PRAVILNIK

O PLATAMA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI GRADA LOZNICE

("Sl. list grada Loznice", br. 3/2025)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se zvanja službenika zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice, razvrstavanje radnih mesta nameštenika, svojstvo pripravnika, način utvrđivanja plata zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice, koeficijenti za obračun plata zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice, dodatak na platu, naknada troškova, novčana i druga primanja zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice (u daljem tekstu: Gradska uprava).

II ZVANJA SLUŽBENIKA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Član 2

Službenici zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja u skladu sa Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave (u daljem tekstu: Zakon), Uredbom o kriterijumima za razvrstavanje radnih mesta i merilima za opis radnih mesta službenika u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i ovim pravilnikom.

Zvanja izražavaju složenost poslova, samostalnost u radu, odgovornost, poslovnu komunikaciju i kvalifikacije zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 3

Zaposleni u Gradskoj upravi mogu sticati sledeća zvanja:

1. U okviru stečenog visokog obrazovanja na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu:

- samostalni savetnik,

- savetnik,

- mlađi savetnik;

2. U okviru stečenog visokog obrazovanja na osnovnim akademskim studijama u obimu od 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine:

- saradnik,

- mlađi saradnik;

3. U okviru stečenog srednjeg obrazovanja u četvorogodišnjem trajanju:

- viši referent,

- referent,

- mlađi referent.

Član 4

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod sledećim uslovima:

1. Zvanje samostalnog savetnika može steći zaposleni koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, i koji je osposobljen za obavljanje složenih stručnih poslova iz nadležnosti Gradske uprave koji zahtevaju posebno specijalističko znanje i iskustvo, analitičke sposobnosti, samostalan rad bez nadzora neposrednog rukovodioca i donošenje odluka u složenim slučajevima samo uz opšta usmerenja i uputstva neposrednog rukovodioca.

2. Zvanje savetnika može steći zaposleni koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje tri godine radnog iskustva u struci, i koji je osposobljen za obavljanje složenih stručnih poslova iz nadležnosti Gradske uprave koji zahtevaju posebno specijalističko znanje i iskustvo, analitičke sposobnosti, samostalan rad bez nadzora neposrednog rukovodioca i donošenje odluka u složenim slučajevima samo uz opšta usmerenja i uputstva neposrednog rukovodioca.

3. Zvanje mlađeg savetnika može steći zaposleni koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje jednu godinu radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina provedenih u radnom odnosu kod poslodavca iz člana 1. st. 1. i 2. Zakona, i koji je osposobljen za obavljanje složenih poslova koji podrazumevaju primenu utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika unutar precizno određenog okvira delovanja, uz redovan nadzor neposrednog rukovodioca i donošenje odluka na osnovu postojeće prakse ili opštih i pojedinačnih uputstava neposrednog rukovodioca. Ovi poslovi zahtevaju sposobnost rešavanja manjih tehničkih ili proceduralnih problema.

4. Zvanje saradnika može steći zaposleni koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje tri godine radnog iskustva u struci, i koji je osposobljen za obavljanje složenih stručnih poslova u primeni postupaka, metoda i tehnika rada uz nadzor, usmerenja i uputstva službenika u višim zvanjima. Ovi poslovi se sastoje od ograničenog kruga međusobno povezanih zadataka u jednoj oblasti.

5. Zvanje mlađeg saradnika može steći zaposleni koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje devet meseci radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina provedenih u radnom odnosu kod poslodavca iz člana 1. st. 1. i 2. Zakona, i koji je osposobljen za obavljanje jednostavnijih stručnih poslova kao i administrativno-tehničkih poslova uz nadzor, uputstva i detaljna usmerenja službenika u višim zvanjima. Ovi poslovi se sastoje od ograničenog kruga međusobno povezanih zadataka u jednoj oblasti.

6. Zvanje višeg referenta može steći zaposleni koji ima stečeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, i koji je osposobljen za obavljanje administrativnih, tehničkih i drugih pretežno rutinskih poslova koji obuhvataju širok krug zadataka i mogu zahtevati poznavanje i primenu jednostavnijih metoda rada i postupaka, a obavljaju se samostalno i uz povremeni nadzor neposrednog rukovodioca.

7. Zvanje referenta može steći zaposleni koji ima stečeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje tri godine radnog iskustva u struci, i koji je osposobljen za obavljanje administrativnih, tehničkih i drugih rutinskih poslova koji podrazumevaju manji krug sličnih zadataka koji se izvršavaju primenom jednostavne metode rada i postupaka, a obavljaju se uz povremeni nadzor i uputstva službenika sa višim zvanjima.

