PRAVILNIKO BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPAKA JAVNIH NABAVKI, NABAVKI NA KOJE SE ZAKON NE PRIMENJUJE I NABAVKI DRUŠTVENIH I DRUGIH POSEBNIH USLUGA ZA GRADONAČELNIKA GRADA LOZNICE ("Sl. list grada Loznice", br. 2/2025) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje način planiranja, sprovođenja postupaka javnih nabavki i praćenja izvršenja ugovora o javnim nabavkama, način planiranja i sprovođenja nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama (u daljem tekstu: Zakon) ne primenjuje, kao i nabavki društvenih i drugih posebnih usluga, kao posebnog režima nabavki za Gradonačelnika grada Loznice (u daljem tekstu: Naručilac).
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
1) Javna nabavka je nabavka na osnovu ugovora o javnoj nabavci dobara, usluga ili radova koje nabavlja Naručilac od privrednih subjekata koje je Naručilac odabrao bez obzira da li su dobra, usluge ili radovi namenjeni za javne svrhe;
2) Nabavka je ona nabavka koja je potrebna za obavljanje delatnosti Naručioca, a izuzeta je od primene Zakona, odnosno nabavka na koju se odredbe Zakona ne primenjuju, osim načela Zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke i koja se sprovodi u skladu sa odredbama ovog pravilnika;
3) Nabavkom društvenih i drugih posebnih usluga smatraju se javne nabavke predviđene Prilogom 7 Zakona, za koje je Zakonom propisan poseban režim nabavke.
Ostali izrazi upotrebljeni u Pravilniku imaju značenje određeno u članu 2. Zakona.
Komunikacija u postupku javne nabavke
Komunikacija i razmena podataka u postupku javne nabavke vrši se elektronskim sredstvima na Portalu javnih nabavki (u daljem tekstu: Portal), na način propisan članom 45. Zakona i Uputstvom za korišćenje Portala javnih nabavki ("Službeni glasnik RS", broj 93/2020 i 96/2023).
Podnošenje delova ponuda, prijava, plana ili dizajna (u daljem tekstu: delovi ponuda) obavlja se preko pisarnice Gradske uprave grada Loznice (u daljem tekstu: pisarnica), u kojoj se pošta prima, zavodi, raspoređuje i dostavlja odgovornom licu Naručioca, u slučajevima kada je Zakonom propisano da komunikacija i razmena podataka elektronskim sredstvima na Portalu, nije obavezna u skladu sa članom 45. stav 3. Zakona.
U pisarnici poštu prima zaposleni zadužen za prijem pošte, u skladu s rasporedom radnog vremena.
Primljena pošta zavodi se u odgovarajućoj evidenciji istog dana kad je primljena i pod datumom pod kojim je primljena i odmah se dostavlja u rad.
Primljeni delovi ponuda u postupku javne nabavke, kao i izmene, dopune i opoziv istih, zavode se u trenutku prijema i na svakom delu ponude, odnosno izmeni, dopuni ili opozivu dela ponude, obavezno se označava datum i tačno vreme prijema. Ukoliko zaposleni iz stava 1. ovog člana utvrdi nepravilnosti prilikom prijema dela ponude (npr. deo ponude nije označen kao deo ponude pa je otvoren, dostavljena je otvorena ili oštećena koverta, kutija sa uzorcima i sl.), dužan je da o tome sačini belešku i dostavi je komisiji za javnu nabavku, odnosno licu imenovanom u skladu sa članom 92. stav 2. Zakona (u daljem tekstu: licu koje sprovodi nabavku).
Primljene delove ponuda čuva zaposleni za prijem pošte, u zatvorenim kovertama do otvaranja ponuda, kada ih predaje komisiji za javnu nabavku, odnosno licu koje sprovodi nabavku. Prijem delova ponuda potvrđuje se potpisom člana komisije za javnu nabavku, odnosno lica koje sprovodi nabavku, u posebnoj evidenciji o primljenim delovima ponuda.
Zaposleni u pisarnici koji su imali uvid u podatke o dostavljenim delovima ponuda, dužni su da čuvaju kao poslovnu tajnu imena privrednih subjekata, ponuđača, kandidata, kao i podatke o podnetim delovima ponuda, do otvaranja ponuda.
