PRAVILNIK
O SPROVOĐENJU KONKURSA KOJE RASPISUJE POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA POLJOPRIVREDU, VODOPRIVREDU I ŠUMARSTVO

("Sl. list AP Vojvodine", br. 24/2025)

UVODNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o sprovođenju konkursa koje raspisuje Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo uređuje se način sprovođenja konkursa po pokrajinskim skupštinskim odlukama o programima iz oblasti unapređivanja poljoprivrede, vodoprivrede, lovstva i šumarstva, a za koje se sredstva iz budžeta dodeljuju po konkursima i za čiju je realizaciju zadužen Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, i to: obrazovanje i način rada komisija za sprovođenje konkursa, postupak predlaganja i donošenja pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu i teksta konkursa, postupak bodovanja i dodele sredstava, postupak redovne i vanredne kontrole, postupak raskida ugovora i druga pitanja značajna za sprovođenje konkursa koje raspisuje Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.

Član 2

Skraćenice koje se u ovom pravilniku koriste:

- Pravilnik - Pravilnik o sprovođenju konkursa koje raspisuje Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo;

- APV - Autonomna pokrajina Vojvodina;

- programi Skupštine APV - pokrajinske skupštinske odluke o programima iz oblasti unapređivanja poljoprivrede, vodoprivrede, lovstva i šumarstva, koje donosi Skupština APV;

- Pokrajinski sekretarijat - Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo;

- pokrajinski sekretar - pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo;

- podsekretar - podsekretar u Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo;

- Ministarstvo - Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;

- komisija za sprovođenje konkursa - radno telo koje obrazuje pokrajinski sekretar rešenjem radi sprovođenja konkursa za dodelu sredstava po programima Skupštine APV;

- pravilnik za raspodelu sredstava po konkursu - pravilnik koji se donosi za sprovođenje određenog konkursa za dodelu sredstava iz budžeta APV;

- poljoprivredne stručne službe - poljoprivredne stručne službe i poljoprivredne savetodavne i stručne službe u APV, Istraživačko-razvojni institut Tamiš d.o.o. Pančevo i Enološka stanica d.o.o. Vršac;

- AgroSens APV platforma - digitalna platforma koju je razvio Institut BioSens iz Novog Sada, za potrebe elektronske obrade i monitoringa konkursa koje raspisuje Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo;

- monitoring - terensko praćenje i kontrola poštovanja ugovorenih obaveza putem najavljenih ili nenajavljenih poseta korisniku sredstava;

- savetodavac - lice zaposleno na savetodavnim poslovima u poljoprivrednoj stručnoj službi i poljoprivrednoj savetodavnoj i stručnoj službi s područja APV, u Istraživačko-razvojnom institutu Tamiš d.o.o. Pančevo i u Enološkoj stanici d.o.o. Vršac;

- monitoring posete - terensko praćenje realizacije investicije i ugovorenih obaveza.

Član 3

Pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti utvrdiće kalendar konkursa koje će sprovesti Pokrajinski sekretarijat u tekućoj godini.

Pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti, istovremeno sa utvrđivanjem kalendara konkursa, a najkasnije osam dana pre dana označenog kao dan raspisivanja konkursa, obrazovaće komisiju za sprovođenje konkursa za svaki konkurs posebno.

Komisija za sprovođenje konkursa

Član 4

Komisiju za sprovođenje konkursa za dodelu sredstava, na predlog podsekretara, imenuje pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti.

Komisija za sprovođenje konkursa mora imati najmanje pet članova.

Rešenjem kojim se obrazuje komisija za sprovođenje konkursa određuju se predsednik i zamenik predsednika komisije.

Članovi komisije, koji nisu zaposleni u Pokrajinskom sekretarijatu, imaju pravo na naknadu za rad u komisiji, u visini koju odredi pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti.

Član 5

Zadaci komisije za sprovođenje konkursa jesu sledeći:

- da predloži predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu i tekst konkursa;

- pregleda podnete prijave i dokumentaciju;

- sačini evidenciju o podnetim prijavama;

- sačini zapisnik i predlog odluke o dodeli sredstava;

- prati realizaciju ugovora koji se zaključe s korisnicima sredstava i o tome obaveštava pokrajinskog sekretara;

- razmatra izveštaje o pravdanju dodeljenih sredstava;

- na kraju kalendarske godine, sačini izveštaj o realizaciji konkursa i o svom radu;

- obavlja druge poslove u vezi s dodelom sredstava po osnovu konkursa.

Član 6

Predsednik komisije za sprovođenje konkursa koordinira rad komisije i vodi sednice.

U slučaju odsutnosti i sprečenosti predsednika komisije, radom komisije za sprovođenje konkursa koordinira zamenik predsednika komisije.

Komisija za sprovođenje konkursa odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

Član 7

Rešenjem o obrazovanju komisije za sprovođenje konkursa imenuje se sekretar komisije, diplomirani pravnik zaposlen u sektoru nadležnom za pravne poslove Pokrajinskog sekretarijata.

Sekretar komisije se stara o pripremanju materijala o kojima se raspravlja i odlučuje na sednicama komisije, pomaže predsedniku komisije u organizovanju poslova iz nadležnosti komisije; pomaže predsedniku komisije u utvrđivanju predloga dnevnog reda i pomaže mu u vođenju sednica komisije; stara se o realizaciji i objavljivanju akata u "Službenom listu APV", dnevnom listu "Dnevnik" i sajtu Pokrajinskog sekretarijata; učestvuje u pripremi izveštaja o realizaciji Konkursa i obavlja i druge poslove utvrđene ovim poslovnikom ili po nalogu predsednika komisije.

