STRATEŠKI PLANKOMUNALNE MILICIJE GRADA POŽAREVCA ZA PERIOD 2025 - 2029. GODINE("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 5/2025) |
Komunalna milicija osnovana je prethodno kao Komunalna policija Zakonom o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik RS", br. 51/09) iz 2009. godine.
Donošenjem Zakona o komunalnoj miliciji ("Službeni glasnik RS", br.49/19) promenjen je naziv ove unutrašnje organizacione jedinice u sastavu Gradske uprave Grada Požarevca u naziv Komunalna milicija. Donetim zakonom komunalni milicionari dobili su i nova ovlašćenja u obavljanju komunalno-milicijskih poslova kao što su zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila, audio i video snimanje, prikupljanje obaveštenja i da kada je zakonom ovlašćen na donošenje rešenja, komunalni milicionar primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku ili drugog zakona kojim je ovlašćen na donošenje rešenja.
Komunalna milicija na teritoriji grada obrazuje se za zakonom određene poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti jedinice lokalne samouprave u oblastima, odnosno pitanjima komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštita i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave.
Zakonom o komunalnoj miliciji propisano je da opštinsko odnosno gradsko veće na predlog načelnika komunalne milicije, donosi strateški plan komunalne milicije kojim, na osnovu procene postojećeg stanja, utvrđuje prioritete u obavljanju poslova komunalne milicije i daje joj razvojne, organizacione, kadrovske i druge smernice za dalji rad.
Poslovi komunalne milicije su:
1) održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;
2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;
3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima jedinice lokalne samouprave;
4) zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za jedinicu lokalne samouprave;
5) podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u jedinici lokalne samouprave, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;
6) vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe teritorijalne autonomije, jedinica lokalne samouprave i imaoce javnih ovlašćenja;
7) drugi poslovi, u skladu sa zakonom.
Održavanjem komunalnog i drugog zakonom određenog reda smatra se održavanje reda, naročito, u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom, odnosno lokalnom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, u skladu sa zakonom.
Gore navedeni poslovi ne odnose se na nadležnosti inspekcije utvrđene zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti i zakonom kojim se uređuju putevi.
Komunalna milicija pruža pomoć drugim organizacionim jedinicama uprave, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta jedinice lokalne samouprave odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka (u daljem tekstu: ovlašćene organizacije) kao i vršiocu komunalne delatnosti, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara.
Pored pomoći u izvršenju, komunalna milicija ostvaruje saradnju sa ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalne delatnosti i u pogledu međusobnog obaveštavanja, razmene informacija, razmene podataka, preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti, kao i zajedničkog korišćenja sredstava, uređaja i opreme koje može da obezbedi ovlašćena organizacija ili vršilac komunalne delatnosti uz prethodno pribavljenu saglasnost ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave.
U slučaju zajedničkog korišćenja sredstava, uređaja i opreme iz stava 4. ovog člana, komunalna milicija obavlja poslove i vrši ovlašćenja u skladu sa ovim zakonom, pruža pomoć ovlašćenim organizacijama u obavljanju poslova iz delokruga njihove nadležnosti, a vršiocu komunalne delatnosti pruža pomoć u kontroli i naplati komunalnih usluga.
Komunalna milicija preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti opštine, odnosno grada, kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi jedinice lokalne samouprave i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe odnosno organizacije.
U slučaju opasnosti izazvane elementarnim nepogodama i drugim oblicima ugrožavanja komunalna milicija učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica.
Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa građanima u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave.
Građani mogu komunalnoj miliciji podnositi prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom pisanim putem, a u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu komunalna milicija pravi službenu zabelešku.
Komunalna milicija u obavljanju poslova sarađuje sa inspekcijskim službama jedinice lokalne samouprave, u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova.
Saradnja obuhvata, naročito, međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne milicije i inspekcijskih službi jedinice lokalne samouprave.
Za obavljanje poslova iz nadležnosti komunalne milicije od izuzetnog značaja je i saradnja sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove koja podrazumeva operativni rad na terenu, razmenu informacija i zajednički rad u lokalnoj zajednici.
