PRAVILNIKO ZVANJIMA I PLATAMA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 16/2025) |
Ovim Pravilnikom o zanimanjima i platama zaposlenih u Gradskoj upravi grada Zaječara (u daljem tekstu: Pravilnik), utvrđuju se zvanja, plate, naknade plata i druga primanja zaposlenih u Gradskoj upravi grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Zaposleni u smislu ovog Pravilnika su službenici na izvršilačkim radnim mestima i nameštenici.
II ZVANJA ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI
Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se po zvanjima, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja i sposobnosti i uslova za rad.
Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti.
Zvanja su: samostalni savetnik, savetnik, mlađi savetnik, saradnik, mlađi saradnik, viši referent, referent i mlađi referent.
Zaposleni raspoređeni na sistematizovanim radnim mestima u Gradskoj upravi mogu imati zvanja:
1. u okviru visoke školske spreme: (najmanje 240: ESPB bodova ili četvorogodišnje studije) samostalni savetnik, savetnik, mlađi savetnik;
2. u okviru visoke školske spreme: (najmanje 180: ESPB bodova ili studije do tri godine) saradnik i mlađi saradnik;
3. u okviru srednje školske spreme: viši referent, referent i mlađi referent.
U zvanju samostalnog savetnika obavljaju se složeni stručni poslovi koji zahtevaju posebno specijalističko znanje i iskustvo, analitičke sposobnosti, samostalan rad bez nadzora neposrednog rukovodioca i donošenje odluka u složenim slučajevima samo uz opšta usmerenja i uputstva neposrednog rukovodioca.
Za rad na poslovima u zvanju samostalnog savetnika službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
U zvanju savetnika obavljaju se složeni poslovi koji su najčešće precizno određeni i podrazumevaju primenu utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika sa jasnim okvirom samostalnog delovanja, uz povremeni nadzor neposrednog rukovodioca. Poslovi zahtevaju sposobnost da se problemi rešavaju bez pojedinačnih uputstava neposrednog rukovodioca i uz obraćanje neposrednom rukovodiocu samo kad je problem složen i zahteva dodatno znanje i iskustvo.
Za rad na poslovima u zvanju savetnika službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
U zvanju mlađeg savetnika obavljaju se složeni poslovi koji podrazumevaju primenu utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika unutar precizno određenog okvira delovanja, uz redovan nadzor neposrednog rukovodioca i donošenje odluka na osnovu postojeće prakse ili opštih i pojedinačnih uputstava neposrednog rukovodioca. Poslovi zahtevaju sposobnost rešavanja manjih tehničkih ili proceduralnih problema.
Za rad na poslovima u zvanju mlađeg savetnika službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje 1 godina radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina provedenih u radnom odnosu kod poslodavca.
U zvanju saradnika obavljaju se manje složeni stručni poslovi u primeni postupaka, metoda i tehnika rada uz nadzor, usmerenja i uputstva službenika u višim zvanjima. Ovi poslovi se sastoje od ograničenog kruga međusobno povezanih zadataka u jednoj oblasti.
Za rad na poslovima u zvanju saradnika službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
U zvanju mlađeg saradnika obavljaju se jednostavniji stručni poslovi kao i administrativno-tehnički poslovi uz nadzor, uputstva i detaljna usmerenja službenika u višim zvanjima. Ovi poslovi se sastoje od ograničenog kruga međusobno povezanih zadataka u jednoj oblasti.
Za rad na poslovima u zvanju mlađeg saradnika službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje devet meseci radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina provedenih u radnom odnosu kod poslodavca.
U zvanju višeg referenta obavljaju se administrativni, tehnički i drugi pretežno rutinski poslovi koji obuhvataju širok krug zadataka i mogu zahtevati poznavanje i primenu jednostavnijih metoda rada i postupaka, a rade se samostalno i uz povremeni nadzor neposrednog rukovodioca.
