UREDBAO UTVRĐIVANJU PROGRAMA ZA PODRŠKU U SPROVOĐENJU POLITIKE RODNE RAVNOPRAVNOSTI ZA 2025. GODINU("Sl. glasnik RS", br. 48/2025) |
Ovom uredbom utvrđuje se Program za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti za 2025. godinu, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Obrazac 1 - Predlog programa i opšti podaci o podnosiocu, Obrazac 2 - Tabelarni prikaz budžeta programa i Obrazac 3 - Narativni prikaz budžeta programa, odštampani su uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PROGRAM
ZA PODRŠKU U SPROVOĐENJU POLITIKE RODNE RAVNOPRAVNOSTI ZA 2025. GODINU
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti i osnaživanja žena (u daljem tekstu: Kabinet) finansira Program za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti za 2025. godinu, koji sprovode udruženja odnosno neprofitne organizacije, registrovane u skladu sa pozitivnim propisima Republike Srbije (u daljem tekstu: Udruženja).
Realizacija programa sprovodi se dodelom sredstava na osnovu Javnog konkursa, a u skladu sa Uredbom o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja ("Službeni glasnik RS", broj 16/18).
Sredstva za sprovođenje programa obezbeđena su Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2025. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 94/24) u okviru: Razdela 3 - Vlada, Glava 3.8 - Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti i osnaživanja žena, Program 2102 - Podrška radu Vlade, Programska aktivnost 0047 - Podrška sprovođenju politike rodne ravnopravnosti u 2025. godini (u daljem tekstu: Program), aproprijacija ekonomska klasifikacija 481 - Dotacije nevladinim organizacijama, u iznosu od 101.450.000,00 dinara; Izvor 01 - Opšti prihodi i primanja budžeta.
Programom se utvrđuju ciljevi i pokazatelji učinka, bliži uslovi konkursa, način prijave predloga programa i učešća u javnom konkursu, postupak odlučivanja i kriterijumi za izbor programa, zaključivanje ugovora i praćenje realizacije programa i izveštavanje.
2. CILJEVI I POKAZATELJI UČINKA PROGRAMA
Opšti cilj Programa je podrška u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti.
Specifični ciljevi:
1. Smanjenje pojave vršnjačkog nasilja kroz implementaciju aktivnosti koje doprinose prihvatanju rodnih i drugih razlika i negovanju tolerancije na različitost;
2. Smanjenje rodno zasnovanog i porodičnog nasilja kroz implementaciju aktivnosti koje doprinose osnaživanju žrtava nasilja da prepoznaju i reaguju na nasilje;
3. Jačanje kapaciteta profesionalaca da prepoznaju i reaguju na nasilje;
4. Smanjenje rodnog jaza i osnaživanje žena za učešće u političkom i javnom životu kroz programe razvoja ličnih kompetencija.
Pokazatelji učinka o tome u kojoj meri su navedeni ciljevi ostvareni podrazumevaju:
- broj održanih obuka i radionica i broj učesnika obuhvaćenih obukama i radionicama;
- broj objavljenih elektronskih i onlajn medijskih sadržaja;
- broj objavljenih štampanih i elektronskih publikacija;
- broj održanih tribina i konferencija;
- broj sprovedenih istraživanja;
- broj uspešno realizovanih programa.
Praćenje indikatora je omogućeno tokom sprovođenja aktivnosti planiranih u programu i nakon realizacije, kroz monitoring posete i analizu podnetih periodičnih i završnih izveštaja.
Pravo na korišćenje sredstava iz Programa imaju udruženja i druge organizacije civilnog društva koje su registrovane saglasno pozitivnim propisima Republike Srbije, koje ispunjavaju sledeće uslove:
- da deluje na teritoriji Republike Srbije;
- da ciljevi udruženja, prema statutarnim odredbama, prepoznaju zaštitu ljudskih prava i/ili antidiskriminaciju, i/ili rodnu ravnopravnost, i/ili sprečavanje nasilja, i/ili zaštitu prava deteta;
- da ima neophodne kapacitete za sprovođenje predloženog programa (da je uspešno realizovalo najmanje jedan program u protekle tri godine);
- da su u prethodne dve godine preuzete ugovorne obaveze prilikom korišćenja sredstava iz budžeta Republike Srbije, ispunjene u potpunosti ili u skladu sa važećim propisima.
Udruženje može realizovati Program samostalno ili u partnerstvu sa drugim udruženjima.
Udruženje može biti korisnik sredstava za realizaciju samo jednog Programa.
Udruženje koje je korisnik sredstava Programa ne može istovremeno učestvovati kao partnersko udruženje u Programu.
Sredstva za realizaciju programa udruženja mogu se koristiti isključivo za sprovođenje odobrenih programa.
Sredstva za realizaciju Programa usmeravaće se korisnicima u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje namenskog računa korisnika javnih sredstava.
Maksimalni iznos sredstava koji se može dobiti po pojedinačnom programu iznosi 3.000.000,00 dinara.
Realizacija Programa ne može trajati duže od 20. decembra 2025. godine.
Realizacija programa može početi najranije od datuma potpisivanja ugovora između korisnika sredstava i Kabineta.
Aktivnosti programa podržanih u okviru ovog konkursa mogu se realizovati na teritoriji jedne ili više jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji, nezavisno od toga gde se nalazi sedište udruženja.
Aktivnosti za sprovođenje ciljeva Programa mogu biti:
- edukativni programi, kampanje i istraživanja kojima se podstiče tolerancija, empatija i nenasilna komunikacija, uz aktivnu ulogu učesnika svih uzrasnih grupa, profesionalaca i šire zajednice;
- kampanje, radionice i javne diskusije koje imaju za cilj da podignu svest o ozbiljnosti pojave rodno zasnovanog, vršnjačkog i porodičnog nasilja, značaju prepoznavanju, prijavljivanju i sprečavanju rodno zasnovanog i porodičnog nasilja, kao i o razvoju i implementaciji mehanizama podrške žrtvama nasilja;
- informativni programi i treninzi liderskih i komunikacionih veština, programi emocionalnog osnaživanja za učešće u političkom i javnom životu;
- organizovanje konferencija i seminara;
- sprovođenje istraživanja;
- izrada publikacija;
- organizovanje okruglih stolova;
- organizovanje izložbi, promocija, kreiranje video i audio sadržaja;
- sprovođenje kreativnih radionica;
- ostale aktivnosti koje doprinose ostvarivanju ciljeva programa.
3.3.1. Prihvatljivi troškovi
Sredstva koja se odobre za realizaciju programskih aktivnosti jesu namenska sredstva i mogu se koristiti isključivo za realizaciju odobrenog Programa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između udruženja i Kabineta ministra.
U okviru odobrenih namenskih sredstava koji se mogu koristiti radi realizacije programskih aktivnosti prihvatljive troškove čine:
- troškovi osoblja koje je angažovano na realizaciji programa;
- troškovi prevoza korisnika i osoblja angažovanog na programu;
- troškovi nabavke opreme za realizaciju programa;
- troškovi kancelarije (oprema, potrošni materijal i sl.), troškovi komunikacije i komunalnih usluga i zakupa prostora, troškovi potrošnog materijala i materijala potrebnog za realizaciju programa;
- troškovi koji direktno nastaju iz uslova ugovora (troškovi promocije, revizije, štampanja, itd.) uključujući troškove finansijskih usluga (provizija naplaćenih za transakcije u poslovanju putem namenskog računa otvorenog kod Uprave za trezor).
