PRAVILNIKO ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 28/2025) |
Ovim pravilnikom propisuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa, odnosno projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) i dodele sredstava iz budžeta Grada, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekata i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, zaključenje ugovora o realizovanju programa, sadržina, izgled, način i rokovi podnošenja izveštaja o realizaciji programa, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, odnosno projektima za finansiranje, kriterijumi za odobravanje i finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, kriterijumi za odobravanje i finansiranje programa priznanja i nagrada za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta, kriterijumi za odobravanje i finansiranje programa odobravanja korišćenja sportskih objekata u svojini Grada, kao i druga pitanja u oblasti sporta.
Projekti i programi iz stava 1. ovog člana odobravaju se organizacijama u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada.
Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu (" Službeni glasnik RS", broj 10/16) (u daljem tekstu: Zakon) ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta Grada, u skladu sa Zakonom, i to:
1. za tač. 1, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 13, 14. i 16. na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);
2. za tač. 4, 9, 11. i 15. po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).
Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. tačka 7) Zakona (delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad) ostvaruju se u skladu sa zakonom.
Organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad iz člana 137. stav 1. tačka 8. Zakona u predlogu svog godišnjeg programa navode i aktivnosti kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta za koje se, saglasno Zakonu, podnose posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.
Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće) može da utvrdi koje su organizacije u oblasti sporta iz stava 3. ovog člana od posebnog značaja za Grad shodnom primenom kriterijuma propisanih članom 120. stav 3. Zakona i na osnovu kategorizacije organizacije u oblasti sporta na teritoriji Grada i Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada.
Za ostvarivanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana obezbeđuje se odgovarajuća sredstva u budžetu Grada uz poštovanje prioriteta utvrđenih članom 138. stav 7. Zakona.
II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Programi kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:
1. predlagača programa;
2. nosioca programa;
3. sadržine i kvaliteta programa;
4. finansiranja programa.
Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa Zakonom, podnose sledeće organizacije:
- nadležni teritorijalni sportski savez Grada - (u daljem tekstu: Sportski savez) predlog svog godišnjeg programa i godišnje programe organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 13, 14. i 16;
- organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada predlog svog posebnog programa iz člana 137. stav 1. tač. 4, 9, 11. i 15. Zakona.
Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti organizacija u oblasti sporta koje su članovi nosioca programa. Organizacija u oblasti sporta mogu svoje aktivnosti realizovati i kao deo programa Sportskog saveza, sportskog društva ili gradskog granskog sportskog saveza, odnosno sportskog saveza za oblast sporta, kao partnera u realizaciji programa, osim programa učešća u sportskim takmičenjima.
Sportski savez predloge godišnjih programa iz stava 1. alineja prva ovog člana organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada podnosi u ime tih organizacija.
Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 137. stav 1. tačka 10. Zakona može se podneti samo od strane organizacija u oblasti sporta čiji je sportista član.
Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti povezane sa sportom dece, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 137. stav 1. tač. 1,3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona.
Predlog godišnjeg programa Sportskog saveza sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.
Predlagač, odnosno nosilac programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine ili Republike Srbije. Nosilac programa je u obavezi da uz predlog programa podnese i izjavu o nepostojanju višestrukog finansiranja na Obrascu 10 koji je sastavni deo ovog pravilnika.
Pod nadležnim teritorijalnim sportskim savezom Grada smatra se, u skladu sa članom 138. stav 6. Zakona, onaj sportski savez sa sedištem na teritoriji Grada koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.
Ako na teritoriji Grada nije obrazovan teritorijalni sportski savez ili on ne funkcioniše u skladu sa Zakonom, Sportski savez Srbije privremeno ostvaruje nadležnosti teritorijalnog sportskog saveza Grada, u skladu sa rešenjem Ministarstva sporta iz člana 102. stav 5. Zakona.
Ukoliko na teritoriji Grada ne postoji registrovan teritorijalni sportski savez ili registrovani teritorijalni sportski savez nije član Sportskog saveza Srbije a nije doneto rešenje Ministarstva sporta iz člana 102. stav 5. Zakona, predloge svojih godišnjih programa podnose neposredno organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada kao nosioci programa.
U odnosu na programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu, predškolske ustanove i škole imaju status organizacija u oblasti sporta, u skladu sa Zakonom.
Nosilac programa mora:
- da bude registrovan u skladu sa Zakonom;
- da bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;
- da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;
- da ima sedište na teritoriji Grada;
- da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;
- da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana na teritoriji Grada;
- da ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;
- da je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;
- da raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;
- da bude član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.
Nosilac programa ne može da:
- bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
- ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizovanju programa i prebacivanja (uplate) sredstava iz budžeta Grada na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
- bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.
Nosilac programa, čiji program se sastoji u organizovanju velikog međunarodnog sportskog takmičenja iz člana 163. Zakona može da bude organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost pribavljenu, u skladu sa Zakonom, za organizovanje tog takmičenja, odnosno organizacija u oblasti sporta koju je namenski i privremeno osnovala, za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja, organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje velikog međunarodnog sportskog takmičenja.
Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:
- bio u konfliktu interesa;
- namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije; i
- pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju iz člana 22. stav 1. ovog pravilnika ili na nadležne organe Grada tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.
Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.
Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.
Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, i njihovi troškovi se prihvataju ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.
Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 9, koji je sastavni deo ovog pravilnika.
U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na realizaciji programa koja mora da ima unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.
3. Sadržina i kvalitet programa
Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:
- da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;
- da je u skladu sa Zakonom, Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada;
- da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;
- da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;
- da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;
- da se realizuje na teritoriji Grada, odnosno u Republici Srbiji, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;
- da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;
- da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji Grada;
- da će se realizovati u tekućoj godini;
- da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa; i
- da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.
Pod granom, odnosno oblašću sporta, smatra se grana sporta utvrđena aktom ministra nadležnog za sport iz člana 120. stav 2. tačka 2. Zakona.
Pod nadležnim nacionalnim sportskim savezom, smatra se nacionalni sportski savez utvrđen aktom ministra nadležnog za sport iz člana 120. stav 2. tačka 2. Zakona.
Sadržina i kvalitet programa moraju biti takvi da obezbede uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.
Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.
Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet programa veći od 15 miliona dinara obavezno je korišćenje i Matrice logičkog okvira i SWOT analize.
Programi se finansiraju, u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.
Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta Grada, a u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.
Potrebe građana iz člana 137. stav 1. tač. 1. i 6. Zakona imaju prioritet pri izboru programa kojim se ostvaruju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje navedene potrebe građana.
Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:
- ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;
- obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;
- strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;
- uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;
- tačan i realan - po svim vrstama troškova.
Finansijski plan programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi sa zaradama i honorarima lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.
Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.
Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.
Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.
Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:
- za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;
- za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa;
- do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;
- za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi sa putovanjem) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi s putovanjem) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);
- za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.
Kod godišnjih programa iz člana 137. stav 1. tačka 5. Zakona troškovi za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:
- u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;
- u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno - tehničkim poslovima za potrebe tima.
Jednoj organizacija u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% od ukupne sume sredstava budžeta G rada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana na teritoriji Grada moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao posebna programska celina.
Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja osim kada je to neophodno za realizaciju programa, troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; troškovi za uslugu ili robu koja je nabavljena u periodu koji prethodi početku realizacije programa ili u periodu nakon završetka realizacije programa bez obzira na to kada je izdat račun ili kada je realizovano plaćanje, troškovi koji nisu navedeni u planiranom budžetu programa, troškovi sudskog postupka, troškovi prinudne naplate, troškovi koji nisu plaćeni sa računa nosioca programa; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).
Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.
Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova.
Nosilac programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju odobrenog programa, koji će se isključivo koristiti za budžetska sredstva koja dobija od Grada, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.
Ukoliko nosilac programa u toku realizacije godišnjeg i posebnog programa nema na svom tekućem računu iz stava 1. ovog člana sredstva potrebna za realizaciju odobrenih programskih aktivnosti, neodložne obaveze vezane za realizaciju odobrenih programa može izvršiti i sredstvima iz sopstvenih sredstava, sa drugih računa, u skladu sa odobrenim godišnjim i posebnim programom i finansijskim planom programa.
U slučaju iz stava 2. ovog člana nosilac programa može izvršiti naknadni transfer sredstava sa tekućeg računa iz stava 1. ovog člana na račun sa kojeg je izvršeno plaćanje, uz obavezu dokumentovanja svih plaćanja u skladu sa zakonom I ovim pravilnikom.
Nosilac programa koji je odobren u skladu sa članom 19. stav 3. ovog pravilnika ne može izvršiti naknadni transfer sredstava sa tekućeg računa iz stava 1. ovog člana, a na račun sa kog je izvršeno plaćanje.
Sredstva za realizaciju godišnjeg, odnosno posebnog programa uplaćuju se nosiocu programa na podračun koji je otvoren kod Uprave za trezor Ministarstva finansija.
III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI
Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona.
Predlog programa sadrži detaljne podatke o:
- nosiocu programa;
- oblasti potreba i interesa građana u kojoj se ostvaruje program iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona;
- učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;
- ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;
- vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;
- tome kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);
- finansijskom planu (budžetu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;
- dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);
- načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;
- prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.
U skladu sa članom 5. stav 10. Zakona u predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o licima koja učestvuju u realizaciji programa.
Predlog programa sadrži i izjavu predlagača i nosioca programa da su upoznati i saglasni da nadležni organ Grada nije u obavezi da odobri i finansira predloženi program.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:
- da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opštih potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;
- da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjen, jezikom i pismom u službenoj upotrebi;
- da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke;
- da je podnet u propisanom roku.
Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa, da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.
