PRAVILNIKO VREDNOVANJU I OCENI PROJEKATA KORISNIKA PODSTICAJNIH SREDSTAVA KOJIM SE OSTVARUJE PODRŠKA PRIVREDI NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 12/2025) |
Pravilnikom o oceni i izboru projekata korisnika podsticajnih sredstava kojim se ostvaruje podrška privredi na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: Pravilnik), u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2024 - 2026. godine, a u cilju stabilizacije privrede i njenog daljeg razvoja, uređuju se bliže način i kriterijumi izbora projekata koji se sufinansiraju iz budžeta Grada Kragujevca, kao i nadzor nad trošenjem sredstava.
Pravilnik se odnosi na izbor projekata koji se realizuju na način i u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja i mera podrške privredi definisane kroz:
1. Meru podrške različitim aktivnostima privrede koje se odnose na redovne mesečne aktivnosti privrednika, promociju lokalne privrede, aktivnosti vezane za unapređivanje konkurentnosti, aktivnosti manjih ulaganja, kao i promotivne aktivnosti privrednika.
2. Meru podrške aktivnostima sprovođenja istraživanja i razvoja;
Projekti se biraju na osnovu raspisanog javnog poziva.
Mere podrške aktivnostima realizuju se kroz finansiranje sredstvima budžeta grada.
Aktom Gradskog veća za određenu budžetsku godinu definišu se raspoloživa sredstva, uslovi i način realizacije mera podrške iz člana 2. ovog Pravilnika, uz poštovanje prioriteta propisanih ovim Pravilnikom.
KRITERIJUMI ZA ODOBRAVANJE PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Projekti kojima se ostvaruju ciljevi definisani programima lokalnog ekonomskog razvoja (u daljem tekstu: projekti) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:
• predlagača projekta;
• sadržine i kvaliteta projekta;
• finansiranja projekta.
Predlagači projekta mogu biti privredni subjekti sa poslovnim sedištem na teritoriji Grada Kragujevca, koji obavljaju uslužne i proizvodne aktivnosti, a koji se u odnosu na svoju veličinu svrstavaju u male (do 50 zaposlenih i ako im je ukupni godišnji promet/bilans manji od 10 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti) i srednje (od 50 do 250 zaposlenih i ako im je ukupni godišnji promet/bilans manji od 43 miliona evra u dinarskoj protivvrednosti).
Svakim konkretnim javnim pozivom određuje se sektor/delatnost koja se njime podržava.
Pravo učešća na javnom pozivu nemaju privredni subjekti:
• kojima je u roku od dve godine pre podnošenja prijave za dodelu sredstava izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, a ukoliko posluje kraće od dve godine, da nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja poslovne delatnosti za ukupan period poslovanja;
• da bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
• da ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
• čiji su vlasnici i odgovorna lica pravosnažno osuđivana i protiv kojih se vodi postupak za krivična dela protiv privrede:
• koji su u postupku povrata državne pomoći u skladu sa Zakonom o kontroli državne pomoći;
• u kojima Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave ima učešće u vlasništvu;
• koji nisu izmirili svoje obaveze prema prethodno podržanim projektima od strane Republike Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave;
• koji nisu izmirili svoje zakonske obaveze prema budžetu Republike Srbije i grada Kragujevca;
• kod kojih je broj zaposlenih smanjen za 10% i više tokom 12 meseci pre podnošenja prijave za dodelu sredstava u odnosu na prosečan broj zaposlenih u navedenom periodu;
Predlog projekta mora da ispunjava sledeće kriterijume:
• da doprinosi stabilizaciji delatnosti;
• da je u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2024 - 2026. godina;
• da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu;
• da se realizuje na teritoriji grada Kragujevca;
• da ima značajan uticaj na poslovanje privrednog subjekta;
• da će se realizovati u tekućoj godini;
• da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije projekta;
Projekti se finansiraju, u celosti ili delimično, u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu nameravani rezultati.
Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju projekta.
Prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi
Prihvatljivi troškovi su troškovi ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu u skladu sa merama Programa lokalnog ekonomskog razvoja. Prihvatljivi troškovi će biti prikazani u javnom pozivu shodno izabranoj meri Programa lokalnog ekonomskog razvoja koja se realizuje. Opravdani troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.
Troškovi iz stava 1. ovog člana mogu biti troškovi kupovine alata i opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju projekta i da su u skladu sa tržišnim cenama.
Neprihvatljive troškove predstavljaju sledeći troškovi:
1. novčane kazne, finansijske kazne i troškovi parničnog postupka;
2. plaćanja u gotovini, naturi i plaćanja putem robne razmene;
3. troškovi sopstvenog rada;
4. bankovni troškovi, troškovi jamstava i sličnih naknada;
5. troškovi nastali van perioda propisanog javnim pozivom;
6. troškovi vezani uz ugovore o zakupu, režijski troškovi, troškovi održavanja poslovnih prostorija, amortizacije objekata;
7. troškovi obnavljanja sertifikata;
8. troškovi revizije;
9. potrošni materijal;
10. troškovi reprezentacija;
11. troškovi ulaganja u osnivački kapital; troškovi za koje se u izbornom postupku utvrdi da su neprihvatljivi a nisu navedeni ovim javnim pozivom.
Sredstva koja predlagač projekta ulaže u aktivnosti na realizaciji projekta moraju biti posebno navedena.
Prihvatljivi troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi.
PREDLOG PROJEKTA I DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI UZ PREDLOG
Predlog projekta i dokumentacija koja se podnosi prilikom prijave na javni poziv podnosi se na posebnom prijavnom obrascu koji je sastavni deo obavezne dokumentacije, a koji se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada Kragujevca.
Pod potpunom prijavom podrazumeva se:
• Prijavni obrazac (Aplikacioni formular),
• Izjava overena kod javnog beležnika:
• Da su svi dati navodi u prijavnom obrascu i pratećoj dokumentaciji istiniti, potpuni i odgovaraju stvarnom stanju,
• Da daje saglasnost za prikupljanje, obradu i korišćenje podataka i objavljivanja u svrhu za koju su prikupljeni.
• Da u tekućoj fiskalnoj godini i u prethodne dve godine privredni subjekt sa povezanim licima nije primio državnu pomoć, čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23 miliona dinara,
• Da privredni subjekt nije u teškoćama prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama iz Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe, 99/2021 - dr. uredbe, 20/2023 - dr. uredbe, 43/2023 - dr. uredbe, 48/2023 - dr. uredbe i 17/2025 - dr. uredba),
• Da privrednom subjektu nije izrečena ni trajna, ni privremena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti u poslednje dve godine, i
• Da vlasnici/osnivači i zakonski zastupnici nisu pravnosnažno osuđivani za krivična dela protiv privrede, krivična dela protiv životne sredine, krivično delo primanja ili davanja mita, krivična dela protiv prava po osnovu rada, krivičnih dela kao članovi organizovane kriminalne grupe, krivično delo prevare i druga krivična dela koja se gone po službenoj dužnosti, kao i da se protiv njih ne vodi istraga niti krivični postupak.
• Poslovni plan (biznis plan) koji sadrži opis projekta za koji se podnosi zahtev za dodelu sredstava, uticaj dodele sredstava na ostvarivost projekta, njegov obim, brzinu realizacije i sl. Obrazac poslovnog plana/biznis plana je sastavni deo prijave,
• Izvod o registraciji privrednog subjekta (Agencija za privredne registre) prema kojoj će se utvrditi da je podnosilac osnovan u prethodnih godinu dana;
• Dokaz o povezanosti predlagača projekta sa drugim privrednim subjektom ili grupom pravnih lica u kojoj su neki članovi veliki privredni subjekti,
• Potvrda Poreske uprave o regulisanim obavezama po osnovu javnih prihoda.