8. Zvanje mlađeg referenta može steći zaposleni koji ima stečeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje šest meseci radnog iskustva u struci, i koji je osposobljen za obavljanje administrativnih, tehničkih i drugi najjednostavnijih rutinskih poslova, koji se ponavljaju i koji zahtevaju poznavanje i primenu jednostavnijih metoda rada i postupaka, a obavljaju se uz povremeni nadzor neposrednog rukovodioca i uputstva službenika sa višim zvanjima.

Član 5

Zaposleni u Gradskoj upravi napreduje premeštajem na neposredno više izvršilačko radno mesto.

Neposredno više izvršilačko radno mesto jeste ono čiji se poslovi rade u neposredno višem zvanju ili u istom zvanju ali na radnom mestu rukovodioca uže unutrašnje jedinice.

Radi utvrđivanja postojanja uslova za napredovanje, zaposleni se ocenjuje jednom u kalendarskoj godini, najkasnije do kraja februara tekuće godine za prethodnu godinu.

Ocene su: "ne zadovoljava", "zadovoljava", "dobar" i "ističe se", i određuju se rešenjem.

Vlada uredbom bliže uređuje merila za ocenjivanje i postupak ocenjivanja.

Član 6

Načelnik Gradske uprave može da premesti, odnosno rasporedi na neposredno više izvršilačko radno mesto zaposlenog kome je najmanje dva puta uzastopno određena ocena "ističe se", ako postoji slobodno radno mesto i zaposleni ispunjava uslove za rad na njemu.

Izuzetno, zaposleni koji je premešten na neposredno više izvršilačko radno mesto jer mu je dva puta uzastopno određena ocena "ističe se" može, i ako ne ispunjava uslove vezane za radno iskustvo u struci, da bude premešten na neposredno više radno mesto ako mu je opet određena ocena "ističe se".

Načelnik Gradske uprave može da premesti na neposredno više izvršilačko radno mesto zaposlenog kome je u periodu od pet godina uzastopno najmanje određena ocena "dobar".

Ocene na kojima je zasnovano jedno napredovanje ne uzimaju se u obzir za sledeće napredovanje.

Prekid u ocenjivanju usled odsutnosti sa rada zaposlenog ne smatra se prekidom uzastopnosti iz st. 2-4. ovog člana.

Član 7

Zaposleni može po osnovu ocena ostvarenih za obavljanje poslova radnih mesta koja su razvrstana u isto zvanje, da bude nagrađen određivanjem većeg koeficijenta u okviru platne grupe u koju je svrstano to zvanje prema zakonu kojim se uređuju plate u jedinici lokalne samouprave.

Član 8

Zaposleni na izvršilačkom radnom mestu kome na vanrednom, odnosno godišnjem ocenjivanju bude određena ocena "zadovoljava" premešta se na radno mesto razvrstano u niže zvanje koje odgovara stepenu njegovog obrazovanja a i za koje ispunjava uslove za rad, a ako takvo radno mesto ne postoji određuje mu se niži koeficijent u skladu sa zakonom kojim se uređuju plate u jedinici lokalne samouprave.

Zaposlenom kome bude određena ocena "ne zadovoljava" prestaje radni odnos danom konačnosti rešenja.

III RAZVRSTAVANJE RADNIH MESTA NAMEŠTENIKA

Član 9

Nameštenik je lice koje zasniva radni odnos radi obavljanja pratećih, pomoćno-tehničkih poslova u Gradskoj upravi.

Za obavljanje poslova radnog mesta nameštenika određuju se uslovi prema vrsti i stepenu složenosti poslova koji se pretežno obavljaju na tom radnom mestu, kao i dodatni uslovi u pogledu određenih znanja i veština potrebnih za obavljanje poslova radnog mesta.

Merila za procenu radnih mesta nameštenika jesu složenost poslova, samostalnost u radu, odgovornost, poslovna komunikacija i kompetentnost.

Radna mesta nameštenika, uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica u kojima isključivo rade nameštenici, razvrstavaju se u pet vrsta.

Nameštenik može da rukovodi samo onom užom unutrašnjom jedinicom u kojoj isključivo rade nameštenici.

Radna mesta nameštenika koji rukovode užim unutrašnjim jedinicama mogu da se razvrstaju u prvu, treću i četvrtu vrstu radnih mesta.

Član 10

Da bi zaposleni bio raspoređen na radno mesto nameštenika prve vrste, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - prateći poslovi s međusobno povezanim različitim zadacima u kojima se primenjuju utvrđene metode rada ili stručne tehnike;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu i odlučivanju o izboru najbolje metode rada ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa da bi se primala ili davala uputstva za rad;

- kompetentnost - stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i poznavanje odgovarajućih metoda rada ili stručnih tehnika, kao i radnim iskustvom stečena veština da se one primene.