Kada je to potrebno radi izvršavanja poslova iz nadležnosti komunalne milicije, na obrazloženi zahtev, ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove dostavlja lične podatke o građanima, vozilima i druge podatke iz evidencija koje vodi u skladu sa zakonom.
3. OVLAŠĆENJA KOMUNALNE MILICIJE
U obavljanju poslova komunalne milicije, komunalni milicionar ima sledeća ovlašćenja:
1) upozorenje;
2) usmeno naređenje;
3) provera identiteta;
4) dovođenje;
5) zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;
6) privremeno oduzimanje predmeta;
7) audio i video snimanje;
8) upotreba sredstava prinude;
9) prikupljanje obaveštenja;
10) druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.
Pored ovlašćenja koja su navedena, komunalni milicionar može, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom jedinice lokalne samouprave, izdati prekršajni nalog, podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i obavestiti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Kada je zakonom ovlašćen na donošenje rešenja, komunalni milicionar primenjuje odredbe zakona o opštem upravnom postupku ili drugog zakona kojim je ovlašćen za donošenje rešenja.
Protiv rešenja komunalnog milicionara može se izjaviti žalba gradskom, odnosno opštinskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
4. PROPISI KOJE KOMUNALNA MILICIJA PRIMENJUJE U SVOM RADU
Komunalna milicija u svom radu primenjuje zakone, pravilnike i odluke donete od Skupštine Grada Požarevca i to:
Zakon o komunalnoj miliciji ("Službeni glasnik RS", br. 49/19);
Zakon o policiji ("Službeni glasnik RS", br. 6/16 24/18 i 87/18);
Zakon o opštem upravnom postupku ("Službenom glasniku RS", br. 18/16, 2/23 - Odluka US RS - Autentično tumačenje - 95/18)
Zakon o zaštiti od buke u životnoj sredini ("Službeni glasnik RS", br. 96/21)
Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ("Službeni glasnik RS", br. 68/15, 41/18, 44/18, 83/18, 31/19 i 9/20);
Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Službeni glasnik RS", br. 41/09, 53/10, 101/11, 32/13 - Odluka US RS, 55/14, 96/15 - drugi zakon, 9/16 - Odluka US RS, 24/18, 41/18, 41/18, 87/18, 23/19 i 128/20 i 76/23)
Zakon o javnom redu i miru ("Službeni glasnik RS", br. 6/16 i 24/18)
Zakon o prekršajima ("Službeni glasnik RS", br. 65/13, 13/16, 98/16 - Odluka US RS, 91/19, 91/19 i 112/22 - Odluka US RS)
Pravilnik o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne milicije ("Službeni glasnik RS", br. 27/20);
Pravilnik o načinu snimanja na javnom mestu i načinu na koji komunalna milicija saopštava nameru da vrši snimanje ("Službeni glasnik RS", br. 27/20 i 101/20);
Pravilnik o sadržini evidencija koje vodi komunalna milicija, načinu njihovog vođenja i uništavanju određenih podataka ("Službeni glasnik RS", br. 27/20);
Pravilnik o službenoj legitimaciji komunalnih milicionara ("Službeni glasnik RS", br. 27/20);
Pravilnik o policijskim ovlašćenjima ("Službeni glasnik RS", br. 41/19 i 93/22);
Pravilnik o načinu obavljanja pojedinačnih policijskih poslova ("Službeni glasnik RS", br. 63/18 i 72/18);
Pravilnik o načinu držanja pasa koji mogu predstavljati opasnost za okolinu ("Službeni glasnik RS", br. 65/10);
Pravilnik o uslovima koje treba da ispunjava komunalni milicionar da bi mogao da vrši poslove merenja buke poreklom iz ugostiteljskih objekata ("Službeni glasnik RS", br. 132/21);
Pravilnik o načinu oduzimanja, čuvanja i postupanja sa privremeno oduzetim vozilom koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja ili privrednog prestupa ("Službeni glasnik RS", broj 71);
Odluka o komunalnom uređenju ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 12/10, 6/11, 2/12, 3/14, 3/17, 6/17, 7/23 i 12/23);
Odluka o pijacama ("Službeni Glasnik grada Požarevca", br. 4/09, 6/11, 3/17, 13/19, 7/221 i 14/21);
