PRAVILNIK

O DODELI SUBVENCIJA ZA ZAPOŠLJAVANJE NEZAPOSLENIH LICA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI U 2025. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 29/2025)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2025. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom oglasu, obavezna dokumentacija, postupak dodele subvencije, kriterijumi i merila za dodelu, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog poziva za dodelu subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2025. godini (u daljem tekstu: Javni poziv), koji se sprovodi u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ).

Sredstva za ovu namenu obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2025. godinu, u okviru Programa 0803 - Aktivna politika zapošljavanja, programska aktivnost 1001 - Aktivna politika zapošljavanja u AP Vojvodini, ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz budžeta.

CILJ

Član 2

Sekretarijat, u skladu sa Pokrajinskim akcionim planom zapošljavanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za 2025. godinu (u daljem tekstu: PAPZ) dodeljuje subvenciju poslodavcima, koji pripadaju privatnom sektoru, za zapošljavanje nezaposlenih lica, koja se nalaze na evidenciji NSZ na teritoriji AP Vojvodine, a u cilju smanjivanja nezaposlenosti i podsticanja zapošljavanja nezaposlenih lica.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica (u daljem tekstu: Subvencija), u iznosu od 250.000,00 dinara po nezaposlenom licu, odobrava se poslodavcima koji pripadaju privatnom sektoru, radi zapošljavanja nezaposlenih lica koja se nalaze na evidenciji NSZ na teritoriji AP Vojvodine.

Subvencija predstavlja državnu pomoć male vrednosti (de minimis).

Poslodavac je u obavezi da namenski utroši sredstva, odnosno da u periodu od najmanje 12 meseci od dana zasnivanja radnog odnosa na neodređeno vreme, redovno uplaćuje poreze i doprinose za obavezno socijalno osiguranje i o tome dostavi pravdanje za navedeni period.

JAVNI POZIV ZA DODELU SUBVENCIJA

Član 4

Subvencija se dodeljuju na osnovu Javnog poziva, koji raspisuje Sekretarijat.

Obavezni elementi teksta Javnog poziva su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje, visina ukupnih sredstava koja se dodeljuju, namena sredstava, subjekti koji mogu da učestvuju, uslovi za učešće, dokumentacija koja se podnosi uz zahtev, uslovi učešća, rok za podnošenje prijava, kriterijumi za ocenu prijava i drugi podaci od značaja.

Javni poziv se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, u pozivnim novinama NSZ "Poslovi" i na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM POZIVU

Član 5

Pravo da konkurišu imaju poslodavci koji pripadaju privatnom sektoru, odnosno preduzetnici i pravna lica kod kojih je udeo privatnog kapitala u vlasničkoj strukturi 100%.

Pravo na Subvenciju ne mogu ostvariti: državni organi, organizacije i drugi direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, zadruge i udruženja; podnosioci zahteva koji obavljaju delatnosti sa šifrom 02.0, 05.1, 05.2, 35.14, 35.23, 49.32, 66.12 ili 92.0; korisnici sredstava koji nisu ispunili raniju ugovornu obavezu prema Sekretarijatu ili NSZ, a ugovorna obaveza je istekla, kao i korisnici sredstava čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršavaju i privredni subjekti u teškoćama, u smislu člana 2. stav 1. tačka 5) Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021-dr.uredba, 62/2021 - dr. uredba, 99/2021 - dr. uredba, 20/2023 - dr. uredba, 43/2023 - dr. uredba, 48/2023 - dr. uredba i 17/2025 - dr. uredba).

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM POZIVU

Član 6

Poslodavac može podneti Zahtev sa biznis planom (u daljem tekstu: Zahtev) za Javni poziv pod uslovom da:

1. ima sedište ili registrovanu poslovnu jedinicu na teritoriji AP Vojvodine;

2. pripada privatnom sektoru (preduzetnici i pravna lica kod kojih je udeo privatnog kapitala u vlasničkoj strukturi 100%);

3. je registrovan najmanje šest meseci pre datuma podnošenja zahteva;

4. u poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev nije smanjivao broj zaposlenih na neodređeno vreme, osim u slučaju normalne fluktuacije zaposlenih (prestanak radnog odnosa na određeno vreme, ostvarivanje prava na penziju i dr.);