Član 11

Da bi zaposleni bio raspoređen na radno mesto nameštenika druge vrste, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - precizno određeni prateći poslovi u kojima se primenjuju utvrđeni metodi rada ili stručne tehnike;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što ne uključuje odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti unutar organa da bi se primala uputstva za rad;

- kompetentnost - stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i tokom pripravničkog staža stečeno iskustvo da se znanja primene.

Član 12

Da bi zaposleni bio raspoređen na radno mesto nameštenika treće vrste, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - precizno određeni prateći poslovi sa ograničenim brojem međusobno povezanih zadataka u kojima se primenjuju utvrđene metode rada ili stručne tehnike;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu jednostavnih i precizno utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa da bi se primala i davala uputstva za rad;

- kompetentnost - stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i poznavanje utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika koje je stečeno radnim iskustvom.

Član 13

Da bi zaposleni bio raspoređen na radno mesto nameštenika četvrte vrste, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - rutinski, zanatski i drugi prateći poslovi u kojima se primenjuju utvrđene metode rada i stručne tehnike i koji uglavnom podrazumevaju korišćenje tehničkih sredstava, poput mašina, alata i slično;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa da bi se primala i davala uputstva za rad;

- kompetentnost - stečeno srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju, odnosno III ili IV stepen stručne spreme ili stečeno specijalističko obrazovanje.

Član 14

Da bi zaposleni bio raspoređen na radno mesto nameštenika pete vrste, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - prateći rutinski poslovi koji podrazumevaju manji krug sličnih zadataka koji se izvršavaju primenom jednostavne metode rada;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima;

- odgovornost - odgovornost za pravilno izvršavanje poslova u skladu sa opštim i pojedinačnim uputstvima rukovodioca;

- poslovna komunikacija - kontakti isključivo unutar organa da bi se primala uputstva za rad;

- kompetentnost - osnovno obrazovanje.

IV PRIPRAVNICI

Član 15

Pripravnik je lice koje Gradska uprava prima u radni odnos na određeno vreme radi osposobljavanja za samostalan rad u struci, odnosno samostalno obavljanje poslova.

Gradska uprava može zasnovati radni odnos sa pripravnikom ukoliko postoji slobodno radno mesto u skladu sa Kadrovskim planom i ukoliko lice sa kojim zasniva takav radni odnos ima obrazovanje koje je propisano kao uslov za rad na tom radnom mestu.

Svojstvo pripravnika može steći lice koje nije bilo u radnom odnosu, kao i lice koje je provelo na radu vreme kraće od vremena utvrđenog za pripravnički staž s tim stepenom obrazovanja.

Pripravnički staž traje najduže godinu dana, ako zakonom nije drukčije određeno. Pripravnik ima pravo na zaradu najmanje u visini 80% osnovne zarade za poslove za koje je zaključio ugovor o radu, kao i na naknadu troškova i druga primanja, u skladu sa ovim pravilnikom i ugovorom o radu.

V NAČIN UTVRĐIVANJA PLATA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Član 16

Zaposleni ima pravo na odgovarajuću platu, koja se utvrđuje u skladu sa zakonom kojim se uređuju plate u jedinici lokalne samouprave.

Plata se utvrđuje na osnovu:

1) osnovice za obračun plata,

2) koeficijenta koji se množi osnovicom,

3) dodatka na platu,

4) obaveza koji zaposleni plaća po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje iz plate, u skladu sa zakonom.

Osnovna plata se određuje množenjem koeficijenta sa osnovicom za obračun plata.

Osnovicu za obračun i isplatu plata zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuje Vlada Republike Srbije.

Član 17

Plata se isplaćuje odjednom ili najviše u dva dela.

Isplata punog iznosa plate vrši se najkasnije do 20. (slovima: dvadesetog) u tekućem mesecu za prethodni mesec.

Isplata plate u dva dela isplaćuje se tako što se prvi deo isplaćuje do 5. (slovima; petog) u tekućem mesecu za prethodni mesec, a drugi deo do 20. (slovima: dvadesetog) u tekućem mesecu za prethodni mesec.

Gradska uprava je dužna da zaposlenom prilikom svake isplate plate dostavi obračun plate.

Obračun i isplatu plate vrši Gradska uprava - Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju, u skladu sa elementima iz člana 16. ovog pravilnika.

Obračunska lista obavezno sadrži ime i prezime zaposlenog, radno mesto na kojem zaposleni radi, koeficijent, broj časova rada, ukupan broj efektivnih časova rada, broj časova provedenih na godišnjem odmoru, broj časova koje zaposleni nije radio usled privremene sprečenosti za rad, minuli rad. Na obračunskoj listi se posebno iskazuje produženi rad, rad noću, plaćeno odsustvo i rad na dan praznika koji je neradni dan.

