PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA ZA FINANSIRANJE/SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ NAUČNOISTRAŽIVAČKE DELATNOSTI AP VOJVODINE ZA PROJEKTNI CIKLUS 2025-2028. GODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 41/2025) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se kriterijumi, merila i postupak predlaganja i izbora naučnoistraživačkih projekata u Autonomnoj pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina), koje finansira/sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Termini koji se koriste u ovom pravilniku, a imaju rodno značenje, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski pol lica na koje se odnose.
Finansijska sredstva za ovu namenu predviđena su budžetom AP Vojvodine, a obim sredstava utvrđuje se finansijskim planom Sekretarijata. Za ostvarivanje projektnog finansiranja, Sekretarijat za tekuću godinu raspisuje javni konkurs u kome se zainteresovane institucije obaveštavaju o uslovima za prijavljivanje projekata.
Naučnoistraživačke organizacije (u daljem tekstu: NIO) koje imaju pravo učešća konkurišu za izvođenje projekata na način i u rokovima utvrđenim javnim konkursom.
Ciljevi finansiranja/sufinansiranja projekata od značaja za razvoj naučnoistraživačke delatnosti AP Vojvodine su:
1. unapređivanje kvaliteta naučnoistraživačke delatnosti, naučnih rezultata i infrastrukture, kao i povećanje efektivnosti u njihovoj primeni;
2. razvoj naučnih, eksperimentalnih, praktičnih i kliničkih metoda, tehnika i pristupa;
3. podsticanje originalnih, fundamentalnih i primenjenih istraživanja, kao i savremenih trendova razvoja nauke u različitim naučnim oblastima;
4. podsticanje izvrsnosti i relevantnosti naučnih istraživanja;
5. uključivanje mladih istraživača u naučnoistraživački rad i jačanje profesionalnih kapaciteta istraživača u okviru istraživačkih timova;
6. podsticanje naučnih istraživanja iz domena veštačke inteligencije u razvoju društva, zdravlja i privrede AP Vojvodine.
U okviru programa istraživanja biće realizovani projekti od prioritetnog značaja za AP Vojvodinu, u skladu sa strateškim dokumentima AP Vojvodine i Republike Srbije.
Programi naučnih istraživanja realizuju se kroz naučnoistraživačke aktivnosti u okviru projekata iz sledećih oblasti:
1. Tehničke nauke,
2. Prirodno-matematičke nauke,
3. Medicinske nauke,
4. Biotehnologija i poljoprivreda,
5. Društvene i humanističke nauke,
6. Tehnološke nauke,
7. Pravne i ekonomske nauke,
8. Sportske nauke.
Naučnoistraživački projekti mogu da imaju i multidisciplinarni karakter, tj. mogu obuhvatati više tematskih okvira koji pripadaju različitim naučnim oblastima.
Nosilac projekta i učesnici projekta
Pravo učešća na konkursu imaju registrovane NIO sa teritorije AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom o nauci i istraživanjima u svojstvu nosioca ili učesnika projekta, a izuzetno i druge organizacije sa teritorije AP Vojvodine koje se bave naučnoistraživačkim radom, a prema posebnoj odluci Sekretarijata.
U izvođenju projekata mogu učestvovati svi istraživači sa teritorije AP Vojvodine. Istraživači moraju da budu registrovani u jedinstvenoj bazi podataka istraživača u AP Vojvodini: Karton naučnog radnika i u objedinjenom nacionalnom informacionom sistemu naučnoistraživačke delatnosti: eNauka.
Nosilac projekta jeste NIO u kojoj je zaposlen rukovodilac projekta, dok su ostale NIO učesnici projekta.
Projektom neposredno upravlja rukovodilac projekta.
Rukovodilac projekta mora imati naučni naziv doktora nauka i naučnu afirmaciju u oblasti iz koje se projekat predlaže.
Rukovodilac projekta može prijaviti i rukovoditi samo jednim projektom u okviru ovog konkursa.
Rukovodilac projekta odgovoran je za tačnost navedenih podataka u prijavi, za realizaciju projekta, kao i za tačnost informacija i izveštaja o realizaciji projekta.