3.3.2. Neprihvatljivi troškovi
Udruženja ne mogu nenamenski koristiti odobrena sredstva, a neprihvatljivim troškovima smatraju se:
- troškovi nastali tokom pripreme predloga programa;
- troškovi nastali pre potpisivanja ugovora sa Kabinetom;
- troškovi izgradnje i/ili adaptacije objekata;
- promocija političkih stranaka ili političkih stavova, ili obavljanje delatnosti u cilju sticanja profita;
- pokrivanje dugovanja;
- namirivanje pristiglih obaveza po osnovu lizinga i pasivne kamate;
- stavke koje se već finansiraju iz javnih i/ili drugih izvora;
- nadoknada troškova nastalih pre potpisivanja ugovora;
- kupovina zemlje i izgradnja objekata kao i njegove adaptacije;
- kupovina opreme koja ne služi za sprovođenje programskih aktivnosti i nije u vezi sa programskim aktivnostima;
- nadoknada troškova amortizacije vozila;
- retroaktivno finansiranje programa koji se trenutno sprovode ili čija je realizacija okončana.
Tokom realizacije odobrenih programa, Kabinet ministra će vršiti kontrolu sprovođenja programa.
4. NAČIN PRIJAVE PREDLOGA PROGRAMA I UČEŠĆE U JAVNOM KONKURSU
Kabinet će raspisati Javni konkurs za dodelu sredstava za sprovođenje programa za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti koji realizuju udruženja u 2025. godini, odmah nakon donošenja Uredbe.
Javni konkurs će biti objavljen na internet stranici Kabineta: https://jednakost.gov.rs/, na portalu e-Uprava: https://euprava.gov.rs/ i na oglasnoj tabli Kabineta ministra, Bulevar Mihajla Pupina 2, Novi Beograd, I sprat, kancelarija 111.
4.1. Obavezna dokumentacija prijave
Obaveznu dokumentaciju prijave programa čine:
Obrazac 1 - Predlog programa i opšti podaci o podnosiocu
Obrazac 2 - Tabelarni prikaz budžeta programa
Obrazac 3 - Narativni prikaz budžeta programa
Prijava treba da sadrži po jedan originalni primerak obavezne dokumentacije potpisan od strane lica ovlašćenog za zastupanje i overen pečatom udruženja, osim ako udruženje ne koristi pečat u pravnom prometu.
Obrasci za prijavu dostupni su na internet stranici Kabineta: https://jednakost.gov.rs/ i na portalu e-Uprava: https://euprava.gov.rs/
Obrasci koji su sastavni deo Prijave popunjavaju se napisani na računaru, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Neophodno je da obrasci budu popunjeni jasno i precizno, kako bi pristigle prijave mogle da se procene na najbolji mogući način.
4.2. Slanje prijave predloga programa
Obavezni obrasci koji su sastavni deo Prijave, u štampanom obliku, predaju se u zatvorenoj koverti, poštom preporučeno, kurirskim putem ili ličnom dostavom preko pisarnice sa naznakom "Prijava za Javni konkurs za dodelu sredstava za sprovođenje programa za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti koji realizuju udruženja u 2025. godini" na dole naznačenu adresu:
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena
Vlada Republike Srbije
Nemanjina 11
11000 Beograd
Prednja strana koverte mora sadržati podatke o pošiljaocu i to:
Naziv podnosioca prijave
Adresu podnosioca prijave
Naziv konkursa
Prijave poslate na bilo koji drugi način ili isporučene na drugu adresu, neće biti uzete u razmatranje.
4.3. Rok za dostavljanje prijave predloga programa
Prijave se podnose u roku od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa.
Prijave podnete nakon tog roka neće biti uzete u razmatranje.
5. POSTUPAK ODLUČIVANJA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA
5.1. Kriterijumi za izbor programa
Konkursna komisija sprovodi postupak izbora programa prema sledećim kriterijumima:
Kriterijumi |
Broj bodova |
1. Usklađenost aktivnosti i očekivanih rezultata sa ciljevima konkursa (koliko program odgovara realnim identifikovanim problemima i da li predložene aktivnosti dovode do unapređenja u oblastima na koje se konkurs odnosi, usaglašenosti sa strateškim i drugim dokumentima javnih politika u oblasti rodne ravnopravnosti) |
35 |
2. Način realizacije aktivnosti (da li su aktivnosti logične i da li je predloženi način njihove realizacije adekvatan) |
20 |
3. Budžet programa (u kojoj meri su budžetske linije opravdane i da li je visina predloženog troška realna) |
20 |
4. Održivost programa (na koji način će efekti programa moći da se ostvaruju nakon završetka programa |
10 |
5. Prethodno iskustvo u realizaciji programa (broj uspešno realizovanih programa/projekata, reference osoba koje realizuju program, pozitivna prepoznatljivost udruženja) |
15 |
Maksimalan broj bodova |
100 |
Prilikom procene pristiglih predloga programa, Konkursna komisija će svakom predlogu programa koji ispunjava uslove i procedure navedene u Konkursu, dodeliti određen broj bodova od maksimalnih 100, na osnovu čega će biti sačinjen Predlog liste vrednovanja i rangiranja.
Maksimalan broj bodova na osnovu zadatih kriterijuma je 100, a minimalni broj bodova koji je neophodan da bi udruženje, koje je podnosilac prijave, moglo da bude korisnik sredstava iznosi 50.
U slučaju da predloženi programi budu ocenjeni sa jednakim brojem bodova, prednost će biti data programima koji ostvare veći broj bodova na kriterijumima po sledećem redosledu: usklađenost aktivnosti i očekivanih rezultata sa ciljevima konkursa, način realizacije aktivnosti, budžet programa, održivost programa, prethodno iskustvo u realizaciji programa.
Za sprovođenje konkursa ministar bez portfelja zadužen za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena (u daljem tekstu: ministar) rešenjem obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa i praćenje realizacije programa (u daljem tekstu: Konkursna komisija).
Konkursna komisija može da predloži revidiranje aktivnosti i budžeta predloga programa vodeći računa o ukupnom iznosu raspoloživih sredstava po Konkursu, usaglašenosti troškova za pojedine namene sa istim ili sličnim troškovima kod drugih programa i drugim činjenicama od uticaja na finansiranje programa i prioritete raspisanog javnog konkursa.
Kabinet ministra zadržava pravo da ne dodeli ukupno opredeljena sredstva po Programu, ukoliko kvalitet predloženih programa nije zadovoljavajući, odnosno nisu ispunjeni zahtevani uslovi.
Neće se razmatrati/vrednovati:
- neblagovremene prijave;
- prijave koje sadrže druge nedostatke zbog kojih nije moguće utvrditi stvarnu sadržinu prijave i koje nije moguće vrednovati prema zadatim kriterijumima, nerazumljive i nepotpune (neuredne prijave);
- prijave podnete suprotno datim uslovima Javnog konkursa.
