PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU OBAVLJANJA POŠTANSKIH USLUGA

("Sl. glasnik RS", br. 71/2025)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi i način obavljanja poštanskih usluga, postupanje sa poštanskim pošiljkama od prijema do uručenja, sadržaj zahteva za izdavanje dozvole za obavljanje poštanskih usluga, podaci koje su poštanski operatori dužni da dostavljaju Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge (u daljem tekstu: Regulator) o tržištu poštanskih usluga, prekograničnoj dostavi, održivom razvoju, geografskom pregledu rasprostranjenosti poštanske mreže, cenama poštanskih usluga, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje i razvoj poštanskih usluga u Republici Srbiji.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA POŠTANSKIH USLUGA

Član 2

Poštanske usluge obavljaju privredni subjekti - poštanski operatori koji su dobili dozvolu za obavljanje poštanskih usluga od Regulatora.

Sadržaj zahteva za izdavanje dozvole za obavljanje jedne ili više usluga iz opsega univerzalne poštanske usluge dat je u Prilogu 1 ovog pravilnika, u obrascu ZDUPU - Zahtev za izdavanje dozvole za obavljanje poštanske usluge iz opsega univerzalne poštanske usluge.

Sadržaj zahteva za izdavanje dozvole za obavljanje poštanskih usluga izvan opsega univerzalne poštanske usluge dat je u Prilogu 2 ovog pravilnika, u obrascu ZDIUPU - Zahtev za izdavanje dozvole za obavljanje poštanskih usluga izvan opsega univerzalne poštanske usluge.

Sadržaj zahteva za izmenu dozvole za obavljanje poštanske usluge dat je u Prilogu 3 ovog pravilnika, u obrascu ZID - Zahtev za izmenu dozvole za obavljanje poštanskih usluga.

Poštanski operator je u obavezi da pisanim putem obavesti Regulatora o svakoj promeni podatka u izdatoj dozvoli, najkasnije u roku od 30 dana od dana nastanka tih promena, i to na način što će podneti zahtev za izmenu dozvole za obavljanje poštanskih usluga iz stava 4. ovog člana.

Obrasci iz st. 2-4. ovog člana odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

Član 3

Podnosilac zahteva je dužan da uz zahtev iz člana 2. st. 2. i 3. ovog pravilnika, dostavi:

1) opšte uslove za obavljanje poštanskih usluga;

2) cenovnik poštanskih usluga i uslove za ostvarivanje popusta;

3) obrazac potvrde o prijemu poštanske pošiljke;

4) dokaz o identifikacionom znaku podnosioca zahteva.

Prilikom podnošenja zahteva iz člana 2. stav 2. ovog pravilnika, podnosilac zahteva dostavlja dokument sa analizom (u daljem tekstu: elaborat), kojim dokazuje ispunjenost uslova za obavljanje univerzalne poštanske usluge, čiji sadržaj uređuje opšti akt kojim se propisuju bliži uslovi za obavljanje univerzalne poštanske usluge.

Podnosilac zahteva je dužan da uz zahtev iz člana 2. stav 4. ovog pravilnika, dostavi opšte uslove za obavljanje poštanskih usluga, kao i cenovnik poštanskih usluga i uslove za ostvarivanje popusta, ukoliko razlog za izmenu dozvole uslovljava i izmenu podataka u opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga i cenovniku poštanskih usluga i uslovima za ostvarivanje popusta.

Podnosilac zahteva je dužan da uz zahtev iz člana 2. st. 2-4. ovog pravilnika, dostavi i ovlašćenje za potpisivanje zahteva ukoliko zahtev ne podnosi zakonski zastupnik.

Ukoliko poštanski operator pored poštanskih usluga pruža i druge usluge po zahtevu pošiljaoca i/ili primaoca, a koje su u vezi sa obavljanjem poštanskih usluga i pružaju se u skladu sa drugim zakonima, iste može opisati u svojim opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga. Regulator daje saglasnost na opšte uslove za obavljanje poštanskih usluga u delu koji se odnosi na obavljanje poštanskih usluga, dok se druge usluge pružaju u skladu sa posebnim propisima koji ih uređuju.

Član 4

Poštanski operator je u obavezi da za obavljene poštanske usluge obračunava poštarinu u skladu sa cenovnikom poštanskih usluga i uslovima za ostvarivanje popusta.

