PRAVILNIK
O NAČINU REALIZACIJE MERE "EKONOMSKE AKTIVNOSTI U CILJU PODIZANJA KONKURENTNOSTI U SMISLU DODAVANJA VREDNOSTI KROZ PRERADU KAO I NA UVOĐENJE I SERTIFIKACIJA SISTEMA BEZBEDNOSTI I KVALITETA HRANE, ORGANSKIH PROIZVODA I PROIZVODA SA OZNAKOM GEOGRAFSKOG POREKLA NA GAZDINSTVIMA"

("Sl. list grada Niša", br. 81/2025)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o načinu realizacije mere "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se visina i način dodele, kao i namena podsticajnih sredstava, pravo učešća na javnom pozivu, uslovi za učešće na javnom pozivu, potrebna dokumentacija, način podnošenja zahteva, postupanje sa zahtevima, uslovi za dodelu podsticajnih sredstava, prihvatljivi troškovi, odlučivanje o dodeli podsticajnih sredstava, ugovor o dodeli sredstava, isplata podsticajnih sredstava, praćenje izvršavanja ugovora i druge stvari od značaja za realizaciju mere "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" po Programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za teritoriju grada Niša u 2025. godini (u daljem tekstu: Program).

Visina i način dodele podsticajnih sredstava

Član 2

Za realizaciju mere "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" predviđeno je ukupno 3.000.000,00 dinara.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem Javnog poziva za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za meru "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" na teritoriji Grada Niša u 2025. godini (u daljem tekstu: Javni poziv).

Javni poziv raspisuje Gradska uprava za imovinu, privredu i zaštitu životne sredine Grada Niša (u daljem tekstu: Gradska uprava) i biće objavljen na zvaničnoj internet stranici Grada Niša www.ni.rs

Javni poziv biće otvoren do utroška sredstava, a najkasnije do 01.09.2025. godine.

Podsticajna sredstva dodeljuju se bespovratno.

Podsticajna sredstva za investicije u okviru mere utvrđuju se u iznosu od 60% od prihvatljivih troškova investicija bez poreza na dodatu vrednost.

Maksimalni iznos podsticaja po jednom zahtevu za investiciju 304.4. "Podrška za uvođenje sistema kvaliteta" iznosi 100.000,00 dinara.

Maksimalni iznos po jednom zahtevu za sve ostale investicije u okviru mere je 500.000,00 dinara.

Ukupna vrednost investicija sa porezom na dodatu vrednost (PDV), za koju se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticajna sredstva treba da bude jednaka ili veća od 50.000,00 dinara.

Prilikom razmatranja podnetih zahteva za ostvarivanje podsticajnih sredstava, priznavaće se samo investicije realizovane nakon 01.01.2025. godine.

Namena podsticajnih sredstava

Član 3

Podsticajna sredstva koja će se dodeljivati putem Javnog poziva namenjena su za sledeće investicije:

 

Šifra investicije

Naziv investicije

 

304.4

Podrška za uvođenje sistema kvaliteta

 

304.5

Podrška preradi na gazdinstvu

Prerada mleka i marketing

304.5.1.1

Nabavka opreme za uzorkovanje, prijem, preradu, punjenje i pakovanje mleka i proizvoda od mleka

Prerada mesa i marketing

304.5.2.3

Nabavka opreme i uređaja za rasecanje, obradu, preradu, pakovanje i označavanje mesa i usitnjenog mesa, poluproizvoda od mesa, mašinski separisanog mesa i proizvoda od mesa

304.5.2.4

Nabavka opreme i uređaji za hlađenje, pasterizaciju i sterilizaciju mesa i proizvoda od mesa

Prerada voća, povrća i grožđa i marketing

304.5.3.1

Nabavka opreme i uređaja za sušenje voća, povrća i grožđa, kao i njihovih proizvoda

304.5.3.2

Nabavka opreme i uređaja za zamrzavanje voća i povrća, kao i njihovih proizvoda

304.5.3.3

Nabavka opreme i uređaja za blanširanje, pasterizaciju i sterilizaciju proizvoda

304.5.3.4

Nabavka opreme za prijem voća, povrća i grožđa, kao i preradu, punjenje i pakovanje njihovih proizvoda

