PRAVILNIK
O BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPKA JAVNIH NABAVKI GRADA KIKINDE

("Sl. list grada Kikinde", br. 2/2025)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom se, za potrebe javnog naručioca grada Kikinde (u daljem tekstu: Naručilac), bliže uređuje planiranje nabavki, način sprovođenja postupaka javnih nabavki, nabavki na koje se zakon ne primenjuje, nabavki društvenih i drugih posebnih usluga i praćenje izvršenja zaključenih ugovora o nabavkama, kao i odgovornost za zakonito, stručno i blagovremeno postupanje u vezi s poslovima javnih nabavki.

Pravilnik je namenjen svim organizacionim jedinicama Naručioca i svim licima koja učestvuju u poslovima nabavki, a koji su dužni da ga primenjuju.

Ciljevi pravilnika

Član 2

Ciljevi ovog pravilnika su: precizno uređivanje načina obavljanja poslova u vezi s nabavkama u fazama planiranja nabavki, sprovođenja postupaka javnih nabavki i praćenja izvršenja ugovora o nabavkama i uređivanje odgovornosti u poslovima u vezi s nabavkama.

Ciljevi obavljanja poslova nabavki

Član 3

Ciljevi obavljanja poslova nabavki kod Naručioca su:

- nabavka dobara, usluga i radova koji su potrebni građanima;

- nabavka dobara, usluga i radova koji su neophodni za kvalitetno obavljanje poslova organizacionih jedinica Naručioca;

- celishodnost i opravdanost nabavke - pribavljanje dobara, usluga i radova odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina, za zadovoljavanje stvarnih potreba Naručioca na efikasan, ekonomičan i efektivan način;

- ekonomično trošenje sredstava - princip "vrednost za novac", odnosno pribavljanje dobara, usluga i radova odgovarajućeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni;

- blagovremeno i efikasno sprovođenje postupaka nabavki;

- transparentno trošenje sredstava iz budžeta Naručioca;

- obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih privrednih subjekata;

- zaštita životne sredine, kroz nabavku predmeta koji minimalno utiču na životnu sredinu i investicija u cilju poboljšanja životne sredine.

Značenje upotrebljenih pojmova

Član 4

Naručioci su subjekti koji moraju da postupaju u skladu s odredbama ZJN i podzakonskim aktima, kada sprovode nabavku dobara, usluga ili radova i to su Gradonačelnik, Skupština grada, Gradsko veće, Gradski pravobranilac, Gradski ombudsman i Gradska uprava (u daljem tekstu Naručioc)

Javna nabavka je nabavka na osnovu ugovora o javnoj nabavci dobara, usluga ili radova od strane Naručioca na način i pod uslovima propisanim Zakonom i ovim Pravilnikom.

Javne nabavke u ime i za račun Naručioca iz člana 4. stav 1. ovog Pravilnika sprovodi Odsek za javne nabavke Gradske uprave Kikinde ili pravno lice sa svojstvom naručioca, koje ovlasti Gradonačelnik Grada Kikinde.

Nabavka je nabavka dobara, usluga ili radova na koju se Zakon ne primenjuje, u skladu sa članovima 11., 12., 13., 14., i član 27. Zakona, kao i u svim drugim slučajevima predviđenim Zakonom.

Plan javnih nabavki je godišnji plan nabavki Grada koji se sačinjava u skladu sa članom 88. Zakona.

Ponuđač je privredni subjekt koji je podneo ponudu.

Dokumentacija o nabavci je svaki dokument u kome se opisuju ili utvrđuju elementi nabavke ili postupka, a koji uključuje javni poziv, prethodno informativno ili periodično indikativno obaveštenje u slučaju kada se ono koristi kao javni poziv, obaveštenje o uspostavljanju sistema kvalifikacije, opisnu dokumentaciju i konkursnu dokumentaciju.

Privredni subjekt je svako lice ili grupa lica, koje na tržištu nudi dobra, usluge ili radove.

Ugovor o javnoj nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj formi između jednog ili više ponuđača i jednog ili više naručilaca koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova.

Ugovor o nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj i elektronskoj formi između jednog ili više ponuđača i jednog ili više naručioca, koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova, u skladu sa članovima 11., 12., 13., 14., i član 27. Zakona.

Narudžbenica je formalni dokument koji sadrži bitne elemente ugovora, a koji naručilac umesto zaključenja ugovora o nabavci izdaje najpovoljnijem ponuđaču u pojedinačnom postupku nabavke čija vrednost nije veća od iznosa određenog članom 27. Zakona.

Sekretarijat za finansije je organizaciona jedinica Gradske uprave, koji obavlja poslove koji se odnose na planiranje i izvršenje prihoda i rashoda Grada, u skladu sa Pravilnikom o sistematizaciji i unutrašnjoj organizaciji radnih mesta.

Odsek za javne nabavke je uža organizaciona jedinica u okviru Sekretarijata za opšte i zajedničke poslove, koja obavlja poslove koji se odnose na planiranje i sprovođenje postupaka javnih nabavki kao i nabavki na koje se Zakon ne primenjuje, za potrebe svih naručilaca grada Kikinde (direktnih korisnika).

Korisnik nabavke je svaka organizaciona jedinica u okviru organa grada i u okviru Gradske uprave, koja predlaže javnu nabavku i nabavku, podnosi zahtev za pokretanje postupka javne nabavke, i prati izvršenje ugovora o javnoj nabavci i ugovora o nabavci.

II PLANIRANJE NABAVKI

Sadržina plana nabavki

Član 5

Plan nabavki Naručioca sastoji se od plana javnih nabavki i plana nabavki na koje se ne primenjuje Zakon, i predstavlja spisak nabavki čije se pokretanje očekuje u godini za koju se plan nabavki donosi.

Plan javnih nabavki sadrži elemente propisane Zakonom, i to:

1) predmet javne nabavke i oznaku iz opšteg rečnika nabavki;

2) procenjenu vrednost javne nabavke;

3) vrstu postupka javne nabavke;

4) okvirno vreme pokretanja postupka.

Plan nabavki na koje se ne primenjuje Zakon sadrži predmet nabavke, procenjenu vrednost nabavke i odredbu Zakona na osnovu koje se Zakon ne primenjuje na tu nabavku, a može sadržati i grupne pozicije sa kojih će se pokretati više postupaka nabavki u toku godine za koju je plan donet.

Plan nabavki može da sadrži i druge elemente, u skladu sa instrukcijama za planiranje iz ovog pravilnika.

Kriterijumi za planiranje nabavki

Član 6

Kriterijumi koji primenjuju sve organizacione jedinice za planiranje svake nabavke su:

- da je predmet nabavke u funkciji obavljanja poslova Naručioca i u interesu građana;

- da su uzeti u obzir svi troškovi životnog ciklusa predmeta nabavke (trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);

- da predložene tehničke specifikacije i utvrđene količine određenog predmeta nabavke odgovaraju stvarnim potrebama Naručioca ;

- uzimanje u obzir stanja na zalihama, iskustvenih pokazatelja u vezi sa mesečnom, kvartalnom i godišnjom potrošnjom i sl.;

- da je procenjena vrednost nabavke odgovarajuća i realna;

- da li nabavka ima za posledicu stvaranje dodatnih troškova i kolika je visina i priroda tih troškova;

- da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje iste potrebe i koje su prednosti i nedostaci tih rešenja;

- troškovi održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;

- rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavke.

Dodatni kriterijumi opredeljuju se obzirom na specifičnosti predmetne nabavke.

Iskazivanje stvarnih potreba

Član 7

Korisnici nabavke koje planiraju nabavke iskazuju svoje stvarne potrebe tako što podnose podatke u skladu sa instrukcijama za planiranje, a naročito:

- Predmet nabavke - kratak i jasan opis predmeta nabavke za koju je potrebno sprovesti postupak, sa predlogom da se nabavka podeli u više celina (partija), ukoliko je to potrebno;

- Predlog perioda na koji se ugovor zaključuje;

- Procenjenu vrednost nabavke, bez PDV-a, na godišnjem nivou i ukupno, sa obrazloženjem;

- Napomenu da je potrebno sprovesti pregovarački postupak javne nabavke, ukoliko organizacioni deo smatra da su ispunjeni uslovi za sprovođenje pregovaračkog postupka javne nabavke, odnosno napomenu da se za nabavku određenog predmeta Zakon ne primenjuje, sa obrazloženjem;

- Okvirni datum zaključenja ugovora - mesec ili precizniji vremenski period u kome se planira zaključenje ugovora.

- Kratak opis razloga i opravdanosti planiranja nabavke (i opravdanosti obima nabavke).