Poslove naručioca odnosno odgovornog lica Naručioca utvrđene ovim pravilnikom vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove javnih nabavki ako zakonom nije drugačije propisano.
Odgovorno, odnosno ovlašćeno lice Gradske uprave grada Loznice imenuje komisije, grupe, timove, lica i druge subjekte koji vrše poslove u postupku javnih nabavki utvrđenih ovim pravilnikom.
Način planiranja javnih nabavki
Naručilac donosi godišnji plan javnih nabavki koji sadrži podatke propisane Zakonom. Plan javnih nabavki čine sve javne nabavke čije se sprovođenje planira u tekućoj budžetskoj godini.
Prilikom planiranja svake javne nabavke, kao i nabavke na koje se odredbe Zakona ne primenjuju naročito se uzimaju u obzir sledeći kriterijumi:
1) da li je predmet nabavke u funkciji obavljanja delatnosti i u skladu sa planiranim ciljevima koji su definisani u relevantnim dokumentima (propisi, standardi, godišnji programi poslovanja, usvojene strategije i akcioni planovi, protokoli i dr.);
2) da li tehničke specifikacije i količine određenog predmeta nabavke odgovaraju stvarnim potrebama Naručioca, odnosno krajnjeg korisnika;
3) da li je procenjena vrednost odgovarajuća s obzirom na ciljeve nabavke, a imajući u vidu tehničke specifikacije, neophodne količine i stanje na tržištu (cena i ostali uslovi nabavke);
4) da li se prilikom nabavke stvaraju i dodatni troškovi, kolika je visina i kakva je priroda tih troškova i da li je nabavka neophodna i isplativa;
5) da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje iste potrebe i koje su prednosti i nedostaci tih rešenja u odnosu na postojeće;
6) stanje na zalihama, odnosno praćenje i analiza pokazatelja u vezi sa potrošnjom dobara (dnevno, mesečno, kvartalno, godišnje i sl.);
7) prikupljanje i analiza postojećih informacija i baza podataka o izabranim ponuđačima i zaključenim ugovorima;
8) praćenje i poređenje troškova održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl;
9) ekološka prednost predmeta nabavke, energetska efikasnost i troškovi životnog ciklusa (trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);
10) rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavke, kao i troškovi alternativnih rešenja.
Poslove planiranja nabavki obavlja tim za planiranje javnih nabavki (u daljem tekstu: tim za planiranje).
Tim za planiranje čine zaposleni iz organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za poslove javnih nabavki i drugi zaposleni koji su u vezi sa pojedinačnim postupcima javnih nabavki.
Odgovorno lice Naručioca prilikom izrade Plana i programa rada i finansijskog plana, dostavljaju u pismenom obliku planirane potrebe za narednu godinu. Potrebe moraju biti iskazane u odgovarajućim količinskim jedinicama, opisanih karakteristika, kvaliteta i dinamike potreba, sa obrazloženjem razloga i svrsishodnosti nabavke.
Lica iz tima za planiranje vrše prikupljanje, proveru iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba za svaku nabavku pojedinačno.
Na osnovu utvrđenih potreba za dobrima, uslugama i radovima za realizaciju planiranih aktivnosti Naručioca, tim za planiranje nabavki utvrđuje specifikacije dobara, usluga i radova.
Istraživanje tržišta sprovodi tim za planiranje ili druga stručna lica Gradske uprave radi pripreme postupka javne nabavke i informisanja privrednih subjekata o svojim planovima i zahtevima u vezi sa nabavkama.
Istraživanje tržišta sprovodi se prikupljanjem podataka na terenu, putem interneta, dostupnih baza podataka i oglasa, u zavisnosti od količina i vrste dobara, usluga i radova.
O sprovedenom istraživanju tržišta sačinjava se Zapisnik, koji naročito sadrži podatke o cenama i njihovom kretanju na tržištu, dostupnosti potrebnih dobara, usluga i radova, njihovom kvalitetu i periodu garancije, uslovima održavanja, kanalima distribucije i spisak potencijalnih dobavljača za svaki predmet nabavke sa njihovim karakteristikama i opisom stanja konkurencije na tržištu predmeta nabavke.
Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja tržišta vrši se utvrđivanje procenjene vrednosti potrebnih predmeta nabavke, a radi izrade predloga finansijskog plana.
Nakon usvajanja finansijskog plana, tim za planiranje usklađuje utvrđene specifikacije sa odobrenim finansijskim sredstvima i određuje predmet svake pojedinačne nabavke.
Prilikom odlučivanja koje će nabavke biti obuhvaćene planom nabavki, tim za planiranje analizira prioritete, imajući u vidu pre svega potrebe za redovnim obavljanjem delatnosti i potrebe za unapređenjem delatnosti, kao i kriterijume za planiranje.
Ostali poslovi tima za planiranje
Tim za planiranje obavlja i sledeće poslove, u svemu u skladu sa odredbama Zakona i to:
1) određuje vrstu predmeta javne nabavke;
2) odlučuje o podeli predmeta javne nabavke u partije;
3) predlaže period trajanja ugovora, o čemu konačnu odluku donosi odgovorno lice Naručioca;
4) određuje procenjenu vrednost javne nabavke i svake partije, ukoliko je predmet javne nabavke oblikovan po partijama;
5) određuje procenjenu vrednost kod okvirnog sporazuma, sistema dinamične nabavke i partnerstva za inovacije;
6) određuje vrstu postupka javne nabavke za svaku javnu nabavku;
7) određuje okvirno vreme za pokretanje postupka;
8) predlaže da se neke nabavke sprovedu zajedno sa drugim naručiocima, odnosno predlaže odgovornom licu Naručioca donošenje odluke kojom će ovlastiti drugog naručioca da u ime i za račun Naručioca sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku;
9) predlaže sprovođenje rezervisane javne nabavke, ukoliko je to opravdano i svrsishodno.
Donošenje i objavljivanje plana javnih nabavki
Tim za planiranje dostavlja pripremljeni predlog plana javnih nabavki, koji sadrži sve podatke predviđene Zakonom, odgovornom licu Naručioca radi usvajanja.
Odgovorno lice Naručioca šalje plan javnih nabavki na objavljivanje. Portal objavljuje plan javnih nabavki narednog dana od dana slanja plana na objavljivanje.
Način sprovođenja postupka javne nabavke
Komisija za javne nabavke, odnosno službenik za javne nabavke koji sprovodi nabavku, u vremenskom roku pokreće postupak koji je u planu javnih nabavki označen za pokretanje postupka. Prilikom izrade odluke o pokretanju postupka službenik za javne nabavke dobija saglasnost od odgovornog lica Naručioca.
Donošenje odluke o sprovođenju postupka javne nabavke
Odluku o sprovođenju postupka javne nabavke, koja sadrži sve potrebne elemente propisane Zakonom, donosi odgovorno lice Naručioca.
Komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku, postupak javne nabavke sprovodi putem Portala u svemu na način propisan odredbama Zakona i podzakonskih akata donetih u cilju sprovođenja Zakona.
Odluku o sprovođenju postupka javne nabavke, odluku kojom se okončava postupak javne nabavke i zaključenje ugovora o javnoj nabavci donosi odgovorno lice Naručioca. Za sprovođenje postupka javne nabavke odgovorni su subjekti iz člana 5. stav 2. ovog pravilnika.
Kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta u postupku javne nabavke određuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku, u skladu sa tehničkom specifikacijom.
Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke dobara i usluga određuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku. U slučaju potrebe, komisija za javne nabavke, odnosno lice koje sprovodi nabavku, u cilju pripreme tehničke specifikacije može tražiti savet nezavisnih stručnjaka, nadležnih organa ili drugih privrednih subjekata, pod uslovom da se time ne narušavaju načela obezbeđenja konkurencije i zabrane diskriminacije i jednakosti privrednih subjekata. Tehničke specifikacije, kao obavezan deo konkursne dokumentacije, određuju se na način koji će omogućiti zadovoljavanje stvarnih potreba Naručioca i istovremeno omogućiti širokom krugu ponuđača da podnesu prihvatljive ponude.