Konkursna komisija utvrđuje Listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa, u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava i istu objavljuje na internet stranici https://jednakost.gov.rs/ i oglasnoj tabli Kabineta ministra (na adresi: Bulevar Mihaila Pupina 2, I sprat, 11070 Novi Beograd) i na Portalu e-Uprava https://euprava.gov.rs/.
Učesnici konkursa mogu izvršiti uvid u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja Liste vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa.
Na Listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa učesnici Konkursa mogu podneti prigovor, u roku od 15 dana od dana njenog objavljivanja.
Prigovor, u štampanom obliku, predaje se na pisarnici u zgradi Vlade, Nemanjina 11, 11000 Beograd ili dostavlja preporučenom poštom na adresu: Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena, Vlada, Nemanjina 11, 11000 Beograd.
O prigovoru odlučuje ministar u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.
Odluka o izboru programa donosi se u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i objavljuje se na internet stranici https://jednakost.gov.rs/ i oglasnoj tabli Kabineta (na adresi: Bulevar Mihaila Pupina 2, I sprat, 11070 Novi Beograd) i na Portalu e-Uprava https://euprava.gov.rs/.
Ugovor o prenosu sredstava za finansiranje programa (u daljem tekstu: Ugovor) zaključuje se sa udruženjem.
Korisnik sredstava će pre potpisivanja ugovora dostaviti izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena, izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici,
Izabrani korisnici sredstava će biti blagovremeno obavešteni o mestu i vremenu potpisivanja ugovora.
Sredstva za realizaciju Programa će korisnicima biti isplaćena u celosti, u roku od 15 dana od dana potpisivanja ugovora.
Korisnicima će biti dodeljena sredstva u iznosu od 100% iznosa koji se traži od Kabineta za izabrani program.
Prenos sredstava biće izvršen u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje namenskog računa korisnika javnih sredstava.
Ugovor pored ostalih odredaba, sadržaće i instrumente obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstva obezbeđenih za realizaciju programa, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze iz predmeta programa i povraćaj neutrošenih sredstava, kao i obaveza korisnika sredstava da obezbedi obavezne troškove revizije radi praćenja i kontrole svih finansijskih transakcija i finansijskih izveštaja, pri čemu iznos sredstava za te namene ne sme prelaziti 2% budžeta koji se traži od Kabineta.
7. PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA I IZVEŠTAVANJE
Korisnik sredstava dužan je da Kabinetu dostavi završni narativni i finansijski izveštaj u roku od 30 dana od dana završetka programa.
U slučaju novonastalih okolnosti koje otežavaju ili onemogućavaju realizaciju programa do utvrđenog roka po ugovoru, korisnik sredstava je u obavezi da obavesti Kabinet ministra i uputi pisani obrazloženi zahtev za izmenu ugovora, o čijoj opravdanosti odlučuje ministar.
Korisnik sredstava, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost za preraspodelu sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.
Zahtev se može podneti u okviru već odobrenih budžetskih linija za finansiranje i to najviše do 5% od ukupno odobrenih sredstava za realizaciju programa.
Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.
Preraspodela sredstava može se izvršiti nakon dobijanja pisane saglasnosti Kabineta.
Korisnik sredstava je u obavezi da u svakom momentu omogući Kabinetu - prijave koje sadrže druge nedostatke zbog kojih nije moguće utvrditi stvarnu sadržinu prijave i koje nije moguće vrednovati prema zadatim kriterijumima, nerazumljive ako i nepotpune (neuredne prijave); kontrolu realizacije programa i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Ako se prilikom kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava ministar će raskinuti ugovor i zatražiti povraćaj prenetih sredstava, odnosno aktivirati instrument obezbeđenja, a korisnik sredstava je dužan da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.
Republika Srbija
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena
SMERNICE
ZA PODNOSIOCE PRIJAVA PO JAVNOM KONKURSU ZA DODELU SREDSTAVA UDRUŽENJIMA U 2025. GODINI ZA PODRŠKU U SPROVOĐENJU POLITIKE RODNE RAVNOPRAVNOSTI
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti i osnaživanja žena (u daljem tekstu: Kabinet) objavljuje Smernice za podnosioce prijava po Javnom konkursu za dodelu sredstava udruženjima u 2025. godini za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti (u daljem tekstu: Smernice) kao sastavni deo Javnog konkursa za dodelu sredstava udruženjima građana u 2025. godini za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti (u daljem tekstu: Javni konkurs), koje se odnose na četiri posebne celine i to:
1. Smernice koje se odnose na zahteve Javnog konkursa, uslove učešća, proceduru sprovođenja Javnog konkursa, vrednovanje i izbor programa i način dodele sredstava;
2. Smernice za izradu predloga programa;
3. Smernice za izradu finansijskog plana (budžeta) programa;
4. Smernice za upravljanje programom i informacije koje su od značaja budućim korisnicima sredstava, a u vezi sa obavezama koje nastaju nakon odabira programa i potpisivanja ugovora, kao i u vezi sa pravilima i procedurama finansijskog upravljanja programom.
Važna napomena: pod Udruženjem smatra se nevladina, neprofitna organizacija, zasnovana na slobodi udruživanja više fizičkih ili pravnih lica, osnovana radi ostvarivanja ili unapređenja određenog zajedničkog ili opšteg cilja i interesa, koji nisu zabranjeni Ustavom i zakonom i koja su registrovana saglasno pozitivnim propisima Republike Srbije.
1. SMERNICE ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU, PROCEDURE SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA, VREDNOVANJE I IZBOR PROGRAMA I NAČIN DODELE SREDSTAVA
Predmet Javnog konkursa je dodela finansijskih sredstava za finansiranje programa koje realizuju udruženja građana registrovana na teritoriji Republike Srbije u oblasti politike rodne ravnopravnosti.
Pod programom od javnog interesa smatraju se programi u kojima se isključivo i neposredno zadovoljavaju javne potrebe i koji su usmereni na ostvarivanje opšte korisnog cilja za lokalnu ili širu zajednicu.
Predloženi program treba da bude usklađen sa ciljem konkursa i javnim politikama (strateškim, odnosno drugim dokumentima javnih politika) u tematskoj oblasti u kojoj se program realizuje.
1.2. Opšti cilj i specifični ciljevi Javnog konkursa
Opšti cilj Javnog konkursa je podrška u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti.
Specifični ciljevi:
1. Smanjenje pojave vršnjačkog nasilja kroz implementaciju aktivnosti koje doprinose prihvatanju rodnih i drugih razlika i negovanju tolerancije na različitost;
2. Smanjenje rodno zasnovanog i porodičnog nasilja kroz implementaciju aktivnosti koje doprinose osnaživanju žrtava nasilja da prepoznaju i reaguju na nasilje;
3. Jačanje kapaciteta profesionalaca da prepoznaju i reaguju na nasilje;
4. Smanjenje rodnog jaza i osnaživanje žena za učešće u političkom i javnom životu kroz programe razvoja ličnih kompetencija.
Predloženi programi, usaglašeni sa opštim ciljem i specifičnim ciljevima Javnog konkursa, treba da za rezultate imaju ostvarene konkretne i merljive pokazatelje ishoda realizacije programa.
Sredstva za ovaj konkurs, u ukupnom iznosu od 101.450.000,00 dinara, obezbeđena su u budžetu Republike Srbije.