Sukob interesa

Član 8

Članovi komisije za sprovođenje konkursa dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi s radom i odlučivanjem komisije, odnosno sa sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Član komisije za sprovođenje konkursa ne može preduzimati radnje u svojstvu člana komisije za sprovođenje konkursa pre nego što potpiše izjavu iz prethodnog stava ovog člana.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije za sprovođenje konkursa dužan je da o tome odmah obavesti predsednika komisije za sprovođenje konkursa i da se izuzme iz daljeg rada te komisije.

O rešavanju sukoba interesa, pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti odlučuje u svakom slučaju posebno, a ukoliko utvrdi sukob interesa, imenovaće u komisiju novog člana kao zamenu.

Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (krvni srodnici u pravoj liniji, bez obzira na stepen srodstva, kao i srodnici u pobočnoj liniji, zaključno s drugim stepenom srodstva, kao i fizičko i pravno lice koje se prema drugim osnovama i okolnostima može opravdano smatrati interesno povezanim s članom komisije za sprovođenje konkursa) u odnosu na podnosioca prijave, zaposlenog ili člana organa upravljanja podnosioca prijave, imaju bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Nulta kontrola

Član 9

Odluku o sprovođenju nulte kontrole za učešće na konkursima Pokrajinskog sekretarijata donosi pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti, najkasnije u roku od 15 dana od dana donošenja programa koje usvaja Skupština APV, s tim što za pojedine investicije, zbog vremenskih prilika, odluka o nultoj kontroli može biti doneta i pre donošenja programa.

Nulta kontrola se obavezno sprovodi za sledeće investicije: nabavka protivgradne mreže, nabavka stubova i elemenata potrebnih za podizanje sistema za protivgradnu zaštitu, nabavka stubova za podizanje zasada hmelja, nabavka stubova za podizanje vinograda, nabavka stubova i žica za ograđivanje parcela, nabavka sistema protiv smrzavanja antifrost, nabavka opreme i sistema za navodnjavanje i opreme za poboljšanje vodnog, vazdušnog i toplotnog režima biljaka; nabavka konstrukcija i opreme za biljnu proizvodnju u zaštićenom prostoru, kao i nabavka druge nepokretne opreme i višegodišnjih zasada.

Zahtev za nultu kontrolu objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata. Zainteresovano lice popunjen zahtev dostavlja Pokrajinskom sekretarijatu putem elektronske pošte psp@vojvodina.gov.rs.

Odmah po prijemu zahteva, Pokrajinski sekretarijat - putem AgroSens APV platforme - zahtev dostavlja nadležnoj poljoprivrednoj stručnoj službi.

Poljoprivredna stručna služba dužna je da izvrši nultu kontrolu u roku od sedam dana od dana dostavljanja zahteva, a najkasnije u roku od 15 dana - u slučaju objektivnih okolnosti.

Nultom kontrolom savetodavac utvrđuje stanje mesta investicije pre podnošenja prijave. O tome sačinjava foto-dokumentaciju i otprema je na AgroSens APV platformu. Ukoliko na mestu investicije zatekne istu ili sličnu investiciju, o tome ostavlja zabeležbu u prozoru "Komentar".

Poljoprivredna stručna služba - putem AgroSens APV platforme - dostavlja izveštaj o izvršenoj nultoj kontroli u roku ne dužem od tri dana od izvršene kontrole.

Prijava

Član 10

Rok za podnošenje prijave određuje se konkursom i ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.

Prijava na konkurs podnosi se na propisanom obrascu ili elektronskim putem (AgroSens APV platforma).

Obrazac prijave na konkurs koja se podnosi na propisanom obrascu u celosti se popunjava isključivo na računaru. Obrazac prijave može da se popunjava i na ćiriličkom i na latiničkom pismu - osim naziva privrednog subjekta - naziv privrednog subjekta mora biti popunjen istim pismom kojim je registrovan u Agenciji za privredne registre.

Prijave koje nisu potpunjene na računaru komisija za sprovođenje konkursa neće razmatrati.

Komisija za sprovođenje konkursa utvrđuje i druge bitne elemente prijave koje je podnosilac u obavezi da popuni, kako bi se po njoj moglo postupati.

Šifra prijave

Član 11

Prilikom unosa prijave u informacioni sistem za obradu prijava Pokrajinskog sekretarijata - AgroSens, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem postupku.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri putem elektronskog sandučeta.

Odredbe o elektronskom opštenju

Član 12

Prijava se predaje neposredno Pokrajinskom sekretarijatu putem pisarnice organa APV, poštom ili elektronskim putem, korišćenjem AgroSens APV platfome, osim ako pravilnikom o sprovođenju konkursa nije predviđeno da se prijava isključivo predaje elektronskim putem, putem AgroSens APV platfome.

Elektronska predaja prijave i elektronsko opštenje između Pokrajinskog sekretarijata i podnosioca prijave putem AgroSens APV platforme uređuje se posebnim tehničkim uputstvom koje se objavljuje na internet stranici https://psp.vojvodina.gov.rs.

Podnosilac prijave koji preda prijavu u štampanom obliku saglasan je s tim da s Pokrajinskim sekretarijatom opšti putem e-sandučeta, odnosno ukoliko ne poseduje e-sanduče - putem elektronske adrese koja se obavezno unosi u obrazac prijave.