5. uredno izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za zaposlene,

6. poslednjih šest meseci nije bio duže od 30 dana neprekidno evidentiran u registru dužnika prinudne naplate Narodne banke Srbije;

7. se nezaposleno lice, za koga se traži subvencija, na dan podnošenja zahteva nalazi na evidenciji Filijale NSZ na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: Filijala NSZ) i da nije bilo u radnom odnosu na neodređeno vreme kod podnosioca zahteva ili povezanog lica, najmanje šest meseci pre podnošenja zahteva;

8. je izmirio ranije ugovorne i druge obaveze prema Sekretarijatu i drugim davaocima sredstava za iste ili druge programe zapošljavanja, osim za obaveze čija je realizacija u toku, ukoliko iste redovno izmiruje i

9. nalazi se u dozvoljenom okviru opredeljenog iznosa za de minimis državnu pomoć u tekućoj fiskalnoj godini i prethodne dve fiskalne godine, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI POZIV

Član 7

Po raspisanom Javnom pozivu podnosi se sledeća dokumentacija:

1. popunjen obrazac - Zahtev;

2. pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove;

3. fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko podnosilac zahteva nije registrovan u Agenciji za privredne registre, odnosno odluka nadležnog organa o obrazovanju organizacionih delova na teritoriji AP Vojvodine.

Zahtev se podnosi isključivo na obrascu, koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom se dostavlja na adresu nadležne organizacione jedinice NSZ prema sedištu poslodavca ili organizacione jedinice, lično ili putem pošte, u tri primerka.

Rok za podnošenje prijava utvrđuje se Javnim pozivom.

Nakon podnošenja zahteva, a pre donošenja odluke, poslodavac može, na neodređeno vreme, zaposliti lice za koje je podneo zahtev za dobijanje Subvencije, što ne predstavlja garanciju za dobijanje Subvencije.

Poslodavac, u toku Javnog poziva, može podneti samo jedan Zahtev za zapošljavanje najviše 3 lica.

Sekretarijat zadržava pravo da zatraži i druge dokaze relevantne za odlučivanje.

Dokumentacija podneta na Javni poziv se ne vraća.

POSTUPANJE SA ZAHTEVIMA

Član 8

Filijala NSZ proverava ispunjenost opštih uslova Javnog poziva, boduje zahteve i sačinjava bod listu podnetih zahteva. Listu podnetih zahteva i po jedan primerak zahteva, Filijala NSZ prosleđuje Pokrajinskoj službi za zapošljavanje (u daljem tekstu: PSZ) na saglasnost. PSZ Sekretarijatu dostavlja saglasnost i primerak zahteva.

Filijala NSZ će odbaciti zahteve koji su:

• neblagovremeni - podneti nakon isteka roka utvrđenog Javnim pozivom;

• nedopušteni - podneti od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu obuhvaćeni Javnim pozivom, odnosno zahtevi koji su u suprotnosti sa odredbama Pravilnika i Javnog poziva;

• nepotpuni i nerazumljivi - zahtevi uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi; nepotpisani zahtevi; zahtevi bez obaveznih i pravilno popunjenih podataka; popunjeni grafitnom olovkom; zahtevi poslati faksom ili elektronskom poštom (e-mail); zahtevi koji nisu podneti na propisanom obrascu; kao i oni koji sadrže nerazumljive, nečitke ili protivrečne podatke.

• ukoliko se utvrdi da učesnik nije ispunio ranije ugovorne obaveze prema Sekretarijatu, NSZ ili lokalnoj samoupravi, a ugovorna obaveza je istekla, kao i učesnik čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršava.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 9

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje Komisiju za pregled zahteva, ocenjivanje i izradu predloga odluke za dodelu subvencija (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz reda zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni poziv.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog poziva (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz Zahteva sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod podnosioca zahteva, o čemu će se sačiniti zapisnik.

Komisija daje predlog odluke na osnovu zahteva, predloga bod liste NSZ i dodatnih bodova.

Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli subvencije za zapošljavanje nezaposlenih lica (u daljem tekstu: Odluku).

Odluka se objavljuje se na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i pozivnoj tabli nadležne Filijale NSZ.

DODATNI KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Član 10

Dodatni bodovi Komisije:

Proizvodnja i zanatstvo u funkciji turizma

10 bodova

Ugostiteljski objekti za smeštaj

Ugostiteljski objekti za ishranu i piće

Doprinos lokalnoj zajednici

Veoma značajno

20 bodova

Značajno

5 bodova

Pored navedenih kriterijuma, Javnim pozivom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.