1.3. Uslovi za učešće na Javnom konkursu
Pravo učešća na Javnom konkursu imaju udruženja građana koja ispunjavaju sledeće uslove:
1. da su registrovana saglasno pozitivnim propisima Republike Srbije;
2. da deluju na teritoriji Republike Srbije;
3. da njihovi ciljevi, prema statutarnim odredbama, prepoznaju zaštitu ljudskih prava i/ili antidiskriminaciju, i/ili rodnu ravnopravnost, i/ili sprečavanje nasilja, i/ili zaštitu prava deteta;
- da ima neophodne kapacitete za sprovođenje predloženog programa (da je uspešno realizovalo najmanje jedan program u protekle tri godine);
- da su u prethodne dve godine preuzete ugovorne obaveze prilikom korišćenja sredstava iz budžeta Republike Srbije, ispunjene u potpunosti ili u skladu sa važećim propisima.
Udruženje može realizovati Program samostalno ili u partnerstvu sa drugim udruženjima.
Udruženje može biti korisnik sredstava za realizaciju samo jednog Programa.
Udruženje koje je korisnik sredstava Programa ne može istovremeno učestvovati kao partnersko udruženje u Programu.
Sredstva za realizaciju Programa usmeravaće se korisnicima u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje namenskog računa korisnika javnih sredstava.
Maksimalni iznos sredstava koji se može dobiti po pojedinačnom programu iznosi 3.000.000,00 dinara.
Realizacija Programa ne može trajati duže od 20. decembra 2025. godine.
Realizacija programa može početi najranije od datuma potpisivanja ugovora između korisnika sredstva i Kabineta.
Aktivnosti programa podržanih u okviru ovog Javnog konkursa mogu se realizovati na teritoriji jedne ili više jedinica lokalne samouprave u Republici Srbiji, nezavisno od toga gde se nalazi sedište udruženja.
1.5. Način prijave predloga programa i učešće u Javnom konkursu
Kabinet će raspisati Javni konkurs za dodelu sredstava za sprovođenje programa za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti koji realizuju udruženja u 2025. godini, odmah nakon donošenja Uredbe.
Tekst Javnog konkursa biće objavljen na internet stranici Kabineta: https://jednakost.gov.rs/, na portalu e-Uprava: https://euprava.gov.rs/ i na oglasnoj tabli Kabineta ministra, Bulevar Mihajla Pupina 2, Novi Beograd, I sprat, kancelarija 111.
1.5.1. Obavezna dokumentacija prijave
Obaveznu dokumentaciju prijave programa čine:
Obrazac 1 - Predlog programa i opšti podaci o podnosiocu
Obrazac 2 - Tabelarni prikaz budžeta programa
Obrazac 3 - Narativni prikaz budžeta programa
Prijava treba da sadrži po jedan originalni primerak obavezne dokumentacije potpisan od strane lica ovlašćenog za zastupanje i overen pečatom udruženja, osim ako udruženje ne koristi pečat u pravnom prometu.
Obrasci za prijavu dostupni su na internet stranici Kabineta: https://jednakost.gov.rs/ i na portalu e-Uprava: https://euprava.gov.rs/.
Obrasci koji su sastavni deo Prijave popunjavaju se napisani na računaru, na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.
Neophodno je da obrasci budu popunjeni jasno i precizno, kako bi pristigle prijave mogle da se procene na najbolji mogući način.
1.5.2. Slanje prijave predloga programa
Obavezni obrasci koji su sastavni deo Prijave, u štampanom obliku, predaju se u zatvorenoj koverti, poštom preporučeno, kurirskim putem ili ličnom dostavom preko pisarnice sa naznakom "Prijava za Javni konkurs za dodelu sredstava za sprovođenje programa za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti koji realizuju udruženja u 2025. godini" na dole naznačenu adresu:
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena
Vlada Republike Srbije
Nemanjina 11
11000 Beograd
Prednja strana koverte mora sadržati podatke o pošiljaocu i to:
Naziv podnosioca prijave
Adresu podnosioca prijave
Naziv konkursa
Prijave poslate na bilo koji drugi način ili isporučene na drugu adresu, neće biti uzete u razmatranje.
1.5.3. Rok za dostavljanje prijave predloga programa
Prijave se podnose u roku od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa.
Prijave podnete nakon tog roka neće biti uzete u razmatranje.
1.6. Postupak odlučivanja i kriterijumi za izbor programa
1.6.1. Kriterijumi za izbor programa
Konkursna komisija sprovodi postupak izbora programa prema sledećim kriterijumima:
Kriterijumi |
Broj bodova |
1. Usklađenost aktivnosti i očekivanih rezultata sa ciljevima konkursa (koliko program odgovara realnim identifikovanim problemima i da li predložene aktivnosti dovode do unapređenja u oblastima na koje se konkurs odnosi, usaglašenosti sa strateškim i drugim dokumentima javnih politika u oblasti rodne ravnopravnosti) |
35 |
2. Način realizacije aktivnosti (da li su aktivnosti logične i da li je predloženi način njihove realizacije adekvatan) |
20 |
3. Budžet programa (u kojoj meri su budžetske linije opravdane i da li je visina predloženog troška realna) |
20 |
4. Održivost programa (na koji način će efekti programa moći da se ostvaruju nakon završetka programa |
10 |
5. Prethodno iskustvo u realizaciji programa (broj uspešno realizovanih programa/projekata, reference osoba koje realizuju program, pozitivna prepoznatljivost udruženja) |
15 |
Maksimalan broj bodova |
100 |
Prilikom procene pristiglih predloga programa, Konkursna komisija će svakom predlogu programa koji ispunjava uslove i procedure navedene u Konkursu, dodeliti određen broj bodova od maksimalnih 100, na osnovu čega će biti sačinjen Predlog liste vrednovanja i rangiranja.
Maksimalan broj bodova na osnovu zadatih kriterijuma je 100, a minimalni broj bodova koji je neophodan da bi udruženje, koje je podnosilac prijave, moglo da bude korisnik sredstava iznosi 50.
U slučaju da predloženi programi budu ocenjeni sa jednakim brojem bodova, prednost će biti data programima koji ostvare veći broj bodova na kriterijumima po sledećem redosledu: usklađenost aktivnosti i očekivanih rezultata sa ciljevima konkursa, način realizacije aktivnosti, budžet programa, održivost programa, prethodno iskustvo u realizaciji programa.
1.6.2. Postupak odlučivanja
Za sprovođenje konkursa ministar bez portfelja zadužen za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena (u daljem tekstu: ministar) rešenjem obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa i praćenje realizacije programa (u daljem tekstu: Konkursna komisija).
Konkursna komisija može da predloži revidiranje aktivnosti i budžeta predloga programa vodeći računa o ukupnom iznosu raspoloživih sredstava po Konkursu, usaglašenosti troškova za pojedine namene sa istim ili sličnim troškovima kod drugih programa i drugim činjenicama od uticaja na finansiranje programa i prioritete raspisanog javnog konkursa.
Kabinet zadržava pravo da ne dodeli ukupno opredeljena sredstva po Programu, ukoliko kvalitet predloženih programa nije zadovoljavajući, odnosno nisu ispunjeni zahtevani uslovi.