Odluka o postavljanju i uklanjanju manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene na teritoriji Grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 4/19, 7/19, 13/19, 2/23 i 18/23);
Odluku o postavljanju i uklanjanju bašti ugostiteljskih objekata na teritoriji Grada Požarevca ("Službenom glasniku Grada Požarevca", br. 2/23);
Odluka o držanju domaćih i egzotičnih životinja na teritoriji grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 2/21 i RS, 88/23 - Odluka US RS);
Odluka o radnom vremenu u trgovini, ugostiteljstvu, turizmu, zanatstvu i drugim uslužnim delatnostima na teritoriji Grada Požarevca "Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 4/09, 9/09, 3/11 i 6/17);
Odluka o taksi prevozu ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 7/24);
Odluku o upravljanju grobljima i sahranjivanju na teritoriji Grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 19/19);
Odluka o vodovodu i kanalizaciji ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 7/21 i 14/21);
Odluka o tehničkom regulisanja saobraćaja na području grada Požarevca ("Službenom glasnik Grada Požarevca", br. 6/11, 3/17 i 6/17);
Odluka o određivanju prostora na teritoriji grada Požarevca na kojem nije dozvoljeno javno okupljanje ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 6/17);
Odluka o upravljanju, zaštiti i održavanju opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 9/19 i 14/21);
Odluka o uređenju i održavanju javnih zelenih površina na teritoriji grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 7/23);
Odluka o održavanju javne higijene na površinama javne namene u Požarevcu i Kostolcu ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 7/23);
Odluka o javnom oglašavanju na teritoriji Grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 7/24);
Odluka o upravljanju javnim parkiralištima na teritoriji Grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 19/19, 28/20, 2/23 i 7/24).
Komunalna milicija u svom radu i u primeni svojih ovlašćenja uočila je određene situacije i događaje koji su predstavljali narušavanje komunalnog reda u kojima je preduzimala odgovarajuće mere kako bih ih sprečila i izrekla odgovarajuće sankcije prema učiniocima i gde postignuti veoma dobri rezultati.
Najčešći problemi sa kojima se susretala komunalna milicija jesu:
Ulična prodaja robe bez rešenja nadležnog organa na mestima oko pijaca u gradu kao što su pijaca Krug, pijaca u ul. Šumadijska, pijaca na Pionirskom trgu, izlaganje i prodaja robe na parking prostoru JKP "Parking servis" u ul. Moše Pijade pre vremena koje je određeno za rad kvantaške pijace kao i ulične prodaje u gradskom parku i ulici Tabačka čaršija u večernjim satima.
Veliki broj prijava zabeležen je u seoskim naseljima na teritoriji Grada Požarevca koje su se odnosile na izlivanje otpadnih voda iz septičkih jama gde je Komunalna milicija pravovremeno reagovala prema učiniocima prekršaja.
Komunalna milicija prilikom obavljanja patrolne aktivnosti uočila je i određeni broj neregistrovanih, registrovanih vozila sa isteklim registarskim tablicama kao i registrovanih ali neupotrebljivih vozila za saobraćaj, gde su vlasnicima tih vozila izdavani prekršajni nalozi.
Lica koja su lepila plakate van mesta za oglašavanje, primenjivana su prema njima ovlašćenja izdavanja prekršajnog naloga i usmenog naređenja na uklone plakate sa nedozvoljenih mesta za lepljenje. Pored primene navedenih mera uočeno je da u gradu nema dovoljno mesta za oglašavanje isticanjem plakata i oglasa.
Veliki broj prijava građana odnosio se na pse lutalice koji su se kretali po javnoj površini i gde su građani prijavljivali ujed pasa. Komunalna milicija redovno je o ovim slučajevima obaveštavala JKP "Komunalne Službe" - Prihvatilište za pse i mačke kako bi psi koji se kreću bez nadzora vlasnika bili uklonjeni sa javnih površina.