Za rad na poslovima u zvanju višeg referenta službenik mora da ima stečeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
U zvanju referenta obavljaju se administrativni, tehnički i drugi rutinski poslovi koji podrazumevaju manji krug sličnih zadataka koji se izvršavaju primenom jednostavne metode rada i postupaka, a obavljaju se uz povremeni nadzor neposrednog rukovodioca i uputstva službenika sa višim zvanjima.
Za rad na poslovima u zvanju referenta službenik mora da ima stečeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
U zvanju mlađeg referenta obavljaju se administrativni, tehnički i drugi najjednostavniji rutinski poslovi, koji se ponavljaju i koji zahtevaju poznavanje i primenu jednostavnijih metoda rada i postupaka, a obavljaju se uz povremeni nadzor neposrednog rukovodioca i uputstva službenika sa višim zvanjima.
Za rad na poslovima u zvanju mlađeg referenta službenik mora da ima stečeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i najmanje šest meseci radnog iskustva u struci.
Zaposleni sa odgovarajućom školskom spremom za koja se ne utvrđuju zvanja u smislu ovog Pravilnika raspoređeni su na nameštenička radna mesta.
Radna mesta nameštenika, uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica u kojima isključivo rade nameštenici, razvrstavaju se u pet vrsta.
Radna mesta nameštenika razvrstavaju se tako što se na opis poslova radnog mesta primene merila za procenu radnog mesta i potom odredi vrsta kojoj radno mesto pripada.
Merila za procenu radnih mesta jesu složenost poslova, samostalnost u radu, odgovornost, poslovna komunikacija i kompetentnost.
Radna mesta nameštenika U Gradskoj upravi razvrstana su u:
1. Prvu vrstu radnih mesta
2. Drugu vrstu radnih mesta
3. Treću vrstu radnih mesta;
4. Četvrtu vrstu radnih mesta;
5. Petu vrstu radnih mesta:
Radno mesto razvrstano u prvu vrstu radnih mesta, treba da ispunjava sledeća merila: složenost poslova - prateći poslovi s međusobno povezanim različitim zadacima u kojima se primenjuju utvrđene metode rada ili stručne tehnike, samostalnost u radu - samostalnost u radu i odlučivanju o izboru najbolje metode rada ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima, odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje, poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa da bi se primala ili davala uputstva za rad, kompetentnost, odnosno stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i poznavanje odgovarajućih metoda rada ili stručnih tehnika, kao i radnim iskustvom stečena veština da se one primene.
Radno mesto razvrstano u drugu vrstu radnih mesta, treba da ispunjava sledeća merila: složenost poslova - precizno određeni prateći poslovi u kojima se primenjuju utvrđeni metodi rada ili stručne tehnike, samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema, odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što ne uključuje odgovornost za rukovođenje, poslovna komunikacija - kontakti unutar organa da bi se primala uputstva za rad, kompetentnost odnosno stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i tokom pripravničkog staža stečeno iskustvo da se znanja primene.
Radno mesto razvrstano u treću vrstu radnih mesta, treba da ispunjava sledeća merila: složenost poslova - precizno određeni prateći poslovi sa ograničenim brojem međusobno povezanih zadataka u kojima se primenjuju utvrđene metode rada ili stručne tehnike, samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema, odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu jednostavnih i precizno utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje, poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa da bi se primala i davala uputstva za rad i kompetentnost, odnosno stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i poznavanje utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika koje je stečeno radnim iskustvom.
Radno mesto razvrstano u četvrtu vrstu radnih mesta, treba da ispunjava sledeća merila: složenost poslova - rutinski, zanatski i drugi prateći poslovi u kojima se primenjuju utvrđene metode rada i stručne tehnike i koji uglavnom podrazumevaju korišćenje tehničkih sredstava, poput mašina, alata i slično, samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema, odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje, poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa da bi se primala i davala uputstva za rad i kompetentnost, odnosno stečeno srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju, odnosno III ili IV stepen stručne spreme ili stečeno specijalističko obrazovanje.