Tehničku specifikaciju za javnu nabavku radova čini kompletna tehnička dokumentacija neophodna da ponuđači sačine ponudu u postupku javne nabavke radova. Kriterijume za dodelu ugovora, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki kriterijum, način navođenja, opisivanja i vrednovanja kriterijuma u konkursnoj dokumentaciji, utvrđuje komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku, uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje, vrednost javne nabavke i sl.
Model ugovora sačinjava komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku. U postupku zaštite prava komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku su odgovorni za postupanje u rokovima i po postupku koji je propisan zakonom.
Komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku su nadležni za praćenje rokova važenja sredstva finansijskog obezbeđenja za ozbiljnost ponude i postupanje u slučaju potrebe produženja roka važenja sredstva obezbeđenja, sve do zaključenja ugovora o javnoj nabavci.
Nakon zaključenja ugovora za praćenje rokova važenja sredstava finansijskog obezbeđenja i postupanje u slučaju potrebe produženja roka važenja sredstva obezbeđenja, nadležna je komisija za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi nabavku.
Određivanje poverljivosti podataka vrši odgovorno lice Naručioca, koje za svaku konkretnu nabavku, informaciju o poverljivim podacima dostavlja članovima komisije za javnu nabavku, odnosno licu koje sprovodi nabavku.
Nabavke na koje se Zakon ne primenjuje
Prilikom sprovođenja nabavki na koje se Zakon ne primenjuje u skladu sa vrednostima pragova propisanim u članu 27. Zakona, odnosno nabavki koje su izuzete od primene Zakona na osnovu čl. 11-21. Zakona, Naručilac je dužan da postupa u skladu sa načelima iz Zakona (načelo efikasnosti i ekonomičnosti, načelo obezbeđivanja konkurencije i zabrane diskriminacije, načelo transparentnosti postupka javne nabavke, načelo jednakosti privrednih subjekata i načelo proporcionalnosti), a na način određen Zakonom.
Naručilac, pored godišnjeg plana javnih nabavki, donosi i spisak nabavki na koje se Zakon ne primenjuje. Prilikom planiranja nabavki na koje se Zakon ne primenjuje tim za planiranje, pored definisanja vrste predmeta nabavke, procenjene vrednosti i okvirnog vremena za pokretanje nabavke, za svaku pojedinačnu nabavku navodi i osnov za izuzeće od primene Zakona. Pre usvajanja spiska nabavki, tim za planiranje nabavki proverava postojanje osnova za izuzeće od primene Zakona nabavke čija je procenjena vrednost ispod pragova propisanih članom 27. Zakona.
Za nabavke čija je procenjena vrednost ispod pragova propisanih članom 27. Zakona, lice nadležno za sprovođenje postupaka nabavki odnosno službenik za javne nabavke sačinjava poziv za podnošenje ponuda.
Poziv za podnošenje ponuda, sa obrascem ponude odnosno sa konkursnom dokumentacijom, ukoliko odgovorno lice Naručioca proceni da je ista potrebna za sprovođenje nabavke, šalje se na adrese najmanje tri privredna subjekta (u izuzetnim slučajevima može i na jednu adresu, kada odgovorno lice Naručioca nije u mogućnosti da pribavi više), koja su prema saznanjima sposobna da izvrše nabavku, osim u opravdanim situacijama kada predmet nabavke na tržištu nudi samo jedan privredni subjekt. Poziv za podnošenje ponuda, obrazac ponude, odnosno konkursna dokumentacija sadrže sve neophodne podatke i zahteve za sprovođenje i izvršenje nabavke.
Ponude se podnose na način određen u pozivu za podnošenje ponuda, elektronskim putem ili preko pisarnice. Odgovorno lice Naručioca može da pregovara o ceni sa ponuđačima koji su podneli ponude. Službenik za javne nabavke po sprovedenom postupku nabavke čija je procenjena vrednost ispod pragova propisanih članom 27. Zakona može da dostavi odgovornom licu Naručioca ugovor ili okvirni sporazum sa izabranim ponuđačem ili izdati narudžbenicu na potpis.