Obrazac predloga posebnog programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen u elektronskoj formi (prenosna memorija - usb), a podaci iz predloga godišnjih programa unose se u elektronsku bazu podataka preko elektronskog sistema E-sportNS dostupnog na internet sajtu Gradske uprave.
Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i prenosna memorija (usb), moraju biti za svaki predloženi poseban program dostavljeni na adresu navedenu u javnom pozivu u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično na adresu Gradske uprave preko pisarnice Grada.
Predlozi godišnjih programa dostavljaju se preko elektronskog sistema E-sportNS, i moraju biti overeni kvalifikovanim elektronskim potpisom od strane ovlašćenog lica, a prihvatiće se i overen, potpisan i pečatiran obrazac predloga programa i prateće dokumentacije koju je potom neophodno priložiti elektronskim putem u okviru navedeno elektronskog sistema.
Predlog posebnog programa koji je poslat u više koverata, odnosno paketa, neće biti uzet u obzir.
Prednja strana koverte sa predlogom posebnog programa mora sadržati sledeće podatke; 1) naziv programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva.
Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u ovom članu, Gradska uprava ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.
Kada predlog godišnjih programa podnosi Sportski savez, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa, uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.
Zbirni pregled iz stava 1. ovog člana podnosi se na Obrascu broj 11.
Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj u kalendaru iz člana 21. ovog pravilnika.
Predlozi posebnih programa dostavljaju se na Obrascu 1 u roku utvrđenom javnim pozivom koji se objavljuje na sajtu Gradske uprave i Grada.
Saglasno Zakonu, Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 13. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, a podnose ga ovlašćeni predlagači programa iz člana 138. stav 5. Zakona i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa kalendarom iz člana 21. ovog pravilnika, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.
Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na privedu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.
Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.
Realizacija, odnosno nastavak realizacije programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Godišnji program se izvršava prema sledećoj dinamici:
- do 1. juna - organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada dostavljaju svoje predloge godišnjih programa preko elektronskog sistema E-sportNS:
- do 15. juna - Gradsko veće obrazuje Komisiju za ocenu godišnjih i posebnih programa na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Komisija) i javno objavljuje njen sastav;
- do 1. jula - Sportski savez razmatra prispele predloge godišnjih programa organizacija u oblasti sporta koji su dostavljeni preko E-sportNS, vrši reviziju predloga i obrazaca predloga programa, utvrđuje i dostavlja konačne zbirne predloge godišnjih programa Gradskoj upravi koji bi se finansirali iz budžeta Grada;
- do 15. novembra - Po dostavljanju predloga godišnjih programa Komisiji od strane Gradske uprave, Komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa;
- do 1. decembra - Gradska uprava utvrđuje preliminarnu odluku o dodeli sredstava za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, za narednu budžetsku godinu, a na osnovu predloga Komisije;
- od 1. decembra - Po usvajanju budžeta Grada za narednu godinu Gradska uprava revidira preliminarnu odluku o dodeli sredstava za realizaciju godišnjih programa na predlog Komisije i usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu Grada za narednu godinu, i dostavlja Gradskom veću konačni predlog o odobrenju godišnjih programa;
- 30. decembra - Gradsko veće, donosi rešenje o odobravanju programa, i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima objavljivanjem rešenja na internet sajtu Gradske uprave i Grada.
Ukoliko neka od organizacija u oblasti sporta dostavi Sportskom savezu predlog svog godišnjeg programa koji je nepotpun ili neuredan, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok od sedam dana od dana prijema obaveštenja, za dostavljanje ili ispravku predloga programa, u suprotnom smatraće se da je organizacija u oblasti sporta odustala od predlaganja svojih programa.
U Javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi sa javnim pozivom.
Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.
Aktom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti opšteg interesa u oblasti sporta. Ukoliko je takav akt donet, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.
Akt Gradskog veća iz stava 7. ovog člana objavljuje se na internet sajtu Gradske uprave i Grada pre početka predlaganja programa.
Za pregled i ocenu godišnjih i posebnih programa Gradsko veće obrazuje Komisiju.
Komisija ima predsednika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik Sportskog saveza.
Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju organizacijama u oblasti sporta i programima u oblasti sporta i nisu u sukobu interesa.
Gradonačelnik može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15. i 16.3akona.
Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog pravilnika i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.
Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.
Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.
Komisija donosi svoj poslovnik o radu.
Imenovanim članovima Komisije može se odlukom/aktom Gradskog veća odrediti i naknada za rad.
O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.
Tehničku i administrativnu pomoć Komisiji može pružiti Gradska uprava.
Članovi Komisije daju izjavu o nepristrasnosti na Obrascu 12 koji je sastavni deo ovog pravilnika.