Radno mesto razvrstano u petu vrstu radnih mesta, treba da ispunjava sledeća merila: složenost poslova - prateći rutinski poslovi koji podrazumevaju manji krug sličnih zadataka koji se izvršavaju primenom jednostavne metode rada, samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima, odgovornost - odgovornost za pravilno izvršavanje poslova u skladu sa opštim i pojedinačnim uputstvima rukovodioca, poslovna komunikacija - kontakti isključivo unutar organa da bi se primala uputstva za rad, kompetentnost - osnovno obrazovanje.
Zvanja u Gradskoj upravi utvrđuju se aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Zvanja zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se rešenjem o raspoređivanju ili premeštaju zaposlenog koje donosi načelnik Gradske uprave.
Zaposleni u Gradskoj upravi napreduju sticanjem višeg zvanja.
Radi utvrđivanja postojanja uslova za napredovanje, rad zaposlenih se ocenjuje.
Službenik se ocenjuje jednom u kalendarskoj godini, najkasnije do kraja februara tekuće godine za prethodnu godinu.
Ocenu daje načelnik Gradske uprave na predlog lica koje je neposredno pretpostavljeno službeniku.
Na izveštaj o ocenjivanju koji priprema lice koje je neposredno pretpostavljeno službeniku stavlja kontrolni potpis lice koje je neposredno pretpostavljeno ocenjivaču ako ocenjivač ima neposredno pretpostavljenog.
Ocena se upisuje u kadrovsku evidenciju zaposlenih.
Zaposlenom u Gradskoj upravi može se dati ocena:
- ističe se;
- dobar;
- zadovoljava;
- ne zadovoljava.
Merila za ocenjivanje službenika su: postignuti rezultati u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva, samostalnost, stvaralačka sposobnost, preduzimljivost, preciznost i savesnost, saradnja sa drugim službenicima i ostale sposobnosti koje zahteva radno mesto.
Ne ocenjuje se službenik koji je u periodu za ocenjivanje radio manje od šest meseci bez obzira na razlog, ni službenik koji je zasnovao radni odnos na određeno vreme.
U period od šest meseci iz stava 1. ovog člana ne ulazi vreme u kojem je službenik bio odsutan sa rada zbog korišćenja prava na godišnji odmor.
Službenika kome je najmanje dva puta uzastopno određena ocena "ističe se", ako postoji slobodno radno mesto i službenik ispunjava uslove za rad na njemu, rukovodilac može da premesti, odnosno rasporedi na neposredno više izvršilačko radno mesto.
Izuzetno, službenik koji je premešten na neposredno više izvršilačko radno mesto jer mu je dva puta uzastopno određena ocena "ističe se" može, i ako ne ispunjava uslove vezane za radno iskustvo u struci, da bude premešten na neposredno više radno mesto ako mu je opet određena ocena "ističe se".
Rukovodilac može da premesti na neposredno više izvršilačko radno mesto službenika kome je u periodu od pet godina uzastopno najmanje određena ocena "dobar".
Ocene na kojima je zasnovano jedno napredovanje ne uzimaju se u obzir za sledeće napredovanje.
Prekid u ocenjivanju usled odsutnosti sa rada službenika ne smatra se prekidom uzastopnosti iz st. 1-3. ovog člana.
Službeniku čiji su rezultati postignuti u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva u jednom kvartalu vrednovani najnižom ocenom određuje se ocena "ne zadovoljava".
Službenik iz stava 1. ovog člana upućuje se na vanredno ocenjivanje.
Službenik kome je određena ocena "ne zadovoljava" može biti upućen na dodatno stručno osposobljavanje.
U svakom slučaju, on se vanredno ocenjuje protekom 30 radnih dana od dana konačnosti rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava".
Rezultati rada nameštenika utvrđuju se jednom godišnje, početkom tekuće godine za prethodnu godinu.