304.5.3.5

Nabavka opreme za proizvodnju vina, rakija i drugih alkoholnih pića, kao i opreme za degustacione sale

Prerada gajenog, začinskog, lekovitog i aromatičnog bilja, kao i marketing

304.5.5.1

Nabavka opreme i uređaja za sušenje gajenog začinskog, lekovitog i aromatičnog bilja, kao i njihovih proizvoda

304.5.5.2

Nabavka opreme za preradu gajenog začinskog, lekovitog i aromatičnog bilja kao i njihovih proizvoda

304.5.5.3

Nabavka opreme i uređaja za destilaciju gajenog začinskog, lekovitog i aromatičnog bilja, kao i njihovih proizvoda (za potrebe farmaceutske industrije)

304.5.5.4

Nabavka opreme i uređaja za ekstrakciju gajenog začinskog, lekovitog i aromatičnog bilja, kao i njihovih proizvoda

304.5.5.5

Nabavka opreme i uređaja za pakovanje i skladištenje gajenog začinskog, lekovitog i aromatičnog bilja, kao i njihovih proizvoda

Prerada pčelinjih proizvoda i marketing

304.5.6.1

Nabavka opreme i uređaja za preradu pčelinjih proizvoda

304.5.6.2

Nabavka opreme i uređaja za pakovanje i skladištenje pčelinjih proizvoda

Prerada gajenih vrsta gljiva i marketing

304.5.7.1

Nabavka opreme i uređaja za sušenje gajenih vrsta gljiva, kao i njihovih proizvoda

304.5.7.2

Nabavka opreme i uređaja za zamrzavanje gajenih vrsta gljiva, kao i njihovih proizvoda

304.5.7.3

Nabavka opreme i uređaja za blanširanje, pasterizaciju i sterilizaciju proizvoda

304.5.7.4

Nabavka opreme za prijem, preradu, punjenje i pakovanje gajenih vrsta gljiva i njihovih proizvoda

Član 4

Za investiciju 304.4. - Podrška za uvođenje sistema kvaliteta, prihvatljivi su troškovi za izdat sertifikat/potvrdu od akreditovanog/odobrenog sertifikacionog tela za sertifikaciju:

• sistema upravljanja bezbednošću hrane prema ISO 22000, FSSC 22000, BRC, IFS, GOST-R standardu;

• dobre poljoprivredne prakse prema GLOBALG.A.P. standardu;

• sistema kvaliteta hrane prema HALAL standardu;

• proizvoda dobijenih metodama organske proizvodnje;

• proizvoda sa oznakom geografskog porekla;

Prihvatljivi su sertifikati/potvrde izdate u periodu od 06.07.2024. godine do dana podnošenja zahteva.

Član 5

Neprihvatljivi troškovi su: porezi, uključujući i porez na dodatu vrednost; plaćanje putem kompenzacije i cesije, carinske, uvozne i ostale vrste administrativnih taksi; naknade za potrebne saglasnosti od državnih institucija i javnih preduzeća; promet između povezanih lica, novčane, finansijske kazne i troškovi parničnog postupka, troškovi bankarske provizije, troškovi jemstva i slične naknade, troškovi prevoza, montaže i demontaže i drugi operativni troškovi, doprinosi u naturi; troškovi za nabavku opreme koja ima jednokratnu primenu/upotrebu; troškovi konsultantskih usluga; nabavka polovne i reparirane opreme nije prihvatljiva.

Lica koja ostvaruju pravo na podsticaje

Član 6

Pravo na podsticaje ostvaruju lica upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu i koja su izvršila obnovu registracije za tekuću godinu, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje upis u Registar poljoprivrednih gazdinstava, promena podataka i obnova registracije, elektronsko postupanje, kao i uslovi za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva i to:

• fizička lica - nosioci komercijalnih porodičnih registrovanih poljoprivrednih gazdinstava

• preduzetnici i

• zemljoradničke zadruge.