Dopuna dokumentacije podnosi se na isti način na koji je prijava podneta: putem AgroSens platforme, poštom ili na pisarnici pokrajinskih organa uprave. Ukoliko podnosilac prijavu nije podneo putem AgroSens platforme, dopunu može dostaviti elektronskim putem na adresu Pokrajinskog sekretarijata psp@vojvodina.gov.rs

Obrada prijave

Član 13

Rešenjem o obrazovanju komisije za sprovođenje konkursa određuju se i lica zaposlena iz sektora Pokrajinskog sekretarijata za oblast konkursa, koja će obavljati administrativne poslove za pomenutu komisiju: pregledanje urednosti prijava, pribavljanje službenih podataka iz službenih evidencija, slanje prijava na dopunu, sačinjavanje pismenog - tabelarnog pregleda svih pristiglih prijava koje ispunjavaju uslove i prijava koje zbog neurednosti treba da se odbace, obrađivanje prijava putem AgroSens APV platforme, izradu modela ugovora, rešenja o odbijanju i odbacivanju, modela rešenja za isplatu i predloga odgovora na žalbu i tužbu, kao i za realizaciju instrukcije za postupanje u procesu realizacije plaćanja po ovom konkursu i arhiviranje dokumentacije.

Postupanje komisije za sprovođenje konkursa

Član 14

Komisija za sprovođenje konkursa dužna je da izradi poslovnik o svom radu, predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu i predlog teksta konkursa.

Za članove komisije obavezno se imenuje zaposleni iz resornog sektora, zaposleni iz sektora za pravne poslove i zaposleni iz sektora za materijalno-finansijske poslove.

Rešenjem o imenovanju komisije imenuje se zaposleni koji je zadužen za: pregled pristiglih prijava i dokumentacije; pribavljanje podataka iz službenih evidencija; slanje prijava na dopunu i obradu prijave putem AgroSens APV platforme; pripremu tabelarnih prikaza prijava radi odlučivanja, kao i u svrhu plaćanja.

Član komisije koji je pravnik ima dužnost da izradi modele rešenja o odbijanju i odbacivanju prijava, priprema model ugovora i pribavlja potrebne saglasnosti, izrađuje model isplatnog rešenja i da priprema rešenja po žalbama. Član komisije koji je zaposlen u sektoru za materijalno-finansijske poslove zadužen je za prethodnu proveru predloga odluke za podobnost plaćanja, kao i za druge dokumentacije neophodne za realizaciju konkursa i isplatu korisnika. Takođe, učestvuje i u izradi pojedinačnih ili grupnih rešenja za plaćanje, prati realizaciju plaćanja i dostavlja članovima komisije izvode Izvoda trezora APV o izvršenom plaćanju.

Rešenjem se takođe mogu dati zaduženja drugim članovima komisije i imenovati lica koja će obavljati administrativno-tehničke poslove za potrebe komisije i neće biti njeni članovi.

Rešenjem o obrazovanju komisije imenuje se izvestilac komisije zadužen za pregled svih pristiglih prijava, prijava koje ispunjavaju uslove s bodovima koje su prijave nakon bodovanja ostvarile i prijava koje se odbiju ili odbacuju s razlozima za odbijanje i odbacivanje, kao i da upozna komisiju o činjenicama i okolnostima bitnim za odlučivanje.

Komisija za sprovođenje konkursa prihvata izveštaj izvestioca i sačinjava zapisnik, s bodovnom listom pristiglih zahteva, kao i predlog odluke, te izrađuje pojedinačna rešenja o odbijanju i odbacivanju prijava i sačinjava ugovore.

Komisija za sprovođenje konkursa predlaže produženje roka trajanja konkursa, razmatra podnete zahteve za produženje roka za pravdanje sredstava i predlaže pokrajinskom sekretaru usvajanje ili odbijanje podnetih zahteva, razmatra osnovanost podnetih žalbi i druga pitanja značajna za realizaciju konkursa.

Po izradi rešenja za isplatu korisnika koji ispunjavaju uslove za isplatu, komisija priprema i elektronski potpisuje akt o odobravanju, u kom se navode brojevi rešenja za plaćanje korisnika koji su ispunili uslove iz ugovora.

Na kraju kalendarske godine, sačinjava izveštaj o sprovođenju konkursa, koji obavezno sadrži sledeće elemente:

- broj podnetih prijava;

- pregled prihvaćenih prijava, s prikazom broja prijave, bodovne liste, kao i sa iznosom vrednosti prihvatljivih investicija i iznosom sredstava za koji su podnosioci aplicirali;

- pregled korisnika kojima su odobrena sredstva, s prikazom broja prijave i sa iznosom pojedinačno odobrenih sredstava;

- pregled korisnika kojima su isplaćena sredstva, s prikazom iznosa pojedinačno isplaćenih sredstava;

- pregled korisnika koji su odustali od prijave nakon donošenja odluke, a pre potpisivanja ugovora, uz prikaz odobrenih sredstava;

- pregled prijava korisnika s kojima je Pokrajinski sekretarijat raskinuo ugovore nakon potpisivanja ugovora, a pre isplate sredstava, s prikazom odobrenih sredstava;

- pregled prijava korisnika s kojima je Pokrajinski sekretarijat raskinuo ugovore nakon potpisivanja ugovora i isplate sredstava zbog utvrđenih nepravilnosti u monitoringu, s prikazom odobrenih sredstava.

Akti koje donosi komisija za sprovođenje konkursa

Član 15

U svom radu, komisija za sprovođenje konkursa donosi poslovnik o radu i zaključke.

Zaključcima se utvrđuju predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu, predlog konkursa i predlog odluke o dodeli sredstava.