U spučaju nastanka okolnosti koje narušavaju ili bi mogle narušiti objektivnost i nepristrasnost ili ugroziti načelo izbegavanja sukoba interesa, odnosno saznanja da se nalazi u sukobu interesa, predsednik ili član Komisije dužan je o tome odmah obavestiti ostale članove Komisije i traži izuzeće iz odlučivanja u odnosu na konkretni program, što se konstatuje u zapisniku. O rešavanju zahteva za izuzeće zbog sukoba interesa odlučuje Gradsko veće za svaki slučaj posebno, a ako se utvrdi sukob interesa odrediće lice kao zamenu izuzetom članu koji će učestvovati u radu Komisije. Predlog za izuzeće može podneti i određeni nosilac programa.
U slučaju sprečenosti predsednika ili člana Komisije da obavljaju svoja zaduženja, Gradsko veće određuje drugo lice koje će učestvovati u radu Komisije.
Predlog godišnjih i posebnih programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:
- ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;
- ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom;
- usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada; i
- vrednovanje kvaliteta predloga programa.
Prioritet pri davanju predloga Komisiji za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. alineja treća i četvrta ovog člana, ako Zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.
Pri davanju predloga za odobravanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim takmičenjima, prioritet imaju programi koji se odnose na sportska takmičenja višeg ranga, u skladu sa Zakonom.
Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.
Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju programa i kriterijume za dodelu sredstava.
Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebno za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.
Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju pored kriterijuma iz stava 3. ovog člana i vrednovanje kapaciteta organizacije u oblasti sporta, nosioca programa, za dugoročno ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.
Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.
Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 3 koji je sastavni deo ovog pravilnika, a koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.
Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:
- sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja) - maksimalno 20 bodova;
- sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program ostvaruje potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta na teritoriji Grada; koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program; da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene; da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;
- sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima; koliko je kompaktan celokupan plan programa; da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni; da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno; da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv; da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;
- sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;
- sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući; da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.
Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.
Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.
Smatra se da Sportski savez i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. alineja prva ovog člana.
U slučaju kada je Grad utvrdio kategorizaciju sportskih organizacija sa sedištem na teritoriji Grada, u skladu sa članom 141. Zakona, procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, date na Obrascu 4 koji je sastavni deo ovog pravilnika, a koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.
Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:
- sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija na teritoriji Grada - maksimalno 100 bodova;
- sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja) - maksimalno 20 bodova;
- sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program ostvaruje potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta na teritoriji Grada; koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program; da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene; da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;
- sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima; koliko je kompaktan celokupan plan programa; da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni; da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno; da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv; da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;
- sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe; da li će program imati višestruki uticaj; da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;
- sekcija 6 - Budžet i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući; da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.
Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.
Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. alineja druga ovog člana.
Postupak odobravanja godišnjih i posebnih programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.
U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi, kao i preliminarno vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u tabelama vrednovanja iz člana 25. i 26. ovog pravilnika.
Prvu fazu sprovodi Gradska uprava.
U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja iz čl. 25. i 26. ovog pravilnika, i utvrđuje predlog za odobrenje programa koji se dostavlja Gradskom veću.
Predlog da se program ne prihvati donosi se već u drugoj fazi ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 25. stav 3. i 4. i članom 26. stav 3. ovog pravilnika.
Drugu fazu sprovodi Komisija.
Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi Gradsko veće donosi rešenje o odobravanju godišnjih, odnosno posebnih programa i određuje visinu sredstava za realizaciju programa, na osnovu predloga Komisije.
Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.
Administrativnu i tehničku pomoć Komisiji pruža Gradska uprava.
Vrednovanje kvaliteta programa sprovodi se tako što Komisija vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.
Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici Komisije.
Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 8 koji je sastavni deo ovog pravilnika.
Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje predlog za odobrenje programa.
Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva iz budžeta Grada Komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim sredstvima budžeta Grada za finansiranje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta:
- program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada;
- drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 138. stav 7. Zakona;
- finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;
- program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na predloge programa koji se predlažu za odobrenje; i
- rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.
Odobravanje predloženih programa i sredstava iz budžeta Grada od strane Gradskog veća zasniva se na značaju realizacije programa za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i usklađenosti programa sa ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta i Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima realizacije programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana, rangu (kategoriji) sportskih organizacija i ukupnog iznosa sredstava koji je predviđen za finansiranje programa u određenoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada.
O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje rešenjem.
Rešenja Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor.
Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.
Sa nosiocem odobrenog programa, u skladu sa Zakonom, načelnik Gradske uprave zaključuje ugovor o realizovanju programa.
Ugovorom o realizovanju programa obavezno se uređuje: naziv i sedište nosioca programa, vrsta i sadržina programa, vreme realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti, ciljeve i očekivane rezultate, visina dodeljenih sredstava, vremenski plan korišćenja sredstava, način nadzora nad odvijanjem realizacije programa, obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa, dokazivanje realizacije programa, odnosno projekta, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja programa, odnosno projekta i učešće Grada u njegovom finansiranju.