Nabavke koje su izuzete od primene Zakona
Za nabavke koje su izuzete od primene Zakona na osnovu čl. 11-21. Zakona, lice nadležno za sprovođenje postupaka nabavki ili komisija, sačinjava poziv za dostavljanje ponuda koji sadrži sve neophodne elemente i zahteve za sprovođenje i izvršenje nabavke, u skladu sa propisima, a zavisno od predmeta nabavke.
Poziv za podnošenje ponuda lice nadležno za sprovođenje postupka nabavki može da uputi na adrese privrednih subjekata za koje ima saznanja da su sposobni da izvrše nabavku.
Ponude se podnose na način određen u pozivu za podnošenje ponuda i konkursnoj dokumentaciji, elektronskim putem ili preko pisarnice. Odgovorno lice Naručioca može da pregovara o ceni sa ponuđačima koji su podneli ponude.
Odgovorno lice Naručioca po sprovedenom postupku nabavke koja je izuzeta od primene Zakona na osnovu čl. 11-21. Zakona, zavisno od vrednosti nabavke, prirode i svrhe predmeta nabavke, može zaključiti ugovor ili okvirni sporazum sa izabranim ponuđačem ili izdati narudžbenicu.
U skladu sa članom 109. stav 5. Zakona, odgovorno lice Naručioca može da objavi obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost, za nabavke sprovedene na osnovu odredaba čl. 11-21. Zakona.
Društvene i druge posebne usluge
Odgovorno lice Naručioca može da dodeli ugovor ili okvirni sporazum za društvene i druge posebne usluge koje su navedene u Prilogu 7 Zakona, a u skladu sa odredbama Zakona i ovog pravilnika.
Usluge iz stava 1. ovog člana, Naručilac nabavlja u otvorenom postupku, restriktivnom postupku, konkurentnom postupku sa pregovaranjem i pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva. Naručilac je dužan da u postupku dodele ugovora i okvirnog sporazuma poštuje načela javnih nabavki, naročito načela transparentnosti, jednakosti ponuđača i ekonomičnosti.
Naručilac određuje primerene rokove za podnošenje ponuda i prijava, posebno uzimajući u obzir složenost predmeta nabavke i vreme potrebno za izradu prijava i ponuda, s tim da rokovi ne mogu biti kraći od 7 dana od dana slanja javnog poziva na objavljivanje, odnosno slanja poziva za podnošenje ponuda, u slučaju pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva.
U slučaju društvenih i drugih posebnih usluga, čija je procenjena vrednost manja od 15.000.000 dinara, Naručilac postupa u skladu sa odredbama ovog pravilnika koje se odnose na nabavke čija je procenjena vrednost ispod pragova propisanih članom 27. Zakona.
Pri izradi odluke o sprovođenju postupka javne nabavke lice odgovorno za sprovođenje javne nabavke usaglašava postojanje sredstava u budžetu/finansijskom planu/odluci o privremenom finansiranju, za realizaciju konkretne javne nabavke, odnosno nabavke, sa organizacionom jedinicom Gradske uprave nadležnom za poslove budžeta i finansija.
Način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci
Pravila komunikacije sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora
Komunikacija sa drugom ugovornom stranom (u daljem tekstu: izabrani ponuđač), u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci odvija se isključivo pisanim putem, odnosno putem pošte, elektronske pošte ili faksom.
Komunikaciju sa izabranim ponuđačem u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci mogu vršiti članovi komisije za kvalitativni i kvantitativni prijem ili lice koje je ovlašćeno od strane Naručioca.
Ovlašćeno lice Naručioca odmah po zaključenju ugovora o javnoj nabavci obaveštava izabranog ponuđača o kontakt podacima lica iz prethodnog stava ovog člana.
Određivanje lica za praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama
Odgovorno odnosno ovlašćeno lice Gradske uprave obrazuje komisiju za prijem radova, nakon zaključenja ugovora i nakon pribavljanja pozitivnog izveštaja komisije za tehnički pregled radova (u slučaju da se radi o radovima za koje Zakon o planiranju i izgradnji predviđa obavezu tehničkog pregleda radova), obrazovane od strane nadležnog organa u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
Proveru kvaliteta i kvantiteta radova, u toku izvođenja i posle završetka radova, vrše pružaoci usluge stručnog nadzora i tehničkog pregleda.
Kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova
Kod dobara i usluga prijem se vrši na osnovu zapisnika ili drugog dokumenta (izveštaj, otpremnica i sl.). Lice zaduženo za prijem dobara i usluga proverava:
1) da li količina isporučenih dobara i pruženih usluga odgovaraju ugovorenom;
2) da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga odgovaraju ugovorenim, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom.
Zadaci komisije određuju se rešenjem o obrazovanju komisije.
Dokument o izvršenom prijemu dobara, usluga ili radova
Lica koja vrše kvalitativni i kvantitativni prijem dobara, usluga ili radova, sačinjavaju zapisnik o prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje prijem određene količine i tražene vrste dobara, usluga ili radova, i prijem neophodne dokumentacije (ugovor, otpremnica, izveštaj o ispitivanju, atesti i sl.), kao i da isporučena dobra, usluge ili radovi u svemu odgovaraju ugovorenim.
Zapisnik se potpisuje od strane lica iz stava 1. ovog člana i ovlašćenog predstavnika izabranog ponuđača i sačinjavaju se u dva istovetna primerka, od čega po jedan primerak zadržava svaka ugovorna strana.
Zapisnik o prijemu dobara, usluga ili radova je sastavni deo dokumentacije za izvršenje ugovorenih finansijskih obaveza Naručioca, kao ugovorne strane.
Pravila postupanja u slučaju reklamacija u vezi sa izvršenjem ugovora
U slučaju kada se u toku prijema utvrdi da količina ili kvalitet isporuke ne odgovara ugovorenom, ne vrši se prijem i ne sačinjava se zapisnik o prijemu, već komisija za prijem sačinjava i potpisuje reklamacioni zapisnik, u kojem se navodi u čemu isporuka nije u skladu sa ugovorenim.
Zapisnik iz prethodnog stava, potpisuje i ovlašćeni predstavnik izabranog ponuđača, koji preuzima primerak zapisnika. Postupanje po reklamaciji uređuje se ugovorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju obligacioni odnosi i drugim propisima koji uređuju ovu oblast.
Komisija ima mogućnost prijema delimične isporuke, pod uslovom da ovaj deo isporuke odgovara ugovorenom kvalitetu i da ugovoreno plaćanje nije uslovljeno kompletnom isporukom.
Članovi komisije i ovlašćeni predstavnik izabranog ponuđača, po otklanjanju primedbi datih u toku prijema, potpisuju Zapisnik o prijemu.
Pravila postupka realizacije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja
Subjekti koji su po ovom pravilniku nadležni za sprovođenje postupka javnih nabavki staraju se o poštovanju ugovornih obaveza izabranog ponuđača u pogledu sredstava finansijskog obezbeđenja.
Nakon dostavljanja ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, lica iz stava 1. ovog člana proveravaju ispravnost istih. Sredstva finansijskog obezbeđenja čuva nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.
Lica iz stava 1. ovog člana prate nastupanje okolnosti koje zahtevaju produženje roka važenja dostavljenih sredstava finansijskog obezbeđenja i staraju se o preduzimanju aktivnosti o vraćanju sredstava finansijskog obezbeđenja izabranom ponuđaču. U slučaju kada utvrde razloge za realizaciju ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja, lica iz stava 1. ovog člana proveravaju ispunjenost uslova za realizaciju ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja.
Ukoliko su ispunjeni uslovi za realizaciju ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja, predmetno sredstvo se podnosi banci na naplatu. Gradska uprava vodi evidenciju realizovanih ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, o čemu sačinjava godišnji izveštaj.
Odredbe čl. 28.-33. ovog pravilnika odnose se i na praćenje izvršenja ugovora, okvirnog sporazuma ili narudžbenice, koji su zaključeni nakon sprovedenog postupka nabavke na koji se Zakon ne primenjuje.
Postupci koji do dana stupanja na snagu ovog pravilnika nisu okončani, okončaće se po odredbama propisa koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice" i biće objavljen na internet stranici grada Loznice.