Neće se razmatrati/vrednovati:
- neblagovremene prijave;
- prijave koje sadrže druge nedostatke zbog kojih nije moguće utvrditi stvarnu sadržinu prijave i koje nije moguće vrednovati prema zadatim kriterijumima, nerazumljive ako i nepotpune (neuredne prijave);
- prijave podnete suprotno datim uslovima Javnog konkursa.
Konkursna komisija utvrđuje Listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa, u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava i istu objavljuje na internet stranici https://jednakost.gov.rs/ i oglasnoj tabli Kabineta ministra (na adresi: Bulevar Mihaila Pupina 2, I sprat, 11070 Novi Beograd) i na Portalu e-Uprava https://euprava.gov.rs/.
Učesnici konkursa mogu izvršiti uvid u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja Liste vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa.
Na Listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa učesnici Konkursa mogu podneti prigovor, u roku od 15 dana od dana njenog objavljivanja.
Prigovor, u štampanom obliku, predaje se na pisarnici u zgradi Vlade, Nemanjina 11, 11000 Beograd ili dostavlja preporučenom poštom na adresu: Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena, Vlada, Nemanjina 11, 11000 Beograd.
O prigovoru odlučuje ministar u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.
Odluka o izboru programa donosi se u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i objavljuje se na internet stranici https://jednakost.gov.rs/ i oglasnoj tabli Kabineta ministra (na adresi: Bulevar Mihaila Pupina 2, I sprat, 11070 Novi Beograd) i na Portalu e-Uprava https://euprava.gov.rs/.
1.7. Zaključivanje ugovora, dodela i korišćenje sredstava
Nakon donošenja, odnosno objavljivanja Odluke o izboru programa, Kabinet zaključuje ugovor sa izabranim udruženjem, kojim se precizno uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: utvrđen predmet ugovora, rok za realizaciju programa, iznos sredstava koja se dodeljuju, način prenosa sredstava, instrumente obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze, povraćaj neutrošenih sredstava, način izveštavanja i potrebnu dokumentaciju koja se dostavlja u cilju pravdanja utroška odobrenih sredstava, kao i druga pitanja koja su od značaja za realizaciju programa.
Korisnik sredstava će pre potpisivanja ugovora dostaviti izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena, izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici.
Prenos sredstava za izabrane programe biće izvršen u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje namenskog računa korisnika javnih sredstava. Korisnici sredstava čiji programi budu izabrani za finansiranje, u obavezi su da dostave broj namenskog računa, otvorenog kod Uprave za trezor, pre poziva za zaključenje ugovora od strane Kabineta ministra.
Sredstva za realizaciju Programa će korisnicima biti isplaćena u celosti, u roku od 15 dana od dana potpisivanja ugovora.
Korisnicima će biti dodeljena sredstva u iznosu od 100% iznosa koji se traži od Kabineta za izabrani program.
Izabrani korisnici sredstava će biti blagovremeno obavešteni o mestu i vremenu potpisivanja ugovora.
Realizacija programskih aktivnosti koje podrazumevaju korišćenje finansijskih sredstava odobrenih od strane Kabineta ministra ne može početi pre potpisivanja ugovora.
Odobrena sredstva mogu se koristiti isključivo za realizaciju odobrenog programa i u skladu sa zaključenim ugovorom.
2. SMERNICE ZA PISANJE PREDLOGA PROGRAMA
2.1. Obrazac 1 - Predlog programa i opšti podaci o podnosiocu
Ovaj obrazac sadrži ključne informacije o promeni koja treba da se ostvari realizacijom predloženog programa i zbog toga je važno da bude pažljivo sastavljen i da sadrži sve relevantne informacije za objektivno vrednovanje predloženog programa.
2.1.1. Opis programa treba da sadrži:
Naziv programa (potrebno je uneti tačan naziv, kao i skraćeni naziv, ako postoji, i dosledno navoditi isti naziv programa u svim obrascima)
Cilj Konkursa na koji će se odnositi program (potrebno je zaokružiti jedan ili više ciljeva na koje se program odnosi)
Član statuta (u ovom delu neophodno je uneti broj i sadržaj člana statuta udruženja koji prepoznaje zaštitu ljudskih prava i/ili antidiskriminaciju, i/ili rodnu ravnopravnost, i/ili sprečavanje nasilja, i/ili zaštitu prava deteta).
Lokacija (navesti mesto ili više mesta (grad, opštinu) gde će biti realizovane programske aktivnosti).
Trajanje programa (uneti planirano vreme koje je potrebno za realizaciju programa, izraženo u mesecima, sa tačnim datumom početka i završetka programa s tim da Realizacija Programa ne može trajati duže od 20. decembra 2025. godine).
Opravdanost programa (Jasno definisati problem, potrebe ciljne grupe i razloge zbog kojih se smatra da je predloženi program adekvatan odgovor na te potrebe).
Kratak opis programa (Ukratko predstavite suštinu programa, ključne aktivnosti i način na koji će one doprineti ostvarenju ciljeva programa).
Opšti cilj i specifični ciljevi programa (Za opšti cilj navedite širu, dugoročnu promenu kojoj program teži, a za specifične ciljeve opišite konkretne, merljive rezultate koje program želi da postigne tokom svog trajanja).
2.1.2. Realizacija programa
Programske aktivnosti (što preciznije uneti osnovne grupe aktivnosti, kao i pojedinačne aktivnosti unutar određene grupe.
Očekivani rezultati programa (uneti očekivane rezultate programa kroz koje se ostvaruje opšti cilj programa i pokazatelje na osnovu kojih ćete izmeriti u kojoj meri su ostvareni).
Vidljivost programa (ovde uneti na koji način ćete obezbediti da informacije o programu, njegovim ciljevima, rezultatima i značaju budu dostupne široj javnosti, ciljnoj grupi i zainteresovanim stranama, kroz adekvatne komunikacione kanale kao što su mediji, društvene mreže, javni događaji i publikacije, kao i vidljivost Kabineta ministra).
Praćenje postignuća (Opišite na koji način ćete pratiti sprovođenje aktivnosti i meriti stepen ostvarenja ciljeva programa).
2.1.3. Ciljna grupa
Ciljna grupa (Navedite ko su direktni i indirektni korisnici programa, odnosno grupe ili pojedinci kojima je program namenjen i koji će imati koristi od njegove realizacije. Direktni korisnici su osobe ili grupe koje neposredno učestvuju u programskim aktivnostima i koje će imati direktnu korist od njih (npr. žene koje pohađaju obuke, deca uključena u radionice, profesionalci obučeni za prepoznavanje nasilja, Indirektni korisnici su osobe ili grupe koje ne učestvuju direktno u aktivnostima, ali imaju korist od promena koje program donosi (npr. porodice direktnih korisnika, lokalna zajednica, institucije koje sarađuju u realizaciji programa)).
Struktura korisnika (pokušajte da predvidite i navedete broj osoba ženskog i broj osoba muškog pola koje će učestvovati u programu)
2.1.4. Održivost i kapaciteti programa (Opišite na koji način će rezultati programa biti očuvani i nastavljeni nakon završetka finansijske podrške, uključujući potencijalne izvore daljeg finansiranja, partnerstva ili samostalnu primenu aktivnosti).
Rizici (Identifikujte moguće prepreke ili faktore koji mogu ugroziti realizaciju programa i opišite mere koje ćete preduzeti radi njihovog ublažavanja ili prevazilaženja).