Opšti uslovi za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 7

Opšti uslovi za ostvarivanje prava na podsticaje su sledeći:

- Poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava sa aktivnim statusom;

- Poljoprivredno gazdinstvo sa izvršenom obnovom registracije gazdinstva za tekuću godinu;

- Prebivalište/sedište i proizvodnja na teritoriji Grada Niša;

- Preduzetnik ili zemljoradnička zadruga upisana u Registar privrednih subjekata;

- Da ne postoji zahtev za isto ulaganje u drugim javnim fondovima;

- Ispunjenje dospelih obaveza po ugovorima za podsticaje za poljoprivredu i ruralni razvoj iz sredstava budžeta Grada Niša koji su zaključeni do kraja prethodne godine;

- Izmirene dospele obaveze po osnovu javnih prihoda JLS.

Pored navedenih kriterijuma preduzetnik i zemljoradnička zadruga mogu da ostvare pravo na podsticaje ukoliko u Agenciji za privredne registre:

- nije registrovano da je izrečena pravosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti;

- nije registrovano da je osuđivano zbog privrednog prestupa;

- nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Specifični uslovi za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 8

Za investiciju 304.4. - Podrška za uvođenje sistema kvaliteta, uslov je da lica imaju izdat sertifikat/potvrdu od akreditovanog/odobrenog sertifikacionog tela, u periodu od 06.07.2024. godine do trenutka podnošenja zahteva.

Za sve investicije pod šifrom 304.5. - Podrška preradi na gazdinstvu, uslovi su da:

- za određeni vid prerade poljoprivrednih proizvoda lica budu registrovana u skladu sa propisima kojima se uređuje bezbednost hrane, proizvodnja vina, proizvodnja jakih alkoholnih pića, veterinarstvo i dr.

- se objekat u okviru koga se realizuje investicija koristi na osnovu prava svojine ili na osnovu prava zakupa, odnosno ustupanja na korišćenje bez naknade, u periodu od najmanje pet godina počev od kalendarske godine za koju se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje i da se nalazi na teritoriji Grada Niša.

Za investiciju 304.5.3.5 - za preradu grožđa sa maksimalnim raspoloživim kapacitetima godišnje proizvodnje vina do 19.999 litara na kraju investicije, lice mora biti upisano u Registar o vinarijama i u Vinogradarski registar u skladu sa Zakonom o vinu ("Službeni glasnik RS", br. 41/2009, 93/ 2012).

Podnošenje zahteva i potrebna dokumentacija

Član 9

Postupak za ostvarivanje prava na korišćenje podsticaja pokreće se po zahtevu lica iz člana 6. ovog Pravilnika.

Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje podnosi se na Obrascu - Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje za ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na teritoriji Grada Niša u 2025. godini, koji je sastavni deo pravilnika - Prilog 1.

Član 10

Dokumentacija za ostvarivanje prava na podsticaje:

1. čitko popunjen i potpisan obrazac zahteva;

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta nosioca registrovanog poljoprivrednog gazdinstva/odgovornog lica (sa datumom očitavanja ne starijim od 30 dana od dana podnošenja zahteva);

3. overen izvod iz registra poljoprivrednih gazdinstava -"Podaci o poljoprivrednom gazdinstvu" "Struktura biljne proizvodnje" i/ili strana izvoda RPG - "Životinje" iz elektronskog registra poljoprivrednih gazdinstava eAgrar (ne starije od 30 dana od dana podnošenja zahteva);

4. uverenje o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave (ne starije od 30 dana od dana podnošenja zahteva);

5. potpisana izjava da za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja (sastavni deo zahteva);

6. potpisana izjava da korisnik i dobavljač ne predstavljaju povezana lica u smislu zakona kojim se uređuju javne nabavke (sastavni deo zahteva);

Za investiciju 304.4.

7. original ili overena fotokopija računa od izdavaoca sertifikata/potvrde (direkcije, ogranka ili zvaničnog predstavnika, koji je na zvaničnom sajtu sertifikacionog tela), odnosno račun ovlašćene kontrolne organizacije za organsku proizvodnju;

8. original ili overena fotokopija dokaza o izvršenom plaćanju troškova za predmetnu investiciju - fiskalni račun ili potvrda o prenosu/uplati sredstava ili izvod overen od strane banke;

9. sertifikat ili potvrda od akreditovanog/odobrenog sertifikacionog tela izdat u periodu od 06.07.2024. godine do dana podnošenja zahteva;

