ODLUKA
O VISINI TROŠKOVA AKREDITACIJE

("Sl. glasnik RS", br. 49/2025)

1. Podnosilac prijave za akreditaciju i akreditovana tela za ocenjivanje usaglašenosti (TOU) plaćaju odgovarajuće troškove akreditacije.

Strukturu troškova čine:

Visina troškova akreditacije

Dinara

1.

troškovi obrade prijave za otpočinjanje prve akreditacije

70.500

2.

troškovi obrade prijave za proširenje obima akreditacije

44.000

3.

troškovi obrade prijave za ponovnu akreditaciju

51.500

4.

troškovi preliminarne posete

45.000

5.

troškovi ocenjivanja po dan/ocenjivaču

68.500

6.

troškovi održavanja akreditacije (godišnja naknada):

 

6.1

za laboratorije za ispitivanje, etaloniranje, medicinske laboratorije:

 

 

- do 25 akreditovanih metoda

45.000

 

- od 26 do 100 akreditovanih metoda

89.000

 

- preko 100 akreditovanih metoda

166.000

6.2

za kontrolna tela:

 

 

- do 10 oblasti kontrolisanja

85.000

 

- preko 10 oblasti kontrolisanja

128.000

6.3

za sertifikaciona tela za sertifikacuju proizvoda:

 

 

- do 10 proizvoda / grupe proizvoda

85.000

 

- preko 10 proizvoda / grupe proizvoda

128.000

6.4

za sertifikaciju sistema menadžmenta:

 

 

- do 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

85.000

 

- preko 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

128.000

6.5

za sertifikaciona tela za sertifikacuju osoba:

 

 

- do 10 oblasti

85.000

6.6

za sertifikaciju PT provajdera

 

 

- do 10 programa za ispitivanje osposobljenosti

85.000

 

- preko 10 programa za ispitivanje osposobljenosti

128.000

2. Troškovi iz člana 1. tač. 1, 2. i 3. obuhvataju: preispitivanje prijave i obavljanje pripremnih radnji za otpočinjanje postupka akreditacije, postupka proširenja obima akreditacije i postupka ponovne akreditacije.

3. Troškovi iz člana 1. tačka 4. obuhvataju: pripremu za preliminarnu posetu, obavljanje preliminarne posete kod podnosioca prijave i troškove puta.

4. Troškovi ocenjivanja iz člana 1. tačka 5. određuju se pojedinačno za svaku prvu akreditaciju, obnovljenu akreditaciju, proširenje obima akreditacije, redovni i vanredni nadzor, u zavisnosti od ukupnog broja dana ocenjivanja.

5. Troškovi ocenjivanja uključuju pregled dokumentacije, ocenjivanje na licu mesta i troškove puta.

6. Ukupan broj dana ocenjivanja određuje se u zavisnosti od obima akreditacije, odnosno broja metoda ili postupaka ispitivanja/etaloniranja/kontrolisanja ili sertifikacije.

7. U slučaju vanrednog nadzora troškovi su jednaki kao za redovni nadzor. Troškove vanrednog nadzora plaća akreditovano TOU ako se stvarno utvrde neusaglašenosti radi kojih je pokrenut vanredni nadzor.

8. Troškovi iz člana 1. tačka 6. obuhvataju: promociju akreditacije i akreditovanih TOU, obaveštavanje akreditovanih organizacija o svim novostima u oblasti akreditacije i sistemu akreditacije u Srbiji, EU i u svetu, pripremu i obezbeđivanje relevantnih dokumenata, kao i pripremu za redovno nadzorno ocenjivanje.

9. Sredstva iz člana 1. tač. 1. do 5. ove odluke uplaćuju se unapred, a sredstva iz člana 1. tačka 6. ove odluke uplaćuju se u dve jednake rate (do 30. aprila i 31. oktobra tekuće godine).

10. Ova odluka, po dobijanju saglasnosti Vlade Republike Srbije, objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

11. Danom početka primene ove odluke prestaje da važi Odluka o visini troškova akreditacije ("Službeni glasnik RS", broj 10/24).

12. Ovom odlukom stavlja se van snage Odluka o visini troškova akreditacije broj 1-01/2024-32 od 8. novembra 2024. godine.