Istraživanje tržišta

Član 8

Korisnik nabavke iskazuju svoje stvarne potrebe:

- uzimajući u obzir stanje zaliha i postojeće informacije i bazu podataka o dobavljačima i zaključenim ugovorima:

- na osnovu ispitivanja prethodnih iskustava u nabavci istog predmeta i

- na osnovu istraživanja tržišta:

- kod nabavki radova, i u skladu sa projektnom dokumentacijom (predmer i predračun radova).

Istraživanje tržišta svakog pojedinačnog predmeta nabavke vrši se: prikupljanjem informacija o načinu zadovoljavanja konkretne potrebe, upoređivanjem cena na tržištu, kvaliteta, perioda garancije, načina i troškova održavanja i dr.

Istraživanje tržišta vrši se putem istraživanja na internetu, ispitivanja iskustava drugih naručilaca i na drugi pogodan način.

Korisnik nabavke koje planiraju nabavke mogu da traže ili da uzmu u obzir savet nezavisnih stručnjaka, nadležnih organa ili privrednih subjekata u vezi sa pripremom i sprovođenjem postupka javne nabavke, pod uslovom da se time ne narušavaju načela obezbeđenja konkurencije i zabrane diskriminacije, jednakosti privrednih subjekata i transparentnosti.

Provera stvarnih potreba i dopuna sadržine plana nabavki

Član 9

Odsek javnih nabavki u saradnji sa korisnicima nabavki koje su iskazale potrebe za nabavkama, vrši potrebne izmene u cilju usklađivanja predloženih nabavki sa stvarnim potrebama.

Dinamiku pokretanja postupaka nabavki određuje korisnik nabavke u saradnji sa Odsekom za javne nabavke u skladu sa određenim okvirnim datumima zaključenja ugovora, a imajući u vidu vrstu postupka javne nabavke.

Korisnik nabavki koji su uneli podatke u obrazac za planiranje odgovorne su za njih.

Izrada nacrta i predloga plana nabavki

Član 10

Nakon usklađivanja sa nacrtom budžeta za narednu plansku godinu, Odsek za javne nabavke izrađuje predlog plana nabavki, koji dostavljaju na razmatranje svim organizacionim jedinicama (Korisnicima nabavke.)

Nakon učinjenih izmena iz stava 1. ovog člana, Odsek za javne nabavke izrađuje predlog plana nabavki, koji dostavljaju na usvajanje Gradskom veću.

Donošenje plana nabavki

Član 11

Gradsko Veće donosi plan nabavki po usvajanju budžeta.

Dostavljanje plana nabavki

Član 12

Neposredno po donošenju, a najkasnije u roku od deset dana od dana donošenja, Odsek javnih nabavki objavljuju plan javnih nabavki na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Naručioca

Odsek javnih nabavki u roku iz stava 1. ovog člana doneti plan nabavki, sa uputstvom za postupanje, dostavljaju svim korisnicima nabavki koje su iskazale potrebe za nabavkama.

Izmene i dopune plana nabavki

Član 13

U skladu sa Zakonom, izmenom i dopunom plana javnih nabavki smatra se planiranje nove javne nabavke, izmena predmeta javne nabavke i povećanje procenjene vrednosti javne nabavke za više od 10%.

Izmene i dopune plana nabavki iz stava 1. ovog člana donose se u postupku koji je propisan za donošenje plana nabavki, i to tako da sve izmene budu vidljive u odnosu na osnovni plan i da sve izmene budu obrazložene.

Izmene i dopune plana nabavki nosioci planiranja objavljuju na Portalu javnih nabavki i na internet stranici u roku od deset dana od dana donošenja.

Komunikacija u vezi s poslovima javnih nabavki

Član 14

Komunikacija u postupku javne nabavke između Naručioca i trećih lica (privrednih subjekata, ponuđača, podnosioca prijava, nadležnih organa i drugih lica) vrši se u skladu sa Zakonom - putem Portala javnih nabavki, a izuzetno kada Zakon dozvoljava i putem pošte, kurirske službe i elektronskim putem - slanjem elektronske pošte.

Komunikacija iz stava 1. ovog člana se izuzetno može vršiti usmenim putem, u skladu sa Zakonom, i to ako se ta komunikacija ne odnosi na bitne elemente postupka javne nabavke i ako Zakonom drugačije nije propisano, pod uslovom da je njena sadržina u zadovoljavajućoj meri dokumentovana, sačinjavanjem zapisnika, odnosno internih beleški od strane lica koje je vršilo komunikaciju usmenim putem.

Komunikacija u vezi s poslovima javnih nabavki unutar Naručioca vrši se pisanim ili elektronskim putem, na način da se omogući evidentiranje svih izvršenih radnji.

Primljene ponude, odnosno delovi ponude i izmene i dopune ponude, ukoliko se ne dostavljaju putem Portala javnih nabavki, do njihovog otvaranja čuvaju se na pisarnici Naručioca.

Evidentiranje, čuvanje dokumentacije u vezi s nabavkama i vođenje evidencija

Član 15

U pisanoj ili elektronskoj formi se evidentiraju i dokumentuju sve radnje tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci.

Radnje iz stava 1. ovog člana u fazi planiranja vrši Odsek javnih nabavki, u postupku javne nabavke komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak nabavke, a u fazi praćenja realizacije ugovora o nabavci lice, odnosno Korisnik nabavke koji su zaduženi za praćenje realizacije ugovora.

Nakon završetka postupka nabavke, komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak nabavke, dokumentaciju dostavlja Odseku javnih nabavki.

Dokumentacija iz stava 1. ovog člana je bilo koji dokument koji je nastao tokom planiranja nabavke, sprovođenja postupka nabavke i izvršenja ugovora o nabavci, a koji naručilac čuva najmanje pet godina od zaključenja pojedinačnog ugovora o nabavci ili okvirnog sporazuma, odnosno pet godina od obustave ili poništenja postupka nabavke.

Evidentiranje i čuvanje dokumentacije se vrši u skladu s propisima i opštim aktom Naručioca koji uređuje ovu oblast.

III SPROVOĐENJE POSTUPKA JAVNE NABAVKE

Povremene zajedničke nabavke

Član 16

Naručilac može zajednički sa drugim naručiocem da sprovede određeni postupak javne nabavke, u skladu sa Zakonom, ili može da ovlasti drugog naručioca ili da bude ovlašćena od strane drugog naručioca da u njegovo ime i za njegov račun sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Naručilac i drugi naručilac su dužni da posebnim sporazumom utvrde svoja prava i obaveze.

Ako se postupak javne nabavke u celini sprovodi zajednički u ime i za račun svih javnih naručilaca koji učestvuju u zajedničkoj nabavci ili ako jedan javni naručilac u celini sprovodi postupak za svoj račun i za račun drugih javnih naručilaca, svi naručioci su solidarno odgovorni za zakonito postupanje.

Ako se postupak javne nabavke ne sprovodi u celosti zajednički naručioci su solidarno odgovorni samo za one delove postupka nabavke koje zajednički sprovode, dok svaki javni naručilac ima isključivu odgovornost za ispunjavanje svojih obaveza, u skladu sa zakonom, u pogledu delova postupka nabavke koje sprovodi u svoje ime i za svoj račun.

Ako jedan javni naručilac ovlasti drugog naručioca da u njegovo ime i za njegov račun sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku, naručioci su solidarno odgovorni za zakonito postupanje.

Ugovori subvencionisani ili sufinansirani od strane javnih naručilaca

Član 17

Odredbe Zakona primenjuju se na nabavku radova i usluga koje više od 50% subvencioniše ili sufinansira jedan ili više javnih naručilaca, u skladu sa članom 15. Zakona.

Zahtev za pokretanje postupka javne nabavke

Član 18

Potreba za pokretanjem postupka javne nabavke se iskazuje podnošenjem zahteva za pokretanje postupka javne nabavke (Prilog 1 ovog pravilnika).

Zahtev za pokretanje postupka javne nabavke podnosi korisnik nabavke koji je planirao nabavku (u daljem tekstu: podnosilac zahteva), blagovremeno u Planu javnih nabavki određen okvirni datum pokretanja postupka.

Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se ukoliko je javna nabavka predviđena godišnjim Planom javnih nabavki naručioca za tekuću godinu, osim ako je drugačije predviđeno Zakonom.

Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se Odseku za javne nabavke (u daljem tekstu: nosilac realizacije).

U slučaju odstupanja od planiranog roka za pokretanje postupka, podnosilac zahteva daje nosiocu realizacije pisano obrazloženje razloga odstupanja.

