PRAVILNIK

O DODELI SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE SPROVOĐENJA JAVNIH RADOVA NA TERITORIJI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE U 2025. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 29/2025)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za finansiranje sprovođenja javnih radova na teritoriji AP Vojvodine u 2025. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom pozivu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za finansiranje sprovođenja javnih radova na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine u 2025. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs), koji se sprovodi u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ).

Sredstva za sprovođenja javnih radova, obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2025. godinu u okviru Programa 0803 - Aktivna politika zapošljavanja, programska aktivnost 1001 - Aktivna politika zapošljavanja u AP Vojvodini, ekonomska klasifikacija 481 - Dotacija nevladinim organizacijama, 4819 - Dotacije ostalim neprofitnim institucijama, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz budžeta.

CILJEVI

Član 2

Javni radovi su mera aktivne politike zapošljavanja koju organizuje Sekretarijat, u skladu sa Pokrajinski akcionim planom zapošljavanja u AP Vojvodini za 2025. godinu, u cilju radnog angažovanja nezaposlenog lica i nezaposlenih u stanju socijalne potrebe, očuvanja i unapređenja radnih sposobnosti nezaposlenih, kao i radi ostvarivanja određenog društvenog interesa.

Javni radovi na teritoriji AP Vojvodine mogu se organizovati i sprovoditi u oblastima:

• socijalnih i humanitarnih delatnosti,

• održavanja i obnavljanja javne infrastrukture,

• održavanja i zaštite životne sredine i prirode i

• kulturnih i turističkih delatnosti.

Maksimalna dužina trajanja javnog rada je, u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima, do četiri meseca.

Ugovorom o privremenim i povremenim poslovima utvrdiće se broj radnih dana za svako lice uključeno u javni rad.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Sredstva namenjena za sprovođenje javnih radova namenjena su za:

1. Isplatu naknade za obavljen posao po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima licima uključenim u javne radove, u visini od 30.000,00 dinara, na mesečnom nivou za pun fond radnih časova, odnosno srazmerno vremenu radnog angažovanja na mesečnom nivou koja se uvećava za pripadajući porez i doprinose za obavezno socijalno osiguranje, obračunatih u skladu sa zakonom.

Navedena naknada obuhvata i troškove dolaska i odlaska sa rada.

2. Naknadu troškova sprovođenja javnih radova, u svim oblastima sprovođenja, i to:

• 1.000,00 dinara po licu - za javne radove koji traju mesec dana;

• 1.500,00 dinara po licu - za javne radove koji traju dva meseca;

• 2.000,00 dinara po licu- za javne radove koji traju tri i četiri meseca.

JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 4

Sredstva iz člana 1. Pravilnika su namenjena udruženjima koja imaju status pravnog lica, odnosno upisana su u Registar Agencije za privredne registre sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Obavezni elementi Javnog konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća, način i rok za podnošenje prijava, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Javnog konkursa, odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave.

Tekst Javnog konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, u oglasnim novinama NSZ "Poslovi" i na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs i na portalu e-Uprava.

Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 5

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju udruženja koja imaju status pravnog lica, sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, upisane u registar Agencije za privredne registre sa aktivnim statusom, koje svojim programima afirmišu i podstiču ciljeve Javnog konkursa (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

USLOVI UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 6

Podnosilac prijave učestvuje na Javnom konkursu pod sledećim uslovima:

1. da ima sedište na teritoriji AP Vojvodine;

2. da je udruženje registrovano za program koji je predmet javnog rada;

3. da je u Agenciji za privredne registre registrovano najkasnije 60 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa;

4. da aplicira samo jednim projektom;

5. da angažuje nezaposleno lice koje se na dan podnošenja zahteva nalazi na evidenciji Filijale NSZ na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: Filijala NSZ);

6. da je udruženje ispunilo ranije ugovorne obaveze prema Sekretarijatu, NSZ ili jedinici lokalne samouprave po javnim konkursima iz prethodnih godina, ukoliko je ugovorna obaveza istekla, kao i u slučaju da je ugovorna.

Podnosilac zahteva za sprovođenje javnog rada, kao izvođača javnog rada može angažovati, bez naknade, poslodavce iz privatnog ili javnog sektora.