• Potvrda o izmirenim obavezama (ili o redovnom izmirivanju obaveza po zaključenom reprogramu) koju izdaje gradska uprava nadležna za lokalnu poresku administraciju.
• Izvod iz pojedinačne poreske prijave o obračunatim porezima i doprinosima (PPP-PD- obrazac) overen od strane ovlašćenog lica predlagača projekta kojim se potvrđuje broj zaposlenih lica.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni uslovi/kriterijumi:
• da je predlog projekta dostavljen blagovremeno, odnosno u roku propisanom Javnim pozivom;
• da je predlog projekta podnet na propisanom obrascu, jezikom i pismom u službenoj upotrebi;
• da je uz predlog projekta dostavljena sva neophodna dokumentacija, odnosno prilozi koji su taksativno navedeni u javnom pozivu;
• propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o predlagaču projekta i predloženom projektu (naziv predlagača i naziv projekta, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast delovanja) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača;
• da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke;
Uz popunjen prijavni obrazac, podnosi se: dokumentacija utvrđena ovim Pravilnikom, odnosno druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim Pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje mera podrške privredi na teritoriji grada Kragujevca, kao i overena izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa.
Prijavni obrazac i dokumentacija koja se dostavlja moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni i u elektronskoj formi (fleš).
Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i fleš memorija (fleš), za svaki predloženi projekat, mora biti dostavljena u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu.
Ovlašćeni predlagač, predlog programa dostavlja Gradskom veću (pisarnica), preko nadležne gradske uprave, neposredno ili putem pošte.
Prednja strana koverte sa predlogom projekta obavezno sadrži sledeće podatke:
• naznaku da se radi o projektu kojim se konkuriše na javni poziv u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2024 - 2026. godina,
• adresa primaoca (Gradska uprava za razvoj i investicije, Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj i privredu - za Gradsko veće, Trg vojvode Radomira Putnika, broj 6/2 Kragujevac).
Na poleđini koverte pišu se:
• naziv predlagača projekta;
• adresa predlagača projekta;
Nadležna gradska uprava, po prijemu projekta isti zavodi i obaveštava Komisiju iz člana 13. ovog Pravilnika, pisanim putem o programima koji su pristigli i da će pristupiti formalnoj proveri pristiglih predloga u prvoj fazi postupka u skladu sa podpoglavljem 4.3.1. Administrativna (formalna) provera, član 15. ovog Pravilnika.
Prijavni obrazac preuzima se sa zvanične internet stranice grada Kragujevca www.kragujevac.ls.gov.rs i objavljuje se istovremeno sa Javnim pozivom za podnošenje predloga projekata u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2024 - 2026. godina.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROJEKATA I DODELE SREDSTAVA
Grad Kragujevac u određenoj budžetskoj godini, odobrava i finansira/sufinansira projekte privrednih subjekata na osnovu upućenog javnog poziva.
Javni poziv za podnošenje predloga projekata, objavljuje Gradsko veće.
Javni poziv se objavljuje na zvaničnoj internet strani Grada, kao i u najmanje jednom dnevnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji grada Kragujevca.
Rok za podnošenje zahteva na javni poziv iz stava 1. ovog člana ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja u dnevnom štampanom mediju koji izlazi na teritoriji grada Kragujevca.
Predlozi projekata dostavljaju se u roku utvrđenom Javnim pozivom, u toku određene budžetske godine.
U Javnom pozivu navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi projekti, a posebno:
• predmet javnog poziva;
• visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva;
• krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva;
• rok do koga moraju biti podneti predlozi projekata;
• datum obaveštavanja o odobrenim projektima;
• mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva, i
• drugi elementi koji se odnose na sprovođenje javnog poziva.
Broj projekata koji se mogu podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni u javnom pozivu određen na je sledeći način:
1. dozvoljava se dostava samo jednog predloga projekta u okviru jedne mere definisane javnim pozivom;
2. dozvoljava se podnošenje maksimalno dva predloga projekta od strane jednog predlagača;
4.2. Komisija za izbor projekata
Za izbor projekata koji će se finansirati u toku budžetske godine u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2024 - 2026. godina, Gradsko veće obrazuje Komisiju.