Za investicije 304.5

10. original ili overena fotokopija dokaza o izvršenom plaćanju predmetnih investicija - fiskalni račun ili potvrda o prenosu/uplati sredstava ili izvod overen od strane banke sa propratnim aktom dobavljača sa specifikacijom predmeta zahteva i iskazanim jediničnim cenama koštanja za pojedinačne elemente za predmetne investicije koji glasi na podnosioca zahteva, izdat u periodu od 01.01.2025. godine do dana podnošenja zahteva;

11. original ili overena fotokopija otpremnice sa potpisom o preuzetoj robi za koju je po važećim propisima utvrđena obaveza izdavanja otpremnice izdata u periodu od 01.01.2025. godine do dana podnošenja zahteva;

12. fotokopija garantnog lista, odnosno izjave o saobraznosti za robu za koju je po važećim propisima utvrđena obaveza izdavanja garantnog lista, odnosno izjave o saobraznosti ili izjava dobavljača da predmetna roba ne podleže garanciji;

13. dokaz o pravu svojine ili ugovor o zakupu ili ustupanju na korišćenje predmetnih objekata u kojima se realizuje investicija zaključen sa zakupodavcem sa rokom važenja od najmanje pet godina počev od kalendarske godine za koju se podnosi zahtev;

14. kopija rešenja/potvrda/uverenje o upisu u odgovarajući registar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede:

- Centralni registar objekata za proizvodnju i promet hrane biljnog i mešovitog porekla i hrane za životinje, u skladu sa propisima kojim se uređuje bezbednost hrane, za investicije u preradu voća i povrća ili

- Centralni registar objekata za proizvodnju i promet hrane životinjskog porekla, u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast veterinarstva, za investicije u preradu mleka, mesa i meda ili

- Registar proizvođača jakih alkoholnih pića, u skladu sa zakonom kojim se uređuju jaka alkoholna pića ili

- Vinarski registar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje vino, za investicije u proizvodnju vina;

Ako je podnosilac zahteva preduzetnik ili zemljoradnička zadruga, pored dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna je i sledeća dokumentacija:

1. obrazac overenih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje (OP obrazac);

2. izvod iz Registra privrednih subjekata;

3. dokaz iz Agencije za privredne registre (potvrda, odnosno izvod, odnosno uvid) da:

- nije registrovano da je izrečena pravnosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti;

- nije registrovano da je osuđivan zbog privrednog prestupa;

- nije registrovan postupak likvidacije ili stečaja, niti je prestao da postoji usled sudske ili odluke drugog organa sa obavezujućom snagom.

Član 11

Ukoliko se vrši nabavka iz inostranstva, podnosilac zahteva obavezan je da dostavi dokumenta prevedena na srpski jezik, od strane ovlašćenog sudskog tumača. Ukoliko je račun iskazan u stranoj valuti, neophodno je u obrascu zahteva uneti vrednost u dinarskoj protivvrednosti, obračunatoj po srednjem kursu NBS, na dan izdavanja računa.

Dokumentacija podneta po Javnom pozivu se ne vraća. Na zahtev podnosioca zahteva koji nisu ostvarili pravo na bespovratna sredstva, moguće je vraćanje dokumentacije, uz dostavljanje overene fotokopije iste.

Član 12

Lice iz člana 6. ovog Pravilnika u toku trajanja Javnog poziva, moći će da podnese samo jedan zahtev za korišćenje podsticajnih sredstava za ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima kojom može biti obuhvaćeno više investicija u okviru jednog sektora.

Lice iz člana 6. ovog Pravilnika u tekućoj godini može podneti isključivo jedan zahtev za korišćenje podsticajnih sredstava za sledeće mere Programa: Kreditna podrška, Investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava, Unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima, Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikaciju sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima.

U slučaju da lice iz člana 6. ovog Pravilnika podnese dva ili više zahteva, suprotno uslovima definisanim u prvom i drugom stavu ovog člana, razmatraće se samo prvi podnet zahtev, a svaki naredni zahtev istog podnosioca u tekućoj godini, odbacuje se bez razmatranja.

Član 13

Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje preuzima se sa zvanične internet stranice Grada Niša www.ni.rs u elektronskom obliku ili u Gradskoj upravi.