Ukoliko je nosilac odobrenog programa realizovao i određene programe u prethodnoj godini, uslov za zaključenje ugovora iz stava 1. ovog člana je da je podneo izveštaje u skladu sa članom 34. stav 8. ovog pravilnika.
Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora o realizovanju programa u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu, smatraće se da je odustao od predloga programa.
Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi finansijski plan programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Gradskoj upravi dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava, na odgovarajućem obrascu utvrđeni ovim pravilnikom, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.
Izuzetno, nosilac godišnjeg programa može u toku godine da podnese zahtev za izmenu i/ili dopunu odobrenog godišnjeg programa, uključujući i budžet (finansijski plan) programa, ukoliko objektivne okolnosti to zahtevaju, sa opisom razloga usled kojih zahteva izmenu i/ili dopunu odobrenog godišnjeg programa.
Pod objektivnim okolnostima iz stava 7. ovog člana naročito se podrazumevaju: novonastale aktivnosti koje nisu mogle da budu planirane pri predlaganju godišnjeg programa, uopšte ili na odgovarajući način, a koje utiču na kvalitet realizacije ciljeva i efekata godišnjeg programa, povećanje broja učesnika u realizaciji godišnjeg programa koji su neophodni za uspešnu realizaciju ciljeva i efekata odobrenog godišnjeg programa, obezbeđenje neophodnih uslova za realizaciju godišnjeg programa (smeštaj, zakup, prevoz, medicinska zaštita, i dr.), nužnost dodatnog angažovanja partnerskih organizacija na realizaciji godišnjeg programa, vreme realizacije godišnjeg programa i dinamiku realizacije, obuhvat lica koja su korisnici efekata godišnjeg programa, finansijski plan programa (po izvorima i vrstama troškova) i dinamički plan korišćenja sredstava, kao i druge okolnosti koje su od značaja za uspešno realizovanja ciljeva i postizanje planiranih rezultata odobrenog godišnjeg programa.
Uz zahtev iz stava 7. ovog člana nosilac godišnjeg programa obavezno podnosi predlog revidiranog odobrenog godišnjeg programa na odgovarajućem propisanom obrascu, za svaku od oblasti opšteg interesa iz člana 137. stav 1. Zakona za koju zahteva izmenu i/ili dopunu odobrenog godišnjeg programa.
O zahtevu iz stava 7. ovog člana sprovodi se procedura i odlučuje u skladu sa čl. 27-29. ovog pravilnika ukoliko se istim zahteva izmena budžeta programa koja podrazumeva povećanje odobrenih sredstava. Odluka po podnetom zahtevu se donosi najkasnije u roku od 45 dana od dana podnošenja zahteva.
Ukoliko se zahtev iz stava 7. ovog člana odobri, Gradska uprava sa nosiocem godišnjeg programa zaključuje aneks ugovora iz člana 32. stav 2. ovog pravilnika.
Ako su nosiocu programa po zahtevu iz stava 7. ovog člana odobrena manja sredstva od sredstava navedenih u zahtevu, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja aneksa ugovora iz stava 11. ovog člana postupi u skladu sa stavom 6. ovog člana, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja aneksa ugovora.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom o realizovanju programa i odobrenim kvotama budžeta Grada.
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskoj upravi na zahtev, kao i u roku koji je predviđen ovim pravilnikom i ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.
Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 7 koji je sastavni deo ovog pravilnika, ako ugovorom nije drugačije određeno.
Gradska uprava može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i drugo) koja mora biti overena sopstvenim pečatom, s tim da takva obaveza može biti utvrđena i ugovorom.
Ukoliko je predviđeno ugovorom, naredna avansna uplata sredstava iz budžeta Grada neće se uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.
Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta u kojoj se program realizuje.
Nosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Gradska uprava može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.
Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije godišnjeg/posebnog programa dostavi Gradskoj upravi završni (konačni)/narativni izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezu sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom.
Ukoliko objektivne okolnosti to zahtevaju, od nosioca programa se može zahtevati u bilo kom momentu za vreme realizacije programa podnošenje vanrednog izveštaja sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa o korišćenju sredstava budžeta Grada.
Uz završni izveštaj o realizaciji programa kome je odobreno više od jedan milion dinara podnosi se i izveštaj revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza), osim za završne izveštaje odobrenih posebnih programa koji se tiču racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta.
Izveštaj iz stava 8. ovog člana podnosi se na Obrascu 5 za godišnje programe, odnosno na Obrascu 6 za posebne programe.
Gradska uprava razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.
Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.
Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj, a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.
Sportski savez kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Gradskoj upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata programa najkasnije do 15. februara tekuće godine za prethodnu godinu, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre navedenog roka.
Organizacije u oblasti sporta kao nosioci godišnjih programa, obavezni su da Sportskom savezu, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju u isto vreme kada i Gradskoj upravi primerak izveštaja o realizaciji programa.
Podnošenjem izveštaja iz člana 34. stav 8. ovog pravilnika smatra se da je nosilac godišnjeg programa kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta opravdao sredstva koja su mu odobrena za realizaciju godišnjeg programa i planirane rezultate programa.