U svom radu od strane Komunalne milicije uočeni su i slučajevi držanja domaćih životinja i kućnih ljubimaca suprotno odredbama Odluke o držanju domaćih i egzotičnih životinja na teritoriji grada Požarevca u zonama u kojima je držanje određene vrste zabranjeno, na način koji prouzrokuje uznemiravanje kao i držanje nedozvoljenog broja životinja, slučajeva slobodnog kretanja pasa bez nadzora vlasnika kao i nepropisnog izvođenja bez povodnika.
Komunalna milicija kontrolisala je i postavljanje letnjih bašta ugostiteljskih objekata i u svom radu nije uočila nepravilnosti jer su vlasnici imali odobrenje od strane nadležnog organa za postavljanje na površinama javne namene.
Vršena je kontrola rada ugostiteljskih objekata i kontrola rada drugih uslužnih delatnosti. Prilikom kontrole radnog vremena ugostiteljskih objekata uočena su prekoračenja radnog vremena od strane pojedinih ugostitelja kojima su izdavani prekršajni nalozi. Za vreme kontrole radnog vremena ugostiteljskih objekata Komunalna milicija je u više navrata imala i saradnju sa MUP PU u Požarevcu koja nam je bila od velike pomoći u cilju realizacije naših ovlašćenja. Broj prekoračenja radnog vremena od strane ugostitelja je značajno smanjen.
U saradnji sa MUP PU u Požarevcu i PI u Kostolcu obavljana je i kontrola prodaje i konzumiranja alkoholnih pića za vreme održavanja sportskih priredbi, gde je akcija sprovedena bez incidenata i nedozvoljenih radnji.
Prilikom obavljanja redovne patrolne aktivnosti Komunalna milicija primenjivala je i svoja ovlašćenja koja proizlaze iz odredaba Zakona o javnom redu i miru, gde su lica koja su imala nepristojno, drsko i bezobzirno ponašanje sankcionisana podnošenjem zahteva za pokretanje prekršajnog postupka u čemu nam je veliku pomoć pružila PU u Požarevcu.
Jedan od redovnih poslova koji se obavlja od strane komunalne milicije je i zaštita zelenih površina kao što je gradski park, površine koje se nalaze u programu održavanja kao i zelene površine koje se nalaze duž saobraćajnica u gradu. Vozila koja su zatečena na tim površinama su evidentirana a vozačima koji su ta vozila ostavljali na njima izdavani su prekršajni nalozi.
Zabeleženi su i slučajevi paljenja vatre na otvorenom prostoru kao i u dvorištima u privatnoj svojini fizičkih lica i od strane nekoliko izvođača građevinskih radova na mestima građenja.
Jedan od značajnih problema sa kojim se u svom radu susreće Komunalna milicija jeste problem parkiranja automobila na trotoarima i drugim mestima koja nisu predviđena za parkiranje na takav način da se ometa pešački saobraćaj a parkiranjem na autobuskim stajalištima kao i na parking mestima za taksi vozila, vrši se ometanje javnog prevoza i prevoza putnika u drumskom saobraćaju. Takođe je zabeležen i određeni broj nesavesnih vozača koji svoja vozila parkiraju na mestima obeleženim za parkiranje osoba sa invaliditetom a da na tim vozilima nemaju odgovarajuću nalepnicu za invalide. U ovim slučajevima izdat je zavidan broj prekršajnih naloga kako fizičkim licima - vozačima tako i privrednim društvima i odgovornim licima u njima. Komunalna milicija nastaviće i dalje kontrolu parkiranja vozila na mestima koja za to nisu predviđena kako bi se omogućio nesmetani pešački saobraćaj i bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
U nadležnosti Komunalne milicije je i uklanjanje nepropisno parkiranih vozila prema odredbama zakona kojim se reguliše bezbednost učesnika u saobraćaju gde je komunalna milicija uklanjala vozila sa javnih saobraćajnih površina u saradnji sa JKP "Parking servis" Požarevac i izdavala je prekršajne naloge vozačima.