Zaključkom se odlučuje i o proceduralnim pitanjima bitnim za rad ove komisije.

Otpravak zaključka se ne izrađuje, već je sastavni deo zapisnika.

Poslovnik o radu komisije za sprovođenje konkursa

Član 16

Poslovnikom o radu komisije za sprovođenje konkursa utvrđuju se način pripremanja, sazivanja i održavanja sednica, tok sednice, odlučivanje i druga pitanja značajna za rad te komisije.

Predsednik komisije će nastojati da komisiju za sprovođenje konkursa saziva elektronskim putem, te da od momenta potpisivanja ugovora, u praćenju pravdanja sredstava, komisija za sprovođenje konkursa radi svakodnevno, bez prekida u radu.

Poslovnik o radu donosi se na prvoj sednici komisije za sprovođenje konkursa.

Predsednik komisije dužan je da prvu sednicu komisije za sprovođenje konkursa sazove u roku od tri dana od dana prijema rešenja o obrazovanju te komisije.

Pravilnik za raspodelu sredstava po konkursu

Član 17

Komisija za sprovođenje konkursa zaključkom utvrđuje predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu za koji je obrazovana rešenjem.

Komisija za sprovođenje konkursa dužna je da sačini predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu u roku od sedam dana od prijema rešenja o obrazovanju i da predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu dostavi pokrajinskom sekretaru.

Pravilnik za raspodelu sredstava po konkursu donosi pokrajinski sekretar odnosno lice koje on odredi, na osnovu predloga komisije za sprovođenje konkursa.

Pravilnik za raspodelu sredstava po konkursu sadrži sledeće podatke: cilj konkursa, izvore finansiranja konkursa, namenu bespovratnih sredstava, korisnike podsticaja, uslove za podnošenje prijave i obaveznu dokumentaciju koja se dostavlja uz prijavu, postupak dodeljivanja bespovratnih sredstava, postupanje s nepotpunim prijavama, kriterijume za dodelu sredstava, pravo na žalbu i postupanje sa žalbama, zaključivanje ugovora s korisnicima bespovratnih sredstava, obaveze korisnika sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju konkursa.

Pokrajinski sekretar ima pravo da komisiji za sprovođenje konkursa vrati predlog pravilnika za raspodelu sredstava po konkursu ako utvrdi da nije u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i programom Skupštine APV.

Pravilnik za raspodelu sredstava po konkursu objavljuje se u "Službenom listu APV" i na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata.

Konkurs

Član 18

Komisija za sprovođenje konkursa zaključkom utvrđuje predlog teksta konkursa za koji je obrazovana rešenjem.

Komisija za sprovođenje konkursa dužna je da - u roku od sedam dana od formiranja komisije - sačini predlog teksta konkursa, te da ga dostavi pokrajinskom sekretaru radi donošenja konačnog teksta konkursa.

Konkursom se definišu: cilj i predmet konkursa, visina i namena sredstava, korisnici sredstava, vremenski okvir konkursa, obavezna dokumentacija koja se dostavlja, način dostavljanja prijava, kontakt za dodatne informacije i druga pitanja značajna za realizaciju konkursa, zavisno od konkretne mere za dodelu sredstava.

Konkurs raspisuje pokrajinski sekretar po predlogu teksta konkursa, koji je utvrdila komisija za sprovođenje konkursa.

Pokrajinski sekretar ima pravo da vrati predlog konkursa ako utvrdi da nije u skladu sa zakonom, programom Skupštine APV i Pravilnikom za raspodelu sredstava po konkursu.

Konkurs se objavljuje u "Službenom listu APV" i na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata. Istovremeno, obaveštenje o raspisanom konkursu objavljuje se u jednom dnevnom listu s kojim Pokrajinski sekretarijat ima zaključen ugovor o objavljivanju oglasa.

Zapisnik, predlog odluke i odluka

Član 19

Komisija za sprovođenje konkursa razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s bodovnom listom.

Komisija za sprovođenje konkursa utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanim u konkursu i pravilniku za raspodelu sredstava po konkursu, te formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih konkursom.

U zapisnik se unosi sledeće:

- prikaz podnetih prijava;

- prihvatljive prijave, s prikazom traženih sredstava i bodova;

- prihvatljive prijave korisnika s kojima će biti zaključeni ugovori, s prikazom sledećih podataka: bodova, odobrenih sredstava, iznosa prihvatljive investicije, nominalnog i procentualnog odobrenog iznosa, nominalnog i procentualnog sopstvenog učešća podnosioca prijave i namene sredstava;

- prihvatljive prijave za koje nema dovoljno sredstava, s prikazom sledećih podataka: bodova, iznosa prihvatljive investicije, predmeta investicije i drugih podataka neophodnih za sastavljanje izveštaja (npr. prihvatljiv iznos traženih sredstava i iznos sopstvenog učešća);

- neuredne prijave koje se odbacuju i razlozi odbacivanja;

- prijave koje se odbijaju jer ne ispunjavaju uslove propisane pravilnikom za raspodelu sredstava po konkursu i razlozi odbijanja.

Istovremeno sa zapisnikom, komisija za sprovođenje konkursa donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.

Član 20

Dispozitivom odluke o dodeli sredstava, utvrđuju se podnosioci prijava s bodovima i pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocima prijava kojima su odobrena sredstva po opadajućem redosledu u odnosu na broj bodova, prijave koje su prihvatljive, ali za koje nema dovoljno sredstava - po opadajućem redosledu u odnosu na broj bodova, prijave koje su odbijene i prijave koje su odbačene.

