PRAVILNIKO DODELI SREDSTAVA IZ GODIŠNJEG PROGRAMA KORIŠĆENJA SREDSTAVA IZ BUDŽETSKOG FONDA ZA ŠUME AP VOJVODINE ZA 2025. GODINU ("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2025) |
Ovim Pravilnikom propisuje se postupak za realizaciju aktivnosti predviđenih Godišnjim programom korišćenja sredstava iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine za 2025. godinu ("Službeni list AP Vojvodine", br. 57/2024) (u daljem tekstu: Program), a po Konkursu za dodelu sredstava iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine za 2025. godinu (u daljem tekstu: Konkurs).
Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Pokrajinska skupština AP Vojvodine, a Sekretarijat je zadužen za realizaciju Programa.
Predmet Konkursa i iznos namenjenih sredstava
Predmet Konkursa je dodela sredstava za radove na pošumljavanju - podizanju novih šuma, melioraciji degradiranih šuma, izgradnji i rekonstrukciji šumskih puteva, kao i za nabavku opreme za unapređivanje proizvodnje šumskog sadnog materijala i zaštitu šuma.
Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno do 273.657.629,11 dinara.
Sredstva iz stava 2. dodeljuju se za realizaciju poslova po sledećim tačkama:
1. Pošumljavanje - podizanje novih šuma u ukupnom iznosu do 20.000.000,00 dinara po sledećim maksimalnim jediničnim cenama:
- za pošumljavanje tvrdim i plemenitim lišćarima do 250.000,00 dinara po hektaru;
- za pošumljavanje mekim lišćarima i četinarima do 220.000,00 dinara po hektaru;
- za pošumljavanje bagremom do 180.000,00 dinara po hektaru.
Sredstva se dodeljuju za pošumljavanje neobraslog šumskog zemljišta, poljoprivrednog zemljišta u skladu sa Zakonom o poljoprivrednom zemljištu i drugog zemljišta na kojem je dozvoljeno pošumljavanje.
2. Melioracija degradiranih šuma u ukupnom iznosu do 55.000.000,00 dinara po maksimalnoj jediničnoj ceni do 150.000,00 dinara po hektaru.
Sredstva se dodeljuju za melioraciju degradiranih šuma na površinama obuhvaćenim i planiranim osnovama gazdovanja šumama ili sanacionim planovima za štete od elementarnih nepogoda na koje je dalo saglasnost Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
3. Unapređivanje otvorenosti šuma izgradnjom i rekonstrukcijom šumskih puteva u ukupnom iznosu do 20.000.000,00 dinara po sledećim maksimalnim jediničnim cenama:
- za izgradnju šumskih puteva (I i II faza prema Pravilniku RS) do 4.000.000,00 dinara po kilometru;
- za rekonstrukciju šumskih puteva (prema Pravilniku RS) do 2.500.000,00 dinara po kilometru;
Sredstva se dodeljuju za izgradnju tvrdih šumskih puteva (I i II faza prema Pravilniku RS) i rekonstrukciju šumskih puteva (prema Pravilniku RS), koji su u funkciji gazdovanja.
4. Unapređivanje rasadničke proizvodnje u ukupnom iznosu do 26.657.629,11 dinara.
Sredstva se dodeljuju za unapređivanje rasadničke proizvodnje finansiranjem nabavke opreme za proizvodnju šumskog sadnog materijala, na primer: nabavka mašina, uređaja i opreme za rad, zalivni sistemi, uvođenje nove tehnologije i druga oprema, koju Komisija za sprovođenje Konkursa koju formira pokrajinski sekretar (u daljem tekstu: Komisija) oceni kao prihvatljivu za rasadničku proizvodnju.
