ODLUKA
O KOMUNALNOJ MILICIJI

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 21/2024)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o komunalnoj miliciji (u daljem tekstu: odluka) obrazuje se komunalna milicija za zakonom određene poslove, čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje poslova iz nadležnosti Grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Grad) u oblastima komunalnih delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštita i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti Grada (u daljem tekstu: poslovi komunalne milicije).

Ovom odlukom se uređuju uslovi i način izbora kandidata sa kojima će biti zaključen Ugovor o stručnom osposobljavanju za komunalnog milicionara.

Ovom odlukom se uređuju i oblici i način ostvarivanja saradnje komunalne milicije sa inspekcijskim službama Grada i službama i organizacijama od značaja za grad.

Član 2

Komunalna milicija obavlja, zakonom i ovom odlukom određene poslove, kao organizacioni deo Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, pod nazivom Služba komunalne milicije (u daljem tekstu: komunalna milicija).

Član 3

Komunalnom milicijom rukovodi načelnik.

Poslove komunalne milicije obavljaju uniformisani komunalni milicionari.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, poslove komunalne milicije mogu obavljati i komunalni milicionari bez službene uniforme sa oznakama, po pisanom nalogu načelnika komunalne milicije ili načelnika uprave u čijem sastavu je komunalna milicija.

Pripadnici komunalne milicije stručno se osposobljavaju i usavršavaju u skladu sa odredbama Zakona o komunalnoj miliciji (u daljem tekstu: zakon).

Član 4

Položaj i zaštita komunalnih milicionara, kontrola komunalne milicije, planiranje i usklađivanje poslova, kao i sadržina i vođenje propisanih evidencija, ostvaruje se u skladu sa odredbama zakona.

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa načelnika komunalne milicije i komunalnih milicionara, koja nisu uređena zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom, shodno se primenjuju propisi i drugi opšti akti kojima je uređen položaj zaposlenih u gradskim upravama.

II POSLOVI KOMUNALNE MILICIJE

Član 5

Poslovi komunalne milicije su:

1) održavanje komunalnog i drugog, zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost (sprečavanje narušavanja, odnosno uspostavljanje narušenog komunalnog reda), a naročito:

- sprečavanja ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata i uređaja i urbanog mobilijara od prljanja, oštećivanja i uništavanja izazvanog ljudskim faktorom;

- zaštita površina javne namene od bespravnog zauzeća i oštećenja (ostavljanje vozila, stvari, zapreka za vozila, postavljanje privremenih montažnih objekata i sl.);

- suzbijanje nelegalne prodaje roba i usluga na površinama javne namene i drugim javnim mestima;

- sprečavanje i sankcionisanje nedozvoljenih radnji kojima se narušava opšte uređenje Grada (prljanje i oštećenje fasada i drugih spoljnih delova zgrada, kao i spomenika kulture; samovoljno ispisivanje grafita, lepljenje plakata, postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama; prljanje površina javne namene odlaganjem smeća, građevinskog šuta i drugog otpada, izlivanje otpadnih voda i drugih nečistoća i sl.), kao i kontrola izvršavanja propisanih obaveza u pogledu održavanja objekata i prostora u čistom i urednom stanju;

- kontrola uklanjanja snega i leda sa javnih površina;

- kontrola održavanja komunalne zoohigijene i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca;

- obezbeđivanje poštovanja kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim objektima;

- obezbeđivanje poštovanja radnog vremena ugostiteljskih i drugih objekata čijim se radom može ugroziti mir i spokojstvo građana;

- kontrola upotrebe simbola i imena Grada;

- kontrola upotrebe državnih simbola osim u odnosu na državne, organe teritorijalne autonomije, jedinice lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja;

- održavanje reda na pijacama, grobljima, parkovima i drugim javnim zelenim površinama;

2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada;

3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada, koji se odnose naročito na:

- javni linijski i vanlinijski prevoz putnika;

- taksi prevoz;

- parkiranje (kontrola korišćenja javnih parkirališta i zaštita površina javne namene koje nisu planskim dokumentima Grada predviđene za parkiranje i dr.);

4) zaštita opštinskih puteva i ulica i nekategorisanih puteva;

5) zaštita životne sredine, a naročito:

- u oblasti zaštite od buke;

- u oblasti zagađenja životne sredine koje nastaje prilikom transporta, tretmana i odlaganja komunalnog i drugog inertnog otpada;

6) drugi poslovi u skladu sa zakonom.