Podnosilac zahteva je dužan da u zahtevu za pokretanje postupka javne nabavke odredi predmet javne nabavke, procenjenu vrednost, tehničke specifikacije, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, tehničke propise i standarde koji se primenjuju, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok i sl., a može odrediti i specifične kriterijume za kvalitativni izbor, na način da ne koristi diskriminatorske kriterijume za kvalitativni izbor i tehničke specifikacije.

Pravila o određivanju tehničkih specifikacija utvrđena su Zakonom. Tehničke specifikacije se određuju na objektivan način, pre svega određivanjem opisnih tehničkih karakteristika predmeta konkretne javne nabavke. Naručilac je dužan da određivanjem tehničkih specifikacija izbegava opisivanje koje bi neopravdano favorizovalo određeno dobro, odnosno ponuđača.

Ako podnosilac zahteva u zahtevu/tehničkoj specifikaciji navede da se u konkursnoj dokumentaciji za javnu nabavku zahteva dostavljanje uzoraka/modela za potrebe testiranja - tehnička specifikacija predmeta javne nabavke mora sadržati i sve elemente testiranja, to jest parametre koji se proveravaju pri stručnoj oceni ponuda, odnosno oceni ispunjenosti zahtevanih karakteristika.

Pri određivanju tehničkih specifikacija uzimaju se u obzir kriterijumi pristupačnosti za lica sa invaliditetom ili da rešenje bude prilagođeno za sve korisnike, kao i obavezno poštovanje svih mera, standarda i propisa u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

Tehničke specifikacije ne mogu da upućuju na posebnu marku ili izvor ili određeni proces koji karakteriše proizvode ili usluge koje pruža određeni privredni subjekt ili na žigove, patente, vrste ili određeno poreklo ili proizvodnju, koje bi za posledicu imalo davanje prednosti ili eliminisanje određenih privrednih subjekata ili određenih proizvoda, osim ako predmet ugovora to opravdava.

Izuzetno, upućivanje na način iz prethodnog stava je dozvoljeno ako se predmet nabavke ne može dovoljno precizno i razumljivo da opiše, u skladu sa članom 99. Zakona, pri čemu takvo upućivanje mora da bude praćeno rečima "ili odgovarajuće".

Podnosilac zahteva može predložiti i kriterijume za izbor privrednog subjekta a koji se tiču stručnog i tehničkog kapaciteta, sa obrazloženjem predloženih kriterijuma. Podnosilac zahteva može predložiti i specifične kriterijume ekonomski najpovoljnije ponude, sa obrazloženjem tih kriterijuma.

Podnosilac zahteva može, uz obrazloženje, u zahtevu predložiti da se javna nabavka oblikuje u više partija.

Predlog podnosioca zahteva za oblikovanje javne nabavke u više partija mora biti zasnovan na osnovu objektivnih kriterijuma (prema vrsti, količini, svojstvima, nameni, mestu ili vremenu izvršenja i sl.), pri čemu se određuje predmet i obim pojedine partije, uzimajući u obzir mogućnost učešća malih i srednjih preduzeća u postupku javne nabavke kada je to opravdano, a naročito ukoliko je procenjena vrednost javne nabavke jednaka ili veća od iznosa evropskih pragova.

Podnosilac zahteva se smatra odgovornim za izrađene tehničke specifikacije i kriterijume za izbor/kriterijume za dodelu ugovora, koji su predloženi u zahtevu za pokretanje postupka javne nabavke.

Podnosilac zahteva, uz zahtev za pokretanje postupka javne nabavke, dostavlja detaljno obrazloženje za pokretanje pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda iz člana 61. Zakona i potrebne dokaze, ukoliko smatra da su ispunjeni zakonom propisani uslovi za pokretanje ove vrste postupka.

Podnosilac zahteva u zahtevu može i da navede i predlog potencijalnih privrednih subjekata kojima bi se uputio poziv za podnošenje ponude, sa obrazloženjem kako je do tog predloga došao (rezultat istraživanja tržišta, registar Agencije za privredne registre, iskustva iz prethodnih srodnih nabavki i sl.).

Po prijemu zahteva za pokretanje postupka javne nabavke, Odsek javnih nabavki dužan je da u roku od pet dana proveri da li isti sadrži sve utvrđene elemente, a naročito da li je javna nabavka predviđena Planom javnih nabavki za tekuću godinu.

Ukoliko podneti zahtev sadrži nedostatke, odnosno ne sadrži sve potrebne elemente, isti se bez odlaganja vraća podnosiocu zahteva na ispravku i dopunu.

Ukoliko podneti zahtev sadrži sve neophodne elemente, zahtev se dostavlja Sekretarijatu za finansije. Sekretarijat za finansije obrađuje zahtev i izdaje Saglasnost o obezbeđenim sredstvima na aproprijaciji i tekućoj likvidnosti u roku do 7 dana.

Način postupanja po odobrenom zahtevu za pokretanje postupka javne nabavke

Član 19

Na osnovu odobrenog zahteva, Odsek javnih nabavki sačinjava predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, koja sadrži sve potrebne elemente propisane Zakonom.

Na predlog odluke iz stava 1. ovog člana, dostavlja na potpis ovlašćenom licu Naručioca.

Nakon potpisivanja, primerak odluke se dostavlja članovima komisije za javnu nabavku, i to narednog dana od dana donošenja.

Ukoliko se sprovodi pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva, nosilac realizacije izrađuje i na Portalu javnih nabavki objavljuje obaveštenje o sprovođenju ove vrste postupka, koje sadrži obrazloženje osnovanosti primene tog postupka.

Odsek javnih nabavki istovremeno sa objavljivanjem obaveštenja o sprovođenju pregovaračkog postupka upućuje Kancelariji za javne nabavke zahtev za dobijanje mišljenja o osnovanosti primene pregovaračkog postupka zajedno sa obrazloženjem i svom dokumentacijom u vezi sa razlozima koji opravdavaju sprovođenje te vrste postupka, o čemu obaveštava podnosioca zahteva.

Način imenovanja članova komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke

Član 20

Postupak javne nabavke sprovodi komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje imenuje ovlašćeno lice naručioca.

U postupcima javnih nabavki dobara, usluga i radova čija je procenjena vrednost ne prelazi 3.000.000,00 dinara, naručilac nije dužan da imenuje komisiju za javnu nabavku, u kom slučaju postupak javne nabavke može da sprovodi i lice koje imenuje naručilac.

Komisija mora da ima neparan broj članova, a najmanje tri člana.

"U komisiji za javnu nabavku jedan član mora da bude službenik za javne nabavke sa stečenim visokim obrazovanjem na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova ili master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu ili lice koje je steklo sertifikat za službenika za javne nabavke do dana stupanja na snagu ovog zakona.

Za člana komisije imenuje se lice koje ima odgovarajuća stručna znanja iz oblasti koja je predmet javne nabavke, kada je to potrebno.

Članovi komisije za javnu nabavku i njihovi zamenici imenuju se iz reda zaposlenih iz podnosioca zahteva, a mogu biti imenovani i članovi iz drugih organizacionih jedinica ukoliko za to postoji objektivna potreba.

Naručilac može u komisiju za javnu nabavku imenovati lica koja nisu zaposlena u kod Naručioca ukoliko nema zaposlenih lica koja imaju odgovarajuću stručno znanje.

Komisija za javnu nabavku ima zadatak da:

1. preduzima sve radnje u postupku,

2. priprema oglase o javnoj nabavci,

3. priprema konkursnu dokumentaciju,

4. vrši stručnu ocenu ponuda i prijava,

5. priprema izveštaje o postupku javne nabavke,

6. obavlja potrebnu komunikaciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama ovog zakona,

7. preduzima potrebne radnje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava,

8. stara se o zakonitosti sprovođenja postupka.

Nakon otvaranja ponuda, članovi komisije za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, potpisuju Izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa. Ako je neko od ovih lica u sukobu interesa, nako n potpisivanja Izjave o postojanju sukoba interesa, o tome obaveštava nosioca realizacije, koji obaveštava odgovorno lice naručioca lice se izuzima iz daljeg postupka javne nabavke, a zamenik člana preuzima njegovo mesto u komisiji za javnu nabavku ili se imenuje drugo lice za sprovođenje postupka javne nabavke.

Odsek javnih nabavki i sve organizacione jedinice Naručioca dužni su da u okviru svoje nadležnosti pruže stručnu pomoć komisiji za javnu nabavku, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka.

U slučaju potrebe za stručnom pomoći, komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, se pisanim ili elektronskim putem obraćaju nadležnoj organizacionoj jedinici.