5. Nabavka opreme za zaštitu šuma od požara u ukupnom iznosu do 52.000.000,00 dinara.
Sredstva se dodeljuju za finansiranje nabavke opreme za zaštitu šuma od požara u skladu sa planovima zaštite šuma od požara (nabavka uređaja i opreme za bržu i efikasniju intervenciju u slučaju pojave požara, za prevenciju pojave požara, opremanje objekata koji služe za zaštitu od požara).
6. Nabavka mašina i opreme za saniranje posledica elementarnih nepogoda u ukupnom iznosu do 100.000.000,00 dinara.
Sredstva se dodeljuju za finansiranje nabavke mašina i opreme za saniranje posledica elementarnih nepogoda na površinama koje su obuhvaćene sanacionim planom na koji je data saglasnost Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (nabavka mašina i opreme za bržu i efikasniju intervenciju u šumama koje su pogođene elementarnim nepogodama radi pripreme terena za obnavljanje).
Sredstva iz člana 2. ovog Pravilnika dodeljivaće se putem Konkursa koji će biti objavljen u dnevnom listu "Dnevnik", na zvaničnom sajtu Sekretarijata i u "Službenom listu APV".
Konkurs je otvoren do 29.09.2025. godine.
Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.
Sredstva se dodeljuju bespovratno.
Sredstva dodeljena po ovom Konkursu isplaćuju se na posebne namenske račune, a dinamika isplate je avansno 70% od prihvatljivog iznosa nakon potpisivanja ugovora, a preostali deo po prijemu radova i konačnom obračunu na osnovu obima izvršenja i jedinične cene (za tačke 1, 2, i 3.), odnosno po sprovedenoj nabavci opreme (za tačke 4. i 5.). Sve isplate izvršiće se u skladu sa prilivom sredstava u budžet APV.
Pravo učešća na Konkursu imaju sledeći korisnici:
a) za sredstva iz tačke 1.
za pošumljavanje državnog zemljišta - pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama sa sedištem u AP Vojvodini, koja za predmetno zemljište imaju važeće osnove gazdovanja šumama kojima je planirano pošumljavanje tog zemljišta, ili posebne sopstvene izvođačke projekte pošumljavanja šumskog zemljišta koje nije obuhvaćeno osnovama gazdovanja šumama, a dodeljeno je na gazdovanje posebnim odlukama Vlade Republike Srbije u 2016.godini i kasnije, ili projekte pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta koje je izradilo JP za gazdovanje šumama ili Institut za nizijsko šumarstvo i životnu sredinu;
za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica - registrovana pravna lica i preduzetnici koji imaju obezbeđen sadni materijal proizveden u šumskom rasadniku registrovanom u skladu sa zakonom kojim se uređuje šumski reproduktivni materijal i koji imaju ugovor o isporuci sadnica, izvođenju pošumljavanja i sprovođenju mera nege sa fizičkim licem - vlasnikom zemljišta u AP Vojvodini;
za pošumljavanje zemljišta u svojini pravnih lica - pravna lica sopstvenici šuma, ako za predmetno zemljište imaju važeće osnove gazdovanja šumama kojima je planirano pošumljavanje tog zemljišta, kao i pravna lica vlasnici ostalog zemljišta na kojem je dozvoljeno pošumljavanje i za koje imaju posebne sopstvene izvođačke projekte pošumljavanja koje je uradilo lice sa licencom za obavljanje stručnih poslova u šumarstvu u AP Vojvodini;
b) za sredstva iz tačke 2.
pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama u AP Vojvodini i pravna lica sopstvenici šuma u AP Vojvodini koja za predmetne šume imaju važeće osnove gazdovanja šumama u kojima su planirane uzgojne potrebe za poboljšanje stanja (konverzija, restitucija, supstitucija, rekonstrukcija - odnosno sadnja ili setva radi promene uzgojnog oblika, sanacije degradiranih ili oštećenih šuma, koja obuhvata pripremu terena, sadnju šumskih sadnica ili setvu šumskog semena) ili sanacione planove za štete od elementarnih nepogoda na koje je dalo saglasnost Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
v) za sredstva iz tačke 3.
pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama sa sedištem u AP Vojvodini i pravna lica sopstvenici šuma u AP Vojvodini, ako je izgradnja ili rekonstrukcija predmetnih puteva planirana u njihovim osnovama gazdovanja šumama;
g) za sredstva iz tačke 4.
registrovana pravna lica i preduzetnici koji imaju registrovan šumski rasadnik u AP Vojvodini;
d) za sredstva iz tačke 5.
pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama i pravna lica sopstvenici šuma u AP Vojvodini.