Član 6

Pored poslova iz člana 5. ove odluke, komunalna milicija obavlja i sledeće poslove:

- pruža pomoć nadležnim inspekcijskim službama Grada i drugim organizacionim jedinicama uprave Grada, preduzećima, organizacijama i ustanovama od značaja za Grad (pružanje asistencije), kada postoji pretpostavka da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara;

- preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite ljudi od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, kada te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi Grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije;

- učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda.

Poslovi komunalne milicije obavljaju se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije.

Član 7

Kad obavlja službene poslove komunalni milicionar nosi službenu uniformu sa oznakama, osim u slučaju predviđenom u članu 3. stav 3. ove odluke (rad u civilnoj odeći).

Komunalni milicionar ima službenu legitimaciju kojom se predstavlja, pokazujući je pre primene ovlašćenja, na zahtev lica prema kome preduzima ovlašćenje, osim u slučaju rada u civilnoj odeći, kada službenu legitimaciju pokazuje licu prema kome primenjuje ovlašćenja i bez njegovog izričitog traženja.

Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti komunalni milicionari upotrebljavaju službena vozila i posebnu opremu, a na vodnom području koje je u nadležnosti Grada mogu upotrebljavati i službena plovila.

Član 8

U svom radu komunalni milicionari se rukovode principom rada sa najmanje štetnim posledicama, a sredstva prinude primenjuju samo kada je to apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršenje zadataka, u skladu sa zakonom.

U skladu sa zakonom i drugim propisima, načelnik komunalne milicije daje obavezna uputstva i instrukcije komunalnim milicionarima za obavljanje poslova komunalne milicije.

Član 9

Poslovi komunalne milicije organizuju se i obavljaju u skladu sa strateškim i godišnjim planovima komunalne milicije.

Član 10

Gradsko veće grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Gradsko veće), na predlog načelnika komunalne milicije, donosi strateški plan komunalne milicije, na osnovu procene postojećeg stanja, utvrđuje prioritete u obavljanju poslova komunalne milicije i daje joj razvojne, kadrovske i druge smernice za rad.

U skladu sa strateškim planom, komunalna milicija sačinjava godišnje planove rada i dostavlja ih Gradskom veću na usvajanje.

Uz predlog plana iz stava 2. i 3. ovog člana, komunalna milicija dostavlja i prethodno pribavljeno mišljenje načelnika gradske uprave u čijem je sastavu.

Na strateške planove i godišnje planove rada komunalne milicije, saglasnost daje Skupština grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Skupština grada).

III OVLAŠĆENJA KOMUNALNE MILICIJE

Član 11

U obavljanju poslova komunalne milicije komunalni milicionar, u skladu sa zakonom, ima sledeća ovlašćenja:

1) upozorenje;

2) usmeno naređenje;

3) provera identiteta;

4) dovođenje;

5) zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;

6) privremeno oduzimanje predmeta;

7) audio i video snimanje;

8) upotreba sredstava prinude;

9) prikupljanje obaveštenja;

10) druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.

Pored ovlašćenja iz stava 1 ovog člana, komunalni milicionar, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, može:

1) izdati prekršajni nalog;

2) podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

3) podneti prijavu za učinjeno krivično delo;

4) obavestiti drugi nadležni organ da preduzme odgovarajuće mere iz svoje nadležnosti.

Kada je zakonom ovlašćen na donošenje rešenja, komunalni milicionar primenjuje odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak ili drugog zakona kojim je ovlašćen za donošenje rešenja.

Protiv rešenja komunalnog milicionara može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Prilikom oduzimanja predmeta komunalni milicionar je dužan da izda potvrdu o privremeno oduzetim predmetima i da sa njima postupa u skladu sa zakonom kojim se uređuje trgovina.

IV SARADNJA KOMUNALNE MILICIJE SA DRUGIM SUBJEKTIMA

1. Saradnja komunalne milicije i inspekcijskih službi Grada

1) Međusobno obaveštavanje

Član 12

U obavljanju poslova i primeni ovlašćenja, komunalna milicija i gradske inspekcije su dužne da se međusobno obaveštavaju.