Organizaciona jedinica od koje je zatražena stručna pomoć, dužna je da pisanim putem ili elektronskim putem odgovori na zahtev iz stava 2. ovog člana, u roku koji određuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, a u skladu sa propisanim rokovima za postupanje.

Ukoliko organizaciona jedinica ne odgovori komisiji za javnu nabavku, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka, ili ne odgovori u roku, o tome se obaveštava odgovorno lice naručioca koji će preduzeti sve potrebne mere predviđene pozitivnim propisima i internim pravilnicima za nepoštovanje radnih obaveza.

Izrada konkursne dokumentacije

Član 21

Komisija za javnu nabavku, priprema konkursnu dokumentaciju, na način utvrđen Zakonom i podzakonskim aktima koji uređuju oblast javnih nabavki, tako da ponuđači na osnovu iste mogu da pripreme ponudu.

Konkursna dokumentacija mora da sadrži elemente propisane Zakonom i podzakonskim aktom kojim su uređeni obavezni elementi konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki.

Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji i podaci koji su navedeni u javnom pozivu i drugim oglasima koji se koriste kao javni poziv ne smeju da budu u suprotnosti.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, sprovode sve radnje potrebne za realizaciju javne nabavke u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima i odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke.

Komisija za javnu nabavku (ili lice koje imenuje odgovorno lice za nabavke procenjene vrednosti ispod 3.000.000,00), priprema predlog konkursne dokumentacije koji se odnosi na:

1) uputstvo ponuđačima kako da sačini ponudu;

2) obrazac ponude;

3) kriterijume za kvalitativni izbor i uputstvo kako se dokazuje ispunjenost kriterijuma;

4) model i uslove ugovora;

5) obrazac strukture ponuđene cene;

6) obrazac troškova pripreme ponude;

7) ostale obrasce i izjave u zavisnosti od predmeta konkretne nabavke;

8) vrste sredstava finansijskog obezbeđenja kojim ponuđači obezbeđuju ispunjenje svojih obaveza u postupku javne nabavke, kao i ispunjenje svojih ugovornih obaveza i za povraćaj avansnog plaćanja, visinu iznosa koji se obezbeđuje i način i uslove unovčavanja sredstava finansijskog obezbeđenja (ukoliko je potrebno zahtevati sredstva finansijskog obezbeđenja u konkretnom postupku javne nabavke);

9) uslova i rokova plaćanja.

Član komisije za javnu nabavku koji ima odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti iz koje je predmet nabavke (zaposleni kod podnosioca zahteva), priprema konkursnu dokumentaciju u delu koji se odnosi na:

1) tehničke specifikacije u smislu člana 98. Zakona, standarde koje je donelo priznato telo za standardizaciju, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl.;

2) nacrte, projektnu dokumentaciju, crteže, modele, uzorke i ostalu raspoloživu tehničku dokumentaciju koja se odnosi na izvršenje predmeta javne nabavke;

3) kriterijume za izbor u pogledu specifičnih uslova stručnog i tehničkog kapaciteta, koji proizilaze iz opisa predmeta javne nabavke, kao i kriterijuma za dodelu ugovora ukoliko su obuhvaćeni zahtevom za pokretanje postupka javne nabavke.

Ukoliko postupak javne nabavke sprovodi lice zaduženo za sprovođenje postupka, to lice sačinjava konkursnu dokumentaciju.

Predlog konkursne dokumentacije se izrađuje u okvirnom roku od 10 dana od prijema potpisane odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, koji se dostavlja na komentare i primedbe podnosiocu zahteva, odnosno organizacionom delu koji je izradio tehničke specifikacije i nosiocu realizacije, koji su dužni da svoje sugestije dostave komisiji u roku od pet dana od prijema ovog predloga.

Ako podnosilac zahteva, odnosno organizacioni deo koji je izradio tehničke specifikacije i nosilac realizacije ne dostave primedbe u roku za njihovo dostavljanje, smatra se da su saglasni sa dostavljenim predlogom i postupak javne nabavke se nastavlja.

Nakon prijema primedbi, odnosno isteka roka za njihovo dostavljanje, Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, bez odlaganja izrađuju i potpisuju konačan tekst konkursne dokumentacije.

Javni poziv

Član 22

Javni poziv se objavljuje u svim postupcima javne nabavke, i to nakon sačinjavanja konkursne dokumentacije, osim u pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva i u slučaju kada je to uređeno odredbama Zakona.

Javni poziv i druge oglase o javnoj nabavci izrađuje i objavljuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, istovremeno sa slanjem na objavljivanje javnog poziva, poziva za podnošenje prijava ili poziva za podnošenje ponuda ili pregovaranje u sistemu kvalifikacije, šalje na objavljivanje konkursnu dokumentaciju na Portal javnih nabavki.

U slučaju da konkursna dokumentacija ne može da se objavi putem elektronskih sredstava na Portalu javnih nabavki, iz razloga navedenih u članu 45. stav 3. Zakona, u javnom pozivu ili u pozivu za podnošenje prijava ili pozivu za podnošenje ponuda navodi se da će konkursna dokumentacija biti poslata sredstvima koja nisu elektronska.

U slučaju da konkursna dokumentacija sadrži poverljive podatke u smislu člana 45. stav 5. Zakona, u javnom pozivu ili u pozivu za podnošenje prijava ili pozivu za podnošenje ponuda, navode se mere usmerene na zaštitu poverljivih informacija koje se zahtevaju, kao i način na koji može da se preuzme konkursna dokumentacija.

Ne može se od privrednog subjekta zahtevati naknada bilo kakvih troškova za izradu i stavljanje na raspolaganje konkursne dokumentacije, odnosno preuzimanje konkursne dokumentacije.

Dodatne informacije ili pojašnjenja i izmene i dopune konkursne dokumentacije

Član 23

Dodatne informacije ili pojašnjenja kao i potrebne izmene i dopune konkursne dokumentacije, sačinjavaju komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, u skladu sa Zakonom, nakon čega se ista šalju na objavljivanje na Portal javnih nabavki, u rokovima propisanim Zakonom.

Obustava postupka pre isteka roka za podnošenje ponuda

Član 24

U slučaju obustave postupka pre isteka roka za podnošenje ponuda, komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, postupaju u skladu sa odredbama Zakona.

Objavljivanje u postupku javne nabavke

Član 25

Sačinjavanje i objavljivanje oglasa o javnoj nabavci, javnog poziva, konkursne dokumentacije i drugih akata u postupku javne nabavke vrši komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktima.

Oglasi se objavljuju preko Portala javnih nabavki u skladu sa čl. 183. i 184. Zakona, na standardnim obrascima čiju sadržinu utvrđuje Kancelarija za javne nabavke i u skladu sa uputstvom o načinu slanja i objavljivanja oglasa, koje sačinjava Kancelarija za javne nabavke i objavljuje na svojoj internet stranici.

Prijem i otvaranje ponuda

Član 26

Na postupak otvaranja ponuda, sadržinu zapisnika o otvaranju ponuda i druga pitanja od značaja za postupak otvaranja ponuda primenjuju se odredbe Zakona i podzakonskog akta Kancelarije za javne nabavke.

Zabranjeno je davanje informacija o primljenim ponudama do otvaranja ponuda, a sva lica su u obavezi da ponude čuvaju na način da ne dođu u posed neovlašćenih lica.

O postupku otvaranja ponuda vodi se poseban zapisnik, koji se formira na Portalu javnih nabavki. Ukoliko su delovi ponuda podneti na način koji nije elektronski putem Portala javnih nabavki, o tome se sačinjava posebna službena beleška.

Način postupanja u fazi stručne ocene ponuda

Član 27

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, nakon otvaranja ponuda, pristupaju stručnoj oceni ponuda u skladu sa Zakonom, i o pregledu i oceni ponuda za javnu nabavku, nakon ocene ispunjenosti uslova za dodelu ugovora iz člana 144. Zakona, sačinjavaju izveštaj o postupku javne nabavke.

Ocenu dostavljenih dokaza o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor vrši član komisije - lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz pravne naučne oblasti na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili službenik za javne nabavke sa visokim obrazovanjem na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno visoko obrazovanje koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili lice koje je steklo sertifikat za službenika za javne nabavke do dana stupanja na snagu Zakona.

Ocenu ispunjenosti zahtevanih tehničkih specifikacija i dostavljenih modela i uzoraka, kao i kriterijuma za izbor i kriterijuma za dodelu ugovora vrši član komisije koji se imenuje iz organizacione jedinice po čije m zahtevu je javna nabavka pokrenuta.