Za zaposlene u Gradskoj upravi vodi se kadrovska evidencija u kojoj se evidentiraju sve okolnosti vezane za njihov rad.
Kadrovska evidencija služi upravljanju kadrovima i drugim potrebama u oblasti radnih odnosa.
U kadrovsku evidenciju upisuju se podaci koji se odnose na:
1) lično ime, adresu i jedinstven matični broj građana;
2) maternji jezik;
3) jezik na kome je stečeno osnovno, srednje i visoko obrazovanje;
4) vrstu radnog odnosa i datum njegovog zasnivanja;
5) promenu radnog mesta;
6) vrstu i stepen stručne spreme, odnosno obrazovanja, položeni stručni ispiti, stručnu obuku pripravnika, stručno osposobljavanje i stručno usavršavanje i posebna znanja;
7) posebna znanja i veštine;
8) godine radnog iskustva, staža osiguranja i staža osiguranja koji se računa sa uvećanim trajanjem;
9) datum navršenja radnog veka;
10) godišnje ocene rada;
11) izrečene disciplinske mere i utvrđenu materijalnu odgovornost;
12) obračun plate;
13) prestanak radnog odnosa.
Kadrovska evidencija može da sadrži i druge podatke određene zakonom i drugim propisom.
Zaposleni ima pravo na odgovarajuću platu, koja se utvrđuje u skladu sa zakonom.
Plata se isplaćuje odjednom ili najviše u dva dela.
Isplata punog iznosa plate vrši se najkasnije do 20. u tekućem mesecu za prethodni mesec.
Isplata plate u dva dela isplaćuje se tako što se prvi deo isplaćuje do petog u tekućem mesecu za prethodni mesec, a drugi deo do 20. u tekućem mesecu za prethodni mesec.
Poslodavac je dužan da zaposlenom prilikom svake isplate plata dostavi obračun plate.
Ako je osnovna plata zaposlenog obračunata po elementima u skladu sa zakonom, niža od minimalne zarade poslodavac je dužan da zaposlenom isplati platu u visini obračunate minimalne zarade u skladu sa zakonom.
Ako je osnovna plata zaposlenog obračunata po elementima u skladu sa zakonom, niža od minimalne zarade, zaposleni sa srednjom i nižom stručnom spremom u jedinicama lokalne samouprave, osim u gradu Beogradu, ima pravo na uvećanje osnovice u skladu sa zaključkom Vlade po osnovu kvaliteta i rezultata rada, ako je u prethodnoj kalendarskoj godini službenik ocenjen najmanje sa ocenom "dobar", odnosno nameštenik ostvario rezultate rada.
Ostvarivanja prava nameštenika iz stava 7. ovog člana, utvrđuju se na osnovu izveštaja o rezultatima njegovog rada.
Plate zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se na osnovu:
1) osnovice za obračun plata,
2) koeficijenta koji se množi osnovicom,
3) dodatka na platu,
4) obaveza koji zaposleni plaća po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje iz plate, u skladu sa zakonom.
Osnovna plata se određuje množenjem koeficijenta sa osnovicom za obračun plata.
Osnovicu utvrđuje Vlada Republike Srbije, u skladu sa zakonom.
Koeficijent izražava složenost poslova, odgovornost, uslove rada i stručnu spremu.