2) Obilazak terena

Član 13

Komunalni milicionar je dužan da terenskim obilascima vrši uvid u oblastima u kojima komunalna milicija vrši održavanje komunalnog reda, a gradska inspekcija inspekcijski nadzor i da o uočenim pojavama obaveštava nadležnog gradskog inspektora.

3) Način obaveštavanja

Član 14

Međusobno obaveštavanje vrši se usmenim i pisanim putem.

U slučaju potrebe preduzimanja hitnih mera iz nadležnosti komunalne milicije odnosno gradskih inspekcija, obaveštavanje se vrši usmeno, odmah nakon saznanja, a u ostalim slučajevima pisanim putem, najkasnije u roku od 24 časa od saznanja.

O usmenom obaveštenju, u smislu stava 2. ovog člana, sačinjava se službena beleška.

Pisano obaveštavanje i službena beleška, u smislu stava 2. i 3. ovog člana, dostavlja se načelniku komunalne milicije, nadležnom gradskom inspektoru i po potrebi, načelnicima nadležnih uprava.

Član 15

Kada je u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti izdao nalog (obavezno uputstvo, zabranu, naložio mere i radnje, izdao prekršajni nalog) po kome lice nije postupilo, a poslovi su i iz nadležnosti gradske inspekcije, komunalni milicionar je obavezan da sačini službenu belešku.

Službena beleška iz stava 1. ovog člana, dostavlja se u roku od 24 časa nadležnom gradskom inspektoru, radi pokretanja upravnog postupka.

Član 16

Pisano obaveštenje i službena beleška u smislu ove odluke, sadrži, po pravilu, sve podatke potrebne za vođenje upravnog postupka, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka odnosno prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup (lično ime, JMBG, boravište odnosno prebivalište fizičkog lica odnosno preduzetnika, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica, detaljni opis radnje, dokazi i sl.).

4) Razmena informacija

Član 17

Komunalna milicija i gradske inspekcije su dužne da vrše razmenu informacija do kojih su došli u neposrednom izvršavanju poslova iz svoje nadležnosti.

Razmena informacija vrši se svakodnevno u neposrednom kontaktu, pisanim putem ili organizovanjem zajedničkih sastanaka.

Zajednički sastanak iz stava 2. ovog člana, može organizovati načelnik komunalne milicije, načelnik uprave u čijem je sastavu komunalna milicija i po potrebi načelnici nadležnih uprava.

5) Pružanje neposredne pomoći

Pomoć u vršenju inspekcijskog nadzora

Član 18

Komunalna milicija je dužna da pruži pomoć nadležnom gradskom inspektoru kada, po oceni nadležnog gradskog inspektora, postoji verovatnoća da vršenje inspekcijskog nadzora neće biti moguće bez prisustva komunalne milicije, na osnovu pisanog zahteva.

Izuzetno, pomoć iz stava 1. ovog člana, komunalna milicija je dužna da pruži i po usmenom pozivu, kada je u toku inspekcijskog nadzora nadležni inspektor izložen protivpravnom napadu, odnosno kada vršenje inspekcijskog nadzora nije moguće bez prisustva komunalnog milicionara, a nadležni inspektor to nije mogao unapred da predvidi.

Pomoć u izvršenju (asistencija)

Član 19

Na obrazloženi zahtev lica koje rukovodi inspekcijskom službom Grada, komunalna milicija će toj inspekcijskoj službi pružiti neposrednu fizičku, stručnu, tehničku i drugu pomoć kada postoji pretpostavka da sprovođenje izvršnog akta neće biti moguće bez prisustva komunalne milicije ili upotrebe sredstava prinude. Zahtev iz stava 1. ovog člana dostavlja se načelniku komunalne milicije u pisanom obliku, a u slučaju hitnosti može se podneti i usmenim obraćanjem.

Svi zahtevi podneti u skladu sa članom 18. stavom 1. i stavom 1. ovog člana se evidentiraju.

Provera identiteta

Član 20

Na opravdan usmeni ili pisani zahtev nadležnog gradskog inspektora, komunalni milicionar je dužan da, na licu mesta, proveri identitet lica, u skladu sa zakonom.