Za nabavku usluga izvan opsega univerzalne poštanske usluge, poštanski operator može prilagoditi cenovnik poštanskih usluga i uslove iz stava 1. ovog člana specifičnim uslovima određenim u postupcima nabavke, ukoliko učestvuje u postupku javne nabavke, nabavke na koje se zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, ili po pozivu za podnošenje ponuda od strane korisnika poštanskih usluga koji nisu u obavezi da primenjuju propise koji regulišu javne nabavke.

Poštanski operator je dužan da cenovnik poštanskih usluga i uslove za ostvarivanje popusta istakne na vidnom mestu u prostorijama u kojima pruža poštanske usluge i na svojoj internet stranici.

Cenovnike poštanskih usluga poštanskih operatora Regulator objavljuje na svojoj internet stranici.

Član 5

Poštanski operator je dužan da na vidljiv način istakne radno vreme sa korisnicima na ulazu u poslovne prostorije, u kojima se pružaju poštanske usluge.

Poštanski operator je dužan da u poslovnim prostorijama u kojima se pružaju poštanske usluge istakne informaciju o vremenu poslednje otpreme pošiljaka, ukoliko je ono pre završetka radnog vremena sa korisnicima poštanskih usluga.

Poštanski operator je dužan da informaciju o vremenu poslednje otpreme pošiljaka naznači i na svakom drugom prijemnom mestu (poštanski sandučići, zbirni sandučići, automati i dr.).

Član 6

Identitet korisnika poštanskih usluga dokazuje se važećim ličnim ispravama, kao što su: lična karta, pasoš i druge isprave izdate od nadležnog državnog organa o kojima se vodi službena evidencija i koje sadrže: fotografiju, registarski broj lične isprave i podatke o ličnosti.

Član 7

Poštanski operator je dužan da u opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga odredi rokove čuvanja dokumentacije o poštanskim pošiljkama, u skladu sa posebnim propisima, pri čemu se posebno vodi računa o rokovima za pokretanje postupaka reklamacije i rokovima zastarelosti potraživanja korisnika za naknadu štete.

III VRSTE POŠTANSKIH USLUGA

Član 8

Poštanske usluge su univerzalna poštanska usluga i poštanske usluge izvan opsega univerzalne poštanske usluge.

Dopunske poštanske usluge su usluge koje se realizuju na osnovu posebnih zahteva pošiljaoca ili primaoca u pogledu načina postupanja sa pošiljkama i pružanja dodatnih informacija u vezi sa poštanskom uslugom.

Član 9

U skladu sa vrstom dozvole, poštanski operator može da pruža dopunske poštanske usluge, po zahtevu pošiljaoca, po zahtevu primaoca, uz obavezu pružanja poštanskih usluga po službenoj dužnosti u određenim slučajevima.

Poštanski operator definiše dopunske poštanske usluge u opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga.

Korisnik može podneti zahtev za dopunske poštanske usluge u bilo kojoj fazi obavljanja poštanskih usluga, u skladu sa mogućnostima poštanskog operatora, do uručenja.

Poštanski operator mora da iskaže cene dopunskih poštanskih usluga i usluga po službenoj dužnosti u cenovniku poštanskih usluga, ukoliko iste naplaćuje, ili da navede da se iste obavljaju bez naknade, ukoliko ih ne naplaćuje.

Član 10

Poštanski operatori pošiljaocima i primaocima poštanskih pošiljaka mogu ponuditi sledeće dopunske poštanske usluge:

1) usluge po zahtevu pošiljaoca:

(1) vraćanje povratnice za registrovane pošiljke;

(2) vraćanje povratne dokumentacije za registrovane pošiljke;

(3) plaćeni odgovor;

(4) izmena ili ispravka adrese primaoca;

(5) nadoslanje registrovane pošiljke na novu adresu;

(6) vraćanje pošiljke pre uručenja;

(7) izdavanje naknadne potvrde o prijemu registrovane pošiljke;

(8) davanje na uvid uplaćene poštanske uputnice ili izdavanje njene fotokopije;

(9) izdavanje listinga uplaćenih/isplaćenih poštanskih uputnica;

(10) izdavanje potvrde ili overene fotokopije poštanske isprave koja se odnosi na uručenje registrovane pošiljke;