Komisija ima pet članova i to: predsednika i četiri člana, Kandidat za predsednika Komisije određuje se iz reda nosioca funkcija u organima Grada, koji su zaduženi, odnosno u čijoj nadležnosti je oblast privrede.
Komisija na osnovu Zakona i ovog Pravilnika, vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga projekata.
Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se sastav Komisije, zadaci Komisije, lice/organizaciona jedinica za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Komisije, način i postupak rada Komisije, kao i druga pitanja značajna za rad i funkcionisanje Komisije.
O radu Komisije vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.
4.3. Postupak utvrđivanja ispunjenosti formalnih uslova i ocena i vrednovanje predloga projekata
Postupak izbora i odobravanja projekata čiji su predlozi podneti u propisanom roku vrši se u tri faze i to:
• utvrđivanje ispunjenosti formalnih uslova (Administrativna provera);
• vrednovanje i ocena kvaliteta predloga projekata u skladu sa kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja (ocene) kvaliteta projekata;
• donošenje akta nadležne gradske uprave uz prethodnu saglasnost Gradskog veća, odnosno odlučivanje o dodeli/raspodeli sredstava za finansiranje projekata u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2024 - 2026. godina iz budžeta Grada za određenu godinu.
4.3.1. Administrativna (formalna) provera
U prvoj fazi vrši se administrativna, odnosno formalna provera, ovim Pravilnikom propisanih uslova (u daljem tekstu: administrativna provera) i to:
• da li je predlog blagovremen, odnosno da li je podnet pre isteka roka propisanog javnim pozivom, kao i preporučena pošiljka predata pošti najkasnije pre isteka roka za predaju dokumentacije, bez obzira na datum prispeća,
• da li predlagač projekta ispunjava uslove iz člana 9. ovog Pravilnika,
• da li je predlog podnet na propisanom obrascu, da li sadrži obaveznu dokumentaciju, i elektronsku verziju poslovnog plana.
Ukoliko se u toku administrativne provere utvrdi da nedostaje deo prateće dokumentacije, obaveštavaju se podnosioci zahteva da u roku od 24 časa izvrše dopunu. Ako podnosioci i nakon isteka roka od 24 časa ne dopune dokumentaciju, smatraće se nepotpunom.
Neblagovremene, nepotpune prijave, kao i prijave poslate na bilo koji drugi način (npr. faksom ili elektronskom poštom) biće odbačene.
Postupak administrativne provere za Komisiju sprovodi organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja i dostavlja izveštaj o utvrđenom činjeničnom stanju, sa predlogom za postupanje.
U slučaju nepotpunih, neblagovremenih predloga, kao i predloga projekata koji nisu u skladu sa ovim Pravilnikom, predložiće se Komisiji da ne budu razmatrani, odnosno da ih Komisija posebnim aktom sa obrazloženjem odbaci zbog neispunjavanja formalnih uslova.
Predlog/zi projekata za koje Komisija donese akt iz stava 4. ovog člana neće biti predmet/i vrednovanja i ocene od strane Komisije, odnosno ne prelaze u drugu fazu postupka.
Nepotpuni /neblagovremeni predlozi projekata ne vraćaju se predlagaču projekta.
4.3.2. Vrednovanje i ocena kvaliteta predloga projekata u skladu sa utvrđenim kriterijumima
U drugoj fazi postupka, koji sprovodi Komisija, vrši se vrednovanje i ocena kvaliteta predloga projekta i finansijska evaluacija.
Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge projekta kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača.
Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.
Procena kvaliteta programa uključujući i predloženi budžet, biće izvršena u skladu sa kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja (ocene) kvaliteta projekta privrednog subjekta.
Procena kvaliteta projekata vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja, koja je sastavni deo ovog Pravilnika.