đ) za sredstva iz tačke 6.
pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama i pravna lica sopstvenici šuma u AP Vojvodini.
Podnosioci prijava mogu konkurisati za sredstva iz ovog Konkursa ako do sada nisu dobijali budžetska sredstva za istu namenu na istoj lokaciji i ako nemaju neizmirenih ili neregulisanih obaveza po programima i ugovorima iz prethodnih godina.
Za poslove iz tačaka 1. i 2. mogu se koristiti sadnice i seme šumskih vrsta proizvedene u skladu s propisima kojima se uređuje šumski reproduktivni materijal. Minimalni broj sadnica po hektaru (ako nije određen planom gajenja u osnovi gazdovanja šumama, projektom pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta koje je izradio Institut za nizijsko šumarstvo i životnu sredinu i drugim posebnim projektima) za tvrde i plemenite lišćare i četinare jeste 1.500 komada, za vrbu 1.000 komada, za topolu 275 komada i za bagrem 2.500 komada. Količina semena po hektaru mora biti određena navedenim planskim dokumentima.
Podnosioci prijava mogu konkurisati za radove iz tačaka 1. i 2. koji će biti obavljeni u sezoni pošumljavanja 2025/2026. godine, a za radove iz tačke 3. započete (ili se planiraju započeti) u 2025. godini i koji će biti ugovoreni u celosti (I i II faza prema Pravilniku RS).
Podnosioci prijave koji konkurišu za poslove iz više tačaka podnose posebnu prijavu za svaku tačku (u posebnoj koverti). Za poslove iz tačaka 1. i 2. koji se obavljaju na više lokacija podnosi se jedna prijava uz koju se prilažu pripadajući obrasci "Izvod iz projekta" za svaku pojedinačnu lokaciju (ako je potrebno), dok se za tačku 3. u slučaju postojanja više lokacija od istog podnosioca, podnosi posebna prijava za svaku lokaciju uz koju se prilaže pripadajući obrazac "Izvod iz projekta puta. Za tačke 4. i 5. podnosi se jedna prijava za traženu opremu, pri čemu nije moguće tražiti više komada iste vrste opreme (osim ako se radi o delovima sistema za navodnjavanje, elementima ograde, delovima jedinstvenog sistema za zaštitu od požara, kao i opremi čija je jedinična cena do 50.000,00 dinara) za istu organizacionu jedinicu ili za isti rasadnik.
Za tačke 1, 2, 4, 5 i 6. Konkursa jedno pravno lice može podneti samo jednu prijavu na ovaj Konkurs, osim za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica. Pravno lice ili preduzetnik koji konkuriše za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica podnosi za svako fizičko lice posebnu prijavu.
Za tačku 3. Konkursa pravno lice može podneti više prijava, u zavisnosti od broja projekata (za svaki projekat podnosi posebnu prijavu).
Podnosioci prijava mogu konkurisati za opremu iz tačaka 4, 5.i 6. koja je nabavljena u 2025. godini ili će biti nabavljena posle potpisivanja ugovora.
Za tačku 4. (Unapređivanje rasadničke proizvodnje) obavezno je sopstveno učešće u iznosu najmanje 20% vrednosti opreme u prijavi. Iskazana visina učešća podnosioca prijave za tačku 4. odnosi se na svu opremu navedenu u prijavi.