(11) uručenje pošiljke sa oznakom "Lično";

(12) postupanje sa izdvojenom (lomljivom) pošiljkom;

(13) postupanje sa glomaznom pošiljkom;

(14) uručenje pošiljke određenog dana;

(15) elektronska potvrda o uručenju pošiljke i

(16) druge dopunske poštanske usluge, definisane opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga;

2) usluge po zahtevu primaoca:

(1) čuvanje registrovane pošiljke u poslovnim prostorijama poštanskog operatora van propisanih rokova, ali ne duže od 30 dana;

(2) nadoslanje poštanskih pošiljaka na novu adresu;

(3) ponovna dostava poštanskih pošiljaka;

(4) korišćenje poštanskog pregratka;

(5) dostava "poste - restante" pošiljke na adresu;

(6) davanje na uvid isplaćene poštanske uputnice ili izdavanje njene fotokopije;

(7) izdavanje listinga isplaćenih poštanskih uputnica;

(8) uručenje registrovanih poštanskih pošiljaka lično;

(9) izdavanje potvrde ili overene fotokopije poštanske isprave koja se odnosi na uručenje registrovane pošiljke i

(10) druge dopunske poštanske usluge, definisane opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga.

Član 11

Poštanski operator pruža usluge po službenoj dužnosti u sledećim slučajevima:

1) vraćanja pošiljaocu neuručene pošiljke;

2) prijema i evidentiranja punomoćja;

3) prepakivanja pošiljke sa oštećenom sadržinom, sačinjavanja zapisnika o neispravnosti pošiljke i obaveštavanja korisnika;

4) čuvanja pošiljke radi isporuke, saglasno rokovima propisanim opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga poštanskog operatora, ukoliko poštanski operator ima definisano mesto za preuzimanje neuručenih poštanskih pošiljaka;

5) postupanja sa pošiljkama u međunarodnom poštanskom saobraćaju u cilju pripreme za carinski postupak (poštanski operator navodi jedan ili više postupaka);

6) prenosa neregistrovanih pisama ili dopisnica za koje nije plaćena ili je nedovoljno plaćena poštarina.

IV POSTUPANJE SA POŠTANSKIM POŠILJKAMA OD PRIJEMA DO URUČENJA

Član 12

Poštanski operator u opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga bliže uređuje oblik, dimenzije, način pakovanja, adresovanje poštanskih pošiljaka, kao i druga pitanja u vezi sa postupanjem sa poštanskim pošiljkama od prijema do uručenja.

1. Prijem poštanskih pošiljaka

Član 13

Poštanska pošiljka treba da bude na odgovarajući način upakovana i adresovana, tako da obezbedi nepovredivost sadržine i tajnost podataka, kao i da sadrži tačne adresne podatke, na način propisan Zakonom o poštanskim uslugama ("Službeni glasnik RS", broj 19/25, u daljem tekstu: Zakon).

Prilikom prijema poštanske pošiljke poštanski operator dužan je da pored provere ispravnosti opremljenosti pošiljke, utvrdi masu pošiljke i poštarinu.

Ukoliko prilikom prijema poštanske pošiljke na adresi pošiljaoca, poštanski operator nema tehničke mogućnosti za precizno utvrđivanje mase pošiljke, masa i poštarina se nakon provere u poslovnim prostorijama poštanskog operatora menjaju u slučaju neslaganja. U tom slučaju poštanski operator je u obavezi, da o izmenama mase i poštarine, obavesti korisnika na pogodan način (SMS poruka, imejl ili drugim pisanim putem).

Potrebno je na potvrdi o prijemu poštanske pošiljke, između ostalog, jasno naznačiti da li je pošiljka sa lomljivim sadržajem. Ukoliko poštanski operator ima vrednosne, odnosno otkupne poštanske pošiljke, na potvrdi o prijemu pošiljke mora biti jasno naznačeno da li je pošiljka vrednosna, odnosno otkupna pošiljka, uz navođenje iznosa vrednosti odnosno otkupnine.

Ukoliko se pošiljka sa ekspres uslugom uručuje po zahtevu pošiljaoca određenog dana, na potvrdi o prijemu pošiljke mora biti naznačen dan dostave primaocu.