U projektnom timu mogu učestvovati zaposleni u različitim NIO, s tim da je nosilac projekta ona NIO u kojoj je zaposlen rukovodilac projekta.
Istraživač će se smatrati zaposlenim u određenoj NIO ako je u radnom odnosu sa punim ili nepunim radnim vremenom ili ima ugovornu obavezu sa istraživačkim zvanjem na osnovu tekućih doktorskih studija.
U projektni tim mogu biti uključeni i studenti doktorskih studija. U ovom slučaju NIO koja učestvuje na projektu obavezuje se da do potpisivanja Ugovora o realizaciji projekta dostavi Sekretarijatu dokaz o započetom postupku izbora u zvanje i/ili zasnivanje radnog odnosa za navedenog doktoranda.
Projektni tim sa rukovodiocem mora imati najmanje 5, a najviše 8 učesnika.
Isto lice može biti član projektnog tima na najviše dve prijave projekta u okviru ovog konkursa, pri čemu ukupan broj istraživačkih meseci ne može biti veći od 4.
Članovi projektnog tima moraju imati važeća istraživačka, naučna ili nastavna zvanja tokom celokupnog angažovanja u realizaciji projekta. U slučaju da član projektnog tima izgubi zvanje, ne može više učestvovati na projektu u svojstvu člana tima.
Nastavna, istraživačka i naučna zvanja korespondiraju na sledeći način:
- redovni profesor = naučni savetnik;
- vanredni profesor = viši naučni saradnik;
- docent = naučni saradnik;
- asistent = asistent s doktoratom = istraživač saradnik;
- saradnik u nastavi = istraživač pripravnik = nastavnik stranog jezika i veština.
Član projektnog tima može biti angažovan tokom celokupnog trajanja projektnog ciklusa ili samo tokom određenih projektnih faza, u zavisnosti od potreba projekta i predloženog budžeta.
Član projektnog tima kom tokom perioda realizacije projekta prestane radni odnos zbog odlaska u penziju može nastaviti da učestvuje u projektu ili da rukovodi projektom do kraja projektnog ciklusa, uz saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća ili drugih upravnih organa NIO koja učestvuje u realizaciji projekta, pri čemu može biti angažovan na projektu bez isplate troškova angažovanja.
Članu projektnog tima koji koristi odsustvo u svojoj NIO obustavlja se finansiranje/sufinansiranje od strane Sekretarijata u tekućoj fazi projektnog ciklusa.
Rukovodilac projekta se obavezuje da promene navedene u stavu 6. ovog člana, kao i sve promene radnog angažovanja (na primer: odlazak u penziju, promena organizacije zaposlenja, odlazak u inostranstvo, odlazak na trudničko ili porodiljsko odsustvo), Sekretarijatu prijavi u roku od 15 dana od nastale promene i dostavi predlog za zamenu člana projektnog tima čije je angažovanje na projektu prestalo, uz saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća ili drugih upravnih organa NIO koja učestvuje u realizaciji projekta.
Projekti se predlažu u fazama, pri čemu svaka faza, pojedinačno, ne može biti duža od projektovane budžetske godine, a ukupno trajanje projekta mora se finalizovati konačnim rezultatima najduže za 4 godine.
Maksimalan iznos budžeta po projektu definisan je Javnim konkursom.
Sredstva Sekretarijata u okviru projektnog finansiranja mogu biti namenjena za:
- troškove angažovanja istraživača (iznos sredstava za ove namene po istraživaču ne može biti veći od 4 istraživačka meseca, koji su u skladu sa kompetencijom i zvanjem, pri čemu ukupan iznos za troškove angažovanja celog projektnog tima ne može biti veći od 65% od ukupne vrednosti projekta);
- troškove nabavke repro i potrošnog materijala;
- troškove nabavke opreme ili dela opreme za naučnu infrastrukturu;
- troškove putovanja (putovanja radi realizacije projektnih zadataka i/ili putovanja radi učešća na nacionalnim i međunarodnim konferencijama od značaja za realizaciju i/ ili diseminaciju rezultata projekta);
- troškove kotizacija;
- troškove usluga drugih lica (iznos sredstava za ove namene ne može biti veći od 20% od ukupne vrednosti projekta);
- režijske troškove (iznos sredstava za ove namene ne može biti veći od 5% od ukupne vrednosti projekta).