Pretpostavka iz stava 1. ovog člana ne isključuje postupak kontrole realizacije programa u skladu sa čl. 38-43. ovog pravilnika.
Za zaključivanje ugovora i prenos sredstava za realizaciju novog godišnjeg programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta uslovi suda:
1) ne postoje prepreke propisane članom 118. stav 5. i članom 133. stav 5. Zakona za dobijanje budžetskih sredstava;
2) je nosilac programa izvršio povraćaj dobijenih budžetskih sredstva u slučajevima iz člana 133. st. 1-3. Zakona;
3) su podneti izveštaji iz člana 34. stav 8. ovog pravilnika u odnosu na godišnji program koji je realizovan u prethodnoj godini;
4) je ispunjen uslov utvrđen stavom 4. ovog člana.
Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava dobijenih za godišnji program koji je realizovan u prethodnoj godini na kraju godine u budžet Grada.
Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskoj upravi i Sportskom savezu.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se i na internet sajtu Sportskog saveza i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.
Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Kontrola realizacije programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta se vrši kroz kontrolu periodičnih izveštaja (ukoliko je dostavljanje takvog izveštaja predviđeno ugovorom) i kontrola završnih izveštaja o realizaciji programa.
Kontrola realizacije programa može se izvršiti i direktnim nadzorom, odnosno praćenjem određenih aktivnosti koje se realizuju kroz program o čemu se sačinjava poseban izveštaj u roku od tri dana od dana izvršenog nadzora.
Kontrolu iz stava 1. ovog člana vrši Gradska uprava.
U slučaju da su uočeni nedostaci ili nepravilnosti u izveštaju i da su nepravilnosti odnosno nedostaci takve prirode da mogu biti otklonjeni, Gradska uprava će obavestiti nosioca programa da u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja, izvrši dopunu izveštaja.
Ukoliko su prilikom kontrole konstatovane nepravilnosti koje su neotklonjive ili nisu otklonjene ni u ostavljenom roku za dopunu, nosilac programa se obaveštava da je neophodno izvršiti povraćaj sredstava dobijenih iz budžeta Grada, u skladu sa Zakonom, ovim pravilnikom i ugovorom, uz davanje instrukcija za postupanje po tom obaveštenju.
Ukoliko nosilac programa ne postupi po zahtevu iz stava 5. ovog člana u celosti i blagovremeno, Gradska uprava može podneti zahtev Gradskom pravobranilaštvu za pokretanje odgovarajućeg sudskog postupka.
Gradska uprava vrši, po završetku programa i podnošenju izveštaja u skladu sa članom 34. stav 8. ovog pravilnika, a najkasnije do kraja tekuće godine za prethodnu godinu, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da utvrdi: da li su opravdana sredstva realizovana u skladu sa namenom i ciljevima programa i uslovima propisani Zakonom i ovim Pravilnikom; da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.
Gradska uprava može i nakon završetka analize realizacije programa i postizanja planiranih efekata iz stava 7. ovog člana preduzeti dodatnu kontrolu realizacije odobrenog i realizovanog programa, uključujući i angažovanje odgovarajućih stručnjaka i organizacija za spoljnu evaluaciju finansijskog poslovanja nosilaca programa.
Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju ovlašćenim licima Gradske uprave sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.
Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drugačije određeno.
Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Gradske uprave omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Zaposlena lica u Gradskoj upravi nemaju ovlašćenja iznošenja podataka u vezi sa kontrolom realizacije programa trećim licima, uključujući i nosioce programa, sportske saveze i medije, osim nadležnim državnim organima.
Nosilac programa je u obavezi da omogući ovlašćenim licima Gradske uprave uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.
Nosilac odobrenog programa, kome su preneta sredstva iz budžeta Grada dužan je da namenski koristi.
Sredstva iz stava 1. ovog člana za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od dana prijema sredstava, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1-3. Zakona.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Realizovani troškovi su prihvatljivi, ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali u periodu realizacije programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u finansijskom planu programa.
Izmene finansijskog plana raspodele odobrenih sredstava za realizaciju programa, koji su navedeni u specifikaciji rashoda za realizaciju programa mogu se izvršiti bez saglasnosti Gradske uprave ako se:
- ne ugrožava osnovni cilj programa;
- sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troškova, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome samo obavesti Gradsku upravu.
Izmene finansijskog plana raspodele odobrenih sredstava za realizaciju programa van slučajeva iz stava 1. ovog člana nosilac programa može izvršiti samo ukoliko pre realizacije promene podnese obrazloženi pismeni zahtev/molbu zajedno sa novim revidiranim finansijskim planom programa na saglasnost Gradskoj upravi, a koja dokumentacija se pre davanja saglasnosti podnosi Komisiji na prethodno odobrenje.