Član 18

Ako je osnovna plata zaposlenog obračunata u skladu sa elementima iz člana 16. ovog pravilnika, niža od minimalne zarade Gradska uprava je dužna da zaposlenom isplati platu u visini obračunate minimalne zarade u skladu sa zakonom.

Ako je osnovna plata zaposlenog obračunata u skladu sa elementima iz člana 16. ovog pravilnika, niža od minimalne zarade, zaposleni sa srednjom i nižom stručnom spremom ima pravo na uvećanje osnovice u skladu sa zaključkom Vlade po osnovu kvaliteta i rezultata rada, ako je u prethodnoj kalendarskoj godini zaposleni ocenjen najmanje sa ocenom "dobar", odnosno nameštenik ostvario rezultate rada.

VI KOEFICIJENTI ZA OBRAČUN PLATA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Član 19

Koeficijent izražava složenost poslova, odgovornost, uslove rada i stručnu spremu. Koeficijent sadrži i dodatak na ime naknade za ishranu u toku rada i regresa za korišćenje godišnjeg odmora.

Član 20

Za utvrđivanje plata zaposlenih u Gradskoj upravi primenjuju se sledeći osnovni koeficijenti:

ZVANJE ZAPOSLENOG

OSNOVNI KOEFICIJENT

Samostalni savetnik

12,05

Savetnik

10,77

Mlađi savetnik

10,45

Saradnik

9,91

Mlađi saradnik

8,95

Viši referent

8,85

Referent

8,74

Mlađi referent

8,74

 

VRSTA NAMEŠTENIKA

OSNOVNI KOEFICIJENT

Nameštenik 1. vrste

10,77

Nameštenik 2. vrste

10,45

Nameštenik 3. vrste

8,85

Nameštenik 4. vrste

8,74

Nameštenik 5. vrste

6,40

Član 21

Koeficijent iz člana 20. ovog pravilnika uvećava se po osnovu složenosti i odgovornosti poslova, za dodatni koeficijent i to:

1.

za načelnike odeljenja, sekretara Gradskog veća i rukovodioca Službe interne revizije:

12,76,

2.

za samostalnog savetnika:

12,60,

3.

za savetnika:

12,30,

4.

za mlađeg savetnika:

9,00,

5.

za saradnika:

6,25,

6.

za mlađeg saradnika:

5,79,

7.

za višeg referenta:

3,82,

8.

za referenta:

3,71,

9.

za mlađeg referenta:

3,36,

10.

za nameštenika 1. vrste:

12,30

11.

za nameštenika 2. vrste:

9,00,

12.

za nameštenika 3. vrste:

5,78,

13.

za nameštenika 4. vrste:

3,15,

14.

za nameštenika 5. vrste:

5,28.

Član 22

Koeficijent iz člana 20. ovog pravilnika, uvećan za dodatni koeficijent iz člana 21. ovog pravilnika, može se uvećati:

- zaposlenom koji koordinira najsloženije aktivnosti - najviše do 10%, s tim da ovaj broj zaposlenih ne može preći 2% od ukupnog broja zaposlenih,

- zaposlenom koji rukovodi unutrašnjom organizacionom jedinicom - 10%,

- zaposlenom koji radi na pripremi i izvršenju budžeta ili finansijskog plana, vođenju poslovnih knjiga i sastavljanju računovodstvenih izveštaja - najviše do 10%,

- zaposlenom na poslovima komunalnog policajca - 10%,

- zaposlenom koji radi na poslovima inspekcijskog terenskog nadzora u neposrednom kontaktu sa subjektima nadzora - najviše do 20%.

Zaposlenom koji ima pravo na uvećanje koeficijenta po više osnova iz stava 1. ovog člana, ukupno uvećanje koeficijenta ne može biti veće od 10%.

Član 23

Načelnik Gradske uprave u skladu sa kriterijumima iz člana 20, 21. i 22. ovog pravilnika donosi rešenje o koeficijentu za obračun i isplatu plate zaposlenih u Gradskoj upravi, u zavisnosti od:

- stečenog zvanja zaposlenog i

- složenosti i odgovornosti poslova.

VII DODATAK NA PLATU

Dodatak za vreme provedeno u radnom odnosu

Član 24

Zaposleni ima pravo na dodatak na osnovnu platu u visini od 0,4% osnovne plate za svaku navršenu godinu rada u radnom odnosu (minuli rad) u državnom organu, organu autonomne pokrajine, odnosno organu lokalne samouprave, nezavisno od toga u kom organu je radio i da li je organ u kome je zaposleni radio u međuvremenu promenio naziv, oblik organizovanja ili je prestao da postoji.

Pravo na minuli rad ostvaruje se i za godine rada kod poslodavca od koga je Gradska uprava preuzela nadležnosti, poslove i zaposlene.