Kriterijumi na osnovu kojih će se ocenjivati i birati projekti prijavljeni na javni poziv su:
Sekcija 1 - ukupan broj zaposlenih;
Sekcija 2 - dužina obavljanja delatnosti (broj godina);
Sekcija 3 - procenat sopstvenog ulaganja u konkretni projekat;
Sekcija 4 - nabavka nove ili korišćene opreme;
Sekcija 5 - povezanost projekta sa lokalnom privredom;
Sekcija 6 - procentualno iznos zavisnosti realizacije projekta od umreženosti sa lokalnom privredom;
Sekcija 7 - procentualni uticaj projekta na realizaciju budućih projekata;
Sekcija 8 - budžet i racionalnost troškova - uticaj projekta na povećanje obima proizvodnje i/ili usluga; (da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući; da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa; da li su jasno planirani/razdvojeni direktni i indirektni troškovi).
Sekcija 9 - procentualni rezultat ROE I ROA parametara;
Sekcija 10 - dodatni kriterijumi koji se odnose na: većinsko vlasništvo žena u privrednom subjektu, većinsko vlasništvo u privrednom subjektu mladog preduzetnika, većinsko vlasništvo u privrednom subjektu preduzetnika iznad 50 godina, većinsko vlasništvo osobe sa invaliditetom, zapošljavanje osobe sa invaliditetom, prethodno dodeljenu državnu pomoć za isti projekat.
Komisija za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija) vrši ocenu svakog projekta na osnovu vrednovanja kriterijuma utvrđenih u članu 4. ovog Pravilnika. Ocenjivanje projekata na osnovu kriterijuma iz člana 4. ovog Pravilnika, vrši se tako što se sabiraju bodovi pri čemu je maksimalni broj bodova koji se može dodeliti po projektu 100. U slučaju jednakog broja bodova prioritet ima zahtev sa višim ukupnim ulaganjem.
Pored utvrđenih kriterijuma iz člana 4. ovog Pravilnika izbor projekata za mere koje za cilj imaju podršku investicionom ulaganju koje sa sobom inicira dodatno zapošljavanje odnosno otvaranje novih radnih mesta. Ocenu i izbor projekata svaki član Komisije donosi na osnovu poslovnog plana na osnovu kojeg se dokazuje prednost koju lokalna samouprava ostvaruje u pogledu poreza i ostalih naknada, kao i analize prihoda i rashoda, obima proizvodnje i/ili usluga, povrata investicije i održivosti investicije, odnosno na osnovu ekonomsko-finansijske analize za svaki projekat pojedinačno.
Predlozi programa/projekata kojima je dodeljeno manje od 50 bodova zbirno po svim kriterijumima neće biti finansirani/sufinansirani.
Ukupan broj bodova koji se dobije sabiranjem broja bodova svih članova Komisije deli se brojem članova Komisije koji su učestvovali u bodovanju.
Po završenom vrednovanju (oceni) svih projekata, konačan broj bodova, za svaki projekat koji je vrednovan i ocenjen upisuje se u Zbirnu tabelu vrednovanja (ocene) kvaliteta predlog projekata.
Na osnovu Zbirne tabele Komisija utvrđuje Preliminarnu listu vrednovanja i rangiranja projekata sa predlogom novčanih sredstava za njihovu realizaciju (u daljem tekstu: Preliminarna lista).
Preliminarna lista se objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca i oglasnoj tabli organa Grada.
Istovremeno sa Preliminarnom listom se objavljuje akt Komisije o odbacivanju odnosno o odbijanju projekata iz člana 15. ovog Pravilnika.
Na Preliminarnu listu, predlagač projekta može da izjavi prigovor Komisiji, u roku od 8 dana od dana objavljivanja, a preko nadležne gradske uprave.
Odluku po prigovoru, koja mora biti obrazložena, Komisija donosi u roku od 5 dana od isteka roka za podnošenje prigovora.