UGOVOR O DODELI SUBVENCIJE

Član 11

Na osnovu Odluke, Sekretarijat, Filijala NSZ i poslodavac kojem je odobrena subvencija (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), zaključiće ugovor o korišćenju Subvencije, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava pre zaključenja ugovora, Filijali NSZ dostavlja:

• dokaz o zasnivanju radnog odnosa na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, za lice koje se zapošljava (ugovor o radu);

• fotokopija kartona deponovanih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje,

• fotokopija kartona deponovanih potpisa za namenski račun otvoren kod Uprave za trezor;

• odgovarajuće sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza;

• potvrda o prijemu zahteva za registraciju menice (za pravno lice);

• fotokopija/očitana lična karta odgovornog lica korisnika sredstava i žiranta, i drugi dokazi u zavisnosti od statusa žiranta i

• pisani pristanak korisnika sredstava i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.

Sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza su:

ZA PREDUZETNIKA:

Za odobrena sredstva u iznosu do 750.000,00 dinara - dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa jednim žirantom i meničnim ovlašćenjem.

ZA PRAVNO LICE:

Za odobrena sredstva u iznosu do 750.000,00 dinara - dve istovetne blanko solo menice sa meničnim ovlašćenjem.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice koje je u radnom odnosu na neodređeno vreme, fizičko lice koje samostalno obavlja svoju delatnost (preduzetnik), odnosno lice koje samostalno obavlja delatnost u skladu sa posebnim zakonom (npr. advokat, notar, javni izvršitelj i sl.) i penzioner.

Menice, u skladu sa Zakonom o platnom prometu ("Sl. list SRJ", br. 03/02 i 05/03 i "Sl. glasnik RS", br. 43/04, 62/06, 111/09, 31/11 i 139/2014 - dr. zakon) i Odlukom o bližim uslovima, sadržini i načinu vođenja registra menica i ovlašćenja ("Sl. glasnik RS", br. 56/11, 80/2015, 76/2016, 82/2017 i 14/2020), podnosilac zahteva mora izvršiti upis menica u Registar menica i ovlašćenja.

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 12

Korisnik sredstava u obavezi je da:

1. zasnuje radni odnos sa nezaposlenim licem u skladu sa zakonom, na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom;

2. namenski i zakonito utroši dodeljena sredstva u skladu sa članom 3. Pravilnika;

3. Filijali NSZ dostavlja dokaze o ispunjenju ugovorne obaveze iz tačke 2) ovog člana

4. omogući NSZ praćenje realizacije ugovorne obaveze i uvid u obavljanje delatnosti i obavesti Filijalu NSZ o svakoj promeni koja je od uticaja na realizaciju ugovora, u roku od 15 dana od dana nastanka te promene.

OBAVEZE SEKRETARIJATA

Član 13

Sekretarijat se obavezuje da, u skladu sa prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, u jednokratnom iznosu, Korisniku sredstava izvrši uplatu sredstava na namenski račun otvoren kod Uprave za trezor.

PRAĆENJE IZVRŠENJA UGOVORA

Član 14

Korisnik sredstava je dužan da dodeljena sredstva iskoristi namenski i zakonito i dokaze o tome dostavi Filijali NSZ, koja kontroliše realizaciju ugovorne obaveze.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine, koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

U slučaju zamene lica, lice koje je zamena mora biti na evidenciji nezaposlenih pre realizacije zamene, ali ne i u momentu podnošenja Zahteva. Zamena se mora izvršiti u roku od 30 dana od dana prestanka radog odnosa prethodnog lica. Radni odnos sa novim licem se mora zasnovati u skladu sa Javnim pozivom. U opravdanom slučaju, odnosno ukoliko na evidenciji zaposlenih nema adekvatnog lica za zamenu, zamena se može izvršiti i nakon isteka navedenog roka, uz produžetak praćenja ugovorne obaveze.

Ukoliko dođe do prestanka ispunjenja ugovorne obaveze, poslodavac je dužan da izvrši povraćaj sredstava za nerealizovani deo ugovorne obaveze, uvećan za iznos zakonske zatezne kamate od dana uplate sredstava.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine", a njegove odredbe primenjivaće se nakon raspisivanja Javnog poziva.