Zaposleni ostvaruje pravo na minuli rad i za godine rada provedene u organima ranijih saveznih država čiji je pravni sledbenik Republika Srbija, a koji su usled promene državnog uređenja prestali da postoje.

Pravo na minuli rad u skladu sa ovim članom, ostvaruju zaposleni počev od 22. marta 2019. godine.

Dodatak za rad noću

Član 25

Zaposleni ima pravo na dodatak na osnovnu platu za rad od 22.00 sata do 6.00 sati narednog dana (rad noću).

Dodatak za svaki sat rada noću iznosi 26% na vrednost radnog sata osnovne plate zaposlenog, ako takav rad nije vrednovan pri utvrđivanju koeficijenta.

Dodatak za rad na dan praznika koji nije radni dan

Član 26

Zaposleni ima pravo na dodatak na osnovnu platu za rad na dan praznika koji nije radni dan.

Dodatak za svaki sat rada na dan praznika koji nije radni dan iznosi 110% na vrednost radnog sata osnovne plate zaposlenog.

Dodatak za prekovremeni rad

Član 27

Zaposleni koji po pismenom nalogu načelnika Gradske uprave radi duže od punog radnog vremena ima pravo na dodatak za prekovremeni rad u visini od vrednosti sata osnovne plate uvećane za 26%.

Načelnik Gradske uprave je dužan da izda pismeni nalog kojim obaveštava zaposlenog o obavezi da radi prekovremeno.

Izuzetno, na zahtev zaposlenog, umesto dodatka za prekovremeni rad, zaposlenom se mogu omogućiti slobodni sati u narednom mesecu od meseca u kojem je obavljao prekovremeni rad, tako što za svaki sat prekovremenog rada ostvaruje sat i po vremena slobodno.

Dodatak za dodatno opterećenje na radu

Član 28

Ako po pismenom nalogu neposrednog rukovodioca zaposleni radi i poslove koji nisu u opisu njegovog radnog mesta zbog privremeno povećanog obima posla ili poslove odsutnog zaposlenog, ima pravo na dodatak za dodatno opterećenje na radu.

U pismenom nalogu se navodi i naziv radnog mesta čije poslove će zaposleni obavljati usled privremenog povećanja obima poslova i razlozi koji su doveli do privremenog povećanja obima posla, odnosno ime zaposlenog koji je odsutan.

Dodatak za prekovremeni rad isključuje dodatak za dodatno opterećenje na radu.

Dodatak za dodatno opterećenje od najmanje 10 radnih dana mesečno iznosi 4% osnovne plate, odnosno 5% osnovne plate ako zaposleni zamenjuje rukovodioca unutrašnje jedinice.

Dodatak za dodatno opterećenje od najmanje 20 radnih dana mesečno iznosi 8% osnovne plate, odnosno 10% osnovne plate ako zaposleni zamenjuje rukovodioca unutrašnje jedinice.

Naknada plate

Član 29

Zaposleni ima pravo na naknadu plate u visini prosečne plate u prethodnih 12 meseci za vreme:

1) odsustvovanja sa rada na dan praznika koji je neradni dan,

2) korišćenja godišnjeg odmora,

3) plaćenog odsustva utvrđenog zakonom i Posebnim kolektivnim ugovorom za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave,

4) vojne vežbe i

5) odazivanja na poziv državnog organa.

Član 30

Zaposleni koji ne radi do 30 dana zbog bolesti ili povrede (privremena sprečenost za rad) ima pravo na naknadu plate koja iznosi:

1) 65% prosečne plate u prethodnih 12 meseci pre meseca u kome je nastupila privremena sprečenost za rad, prouzrokovana bolešću ili povredom van rada,

2) 100% prosečne plate u prethodnih 12 meseci pre meseca u kome je nastupila privremena sprečenost za rad, prouzrokovana povredom na radu, profesionalnom bolešću ili malignim oboljenjem.

Naknada plate ne može biti niža od minimalne zarade utvrđene opštim propisima o radu.

VIII NAKNADA TROŠKOVA

Naknada troškova za dolazak i odlazak sa rada

Član 31

Zaposleni ima pravo na mesečnu pretplatnu kartu za dolazak i odlazak sa rada za relacije gde javni prevoznik omogućava kupovinu istih.

Ukoliko je peronska karta uslov korišćenja prevoza, smatra se da je ista sastavni deo troškova prevoza.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, na zahtev zaposlenog, Gradska uprava može doneti odluku da isplatu vrši u novcu u visini cene mesečne pretplatne karte.

Za relacije na kojima javni prevoznik ne omogućava kupovinu mesečne pretplatne karte zaposleni ima pravo na naknadu troškova prevoza u novcu i to u visini stvarnih troškova.