Provera na licu mesta

Član 21

Komunalni milicionar je dužan da na usmeni ili pisani zahtev gradskog inspektora, proveri na licu mesta (na terenu) da li je obavezano lice postupilo po nalozima i merama gradskog inspektora, da o tome sačini službenu belešku i istu dostavi nadležnom inspektoru, u roku od 24 časa od izvršene provere.

2. Saradnja komunalne milicije sa vršiocima komunalne delatnosti, drugim organima i organizacijama

Član 22

Komunalna milicija pruža pomoć i drugim gradskim upravama, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta Grada odlučuju o pravima i obavezama građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije), kao i vršiocu komunalne delatnosti, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara.

O angažovanju komunalne milicije i obimu i načinu pružanja pomoći odlučuje načelnik komunalne milicije ili, u njegovom odsustvu, načelnik uprave u čijem je sastavu komunalna milicija, u roku od 48 časova od podnošenja pismenog zahteva ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti, shodno odredbama zakona kojim se uređuju unutrašnji poslovi o postupku pružanja pomoći i izvršenjima podzakonskog propisa o načinu obavljanja policijskih poslova kojima se bliže uređuje pružanje ove pomoći.

3. Saradnja komunalne milicije sa građanima

Član 23

Građani mogu komunalnoj miliciji podnositi prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom pisanim putem, a u hitnim slučajevima telefonom, elektronskim putem i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu komunalna milicija pravi službenu belešku.

Komunalna milicija je dužna da građane, na njihov zahtev, obavesti o ishodu postupanja. Komunalnoj miliciji svako može podneti pritužbu ako smatra da su mu nezakonitom ili nepravilnom primenom ovlašćenja komunalnog milicionara iz člana 11. stav 1. i 2. ove odluke povređena prava, u roku od 30 dana od dana kada je do povrede došlo.

Rešavanje po blagovremeno podnetoj pritužbi se odvija po propisanoj proceduri utvrđenoj zakonom.

Član 24

Komunalna milicija će po potrebi vršiti obaveštavanje i edukaciju građana neposredno i putem medija o aktuelnim događanjima i novinama iz delokruga svog rada.

4. Saradnja komunalne milicije sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove

Član 25

Komunalna milicija sarađuje sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove (u daljem tekstu: MUP), u razmeni informacija i podataka iz službenih evidencija i o eventualnom sadejstvu (organizovanjem zajedničkih akcija na terenu) i planiranju zajedničkih aktivnosti.

V USLOVI I NAČIN IZBORA KANDIDATA SA KOJIMA ĆE BITI ZAKLJUČEN UGOVOR O STRUČNOM OSPOSOBLJAVANJU ZA KOMUNALNOG MILICIONARA

1. Uslovi za izbor kandidata

Član 26

Ugovor o stručnom osposobljavanju može se zaključiti sa kandidatom za komunalnog milicionara koji ispunjava sledeće opšte uslove:

1) da je punoletan državljanin Republike Srbije;

2) da nije pravnosnažno osuđivan na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje 6 meseci;

3) da mu ranije nije prestao radni odnos u državnom organu, organu teritorijalne autonomije i organu jedinice lokalne samouprave zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa.

Pored napred navedenih opštih uslova, kandidat mora ispunjavati i sledeće posebne uslove:

1) da ima psihofizičku sposobnost potrebnu za obavljanje poslova komunalnog milicionara;

2) da ne postoje bezbednosne smetnje za obavljanje poslova komunalnog milicionara u smislu člana 36. Zakona o komunalnoj miliciji;

3) da ima stečeno najmanje srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje jednu godinu radnog iskustva u struci;

4) da je nezaposleno lice.

Pokretanje postupka

Član 27

Postupak za izbor kandidata pokreće se donošenjem odluke o oglašavanju javnog poziva za izbor kandidata za komunalne milicionare sa kojim će se zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju.

Odluku iz stava 1. ovog člana donosi načelnik gradske uprave nadležne za komunalne i inspekcijske poslove (u daljem tekstu: nadležna uprava).

Načelnik nadležne uprave rešenjem obrazuje Komisiju za sprovođenje postupka za izbor kandidata za komunalne milicionare sa kojima će biti zaključen Ugovor o stručnom osposobljavanju (u daljem tekstu: Komisija).