Ukoliko se registrovana poštanska pošiljka nakon prijema (na adresi, poslovnoj prostoriji poštanskog operatora i drugom prijemnom mestu) ne može otpremiti istog dana (primljena posle poslednje otpreme pošiljaka iz pristupne tačke), obaveza poštanskog operatora je da o tome obavesti pošiljaoca i stavi napomenu na potvrdi o prijemu pošiljke.

Ukoliko se na zahtev pošiljaoca, primaju pošiljke za isporuku u poslovnim prostorijama poštanskog operatora, automatu i drugim isporučenim mestima, poštanski operator je u obavezi da u opštim uslovima utvrdi rokove u kojima primaoci mogu preuzeti pošiljke.

Kada u ime i za račun poštanskog operatora pojedine faze poštanske usluge obavlja podugovarač, obaveza poštanskog operatora je da organizuje tehnološki proces na taj način da pošiljalac i primalac pošiljke imaju jasnu informaciju o tome da je poštanski operator odgovoran za poštansku pošiljku i da njemu mogu izjaviti reklamaciju. Na potvrdi o prijemu pošiljke i dokumentaciji koja prati pošiljku mora biti jasno označen identifikacioni znak tog poštanskog operatora.

2. Prenos poštanskih pošiljaka

Član 14

Poštanski operator je u obavezi da preduzme sve radnje koje će obezbediti da se poštanske pošiljke na siguran, bezbedan i efikasan način prenesu od pošiljaoca do primaoca.

U slučaju da prilikom postupanja poštanskog operatora sa pošiljkom od prijema do uručenja dođe do oštećenja ili umanjenja sadržine pošiljke, isti je dužan da u najkraćem roku obezbedi sadržinu pošiljke, sačini zapisnik o neispravnosti, obavesti korisnika i uruči ga korisniku zajedno sa pošiljkom.

U slučaju reklamacije u vezi oštećenja ili umanjenja sadržine poštanske pošiljke, poštanski operator je dužan da pribavi fotografije unutrašnje i spoljašnje ambalaže, kao i fotografije oštećenja sadržine pošiljke.

Poštanski operator je dužan da po prijemu reklamacije u slučajevima oštećenja ili umanjenja sadržine poštanske pošiljke sačini zapisnik koji mora sadržati sve podatke o pošiljci, pošiljaocu i primaocu iz člana 74. stav 2. Zakona.

Zapisnik se, po pravilu, sačinjava u prisustvu korisnika poštanskih usluga, a može se sačiniti i dostaviti korisniku sredstvima elektronskih komunikacija uključujući imejl, mobilne aplikacije ili drugim digitalnim servisima, na način uređen opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga poštanskog operatora.

Poštanski operator koji obavlja usluge u međunarodnom poštanskom saobraćaju je dužan da obezbedi da dokumentacija koja je na stranom jeziku, a razmenjuje se sa korisnikom poštanskih usluga (potvrda o prijemu pošiljke, zapisnik o neispravnosti i dr.), bude dostupna ovom korisniku i na srpskom jeziku.

3. Uručenje poštanskih pošiljaka

Član 15

Poštanske pošiljke se dostavljaju u skladu sa načinom, kvalitetom i rokovima navedenim u opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga poštanskog operatora.

Poštanski operator u svojim opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga propisuje uslove i način za podnošenje zahteva ili pribavljanja pisane saglasnosti primaoca za uručenje registrovane pošiljke preko kućnog sandučića primaoca, zbirnog sandučića, paketomata, drugih automata ili sigurnih mesta, za koje nije neophodan potpis primaoca. Sigurno mesto podrazumeva lokaciju koju primalac odredi kao bezbednu i pogodnu za ostavljanje poštanske pošiljke, pri čemu primalac pošiljke preuzima odgovornost za slučaj krađe, oštećenja i uticaja nepovoljnih vremenskih uslova.

Izuzetno od stava 2. ovog člana registrovane poštanske pošiljke za koje je pošiljalac zahtevao dopunske poštanske usluge: vraćanje povratnice za registrovane pošiljke, vraćanje povratne dokumentacije za registrovane pošiljke, uručenje registrovanih poštanskih pošiljaka lično, moraju se uručiti uz potpis.

Pismena u sudskom, upravnom i prekršajnom postupku uručuju se u skladu sa posebnim zakonima.