Postupanje sa zahtevima i odlučivanje o dodeli sredstava

Član 14

Gradska uprava vrši administrativnu obradu zahteva (provera podataka iz zahteva i dokumentacije priložene uz zahtev, kao i službenih evidencija), utvrđuje da li su zahtevi potpuni, blagovremeno podneti, utvrđuje ispunjenost uslova za odobravanje zahteva i druge poslove od značaja za realizaciju Javnog poziva.

Član 15

Gradska uprava zadržava pravo da od podnosioca zahteva, ako postoji potreba, traži dodatnu dokumentaciju i informaciju ili da izvrši dodatnu kontrolu samostalno ili u saradnji sa nadležnim institucijama.

Gradska uprava može da utvrdi referentne cene ispitivanjem tržišta, koje će u slučajevima većih odstupanja od navoda u zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaje, predstavljati osnovicu za obračun podsticaja.

Član 16

Za podnosioce nepotpunih zahteva, Gradska uprava po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju podnosioci zahteva će biti pozvani da izvrše dopunu u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih zahteva ne dopune dokumentaciju, u roku iz prethodnog stava, zahtev će biti odbačen kao nepotpun.

Zahtevi dopunjeni u roku biće razmatrani.

Član 17

Zahtevi koji su prihvatljivi i ispunjavaju uslove odobravaće se redom po redosledu prijema uredno predatih zahteva, do utroška raspoloživih sredstava, odnosno do isteka krajnjeg roka za podnošenje zahteva.

Član 18

Neblagovremeni zahtevi, zahtevi podneti nakon utroška raspoloživih sredstava, zahtevi poslati elektronskom poštom, zahtevi čije su koverte sa nepotpunim podacima, kao i svaki naredni zahtev istog podnosioca u tekućoj godini koji je podnet suprotno uslovima definisanim u članu 12. ovog Pravilnika odbacuju se bez razmatranja.

Zahtevi koji ne ispunjavaju uslove definisane ovim Pravilnikom i Javnim pozivom se odbijaju.

Član 19

U postupku obrade zahteva, Gradska uprava će vršiti terenski obilazak registrovanog poljoprivrednog gazdinstva, podnosioca zahteva, radi utvrđivanja:

- realizacije investicija koje su predmet zahteva za podsticaje,

- ispunjenosti svih obaveza po aktivnim ugovorima zaključenim sa podnosiocem zahteva u prethodnom periodu, u skladu sa opštim uslovima za ostvarivanje prava na podsticaje u članu 7. ovog Pravilnika.

Član 20

Gradska uprava donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce zahteva kojima su zahtevi odbijeni ili odbačeni, odnosno rešenje kojim se utvrđuje pravo na korišćenje sredstava i iznos podsticaja.

Pravo žalbe

Član 21

Nezadovoljni podnosilac zahteva ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi odlučuje Gradsko veće Grada Niša.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 22

Nakon donošenja rešenja o utvrđivanju prava na podsticaje, Gradska uprava zaključuje ugovor o korišćenju podsticajnih sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Realizaciju, praćenje i kontrolu ugovornih obaveza sprovodi Gradska uprava.

Član 23

Odobreni podsticaji se dodeljuju u vidu bespovratnih sredstava i uplaćuju se na namenski račun registrovanog poljoprivrednog gazdinstva u skladu sa prilivom sredstava u budžet Grada Niša, a najkasnije u roku od 45 dana od dana zaključenja ugovora o korišćenju podsticajnih sredstava.

Obaveze korisnika sredstava

Član 24

Za ostvarene podsticaje obaveze korisnika su da:

- namenski koristi i ne otuđi nabavljenu opremu u periodu od 3 godine;

- u periodu obaveze namenskog korišćenja investicije ima registrovano poljoprivredno gazdinstvo sa aktivnim statusom;

- u periodu obaveze namenskog korišćenja predmet investicije se mora   nalaziti na registrovanom poljoprivrednom gazdinstvu;

- svu dokumentaciju koja se odnosi na investiciju čuva u periodu obaveze namenskog korišćenja investicije;

- u periodu obaveze namenskog korišćenja investicije Gradu Nišu - Gradskoj upravi razvoj omogući vršenje kontrole.

Završne odredbe

Član 25

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

 

Prilog 1.