Prethodno navedeni prihvatljivi troškovi će biti priznati ukoliko su nastali i plaćeni u periodu od dana potpisivanja ugovora do datuma koji je označen kao rok za realizaciju projekta.
Troškovi angažovanja istraživača utvrđuju se prema ceni istraživačkog meseca za sva nastavna, istraživačka i naučna zvanja.
Kategorizacija od A1 do A6 određuje se na osnovu:
ukupnog broja poena naučne produkcije istraživača prema podacima iz jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini: Karton naučnog radnika u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs,
ukupnog broj radova istraživača u časopisima kategorije M20 prema podacima iz jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini: Karton naučnog radnika u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs,
ukupnog broja citata radova istraživača prema podacima iz baze SCOPUS-a u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs.
Potvrdu o ukupnom broju radova istraživača u časopisima kategorija M20, kao i potvrdu o ukupnom broju citata radova istraživača potpisuje i overava odgovorno lice NIO koja učestvuje u realizaciji predloženog projekta.
III PRIPREMA PREDLOGA PROJEKTA I PRIJAVA NA JAVNI KONKURS
Predlog projekta mora da sadrži:
- opšte, administrativne podatke;
- podatke o rukovodiocu projekta i članovima projektnog tima;
- tehnički opis projekta koji se odnosi na sve četiri projektne godine:
- opis izazova/problema koje projekat rešava;
- ciljeve projekta;
- opis trenutnog stanja u oblasti i inovativnog potencijala projekta;
- kratkoročne i dugoročne naučne, tehnološke i socio-ekonomske uticaje projekta;
- plan za disiminaciju i eksploataciju projekta;
- opis radnog plana projekta, odnosno radnih paketa;
- očekivane rezultate koji će biti ostvareni/isporučeni;
- rizike i plan za njihovo prevazilaženje;
- strukturu budžeta;
- saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća ili drugih upravnih organa svih NIO koje učestvuju u realizaciji projekta.
Javnim konkursom mogu se utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata za finansiranje/sufinansiranje.
Prijava predloga projekta sadrži Obrazac prijave sa prilozima, koje propisuje Sekretarijat. Javnim konkursom se mogu utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata za finansiranje/sufinansiranje.
Za učešće na konkursu, uz prijavu predloga projekta, prilaže se saglasnost naučnog, odnosno nastavno-naučnog veća ili drugih upravnih organa svih NIO koje učestvuju u realizaciji projekta.
Potencijalni rukovodilac projekta može prijaviti i rukovoditi samo jednim projektom, a isto lice može biti član projektnog tima na najviše dve prijave projekta u okviru ovog konkursa, pri čemu ukupan broj istraživačkih meseci ne može biti veći od 4. Broj predloga projekata koje prijavljuje ista NIO nije ograničen.
Prijavu projekta potpisuju rukovodilac projekta i odgovorno lice NIO koja prijavljuje projekat, kao i odgovorna lica svih NIO učesnika na projektu.
IV EVALUACIJA PREDLOGA PROJEKATA
Evaluacija predloga projekta sastoji se od:
- administrativne provere i
- evaluacije projekta.
Administrativnu proveru i delove evaluacije predloga projekta (član 15, stav 3, tačke 1, 2, 4. i 5. ovog pravilnika) obavlja Sekretarijat.
Evaluaciju predloga projekta iz člana 15. stav 3, tačke 3. i 6. ovog pravilnika obavljaju Stručne komisije iz odgovarajućih naučnih oblasti.