Poštanski operator je dužan da registrovanu poštansku pošiljku dostavi na označenu adresu primaoca. Izuzetno, uz saglasnost primaoca pošiljka se može uručiti ispred stambene zgrade primaoca ili na drugoj lokaciji.

Za uručenje pošiljaka na alternativnim lokacijama (poslovnice poštanskog operatora, automat i dr.), poštanski operator je dužan da informiše primaoca pisanim putem, na pogodan način (SMS, imejl i drugim pisanim putem) o roku čuvanja pošiljke, pre pribavljanja saglasnosti primaoca za nadoslanje pošiljke. U slučaju neuručenja pošiljke na alternativnoj lokaciji, poštanski operator je dužan da informiše primaoca o daljem statusu pošiljke.

V PODACI O OBAVLJANJU POŠTANSKIH USLUGA

Član 16

Poštanski operator je dužan da učini dostupnim i blagovremeno ažurira sve podatke o geografskom pregledu rasprostranjenosti poštanske mreže i teritorijalne dostupnosti usluga, na internet stranici Regulatora, posredstvom portala Geografsko-informacionog sistema (GIS) za poštanske usluge.

Podaci koje poštanski operator prikazuje u geografskom pregledu iz stava 1. ovog člana su: lokacije poslovnih prostorija, paketomata, poštanskih sandučića i ostalih pristupnih tačaka, prikaz pokrivenosti teritorije dostavom za određenu poštansku uslugu i dani dostave, kao i drugi geoprostorni podaci.

Član 17

Poštanski operator je dužan da učini dostupnim i ažurira podatke na internet stranici Regulatora, posredstvom portala Cena usluga, u cilju sačinjavanja uporednog pregleda cena poštanskih usluga.

Podaci koje poštanski operator prikazuje na portalu Cena usluga su podaci o cenama za poštanske usluge u unutrašnjem i međunarodnom poštanskom saobraćaju.

Član 18

Poštanski operator je dužan da obezbedi podatke koji su od značaja za podsticanje prekogranične dostave, a koji se tiču zaposlenih, karakteristika usluga, obima i prihoda u polazu i dolazu od paketa, odnosno poštanskih pošiljaka koje sadrže robu, podugovarača i usluga koje oni obavljaju, cena usluga i dr.

Poštanski operatori dostavljaju podatke o prekograničnoj dostavi paketa u skladu sa zahtevom Regulatora.

Član 19

Poštanski operator je dužan, da na zahtev Regulatora, dostavi podatke u vezi sa aktivnostima usmerenim na održivi razvoj kroz aspekt zaštite životne sredine.

Podaci koji se tiču zaštite životne sredine obuhvataju: broj električnih vozila, korišćenje obnovljivih izvora energije, merenje emisije izduvnih gasova, primenjene tehnologije i druge podatke od značaja za zaštitu životne sredine.

Član 20

Poštanski operator je dužan da dostavlja podatke od značaja za prikaz tržišta poštanskih usluga, na godišnjem i kvartalnom nivou, kao i druge podatke po zahtevu Regulatora u vezi sa obavljanjem poštanskih usluga.

Podaci o tržištu poštanskih usluga podrazumevaju osnovne podatke o poslovanju poštanskih operatora u vezi sa obimom i prihodom od ostvarenih poštanskih usluga, reklamacijama, kvalitetom usluga, kao i druge podatke od značaja za prikaz stanja tržišta poštanskih usluga.

VI PRELAZNA I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Poštanski operatori koji u trenutku stupanja na snagu ovog pravilnika imaju odgovarajuće dozvole za obavljanje poštanskih usluga izdate prema odredbama ranije važećih propisa, u obavezi su da najkasnije u roku od 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog akta, usklade svoje opšte uslove za obavljanje poštanskih usluga sa Zakonom i odredbama ovog pravilnika i iste dostave Regulatoru na saglasnost.

Član 22

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o obrascima zahteva za dodelu dozvole za obavljanje poštanskih usluga ("Službeni glasnik RS", broj 23/20), kao i Pravilnik o uslovima i načinu obavljanja poštanskih usluga ("Službeni glasnik RS", broj 115/20), osim odredaba čl. 9. do 14. koje ostaju na snazi do stupanja na snagu podzakonskog akta iz člana 19. stav 4. Zakona.

