PRAVILNIK
O VOĐENJU POSEBNE EVIDENCIJE NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 47/2025)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se vođenje posebne evidencije u poslovnim knjigama direktnih korisnika budžetskih sredstava Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) o vrednosti, stanju i kretanju nepokretnosti u javnoj svojini Grada, koje koriste direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava Grada i drugi korisnici javnih sredstava Grada, odnosno nosioci prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada i korisnici nepokretnosti u javnoj svojini Grada, rokovi za dostavljanje podataka iz posebne evidencije nepokretnosti u javnoj svojini Grada nadležnom direktnom korisniku budžetskih sredstava Grada i način vođenja posebne evidencije nepokretnosti u javnoj svojini Grada.

Član 2

Direktni korisnici budžetskih sredstava Grada (u daljem tekstu: direktni korisnici), u smislu ovog pravilnika, su gradske uprave i Služba za zajedničke poslove Grada.

Indirektni korisnici budžetskih sredstava Grada (u daljem tekstu: indirektni korisnici), u smislu ovog pravilnika, su mesne zajednice, ustanove osnovane od strane Grada u oblasti kulture, predškolskog obrazovanja i socijalne i dečije zaštite i organizacije nad kojima Grad, preko direktnih korisnika, vrši zakonom utvrđena prava u pogledu upravljanja i finansiranja.

Drugi korisnici javnih sredstava Grada (u daljem tekstu: drugi korisnici), u smislu ovog pravilnika, su državni organi i organizacije, organi i organizacije autonomne pokrajine, javna preduzeća, društva kapitala, ustanove (škole i apotekarska ustanova) i javne agencije i druge organizacije čiji je osnivač Grad, kao i javna preduzeća, ustanove i javne agencije čiji je osnivač autonomna pokrajina i Republika Srbija.

Član 3

Nosioci prava korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: nosioci prava korišćenja), u smislu ovog pravilnika, su indirektni korisnici iz člana 2. stav 2. ovog pravilnika, kao i ustanove i javne agencije i druge organizacije iz člana 2. stav 3. ovog pravilnika čiji je osnivač Grad.

Korisnici nepokretnosti u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: korisnici nepokretnosti), u smislu ovog pravilnika, su direktni korisnici iz člana 2. stav 1. ovog pravilnika, državni organi i organizacije, organi i organizacije autonomne pokrajine, javna preduzeća i društva kapitala iz člana 2. stav 3. ovog pravilnika čiji je osnivač Grad, kao i javna preduzeća, ustanove i javne agencije čiji je osnivač autonomna pokrajina i Republika Srbija iz člana 2. stav 3. ovog pravilnika.

Član 4

Nepokretnosti, u smislu ovog pravilnika su poslovni prostori, stanovi, garaže, garažna mesta, poslovne zgrade, stambene zgrade, pomoćni objekti i dr.

Član 5

Direktni korisnici u svojim poslovnim knjigama vode posebnu evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini Grada (u daljem tekstu: posebna evidencija nepokretnosti), koju koriste drugi korisnici za koje su nadležni, u skladu sa uredbom koja uređuje budžetsko računovodstvo, primenjujući budžetske klasifikacije utvrđene zakonom i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem.

Direktni korisnici iz stava 1. ovog člana vode posebnu evidenciju nepokretnosti na osnovu podataka dobijenih od drugih korisnika.

Član 6

Indirektni korisnici, kao nosioci prava korišćenja, obavezni su da za nepokretnosti koje koriste vode posebnu evidenciju nepokretnosti u svojim poslovnim knjigama, u skladu sa uredbom koja uređuje budžetsko računovodstvo, primenjujući budžetske klasifikacije utvrđene zakonom i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem.

Gradske uprave, kao direktni korisnici, u okviru svojih ovlašćenja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom kojom se uređuje budžetsko računovodstvo i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem, odgovorne su i za evidenciju nepokretnosti u poslovnim knjigama koje vode indirektni korisnici, za koje su nadležne.