Izveštaj o postupku javne nabavke mora da sadrži podatke propisane Zakonom.

Naručilac je dužan da izveštaj o postupku javne nabavke dostavi Kancelariji za javne nabavke ili drugom nadležnom organu, na njihov zahtev i u roku koji odrede.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju i na izveštaj o stručnoj oceni prijava.

Donošenje odluke o dodeli ugovora

Član 28

U skladu sa Izveštajem, komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka javne nabavke, pripremaju predlog odluke o dodeli ugovora, predlog odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, predlog odluke o obustavi postupka javne nabavke, predlog odluke o isključenju kandidata, kao i obaveštenja o priznavanju kvalifikacije, u skladu sa odredbama Zakona.

Predlog odluke i obaveštenja iz stava 1. ovog člana dostavlja se odgovornom licu naručioca na potpisivanje.

Donošenje odluke o obustavi postupka

Član 29

Predlog odluke o obustavi postupka dostavlja se odgovornom licu naručioca na potpisivanje.

Uvid u dokumentaciju

Član 30

Nakon objavljivanja odluke o dodeli ugovora, odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluke o obustavi postupka, Naručilac je dužan da u roku od dva dana od dana prijema pisanog zahteva, koji se dostavlja putem Portala javnih nabavki, privrednom subjektu koji je podneo ponudu odnosno prijavu u postupku javne nabavke, omogući uvid u dokumentaciju i kopiranje dokumentacije iz postupka o trošku podnosioca zahteva, odnosno preuzimanje dokumentacije na odgovarajući način, s tim da je javni naručilac obavezan da zaštiti poverljive podatke, u skladu sa odredbama Zakona.

Radnje u vezi sa uvidom u dokumentaciju vrši nosilac realizacije.

Postupanje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava

Član 31

Komisija za javnu nabavku, preduzima sve radnje u postupku zaštite prava i postupa po podnetom zahtevu za zaštitu prava, u skladu sa Zakonom.

O preduzetim radnjama u postupku zaštite prava, komisija za javnu nabavku pisanim ili elektronskim putem obaveštava nosioca realizacije, koji pruža stručnu pomoć u vezi sa postupanjem po podnetom zahtevu za zaštitu prava.

Način postupanja u toku zaključivanja ugovora

Član 32

Po isteku roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava nakon donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno ako u roku propisanom Zakonom nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava odbačen ili odbijen, kao i ako je postupak zaštite prava obustavljen, nosilac realizacije sačinjava predlog ugovora, a isti mora odgovarati modelu ugovora iz konkursne dokumentacije.

Naručilac može zaključiti ugovor o javnoj nabavci i pre isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava:

- na osnovu okvirnog sporazuma;

- u slučaju primene sistema dinamičke nabavke;

- ako je podneta samo jedna ponuda, koja je prihvatljiva;

- u slučaju primene pregovaračkog postupka bez prethodnog objavljivanja javnog poziva iz člana 61. stav 1 tačka 2) Zakona.

Nosilac realizacije upućuje u proceduru potpisivanja predlog ugovora, koji nakon pregleda potpisuje Gradonačelnik, u roku ne dužem od pet dana.

Istovremeno sa potpisivanjem ugovora, ovlašćeno lice - Gradonačelnik - donosi i potpisuje i rešenje o imenovanju lica zaduženog za praćenje realizacije ugovora.

Nakon potpisivanja ugovora u skladu sa stavom 3. ovog člana, nosilac realizacije dostavlja sve primerke ugovora na potpisivanje drugoj ugovornoj strani ili obezbeđuje potpisivanje na drugi odgovarajući način, u roku od deset dana od isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Ako ponuđač odbije da zaključi ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum ugovor se može zaključiti sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem, pri čemu će se ponovo izvršiti stručna ocena ponuda i doneti odluka o dodeli ugovora, odnosno okvirnog sporazuma, ako je zbog metodologije dodele pondera potrebno da se utvrdi prvi sledeći najpovoljniji ponuđač.

Ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum, mora da bude zaključen u skladu sa uslovima određenim u dokumentaciji o nabavci i izabranom ponudom.

Ugovor na osnovu okvirnog sporazuma zaključuje se u pisanoj formi, a isto pravno dejstvo može da ima i narudžbenica, ako sadrži sve bitne elemente ugovora.

Nosilac realizacije dostavlja potpisani primerak ugovora korisniku nabavke / podnosiocu zahteva i primerak Sekretarijatu za finansije, a fotokopiju ugovora licu zaduženom za praćenje realizacije ugovora odnosno drugim organizacionim jedinicama koje mogu biti uključene u praćenje izvršenja ugovora (koje su korisnici predmeta nabavke ili na čije aktivnosti će uticati izvršenje ugovora).

Obaveštenje o dodeli ugovora, obustavi postupka ili poništenju postupka, obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost

Član 33

Nosilac realizacije je dužan da obaveštenje o dodeli ugovora pošalje na objavljivanje u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma.

Nosilac realizacije je dužan da tromesečno objavljuje zbirno obaveštenje o dodeli ugovora koji su zaključeni na osnovu okvirnog sporazuma i na osnovu sistema dinamične nabavke, u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja u kome su ugovori zaključeni.

Izuzetno, ne moraju se objaviti određeni podaci o dodeli ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma ako bi njihovo objavljivanje bilo protivno odredbama Zakona ili na drugi način bilo protivno opštem interesu, ako bi nanelo štetu opravdanim poslovnim interesima određenog privrednog subjekata ili bi moglo da dovede do povrede konkurencije na tržištu.

U slučaju obustave ili poništenja postupka javne nabavke, nosilac realizacije je dužan da podatke o tome objavi u obrascu obaveštenja o dodeli ugovora u roku od 30 dana od dana konačnosti odluke o obustavi ili poništenju postupka javne nabavke.

Nosilac realizacije može objaviti obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost za nabavke koje je sproveo na osnovu odredaba čl. 11 - 21. Zakona.

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku javne nabavke

Član 34

Nosilac realizacije koordinira radom komisija za javne nabavke, pruža stručnu pomoć komisiji u vezi sa sprovođenjem postupka i obavlja druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke.

Svaka organizaciona jedinica, odnosno svako lice koje sprovodi radnje u postupku javne nabavke u skladu sa propisima i ovim pravilnikom, odgovara za preduzete radnje.

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, preduzima sve radnje u postupku javne nabavke, a naročito priprema oglase o javnoj nabavci, konkursnu dokumentaciju, vrši stručnu ocenu ponuda i prijava, priprema izveštaje o postupku javne nabavke, obavlja potrebnu komunikaciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona i preduzima potrebne radnje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava.

Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke određuje podnosilac zahteva i odgovoran je za iste,

Komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, mogu predložiti i izvršiti izmene tehničkih specifikacija, uz prethodno pribavljenu saglasnost podnosioca zahteva.

Utvrđivanje uporedivosti ponuđene cene sa tržišnom cenom vrši za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, pri čemu je podnosilac zahteva dužan da im pruži pomoć.

Model ugovora sačinjava komisija za javnu nabavku, odnosno lice zaduženo za sprovođenje postupka, a ukoliko model ugovora koji komisija priprema kao sastavni deo konkursne dokumentacije zahteva posebna stručna znanja, komisija može zahtevati stručnu pomoć odgovarajućih organizacionih jedinica.

Prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje potrebnih podataka i izveštaja o javnim nabavkama Kancelariji za javne nabavke i drugim nadležnim organima vrši nosilac realizacije, koji izveštaje i podatke dostavlja nakon potpisivanja od strane ovlašćenog lica.

Način obezbeđivanja konkurencije

Član 35

Konkurencija u svim postupcima javne nabavke obezbeđuje se u skladu sa Zakonom, uz obavezu primene svih načela javnih nabavki.

U postupku javne nabavke neophodno je postupati na ekonomičan i efikasan način, uz obezbeđenje konkurencije, jednakog položaja svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, kao i postupanjem na transparentan i proporcionalan način.

Ne može se ograničiti konkurencija sa namerom da se određeni privredni subjekti neopravdano dovedu u povoljniji ili nepovoljniji položaj, a naročito se ne može onemogućavati bilo koji privredni subjekt da učestvuje u postupku javne nabavke korišćenjem diskriminatorskih kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, tehničkih specifikacija i kriterijuma za dodelu ugovora.

Ne mogu se određivati uslovi koji bi direktno ili indirektno značili nacionalnu, teritorijalnu ili ličnu diskriminaciju među privrednim subjektima.