Član 23

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1

 

Obrazac ZDUPU

ZAHTEV ZA IZDAVANJE DOZVOLE ZA OBAVLJANJE POŠTANSKE USLUGE IZ OPSEGA UNIVERZALNE POŠTANSKE USLUGE

 

___________________

 

broj: ________________

(datum podnošenja)

 

 

 

1. PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

1.1.

Poslovno ime

 

1.2.

Adresa sedišta

 

1.3.

PIB

 

1.4.

Matični broj

 

1.5.

Broj telefona

 

1.6.

Adresa za prijem elektronske pošte

 

1.7.

Internet stranica

 

 

2. PODACI ZA IZDAVANJE DOZVOLE

2.1.

Specifikacija/vrste poštanskih usluga

☐ pismonosne pošiljke

☐ paket

☐ sekogram

☐ poštanske uputnice

2.2.

Poštanski saobraćaj

☐ unutrašnji

☐ međunarodni

2.3.

Teritorija na kojoj će se obavljati univerzalna poštanska usluga

 

2.4.

Vremenski period za koji se zahteva izdavanje dozvole

 

2.5.

Planirani datum početka obavljanja poštanskih usluga

 

2.6.

Napomena

 

 

3. PODACI O ZAKONSKOM ZASTUPNIKU/OVLAŠĆENOM PUNOMOĆNIKU

3.1.

Ime i prezime

 

3.2.

Funkcija/radno mesto

 

3.3.

Broj telefona

 

3.4.

Adresa za prijem elektronske pošte

 

Izjavljujem pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću da su podaci, dokazi i druge informacije sadržane u ovom zahtevu i svi prilozi istiniti, tačni i potpuni, i da isti ispunjavaju uslove predviđene Zakonom o poštanskim uslugama ("Službeni glasnik RS", broj 19/25).

____________________

 

______________________

(datum)

 

(potpis)

 

4. SPISAK OBAVEZNIH PRILOGA KOJE TREBA DOSTAVITI UZ ZAHTEV

4.1.

Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga

4.2.*

Cenovnik poštanskih usluga i uslovi za ostvarivanje popusta

4.3.

Obrazac potvrde o prijemu poštanske pošiljke

4.4.*

Dokaz o identifikacionom znaku podnosioca zahteva

4.5.*

Ovlašćenje za potpisivanje zahteva

4.6.*

Elaborat

4.2.* Uslovi za ostvarivanje popusta se dostavljaju kao prilog Cenovniku poštanskih usluga, ukoliko podnosilac zahteva ima i uslove na osnovu kojih se ostvaruju popusti.

4.4.* Dokaz o identifikacionom znaku podnosioca zahteva može biti:

- rešenje Zavoda za intelektualnu svojinu Republike Srbije o registraciji žiga (znaka/logotipa), ili

- izjava podnosioca zahteva sa otisnutim, odštampanim ili prikazanim znakom/logotipom, kojom se potvrđuje da je prikazani znak identifikacioni znak podnosioca zahteva.

4.5.* Ovlašćenje za potpisivanje zahteva - dokument koji se podnosi ukoliko zahtev ne podnosi zakonski zastupnik.

4.6.* Dokument sa analizom kojim se dokazuje ispunjenost uslova za obavljanje univerzalne poštanske usluge.

Prilog 2

 

Obrazac ZDIUPU

ZAHTEV ZA IZDAVANJE DOZVOLE ZA OBAVLJANJE POŠTANSKIH USLUGA IZVAN OPSEGA UNIVERZALNE POŠTANSKE USLUGE

 

___________________

 

broj: ________________

(datum podnošenja)

 

 

 

5. PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

1.1.

Poslovno ime

 

1.2.

Adresa sedišta

 

1.3.

PIB

 

1.4.

Matični broj

 

1.5.

Broj telefona

 

1.6.

Adresa za prijem elektronske pošte

 

1.7.

Internet stranica

 

 

6. PODACI ZA IZDAVANJE DOZVOLE

2.1.

Specifikacija/vrste poštanskih usluga

☐ ekspres usluge

☐ kurirske usluge

☐ paket*

2.2

Poštanski saobraćaj

☐ unutrašnji

☐ međunarodni

2.3.

Teritorija na kojoj će se obavljati poštanske usluge

 

2.4.

Vremenski period za koji se zahteva izdavanje dozvole

 

2.5.