Osobe angažovane na realizaciji programa (Ukratko opišite koje kvalifikacije imaju osobe koje će biti angažovane na programu i na kojim poslovima će biti angažovane).
Prethodno iskustvo u realizaciji programa (Navedite ranije realizovane programe slične tematike, ulogu vaše organizacije u njihovoj realizaciji, kao i najznačajnije rezultate koji potvrđuju vaše kapacitete i relevantnost za sprovođenje predloženog programa).
Resursi (Navedite koje kapacitete ima udruženje za upravljanje i realizaciju programa).
2.1.5. Partnerske organizacije (potrebno je navesti osnovne podatke o partnerskoj organizaciji ili više organizacija ako je predviđen veći broj partnerskih organizacija).
Izjava partnera (ukoliko je predviđeno učešće partnerske organizacije neophodno je da ovalšćeno lice partnerske organizacije potpiše Izjavu i pečatira, ako udruženje koristi pečat u pravnom prometu. Ako ima više partnerskih organizacija, svaka organizacija mora potpisati posebnu izjavu).
Izjava podnosioca programa (neophodno je da je potpisana od strane lica ovlašćenog za zastupanje udruženja i pečatirana ako udruženje koristi pečat u pravnom prometu).
3. SMERNICE ZA IZRADU FINANSIJSKOG PLANA (BUDŽETA) PROGRAMA
3.1. Obrazac 2 - Tabelarni prikaz budžeta programa
Budžet programa predstavlja novčano izražavanje aktivnosti koje se realizuju tokom sprovođenja programa.
Budžet programa može sadržati samo troškove koji su neophodni za realizaciju programa. Troškovi iskazani u budžetu predloga programa treba da se zasnivaju na stvarnim cenama i standardnim tarifama.
Za troškove koje nije moguće precizno utvrditi, potrebno je dati procenu i u narativnom opisu budžeta (Obrazac 3) i objasniti na koji način su ti troškovi procenjeni.
Potrebno je prikazati iznos ukupnih potrebnih sredstava za realizaciju programa, kao i iznos sredstava koji se potražuje od Kabineta ministra.
Sredstva mogu da obuhvataju materijale i potrošna sredstva, kao i sredstva za rad, komunikaciju i slično, pri čemu je potrebno izvršiti njihovu procenu. Obezbeđeni finansijski doprinos, ako ga ima, treba takođe prikazati.
U Tabelarni prikaz budžeta programa unose se isključivo bruto jedinične vrednosti i obračunati ukupni bruto iznosi.
Obrazac 2 - Tabelarni prikaz budžeta programa sadrži četiri budžetske linije i to:
1) Ljudski resursi
Troškovi ljudskih resursa obuhvataju lična primanja (honorare osoba angažovanih na sprovođenju programa) Ovi troškovi ne mogu iznositi više od 30% ukupno dodeljenih sredstava.
Fizička lica angažovana tokom celog perioda realizacije programa (koordinator programa, tehničko i administrativno osoblje) mogu obavljati poslove na osnovu zaključenog ugovora o radu, ugovora o delu, ugovora o privremenim i povremenim poslovima u kom slučaju se obavezno obračunavaju i isplaćuju pripadajući doprinosi i porez.
2) Troškovi programskih aktivnosti
Obuhvataju troškove koji su neophodni za realizaciju programa, troškove nabavke usluga i dobara koji odgovaraju tržišnim cenama i koji su neophodni za realizaciju programa.
- Troškovi ugostiteljskih usluga - tokom sastanaka, poseta i slično;
- Troškovi smeštaja i ishrane - smeštaj i ishrana za korisnike i organizatore ako aktivnost to podrazumeva, a prema priloženom računu;
- Prevoz - poželjno je da troškovi prevoza budu opravdani računima za gorivo ili ugovorom sa agencijom koja se bavi prevoženjem ili plaćenom kartom za javni prevoz, dok pravdanje troškova prevoza taksi računima treba izbegavati, osim u izuzetnim situacijama za koje je potrebno dostaviti obrazloženje;
- Štampanje publikacija;
- Organizovanje obuka, radionica, seminara, izložbi i slično;
- Izrada audio i video materijala;
- Promotivne aktivnosti;
- ostale aktivnosti koje doprinose ostvarivanju ciljeva programa.
Važne napomene:
Za sve vrste usluga koje se plaćaju agenciji/preduzetniku, osim računa/fakture potrebno je dostaviti i ugovor o saradnji sa agencijom.
Agencija/preduzetnik mora da obavlja delatnost u oblasti u okviru koje se zahtevana usluga može pružiti (odgovarajuća šifra delatnosti).
Vlasnik agencije ne može istovremeno biti i zastupnik udruženja koje potražuje usluge.
3) Administrativni troškovi
Podrazumavaju troškove komunikacije koji su nastali tokom trajanja programa (telefon, internet), kancelarijski materijal, provizije naplaćene za transakcije u poslovanju putem namenskog računa otvorenog kod Uprave za trezor, troškove knjigovodstvene agencije i slično.
4) Obavezan trošak usluge revizije
Korisnik sredstava je obavezan da obezbedi usluge revizije za praćenje i kontrolu svih finansijskih transakcija i finansijskih izveštaja.
Opredeljena sredstva mogu iznositi najviše do 2% budžeta koji se traži od Kabineta.
U ugovoru o pružanju usluga revizije neophpodno je naglasiti da se tokom praćenja i kontrole svih finansijskih transakcija i finansijskih izveštaja primenjuju Smernice za podnosioce predloga Programa po javnom konkursu za dodelu sredstava udruženjima za podršku programu sprovođenja politike rodne ravnopravnosti za 2025. godinu, koje će biti dostavljene svim korisnicima sredstava sa kojima se zaključi ugovor o finansiranju i realizaciji Programa.
Budžet programa iskazuje se u dinarima (RSD).
Prihvatljivi troškovi
Sredstva koja se odobre za realizaciju programskih aktivnosti jesu namenska sredstva i mogu se koristiti isključivo za realizaciju odobrenog Programa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između udruženja i Kabineta ministra.
U okviru odobrenih namenskih sredstava koji se mogu koristiti radi realizacije programskih aktivnosti prihvatljive troškove čine:
- troškovi osoblja koje je angažovano na realizaciji programa;
- troškovi prevoza korisnika i osoblja angažovanog na programu;
- troškovi nabavke opreme za realizaciju programa;
- troškovi kancelarije (oprema, potrošni materijal i sl.), troškovi komunikacije i komunalnih usluga i zakupa prostora, troškovi potrošnog materijala i materijala potrebnog za realizaciju programa;
- troškovi koji direktno nastaju iz uslova ugovora (troškovi promocije, revizije, štampanja, itd.) uključujući troškove finansijskih usluga (provizija naplaćenih za transakcije u poslovanju putem namenskog računa otvorenog kod Uprave za trezor).