Zahtev, odnosno molba iz stava 2. ovog člana može se podneti najkasnije do 1. decembra tekuće godine, kada su u pitanju godišnji programi, odnosno u toku realizacije programa ili pre utvrđenog krajnjeg roka za realizaciju programa, kada su u pitanju posebni programi.
Izmene finansijskog plana raspodele odobrenih sredstava za realizaciju programa iz člana 19. stav 3. ovog pravilnika nije dozvoljena.
Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:
- na zahtev Gradske uprave, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada;
- upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
- ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;
- prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;
- spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;
- ne dostavi Sportskom savezu, kao ovlašćenom predlagaču godišnjih programa, potrebne informacije, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju godišnjeg programa;
- u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.
Nosilac programa neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizovanju programa, kada do neizvršenja dođe usled elementarnih nepogoda, naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.
Gradska uprava stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava; izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava; godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje potreba i interesa građana u sportu.
Izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava Gradska uprava objavljuje na svojoj internet stranici u roku od 15 dana od dana prijema predloga programa.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana sadrži podatke o nazivu organizacije koja je podnela predlog programa, naziv programa, iznos sredstava koji se potražuje, odabrana oblast, shodno članu 137. stav 1. Zakona.
Izveštaj o odobrenim godišnjim programima kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Gradska uprava dostavlja Ministarstvu sporta (u daljem tekstu: Ministarstvo) najkasnije do 15. februara godine u kojoj se realizuju odobreni godišnji programi, a za odobrene posebne programe Gradska uprava izveštaj dostavlja u roku od 30 dana od zaključenja ugovora sa nosiocima odobrenih programa pojavnom pozivu.
Izveštaj o odobrenim programima u toku godine u skladu sa članom 19. stav 3. ovog pravilnika, Gradska uprava dostavlja Ministarstvu u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o realizaciji odobrenog programa.
Izveštaj o realizovanim programima kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Gradska uprava dostavlja Ministarstvu najkasnije do 1. marta tekuće godine za programe realizovane u prethodnoj godini.
Izveštaji o odobrenim programima sadrži sledeće podatke:
1) naziv jedinice lokalne samouprave;
2) pravni osnov za odobrenje programa - naziv akta iz člana 136. stav 2, odnosno člana 138. stav 2. Zakona i datum objavljivanja;
3) ukupan iznos sredstava budžeta Grada predviđen za finansiranje sporta;
4) ukupan iznos sredstava budžeta Grada predviđen za finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta čiji je Grad (član 137. stav 1. tačka 7) Zakona);
5) ukupan iznos sredstava budžeta G rada predviđen za finansiranje programa u oblasti sporta (član 137. stav 1. tač. 1)-6) i 8)-16) Zakona);
6) ukupan iznos sredstava budžeta G rada odobren za finansiranje programa u pojedinim oblastima potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona;
7) ukupan iznos sredstava budžeta odobren određenom nosiocu programa za finansiranje programa u pojedinim oblastima potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona;
8) naziv i sedište nosioca programa;
9) ukupna vrednost odobrenog programa određenog nosioca programa;
10)ukupan iznos sredstava koji je odobrenim programom određenog nosioca programa predviđen za aktivnosti povezane sa sportom dece;
11) vrsta programa: godišnji - poseban;
12) grana/oblast sporta u kojoj je program odobren;
13) datum podnošenja izveštaja;
14) potpis ovlašćenog lica Grada.
Izveštaji iz stava 1. ovog člana obavezno se objavljuju na internet stranici Gradske uprave.
U skladu sa Zakonom, Gradska uprava, po završetku odobrenog programa vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da održi sednicu skupštine, odnosno drugog organa, u roku od 60 dana radi utvrđivanja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanje planiranih efekata programa.
Nosilac programa je dužan da obavesti Gradsku upravu o datumu održavanja sednice skupštine ili drugog organa i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti, u skladu sa stavom 1. ovog člana.
VII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA
Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih i talentovanih sportista, podnosi se na Obrascu 2 i vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:
- da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;
- da je sportista državljanin Republike Srbije;
- da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona;
- da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;
- da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama na teritoriji Grada;
- da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;
- da u tekućoj godini ima status učenika i da je uzrasta od 15 do 19 godina;
- da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;
- da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu; i
- da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.
Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu odluke Gradskog veća.
Sportista, sportska organizacija i nadležni teritorijalni granski sportski savez Grada su obavezni da o prestanku ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana obaveste Gradsku upravu bez odlaganja, po saznanju za prestanak ispunjenja nekog od propisanih uslova, a u protivnom duguju naknadu štete nastale prema budžetu Grada.
Gradsko veće utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).
Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje načelnik Gradske uprave zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti kvartalno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.
Kategorisani sportista kome se odobri stipendija u skladu sa ovim pravilnikom, ne sme biti korisnik stipendije koje se finansiraju iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine ili Republike Srbije.
VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA PRIZNANJA I NAGRADE ZA POSTIGNUTE SPORTSKE REZULTATE I DOPRINOS RAZVOJU SPORTA
Godišnje sportsko priznanje Grada dodeljuje se u vidu povelje i/ili novčane nagrade za:
- osvojenu medalju na velikim međunarodnim sportskim takmičenjima;
- postizanje svetskog, evropskog ili regionalnog sportskog rekorda;
- osvojeno nacionalno, regionalno ili evropsko klupsko prvenstvo; i
- dugogodišnji izuzetan doprinos razvoju sporta na teritoriji Grada ili Republici Srbiji.
Godišnje sportsko priznanje iz stava 1. ovog člana može se dodeliti sportskoj organizaciji, sportisti (svih uzrasta) ili sportskom stručnjaku.
Gradsko veće utvrđuje visinu novčane nagrade, kao i izgled i sadržinu povelje iz stava 1. ovog člana.
U slučaju da sportska organizacija ili sportista, odnosno sportski stručnjak u istoj godini ostvari više sportskih rezultata koji predstavljaju osnov za dobijanje priznanja i nagrada iz stava 1. ovog člana, može se odobriti samo jedno priznanje i/ili novčana nagrada za najbolji (najvredniji) sportski rezultat ostvaren u prethodnoj godini.
Dodela sportskog priznanja iz stava 1. ovog člana vrši se kroz odobrenje godišnjeg programa Sportskog saveza iz člana 137. stav 1. tačka 16, a u skladu sa članom 138. stav 5. Zakona.
Sa sportskom organizacijom, sportskim stručnjakom ili sportistom kome je odobrenim godišnjim programom iz stava 5. ovog člana dodeljeno novčana nagrada, načelnik Gradske uprave zaključuje ugovor o dodeli novčane nagrade na osnovu koga se isplaćuje nagrada.
Sportski savez donosi opšti akt kojim uređuje postupak predlaganja i izbora sportskih organizacija, sportista i sportskih stručnjaka za dobijanje priznanja i nagrada iz stava 1. ovog člana.
IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA
Sportske objekte u javnoj svojini Grada kojima upravlja Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove i Javno preduzeće "Sportski i poslovni centar Vojvodina" Novi Sad (u daljem tekstu: Centar) mogu da koriste svi građani i organizacije u oblasti sporta sa teritorije Grada.
U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih objekata iz stava 1. ovog člana, organizacijama u oblasti sporta može se odobriti korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti slobodni termini za treniranje i takmičenje ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:
- da su sportske aktivnosti koje se obavljaju u sportskom objektu za koji su dodeljeni slobodni termini, besplatni za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;
- da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladima.
Termini za treniranje i takmičenje dodeljuju se organizacijama u oblasti sporta u okviru njihovih programa, a Gradska uprava utvrđuje ukupan broj slobodnih termina (u satima) i donosi rešenje o rasporedu korišćenja slobodnih termina za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti po pojedinim sportskim objektima iz stava 1. ovog člana.
Gradska uprava može raspored korišćenja odobrenih slobodnih termina za treniranje i takmičenje, poveriti Sportskom savezu, odnosno nadležnom teritorijalnom granskom sportskom savezu Grada.
Prednost prilikom dodele slobodnih termina imaće sportske organizacije koje su u višem rangu takmičenja.
Organizacije iz oblasti sporta obavezne su da, sportske objekte iz stava 1. ovog člana koji su im odobreni da koriste za obavljanje sportskih aktivnosti, odnosno dodeljeni slobodni termini za treniranje i takmičenje, koriste u skladu sa Zakonom, drugim propisima i sportskim pravilima.
Obrasci koji su sastavni deo ovog Pravilnika su:
• Obrazac 1 - Predlog posebnog programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada
• Obrazac 2 - Predlog godišnjeg programa organizacija u oblasti sporta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada kroz davanje stipendija i novčanih nagrada
• Obrazac 3 - Tabela vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada
• Obrazac 4 - Tabela vrednovanja (ocene) kvaliteta godišnjeg/posebnog programa kategorisanih sportskih organizacija kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada
• Obrazac 5 - Završni izveštaj o realizaciji godišnjih programa
• Obrazac 6 - Obrazac narativnog izveštaja posebnog programa
• Obrazac 7 - Periodični izveštaj o realizaciji programa
• Obrazac 8 - Vrednovanje (ocena) predloženog programa
• Obrazac 9 - Izjava o partnerstvu
• Obrazac 10 - Izjava o nepostojanju višestrukog finansiranja
• Obrazac 11 - Zbirna tabela pregleda nosioca godišnjih programa i ukupno predloženih/traženih sredstava
• Obrazac 12 - Izjava o nepristrasnosti/nepostojanju sukoba interesa
Predlozi godišnjih programa za 2026. godinu dostavljeni do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, u skladu sa Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 13/17) uzeće se u razmatranje.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 13/17).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Obrasce 1-12, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu Grada Novog Sada", br. 28/2025, možete pogledati OVDE