Zakonom o zaštiti od buke u životnoj sredini Komunalna milicija ovlašćena je da meri buku iz ugostiteljskih objekata koja potiče od izvođenja muzičkog sadržaja. Pripadnici komunalne milicije prošli su program obuke u Institutu IMS - Laboratorija za akustiku i vibracije gde su stekli znanja koja su neophodna za merenje buke. Uočen je mali broj prekoračenja dozvoljenog nivoa buke u odnosnim akustičkim zonama.
Postupajući po prijavama građana Komunalna milicija primenjivala je i ovlašćenja u cilju zaštite kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim objektima gde je najveći problem bio ostavljanje raznih predmeta u zajedničkim prostorijama i narušavanja vremena za odmor koji je propisan odlukom.
U saradnji sa saobraćajnom inspekcijom Gradske uprave Grada Požarevca, komunalna milicija vršila je i kontrolu taksi prevoza prema odredbama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaj gde nisu uočene veće nepravilnosti u obavljanju taksi prevoza.
Komunalna milicija pružala je pomoć u izvršenjima (asistencije) organizacionim jedinicama gradske uprave, javnim preduzećima i ustanovama i vršiocima komunalne delatnosti kada po njihovoj proceni izvršenja nisu mogla da se sprovedu bez prisustva komunalnih milicionara. Pored toga vršena je i provera identiteta na obrazloženi usmeni zahtev komunalnih inspektora, saobraćajnih inspektora i inspektora republičkih organa.
MUP PU u Požarevcu i Komunalna milicija imaju stalnu saradnju u vidu dostavljanja ličnih podataka građana, podataka o vozilima, razmene informacija i preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti.
6. PRIORITETI U OBAVLJANJU POSLOVA KOMUNALNE MILICIJE
6.1.1. Kontrola vanpijačne prodaje
Nosilac: Komunalna milicija i komunalna inspekcija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o komunalnom uređenju i Odluka o održavanju javne higijene na površinama javne namene u Požarevcu i Kostolcu.
6.1.2. Kontrola zauzeća površina javne namene
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o održavanju javne higijene na površinama javne namene u Požarevcu i Kostolcu.
6.1.3. Kontrola postavljanja i uklanjanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o postavljanju i uklanjanju manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene na teritoriji grada Požarevca.
6.1.4. Kontrola postavljanja i uklanjanja letnjih bašti ugostiteljskih objekata
Nosilac: Komunalna milicija u saradnji sa inspekcijskim službama
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluku o postavljanju i uklanjanju bašti ugostiteljskih objekata na teritoriji grada Požarevca.
6.1.5. Kontrola održavanja javne higijene i zaštita čistoće na površinama javne namene
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o održavanju javne higijene na površinama javne namene u Požarevcu i Kostolcu.
6.1.6. Kontrola zaštite zelenih površina
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluku o uređenju i održavanju javnih zelenih površina na teritoriji Grada Požarevca.
6.1.7. Kontrola održavanja kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnih zgradama
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluku o opštim pravilima kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama na teritoriji grada Požarevca.
6.1.8. Kontrola prodaje alkoholnih pića na sportskim priredbama
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim priredbama.
6.1.9. Kontrola parkiranja van obeleženih mesta za parkiranje kojim se ometa pešački saobraćaj i saobraćaj javnog prevoza
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o komunalnom uređenju i Odluka o upravljanju javnim parkiralištima.
6.1.10. Kontrola držanja domaćih životinja na teritoriji Grada Požarevca
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o držanju domaćih i egzotičnih životinja na teritoriji Grada Požarevca.
6.1.11. Kontrola izvođenja kućnih ljubimaca
Nosilac: Komunalna milicija u saradnji sa JKP "Komunalne službe"
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o držanju domaćih i egzotičnih životinja na teritoriji Grada Požarevca.
6.1.12. Kontrola održavanja reda u oblasti postavljanja sredstava za oglašavanje
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluku o javnom oglašavanju na teritoriji Grada Požarevca.
6.1.13. Kontrola taksi prevoza na teritoriji Grada Požarevca
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Odluka o taksi prevozu.
6.1.14. Rad po prijavama građana
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine.
6.1.15. Saradnja sa MUP PU u Požarevcu u cilju preduzimanja zajedničkih mera i aktivnosti, razmene podataka i informacija
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine.