Sve prispele prijave prolaze kroz administrativnu proveru Sekretarijata koja obuhvata sledeće provere:
- blagovremenost podnete prijave;
- potpunost i ispravnost podnete prijave;
- tačnost podataka o rukovodiocu i članovima projektnog tima;
- predlog broja istraživačkih meseci u skladu sa odredbama člana 9. ovog pravilnika;
- rukovođenje projektom u projektnom ciklusu 2016-2019. godine, od strane Sekretarijata kroz javni konkurs za finansiranje/sufinansiranje projekata od značaja za razvoj naučnoistraživačke delatnosti AP Vojvodine;
- ispunjenost opštih uslova konkursa definisanih ovim pravilnikom i javnim konkursom.
Sekretarijat će odbaciti prijave koje ne zadovoljavaju administrativnu proveru.
Prijave koje su zadovoljile administrativnu proveru, upućuju se na evaluaciju.
Ocena predloga projekta daje se numerički i opisno.
Ocena predloženog projekta kvantifikuje se uzimajući u obzir:
1) Kompetenciju rukovodioca projekta (do 7 poena) koja obuhvata:
• Ukupan broj poena naučne produkcije (UNP) u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs (do 4 poena):
UNP ≤ 50 (0 poena),
50 < UNP ≤ 70 (1 poen),
70 < UNP ≤ 90 (2 poena),
90 < UNP ≤ 110 (3 poena),
UNP > 110 (4 poena).
• Ukupan broj radova (UBR) u časopisima kategorije M20 u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs (do 3 poena):
UBR ≤ 3 (0 poena),
3 < UBR ≤ 5 (1 poen),
UBR > 5 (3 poena).
2) Kompetenciju predloženog projektnog tima, bez rukovodioca projekta (do 13 poena), koja obuhvata:
• Prosečan broj poena naučne produkcije (PNP) projektnog tima u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs (do 8 poena):
PNP ≤ 30 (0 poena),
30 < PNP ≤ 40 (1 poen),
40 < PNP ≤ 50 (2 poena),
50 < PNP ≤ 60 (3 poena),
60 < PNP ≤ 70 (4 poena),
70 < PNP ≤ 80 (5 poena),
80 < PNP ≤ 90 (6 poena),
90 < PNP ≤ 100 (7 poena),
PNP > 100 (8 poena).
• Prosečan broj radova (PBR) u časopisima kategorije M20 u prethodnih 5 godina, ne računajući tekuću godinu u kojoj je raspisan konkurs (do 5 poena):
PBR ≤ 3 (0 poena),
3 < PBR ≤ 5 (3 poena),
PBR > 5 (5 poena).
Vrednosti potrebne za izračunavanje UNP, UBR, PNP i PBR preuzimaju se iz jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini: Karton naučnog radnika. Kategorizacija naučnih časopisa se obavlja prema Pravilniku o kategorizaciji i rangiranju naučnih časopisa Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija kojim se uređuje kategorizacija i rangiranje naučnih časopisa i to za godinu publikovanja rada, kao i za period od dve godine pre publikovanja rada za onu oblast u kojoj je časopis najbolje rangiran.
Ukupan broj radova (UBR) i prosečan broj radova (PBR) za oblast društvenih i humanističkih nauka, kao i pravnih i ekonomskih nauka, rad kategorije M20 može biti zamenjen sa tri rada kategorije M51.
3) Ocenu predloga projekta od strane Stručnih komisija odgovarajuće naučnoistraživačke oblasti, koja se zasniva na ocenama sledećih delova (do 60 poena):
• Naučna i tehnološka izvrsnost (do 30 poena):
- Opis izazova/problema koje projekat rešava (do 10 poena),
- Ciljevi projekta (do 10 poena),
- Opis trenutnog stanja u oblasti i inovativnog potencijala projekta (do 10 poena).
• Očekivani uticaji projekta (do 10 poena):
Kratkoročni i dugoročni, naučni, tehnološki i socio-ekonomski uticaj (do 6 poena),
Plan za diseminaciju i eksploataciju projekta (do 4 poena).
• Implementacija (do 20 poena):
Opis radnog plana projekta odnosno radnih paketa (do 10 poena),
Lista očekivanih rezultata koji će biti ostvareni/isporučeni (do 7 poena),
Rizici i plan za njihovo prevazilaženje (do 3 poena).