Kriterijumi za kvalitativni izbor privrednog subjekta u postupku javne nabavke, tehničke specifikacije, kriterijumi za dodelu ugovora i rokovi, kao i dokazi moraju da budu srazmerni obimu, prirodi i složenosti javne nabavke i ugovora koji proizlazi iz te nabavke.

U pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, poziv u pisanoj formi se upućuje jednom ili, ako je moguće, većem broju privrednih subjekata, na obrazloženi predlog i odgovornost podnosioc a zahteva.

Do saznanja o potencijalnim ponuđačima koji mogu da izvrše predmet javne nabavke, dolazi se istraživanjem tržišta na način određen u delu ovog akta koji reguliše planiranje javnih nabavki, što je podnosilac zahteva dužan da obrazloži u zahtevu za pokretanje postupka javne nabavke.

Način postupanja u cilju zaštite podataka i određivanje poverljivosti

Član 36

Sve organizacione jedinice i sva lica su dužna da čuvaju kao poverljive sve podatke koje je privredni subjekt učinio dostupnim naručiocu u postupku javne nabavke i koje je kao takve označio u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili koji predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, uključujući, ali ne ograničavajući se na tehničke ili poslovne tajne i da čuvaju kao poslovnu tajnu podatke o privrednim subjektima zainteresovanim za učešće u postupku javne nabavke i podatke o podnetim prijavama i ponudama do otvaranja prijava, odnosno ponuda.

Ne smatraju se poverljivim izjave i podaci o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, katalozi, ponuđena cena i elementi cene, kao i drugi podaci u vezi sa kriterijumima za dodelu ugovora i uslovima za izvršenje ugovora.

Svim licima koja učestvuju u planiranju i sprovođenju postupka javne nabavke, zabranjeno je da trećim licima saopštavaju bilo koje nezvanične podatke u vezi sa javnom nabavkom.

Naručilac može da zahteva zaštitu poverljivosti podataka koje privrednim subjektima stavlja na raspolaganje, ako ti podaci predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka.

Naručilac može da uslovi preuzimanje konkursne dokumentacije ili pojedinog dela konkursne dokumentacije, u skladu sa članom 45. stav 6. Zakona.

Lice koje je primilo podatke određene kao poverljive dužno je da ih čuva i štiti, bez obzira na stepen te poverljivosti.

U slučaju da konkursna dokumentacija sadrži poverljive podatke u smislu člana 44. stav 5. Zakona, u javnom pozivu ili u pozivu za podnošenje prijava ili pozivu za podnošenje ponuda ili pregovaranje u sistemu kvalifikacije, navode se mere usmerene na zaštitu poverljivih informacija koje naručilac zahteva, kao i način na koji može da se preuzme konkursna dokumentacija.

Za određivanje poverljivosti podataka ovlašćen je i odgovoran nosilac planiranja, koji za svaku konkretnu nabavku prilikom dostavljanja članovima komisije za javnu nabavku, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka, odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, dostavlja i informaciju o poverljivim podacima.

Lica iz stava 5. ovog člana su dužna da postupaju sa poverljivim podacima u skladu sa Zakonom.

IV SPROVOĐENJE POSTUPAKA NABAVKI NA KOJE SE NE PRIMENJUJE ZAKON

Osnovne odredbe

Član 37

Nabavke na koje se Zakon ne primenjuje propisane su čl. 11-21. Zakona, a Zakon se ne primenjuje i na nabavke ispod pragova propisanih članom 27. Zakona.

Član 38

Postupci nabavki na koje se ne primenjuje Zakon se sprovode tako da se:

- obezbedi primena svih načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke;

- obezbede ciljevi koji su propisani u Pravilniku o javnim nabavkama;

- spreči postojanje sukoba interesa;

- ugovori cena koja nije veća od uporedive tržišne cene za predmet nabavke zahtevanog kvaliteta.

Iniciranje i pokretanje postupka nabavke

Član 39

Potreba za pokretanjem postupka nabavke se iskazuje podnošenjem zahteva za nabavku, u skladu sa odredbama pravilnika o javnim nabavkama,

Na odobravanje zahteva za nabavku primenjuju se odredbe pravilnika o javnim nabavkama.

Način postupanja po odobrenom zahtevu za pokretanje postupka nabavke

Član 40

Odsek za javne nabavke bez odlaganja obaveštava korisnika nabavke o odobrenju zahteva za pokretanje nabavke. Korisnik nabavke dostavlja tehničku specifikaciju, podatke o predmetu nabavke, procenjenoj vrednosti nabavke i licu koje je zaduženo za sprovođenje postupka nabavke.

Član 41

Zadaci lica zaduženog za sprovođenje postupka, odnosno komisije za nabavku su da:

- pripremi poziv za podnošenje ponuda i druge akte u postupku nabavke;

- otvori i pregleda ponude;

- preduzima sve druge potrebne radnje u vezi sa sprovođenjem postupka nabavke.

Način pružanja stručne pomoći komisiji, odnosno licu zaduženom za sprovođenje postupka nabavke

Član 42

Odsek za javne nabavke i sve organizacione jedinice dužne su da u okviru svoje nadležnosti pruže stručnu pomoć licu zaduženom za sprovođenje postupka nabavke.

Poziv za podnošenje ponuda

Član 43

Poziv za podnošenje ponuda sadrži predmet nabavke, tehničke specifikacije, količinu, jedinicu mere, rok za dostavljanje ponuda i način podnošenja ponuda, kriterijume, rok isporuke, elemente ponude oko kojih će se pregovarati i način pregovora, kontakt za traženje dodatnih pojašnjenja u vezi sa sačinjavanjem ponude i način davanja dodatnih pojašnjenja, a u slučaju potrebe i druge elemente, s obzirom na predmet nabavke.

Poziv za podnošenje ponuda i drugi potrebni dokumenti sačinjavaju se u okvirnom roku od pet radnih dana

Korisnik nabavke ili Odsek za javne nabavke poziv za podnošenje ponuda i druge sačinjene dokumente dostavlja pisanim putem (uključujući i i-mejl) privrednim subjektima. U posebnim slučajevima može da se kontaktiraju potencijalni ponuđači i telefonskom putem uz uslov sačinjavanja službene beleške koja sadrži sve elemente poziva za podnošenje ponuda.

Rok za podnošenje ponuda mora biti primeren vremenu potrebnom za pripremu ponude i utvrđuje se za svaki pojedinačni postupak nabavke.

Način podnošenja ponude i otvaranje ponuda

Član 44

Način podnošenja ponude određuje se u pozivu za podnošenje ponuda i može biti: neposredno, putem pošte ili elektronskim putem.

Ponude se otvaraju neposredno po isteku roka za podnošenje ponuda, a na postupak otvaranja ponuda shodno se primenjuju odredbe pravilnika o javnim nabavkama.

Član 45

Ukoliko je procenjena vrednost nabavke manja od 100.000,00 dinara, može se nakon odobrenog zahteva za nabavku u skladu sa ovim pravilnikom, odrediti da lice zaduženo za sprovođenje postupka nabavke pribavi, najmanje tri ponude i da primenom kriterijuma najniže ponuđene cene predloži najpovoljniju ponudu.

U tom slučaju ne primenjuju se odredbe ovog pravilnika, izuzev pravila kojima se uređuje da je potrebno:

- obezbediti primenu načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke;

- obezbediti ciljeve koji su propisani u Pravilniku o javnim nabavkama;

- sprečiti postojanje sukoba interesa;

- platiti cenu koja nije veća od uporedive tržišne cene za predmet nabavke zahtevanog kvaliteta.

Ukoliko iz opravdanih razloga nije u mogućnosti pribaviti više ponuda, korisnik nabavke daje izjavu o nemogućnosti pribavljanja ponuda (Prilog br. 2)

Član 46

Za nabavku dobara, usluga i radova na koje zakon ne primenjuje može se umesto zaključenja ugovora, izdati narudžbenica koja ima elemente ugovora.

Zaključenje ugovora

Član 47

Zaključenje ugovora za nabavke na koje se zakon ne primenjuje nije obavezno.

Odsek za javne nabavke sačinjava predlog ugovora i predlog ugovora predaje na potpis ovlašćenom licu.

Nakon potpisivanja ugovora od strane ovlašćenog lica, Odsek za javne nabavke dostavlja sve primerke ugovora na potpisivanje drugoj ugovornoj strani ili obezbeđuje potpisivanje na drugi Odsek za javne nabavke realizacije dostavlja potpisani primerak ugovora korisniku nabavke, a fotokopiju ugovora licu zaduženom za praćenje realizacije ugovora odnosno drugim organizacionim jedinicama koje mogu biti uključene u praćenje izvršenja ugovora (koje su korisnici predmeta nabavke ili na čije aktivnosti će uticati izvršenje ugovora).