Obrazloženje odluke mora da sadrži sledeće:

- prikaz podnetih prijava;

- prihvatljive prijave, s prikazom traženih sredstava i bodova;

- prihvatljive prijave korisnika s kojima će biti zaključeni ugovori, s prikazom sledećih podataka: bodova, odobrenih sredstava, iznosa prihvatljive investicije, nominalnog i procentualnog odobrenog iznosa, nominalnog i procentualnog sopstvenog učešća podnosioca prijave i namene sredstava;

- prihvatljive prijave za koje nema dovoljno sredstava, s prikazom sledećih podataka: bodova, iznosa prihvatljive investicije, predmeta investicije i drugih podataka neophodnih za sastavljanje izveštaja (npr. prihvatljiv iznos traženih sredstava i iznos sopstvenog učešća);

- prijave koje se odbacuju, sa obrazloženjem razloga odbacivanja;

- prijave koje se odbiju jer ne ispunjavaju uslove propisane pravilnikom za raspodelu sredstava po konkursu, sa obrazloženjem razloga odbijanja.

Član 21

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, na osnovu predloga komisije za sprovođenje konkursa.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata objavljuje se Odluka sa šiframa podnosilaca prijava bez ličnih podataka podnosioca prijava zbog zaštite podataka o ličnosti.

Dobavljač i predračun

Član 22

Dobavljač jeste lice koje ima svojstvo trgovca - u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina, te koje podnosiocu zahteva izdaje predračun odnosno račun za nabavku predmeta investicije.

Prema odredbama Zakona o trgovini ("Službeni glasnik RS", broj 52/2019), trgovinom se bave trgovac i pružalac usluga, odnosno trgovinu mogu da obavljaju pravna lica i preduzetnici, ali i poljoprivrednici registrovani u skladu s propisima kojima se uređuje poljoprivreda, lica koja prodaju ulovljenu divljač, ribu, gljive, divlju floru i faunu, te ostale šumske plodove, u skladu s posebnim propisima o lovu, ribljem fondu, veterini, te o zaštiti prirode i šuma, kao i fizička lica koja u vidu zanimanja obavljaju delatnost slobodne profesije, uređenu posebnim propisima.

Povezana lica jesu nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji, zaključno s trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica.

Predračun jeste profaktura, predugovor odnosno druga vrsta ponude koja sadrži sledeće podatke: naziv i sedište dobavljača; datum izdavanja; naziv proizvođača, godinu proizvodnje i tip, odnosno model mašine ili mehanizacije; ukupnu cenu; podatke o porezu na dodatu vrednost; način i rok isporuke, kao i druge podatke u vezi s nabavkom predmeta investicije.

Referentne cene

Član 23

Referentna cena jeste cena koja bi bila plaćena u redovnoj transakciji između učesnika na tržištu na datum odmeravanja, a do koje se dolazi poređenjem (odmeravanjem) prometa sa identičnim ili sličnim prometima za koje su dostupne informacije o ostvarenim transakcijama.

Član 24

Komisija za sprovođenje konkursa utvrđuje referentnu cenu za svaku pojedinačnu vrstu robe, koja se nalazi na listi prihvatljivih investiciju po konkursima sekretarijata.

Pojedinačna vrsta robe koja je uporediva po svojim tehničko-tehnološkim karakteristikama predstavlja stavku investicije za koju se utvrđuje posebna referentna cena.

Za mašine, mehanizaciju i opremu, stavke investicije određuju se s obzirom na pojedine vrste mašine, mehanizacije i opreme, koje su uporedive po tehničkim specifikacijama i to primarno imajući u vidu sledeće kriterijume: izlaznu snagu motora mašine; potrebnu snagu koju priključna mehanizacija zahteva za normalan rad, izraženu u kilovatima (kW); potrošnju energije; radni kapacitet mehanizacije, izražen u odgovarajućoj jedinici mere (npr. tona, kilogram, kubni metar, metar, litar); broj redova; podatke o tome da li je priključna mašina nošena ili vučena.

Za određivanje stavke investicije mogu se uzeti u obzir i parametri koji značajno utiču na formiranje referentne cene (npr. različiti paketi opreme), te drugi dodaci koji utiču na funkcionalnost, kao i na cenu mehanizacije odnosno opreme.

Stavke investicija za sisteme za navodnjavanje, sisteme za zaštitu od grada, kao i za plastenike, po pravilu se utvrđuju po jedinici površine, a ako to nije moguće usled nepostojanja dovoljno relevantnih podataka za utvrđivanje referentne cene u skladu sa ovim pravilnikom, referentna cena se utvrđuje za pojedine elemente ovih sistema.

Član 25

Referentne cene utvrđuju se prikupljanjem najmanje tri prihvatljive cene stavke investicije, iz predračuna dostavljenih Pokrajinskom sekretarijatu prilikom podnošenja prijava na ostvarivanje prava na podsticaje ili putem istraživanja tržišta, odnosno prikupljanjem javno dostupnih podataka o cenama stavke investicije u okviru važećih kataloga i cenovnika, objavljenih na zvaničnim internet stranicama dobavljača odnosno na privrednim ili sajamskim manifestacijama, kao i neposrednim zahtevom za dostavljanje podataka o cenama stavke investicije od dobavljača.

Cene iz stava 1. ovog člana prihvatljive su ako su nezavisne, odnosno ako su predračune izdali dobavljači koji s kupcima i međusobno ne predstavljaju povezana lica i ako je komisija za sprovođenje konkursa u postupku utvrdila da predmetni predračuni ispunjavaju propisane uslove za ostvarivanje prava na podsticaje.

