PRAVILNIKO REALIZACIJI KONKURSA ZA DODELU PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA UKLANJANJE DIVLJIH DEPONIJA S POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA U AP VOJVODINI U 2025. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 24/2025) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak (opšte odredbe, predmet konkursa, pravo na učešće, odlučivanje o dodeli sredstava, donošenje pojedinačnih rešenja, pravo žalbe, izmena odluke, ugovor o dodeli sredstava, isplata bespovratnih sredstava, uslovi korišćenja sredstava, visina i način dodele sredstava, namena za koje se mogu koristiti sredstva, potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova, pravdanje ugovorenih sredstava, kriterijumi za ocenu prijava i praćenje izvršenja ugovora) dodele podsticajnih sredstava putem Konkursa za uklanjanja divljih deponija s poljoprivrednog zemljišta po tački 2.3. Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2025. godini ("Službeni list APV", br. 57/24) u daljem tekstu: Program.
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.
Predmet Konkursa za dodelu podsticajnih sredstava za uređenje poljoprivrednog zemljišta u AP Vojvodini je uklanjanje divljih deponija sa poljoprivrednog zemljišta.
Divlja deponija predstavlja smetlište gde se komunalni otpad odlaže bez poštovanja sanitarnih propisa i zakonskih regulativa.
Poljoprivredno zemljište jeste zemljište koje se koristi za poljoprivrednu proizvodnju i zemljište koje se može privesti nameni za poljoprivrednu proizvodnju (njive, vrtovi, voćnjaci vinogradi, livade pašnjaci, ribnjaci, trstici i močvare).
Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine.
Visina i način dodele sredstava
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po ovom konkursu jeste 400.000.000,00 dinara.
Sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno, u visini do 100% od ukupno prihvatljivih troškova investicije, bez PDV-a.
Sredstva koja se dodeljuju po ovom Konkursu obezbeđuju se u celosti iz Budžeta AP Vojvodine.
Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata.
Namene za koje se mogu koristiti sredstva
Finansiraju se troškovi uklanjanja, primarne separacije ili drugi tretman otpada na mestu divlje deponije radi maksimalnog iskorišćavanja komunalnog otpada, utovara, transporta, odlaganja odnosno adekvatnog zbrinjavanje otpada, planiranja terena nakon uklanjanja otpada, rekultivacije terena, postavljanja video nadzora i tabli za obaveštavanje na lokacijama divljih deponija.
Odlaganje odnosno adekvatno zbrinjavanje otpada vrši se na registrovanim deponijama ili lokalitetima koji su planskim dokumentom ili drugim aktom jedinice lokalne samouprave predviđeni za odlaganje odnosno adekvatno zbrinjavanje otpada.
Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu
Dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova je:
1. Obrazac prijave (preuzima se sa internet stranice Sekretarijata);
2. Obaveštenje o deponiji na koju će se odložiti Otpad sakupljen s divljih deponija. Obaveštenje treba da sadrži: naziv deponije, katastarsku opštinu i broj katastarske parcele na kojoj se nalazi deponija na koju će se odložiti otpad uklonjen s divljih deponija (u daljem tekstu: Deponija), naziv i adresa pravnog lica koje upravlja deponijom na koju će se odložiti otpad;
3. Kopija akta koji je doneo organ lokalne samouprave, pokrajinski organ ili republički organ ili izvod iz planskog dokumenta jedinice lokalne samouprave iz kojeg se vidi da je Deponija predviđena za odlaganje otpada;
4. zapisnik nadležnog inspektora o stanju utvrđenom na licu mesta na kojem se nalazi svaka od divljih deponija koja je predmet uklanjanja (ne stariji od dana objavljivanja ovog konkursa) kojim se konstatuje: naziv divlje deponije ili naziv potesa ili toponima na kojem se divlja deponija nalazi, fotografiju divlje deponije, konstataciju inspektora da je reč o komunalnom, neopasnom, inertnom otpadu, naziv katastarske opštine u kojoj se nalazi divlja deponija, broj katastarske parcele na kojoj se nalazi divlja deponija, površina zemljišta koju zauzima divlja deponija u m2, zapremina divlje deponije u m3;
5. Tabela deponije 1 - pregled divljih deponija čije se uklanjanje planira; blanko primerak Tabele deponije 1 preuzima se sa internet stranice Sekretarijata;
6. Izvod iz katastra za katastarsku parcelu na kojoj se nalazi divlja deponija iz kojeg se vidi da je u pitanju poljoprivredno zemljište.
7. Elaborat sa predmerom i predračunom radova na uklanjanju divljih deponija navedenih u Tabeli deponije 1, kao i sa procenjenim količinama otpada. Elaborat sačinjava nadležno odeljenje lokalne samouprave ili javno komunalno preduzeće. Procenjena količina otpada treba da je usklađena sa procenjenom količinom otpada konstatovanom u zapisniku komunalnog inspektora ili inspektora za zaštitu životne sredine.
Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.
Konkursna dokumentacija se ne vraća.
Prijavu sa potrebnom dokumentacijom može se dostaviti isključivo elektronskim putem preko AgroSens platforme. Podnosilac prijave može da podnese jednu.
U prijavni obrazac moraju biti uneti svi traženi podaci.
Ukoliko uz prijavu nije priložena sva tražena dokumentacija, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju podnosilac prijave će biti pozvan, da je dopuni u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 2. ovog člana.