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku nabavke

Član 48

Odsek za javne nabavke pruža stručnu pomoć korisniku nabavke u vezi sa sprovođenjem postupka i obavlja druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka nabavke.

Član 49

Za zakonitost sprovođenja postupka nabavke, sačinjavanje predloga i donošenje odluka, rešenja i drugih akata u postupku nabavke odgovorni su: ovlašćeno lice - gradonačelnik, Odsek javnih nabavki, podnosilac zahteva za nabavku odnosno korisnik nabavke ili lice zaduženo za sprovođenje postupka nabavke.

Član 50

Tehničke specifikacije predmeta nabavke određuje podnosilac zahteva i odgovoran je za iste.

Pravila postupanja u slučaju reklamacija u vezi sa izvršenjem ugovora i u slučaju potrebe za otklanjanjem grešaka u garantnom roku

Član 51

Odgovorno lice za kontrolu ugovora odgovoran je za izvršenje tog ugovora i dužan je da o eventualnim problemima (neblagovremeno izvršenje ugovornih obaveza, problemi u vezi s tim izvršenjem, prestanak ugovora i dr.) pismeno obavesti organizacionu jedinicu u čijem su delokrugu poslovi nabavki, koja utvrđuje način rešavanja tih problema i preduzima odgovarajuće aktivnosti.

Član 52

Ukoliko se utvrdi da kvalitet i količina dobara, usluga ili radova ne odgovaraju ugovorenim, ovlašćeno lice za izvršenje nabavke sačinjava reklamacioni zapisnik u kome navodi neslaganja sa ugovorom.

O potrebama otklanjanja grešaka u garantnom roku obaveštava se druga ugovorna strana. Ukoliko druga ugovorna strana ne otkloni greške u ostavljenom roku, proveravaju se uslovi za realizaciju sredstava finansijskog obezbeđenja.

Pravila postupanja u vezi s ugovorenim sredstvima finansijskog obezbeđenja

Član 53

Sredstva finansijskog obezbeđenja čuvaju se u Odseku za javne nabavke.

Odgovorno lice za kontrolu ugovora stara se o rokovima važenja sredstava finansijskog obezbeđenja i pribavljanju novih sredstava finansijskog obezbeđenja ako je postojećim istekao rok važenja, a ugovorne obaveze nisu izvršene.

Kada utvrdi razloge za realizaciju ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, o tome bez odlaganja obaveštava Odsek javnih nabavki uz dostavljanje potrebnih obrazloženja i dokaza.

Odsek za javne nabavke proverava ispunjenost uslova za realizaciju ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja i, ako smatra da su ti uslovi ispunjeni, stara se o njihovoj realizaciji u skladu sa propisima.

Pravila postupanja u vezi sa izmenom u toku trajanja ugovora i raskidom ugovora

Član 54

U slučaju potrebe za izmenom ili raskidom ugovora o javnoj nabavci, podnosilac zahteva o tome obaveštava Odsek za javne nabavke.

Ako druga ugovorna strana zahteva izmenu ugovora o javnoj nabavci, podnosilac zahteva taj zahtev, zajedno sa svojim mišljenjem o tome da li su zahtevane izmene potrebne i opravdane, dostavlja Odseku za javne nabavke.

Odsek za javne nabavke proverava da li su ispunjeni uslovi za izmenu ili raskid ugovora propisani zakonom kojim se uređuju javne nabavke i priprema dokumente potrebne za izmenu i raskid ugovora (aneks ugovora, izjavu o raskidu itd.).

Član 55

Naručilac na Portalu javnih nabavki objavljuje podatke o svim ugovorima zaključenim nakon sprovedenog postupka javne nabavke, o svim izmenama ugovora ugovora po osnovu člana 156-161. Zakona javnih nabavki, kao i podatke o ugovorima/okvirnim sporazumima/narudžbenicama zaključenim odnosno izdatim u skladu sa članom 27. zakona i njihovim izmenama.

Podaci o ugovorima/okvirnim sporazumima zaključenim nakon sprovedenog postupka javne nabavke i podaci o ugovorima/okvirnim sporazumima/ narudžbenicama zaključenim odnosno izdatim u skladu sa odredbama člana 27. zakona objavljuju se u roku propisanim članom 109.st.1 i 2. zakona a to je 30 dana.

Podaci o izmenama ugovora po osnovu čl. 156,159,160 i 161. zakona, kao i o izmenama ugovora/narudžbenica zaključenih odnosno izdatih u skladu sa članom 27. zakona objavljuju se u roku propisanom članom 155.stav2. Zakona, a to je 10 dana.

V SPROVOĐENJE POSTUPAKA NABAVKI DRUŠTVENIH I DRUGIH POSEBNIH USLUGA

Član 55

Javne nabavke društvenih i drugih posebnih usluga propisane su čl. 75. i 76. Zakona i Prilogom 7. Zakona.

Član 56

Javne nabavke društvenih i drugih posebnih usluga se planiraju, a realizacija ugovora o ovim nabavkama prati, u skladu sa odredbama ovog pravilnika koje se odnose na druge javne nabavke.

Član 57

Javne nabavke društvenih i drugih posebnih usluga čija je procenjena vrednost jednaka ili veća od 15.000.000,00 dinara sprovode se, po pravilu, primenom otvorenog postupka javne nabavke i primenom odredaba ovog pravilnika kojima se uređuje sprovođenje postupka javne nabavke.

Na postupanje u vezi sa oglasima o javnoj nabavci i rokovima za podnošenje ponuda primenjuju se odredbe člana 75. Zakona.

Naručilac će sprovesti drugu vrstu postupka ukoliko su za to ispunjeni uslovi propisani Zakonom.

Nabavke društvenih i drugih posebnih usluga čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000,00 dinara, sprovode se u skladu sa odredbama pravilnika kojim se uređuje sprovođenje postupaka nabavki na koje se ne primenjuje Zakon.

VI NAČIN PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O NABAVCI

Određivanje lica za praćenje izvršenja ugovora i pravila komunikacije sa drugom ugovornom stranom u vezi s tim izvršenjem

Član 58

Na predlog podnosioca zahteva gradonačelnik rešenjem određuje lice ili komisiju koje će biti odgovorno/a za praćenje izvršenja zaključenog ugovora (u daljem tekstu: odgovorno lice za kontrolu).

Odgovorno lice za kontrolu je dužno da prati, kontroliše, vodi potrebne evidencije i izveštava o realizaciji, zastojima, nepravilnostima i svim drugim informacijama značajnim za realizaciju ugovora za čije je praćenje izvršenja odgovoran.

Odgovorno lice za kontrolu je dužno da blagovremeno pre isteka roka važenja ugovora ili finansijskog ispunjenja ugovora, o tome obavesti nadležnog rukovodioca podnosioca zahteva, kako bi se blagovremeno pokrenuo novi postupak nabavke i sprečio zastoj u funkcionisanju i redovnom procesu rada.

Komunikacija sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora odvija se isključivo pisanim putem, odnosno poštom, mejlom ili faksom, osim kada je usmena komunikacija u vezi sa tekućim (ne o bitnim) stvarima jedina moguća.

Sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora po pravilu komunicira odgovorno lice.

Odredbe ovog pravilnika kojima je bliže uređeno praćenje i kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavci od strane naručioca, primenjuju se na sve ugovore o nabavkama koje zaključuje naručilac, bez obzira da li s u ti ugovori zaključeni za nabavke na koje se primenjuje ili ne primenjuje Zakon, ili za nabavke društvenih i drugih posebnih usluga.

Kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član 59

Na kriterijume, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova primenjuju se važeći propisi, opšti akti i procedure naručioca kojima se uređuje ova oblast, kao i odredbe zaključenog ugovora.

Lica koja vrše kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova dužna su da provere:

- da li količina isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenoj;

- da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovaraju ugovorenim.

Ako drugačije nije propisano opštim aktima i procedurama Naručioca ili zaključenim ugovorom, lica koja vrše kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova sačinjavaju sledeće dokumente:

- dokument o kvantitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje prijem određene količine i tražene vrste dobara, usluga ili radova, kao i prijem neophodne dokumentacije (ugovor, otpremnica, ulazni račun i sl.);

- dokument o kvalitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje da isporučena dobra, usluge ili radovi u svemu odgovaraju ugovorenim, ili reklamacioni dokument, ako količina ili kvalitet isporučenih dobara, usluga ili radova nisu u skladu sa ugovorenim.