Nakon rešavanja o podnetim prigovorima odnosno nakon isteka roka za prigovore, ukoliko isti nisu podneti, Komisija utvrđuje konačnu Listu vrednovanja i rangiranja i Predlog akta o raspodeli sredstava, odnosno o finansiranju/sufinansiranju projekata privrednih subjekata sredstvima budžeta Grada za određenu godinu, sa predloženom visinom sredstava, koji upućuje Gradskoj upravi za razvoj i investicije.
4.3.3. Odlučivanje o dodeli/raspodeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje projekata
U trećoj fazi postupka, Gradska uprava za razvoj i investicije priprema akt o dodeli/raspodeli sredstava za finansiranje/sufinansiranje projekata privrednim subjektima kojima se ostvaruju ciljevi Programa lokalnog ekonomskog razvoja za teritoriju grada Kragujevca za određenu godinu i upućuje ga Gradskom veću za pribavljanje prethodne saglasnosti.
Akt iz stava 1. ovog člana, objavljuju se u/na: Službenom listu grada Kragujevca, zvaničnoj internet stranici Grada, oglasnoj tabli organa Grada.
Akt iz stava 2. ovog člana i konačna Lista vrednovanja i rangiranja su konačni i protiv njih se ne mogu ulagati žalbe.
Odobravanje predloženog projekta i iznos sredstava od strane grada Kragujevca - Gradske uprave za razvoj i investicije, zasniva
se na značaju realizacije projekta za ostvarivanje ciljeva programa lokalnog ekonomskog razvoja na teritoriji Grada, konzistentnosti projekta s ciljevima programa lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca, kvalitetu projekta, očekivanim rezultatima realizacije projekta, održivosti projekta i racionalnosti.
4.3.4. Ugovor o finansiranju/sufinansiranju projekata korisnika podsticajnih sredstava kojim se ostvaruje podrška privredi na teritoriji grada Kragujevca sredstvima budžeta grada za određenu budžetsku godinu
Sa predlagačem odobrenog projekta, u skladu sa zakonom, Grad Kragujevac - Gradska uprava za razvoj i investicije zaključuje Ugovor o finansiranju/sufinansiranju projekata korisnika podsticajnih sredstava kojim se ostvaruje podrška privredi na teritoriji grada Kragujevca sredstvima budžeta grada za određenu budžetsku godinu, (u daljem tekstu: Ugovor).
Ukoliko je predlagač odobrenog projekta realizovao projekat i u prethodnoj godini uslov za zaključenje ugovora iz stava 1. ovog člana je da je podneo izveštaje u skladu sa članom 25. ovog Pravilnika.
Ako se predlagač odobrenog projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od 7 dana od dana prijema poziva smatraće se da je odustao od predloga projekta, u skladu sa ovim Pravilnikom.
Poziv za zaključenje ugovora iz stava 3. ovog člana dostavlja se nosiocu odobrenog programa elektronskim putem.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju projekta prenosi se predlagaču odobrenog projekta, u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada Kragujevca.
Predlagaču odobrenog projekta prenos opredeljenih novčanih sredstava vršiće se u zavisnosti od raspoloživih budžetskih sredstava i mogućnosti realizacije odobrenog projekta i uplaćuju se na račun predlagača odobrenog projekta, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta Republike Srbije, odnosno jedinice lokalne samouprave.
Predlagač odobrenog projekta je u obavezi da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 10 dana od dana saznanja o nastupanju okolnosti usled kojih nije u mogućnosti da realizuje projekat (delimično ili u celosti), dostavi pisanu informaciju nadležnoj gradskoj upravi.
Ukoliko nastupe okolnosti iz stava 2. i 3. ovog člana, Predlagač odobrenog projekta nema pravo potraživanja sredstava za deo programa koji se ne može realizovati ili za koji nema budžetskih sredstava.
Ukoliko se Predlagaču odobrenog projekta izvrši uplata sredstava, po osnovu zaključenog Ugovora, a on ne bude u mogućnosti da realizuje projekat (delimično ili u celosti), biće u obavezi da izvrši povraćaj isplaćenih sredstava na račun izvršenja budžeta Grada (delimično ili u celosti).