Stvarni trošak se utvrđuje na osnovu broja dana dolaska i odlaska sa rada i iznosa cene pojedinačne karte na linijama i rastojanju koje zaposleni koristi a za koje ne postoji mesečna pretplatna karta.

Ako na istoj relaciji prevoz obavlja više prevoznika pri utvrđivanju stvarnih troškova prevoza uzima se iznos cene pojedinačne karte onog prevoznika koji ima najnižu cenu.

Zaposleni koji je radio kraće od punog meseca ima pravo ili na mesečnu, odnosno polumesečnu pretplatnu kartu koja obuhvata dane kada je dolazio na posao ili na naknadu troškova dnevnih karata za dane kada je dolazio na posao u zavisnosti od toga šta je povoljnije za Gradsku upravu.

Naknada troškova prevoza isplaćuje se do desetog u mesecu za prethodni mesec.

Zaposleni koji nema mogućnost da pri dolasku i odlasku sa rada koristi javni prevoz jer na konkretnoj relaciji nema organizovanog javnog prevoza, ima pravo na naknadu troškova u novcu u visini cene mesečne pretplatne karte u javnom saobraćaju za sličnu relaciju, a na osnovu potvrde javnog prevoznika.

Član 32

Zaposleni prilikom zasnivanja radnog odnosa potpisuje izjavu u kojoj precizira adresu stanovanja i određuje način naknade troškova prevoza.

Zaposleni ima pravo da promeni opredeljeni način naknade troškova prevoza podnošenjem nove izjave.

Zaposleni je u obavezi da, u slučaju promene adrese stanovanja, podnese novu izjavu, najkasnije u roku od mesec dana od dana promene.

Naknada troškova za službena putovanja

Član 33

Službenim putovanjem u smislu ovog pravilnika smatra se putovanje na koje se zaposleni upućuje da po nalogu načelnika Gradske uprave izvrši određeni službeni posao van mesta rada.

Službeno putovanje u zemlji može da traje najduže 15 dana neprekidno. Ako potrebe službenog posla zahtevaju ili ako započeti službeni posao ne može da se prekine, službeno putovanje, uz saglasnost načelnika Gradske uprave, može da traje i duže od 15 dana, ali najviše 30 dana neprekidno.

Član 34

Načelnik Gradske uprave izdaje zaposlenom nalog za službeno putovanje u zemlji pre nego što on pođe na službeno putovanje.

Nalog za službeno putovanje u zemlji sadrži ime i prezime zaposlenog koji putuje, mesto i cilj putovanja, datum polaska na putovanje i datum povratka s putovanja, vrstu smeštaja, napomenu o tome da li su obezbeđeni besplatan smeštaj i ishrana, iznos dnevnice i eventualno umanjenje dnevnice, iznos akontacije koji može da se isplati, vrstu prevoznog sredstva kojim se putuje, podatke o tome ko snosi troškove službenog putovanja i način obračuna troškova putovanja.

Na osnovu naloga za službeno putovanje u zemlji, zaposlenom može da se isplati akontacija u visini procenjenih troškova.

Ako službeno putovanje ne započne u roku od tri dana od datuma koji je naveden u nalogu za službeno putovanje, zaposleni je dužan da isplaćenu akontaciju vrati narednog dana od isteka tog roka.

Član 35

Zaposlenom se naknađuju troškovi smeštaja, ishrane, prevoza i ostali troškovi u vezi sa službenim putovanjem u zemlji.

Zaposlenom se naknada troškova smeštaja isplaćuje u visini stvarnih troškova po priloženom računu.

Zaposlenom se isplaćuje dnevnica za službeno putovanje u zemlji koja iznosi 1000 dinara.

Dnevnica za službeno putovanje u zemlji računa se od časa polaska na službeno putovanje do časa povratka sa službenog putovanja.

Zaposlenom se isplaćuje cela dnevnica za službeno putovanje u zemlji koje je trajalo između 12 i 24 časa, a polovina dnevnice za službeno putovanje koje je trajalo između 8 i 12 časova.

Član 36

Zaposlenom se naknađuju troškovi prevoza od mesta rada do mesta gde treba da se izvrši službeni posao i troškovi prevoza za povratak do mesta rada, u visini stvarnih troškova prevoza u javnom saobraćaju.

Ako zbog hitnosti, odnosno potreba službenog posla zaposleni ne može koristiti ni prevoz u javnom saobraćaju ni službeno vozilo, po pismenom odobrenju načelnika Gradske uprave (u kome su navedeni razlozi hitnosti, odnosno potreba službenog posla) može koristiti sopstveni automobil.

Zaposlenom koji, po pismenom odobrenju načelnika Gradske uprave, koristi sopstveni automobil isplaćuje se naknada od 10% propisane cene za litar pogonskog goriva po pređenom kilometru.

