ODLUKAO UPUTSTVU ZA POSTUPAK IZRADE I DOSTAVU PROGRAMA RADA I IZVEŠTAJA O RADU USTANOVA GRADSKOM VEĆU I SKUPŠTINI GRADA("Sl. list grada Novog Pazara", br. 23/2024) |
Ovom Odlukom o uputstvu bliže se uređuje primena postupka izrade i dostave materijala Gradskom veću i Skupštini grada (u daljem tekstu: Odluka) i sadrži način izrade akata, dostave materijala, tehničke uslove za pripremu i dostavu materijala, metodologiju izrade programa i izveštaja ustanova i druga pitanja.
Ustanove, kao obrađivači, pripremaju materijale u skladu sa smernicama propisanim Metodologijom izrade Godišnjeg programa poslovanja ustanova i Izveštaja o realizaciji Godišnjeg programa poslovanja ustanova, koja je sastavni deo Odluke o Uputstvu.
Materijali koji se dostavljaju Gradskom veću i Skupštini grada moraju biti pripremljeni na sledeći način:
- Font "Times New Roman", veličina fonta 12;
- dostavljaju se u ".pdf" formatu, osim u slučajevima dostave materijala za Službeni list kada se dostavljaju u Word formatu;
- materijali koji se odnose na određeni akt u elektronskom obliku moraju biti dostavljeni u jednom fajlu;
- elektronski dostavljen materijal mora biti identičan štampanom;
- ukoliko ima skeniranih strana ili ubačenih fotografija u tekst, njihova rezolucija mora biti najniža dozvoljena (preporučeno 75, maksimalno do 150 dpi);
- na vrhu stranice (header) - naziv dokumenta;
- na dnu stanice (footer) - numerisanje stranica.
Materijal koji tehnički nije uređen u skladu sa članom 3. ove Odluke o uputstvu sekretar Skupštine grada, vraća obrađivaču sa zahtevom da bez odlaganja uredi materijal i određuje rok za dostavljanje. Ukoliko se uređeni materijal ne dostavi u ostavljenom roku, smatra se neurednim i neće se razmatrati o čemu se obaveštava obrađivač.
Dostava materijala radi razmatranja i odlučivanja na sednicama Veća i utvrđivanja predloga odluka i drugih akta koje donosi Skupština, vrši se u elektronskom obliku.
Sekretar Skupštine grada prima materijal u elektronskom obliku, na elektronsku adresu Gradskog veća (gradskovece@novipazar.org.rs), odnosno Skupštine grada (skupstinski.poslovi@novipazar.org.rs). U slučaju da sekretar primi materijal u štampanom obliku, prevodi ga u elektronsku formu skeniranjem i dalje kretanje materijala se odvija u elektronskom obliku.
Materijal prosleđen u elektronskom obliku, dostavlja se obavezno Odseku za poslove Gradskog veća i u pisanom obliku, zaveden, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica, u skladu sa važećim propisima, u dva primerka, formata A4, najkasnije u roku od 24 sata od dostavljanja elektronskog dokumenta.
Izuzetno, materijal za Veće može se dostaviti samo u pisanom obliku:
- ako je neophodna hitna dostava materijala, a iz objektivnih razloga nije moguće izvršiti dostavu u elektronskom obliku,
- ukoliko je materijal dostupan jedino u pisanom obliku i nije ga moguće prevesti u elektronski oblik.
Dostavu materijala radi razmatranja i odlučivanja na sednicama Veća ustanove čiji je osnivač Grad Novi Pazar vrše preko resornih organizacionih jedinica.
Sastavni deo ove Odluke o uputstvu je metodologija izrade programa poslovanja i izveštaja o realizaciji programa poslovanja ustanova.
Izradu programa i održavanje sistema kojim se podržava komunikacija putem elektronskih dokumenata vrši Gradska uprava, Odeljenje za informacione tehnologije.
Ovu Odluku o uputstvu IBK (ustanove) će primenjivati za izradu programa poslovanja za 2026.godinu i nadalje, a za izradu izveštaja o realizaciji programa poslovanja ustanova za 2025. godinu i nadalje.
Ovu Odluku o uputstvu objaviti u "Službenom listu grada Novog Pazara".
Metodologiju izrade programa poslovanja i izveštaja o realizaciji programa poslovanja ustanova, koja je sastavni deo ove odluke, objavljenu u "Sl. listu grada Novog Pazara", br. 23/2024, možete pogledati OVDE