Član 7

Drugi korisnici obavezni su da u svojim poslovnim knjigama vode posebnu evidenciju nepokretnosti koju koriste, i to kroz vanbilansnu aktivu i vanbilansnu pasivu, sa iskazanom amortizacijom i da evidentirane podatke dostave nadležnom direktnom korisniku, koji ih uvodi u svoje poslovne knjige.

Član 8

Nadležne gradske uprave dužne su da podatke iz posebne evidencije nepokretnosti, dostavljene od drugih korisnika čiji je osnivač Grad, uvedu u svoje poslovne knjige u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom kojom se uređuje budžetsko računovodstvo i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem.

Član 9

Gradska uprava za imovinu i imovinsko - pravne poslove, pored vođenja evidencije nepokretnosti iz svoje nadležnosti, obavezna je da, u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna svojina, uredbom kojom se uređuje budžetsko računovodstvo i drugim propisima koji uređuju budžetski sistem, u svojim poslovnim knjigama vodi i posebnu evidenciju nepokretnosti koje su date na korišćenje autonomnoj pokrajini i Republici Srbiji za potrebe obavljanja delatnosti drugih korisnika, čiji je osnivač autonomna pokrajina i Republika Srbija, kao i za nepokretnosti koje koriste organi Grada radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti.

Član 10

Služba za zajedničke poslove obavezna je da u svojim poslovnim knjigama vodi posebnu evidenciju nepokretnosti iz svoje nadležnosti.

Član 11

Posebna evidencija nepokretnosti sadrži zakonom propisane podatke o:

1) Gradu, kao nosiocu prava javne svojine,

2) korisniku nepokretnosti, odnosno nosiocu prava korišćenja (naziv, sedište, adresa, matični broj, PIB, šifra delatnosti),

3) vrsti nepokretnosti, mestu i adresi gde se nepokretnost nalazi, površini, udelu, spratnosti objekta, strukturi i broju posebnog dela objekta, katastarskoj parceli i katastarskoj opštini,

4) ispravi o svojini, osnovu korišćenja i vrednosti nepokretnosti,

5) ispravama koje predstavljaju osnov za promenu podataka ako je do istih došlo,

6) obračunu amortizacije i

7) vrednosti i stanju nepokretnosti (nabavna vrednost, ispravka vrednosti i sadašnja vrednost), kretanju nepokretnosti (promene u stanju i vrednosti nepokretnosti) u javnoj svojini Grada.

Član 12

Korisnici nepokretnosti, odnosno nosioci prava korišćenja su odgovorni za tačnost, sveobuhvatnost i ažurnost podataka iz posebnih evidencija nepokretnosti, koje vode i dostavljaju nadležnim gradskim upravama.

Član 13

Korisnici nepokretnosti, odnosno nosioci prava korišćenja, za svaku godinu, nadležnim gradskim upravama dostavljaju podatke iz posebnih evidencija nepokretnosti, po izvršenom godišnjem popisu nepokretnosti u javnoj svojini Grada, sa stanjem na dan 31. decembra prethodne godine, najkasnije do 25. januara tekuće godine, radi uvođenja podataka u poslovne knjige nadležnog direktnog korisnika.

Član 14

Indirektni i drugi korisnici dužni su da preduzmu sve potrebne radnje i aktivnosti u cilju usaglašavanja podataka o nepokretnostima u javnoj svojini Grada iz posebnih evidencija nepokretnosti sa podacima koji se vode kod nadležne službe za katastar nepokretnosti.

Član 15

Indirektni i drugi korisnici dužni su da podatke iz člana 11. ovog pravilnika dostave nadležnim gradskim upravama najkasnije do 31. oktobra 2025. godine, radi formiranja posebne evidencije nepokretnosti, a u cilju njihovog unošenja u poslovne knjige.

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".