Član 37

Troškovi službenog putovanja u zemlji naknađuju se na osnovu obračuna putnih troškova, uz koji se prilažu odgovarajući dokazi o postojanju i visini troškova (karta za prevoz, račun za prenoćište i doručak, računi za ostale troškove i dr.), a koji se podnosi u roku od tri dana od dana kad je službeno putovanje završeno.

Član 38

Zaposleni ostvaruju pravo na naknadu troškova službenog puta u inostranstvo, shodnom primenom akta Vlade kojim se utvrđuje naknada troškova i otpremnina državnih službenika i nameštenika.

IX NOVČANA I DRUGA PRIMANJA

Član 39

Zaposlenom kome prestane radni odnos zbog proteka dva meseca otkad je postao neraspoređen, isplaćuje se otpremnina za svaku navršenu godinu rada u radnom odnosu u Gradskoj upravi u visini trećine njegove zarade.

Pod zaradom se smatra prosečna mesečna zarada zaposlenog koja mu je isplaćena za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je doneto rešenje kojim je utvrđeno da je postao neraspoređen.

Rešenjem se ne može utvrditi duži period od perioda koji se uzima u obzir za obračun otpremnine, od perioda utvrđenog u stavu 1. ovog člana.

Zaposleni ne može da ostvari pravo na otpremninu iz stava 1. ovog člana, za isti period za koji mu je već isplaćena otpremnina kod istog ili drugog poslodavca.

Član 40

Zaposlenom u Gradskoj upravi pripada pravo i na druga primanja koja ne čine zaradu, i to:

1) otpremninu pri prestanku radnog odnosa zbog odlaska u penziju ili pri prestanku radnog odnosa po sili zakona zbog gubitka radne sposobnosti, koja se isplaćuje u visini 125% od plate koju bi zaposleno lice ostvarilo za mesec koji prethodi mesecu u kome se isplaćuje otpremnina, s tim da ona ne može biti niža od dve prosečne zarade u Republici Srbiji, prema poslednjem konačno objavljenom podatku republičkog organa nadležnog za poslove statistike na dan isplate,

2) novogodišnje paketiće za decu zaposlenog starosti do 15 godina života - novčanu čestitku, u vrednosti do neoporezivog iznosa koji je predviđen zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana,

3) poklon za Dan žena - 8. mart zaposlenim ženama u Gradskoj upravi u vrednosti do neoporezivog iznosa u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana.

Jubilarna nagrada

Član 41

Zaposleni ima pravo na jubilarnu novčanu nagradu u visini prosečne mesečne zarade po zaposlenom u Republici Srbiji prema objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike, za poslednji mesec u prethodnoj kalendarskoj godini u odnosu na kalendarsku godinu u kojoj se jubilarna nagrada ostvaruje, s tim što se visina novčane nagrade uvećava za 30%, i to:

1) za 10 godina rada u radnom odnosu - u visini mesečne prosečne zarade,

2) za 20 godina rada u radnom odnosu - u visini novčane nagrade iz tačke 1) ovog stava uvećane za 30%,

3) za 30 godina rada u radnom odnosu - u visini novčane nagrade iz tačke 2) ovog stava uvećane za 30%,

4) za 35 godina rada u radnom odnosu - u visini novčane nagrade iz tačke 3) ovog stava uvećane za 30%,

5) za 40 godina rada u radnom odnosu - u visini novčane nagrade iz tačke 4) ovog stava uvećane za 30%.

Zaposleni ostvaruje pravo na jubilarnu nagradu za navršenih 10, 20, 30, 35 i 40 godina rada provedenih u radnom odnosu u državnom organu, organu autonomne pokrajine, odnosno jedinice lokalne samouprave, bez obzira na to u kom organu je zaposleni ostvarivao prava iz radnog odnosa.

U slučaju da je Gradska uprava preuzela poslove i zaposlene od drugog poslodavca kao uslov za ostvarivanje prava na jubilarnu nagradu računaju se i godine rada u radnom odnosu kod prethodnog poslodavca.

Jubilarna nagrada se isplaćuje u roku od 30 dana od dana ostvarivanja ovog prava.

Zaposleni ima pravo na jubilarnu nagradu u Gradskoj upravi, ako to pravo u kalendarskoj godini nije ostvario u drugom državnom organu, organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave u kojem je radio pre rada u Gradskoj upravi.