Za tačku 6. podnosi se jedna prijava u kojoj se navodi sva tražena oprema.
Obrasce "Izvod iz projekta" i "Izvod iz projekta puta" mora popuniti i potpisati pravno lice registrovano za poslove gajenja šuma, odnosno za poslove projektovanja u šumarstvu.
Potrebna dokumentacija za učešće na Konkursu
Osnovna dokumentacija potrebna za učešće na Konkursu za sve tačke:
1. prijava na Konkurs - u štampanom i elektronskom obliku na obrascu objavljenom uz Konkurs;
2. fotokopija kartona deponovanih potpisa za namenski račun na koji će se vršiti isplata sredstava, ili za drugi račun ako nema otvoren namenski račun;
3. fotokopija potvrde o registraciji pravnog lica kod nadležnog organa;
4. uverenje nadležnog organa o izmirenju obaveza na osnovu poreza na imovinu, poreza na dodatu vrednost i poreza na dobit, zaključno sa 2024. godinom.
Posebna dokumentacija za svaku pojedinačnu tačku, koja se dostavlja uz osnovnu dokumentaciju:
Za sredstva iz tačke 1:
1.1. za pošumljavanje državnog zemljišta:
1) za zemljište koje je osnovama gazdovanja šumama planirano za pošumljavanje - obrazac "Lokacije po OGŠ" (spisak površina za pošumljavanje sa traženim iznosima sredstava);
2) za zemljište koje nije obuhvaćeno osnovama gazdovanja šumama - obrazac "Lokacije po KO" (spisak površina za pošumljavanje sa traženim iznosima sredstava) i obrazac "Izvod iz projekta" (posebno za svaku parcelu ili grupu susednih parcela sa istim elementima projekta, sa podacima prenetim iz izvođačkih projekata ili projekata pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta).
1.2. za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica:
1) ugovor pravnog lica ili preduzetnika sa fizičkim licem - vlasnikom zemljišta o isporuci sadnica, izvođenju pošumljavanja i sprovođenju mera nege, zaključen 2025. godine;
2) kopiju važeće lične karte (sa adresom stanovanja) ili podaci očitane elektronske lične karte lica s kojim je potpisan ugovor;
3) potvrdu nadležnog organa o izmirenju obaveza na osnovu poreza na imovinu i poreza na dobit, zaključno sa 2024. godinom za lice s kojim je potpisan ugovor (original, ne stariji od 30 dana), odnosno potvrdu da su na drugi način regulisane obaveze (reprogram duga);
4) obrazac " Lokacije po KO" (spisak površina za pošumljavanje sa traženim iznosima sredstava) i obrazac " Izvod iz projekta" (posebno za svaku parcelu ili grupu susednih parcela sa istim elementima projekta);
5) izvod iz lista nepokretnosti za predmetno zemljište (original, ne stariji od 30 dana, bez tereta i ograničenja);
6) kopiju katastarskog plana za predmetne parcele (može fotokopija);
7) fotokopiju saglasnosti za promenu namene zemljišta koju je izdao nadležni organ (ako je reč o obradivom poljoprivrednom zemljištu);
8) ako na predmetnim parcelama postoji suvlasništvo, odnosno obim udela vlasništva nije 1/1, potrebna je overena pismena saglasnost za prijavu na Konkurs i pošumljavanje zemljišta i to od svih suvlasnika na ime jednog od suvlasnika, kao i druga gore navedena dokumentacija (lična karta i poresko uverenje) koja se odnosi na suvlasnike.
1.3. za pošumljavanje zemljišta u svojini pravnih lica:
1) za zemljište koje je osnovama gazdovanja šumama planirano za pošumljavanje - obrazac " Lokacije po OGŠ" (spisak površina za pošumljavanje sa traženim iznosima sredstava);
2) za zemljište koje nije obuhvaćeno osnovama gazdovanja šumama - obrazac " Lokacije po KO" (spisak površina za pošumljavanje sa traženim iznosima sredstava), obrazac " Izvod iz projekta" (posebno za svaku parcelu ili grupu susednih parcela sa istim elementima projekta, sa podacima prenetim iz izvođačkih projekata).