Član 26

Posle prikupljanja prihvatljivih cena za stavku investicije, komisija za sprovođenje konkursa utvrđuje prosečan iznos cena stavke investicije, izračunavanjem aritmetičke sredine svih prikupljenih prihvatljivih cena, izraženih u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost i drugih troškova koji nisu prihvatljivi za finansiranje, u skladu s pravilnikom za raspodelu sredstava po konkursu i s konkursom.

Razlozi za odbacivanje i odbijanje prijava

Član 27

Komisija za sprovođenje konkursa odbaciće prijavu u sledećim slučajevima:

- ako podnosilac prijave nema pravo ili pravni interes na podsticaje;

- prijava nije podneta u roku;

- prijavu je podnelo neovlašćeno lice

- dopuna dokumentacije nije podneta u roku ostavljenom za dopunu dokumentacije;

- prijava je neuredna;

- prijava nije podneta na način kako propisuju pravilnik i konkurs;

- ukoliko podnosilac prijave dostavi netačne podatke koji utiču na ostvarivanje prava.

Član 28

Komisija za sprovođenje konkursa odbiće prijavu u sledećim slučajevima:

- ako su utrošena sredstva opredeljena konkursom;

- podnosilac prijave ne ispunjava uslove za učešće na konkursu, propisane pravilnikom o dodeli sredstava;

- podnosiocu prijave su već dodeljivana sredstva za istu namenu i lokaciju;

- katastarska parcela koja je predmet investicije u vlasništvu je više podnosilaca prijave, u e-agraru je unet idealni deo, a nije zabeležena interna preparcelacija;

- katastarska parcela koja je predmet investicije nije obradiva po svojoj kulturi upisanoj u katastru;

- cena investicije znatno je iznad utvrđene referentne cene;

- investicija je neodrživa u odnosu na broj životinja;

- investicija je neodrživa u odnosu na površinu poljoprivrednog zemljišta prijavljenu u setvenoj strukturi;

- podnosilac prijave i dobavljač imaju isto prebivalište odnosno sedište;

- ukoliko je komisija za sprovođenje konkursa ocenila da je investicija rizična jer dobavljač nije u sistemu PDV-a, a pretežna delatnost dobavljača nije proizvodnja ili prodaja predmetne investicije;

- ako je komisija za sprovođenje konkursa ocenila da je investicija rizična jer dobavljač na već realizovanim konkursima nije ispoštovao obavezu isporuke.

Pojedinačna rešenja

Član 29

Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo pokrajinski sekretar, komisija za sprovođenje konkursa sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.

Način opštenja

Član 30

U toku trajanja postupka, komisija za sprovođenje konkursa opšti sa strankama putem e-sandučeta ili - ako podnosilac prijave ne poseduje e-sanduče - komunicira putem elektronske adrese unete u obrazac prijave.

Pravo žalbe

Član 31

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Ukoliko zakonom žalba nije isključena, žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.

Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava

Član 32

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar odnosno lice koje on ovlasti u ime Pokrajinskog sekretarijata - zaključuje s korisnikom ugovor o dodeli sredstava, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti, a naročito sledeće: predmet ugovora, rok u kojem se aktivnost odobrena na konkursu realizuje, iznos sredstava, prenos sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava, praćenje realizacije investicije ili aktivnosti, povraćaj neutrošenog dela sredstava.

Aneksiranje ugovora

Član 33

Izuzetno, u slučaju opravdanih okolnosti, na pismeni zahtev korisnika sredstava, predsednik komisije za sprovođenje konkursa može predložiti pokrajinskom sekretaru da zaključeni ugovor izmeni aneksom ugovora, u pogledu izmene rokova, dinamike aktivnosti, smanjenja odobrenog iznosa i drugih pitanja značajnih za uspešnu realizaciju investicije.

Odustajanje od prijave i ugovora

Član 34

Korisnik sredstava do donošenja odluke može da odustane od podnete prijave bez ikakvih posledica.

Ukoliko korisnik prijave odustane od potpisanog ugovora pre prenosa sredstava, ugovor će se raskinuti.

U slučaju da korisnik sredstava odustane od prijave nakon donošenja odluke, a pre potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, na narednim konkursima Pokrajinskog sekretarijata na kojima učestvuje, sledećih 12 meseci, računaće mu se pet negativnih bodova.

Ukoliko korisnik sredstava odustane od potpisanog ugovora o dodeli bespovratnih sredstava i realizacije investicije, na narednim konkursima Pokrajinskog sekretarijata na kojima učestvuje, sledeća 24 meseca, računaće mu se deset negativnih bodova.

Izmene odluka

Član 35

Komisija za sprovođenje konkursa će predložiti izmenu i dopunu odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, odnosno ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine.

Odluka o izmeni ili dopuni odluke objavljuje se na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.

Komisija za sprovođenje konkursa u obavezi je da - nakon realizacije svih potpisanih ugovora, a po osnovu teksta osnovne odluke o raspodeli sredstava i svih izmena i dopuna te odluke donetih tokom budžetske godine - izradi prečišćeni tekst odluke o raspodeli sredstava, koji se ne objavljuje na sajtu.

Korišćenje sredstava odobrenih po konkursu

Član 36

Sredstva koja se odobre na konkursu namenska su i moraju da se koriste u skladu sa ugovorom iz člana 32. ovog pravilnika.