Dodatak na platu pripada zaposlenom za:
1. Minuli rad - dodatak na osnovnu platu u visini od 0,4% osnovne plate za svaku navršenu godinu rada u radnom odnosu u državnom organu, organu autonomne pokrajine, odnosno organu lokalne samouprave, nezavisno od toga u kom organu je radio i da li je organ u kome je zaposleni radio u međuvremenu promenio naziv, oblik organizovanja ili je prestao da postoji;
2. Rad noću - dodatak na osnovu platu za rad od 22.00 sata do 6.00 sati narednog dana. Dodatak za svaki sat rada noću iznosi 26% na vrednosti radnog sata osnovne plate zaposlenog, ako takav rad nije vrednovan pri utvrđivanju koeficijenta;
3. Rad na dan državnog i verskog praznika - dodatak za svaki sat rada na dan praznika koji nije radni dan iznosi 110% na vrednost radnog sata osnovne plate zaposlenog;
4. Prekovremeni rad - zaposleni koji po pismenom nalogu poslodavca radi duže od punog radnog vremena ima pravo na dodatak za prekovremeni rad u visini od vrednosti sata osnovne plate uvećane za 26%. Izuzetno, na zahtev zaposlenog, umesto dodatka za prekovremeni rad, zaposlenom se mogu omogućiti slobodni sati u narednom mesecu od meseca u kojem je obavljao prekovremeni rad, tako što za svaki sat prekovremenog rada ostvaruje sat i po vremena slobodno;
5. Terenski dodatak - zaposleni ima pravo na naknadu troškova rada i boravka na terenu u skladu sa aktom Vlade.
6. Dodatno opterećenje na radu - ako po pismenom nalogu neposrednog rukovodioca zaposleni radi i poslove koji nisu u opisu njegovog radnog mesta zbog privremeno povećanog obima posla ili poslove odsutnog zaposlenog.
Dodatak za prekovremeni rad isključuje dodatak za dodatno opterećenje na radu.
Dodatak za dodatno opterećenje od najmanje 10 radnih dana mesečno iznosi 4% osnovne plate, odnosno 5% osnovne plate ako zaposleni zamenjuje rukovodioca unutrašnje jedinice.
Dodatak za dodatno opterećenje od najmanje 20 radnih dana mesečno iznosi 8% osnovne plate, odnosno 10% osnovne plate ako zaposleni zamenjuje rukovodioca unutrašnje jedinice.
Plata utvrđena u smislu člana 18. ovog Pravilnika isplaćuje se za rad u punom radnom vremenu, odnosno radnom vremenu koje se smatra punim.
Koeficijenti za obračun i isplatu plata zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se za zvanja, a prema osnovnim koeficijentima i grupama dodatnih koeficijenata i to:
Redni broj |
ZVANJA I ZANIMANJA |
Osnovni koeficijent |
GRUPE DODATNIH KOEFICIJENATA |
|||
I |
II |
III |
IV |
|||
1. |
Samostalni savetnik |
12,05 |
12,60 |
12,65 |
12,70 |
12,76 |
2. |
Savetnik |
10,77 |
12,50 |
12,71 |
|
|
3. |
Mlađi savetnik |
10,45 |
9,51 |
|
|
|
4. |
Saradnik |
9,91 |
6,00 |
6,25 |
|
|
5. |
Mlađi saradnik |
8,95 |
5,79 |
|
|
|
6. |
Viši referent |
8,85 |
3,70 |
3,82 |
|
|
7. |
Referent |
8,74 |
3,71 |
|
|
|
8. |
Mlađi referent |
8,74 |
3,36 |
|
|
|
Dodatni koeficijenti za zvanje i zanimanje, utvrđuju se po grupama, prema složenosti i odgovornosti poslova koji se obavljaju u tom zvanju, odnosno zanimanju.
Za samostalnog savetnika utvrđuju se četiri grupe dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za šefa kancelarije;
II grupa
- za šefa odseka, sekretara gradskog veća;
III grupa
- za šefa odseka koji radi na pripremi i izvršenju budžeta ili finansijskog plana, vođenju poslovnih knjiga i sastavljanju računovodstvenih izveštaja u organizacionoj jedinici Gradske uprave koja se bavi poslovima finansija;
IV grupa
- za načelnika odeljenja.