Pored navedenih uslova, Javnim konkursom mogu biti definisani i dodatni uslovi.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS

Član 7

Podnosilac prijave na Javni konkurs podnosi:

1. popunjen obrazac prijave (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov .rs ili www.nsz.gov.rs);

2. fotokopiju rešenja nadležnog organa o upisu u registar;

3. OP obrazac;

4. fotokopiju Statuta koji dokazuje da je udruženje registrovano za program koji je predmet javnog rada, sa vidljivom overom APR-a;

5. fotografije mesta izvođenja javnog rada - za javne radove koji se sprovode u oblasti održavanja i obnavljanja javne infrastrukture i održavanja i zaštite životne sredine i prirode (maksimalno tri fotografije za svaku lokaciju);

6. fotokopija licence za pružanje navedenih usluga, u skladu sa propisima u oblasti socijalne zaštite, za javne radove koji se sprovode u oblasti socijalne zaštite, odnosno koji se odnose na pružanje pojedinih usluga socijalne zaštite (dnevne usluge u zajednici - pomoć u kući i dr., usluge podrške za samostalni život - personalna asistencija i dr.) i

7. informacije o korisnicima usluga (broj i struktura) - za poslodavca - izvođača javnog rada iz oblasti socijalne zaštite i humanitarnog rada.

Zahtev se podnosi isključivo na obrascu, koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov. rs i NSZ www.nsz.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom se dostavlja na adresu nadležne organizacione jedinice NSZ prema sedištu udruženja, lično ili putem pošte, u tri primerka.

Sekretarijat zadržava pravo da traži i druge dokaze i dokumentaciju od značaja za sprovođenje postupka odlučivanja o odobravanju sredstava za sprovođenje javnih radova.

POSTUPANJE S PRIJAVAMA

Član 8

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz reda zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Javnom konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj/zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave podnosilaca u sledećim slučajevima:

• neblagovremeni - podneti nakon isteka roka utvrđenog Javnim pozivom;

• nedopušteni - podneti od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu obuhvaćeni Javnim pozivom, odnosno zahtevi koji su u suprotnosti sa odredbama Pravilnika i Javnog poziva;

• nepotpuni i nerazumljivi - zahtevi uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi; nepotpisani zahtevi; zahtevi bez obaveznih i pravilno popunjenih podataka; popunjeni grafitnom olovkom; zahtevi poslati faksom ili elektronskom poštom (e-mail); zahtevi koji nisu podneti na propisanom obrascu; kao i oni koji sadrže nerazumljive, nečitke ili protivrečne podatke.

• ukoliko se utvrdi da učesnik nije ispunio ranije ugovorne obaveze prema Sekretarijatu, NSZ ili lokalnoj samoupravi, a ugovorna obaveza je istekla, kao i učesnik čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršava.

KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

KRITERIJUMI

BOD

1. Kulturne i turističke usluge

20

2. Javni rad podrazumeva angažovanje lica III i IV stepena stručne spreme

15

3. Javni rad podrazumeva angažovanje lica višeg i visokog nivoa obrazovanja

10

4. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (po mestu održavanja manifestacije)

IV grupa

20

III grupa

10

II grupa

5

5. Značaj javnog rada

- republički

15

- pokrajinski

10

- lokalni

5

6. Originalnost i autentičnost javnog rada

do 10

 

 

Pored navedenih kriterijuma, Javnim konkursom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA I ODLUČIVANJE

Član 10

Po isteku roka za podnošenje prijava na Javni konkurs, Filijala NSZ proverava ispunjenost opštih uslova Javnog konkursa, boduje zahteve i sačinjava listu podnetih zahteva. Listu podnetih zahteva i po jedan primerak zahteva, filijala NSZ prosleđuje Pokrajinskoj službi za zapošljavanje (u daljem tekstu: PSZ) na saglasnost. PSZ Sekretarijatu dostavlja saglasnost i po jedan primerak prijave.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Rok za utvrđivanje liste iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 2. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 2. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Sekretarijat donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o dodeli sredstava Sekretarijat donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 8. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Odluka iz stava 8. ovog člana je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 11

Na osnovu Odluke, Sekretarijat, Filijala NSZ i korisnik sredstava kome je odobreno finansiranje (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), zaključuju ugovor kojim se uređuju međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da pre sklapanja ugovora Filijali NSZ dostavi:

• potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• potpisanu i overenu Izjavu o nepostojanju sukoba interesa;

• potpisanu i overenu Izjavu o posedovanju internog akta o antikorupcijskoj politici;

• ugovor o privremenim i povremenim poslovima sa nezaposlenim licem, kao dokaz o angažovanju lica na javnom radu;

• novi termin plan, ukoliko je u postupku razmatranja prijave za sprovođenje javnog rada izvršena korekcija broja lica i/ili dužine trajanja javnog rada;

• specifikacija sredstava/materijala za rad u skladu sa odobrenim sredstvima za troškove sprovođenja javnog rada;

• sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza - dve blanko solo menice, sa meničnim ovlašćenjem, registrovane u banci;

• potvrda o prijemu Zahteva za registraciju menice;

• fotokopija/očitana lična karta odgovornog lica korisnika sredstava;

• ugovor o poslovnoj saradnji podnosioca prijave i poslodavca - izvođača javnog rada (ukoliko postoji) i

• Fotokopija kartona deponovanih potpisa sa JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava) i

• Indikator otvorenog namenskog računa u Upravi za trezor.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski račun za javne radove u Upravi za trezor.