Korisnik bespovratnih sredstava dužan je da:

1. predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, koristi u skladu s predviđenom namenom najmanje pet godina od dana isplate podsticaja osim u slučajevima kada je investicija potrošno sredstvo koje ima ograničen rok eksploatacije;

2. predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, ne otuđi i/ili daje drugom licu na upotrebu najmanje pet godina od dana isplate podsticaja, osim u slučajevima kada je investicija potrošno sredstvo koje ima ograničen rok eksploatacije;

3. minimum pet godina od dana isplate podsticaja bavi se proizvodnjom za koju su odobrena podsticajna sredstva;

4. ukoliko je vršena nabavka priplodnih grla i pčelinjih društava, u Registru poljoprivrednih gazdinstava, koji izdaje Uprava za trezor, najmanje pet godina od dana isplate podsticaja, ima upisano najmanje onaj broj grla i pčelinjih društava za koji je ostvaren podsticaj;

5. ukoliko su uginule životinje, o tome obavesti Davaoca sredstava u roku ne dužem od mesec dana od dana uginuća;

6. svu dokumentaciju koja je u vezi sa investicijom čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;

7. obavesti Pokrajinski sekretarijat o svim činjenicama, promenama i okolnostima bitnim za realizaciju Ugovora.

Isplata sredstava

Član 37

Sredstva se isplaćuju nakon što se izvrši kancelarijska kontrola primljenog izveštaja o namenskom utrošku sredstava i terenska kontrola predmetne investicije, osim ako nije drugačije definisano pravilnikom.

Sredstva namenjena lokalnim samoupravama i pravnim licima čiji je osnivač Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina i jedinice lokalne samouprave isplaćuju se avansno, ako pravilnikom nije drugačije definisano.

U slučaju avansne isplate, moraju se ugovoriti sredstva obezbeđenja za povraćaj avansa.

Isplata se obavlja na osnovu isplatnog rešenja koje priprema član komisije iz reda zaposlenih, a članovi komisije elektronski potpisuju akt o odobravanju, u kom se navode brojevi isplatnih rešenja i kojim se potvrđuje da su ispunjeni uslovi za isplatu.

Član 38

Pokrajinski sekretarijat prati realizaciju investicije za koju su odobrena sredstva u rokovima određenim ovim pravilnikom.

Praćenje investicije obuhvata:

- dostavu dokumentacije definisane pravilnikom za raspodelu sredstava po konkursu, konkursom i ugovorom;

- obavezu korisnika sredstava da Pokrajinskom sekretarijatu omogući uvid u relevantnu dokumentaciju ili druge dokaze o aktivnostima korisnika sredstava u vezi sa odobrenom investicijom;

- terensko praćenje realizacije investicije i ugovorenih obaveza.

Član 39

Terensko praćenje realizacije investicije i ugovorenih obaveza Pokrajinski sekretarijat može obavljati putem komisije ili može poveriti poljoprivrednoj stručnoj savetodavnoj službi.

Monitoring posete mogu biti redovne i vanredne, najavljene i nenajavljene.

Korisnik sredstava dužan je da obezbedi uslove za nesmetanu monitoring posetu, jer će se - u suprotnom - smatrati da nije ispoštovao odredbe ugovora i pokrenuće se postupak raskida ugovora ili naplate nenamenskog utroška sredstava.

Nakon izvršene monitoring posete, sačinjava se zapisnik.

Obavezne monitoring posete poljoprivredne stručne savetodavne službe Pokrajinski sekretarijat ugovara s poljoprivrednim stručnim službama ugovorima o realizaciji osnovnog programa poljoprivrednih stručnih službi.

Redovan monitoring

Član 40

Redovan monitoring ("završna kontrola") započinje se izdavanjem naloga Pokrajinskog sekretarijata izvršiocu, putem AgroSens APV platforme.

Izvršilac unosi broj parcele, podatke o korisniku i podatke o investiciji, na primer, mesto investicije, opis investicije, godinu proizvodnje, serijski broj i druge značajne podatke o investiciji, kao što su količina ili površina i slično, shodno elementima računa i specifikacije (izvršilac može da otpremi račun i specifikaciju).

Po prijemu naloga, savetodavac je dužan da se telefonskim pozivom informiše kod korisnika o tome da li je predmetna investicija postavljena i stavljena u funkciju ili nije. Ukoliko predmetna investicija nije postavljena i stavljena u funkciju, može da ostavi korisniku dodatni rok od pet dana da je postavi, a ukoliko korisnik obavesti savetodavca o tome da ni u dodatnom roku neće postaviti, niti staviti u funkciju predmetnu investiciju, savetodavac će o tome obavestiti Pokrajinski sekretarijat.

Savetodavac je dužan da, u roku ne dužem od 15 dana, obiđe korisnika i da sačini izveštaj s jasnom foto-dokumentacijom na navedenom mestu investicije o predmetu investicije, na kojoj će se jasno videti investicija. Posebno je potrebno da se jasno vidi serijski broj (ukoliko postoji), boja mašine, količina (npr. sve pojilice, svi plastenici, ID svake životinje).

Ukoliko investicija obuhvata više parcela, potrebno je fotografisati investiciju na svakoj parceli. Kada su predmeti investicije plastenik ili protivgradne mreže, podizanje višegodišnjih zasada ili ograđivanje odnosno sistemi navodnjavanja u tipu rendžer, centar pivot, korner pivot i linear, parcela koja je predmet investicije fotografiše se sa sve četiri međne tačke parcele. Foto-dokumentacija, od najmanje pet (5) fotografija, otprema se na AgroSens APV platformu.