Pravila u vezi sa plaćanjem

Član 60

Ako drugačije nije propisano opštim aktima i procedurama Naručioca ili zaključenim ugovorom, plaćanje se vrši na osnovu računa koje dostavlja druga ugovorna strana, uz koje se dostavlja propratna dokumentacija.

Overu računa vrše, odgovorna lica ili komisija.

Odgovorno lice ili komisija za kontrolu je obavezno/a da uz račun dostavi Izveštaj o realizaciju predmetne nabavke.

Pre overe računa, vrši se njegova provera radi kontrole podataka (vrste, količine, cene i dr.). Ukoliko se utvrdi neispravnost računa, o tome se sačinjava beleška radi reklamacije drugoj ugovornoj strani.

U slučaju da je u ponudi privrednog subjekta sa kojim je zaključen ugovor navedeno da će Naručilac neposredno da plaća podizvođaču za deo ugovora koji je on izvršio, ukoliko podizvođač zahteva da mu se dospela potraživanja plaćaju neposredno, Sekretarijat za finansije je dužan da neposredno plaća dospela potraživanja podizvođaču za deo ugovora koji je on izvršio.

Ako nije predviđeno neposredno plaćanje dospelih potraživanja podizvođaču za deo ugovora koji je on izvršio, Naručilac je dužan da nakon plaćanja privrednom subjektu sa kojim je zaključen ugovor zatraži da u roku od 60 dana dostavi dokaz i izjavu podizvođača da je izvršio plaćanje podizvođaču njegovih potraživanja.

Ukoliko privredni subjekt sa kojim je zaključio ugovor u roku iz stava 4. ovog člana ne dostavi dokaz i izjavu podizvođača, Naručilac je dužan da dostavi Kancelariji za javne nabavke predlog za pokretanje prekršajnog postupka.

Kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavci

Član 61

Kontrolu izvršenja ugovora o javnoj nabavci vrši lice koje za to imenuje Gradonačelnik (u daljem tekstu: Odgovorno lice za kontrolu).

Odgovorno lice za kontrolu kontroliše da li je izvršenje ugovora o javnoj nabavci u skladu sa uslovima koji su određeni u dokumentaciji o nabavci i izabranom ponudom.

Odgovorno lice za kontrolu samostalno i nezavisno sprovodi kontrolu izvršenja ugovora o javnoj nabavci.

Odgovorno lice za kontrolu u obavljanju svojih poslova postupa odgovorno, objektivno, stručno, poštujući principe poverljivosti podataka.

Član 62

Kontrola izvršenja ugovora o javnoj nabavci obuhvata kontrolu mera, radnji i akata naručioca u postupku izvršenja ugovora o javnoj nabavci, i to:

1) načina i rokova plaćanja, avanse, garancije za date avanse;

2) izvršenja ugovora, a posebno kvaliteta isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno izvedenih radova;

3) stanja zaliha;

4) načina korišćenja dobara i usluga.

Član 63

Gradonačelnik će naložiti kontrolu izvršenja ugovora o javnoj nabavci, ukoliko postoje sumnje i saznanja o eventualnim nepravilnostima u izvršenju ugovora, odnosno u drugim slučajevima u kojima oceni da je kontrola potrebna.

Kontrola se može vršiti u toku izvršenja ugovora o javnoj nabavci, kao i nakon izvršenja.

Član 64

U toku vršenja kontrole izvršenja ugovora o javnoj nabavci, sve organizacione jedinice dužne da dostave Odgovornom licu za kontrolu tražene informacije i dokumenta koja su u njihovom posedu ili pod njihovom kontrolom, u realnom roku koji odredi Odgovorno lice za kontrolu.

Komunikacija u toku vršenja kontrole se obavlja pisanim ili elektronskim putem.

VII ODGOVORNOST ZA ZAKONITO, STRUČNO I BLAGOVREMENO POSTUPANJE

Član 65

Za zakonito, stručno i blagovremeno obavljanje poslova u vezi s nabavkama odgovorna su lica koja te poslove obavljaju, kao i rukovodioci organizacionih jedinica u kojima se ti poslovi obavljaju.

Svako ko sazna da je lice u obavljanju poslova u vezi s nabavkama postupilo nezakonito, dužan je da o tome obavesti gradonačelnika.

VIII POSTUPANJE U VEZI SA MONITORINGOM KANCELARIJE ZA JAVNE NABAVKE I U VEZI SA NADZOROM NAD IZVRŠENJEM UGOVORA MINISTARSTVA FINANSIJA

Član 66

Nosilac realizacije je odgovoran za postupanje po zahtevima Kancelarije za javne nabavke u postupku vršenja monitoringa i zahtevima Ministarstva finansija nad izvršenjem ugovora o javnim nabavkama.

IX PROFIL NARUČIOCA

Član 67

Naručioc može da objavi profil na svojoj internet stranici, za čije objavljivanje i ažuriranje je odgovoran Odsek javnih nabavki.

Na profilu naručioca objavljuju se opšti podaci o naručiocu, plan javnih nabavki kao i drugi podaci u vezi sa javnim nabavkama.

X STRUČNO USAVRŠAVANJE

Član 68

Naručilac će omogućiti kontinuirano stručno usavršavanje zaposlenih koji obavljaju poslove javnih nabavki.

Program stručnog usavršavanja zaposlenih u vezi sa javnim nabavkama sačinjava organizaciona jedinica u čijem delokrugu su poslovi ljudskih resursa.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 69

Ovaj pravilnik se primenjuje na postupke javne nabavke, nabavki na koje se zakon ne primenjuje, nabavki društvenih i drugih posebnih usluga

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".

Stupanjem na snagu ovog pravilnika stavlja se van snage Pravilnik o bližem uređivanju postupka javnih nabavki u gradu Kikindi broj: II-06-21/2020 od 22.07.2020. godine.

Prilozi

 

Prilog 1.

ZAHTEV ZA POKRETANJE JAVNE NABAVKE/ NABAVKE NA KOJU SE ZAKON NE PRIMENJUJE

 

Naziv Korisnika nabavke
(naziv organizacione jedinice koja predlaže nabavku/pokretač zahteva)

 

Javna nabavka / nabavka na koju se Zakon ne primenjuje (navesti postupak)

 


Predmet nabavke

Redni broj u planu: _____________

Naziv: _______________________

Vrsta (dobra, usluge, radovi): ____________

Procenjena vrednost nabavke u planu bez PDVa

 

Broj pozicije, konto i planirana sredstva za nabavku u finansijskom planu

 

Period (mesec) pokretanja nabavke (okvirno, mesec u godini)

 

Period na koji je potrebno zaključiti ugovor (ugovoreni rok)

 

Specifičnosti i napomene u vezi sa predmetnom nabavkom

 

Predlog članova komisije za javnu nabavku iz reda zaposlenih u Korisniku nabavke
(ime i prezime)
Napomena: Ukoliko se zahtev odnosi na nabavke bez primene zakona potrebno je navesti jedno lice koje će biti i lice imenovano za kontrolu izvršenja predmetne nabavke.

1. ______________________

2. ______________________

3. ______________________

 

- Korisnik nabavke

_____________________

Datum podnošenja: _________________________

(ime/ prezime i potpis Rukovodioca korisnika nabavke/podnosioca zahteva)

Saglasnost Odseka javnih nabavki da se predmetni nabavka nalazi u planu nabavki

Odsek javnih nabavki:

________________________

 

 

ime/prezime i potpis

 

 

Sekretarijat za finansije:

_____________________________

 

Datum prijema: _______________

 

ime/prezime i potpis

 

 

Odgovorno lice naručioca: _______________________________
(gradonačelnik i/ili načelnik GU i/ ili drugo odgovorno lice)

Prilog 2.

IZJAVA O NEMOGUĆNOSTI PRIBAVLJANJA TRI PONUDE

Ja, ____________________ pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, kao zaposleni ___________________ izjavljujem, da za nabavku _____________________ sa rednim brojem u Planu nabavki:__________________, nisam u ime Grada Kikinda, u mogućnosti da pronađem tri ponuđača zbog:

◻ Na užem području ne postoji mogućnost nabavke predmetne robe/usluga/radova kod drugih dobavljača.

◻ Zbog hitnosti nabavke nije moguće pribaviti tri ponude.

◻ Vrednost nabavke je ispod 100.000 RSD.

◻ Kada je reč o nabavci usluge sa obzirom na svojstva ličnosti (umetnička svojstva, sportska, specifična i stručna znanja povezana sa ličnosti i slično…)

 

Podnosilac prijave:

_________________________
(svojeručni potpis)

 

Saglasnost:_______________________

 

Mladen Bogdan, gradonačelnik