Za sredstva iz tačke 2:
1) obrazac "Lokacije po OGŠ" (spisak površina za melioraciju sa traženim iznosima sredstava);
2) sanacioni plan za predmetne površine na koji je dalo saglasnost Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (ako površine nisu planirane u OGŠ).
Za sredstva iz tačke 3:
3) obrazac " Izvod iz projekta puta";
4) kartu dela gazdinske jedinice u razmeri koja omogućava jasnu vidljivost trase svakog pojedinačnog puta (1:10.000);
5) kopija odluke organa upravljanja o prihvatanju projekta navedenog puta.
6) u slučajevima kada put jednim delom trase prolazi kroz zemljište drugih korisnika ili sopstvenika, podnosilac prijave na Konkurs mora priložiti ugovor ili saglasnost o izgradnji i korišćenju puta s tim korisnikom ili sopstvenikom zemljišta.
7) Korisnik je u obavezi da u vezi sa radovima obezbedi svu tehničku dokumentaciju i sve neophodne dozvole i saglasnosti od nadležnih organa, u skladu sa relevantnim propisima iz oblasti gradnje puteva, navede ih u obrascu "Izvod iz projekta puta" i dostavi ih na uvid po eventualnom zahtevu Sekretarijata.
Za sredstva iz tačke 4:
1) obrazloženje potrebe nabavke opreme i očekivanih efekata unapređivanja rasadničke proizvodnje sa opisom načina realizacije (u slobodnoj formi);
2) obrazac "Spisak opreme" (sa traženim iznosima sredstava);
3) račun odnosno predračun za sve stavke opreme navedene u obrascu "Spisak opreme";
4) fotokopija rešenja iz registra matičnjaka i šumskih rasadnika za svaki rasadnik za koji se traži oprema;
5) fotokopija prijave za vršenje kontrole proizvodnje šumskog sadnog materijala za tekuću godinu za svaki rasadnik za koji se traži oprema.
Za sredstva iz tačke 5:
1) obrazloženje potrebe nabavke opreme i očekivanih efekata unapređivanja zaštite šuma od požara sa opisom načina realizacije (u slobodnoj formi);
2) obrazac "Spisak opreme PPZ" (sa traženim iznosima sredstava);
3) račun odnosno predračun za sve stavke opreme navedene u obrascu "Spisak opreme PPZ";
Za sredstva iz tačke 6:
1) obrazloženje potrebe nabavke mašina i opreme za saniranje posledica elementarnih nepogoda i očekivanih efekata sa opisom načina realizacije (u slobodnoj formi);
2) obrazac "Spisak mašina i opreme za sanaciju" (sa traženim iznosima sredstava);
3) račun odnosno predračun za sve stavke opreme navedene u obrascu "Spisak mašina i opreme za sanaciju";
Podnosilac prijave nije u obavezi da dostavi dokumentaciju iz odeljka Posebna dokumentacija - Za sredstva iz tačke 1, podtačke 1.2. alineja 3. i 5, shodno članu 9. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 18/2016, 95/2018 - autentično tumačenje i 2/2023 - odluka US).
Uz prijave za tačke 1. (osim za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica), 2, i 3. potrebno je posedovati programe i projekte u skladu s Pravilnikom RS, koji mogu naknadno biti traženi na uvid i koji se po donošenju odluke o dodeli sredstava vraćaju podnosiocu prijave. Odgovarajući obrasci uz prijavu sadrže izjavu o posedovanju ovih programa i projekata.