Neprihvatljivi troškovi
Udruženja ne mogu nenamenski koristiti odobrena sredstva, a neprihvatljivim troškovima smatra se:
- troškovi nastali tokom pripreme predloga programa;
- troškovi nastali pre potpisivanja ugovora sa Kabinetom;
- troškovi kupovine alkoholnih pića i duvanskih proizvoda;
- troškovi izgradnje i/ili adaptacije objekata;
- promocija političkih stranaka ili političkih stavova, ili obavljanje delatnosti u cilju sticanja profita;
- pokrivanje dugovanja;
- namirivanje pristiglih obaveza po osnovu lizinga i pasivne kamate;
- stavke koje se već finansiraju iz javnih i/ili drugih izvora;
- nadoknadu troškova nastalih pre potpisivanja ugovora;
- kupovinu zemlje i izgradnju objekata kao i njegove adaptacije;
- kupovinu opreme koja ne služi za sprovođenje programskih aktivnosti i nije u vezi sa programskim aktivnostima;
- nadoknadu troškova amortizacije vozila;
- retroaktivno finansiranje programa koji se trenutno sprovode ili čija je realizacija okončana.
Tokom realizacije odobrenih programa, Kabinet će vršiti kontrolu sprovođenja programa.
3.2. Obrazac 3 - Narativni prikaz budžeta programa
U narativnom prikazu budžetu programa detaljno se opisuje, obrazlaže i prikazuje struktura troškova za svaku budžetsku stavku i podstavku posebno.
Narativni budžet je obavezan deo konkursne dokumentacije i predstavlja integralni deo budžeta u kom su preciznije prikazani planirani troškovi programa. Potrebno je navesti zašto su predviđeni izdaci opravdani i kako će doprineti efikasnoj i održivoj realizaciji programa.
4. SMERNICE ZA UPRAVLJANJE PROGRAMOM I INFORMACIJE KOJE SU OD ZNAČAJA BUDUĆIM KORISNICIMA SREDSTAVA, A U VEZI SA OBAVEZAMA KOJE NASTAJU NAKON ODABIRA PROGRAMA I POTPISIVANJA UGOVORA, KAO I U VEZI SA PRAVILIMA I PROCEDURAMA FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA PROGRAMOM
U ovom delu smernica utvrđuju se obaveze koje nastaju nakon izbora programa i potpisivanja ugovora.
Sredstva koja se odobre za realizaciju programa jesu namenska i mogu se koristiti isključivo za realizaciju izabranog programa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Kabineta i udruženja.
NAPOMENA: Nakon isplate sredstava korisnicima programa, nije dozvoljen transfer novca sa namenskog računa otvorenog kod Uprave za trezor na račun poslovne banke udruženja.
Preraspodela sredstava
Korisnik sredstava, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost za preraspodelu sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.
Zahtev se može podneti u okviru već odobrenih budžetskih linija za finansiranje i to najviše do 5% od ukupno odobrenih sredstava za realizaciju programa.
Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.
Preraspodela sredstava može se izvršiti nakon dobijanja pisane saglasnosti Kabineta.
Praćenje realizacije i podnošenje izveštaja Kabinetu
Korisnik sredstava dužan je da Kabinetu dostavi završni narativni i finansijski izveštaj u roku od 30 dana od dana završetka programa.
U slučaju novonastalih okolnosti koje otežavaju ili onemogućavaju realizaciju programa do utvrđenog roka po ugovoru, korisnik sredstava je u obavezi da obavesti Kabinet i uputi pisani obrazloženi zahtev za izmenu ugovora, o čijoj opravdanosti odlučuje ministar.
Korisnik sredstava je u obavezi da u svakom momentu omogući Kabinetu kontrolu realizacije programa i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
U cilju praćenja realizacije izabranih programa Kabinet realizuje monitoring posete udruženjima, a može prisustvovati programskim aktivnostima, u skladu sa raspoloživim kapacitetima.
Ako se prilikom kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava ministar će raskinuti ugovor i zatražiti povraćaj prenetih sredstava, odnosno aktivirati instrument obezbeđenja, a korisnik sredstava je dužan da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.
Pravila o izbegavanju nenamenskih isplata i sukoba interesa
Nenamenske isplate, odnosno isplate za troškove koji nisu predviđeni budžetom programa, nisu dozvoljene. Nenamensko korišćenje sredstava predstavlja kršenje ugovora i osnov je za raskid ugovora i povraćaj sredstava, odnosno aktiviranja instrumenata obezbeđenja.
Nenamenskim isplatama se smatraju isplate koje su izvršene za nabavke i usluge koje nisu planirane, odnosno odobrene predviđenim budžetom programa, kao i samoinicijativno izvršena preraspodela budžetskih stavki za koje, ukoliko je uočena potreba, prethodno nije tražena, odnosno dobijena pisana saglasnost Kabineta ministra.
Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju o situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, obavestiti nadležni organ u skladu sa zakonom.
Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.
PREDLOG PROGRAMA I OPŠTI PODACI O PODNOSIOCU
Republika Srbija
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena
Evidencioni broj prijave: |
|
|
Naziv podnosioca prijave |
|
Naziv programa |
|
Tražena sredstva |
|
Osnovni podaci o podnosiocu i predlogu programa |
|||
Naziv podnosioca prijave |
|
||
Grad/Opština |
|
||
Adresa |
|
||
Pravni status |
|
||
Godina osnivanja |
|
||
Matični broj |
|
||
PIB |
|
||
Kontakt telefon |
|
||
E- pošta |
|
||
Sajt |
|
||
Društvene mreže |
|
||
Zastupnik |
Ime i prezime |
Funkcija |
|
|
|
||
Kontakt osoba |
Ime i prezime |
Funkcija |
|
|
|
||
Kontakt telefon |
E-pošta |
||
|
|
1. Opis programa
1.1. Naziv programa:
|
1.2. Cilj Javnog konkursa na koji će se odnositi program (zaokružite jedan ili više od ponuđenih ciljeva na koji će se odnositi realizacija predloženog programa):
1) Smanjenje pojave vršnjačkog nasilja kroz implementaciju aktivnosti koje doprinose prihvatanju rodnih i drugih razlika i negovanju tolerancije na različitost;
2) Smanjenje rodno zasnovanog i porodičnog nasilja kroz implementaciju aktivnosti koje doprinose osnaživanju žrtava nasilja da prepoznaju i reaguju na nasilje;
3) Jačanje kapaciteta profesionalaca da prepoznaju i reaguju na nasilje;
4) Smanjenje rodnog jaza i osnaživanje žena za učešće u političkom i javnom životu kroz programe razvoja ličnih kompetencija.
1.3. Navedite član statuta koji prepoznaje zaštitu ljudskih prava i/ili antidiskriminaciju, i/ili rodnu ravnopravnost, i/ili sprečavanje nasilja, i/ili zaštitu prava deteta:
|
1.4. Navedite lokaciju ili lokacije na kojima će se odvijati programske aktivnosti (opština/grad)
|
1.5. Trajanje programa (Programa ne može trajati duže od 20. decembra 2025. godine)
|
1.6. Opravdanost programa (opis problema, potrebe ciljne grupe, maksimalno 15 redova)
|
1.7. Kratak opis programa (maksimalno 15 redova)
|
1.8. Ciljevi programa (opšti i specifični ciljevi programa)
|
2. Realizacija programa
2.1. Programske aktivnosti
U tabelu unesite osnovne grupe aktivnosti, kao i pojedinačne aktivnosti unutar određene grupe.
