedinstveni broj korisnika javnih sredstava od Uprave za trezor (ukoliko poseduje);

10. fotokopija statuta ili osnivačkog akta udruženja građana na kojoj je vidljiva overa APR-a;

11. spisak članova udruženja, podnosioca prijave (Obrazac 1a);

12. interni akt o antikorupcijskoj politici;

13. izjava 1. podnosioca prijave koji svojim potpisom potvrđuje pod materijalnom i krivičnom odgovornošću istinitost i tačnost podataka, nepostojanje sukoba interesa i daje saglasnost za korišćenje datih podataka tokom procesa provere, plaćanja i trajanja utvrđenih obaveza;

14. Izjava 2. podnosioca prijave koji svojim potpisom potvrđuje da je upoznat sa odredbama člana 103. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/2016, 95/2018 - aut. tumačenje i 2/23 -odluka US), po kojima je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje.

Podnosilac prijave treba da se izjasni na obrascu koji je sastavni deo prijave o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkom 7., pribaviti sam ili će Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavljati podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.

Način podnošenja prijave

Član 9

Prijava sa potrebnom dokumentacijom može se dostaviti:

- putem pošte na adresu organa,

- lično u Pisarnici pokrajinskih organa uprave, ili

- elektronskim putem - digitalna platforma AgroSens APV.

Ako se prijava podnosi putem pošte ili lično u Pisarnici pokrajinskih organa uprave, dokumentacija se dostavlja u jednom štampanom primerku kao i u elektronskoj verziji na USB-u isključivo u PDF-u (svaki priloženi dokument mora imati tačan naziv npr. Lična karta, potvrda, Ugovor i sl.)

Za prijave koje se podnose elektronskim putem, na mestu koje je predviđeno za potpis unosi se elektronski potpis. Dokumentacija se prilaže isključivo u PDF-u.

Uputstvo o načinu podnošenja elektronske prijave i elektronskom opštenju između organa i podnosioca prijave sastavni je deo ovog Pravilnika i objavljen je na internet stranici organa.

Šifra prijave

Član 10

Prilikom unosa prijave u informacioni sistem za obradu prijava Pokrajinskog sekretarijata - Agro Sens, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem postupku.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri putem elektronske adrese unete u obrazac prijave kao obavezan podatak obrasca prijave.

Postupanje sa nepotpunim prijavama

Član 11

Obrazac prijave se u celosti popunjava isključivo na računaru.

Obrazac prijave može da se popunjava i na ćiriličnom i na latiničnom pismu - osim naziva privrednog subjekta - naziv udruženja mora biti popunjen istim pismom kojim je registrovan u Agenciji za privredne registre.

U prijavni obrazac moraju biti uneti svi traženi podaci, a ukoliko prijavni obrazac ne sadrži obavezne podatke u delu Opšti podaci o podnosiocima prijave, prijava će biti odbačena.

Ukoliko uz prijavu nije priložena sva tražena dokumentacija, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju podnosilac prijave će biti pozvan, putem e-sandučeta, da je dopuni u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 5. ovog člana.

Sva obaveštenja, rešenja i druga akta sekretarijat dostavlja u elektronsko sanduče podnosioca prijave.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 12

Komisija daje predlog za dodelu sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

Redni broj

Tip kriterijuma za izbor

Da/Ne

Bodovi

1

Opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti

Da

30

3

Organizator je obezbedio operativno-tehničke uslove

Da

10

5

Značaj programa manifestacije za razvoj u poljoprivredi

Da

10

7

Manifestacije tradicionalnog karaktera

Da

10

9

Podržanost manifestacije od strane suorganizatora i donatora

Da

10

11

Manifestacija je ubeležena u kalendar manifestacija i festivala Turističke organizacije Vojvodine

Da

10

13

Podneta dokumentacija kompletna (samo ukoliko je dostavljena sva tražena dokumentacija)

Da

30

U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva.

Komisija za sprovođenje konkursa

Član 13

Pokrajinski sekretar je svojim rešenjem broj 001141672 2025 09419 001 000 000 001 - 01 od 10.03.2025. godine je obrazovao Komisiju za sprovođenje Konkursa za dodelu sredstava za održavanje tradicionalnih manifestacija u 2025. godini u AP Vojvodini.

Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana Komisije pre nego što potpiše Izjavu iz stava 2. ovog člana.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije. O rešavanju sukoba interesa nadležni organ odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u komisiju novog člana kao zamenu.

Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem, ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Bliža sadržina Izjave iz stava 2. ovog člana i bliži postupak u kome se vodi računa o nepostojanju sukoba interesa uređuje se internim aktom nadležnog organa.

Odlučivanje o dodeli bespovratnih finansijskih sredstava sredstava

Član 14

Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijave.

Lista iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici nadležnog organa.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 1. ovog člana.

Na listu iz stava 1. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, nadležni organ donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o izboru programa nadležni organ donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 6. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici nadležnog organa.

Izmena odluke

Član 15

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 16

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava koji će manifestaciju realizovati nakon potpisivanja Ugovora, prilikom potpisivanja ugovora sa Pokrajinskim sekretarijatom o dodeli sredstava, u obavezi je da dostavi menicu sa meničnom izjavom registrovanu u Registru menica i ovlašćenja.

Rok za održavanje manifestacije je 31.12.2025. godine, a rok za dostavu izveštaja o namenskom utrošku sredstava je 15.01.2026. godine.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 17

Sredstva opredeljena za ove namene isplaćuju se nakon zaključenja Ugovora.

Manifestacije održane do momenta podnošenja prijave na konkurs, isplaćuju se nakon što korisnik sredstava dostavi: broj indikovanog podračuna Uprave za trezor, narativni izveštaj sa održane manifestacije, ugovore, fiskalne i gotovinske račune, izvode sa indikovanog podračuna Uprave za trezor ili izvode iz Poslovne banke, kao i svu ostalu prateću dokumentaciju.

Manifestacije koje će se održati isplaćuju se avansno, nakon što korisnik sredstava dostavi broj indikovanog podračuna Uprave za trezor.

Bespovratna sredstva će se isplaćivati u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Organizator kome su odobrena sredstva za održavanje manifestacije ima obavezu da, tokom trajanja manifestacije, istakne da je manifestacija sufinansirana od strane Pokrajinskog sekretarijata.

U momentu isplate sredstava račun korisnika sredstava ne sme biti u blokadi.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 18

Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora prati i kontroliše resorni sektor Pokrajinskog sekretarijata.

Realizaciju ugovora zaključenih sa Udruženjima građana, Pokrajinski sekretarijat prati u skladu sa Uredbom o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja ("Sl. glasnik RS", br. 16/2018).

Sukob interesa kod korisnika sredstava udruženja građana

Član 19

Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obavestiti Pokrajinski sekretarijat o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.

Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.

Svaki sukob interesa Pokrajinski sekretarijat posebno razmatra i može od udruženja zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.

U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Pokrajinski sekretarijat će zatražiti od udruženja da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere.

Ne smatra se sukobom interesa kada korisnik sredstava sprovodi program koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike programa koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.

Završne odredbe

Član 20

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".