Kriterijumi za ocenu prijava:
Kriterijumi |
Način bodovanja |
Bodovi |
Ukupan broj bodova |
100 |
|
Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave |
≤ 4 |
5 |
5-9 |
10 |
|
≥ 10 |
15 |
|
Lokacija izvođenja radova |
Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji sedišta grada ili opštine 50% ili više od ukupne vrednosti radova |
5 |
Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljeno mesto |
10 |
|
Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji koje nije sedište grada ili opštine više od 50% ukupne vrednosti radova |
15 |
|
Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS" 104/2014) |
˃100 % |
5 |
81-100% |
10 |
|
61-80% |
15 |
|
˂60 % |
20 |
|
Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti projekta |
Nizak |
10 |
Srednji |
20 |
|
Visok |
50 |
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.
Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanim Pravilnikom formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.
Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, na osnovu predloga komisije za sprovođenje konkursa.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo pokrajinski sekretar, komisija za sprovođenje konkursa sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.
Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.
Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.
Rešenja iz stava 2. ovog člana se dostavljaju elektronskom poštom na elektronsku adresu koju je podnosilac prijave naveo u prijavnom obrascu ili u AgroSens platformi prilikom konkurisanja.
O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.
Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Korisnik sredstava u obavezi je da neposredno nakon zaključenja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom, preda kopiju zahteva za registraciju menice, registrovanu menicu i menično ovlašćenje, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje dodeljenih sredstava.
Korisnik je u obavezi da obezbedi svu neophodnu tehničku dokumentaciju kao i sve neophodne dozvole od nadležnih organa.
Nakon dostavljanja overene okončane situacije, aneksom ugovora utvrdiće se konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Pokrajinski sekretarijat u slučaju da je vrednost radova ugovorena između korisnika sredstava i izvršioca manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava.
Korisnik sredstava dužan je da radove realizuje do 02.12.2025. godine.
Isplata bespovratnih sredstava
Sredstva u vrednosti 100% dodeljenog iznosa biće isplaćena lokalnim samoupravama nakon zaključenja ugovora nakon dostavljanja menice iz člana 15. ovog pravilnika, a u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.
Sekretarijat zadržava pravo da kontroliše utrošak sredstava uvidom u izvršenje radova i dokumentaciju putem ovlašćenih predstavnika Sekretarijata i predstavnika budžetske inspekcije.
Ukoliko je vrednost radova ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava.
U slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili da se ne iskoriste u predviđenom roku, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava.
Pravdanje ugovorenih sredstava
Dodeljena sredstva se pravdaju dokumentacijom i radovima koji potiču nakon datuma zaključenja ugovora između Sekretarijata i Korisnika sredstava.
Pravdanje ugovorenih sredstava čini:
1. Dokumentacija koja se odnosi na postupak javne nabavke (Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke, javni poziv sa portala UJN, odluka o dodeli ugovora, primerak ugovora sa izvršiocem uklanjanja divljih deponija (u daljem tekstu: Izvršilac) sa dokazom o objavi obaveštenja o zaključenom ugovoru, odnosno, ukoliko nije dužan po Zakonu o javnim nabavkama da sprovodi postupak javne nabavke da podnese osnov po kom je oslobođen uz dokumentaciju kojom to dokazuje)
2. Kopija dozvole za transport otpada koja glasi na ime Izvršioca posla,
3. Kopiju ugovora o odlaganju otpada između Izvršioca i Operatera koji upravlja deponijom (u daljem tekstu: Operater) na koju se otpad odlaže (ovaj ugovor se ne dostavlja ukoliko je za Izvršioca izabran Operater),
4. Kopiju važećeg cenovnika Operatera. Cenovnik treba da je važeći na dan zaključenja ugovora između Korisnika sredstava i Izvršioca (dostavlja se ukoliko Izvršilac situacijom Korisniku sredstava obračunava troškove odlaganje otpada),
5. Kopiju ugovora sa nadzornim organom ili rešenje o imenovanju lica, inženjera zaštite životne sredine, koji je zaposlen kod Korisnika sredstava,
6. Kopiju licence nadzornog organa izdate od strane Inženjerske komore Srbije, dostavlja se ukoliko se zaključuje ugovor sa nadzornim organom,
7. Kopiju okončane situacije sa obračunom izvršenih radova. Okončana situacija i obračun izvršenih radova treba da budu overeni od strane Izvršioca i nadzornog organa, odnosno imenovanog lica. Elementi situacija treba da budu katastarska opština i broj katastarske parcele sa koje je uklonjen otpad, katastarska opština i broj katastarske parcele na koju je otpad odložen, jedinične cene za primarnu separaciju ili drugi tretman otpada, utovar, transport, odlaganje otpada, planiranje terena, postavljanje tabli za obaveštavanje, količina utovarenog, transportovanog i odloženog otpada, ukupna vrednost izvršenog posla
8. Potvrda o primljenoj količini otpada u "tonama" odnosno "M3" na deponiju izdata od strane Operatera
9. Kopije izvoda promene stanja na računu Korisnika sredstava za izvršeno plaćanje prema Izvršiocu,
10. Ostala dokumentacija od značaja za pravdanje sredstava, koja sa dostavlja na zahtev Davaoca sredstava.
Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće nadležna budžetska inspekcija, a Korisnik sredstava je dužan da službi nadležne budžetske inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.
Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da, pored Budžetske inspekcije, vrši uvid u realizaciju predmeta ovog ugovora, a Korisnik sredstava je dužan da omogući predstavniku Pokrajinskog sekretarijata uvid u realizaciju ugovora.
Isto tako, Pokrajinski sekretarijat može da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede zatraži da se izvrši kontrola realizacije predmeta ugovora, a Korisnik sredstava je dužan da službi poljoprivredne inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.
U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ili nenamenskog utroška sredstava ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi da vratiti iznos isplaćenih sredstava, sa zakonskom zateznom kamatom, počevši od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".