Faze postupka

Član 28

U prvoj fazi postupka Komisija iz člana 27. ove odluke vrši proveru ispunjenosti uslova kandidata za komunalnog milicionara za zaključivanje ugovora o stručnom osposobljavanju iz člana 26. ove odluke.

U drugoj fazi postupka se sprovodi usmena provera znanja iz člana 36. ove odluke.

2. Komisija za sprovođenje postupka za izbor kandidata za komunalne milicionare sa kojima će biti zaključen Ugovor o stručnom osposobljavanju

Član 29

Postupak za izbor kandidata za komunalne milicionare sa kojima će biti zaključen Ugovor o stručnom osposobljavanju (u daljem tekstu: Ugovor) sprovodi Komisija iz člana 27. stav 3. ove odluke).

Komisija u svom sastavu ima predsednika i dva člana.

Komisija u svom sastavu mora imati najmanje jednog člana koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i službenika koji obavlja poslove iz oblasti upravljanja ljudskim resursima.

Komisija donosi odluke većinom glasova.

Komisija vodi zapisnik o svom radu koji potpisuje predsednik i svi članovi Komisije.

Članovi komisije su dužni da čuvaju podatke do kojih su došli tokom sprovođenja postupka.

3. Oglašavanje i sadržina javnog poziva

Član 30

Javni poziv za izbor kandidata za komunalne milicionare sa kojima će se zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju (u daljem tekstu: Javni poziv) oglašava se najkasnije u roku od 7 dana od dana donošenja odluke iz člana 27. stav 1. ove odluke.

Javni poziv obavezno sadrži:

- opšte i posebne uslove iz člana 26. ove odluke;

- broj kandidata sa kojima će biti zaključen Ugovor;

- dokumentacija koju kandidat za komunalnog milicionara dostavlja uz prijavu na Javni poziv.

4. Način oglašavanja Javnog poziva

Član 31

Javni poziv se oglašava na internet prezentaciji Grada Sremska Mitrovica i na oglasnoj tabli Grada Sremska Mitrovica.

Administrativne i stručne poslove na izradi i objavljivanju javnog poziva obavlja nadležna uprava i Služba za upravljanje ljudskim resursima.

5. Sadržina i dokazi koji se prilažu uz prijavu na javni poziv

Član 32

Kandidat za komunalnog milicionara podnosi prijavu na javni poziv koja sadrži: ime i prezime kandidata, datum i mesto rođenja, adresu stanovanja, broj telefona, podatke o obrazovanju, podatke o ostvarenom radnom stažu sa kratkim opisom poslova koje je kandidat obavljao, svojeručni potpis kandidata.

Uz prijavu iz stava 1. ovog člana, kandidat za komunalnog milicionara prilaže sledeće dokaze: uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih, dokaz o stečenoj stručnoj spremi, isprave kojima se dokazuje radno iskustvo, dokaz da radni odnos nije prestao zbog učinjene teže povrede radne obaveze - ovaj dokaz podnose kandidati koji su ranije bili u radnom odnosu kod državnog organa, organa teritorijalne autonomije ili jedinice lokalne samouprave.

Uverenje o državljanstvu i izvod iz matične knjige rođenih, po službenoj dužnosti a u smislu člana 9. i 103. Zakona o opštem upravnom postupku, pribaviće organ, osim ako stranka izričito izjavi da će ih sama pribaviti.

Član 33

Prijava na Javni poziv podnosi se Komisiji putem Uslužnog centra Grada Sremska Mitrovica, ili putem pošte na adresu: Grad Sremska Mitrovica, Svetog Dimitrija br. 13, sa naznakom "Javni poziv za izbor kandidata za komunalne milicionare sa kojima će se zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju".

Rok za podnošenje prijave je 15 dana od dana objavljivanja Javnog poziva na internet prezentaciji Grada Sremska Mitrovica i oglasnoj tabli Grada Sremska Mitrovica.

6. Postupak izbora kandidata za komunalnog milicionara sa kojima će se zaključiti Ugovor o stručnom osposobljavanju

Član 34

Po isteku roka za podnošenje prijava na Javni poziv, Komisija pregleda prispele prijave i sprovodi postupak bezbednosne provere u smislu člana 36. Zakona o komunalnoj miliciji.