Isplata odobrenih sredstava vrši se u ratama ili celosti, a na osnovu objedinjenog Rešenja Načelnika Gradske uprave za razvoj i investicije, zaključno sa mesecom decembrom tekuće godine, odnosno godine za koju se sredstva isplaćuju.
Naredna rata, odnosno avansna uplata budžetskih sredstava neće se uplaćivati Predlagaču odobrenog projekta, ukoliko ne dostavi izveštaje o utrošku prenetih sredstava sa pratećom dokumentacijom.
Predlagač odobrenog projekta se obavezuje da preneta sredstva koristi namenski u skladu sa odobrenim Projektom (koji je sastavni deo zaključenog Ugovora) za koji su mu opredeljena sredstva.
Predlagač odobrenog projekta je u obavezi da sredstva koja mu budu preneta u skladu sa Ugovorom, a koja ne utroši do kraja budžetske godine, najkasnije dana 31. decembra tekuće godine, vrati na račun izvršenja budžeta Grada (bez obzira na visinu neutrošenih sredstava).
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Predlagači odobrenih projekata obavezni su da nadležnoj gradskoj upravi, u roku koji je predviđen ovim Pravilnikom i zaključenim ugovorom, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o realizaciji projekta ili delova projekta i korišćenju sredstava budžeta Grada.
Predlagač odobrenog projekta je u obavezi da nadležnoj gradskoj upravi dostavi:
• izveštaj o namenskom trošenju sredstava nakon uplate svake pojedinačne rate (u roku od 10 dana od utroška sredstava), i
• završni (godišnji) izveštaj o realizaciji projekta.
Izveštaj o namenskom trošenju sredstava nakon uplate svake pojedinačne rate, podnosi se nadležnoj gradskoj upravi u roku od 10 (deset) dana od utroška sredstava.
Završni izveštaj se podnosi nadležnoj gradskoj upravi u roku od 15 dana po realizaciji aktivnosti iz odobrenog projekta.
Nadležna gradska uprava, može zatražiti da se uz izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.).
Predlagač odobrenog projekta u završnom izveštaju o realizaciji projekta vrši i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Podnošenjem završnog (godišnjeg) izveštaja smatra se da je Predlagač odobrenog projekta, izvršio svoje obaveze po osnovu izveštavanja iz člana 25. ovog Pravilnika.
Nakon razmatranja izveštaja i izvršene kontrole namenskog trošenja sredstava, nadležna gradska uprava, donosi Izveštaj o realizaciji odobrenih projekata i namenskom utrošku sredstava, koji se dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nadležna gradska uprava po dostavljanju Izveštaja iz člana 25. ovog Pravilnika vrši kontrolu realizacije projekta i namenski utrošenih (prenetih) sredstava u smislu analize realizacije projekta i postizanja planiranih efekata, s ciljem da utvrdi: da li su opravdana sredstva realizovana u skladu sa namenom i ciljevima projekta i uslovima propisanim ovim pravilnikom i zaključenim Ugovorom; da li je projekat sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.
Načelnik nadležne gradske uprave može da imenuje komisiju za vršenje kontrole namenskog trošenja sredstava.
Predlagač odobrenog projekta je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju nadležnim organima Grada sprovođenje kontrole realizovanja projekta i utroška sredstava.
Predlagač odobrenog projekta dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog projekta 10 (deset godina) od dana kada je taj projekat završen, ako zakonom nije drukčije određeno.
Predlagač odobrenog projekta je u obavezi da ovlašćenim licima Grada omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Predlagač odobrenog projekta je u obavezi da omogući nadležnim organima Grada/ ovlašćenim licima, uvid u podatke koje vode treća lica (ovlašćeni knjigovođa) a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom projekta.
