ODLUKA
O OSNIVANJU TURISTIČKE ORGANIZACIJE GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 3/2025)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom osnivanju Turističke organizacije grada Subotice (u daljem tekstu: Odluka) vrši se terminološko usklađivanje Odluke o osnivanju Turističke organizacije Grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/10, 43/10, 7/14, 7/15, 53/16, 57/20 i 37/21) sa propisima iz oblasti turizma.

Turistička organizacija Grada Subotice je upisana u Sudski registar Rešenjem broj FI.30/2010 od dana 25.03.2010. godine, i osnovana je kao javna služba, radi vršenja poslova unapređenja i promocije turizma, kao i vršenja poslova razvoja, očuvanja i zaštite turističkih vrednosti na teritoriji grada Subotice, uređuje se njen položaj, delatnost, način finansiranja, odnos sa osnivačem i druga pitanja značajna za njen rad.

Član 2

Turistička organizacija grada Subotice posluje pod nazivom: Turistička organizacija grada Subotice, Turistička organizacija varoši Subatice, Szabadka Város Idegenforgalmi Szervezete, Turistička zajednica grada Subotice.

Tekst poslovnog imena Turističke organizacije grada Subotice ispisuje se na srpskom jeziku ćirilicom, na bunjevačkom, mađarskom i hrvatskom jeziku.

Turistička organizacija grada Subotice (u daljem tekstu: Turistička organizacija) ima svojstvo pravnog lica i upisuje se u odgovarajući registar.

Sedište Turističke organizacije je u Subotici, Trg slobode 1.

Član 3

Turistička organizacija posluje u skladu sa propisima o javnim službama.

Zaposleni u Turističkoj organizaciji ostvaruju prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u skladu sa Zakonom o zaposlenima u javnim službama, Zakonom o radu i drugim opštim aktima organizacije.

II DELATNOST, POSLOVI I NAČIN FINANSIRANJA

Član 4

Delatnost Turističke organizacije je:

84.13 - uređenje poslovanja i doprinos uspešnijem poslovanju u oblasti ekonomije;

79.90 - ostale usluge rezervacije i delatnosti povezane sa njima;

79.11 - delatnost putničkih agencija;

46.90 - nespecijalizovana trgovina na veliko;

47.78 - ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama.

Turistička organizacija obavlja poslove:

1) promocije i razvoja turizma Grada Subotice;

2) koordiniranja aktivnosti i saradnje između privrednih i drugih subjekata u turizmu koji neposredno i posredno deluju na unapređenju razvoja i promociji turizma i na programima edukacije i usavršavanja veština zaposlenih u turizmu;

3) donošenja godišnjeg programa rada i plana promotivnih aktivnosti u skladu sa Strategijskim marketing planom, planovima i programima TOS-a;

4) obezbeđivanja i unapređivanja informativno-propagandnog materijala kojim se promovišu turističke vrednosti Grada Subotice (štampane publikacije, audio i video promotivni materijal, on line sredstva promocije - internet prezentacija, društvene mreže i prateće digitalne aktivnosti, suveniri, itd.);

5) prikupljanja i objavljivanja informacija o celokupnoj turističkoj ponudi na svojoj teritoriji, kao i druge poslove od značaja za promociju turizma;

6) organizovanja i učešća u organizaciji turističkih, naučnih, stručnih, sportskih, kulturnih i drugih skupova i manifestacija;

7) organizovanja turističko-informativnih centara (za prihvat turista, pružanje besplatnih informacija turistima, prikupljanje podataka za potrebe informisanja turista, upoznavanje turista sa kvalitetom turističke ponude, upoznavanje nadležnih organa sa pritužbama turista i dr.);

8) upravljača turističkog prostora;

9) posredovanja u pružanju usluga u domaćoj radinosti i seoskom turističkom domaćinstvu;

10) podsticanja realizacije programa izgradnje turističke infrastrukture i uređenja prostora;

11) izrade, učešća u izradi, kao i realizacije domaćih i međunarodnih projekata iz oblasti turizma;

12) pripreme i prikupljanja podataka, sastavljanja upitnika, analize i drugih informacija;

13) u vezi sa obavljanjem privredne delatnosti, kao i druge aktivnosti u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Turističke organizacije grada Subotice.

Član 5

Osnovni kapital Turističke organizacije na dan 18.01.2010. godine iznosi 500,00 Eura u dinarskoj protivvrednosti.

Sredstva za obavljanje delatnosti Turističke organizacije obezbeđuju se iz:

- sredstava naplaćenih od boravišne takse i turističke naknade;

- prihoda ostvarenih obavljanjem poslova iz okvira svoje delatnosti i iz drugih sopstvenih prihoda;

- donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

- subvencija i donacija iz budžeta Grada;

- drugih izvora u skladu sa zakonom.

III ORGANI TURISTIČKE ORGANIZACIJE

Član 6

Organi Turističke organizacije su: Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.