Po sprovedenom postupku iz stava 1. ovog člana, Komisija sastavlja spisak kandidata kod kojih ne postoje bezbednosne smetnje, među kojima se sprovodi dalji postupak.

Spisak kandidata iz stava 2. ovog člana potpisuju svi članovi Komisije.

Član 35

Kandidati među kojima se sprovodi dalji postupak upućuju se na lekarski pregled u Zavod za zdravstvenu zaštitu radnika Ministarstva unutrašnjih poslova RS.

Poslove zakazivanja lekarskog pregleda i obaveštavanja kandidata o vremenu i datumu obavljanja pregleda vrši Komisija.

Komisija je dužna da o lekarskom pregledu obavesti kandidata najmanje 24 časa pre obavljanja pregleda.

Sve troškove u vezi sa obavljanjem pregleda (troškovi pregleda, izrada uverenja), snosi Grad Sremska Mitrovica.

Po sprovedenom postupku iz stava 1. ovog člana, Komisija sastavlja spisak kandidata među kojima se sprovodi dalji postupak. Spisak potpisuju svi članovi Komisije.

Član 36

Nakon obavljenih lekarskih pregleda, provere psihofizičkih sposobnosti sa kandidatima koji prilože lekarsko uverenje o psihofizičkim sposobnostima potrebnim za obavljanje poslova komunalne milicije, Komisija sprovodi usmenu proveru znanja poznavanja propisa kojim je regulisan rad komunalne milicije, kao i veštine komunikacije.

Svaki član Komisije vrednuje ocenama od 1 do 3 odgovore kandidata na pitanja koja su mu postavljena, prema kriterijumima koje Komisija unapred određuje.

Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve za izbor, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji ne ispunjava zahteve za izbor.

Rezultat kandidata se dobija tako što se izračunava prosečna vrednost ocena kojima je kandidat vrednovan. Prosečna vrednost ocena računa se samo onom kandidatu kojeg je svaki član Komisije vrednovao ocenom 2 ili 3.

Član 37

Posle obavljenog usmenog razgovora sa kandidatima, Komisija po okončanom postupku izbora, u roku od najduže 15 dana, sačinjava listu kandidata za izbor.

Lista za izbor kandidata se sačinjava prema prosečnoj vrednosti ocene.

U slučaju da više kandidata ima jednak rezultat tako da njihov zbir čini broj kandidata veći od broja kandidata sa kojima je javnim pozivom predviđeno zaključivanje Ugovora o stručnom osposobljavanju, prednost da budu uvršteni na listu za izbor imaju kandidati sa boljim rezultatom na proveri znanja (dopunsko merilo).

Ako ni posle toga Komisija nije u mogućnosti da sačini listu za izbor, obavlja se ponovni razgovor sa kandidatima koji posle primene dopunskog merila imaju mogućnost da budu uvršteni na listu za izbor kandidata, sve dok se ne odrede kandidati čiji rezultati najviše odgovaraju zahtevima javnog poziva.

Član 38

Ako na Javni poziv nije bilo podnetih prijava, ili nijedan kandidat nije ispunio uslove, odnosno nije dostavio sve potrebne dokaze, ili su prijave neblagovremene, Komisija sastavlja izveštaj i dostavlja ga načelniku nadležne uprave u roku od 5 dana od dana zatvaranja Javnog poziva.

Ako Komisija utvrdi da nijedan od prijavljenih kandidata nije učestvovao u postupku ili da nakon sprovedenog postupka nijedan od kandidata koji su učestvovali u daljem postupku, nije ispunio merila propisana za izbor, Komisija o tome sastavlja izveštaj i u roku od 8 dana od dana završetka postupka isti dostavlja načelniku nadležne uprave.

Na osnovu izveštaja Komisije iz stava 1. i 2. ovog člana, načelnik nadležne uprave donosi odluku o neuspehu Javnog poziva koja se dostavlja svim kandidatima za koje je Komisija utvrdila da nisu učestvovali u daljem postupku i kandidatima koji su učestvovali u daljem postupku, ali nisu ispunili merila propisana za izbor.