6.1.16. Pružanje pomoći u izvršenjima (asistencije) i saradnja sa ovlašćenim organizacijama i vršiocima komunalne delatnosti
Nosilac: Komunalna milicija, javna preduzeća i inspekcijske službe
Vremenski period: 2025 - 2029. godine.
6.2.1. Prijem u radni odnos novih komunalnih milicionara
S obzirom na široku oblast rada koju ima komunalna milicija neophodno je povećati broj komunalnih milicionara u cilju efikasnijeg obavljanja poslova i rasterećenja već opterećene službe.
Nosilac: Gradska uprava Grada Požarevca
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji
Napomena: Ostvarenje prioriteta zavisi od zakonskih ograničenja.
6.2.2. Provera praktične osposobljenosti za poslove komunalnog milicionara
Nosilac: Gradska uprava Grada Požarevca
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji.
6.2.3. Usavršavanje komunalnih milicionara
Nosilac: Gradska uprava Grada Požarevca i Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji
Napomena: poseta seminara, vežbi, treninga i dr.
6.2.4. Provera psiho-fizičke sposobnosti
Nosilac: komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji.
6.3.1. Nabavka opreme za audio i video snimanje
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji i Pravilnik o načinu snimanja na javnom mestu i načinu na koji komunalna milicija saopštava nameru snimanja.
Napomena: Komunalna milicija u svom radu prilikom obavljanja patrolne aktivnosti uočava veliki broj nepropisno parkiranih automobila na trotoarima i drugim mestima koji ometaju pešački saobraćaj kao i značajan broj automobila na mestima rezervisanim za parkiranje osoba sa invaliditetom, taksi stajalištima i autobuskim stajalištima. Nabavkom opreme za audio i video snimanje (kamere) i njenim postavljanjem na mestima narušavanja komunalnog reda u velikoj meri bi se smanjio broj nepropisno parkiranih automobila jer bi postavljanjem kamera i drugih uređaja došlo do preventivnog delovanja komunalne milicije u cilju odvraćanja od prekršaja. Ostvarenje prioriteta zavisi od finansijskih sredstava.
6.3.2. Nabavka vozila za snimanje parkiranja
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji i Pravilnik o načinu snimanja na javnom mestu i načinu na koji komunalna milicija saopštava nameru snimanja
Napomena: Komunalna milicija ima ovlašćenje audio i video snimanja koje može koristiti u cilju otkrivanja prekršaja, njihovih učinilaca i kontrole komunalnog reda. Na mestima gde se očekuje veći broj prekršaja može se koristiti vozilo sa uređajem za snimanje parkiranih vozila, koje mora biti obeleženo natpisom "snimanje parkiranja" i to vozilo bi beležilo prekršaje nesavesnih vozača. Takođe bi se tim vozilom pružila i pomoć u naplati usluga JKP "Parking servis" kao vršiocu komunalne delatnosti kretanjem tog vozila po određenoj trasi.
Napomena: Ostvarenje prioriteta zavisi od finansijskih sredstava.
6.3.3. Nabavka vozila za rad i obavljanje aktivnosti
Nosilac: Komunalna milicija
Vremenski period: 2025 - 2029. godine
Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji
Napomena: Komunalna milicija raspolaže sa tri vozila (dva putnička i jednim terenskim) koja su proizvedena 2010. godine i koja su prešla blizu 200.000 kilometara, i nalaze se u lošem tehničkom stanju usled učestale gradske vožnje u kojoj je habanje do tri puta veće nego na dužim relacijama a kao takva podložna su kvarenju i popravkama. Kako bi se poslovi obavljali na efikasan način postoji realna potreba zamene postojećih vozila novim vozilima. Ostvarenje prioriteta zavisi od finansijskih sredstava.
7. SPROVOĐENJE STRATEŠKOG PLANA
Za sprovođenje strateškog plana Komunalne milicije zadužena je Posebna organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Požarevca Komunalna milicija.
Načelnik komunalne milicije će koordinirati i usmeravati rad u cilju sprovođenja strateškog plana.
Ovaj plan objaviti u Službenom glasniku Grada Požarevca.