Za savetnika utvrđuju se dve grupe dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove savetnika, komunalnog milicionara, osim poslova iz grupe;
II grupa
- za poverenika, koordinatora kancelarije, za zaposlenog koji radi na inspekcijskim poslovima;
Za mlađeg savetnika utvrđuje se jedna grupa dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove mlađeg savetnika, komunalnog milicionara, matičara
Za saradnika utvrđuju se dve grupe dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove saradnika, komunalnog milicionara, matičara, osim poslova iz grupe II ovog stava;
II grupa
- za šefa kancelarije, za šefa odseka, za koordinatora kancelarije.
Za mlađeg saradnika utvrđuje se sledeća grupa dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove mlađeg saradnika, komunalnog milicionara, matičara osim poslova iz grupe II ovog stava,
Za višeg referenta utvrđuju se dve grupe dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove višeg referenta, komunalnog milicionara, matičara, osim poslova iz grupe II ovog stava;
II grupa
- za šefa kancelarije, za šefa odseka.
Za referenta utvrđuje se grupa dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove referenta, komunalnog milicionara.
Za mlađeg referenta utvrđuje se grupa dodatnih koeficijenata:
I grupa
- za zaposlenog koji obavlja poslove mlađeg referenta, komunalnog milicionara.
Koeficijent za obračun i isplatu plate zaposlenog čini zbir osnovnog koeficijenta i dodatnog koeficijenta iz odgovarajuće grupe utvrđenog za to zvanje.
Koeficijent koji je za zvanje utvrđen na osnovu člana 21. ovog Pravilnika, može da se uveća:
- zaposlenom koji koordinira najsloženije aktivnosti - najviše do 10%, s tim da ovaj broj zaposlenih ne može preći 2% od ukupnog broja zaposlenih;
- zaposlenom koji rukovodi unutrašnjom organizacionom jedinicom - 10%;
- zaposlenom koji radi na pripremi i izvršenju budžeta ili finansijskog plana, vođenju poslovnih knjiga i sastavljanju računovodstvenih izveštaja - najviše do 10%.
- zaposlenom na poslovima komunalnog policajca - 10%;
- zaposlenom koji radi na poslovima inspekcijskog terenskog nadzora u neposrednom kontaktu sa subjektima nadzora - najviše do 20%.
Zaposlenom koji ima pravo na uvećanje koeficijenta po više osnova iz ovog člana, ukupno uvećanje koeficijenta ne može biti veće od 10%.
Plata pripravnika iznosi 80% od najniže plate u okviru zvanja za koje se pripravnik osposobljava.
Za obračun i isplatu plata zaposlenima u Gradskoj upravi raspoređenim na radna mesta nameštenika, utvrđuje se koeficijent koji čini zbir:
- osnovnog koeficijenta i
- dodatni koeficijent po osnovu složenosti i odgovornosti poslova, na sledeći način:
Vrsta radnih mesta nameštenika |
Osnovni koeficijent |
Dodatni koeficijent |
|
1. |
Prva vrsta radnih mesta |
10,77 |
12,71 |
2. |
Druga vrsta radnih mesta |
10,45 |
9,27 |
3. |
Treća vrsta radnih mesta |
8,85 |
5,78 |
4. |
Četvrta vrsta radnih mesta |
8,74 |
3,15 |
5. |
Peta vrsta radnih mesta |
6,40 |
5,28 |
Plata zaposlenog obračunava se za vreme provedeno na radu tako što se osnovica množi koeficijentom i uvećava dodatkom na platu za minuli rad.
Obračun plata zaposlenih u Gradskoj upravi vrši se u okviru jedinstvenog platnog spiska, automatskom obradom podataka.
Platne spiskove za zaposlene u Gradskoj upravi potpisuju i overavaju rukovodilac Odeljenja za finansije Gradske uprave i načelnik Gradske uprave.
Obračun plata vrši se na osnovu evidencije o prisustvu radnika na radu (karnet) koju overava rukovodilac osnovne organizacione jedinice. Za tačnost ove evidencije odgovoran je rukovodilac organizacione jedinice.