Savetodavac popunjava formu zapisnika koja se nalazi na AgroSens platformi, unosi sve činjenice uočene prilikom kontrole i takav zapisnik elektronski potpisuju savetodavac i direktor savetodavne stručne službe i prilažu na AgroSens platformu.

Po pravilu, redovni monitoring vrši se u toku kalendarske godine za koju je raspisan konkurs, a pre isplate sredstva.

Izuzetno, ukoliko redovni monitoring nije moguće izvršiti do 15. decembra, a iz dostavljene dokumentacije nesumnjivo proizlazi da je investicija izvršena, sredstva mogu biti isplaćena bez izvršenog redovnog moritoringa, u kom slučaju redovna kontrola će se izvršiti najkasnije do 1.3. naredne godine.

Vanredni monitoring

Član 41

Za pokretanje vanrednog monitoringa, nadležan je resorni sektor Pokrajinskog sekretarijata.

Pomoćnik pokrajinskog sekretara u sektoru može tokom perioda realizacije da predloži pokrajinskom sekretaru obim vanredne kontrole.

Vanredni monitoring će se obavezno raditi ukoliko postoje indicije da je korisnik postupio suprotno ugovoru.

Vanredni monitoring može terenskom kontrolom da sprovodi komisija koju će na predlog nadležnog sektora obrazovati pokrajinski sekretar ili nadležni sektor može za to dati nalog poljoprivrednoj stručnoj savetodavnoj službi.

Vanredni monitoring započinje se izdavanjem naloga za vršenje monitoringa kod korisnika kod kojih je u ranijem periodu izvršen redovan monitoring, ali period praćenja investicije nije istekao.

Vanredni monitoring započinje izdavanjem naloga Pokrajinskog sekretarijata, putem AgroSens APV platforme, s tim što nalog može da bude praćen i detaljnijim uputstvom odgovornim licima poljoprivredne savetodavne službe u pogledu bitnih elemenata monitoringa. Ukoliko Pokrajinski sekretarijat ne da specifično uputstvo u pogledu vanrednog monitoringa, savetodavac je dužan da sastavi foto-dokumentaciju i da sačini komentar na način opisan u slučaju redovnog monitoringa.

Raskid ugovora i povraćaj sredstava

Član 42

Pokrajinski sekretarijat će raskinuti ugovor u sledećim slučajevima:

- ukoliko korisnik ne dostavi zahtev za isplatu sredstava i ukoliko korisnik sredstava ne izvrši realizaciju investicije shodno prijavi;

- ukoliko davalac sredstava utvrdi da dodeljena sredstva nisu namenski utrošena;

- ukoliko u toku trajanja perioda praćenja investicije korisnik sredstava postupi protivno članu 36. stav 2. ovog pravilnika;

- ukoliko korisnik sredstava onemogući završnu kontrolu ili vanredni monitoring;

- ukoliko se utvrdi da je korisnik sredstava dostavio netačne podatke prilikom podnošenja prijave za ostvarivanje prava na podsticaje ili prilikom podnošenja izveštaja o namenskom utrošku sredstava;

- ukoliko korisnik sredstava na bilo koji drugi način postupa suprotno odredbama ovog pravilnika, Pravilnika o raspodeli sredstva, konkursa i ugovora.

U slučaju raskida ugovora, korisnik sredstava dužan je vratiti celokupan iznos isplaćenih sredstava, sa zakonskom zateznom kamatom, počevši od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Raskid ugovora Pokrajinski sekretarijat vrši jednostranim obaveštenjem o raskidu ugovora.

U slučaju da su sredstva isplaćena, obaveštenje - osim razloga za raskid - sadrži i instrukciju za povrat sredstava.

Ukoliko korisnik sredstava ne vrati celokupan iznos, Pokrajinski sekretarijat će aktivirati sredstva obezbeđenja ili će se naplatiti sudskim putem.

Pokrajinski sekretarijat može podneti prijavu nadležnom ministarstvu za stavljanje u pasivan status registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i podneti zahtev nadležnim organima za pokretanje krivičnog postupka.

Član 43

Na zahtev korisnika sredstava, vansudskim poravnanjem, može se odobriti vraćanje sredstava iz člana 42. stav 2.ovog pravilnika, na najviše 12 mesečnih rata.

Korisniku sredstava koji sredstva vrati bez aktiviranja sredstava obezbeđenja ili bez sudskog postupka sledećih 48 meseci, počev od momenta krajnjeg roka za realizaciju investicije, na konkursima Pokrajinskog sekretarijata na kojima učestvuje računaće se 60 negativnih bodova.

Korisniku sredstava koji je zloupotrebio pravo na podsticaje na konkursima Pokrajinskog sekretarijata, ili ukoliko je Pokrajinski sekretarijat povrat sredstva od Korisnika sredstava ostvario sudskim putem ili aktiviranjem sredstava obezbeđenja, sledećih 60 meseci, počev od momenta krajnjeg roka za realizaciju investicije, na konkursima Pokrajinskog sekretarijata na kojima učestvuje računaće se 100 negativnih bodova.

Izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci

Član 44

Pokrajinski sekretarijat izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.

Pokrajinski sekretarijat će sprovesti analizu uspešnosti, kvaliteta i stepena ostvarenosti ciljeva konkursa za dodelu sredstava, radi analize i ocene efekata na unapređivanje stanja u određenoj oblasti u kojoj se korisnicima dodeljuju finansijska sredstva.

Završne odredbe

Član 45

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o sprovođenju konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo ("Službeni list APV", br. 8/2023, 56/23 i 17/24).