4) Angažovanje mladih istraživača do 35 godina starosti (do 8 poena). Ukoliko je odnos ukupnog broja istraživačkih meseci mladih istraživača (X) i ukupnog broja istraživačkih meseci celog projektnog tima (Y):
• X/Y = 0 (0 poena),
• 0 < X/Y ≤ 0,1 (2 poena),
• 0,1 < X/Y ≤ 0,2 (4 poena),
• 0,2 < X/Y ≤ 0,3 (6 poena),
• X/Y > 0,3 (8 poena).
5) Sufinansiranje iz drugih izvora (do 3 poena):
• Minimum 5% ukupne vrednosti projekta (1 poen),
• 5-10% ukupne vrednosti projekta (2 poena),
• Više od 10% ukupne vrednosti projekta (3 poena).
6) Značaj za razvoj naučnoistraživačke delatnosti AP Vojvodine (do 9 poena).
Predloge projekata ocenjuju Stručne komisije, čiji su članovi renomirani naučnoistraživački radnici iz relevantnih naučnih oblasti i iskustvom na nacionalnom ili međunarodnom nivou. Stručna komisija može predložiti podnosiocu prijave promenu sadržaja ili korekciju pojedinih stavki predloga projekta.
Maksimalan broj poena je 100, a projektno finansiranje/sufinansiranje može se ostvariti ako je ukupan broj poena veći od 60.
Stručne komisije sastavljaju rang liste evaluiranih predloga projekta, koje dostavljaju pokrajinskom sekretaru za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar).
Članovi Stručnih komisija ne mogu biti ni rukovodioci, niti članovi projektnih timova prijava projekata koje su predmet ocene.
Konačnu odluku o prihvatanju predloga projekata donosi pokrajinski sekretar, imajući u vidu rang liste sastavljene na osnovu kriterijuma iz člana 15. ovog pravilnika, značaja za razvoj naučnoistraživačke delatnosti AP Vojvodine, kao i ravnomernu raspodelu projekata po užim naučnim disciplinama, odnosno po NIO.
Nakon donošenja konačne odluke iz stava 1. ovog člana, Sekretarijat objavljuje na svojoj internet stranici konačnu listu odobrenih, odbijenih i odbačenih prijava predloga projekta.
Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji prihvaćenih predloga projekta sa svim NIO koje su prijavljene kao učesnice na projektu, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Projekti koji su odobreni za finansiranje/sufinansiranje ugovaraju godišnje aktivnosti i sredstva svake godine, uz uslov da imaju pozitivnu ocenu Stručne komisije o ostvarenim rezultatima iz prethodne godine, kao i pozitivno mišljenje o kompetenciji istraživačkog tima.
Realizacija projekta prati se na osnovu periodičnih i završnog izveštaja, a ocenjuje na osnovu poređenja planiranih i ostvarenih rezultata, koji uključuju i broj i kategorizaciju objavljenih (ili prihvaćenih za objavljivanje) radova proisteklih iz finansiranog/sufinansiranog projekta.
Izveštaji iz stava 1. ovog člana podnose se na obrascima čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.
Projektni tim je u obavezi da objavljuje rezultate naučnih istraživanja odobrenog projekta u časopisima kategorije M20 i to:
- Posle prve godine istraživanja i trajanja projekta - jedan objavljen ili jedan prihvaćen naučni rad od strane recenzenata;
- Posle druge godine istraživanja i trajanja projekta - dva objavljena ili dva prihvaćena naučna rada od strane recenzenata;
- Posle treće godine istraživanja i trajanja projekta - dva objavljena ili dva prihvaćena naučna rada od strane recenzenata;
- Posle četvrte godine istraživanja i trajanja projekta - dva objavljena ili dva prihvaćena naučna rada od strane recenzenata.
Prilikom objavljivanja naučnih radova neophodno je navesti da je rad nastao kao rezultat projekta finansiranog/sufinansiranog od strane Pokrajinskog sekretarijata za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost i broj predmeta pod kojim je zaveden u Sekretarijatu.