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 12

Korisnik sredstava je u obavezi da:

• sa nezaposlenim licem zaključi ugovor o privremenim i povremenim poslovima za period sprovođenja javnog rada. U slučaju prestanka angažovanja, Korisnik sredstava je u obavezi da, u roku od 15 dana od dana prestanka angažovanja, angažuje drugo nezaposleno lice sa evidencije NSZ, za preostalo vreme trajanja ugovora.

• organizuje zaštitu i bezbednost na radu angažovanih, u skladu sa zakonom i zahtevom standarda za konkretne poslove javnog rada;

• namenski upotrebi preneta sredstva za sprovođenje javnog rada;

• mesečno vrši isplatu naknade za obavljen posao licima angažovanim na javnim radovima po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima, u visini do 30.000,00 dinara, za pun fond radnih časova, odnosno, srazmerno vremenu radnog angažovanja na mesečnom nivou, koja se uvećava za pripadajući porez i doprinose za obavezno socijalno osiguranje. Navedena naknada obuhvata i troškove dolaska i odlaska sa rada;

• Filijali NSZ dostavlja:

- dokaze o uplati poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za angažovana lica na sprovođenju javnog rada;

- dokaze o utrošku prenetih sredstava za troškove isplate naknade angažovanim licima, odlaska i dolaska sa rada i sprovođenja javnog rada i

- nakon završetka sprovođenja javnog rada dostavi foto dokumentaciju o toku i stanju posle realizovanog javnog rada, finansijski i narativni izveštaj.

• obavesti Filijalu NSZ o svim promenama koje su od značaja za realizaciju ugovora u roku od osam dana od dana nastanka promene i

• Filijali NSZ i Sekretarijatu omogući kontrolu realizacije ugovornih obaveza i uvid u svu potrebnu dokumentaciju i tok sprovođenja javnog rada;

• omogući službi budžetske inspekcije nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja

Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine.

OBAVEZE SEKRETARIJATA

Član 13

Sekretarijat se obavezuje da, u skladu sa prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, Korisniku sredstava izvrši uplatu sredstava na namenski račun otvoren kod Uprave za trezor, i to:

• iznos sredstava za troškove sprovođenja javnog rada - jednokratno, nakon potpisivanja ugovora i

• mesečno, isplatu naknade za obavljen posao licima angažovanim na javnim radovima po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima, u visini do 30.000,00 dinara, za pun fond radnih časova, odnosno, srazmerno vremenu radnog angažovanja na mesečnom nivou; koja se uvećava za pripadajući porez i doprinose za obavezno socijalno osiguranje. Navedena naknada obuhvata i troškove dolaska i odlaska sa rada.

OBAVEZE FILIJALA NSZ

Član 14

Filijale NSZ se obavezuju da:

• zapremaju prijave, pregledaju ih i proveravaju ispunjenost opštih uslova Javnog konkursa;

• boduju prijave i sačinjavaju predlog liste prijava;

• predlog liste prijava i jedan primerak prijave dostavljaju PSZ-u na saglasnost;

• vrše kontrolu ugovorne obaveze (zahteva za trebovanje sredstava za isplatu) pre upućivanja Sekretarijatu na isplatu

PRAĆENJE IZVRŠAVANJA UGOVORA

Član 15

Korisnik sredstava je dužan da dodeljena sredstva iskoristi namenski i zakonito i dokaze o tome dostavi Filijali NSZ, koja kontroliše sprovođenje ugovorne obaveze.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

U cilju praćenja realizacije ugovorne obaveze, Sekretarijat može realizovati monitoring posete.

Pod monitoring posetom smatra se: poseta udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika Sekretarijata sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Sekretarijat sačinjava izveštaj o monitoring poseti u roku od 10 dana od dana sprovedene posete.

Pored izveštaja o monitoring poseti, Sekretarijat može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

ZAVRŠNA ODREDBA

Član 16

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".