Uz prijavu za tačku 4. kojom se traži bušenje bunara potrebno je priložiti važeću građevinsku dozvolu i rešenje Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj kojim se odobrava izvođenje primenjenih geoloških istraživanja podzemnih voda, ako je ta dokumentacija obavezna prema relevantnim propisima.
Uz prijave za tačke 4. i 5. kojim se traži izgradnja objekata potrebno je priložiti važeću građevinsku dozvolu, ako je ta dokumentacija obavezna prema relevantnim propisima.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, odnosno izvrši uvid u plansku dokumentaciju i stanje na terenu pre dodele sredstava.
Prijava se popunjava u Excel-formatu prema uputstvu koje je dato uz obrasce objavljene sa ovim Konkursom na sajtu Sekretarijata i predaje
Dokumentacija se uvek dostavlja u elektronskoj verziji na USB-u isključivo u PDF-u, sem prijavnog obrasca u Excel-formatu (svaki priloženi dokument u PDF - u mora imati tačan naziv npr. lična karta, ugovor i sl.)
Prijave se mogi predati poštom ili predajom na Pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, a prijava koja je elektronski potpisana može se dostaviti na e-mail adresu navedenu u konkursu.
Konkursna dokumentacija se ne vraća, osim dokumentacije za koju je Konkursom propisano da se donosi na uvid.
U toku trajanja postupka Komisija po potrebi vrši obaveštavanje stranke elektronskim putem na adresu elektronske pošte prijavljenu u obrascu prijave.
Ukoliko Komisija nema dokaz o prijemu elektronske e-pošte za pismena za koje je obavezno lično dostavljanje, dostava će se izvršiti ličnom dostavom putem poštanskog operatera.
Postupanje sa nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu nedostajuću dokumentaciju podnosioci prijava će biti pozvani da dopune prijavu u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Prijave podnete za unapređivanje rasadničke proizvodnje biće odbijene ukoliko je sopstveno učešće korisnika sredstava manje od 20 %.
Prijave sa prihvatljivim lokacijama i opremom će biti vrednovane po sledećim kriterijumima:
Za tačku 1. Konkursa (Pošumljavanje - podizanje novih šuma) na sledeći način:
Kriterijum |
Način bodovanja |
Bodova |
|
Visina sopstvenog finansijskog učešća u vrednosti projekta |
Za svaki % (zaokruženo na ceo broj) po jedan poen do najviše 20 poena |
0-20 |
|
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za pošumljavanja. (bodovanje je različito za različite oblika vlasništva) |
državno i zemljište pravnih lica |
prvi put dobija sredstva |
20 |
zemljište fizičkih lica |
Broj dosadašnjih ugovora 11 i više |
20 |
|
Doprinos povećanju pošumljenosti (bodovanje je različito za različite oblika vlasništva) |
pošumljavanje državnog i zemljišta pravnih lica |
obim pošumljavanja više od 50 ha |
40 |
pošumljavanje zemljišta fizičkih lica |
obim pošumljavanja više od 5 ha |
40 |
|
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta (procena komisije) |
Visok |
20 |
|
Ukupno mogući broj bodova |
100 |
Za tačku 2. Konkursa (Melioracija degradiranih šuma), na sledeći način:
Kriterijum |
Način bodovanja |
Bodova |
Visina sopstvenog finansijskog učešća u vrednosti projekta |
Za svaki % (zaokruženo na ceo broj) po jedan poen do najviše 20 poena |
0-20 |
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za pošumljavanje i melioracije degradiranih šuma 2019-2024. |
prvi put dobija sredstva |
20 |
Doprinos unapređivanju stanja šuma |
obim melioracija više od 50 ha |
40 |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta (procena komisije) |
Visok |
20 |
Ukupno mogući broj bodova |
100 |
Za tačku 3. Konkursa (Unapređivanje otvorenosti šuma), na sledeći način:
Kriterijum |
Način bodovanja |
Bodova |
Visina sopstvenog finansijskog učešća u vrednosti projekta |
Za svaki % (zaokruženo na ceo broj) po jedan poen do najviše 20 poena |