Planirani datum početka obavljanja poštanskih usluga

 

2.6.

Napomena

 

* u skladu sa ograničenjima propisanim u članu 26. Zakona o poštanskim uslugama ("Službeni glasnik RS", broj 19/25).

7. PODACI O ZAKONSKOM ZASTUPNIKU/OVLAŠĆENOM PUNOMOĆNIKU

3.1.

Ime i prezime

 

3.2.

Funkcija/radno mesto

 

3.3.

Broj telefona

 

3.4.

Adresa za prijem elektronske pošte

 

Izjavljujem pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću da su podaci, dokazi i druge informacije sadržane u ovom zahtevu i svi prilozi istiniti, tačni i potpuni, i da isti ispunjavaju uslove predviđene Zakonom o poštanskim uslugama ("Službeni glasnik RS", broj 19/25).

____________________

 

______________________

(datum)

 

(potpis)

 

8. SPISAK OBAVEZNIH PRILOGA KOJE TREBA DOSTAVITI UZ ZAHTEV

4.1.

Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga

4.2.*

Cenovnik poštanskih usluga i uslovi za ostvarivanje popusta

4.3.

Obrazac potvrde o prijemu poštanske pošiljke

4.4.*

Dokaz o identifikacionom znaku podnosioca zahteva

4.5.*

Ovlašćenje za potpisivanje zahteva

4.2.* Uslovi za ostvarivanje popusta se dostavljaju kao prilog Cenovniku poštanskih usluga, ukoliko podnosilac zahteva ima i uslove na osnovu kojih se ostvaruju popusti.

4.4.* Dokaz o identifikacionom znaku podnosioca zahteva može biti:

- rešenje Zavoda za intelektualnu svojinu Republike Srbije o registraciji žiga (znaka/logotipa), ili

- izjava podnosioca zahteva sa otisnutim, odštampanim ili prikazanim znakom/logotipom, kojom se potvrđuje da je prikazani znak identifikacioni znak podnosioca zahteva.

4.5.* Ovlašćenje za potpisivanje zahteva - dokument koji se podnosi ukoliko zahtev ne podnosi zakonski zastupnik.

Prilog 3

 

Obrazac ZID

ZAHTEV ZA IZMENU DOZVOLE ZA OBAVLJANJE POŠTANSKIH USLUGA

 

___________________

 

broj: ________________

(datum podnošenja)

 

 

 

1. PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA

1.1.

Poslovno ime

 

1.2.

Adresa sedišta

 

1.3.

Broj dozvole/vrsta dozvole

 

 

2. PODACI ZA IZMENU DOZVOLE

2.1.

Navesti razlog za izmenu dozvole

 

2.2.

Planirani datum izmene dozvole

 

2.3.

Napomena

 

 

3. PODACI O ZAKONSKOM ZASTUPNIKU/OVLAŠĆENOM PUNOMOĆNIKU

3.1.

Ime i prezime

 

3.2.

Funkcija/radno mesto

 

3.3.

Broj telefona

 

3.4.

Adresa za prijem elektronske pošte

 

Izjavljujem pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću da su podaci, dokazi i druge informacije sadržane u ovom zahtevu i svi prilozi istiniti, tačni i potpuni, i da isti ispunjavaju uslove predviđene Zakonom o poštanskim uslugama ("Službeni glasnik RS", broj 19/25).

____________________

 

______________________

(datum)

 

(potpis)

 

4. SPISAK OBAVEZNIH PRILOGA KOJE TREBA DOSTAVITI UZ ZAHTEV

4.1.*

Ovlašćenje za potpisivanje zahteva

4.2.*

Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga

4.3.*

Cenovnik poštanskih usluga i uslovi za ostvarivanje popusta

4.1.* Ovlašćenje za potpisivanje zahteva - dokument koji se podnosi ukoliko Zahtev ne podnosi zakonski zastupnik.

4.2.* i 4.3.* Opšti uslovi za obavljanje poštanskih usluga i Cenovnik poštanskih usluga i uslovi za ostvarivanje popusta, dostavljaju se ukoliko razlog za izmenu dozvole uslovljava i izmenu podataka u Opštim uslovima za obavljanje poštanskih usluga i Cenovniku poštanskih usluga i uslovima na osnovu kojih se daju popusti.