Ukoliko projektni tim u predmetnoj godini objavi samo jedan naučni rad, Sekretarijat će za narednu projektnu fazu isplatiti sredstva koja su umanjena za 30% finansijskih sredstava odobrenih za prethodnu projektnu fazu. Ukoliko projektni tim u poslednjoj projektnoj fazi objavi samo jedan naučni rad, u obavezi je da vrati 30% finansijskih sredstava odobrenih za godinu za koju se podnosi izveštaj.
Ukoliko projektni tim ne objavi ni jedan naučni rad u obavezi je da vrati 50% finansijskih sredstava za godinu za koju se podnosi izveštaj, a u tom slučaju finansiranje/sufinansiranje projekta biće obustavljeno.
Za projektne timove koji u toku projektne godine objave četiri ili više naučnih radova u časopisima kategorije M20 biće odobreno dodatnih 15% finansijskih sredstava za sledeću projektnu godinu. Ukupan iznos odobrenih sredstava sa dodatnim sredstvima mora biti takav da se obezbedi uslov iz člana 9, stav 2, alineja 1.
Za oblast društvenih i humanističkih nauka, kao i pravnih i ekonomskih nauka, rad kategorije M20 može biti zamenjen sa tri rada kategorije M51.
U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji projekata, prikrivanja stvarnog stanja rada na projektu, kao i u slučaju da se projekat ne realizuje, pokrajinski sekretar, pored pokretanja zakonom definisanih mera, može da traži povratak sredstava i da odgovorna lica liši prava učestvovanja ili rukovođenja na projektima Sekretarijata u trajanju od godinu dana.
Završni izveštaj obuhvata period realizacije projekta za celu fazu i podnosi se najkasnije 15 dana nakon datuma koji je ugovorom definisan kao rok za realizaciju projekta.
Završni izveštaj sadrži:
- Narativni izveštaj - narativni prikaz realizacije i rezultata projekta, odnosno listu aktivnosti koje su realizovane na projektu i opis postignutih rezultata, kao i objavljene (ili prihvaćene za objavljivanje) radove proisteklih iz finansiranog/sufinansiranog projekta;
- Finansijski izveštaj - sva dokumenta na osnovu kojih su vršena plaćanja, iz sredstava uplaćenih po osnovu rešenja o odobravanju finansijskih sredstava Sekretarijata.
Za podatke navedene u izveštaju odgovaraju rukovodilac projekta i odgovorno lice NIO koja prijavljuje projekat.
Odluku o prihvatanju periodičnih i završnog izveštaja donosi pokrajinski sekretar, prema potrebi i na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja posebne komisije.
Odobrena finansijska sredstva će biti isplaćivana na način koji će biti utvrđen ugovorom, a u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.
Rukovodilac projekta je u obavezi da projektom upravlja savesno, odgovorno i u saglasnosti sa propisima kojima se uređuju nauka i istraživanje, zaštita intelektualne svojine, zaštita podataka o ličnosti i drugim propisima od značaja za etičnu i zakonitu realizaciju projektnih aktivnosti.
Ukoliko je tokom realizacije projekta potrebno zameniti člana projektnog tima drugim članom ili postoji opravdana i objektivna potreba za izmenom budžeta, rukovodilac projekta podnosi Sekretarijatu obrazloženi predlog o izmeni. Sve predložene izmene moraju biti u skladu sa Pravilnikom.
Intelektualna svojina kao rezultat rada na projektu pripada NIO koje učestvuju u realizaciji projekta, pri čemu je potrebno da se svi članovi projektnog tima saglase i međusobno regulišu odnose i prava na intelektualnu svojinu, koja će biti stvorena tokom realizacije projekta.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".
Stupanjem na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima za finansiranje/sufinansiranje projekata od značaja za razvoj naučnoistraživačke delatnosti AP Vojvodine za projektni ciklus 2021-2024. godine, broj: 142-451-2488/2021-01, od 31. avgusta 2021. godine.