Obračun dodatka na platu, osim za minuli rad, vrši se na osnovu posebne evidencije koju potpisuje rukovodilac organizacione jedinice, uz overu načelnika Gradske uprave.
Pri svakoj isplati plate, zaposlenom se u pisanom obliku uručuje obračun koji sadrži podatke o svim osnovama po kojima je plata obračunata.
V NAKNADE PLATA I DRUGA PRIMANJA
Zaposleni ima pravo na naknadu plate u visini prosečne plate u prethodnih 12 meseci za vreme:
1) porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta (majka, otac, odnosno druga lica koja u skladu sa zakonom mogu ostvariti prava po ovom osnovu);
2) korišćenja godišnjeg odmora;
3) privremene sprečenost za rad do 30 dana ima pravo na naknadu plate koja iznosi:
- 65% prosečne plate u prethodnih 12 meseci pre meseca u kome je nastupila privremena sprečenost za rad, prouzrokovana bolešću ili povredom van rada,
- 100% prosečne plate u prethodnih 12 meseci pre meseca u kome je nastupila privremena sprečenost za rad, prouzrokovana povredom na radu profesionalnom bolešću ili malignim oboljenjem;
4) plaćenog odsustva utvrđenog zakonom i Posebnim kolektivnim ugovorom.
Naknada plate ne može biti niža od minimalne zarade utvrđene opštim propisima o radu.
Zaposleni ima pravo na naknadu štete zbog povrede na radu ili profesionalnog oboljenja nastalog na radu kod poslodavca, kao i pravo na naknadu štete prouzrokovanu povredama drugih prava na radu ili u vezi sa radom.
Postojanje i visina štete, okolnosti pod kojima je šteta nastala, ko je štetu prouzrokovao i kako se nadoknađuje utvrđuje se u skladu sa zakonom.
Zaposleni u Gradskoj upravi imaju pravo na naknadu troškova prevoza za dolazak na rad i za odlazak sa rada, na osnovu evidencije o prisutnosti.
Obračun se vrši u skladu sa Posebnim kolektivnim ugovorom a naknada troškova prevoza isplaćuje se do desetog u mesecu za prethodni mesec.
Zaposleni ostvaruju pravo na naknadu troškova službenog puta u zemlji, službenog puta u inostranstvo, troškove rada i boravka na terenu i druge troškove shodnom primenom akta Vlade Republike Srbije.
Zaposleni imaju pravo na naknadu troškova za upotrebu sopstvenog automobila u službene svrhe, po pisanom odobrenju ovlašćenog lica.
Zaposleni u Gradskoj upravi imaju pravo na druga primanju u vidu otpremnine povodom odlaska u penziju, otpremnine zaposlenom koji je ostao neraspoređen, odnosno namešteniku kome je prestao radni odnos zbog prestanka potrebe za njegovim radom, shodnom primenom akta Vlade Republike Srbije.
Zaposleni u Gradskoj upravi imaju pravo na druga primanju u vidu jubilarne nagrade, solidarne pomoći, naknade pogrebnih usluga za slučaj smrti zaposlenog i člana uže porodice zaposlenog u skladu sa Posebnim kolektivnim ugovorom.
Zaposleni ima pravo na godišnju nagradu.
Godišnja nagrada isplaćuje se zaposlenom po pravilu jednom godišnje, a učesnici se mogu sporazumeti i o tome da se godišnja nagrada zaposlenom isplati izuzetno u više delova.
O visini i načinu isplate godišnje nagrade učesnici pregovaraju u postupku izrade Zakona o budžetu za narednu godinu.
Termini izraženi u ovom Pravilniku u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara" i oglasnoj tabli Gradske uprave grada Zaječara, a obračun i isplata plata po ovom Pravilniku primenjivaće se počev od plate za maj 2025. godine.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o zvanjima, zanimanjima i platama zaposlenih u Gradskoj upravi grada Zaječara ("Službeni list grada Zaječara", broj 15/2016).