0-20 |
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za izgradnju ili rekonstrukciju puteva 2020-2024. |
prvi put dobija sredstva |
20 |
Doprinos unapređivanju otvorenosti šuma |
dužina puta više od 3 km |
40 |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta (procena komisije) |
Visok |
20 |
Ukupno mogući broj bodova |
100 |
Za tačku 4. Konkursa (Unapređivanje rasadničke proizvodnje), na sledeći način:
Kriterijum |
Način bodovanja |
Bodova |
Visina sopstvenog finansijskog učešća u nabavci opreme |
Za svaki % iznad 20% (zaokruženo na ceo broj) po jedan poen do najviše 20 poena |
0-20 |
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za nabavku opreme za rasadničku proizvodnju 2019-2024. |
prvi put dobija sredstva |
20 |
Ukupna površina svih registrovanih šumskih rasadnika podnosioca prijave |
1 ha i manje |
40 |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta (procena komisije) |
Visok |
20 |
Ukupno mogući broj bodova |
100 |
Za tačku 5. Konkursa (Nabavka opreme za zaštitu šuma od požara), na sledeći način:
Kriterijum |
Način bodovanja |
Bodova |
Visina sopstvenog finansijskog učešća u nabavci opreme |
Za svaki % (zaokruženo na ceo broj) po jedan poen do najviše 20 poena |
0-20 |
Ukupna površina svih šuma i šumskih zemljišta podnosioca prijave (sopstvenika ili korisnika) |
10.000,01 ha i više |
50 |
Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti nabavke opreme (procena komisije) |
Visok |
30 |
Ukupno mogući broj bodova |
100 |
Za tačku 6. Konkursa (Nabavka mašina i opreme za saniranje posledica elementarnih nepogoda) na sledeći način:
Kriterijum |
Način bodovanja |
Bodova |
Visina sopstvenog finansijskog učešća u vrednosti projekta |
Za svaki % (zaokruženo na ceo broj) po jedan poen do najviše 20 poena |
0-20 |
Doprinos unapređivanju stanja šuma (površina predviđena sanacionim planom) |
više od 1.000 ha |
50 |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta (procena komisije) |
Visok |
30 |
Ukupno mogući broj bodova |
100 |
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija za sprovođenje konkursa razmatra podnete prijave i sačinjava zapisnik sa bodovnom listom.
Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanim u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
U zapisnik se unosi:
- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,
- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,
- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i Predlog odluke o dodeli sredstava koju donosi Pokrajinski sekretar.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.
Za prijave koje ispunjavaju uslove, a obuhvataju više stavki, odnosno više lokacija pošumljavanja ili više različite opreme, Komisija u zapisniku navodi stavke iz prijave koji su prihvatljive sa stručnog stanovišta.
U skladu s navedenim kriterijumima, formira se rang-lista na osnovu broja bodova, a u slučaju istog broja bodova prednost na rang-listi se daje podnosiocu kod kojeg je veća posmatrana vrednost u trećem kriterijumu (površina, dužina) za tačke 1, 2. i 3, odnosno u drugom kriterijumu (površina) za tačke 5. i 6., ili kod kojeg je manja posmatrana vrednost u trećem kriterijumu (površina rasadnika) za tačku 4. Ako i u tom slučaju podnosioci prijava imaju iste bodove, prednost se daje prema većoj vrednosti učešća za prvi, a zatim prema manjem kontinuitetu korišćenja sredstava za drugi kriterijum iz tabele (za tačke 1,2,3 i 4), odnosno prema većem stepenu značaja projekta za (kriterijum 3 za tačke 5 i 6).
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od nadležne šumarsko - lovne inspekcije traži da izvrši kontrolu trenutnog stanja na lokacijama za koje se traže sredstva kao i kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a.