7. Elementi Ugovora o stručnom osposobljavanju

Član 39

Bitni elementi Ugovora o stručnom osposobljavanju su:

- da se Ugovor zaključuje radi stručnog osposobljavanja i polaganja ispita za komunalnog milicionara;

- da se Ugovor zaključuje bez novčane naknade;

- da se obuka sprovodi po programu Ministarstva unutrašnjih poslova a u saradnji sa ministarstvom zaduženim za poslove lokalne samouprave;

- Ugovor se zaključuje pre početka sprovođenja obuke u smislu odredaba Pravilnika o stručnom osposobljavanju za obavljanje poslova komunalnog milicionara (u daljem tekstu: pravilnik);

- da se zaključuje do okončanja obuke, odnosno po sprovedenom programu stručnog osposobljavanja i provere stručne osposobljenosti, najduže na period od 12 meseci, sve u skladu sa pravilnikom;

- da kandidat sa kojim se zaključuje Ugovor ima pravo na penzijsko i invalidsko osiguranje za slučaj invalidnosti i telesnog oštećenja u slučaju povrede na radu i profesionalne bolesti, kao i pravo na obavezno zdravstveno osiguranje za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti;

- da su obe ugovorne strane dužne da se pridržavaju odredaba propisa kojima su regulisani bezbednost i zdravlje na radu;

- da troškove stručnog osposobljavanja snosi Grad Sremska Mitrovica;

- da je kandidat koji je završio stručno osposobljavanje obavezan da polaže ispit za komunalnog milicionara;

- obavezu kandidata za komunalnog milicionara da naknadi štetu Gradu Sremska Mitrovica u slučajevima propisanim članom 42. ove odluke.

8. Prava i obaveze nakon okončanja postupka stručnog osposobljavanja za komunalnog milicionara

Član 40

Nakon uspešno okončanog postupka stručnog osposobljavanja, kandidat za komunalnog milicionara ima pravo učešća na konkursu za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta komunalni milicionar.

Popunjavanje izvršilačkog radnog mesta iz stava 1. ovog člana vršiće se u skladu sa odredbama Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave koje se odnose na postupak popune radnih mesta.

Član 41

O započetom postupku popunjavanja izvršilačkog radnog mesta komunalni milicionar, Služba za ljudske resurse će pisanim putem obavestiti kandidate koji su uspešno okončali postupak stručnog osposobljavanja i položili ispit za komunalnog milicionara, najkasnije u roku od tri dana od dana objavljivanja oglasa o javnom konkursu.

Obaveza naknade štete Gradu Sremska Mitrovica

Član 42

Kandidat za komunalnog milicionara je dužan da naknadi štetu Gradu Sremska Mitrovica u slučaju:

1) jednostranog raskida Ugovora o stručnom osposobljavanju od strane kandidata ili usled njegove krivice, u visini troškova koji su do tog momenta nastali na teret Grada Sremska Mitrovica;

2) da se kandidat za komunalnog milicionara sa kojim je zaključen Ugovor o stručnom osposobljavanju, koji je postupak stručnog osposobljavanja uspešno okončao i koji je obavešten u smislu člana 41. ove odluke ne prijavi na javni konkurs, ili u slučaju izbora na izvršilačko radno mesto komunalni milicionar ne stupi na posao, osim u slučaju da je kandidat, u periodu od završetka stručnog osposobljavanja, izgubio psihofizičku sposobnost za obavljanje poslova komunalnog milicionara, u visini troškova obuke sa pripadajućom zakonskom zateznom kamatom;

3) prestanka radnog odnosa iz člana 43, 44, 45. stav 1. tačke 1. i 3. i člana 46. Zakona o komunalnoj miliciji, pod uslovom da od momenta zasnivanja radnog odnosa na izvršilačkom radnom mestu komunalni milicionar nije prošlo više od tri godine;

4) prestanka radnog odnosa otkazom od strane zaposlenog koji je usledio pre isteka 3 godine od momenta zasnivanja radnog odnosa na izvršilačkom radnom mestu komunalni milicionar.

Član 43

Utvrđivanje da je kandidat izgubio psihofizičku sposobnost za obavljanje poslova komunalnog milicionara iz člana 42. stav 1. tačka 2) ove odluke, vrši se na način propisan odredbom člana 41. Zakona o komunalnoj miliciji.

Troškove provere psihofizičke sposobnosti iz stava 1. ovog člana snosi Grad Sremska Mitrovica.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 44

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o komunalnoj miliciji ("Sl. list grada Sremska Mitrovica" br. 12/2020).

Član 45

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".