Organe Turističke organizacije imenuje i razrešava Skupština grada Subotice na period od četiri godine.

Član 7

Upravni odbor Turističke organizacije ima pet članova.

U Upravni odbor imenuje se po jedan predstavnik osnivača i predstavnik zaposlenih, a ostali članovi Upravnog odbora imenuju se iz reda naučnih i stručnih lica iz oblasti turizma, kao i iz privrednih subjekata i drugih organizacija koje obavljaju delatnost iz oblasti turizma.

Predstavnik zaposlenih se predlaže na način utvrđen Statutom, po proceduri koja će bliže biti uređena Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

Član 8

Upravni odbor obavlja sledeće poslove:

- donosi statut Turističke organizacije;

- donosi poslovnik o svom radu;

- usvaja godišnji program rada sa finansijskim planom promotivnih aktivnosti Grada Subotice;

- usvaja godišnji izveštaj o poslovanju i završni račun;

- donosi odluku o osnivanju predstavništva u inostranstvu i informativnih centara u zemlji;

- donosi pravilnik o radu;

- donosi opšte akte;

- zaključuje ugovor o radu sa direktorom, odnosno vršiocem dužnosti direktora Turističke organizacije, na osnovu rešenja o imenovanju;

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Turističke organizacije grada Subotice.

Akta iz stava 1. alineja 1., 3., 4. i 6. ovog člana donose se uz saglasnost Skupštine Grada Subotice.

Član 9

Nadzorni odbor Turističke organizacije ima tri člana, od kojih su dva predstavnika osnivača, a jedan se imenuje iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih se predlaže na način utvrđen Statutom, po proceduri koja će bliže biti uređena Poslovnikom o radu Nadzornog odbora.

Član 10

Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:

- vrši nadzor nad poslovanjem, pregleda izveštaj o poslovanju i završni račun i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

- donosi poslovnik o svom radu;

- vrši druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Turističke organizacije grada Subotice.

Izveštaj o rezultatima iz stava 1. alineja 1. ovog člana Nadzorni odbor dostavlja direktoru i Upravnom odboru.

Član 11

Direktora Turističke organizacije imenuje i razrešava Skupština grada Subotice.

Mandat direktora traje četiri godine.

Direktor za svoj rad odgovara Skupštini grada Subotice i Upravnom odboru.

Osnivač može do imenovanja direktora, imenovati vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, dužnosti i odgovornosti direktora i može tu funkciju obavljati do imenovanja direktora, a najduže godinu dana od dana imenovanja.

Uslovi i postupak za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom.

Član 12

Direktor Turističke organizacije obavlja sledeće poslove:

- predstavlja i zastupa Turističku organizaciju;

- organizuje i rukovodi radom Turističke organizacije;

- donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova, na koji saglasnost daje gradonačelnik;

- predlaže akte koje donosi Upravni odbor;

- izvršava odluke Upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

- stara se o zakonitosti rada;

- odgovara za korišćenje i raspolaganje imovinom Turističke organizacije;

- predlaže godišnji program rada sa finansijskim planom promotivnih aktivnosti Grada Subotice;

- odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom i opštim aktima;

- podnosi izveštaj o radu i rezultatima rada Upravnom odboru;

- odgovara za zakonitost rada Turističke organizacije i izvršavanje poslova i zadataka iz programa i delokruga rada organizacije;

- odobrava službena putovanja zaposlenih u zemlji i inostranstvu;

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Turističke organizacije grada Subotice.

Član 13

Statutom Turističke organizacije grada Subotice bliže se uređuje pravni status, poslovno ime i sedište Turističke organizacije, delatnost i poslovi, ograni, njihov sastav i nadležnost, uslovi za imenovanje direktora, zastupanje i predstavljanje, prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih, način finansiranja, unutrašnja organizacija, opšti akti, statusne promene i prestanak rada, javnost i poslovna tajna, kao i druga pitanja značajna za poslovanje Turističke organizacije.

IV ODNOS SA OSNIVAČEM

Član 14

Skupština grada Subotice daje saglasnost na:

- Statut Turističke organizacije grada Subotice;

- Godišnji program rada sa finansijskim planom Turističke organizacije grada Subotice i programom i planom promotivnih aktivnosti Grada Subotice;

- programe turističke informativne-propagande;

- Godišnji izveštaj o poslovanju i završni račun Turističke organizacije grada Subotice;

Član 15

Gradonačelnik grada Subotice daje saglasnost na broj i strukturu zaposlenih u Turističkoj organizaciji.

Član 16

Turistička organizacija podnosi izveštaj o poslovanju Skupštini grada Subotice najmanje jedanput godišnje.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Do imenovanja direktora Turističke organizacije, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom, poslove i ovlašćenja direktora vršiće vršilac dužnosti direktora.

Upravni odbor Turističke organizacije doneće Statut Turističke organizacije usklađen sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 18

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Turističke organizacije grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/10, 43/10, 7/14, 7/15, 53/16, 57/20 i 37/21).