Odluku o dodeli sredstava donosi Pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo Pokrajinski sekretar, komisija za sprovođenje konkursa sačinjava, a Pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.
Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.
Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.
O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.
Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju preostala neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.
Pokrajinski sekretar donosi Odluku o izmeni Odluke iz stava 1. ovog člana i ista se objavljuje na zvaničnoj internet strani Sekretarijata.
Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti, a naročito: predmet ugovora, rok u kome se aktivnost odobrena na konkursu realizuje, iznos sredstva, prenos sredstva, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava, praćenje realizacije investicije ili aktivnosti, način pravdanja sredstava, povraćaj neutrošenog dela sredstva ili nenamenskog utroška sredstva.
Korisnik sredstava je u obavezi da prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom dostavi menicu s meničnom izjavom, a za pravna lica registrovanu menicu sa meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da oprema neće biti otuđena u roku od pet (5) godina, osim za potrošna sredstva.
Korisnik sredstva je dužan da u sprovođenju ugovornih obaveza postupa u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Pravdanje dodeljenih sredstava se ne može vršiti putem lizinga, asignacije, kompenzacije, cesije ili na drugi način koji predstavlja regulisanje dugovanja.
U slučaju nabavke opreme iz tačaka 4, 5 i 6. podnosilac prijave i dobavljač opreme ne mogu da predstavljaju povezana lica u smislu člana 62. Zakona o privrednim društvima ("Službeni glasnik", br. 36/2011 i 99/2011 i 83/2014, 5/2015, 44/2018, 95/2018 i 91/2019).
U slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili se ne realizuju u roku koji bude određen ugovorom, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava pod pretnjom aktiviranja dostavljenog sredstva obezbeđenja.
Sredstva dodeljena po odlukama, isplaćuju se na posebne namenske račune, a dinamika isplate je avansno 70 % od prihvatljivog iznosa nakon potpisivanja ugovora, a preostali deo po izvršenom prijemu radova i konačnom obračunu na osnovu obima izvršenja i jedinične cene u skladu sa ugovorom, kao i po dostavljanju dokumentacije navedene u delu ugovora koji se odnosi na pravdanje sredstava.
Korisnik sredstva je dužan da u sprovođenju ugovornih obaveza postupa u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Pravdanje dodeljenih sredstava se ne može vršiti putem lizinga, asignacije, kompenzacije, cesije ili na drugi način koji predstavlja regulisanje dugovanja.
U slučaju nabavke opreme iz tačaka 4, 5 i 6. podnosilac prijave i dobavljač opreme ne mogu da predstavljaju povezana lica u smislu člana 62. Zakona o privrednim društvima ("Službeni glasnik", br. 36/2011 i 99/2011 i 83/2014, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019, 109/2021 i 19/2025).
Obaveze korisnika sredstava će biti regulisane ugovorom u skladu sa Pravilnikom o sprovođenju Konkursa koje raspisuje Sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.
Korisnik bespovratnih sredstava po Konkursu dužan je da:
- pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje koristi u skladu s predviđenom namenom;
- pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje ne otuđi niti daje drugom licu na upotrebu najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;
- svu dokumentaciju koja se odnosi na investiciju čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja.
Davalac sredstava vrši kontrolu realizacije ugovornih obaveza putem Sektora za šumarstvo i Odeljenja za šumarsko - lovnu inspekciju Sektora za inspekcijske poslove u terminima određenim ugovorom.
Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno - finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće sektor Budžetske inspekcije u sastavu Ministarstva finansija.
Korisnik sredstava je dužan da na zahtev Sekretarijata omogući uvid u radove i da dostavi konačan finansijski izveštaj dobijenih i utrošenih sredstava, kao i da dostavi narativni izveštaj o izvršenom poslu.
U slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili se ne realizuju u roku koji bude određen ugovorom, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava pod pretnjom aktiviranja dostavljenog sredstva obezbeđenja.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".