Grupe i pojedinačne aktivnosti |
Meseci |
||||
Redni br. |
Aktivnosti |
I |
II |
III |
IV |
1. |
|
|
|
|
|
1.1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1 |
|
|
|
|
|
2.2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Očekivani rezultati programa - U tabelu unesite očekivane rezultate programa kroz koje se ostvaruje opšti cilj programa i indikatore na osnovu kojih ćete ih izmeriti.
Rezultati programa |
Indikatori/ pokazatelji rezultata |
1. |
1. |
2. |
2. |
3. |
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Vidljivost programa - objasniti na koji način ćete obezbediti vidljivost programa.
|
2.4. Praćenje postignuća (monitoring, maksimalno pet redova)
|
3. Ciljna grupa
3.1. Ciljna grupa (direktni i indirektni korisnici)
|
3.2. Struktura korisnika
|
Direktni korisnici |
Planiran broj korisnica |
Planiran broj korisnika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indirektni korisnici |
Planiran broj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Održivost i kapaciteti programa
|
4.1. Održivost programa - nakon prestanka podrške Kabineta
|
4.2. Rizici (navedite moguće rizike za sprovođenje aktivnosti i načine na koje planirate da ih prevaziđete, maksimalno pet redova)
|
4.3. Osobe angažovane na realizaciji projekta:
Ime i prezime |
Kratka biografija |
Uloga na projektu |
|
|
|
|
|
4.4. Prethodno iskustvo u realizaciji programa
(Navesti ranije realizovane programe)
Naziv programa |
|
Godina realizacije |
|
Uloga udruženja |
|
Korisnici programa - ciljna grupa/e i veličina ciljne grupe |
|
Mesto/e (opština/e) obuhvaćene programom |
|
Ukupna vrednost programa |
|
Izvori finansiranja |
|
Najznačajniji rezultati programa |
|
Naziv programa |
|
Godina realizacije |
|
Uloga udruženja |
|
Korisnici programa - ciljna grupa/e i veličina ciljne grupe |
|
Mesto/e (opština/e) obuhvaćene programom |
|
Ukupna vrednost programa |
|
Izvori finansiranja |
|
Najznačajniji rezultati programa |
|
Naziv programa |
|
Godina realizacije |
|
Uloga udruženja |
|
Korisnici programa - ciljna grupa/e i veličina ciljne grupe |
|
Mesto/e (opština/e) obuhvaćene programom |
|
Ukupna vrednost programa |
|
Izvori finansiranja |
|
Najznačajniji rezultati programa |
|
4.5. Resursi
|
Ime i prezime i funkcija u timu za realizaciju programa |
Kvalifikacije |
Kapaciteti za upravljanje i realizaciju programa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oprema i prostorni kapaciteti |
|
|
Ostali relevantni resursi (volonteri, partnerska udruženja, institucije) |
|
|
5. Partnerske organizacije
5.1. Osnovni podaci o partnerskoj organizaciji (dodajte posebnu tabelu za svakog partnera pojedinačno)
Pun naziv partnera (kako je navedeno u aktu o registraciji) |
|
Uloga partnera na programu |
|
Pravni status partnera |
|
Službena adresa |
|
Telefon |
|
Mejl adresa |
|
Kontakt osoba (ime, prezime i funkcija) |
|
IZJAVA PARTNERA PROGRAMA
(dodajte posebnu tabelu za svakog partnera pojedinačno)
Ja, dole potpisani, u ime _______________________________(navesti pun naziv partnera), potvrđujem da sam:
- upoznat sa celokupnim programom,
- saglasan sa sadržajem programa,
- saglasan da kao partner učestvujem u predloženom programu na gore opisani način.
Ime i prezime ovlašćenog lica: |
|
Funkcija: |
|
Potpis ovlašćenog lica i pečat: |
|
Datum i mesto: |
|
IZJAVA PODNOSIOCA PROGRAMA
Ja dole potpisani, odgovoran za program u ime udruženja podnosioca programa, potvrđujem:
- da su informacije iznete u programu tačne,
- da podnosilac programa ispunjava sve uslove iz Javnog konkursa za dodelu sredstava udruženjima u 2025. godini za podršku u sprovođenju politike rodne ravnopravnosti
- da podnosilac prijave i osobe predviđene za realizaciju programa imaju i profesionalne kompetencije i navedene kvalifikacije.
Ime i prezime ovlašćenog lica: |
|
Funkcija u udruženju: |
|
Potpis ovlašćenog lica i pečat: |
|
Datum i mesto: |
|
TABELARNI PRIKAZ BUDŽETA PROGRAMA |
|||||||
Naziv podnosioca programa |
|
||||||
Naziv programa |
|
||||||
Broj stavke |
Troškovi |
Jedinica |
Broj jedinica |
Bruto cena po jedinici (din.) |
Ukupan utrošak (din.) |
Doprinos drugih donatora (din.) |
Iznos koji se traži od Kabineta* (din.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 (4*5) |
7 |
8 (6-7) |
1 |
Ljudski resursi |
|
|
|
|
|
|
1.1 |
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
1 |
Međuzbir Ljudski resursi |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Troškovi programskih aktivnosti |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Aktivnost 1 |
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
2.2. |
Aktivnost 2 |
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
2.3. |
Aktivnost 3 |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
2 |
Međuzbir Troškovi programskih aktivnosti |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Administrativni troškovi |
|
|
|
|
|
|
3.1. |
Troškovi finansijskih usluga (provizije) |
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
|
|
|
|
0 |
|
0 |
3 |
Međuzbir Administrativnih troškova |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
4 |
Obavezan trošak usluge revizije |
|
|
|
0 |
|
0 |
5 |
Ukupna vrednost programa |
|
|
|
|
|
0 |
6 |
Ukupni troškovi |
|
|
|
|
|
0 |
U ____________________ |
, |
|
____________________________ |
__________ 20 __. godine |
|
|
Potpis ovlašćenog lica i pečat |
NARATIVNI PRIKAZ BUDŽETA PROGRAMA
Republika Srbija
Kabinet ministra bez portfelja zaduženog za koordinaciju aktivnosti u oblasti rodne ravnopravnosti, sprečavanja nasilja nad ženama i ekonomskog i političkog osnaživanja žena
NARATIVNI BUDŽET |
|
Podnosilac programa |
|
Naziv programa |
|
Trajanje programa u mesecima |
|
Iznos koji se traži od Kabineta |
|
Ukupni troškovi programa |
|
U tabeli ispod detaljno obrazložite svaku budžetsku stavku, odnosno sve troškove, prateći budžetske linije iz Obrasca 2 - tabelarni prikaz budžeta. U poslednjem delu navedite napomene i komentare koji mogu biti značajni u vezi sa troškovima projekta.
1 |
Ljudski resursi |
1.1. |
|
1.2. |
|
1.3. |
|
... |
|
2 |
Troškovi programskih aktivnosti |
2.1. |
Aktivnost 1 |
2.2. |
Aktivnost 2 |
2.3. |
Aktivnost 3 |
... |
|
3 |
Administrativni troškovi |
3.1. |
|
3.2. |
|
3.3. |
|
4 |
Obavezan trošak usluge revizije |
4.1. |
|
5 |
Napomene i komentari |
|
|
U ____________________ |
, |
|
____________________________ |
__________ 20 __. godine |
|
|
Potpis ovlašćenog lica i pečat |