ZAHTEV ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE ZA EKONOMSKE AKTIVNOSTI U CILJU PODIZANJA KONKURENTNOSTI U SMISLU DODAVANJA VREDNOSTI KROZ PRERADU KAO I NA UVOĐENJE I SERTIFIKACIJA SISTEMA BEZBEDNOSTI I KVALITETA HRANE, ORGANSKIH PROIZVODA I PROIZVODA SA OZNAKOM GEOGRAFSKOG POREKLA NA TERITORIJI GRADA NIŠA U 2025. GODINI

 

ZAHTEV ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJE ZA EKONOMSKE AKTIVNOSTI U CILJU PODIZANJA KONKURENTNOSTI U SMISLU DODAVANJA VREDNOSTI KROZ PRERADU KAO I NA UVOĐENJE I SERTIFIKACIJA SISTEMA BEZBEDNOSTI I KVALITETA HRANE, ORGANSKIH PROIZVODA I PROIZVODA SA OZNAKOM GEOGRAFSKOG POREKLA NA TERITORIJI GRADA NIŠA U 2025. GODINI

 

PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

Ime i prezime / naziv

 

JMBG / MB

 

Broj RPG / PIB

 

Adresa

 

Lokacija RPG

 

Kontakt telefon

 

PODACI O INVESTICIJI

Sektor _________________________ Šifra investicije _______________________

Konkurišem za podsticajna sredstva za: (detaljan opis investicije, navesti predmet investicije i količinu):

Podaci o lokaciji investicije

KO i broj katastarske parcele

 

 

 

PREGLED RAČUNA

Naziv dobavljača

Broj i datum računa

Iznos bez PDV

Iznos sa PDV

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

 

8.

 

 

 

9.

 

 

 

 

VREDNOST INVESTICIJA

Ukupna vrednost investicija bez PDV

 

Ukupna vrednost investicija sa PDV

 

Uz zahtev za korišćenje podsticaja prilažem:

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

 

 

 

IZJAVA 1

Svojim potpisom potvrđujem pod materijalnom i krivičnom odgovornošću sledeće:

• da su podaci u obrascu zahteva i prateća dokumentacija istiniti i tačni;

• da sam upoznat sa svim uslovima Pravilnika i Javnog poziva za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za meru "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" na teritoriji Grada Niša u 2025. godini i uslovima korišćenja podsticajnih sredstava;

• da za istu namenu za koju podnosim ovaj zahtev ne koristim i da neću koristiti bespovratna sredstva, podsticaje, subvencije i donacije od drugih organa, organizacija i institucija;

• da dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica pri čemu se povezanim licima smatraju: nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica.

Svojim potpisom, takođe dajem saglasnost za korišćenje datih podataka tokom procesa provere, plaćanja i trajanja utvrđenih obaveza.

Datum: ___________ 2025.

 

_______________________

 

 

Potpis podnosioca zahteva
/ovlašćenog zastupnika

 

IZJAVA 2

Zaokružiti jedan od ponuđenih odgovora:

16. Ja, dole potpisani, saglasan/na sam da lično prikupljam sve podatke o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u procesu aplikacije kod Gradske uprave, po Javnom pozivu za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za meru "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" na teritoriji Grada Niša u 2025. godini

1. Ja, dole potpisani, nisam saglasan/na da lično prikupljam sve podatke o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u procesu aplikacije kod Gradske uprave, po Javnom pozivu za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za meru "Ekonomske aktivnosti u cilju podizanja konkurentnosti u smislu dodavanja vrednosti kroz preradu kao i na uvođenje i sertifikacija sistema bezbednosti i kvaliteta hrane, organskih proizvoda i proizvoda sa oznakom geografskog porekla na gazdinstvima" na teritoriji Grada Niša u 2025. godini

Ovom izjavom, potvrđujem da sam upoznat sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS" br. 18/2016, 95/2018 - autentično tumačenje i 2/2023 - odluka US), član 103. po kome je organ dužan da po službenoj dužnosti vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u postupku.

Datum: __________ 2025.

 

_______________________

 

 

Potpis podnosioca zahteva
/ovlašćenog zastupnika

 

U Nišu, __________ 2025.

 

Potpis podnosioca zahteva
/ovlašćenog zastupnika

 

_______________________