PRAVILNIKO VOĐENJU POSEBNE EVIDENCIJE NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2025) |
Ovim pravilnikom uređuje se vođenje posebne evidencije u poslovnim knjigama direktnih korisnika budžetskih sredstava Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) o vrednosti, stanju i kretanju nepokretnosti u javnoj svojini Grada, koje koriste direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava Grada i drugi korisnici javnih sredstava Grada, odnosno nosioci prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada i korisnici nepokretnosti u javnoj svojini Grada, rokovi za dostavljanje podataka iz posebne evidencije nepokretnosti u javnoj svojini Grada nadležnom direktnom korisniku budžetskih sredstava Grada i način vođenja posebne evidencije nepokretnosti u javnoj svojini Grada.
Direktni korisnici budžetskih sredstava Grada (u daljem tekstu: direktni korisnici), u smislu ovog pravilnika, su gradske uprave i Služba za zajedničke poslove Grada.
Indirektni korisnici budžetskih sredstava Grada (u daljem tekstu: indirektni korisnici), u smislu ovog pravilnika, su mesne zajednice, ustanove osnovane od strane Grada u oblasti kulture, predškolskog obrazovanja i socijalne i dečije zaštite i organizacije nad kojima Grad, preko direktnih korisnika, vrši zakonom utvrđena prava u pogledu upravljanja i finansiranja.
Drugi korisnici javnih sredstava Grada (u daljem tekstu: drugi korisnici), u smislu ovog pravilnika, su državni organi i organizacije, organi i organizacije autonomne pokrajine, javna preduzeća, društva kapitala, ustanove (škole i apotekarska ustanova) i javne agencije i druge organizacije čiji je osnivač Grad, kao i javna preduzeća, ustanove i javne agencije čiji je osnivač autonomna pokrajina i Republika Srbija.
Nosioci prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: nosioci prava korišćenja), u smislu ovog pravilnika, su indirektni korisnici iz člana 2. stav 2. ovog pravilnika, kao i ustanove i javne agencije i druge organizacije iz člana 2. stav 3. ovog pravilnika čiji je osnivač Grad.
Korisnici nepokretnosti u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: korisnici nepokretnosti), u smislu ovog pravilnika, su direktni korisnici iz člana 2. stav 1. ovog pravilnika, državni organi i organizacije, organi i organizacije autonomne pokrajine, javna preduzeća i društva kapitala iz člana 2. stav 3. ovog pravilnika čiji je osnivač Grad, kao i javna preduzeća, ustanove i javne agencije čiji je osnivač autonomna pokrajina i Republika Srbija iz člana 2. stav 3. ovog pravilnika.
Nepokretnosti, u smislu ovog pravilnika su poslovni prostori, stanovi, garaže, garažna mesta, poslovne zgrade, stambene zgrade, pomoćni objekti i dr.
Direktni korisnici u svojim poslovnim knjigama vode posebnu evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: posebna evidencija nepokretnosti), koju koriste drugi korisnici za koje su nadležni, u skladu sa uredbom koja uređuje budžetsko računovodstvo, primenjujući budžetske klasifikacije utvrđene zakonom i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem.
Direktni korisnici iz stava 1. ovog člana vode posebnu evidenciju nepokretnosti na osnovu podataka dobijenih od drugih korisnika.
Indirektni korisnici, kao nosioci prava korišćenja, obavezni su da za nepokretnosti koje koriste vode posebnu evidenciju nepokretnosti u svojim poslovnim knjigama, u skladu sa uredbom koja uređuje budžetsko računovodstvo, primenjujući budžetske klasifikacije utvrđene zakonom i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem.
Gradske uprave, kao direktni korisnici, u okviru svojih ovlašćenja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom kojom se uređuje budžetsko računovodstvo i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem, odgovorne su i za evidenciju nepokretnosti u poslovnim knjigama koje vode indirektni korisnici, za koje su nadležne.
Drugi korisnici obavezni su da u svojim poslovnim knjigama vode posebnu evidenciju nepokretnosti koju koriste, i to kroz vanbilansnu aktivu i vanbilansnu pasivu, sa iskazanom amortizacijom i da evidentirane podatke dostave nadležnom direktnom korisniku, koji ih uvodi u svoje poslovne knjige.
Nadležne gradske uprave dužne su da podatke iz posebne evidencije nepokretnosti, dostavljene od drugih korisnika čiji je osnivač Grad, uvedu u svoje poslovne knjige u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom kojom se uređuje budžetsko računovodstvo i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem.
Gradska uprava za imovinu i imovinsko - pravne poslove, pored vođenja evidencije nepokretnosti iz svoje nadležnosti, obavezna je da, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom kojom se uređuje budžetsko računovodstvo i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem, u svojim poslovnim knjigama vodi i posebnu evidenciju nepokretnosti koje su date na korišćenje autonomnoj pokrajini i Republici Srbiji za potrebe obavljanja delatnosti drugih korisnika, čiji je osnivač autonomna pokrajina i Republika Srbija, kao i za nepokretnosti koje koriste organi Grada radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti.
Služba za zajedničke poslove obavezna je da u svojim poslovnim knjigama vodi posebnu evidenciju nepokretnosti iz svoje nadležnosti.
Posebna evidencija nepokretnosti sadrži zakonom propisane podatke o:
1) Gradu, kao nosiocu prava javne svojine,
2) korisniku nepokretnosti, odnosno nosiocu prava korišćenja (naziv, sedište, adresa, matični broj, PIB, šifra delatnosti),
3) vrsti nepokretnosti, mestu i adresi gde se nepokretnost nalazi, površini, udelu, spratnosti objekta, strukturi i broju posebnog dela objekta, katastarskoj parceli i katastarskoj opštini,
4) ispravi o svojini, osnovu korišćenja i vrednosti nepokretnosti,
5) ispravama koje predstavljaju osnov za promenu podataka ako je do istih došlo,
6) obračunu amortizacije i
7) vrednosti i stanju nepokretnosti (nabavna vrednost, ispravka vrednosti i sadašnja vrednost), kretanju nepokretnosti (promene u stanju i vrednosti nepokretnosti) u javnoj svojini Grada.
Korisnici nepokretnosti, odnosno nosioci prava korišćenja su odgovorni za tačnost, sveobuhvatnost i ažurnost podataka iz posebnih evidencija nepokretnosti, koje vode i dostavljaju nadležnim gradskim upravama.
Korisnici nepokretnosti, odnosno nosioci prava korišćenja, za svaku godinu, nadležnim gradskim upravama dostavljaju podatke iz posebnih evidencija nepokretnosti, po izvršenom godišnjem popisu nepokretnosti u javnoj svojini Grada, sa stanjem na dan 31. decembra prethodne godine, najkasnije do 25. januara tekuće godine, radi uvođenja podataka u poslovne knjige nadležnog direktnog korisnika.
Indirektni i drugi korisnici dužni su da preduzmu sve potrebne radnje i aktivnosti u cilju usaglašavanja podataka o nepokretnostima u javnoj svojini Grada iz posebnih evidencija nepokretnosti sa podacima koji se vode kod nadležne službe za katastar nepokretnosti.
Indirektni i drugi korisnici dužni su da podatke iz člana 11. ovog pravilnika dostave nadležnim gradskim upravama najkasnije do 31. oktobra 2025. godine, radi formiranja posebne evidencije nepokretnosti, a u cilju njihovog unošenja u poslovne knjige.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".