Solidarna pomoć

Član 42

Zaposleni ima pravo na solidarnu pomoć za slučaj:

1) duže ili teže bolesti zaposlenog ili člana njegove uže porodice ili teže povrede zaposlenog ili obavljanja specijalističkih lekarskih pregleda u okviru lečenja, duže i teže bolesti zaposlenog koje se ne finansiraju iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ili za koje bi zaposleni na osnovu zakazanog termina pregleda čekao duže od godinu dana (dokaz koji se podnosi: nalaz lekara specijaliste, lekarske komisije ili lekarskog konzilijuma, dokaz o kliničkom ili bolničkom lečenju iz koje neposredno proizilazi da se radi o bolesti koja iziskuje veće troškove u postupku dijagnostike - snimanje skenerom, magnetna rezonanca, odnosno veće troškove lečenja, odnosno operativni zahvati),

2) nabavke medicinsko tehničkih pomagala zaposlenog ili člana njegove uže porodice (dokaz koji se podnosi: nalaz lekara specijaliste i invalidske komisije),

3) zdravstvene rehabilitacije zaposlenog (dokaz koji se podnosi: uput i mišljenje lekara o potrebi upućivanja u rehabilitacioni centar),

4) nastanka teže invalidnosti zaposlenog (dokaz koji se podnosi: nalaz lekara specijaliste i invalidske komisije),

5) nabavke lekova za zaposlenog ili člana uže porodice (dokaz koji se podnosi: račun o kupovini leka i nalaz i mišljenje lekara specijaliste na osnovu uredne dokumentacije),

6) pomoć porodici za slučaj smrti zaposlenog i zaposlenom za slučaj smrti člana uže porodice,

7) mesečnu stipendiju tokom redovnog školovanja za decu zaposlenog čija je smrt nastupila kao posledica povrede na radu ili profesionalnog oboljenja - do visine mesečne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike, a ukoliko deca borave u predškolskoj ustanovi Gradska uprava je dužna da nadoknadi troškove boravka u predškolskoj ustanovi,

8) pomoć zbog uništenja ili oštećenja imovine, elementarnih i drugih vanrednih događaja - do visine neoporezivog iznosa koji je predviđen zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana,

9) rođenja deteta zaposlenog - u visini prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike,

10) pomoć zaposlenoj za vantelesnu oplodnju - najviše do tri prosečne mesečne zarade u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike, a na osnovu uredne dokumentacije,

11) drugu solidarnu pomoć za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenog u skladu sa merilima propisanim kolektivnim ugovorom i raspoloživim finansijskim sredstvima.

Članovima uže porodice u smislu ovog člana smatraju se bračni ili vanbračni partner, deca, roditelji, usvojilac, usvojenik, štićenik i staratelj zaposlenog.

U slučaju da je više članova uže porodice zaposleno u Gradskoj upravi, pravo na solidarnu pomoć za člana uže porodice iz stava 1. tač. 1), 2), 5), 8) i 9) ostvaruje jedan zaposleni.

Duža ili teža bolest odnosno teža povreda u smislu stava 1. tačka 1) ovog člana postoji ako je zaposleni odsutan sa rada najmanje 30 dana neprekidno zbog sprečenosti za rad usled bolesti, odnosno povrede.

Pravo iz stava 1. tač. 1), 2) i 5) ovog člana zaposleni ne ostvaruje za članove uže porodice koji su pravo na pomoć ostvarili kod poslodavca kod koga rade, koji obavljaju samostalnu delatnost ili primaju penziju koja je veća od visine prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa po zaposlenom u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike u trenutku podnošenja zahteva.

Solidarna pomoć u toku godine, u slučajevima utvrđenim u stavu 1. tač. 1)-5) ovog člana priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu Grada Loznice, a najviše do visine tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Solidarna pomoć u slučaju utvrđenom u stavu 1. tačka 6) ovog člana priznaje se porodici i ostvaruje se, po zahtevu člana porodice koji se podnosi u roku od 90 dana od dana kada je nastupio osnov za isplatu solidarne pomoći, u visini dve trećine prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Porodicu u smislu stava 7. ovog člana čine bračni i vanbračni partner, deca, roditelji, usvojilac, usvojenik i staratelj.

Zaposleni može da ostvari pravo na solidarnu pomoć, ukoliko pravo na medicinsko tehnička pomagala, aparate za rehabilitaciju, lekove i dr. nije ostvareno u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Godišnja nagrada

Član 43

Zaposleni ima pravo na godišnju nagradu, u skladu sa ugovorom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u organima jedinica lokalne samouprave, gradskih opština, službama i organizacijama koje osniva nadležni organ jedinice lokalne samouprave i gradske opštine.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 44

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o koeficijentima za obračun i isplatu plata zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice, broj: 110-3/2015-III1 od 20.11.2015. godine, Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o koeficijentima za obračun i isplatu plata zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice, broj: 110-1/2019-III1 od 03.10.2019. godine i Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o koeficijentima za obračun i isplatu plata zaposlenih u Gradskoj upravi grada Loznice, broj: 110-1/2020-III1 od 04.11.2020. godine.

Član 45

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".