Nadležna gradska uprava može i nakon završetka analize realizacije projekta i postizanja planiranih efekata iz stava 1. ovog člana preduzeti dodatnu kontrolu realizacije odobrenog i realizovanog projekta, uključujući i angažovanje odgovarajućuh stručnjaka i organizacija za spoljnu evaluaciju finansijskog poslovanja nosilaca programa.
Predlagač odobrenog projekta kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.
Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje projekata, moraju se vratiti, u celini ili delimično Gradu, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima:
1. netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje projekta;
2. svojim propustom ne izvrši projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu ili ga izvrši sa bitnim zakašnjenjem;
3. upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
4. ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;
5. prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu ovog Pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;
6. spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.
Postojanje okolnosti iz stava 2. ovog člana utvrđuje Komisija iz člana 13. ovog Pravilnika, na predlog nadležne gradske uprave koja vrši kontrolu namenskog utroška sredstava i realizaciju programa, kao i nadležne budžetske inspekcije, odnosno revizije.
Grad će zahtevati povraćaj dela datih sredstava u slučaju iz stava 2. tač. 4) i 5) ovog člana ili u slučaju kada je program izvršen sa zakašnjenjem, ako su realizovanim aktivnostima postignuti bitni efekti projekta.
Grad će zahtevati povraćaj dela datih sredstava u slučaju iz stava 2. tačka 3) ovog člana ukoliko su sredstva samo delimično nenamenski utrošena, a to nije bitno uticalo na postizanje bitnih efekata programa.
Predlagač projekta iz st. 2. i 5. ovog člana ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada za realizaciju svojih programa 2 (dve) godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstava za realizaciju projekta ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte projekta.
Predlagač odobrenog projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuje javne nabavke.
Realizovani troškovi su prihvatljivi ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali u periodu realizacije programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti sa originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u budžetu projekta.
Finansiranje realizacije projekta može se obustaviti ako Predlagač odobrenog projekta:
• na zahtev Grada, kao u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju projekta, nije dostavio izveštaje sa potrebnom kompletnom dokumentacijom;
• upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
• ne poštuje dinamiku realizovanja projekta ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije projekta;
• prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog Pravilnika potrebni za odobrenje projekta;
• spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;
• ne dostavi potrebne informacije nadležnim organima Grada, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju projekta;
• u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje projekat u bitnom delu kako je planirano.
Za svaku dodelu sredstava Gradska uprava nadležna za poslove lokalnog ekonomskog razvoja će Komisiji za kontrolu državne pomoći poslati obaveštenje o dodeljenoj državnoj pomoći i pomoći male vrednosti.
U skladu sa navedenim smatraće se da je učesnik javnog poziva podnošenjem zahteva za dodelu sredstava koji sadrži njegove lične podatke i tražene priloge dao dozvolu za njihovo prikupljanje, obradu i korišćenje i objavljivanje u svrhu za koju su i prikupljeni,
kao i za potrebe slanja i izveštavanja Komisije za kontrolu državne pomoći u skladu sa Zakonom o kontroli državne pomoći ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 73/19).
Grad stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o odobrenim projektima sa iznosom odobrenih sredstava i godišnji izveštaj o realizovanju svih projekata.
Obrasci koji su sastavni deo ovog Pravilnika su:
• Obrazac 1 - Predlog projekta privrednog subjekta kojim se ostvaruju mere podrške (Aplikacioni formular);
• Obrazac 2 - Izjava
• Obrazac 3 - Prikaz ispunjenosti formalnih uslova, ocena, vrednovanje i odobravanje predloga projekta
• Obrazac 4 - Tabela vrednovanja (ocene) kvaliteta projekta korisnika podsticajnih sredstava kojim se ostvaruje podrška privredi na teritoriji grada Kragujevca
• Obrazac 5 - Zbirnu tabelu vrednovanja (ocene) kvaliteta projekata korisnika podsticajnih sredstava kojim se ostvaruje podrška privredi na teritoriji grada Kragujevca.
Obrasce 1-5, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 12/2025, možete pogledati OVDE
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 12/2025.