PRAVILNIKO RADU KOMISIJE ZA IZBOR KORISNIKA ZA REALIZACIJU POMOĆI NAMENJENE POBOLJŠANJU USLOVA STANOVANJA IZBEGLICA DODELOM POMOĆI U GRAĐEVINSKOM MATERIJALU I OPREMI("Sl. list grada Pančeva", br. 14/2025) |
Pravilnikom o radu Komisije za izbor korisnika za realizaciju pomoći namenjene poboljšanju uslova stanovanja izbeglica dodelom pomoći u građevinskom materijalu i opremi (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se uslovi i merila za izbor korisnika za dodelu pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica, kroz dodelu pomoći u građevinskom materijalu i opremi namenjenoj za završetak ili adaptaciju stambenog objekta (u daljem tekstu: Pomoć), kao i postupak i način rada Komisije za izbor korisnika za realizaciju pomoći namenjene poboljšanju uslova stanovanja izbeglica dodelom pomoći u građevinskom materijalu i opremi (u daljem tekstu: Komisija).
Pomoć može biti dodeljena izbeglicama, koje imaju prebivalište/boravište na teritoriji grada Pančeva, uključujući članove njihovog porodičnog domaćinstva, a kojima je pomoć neophodna za poboljšanje uslova stanovanja (u daljem tekstu: Korisnik), odnosno ne odnosi se na objekte koji su uslovni za stanovanje, kao ni na objekte kod kojih bi se dodelom Pomoći isključivo podigla energetska efikasnost objekta.
Pomoć je bespovratna i odobrava se za poboljšanje osnovnih uslova stanovanja, pri čemu maksimalna vrednost jednog paketa Pomoći iznosi do 800.000,00 dinara, a minimalna vrednost jednog paketa Pomoći iznosi 250.000,00 dinara, po porodičnom domaćinstvu Korisnika.
Pomoć je namenska i dodeljuje se za završetak započete gradnje ili adaptaciju neuslovnih stambenih objekata, u cilju poboljšanja uslova stanovanja porodičnih domaćinstava Korisnika koji imaju prebivalište/boravište na teritoriji Grada, i to za: izgradnju/rekonstrukciju noseće konstrukcije (zidovi, krovna konstrukcija), izgradnju/dogradnju sanitarnog čvora, hidroizolaciju zidova, ugradnju/zamenu zidnih i podnih obloga, stolarije, fasade, malterisanje i uvođenje/zamenu elektro i vodovodnih instalacija i druge radove neophodne za završetak gradnje ili adaptaciju, a kojom bi se nepokretnost dovela u stanje u kojem obezbeđuje osnovne životne uslove za upotrebu i stanovanje.
Oprema se isključivo odnosi na sanitarni materijal, elektro i vodovodni materijal i bojlere za kupatilo/kuhinju, a ne odnosi se na nabavku nameštaja i električnih kućnih aparata.
Podnosilac prijave na javni poziv za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba da ispune sledeće uslove:
1. izbeglički status i to:
- da imaju izbeglički status i podnet zahtev za prijem u državljanstvo Republike Srbije ili da im je prestao status izbeglice jer su stekli državljanstvo Republike Srbije (NAPOMENA: navedeni uslov je obavezan za Podnosioca prijave i članove njegovog porodičnog domaćinstva koji su u statusu izbeglice ili su bili u statusu izbeglice);
2. da imaju boravište/prebivalište na teritoriji Grada;
3. da je nepokretnost sa kojom Podnosilac prijave konkuriše za dodelu Pomoći u svojini Podnosioca prijave ili u susvojini ili zajedničkoj svojini Podnosioca prijave i nekog od članova porodičnog domaćinstva koji je naveden u prijavi;
4. da je nepokretnost iz stava 1. tačke 3. ovog člana upisana u katastru nepokretnosti kao:
- nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga ili
- nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji ili
- nepokretnost izgrađena na osnovu građevinske dozvole, odnosno odobrenja za gradnju za koju je izdata upotrebna dozvola ili
- nepokretnost upisana po Zakonu o ozakonjenju objekata;
5. da je nepokretnost iz stava 1. tačke 3. ovog člana upisana u katastru nepokretnosti bez tereta, ne računajući pri tom:
- zabeležbu obaveze plaćanja naknade za prenamenu zamljišta;
- zabeležbu opterećenja nepokretnosti založnim pravom na osnovu ugovora o kreditu u vezi sa predmetnom nepokretnošću;
- druge zabeležbe ličnih stanja imaoca i pravnih činjenica koje za ishod nemaju prestanak ili prenos stvarnih prava na predmetnoj nepokretnosti, kao i
- zabeležbu da je nepokretnost izgrađena bez odobrenja za gradnju, odnosno kao nepokretnost izgrađena sa odobrenjem za gradnju za koju nije izdata upotrebna dozvola, pod uslovom da se ista nalazi u postupku legalizacije, odnosno ozakonjenja koji još nije završen, a na zemljištu na kome se nalazi predmetna nepokretnost je dozvoljena individualna stambena gradnja;
6. da nepokretnost iz stava 1. tačke 3. ovog člana ne ispunjava osnovne uslove za stanovanje i da će se ugradnjom dodeljenog građevinskog materijala i opreme nepokretnost osposobiti za upotrebu i stanovanje;
7. da od momenta sticanja izbegličkog statusa nisu obnovili, otuđili, poklonili ili zamenili, nepokretnost u Republici Srbiji, državi porekla i/ili drugoj državi, a kojom bi mogli da reše ili su rešili svoje stambene potrebe;
8. da ne poseduju u svojini nepokretnost u državi porekla, drugoj državi ili Republici Srbiji, a kojom bi mogli da reše svoje stambene potrebe, osim nepokretnosti iz stava 1. tačke 3. ovog člana;
9. da nemaju prihode kojima bi mogli da reše svoje stambene potrebe;
10. da nisu korisnici drugog programa stambenog zbrinjavanja u procesu integracije u Republici Srbiji, a kojim su rešili ili su mogli da reše svoje stambene potrebe što se procenjuje u skladu sa članom 2. stav 2. ovog pravilnika, osim ukoliko su bili korisnici pomoći za kupovinu građevinskog materijala u visini do 250.000,00 dinara;
11. da nisu korisnici programa stambenog zbrinjavanja u procesu povratka u državu porekla kojim bi mogli da reše ili su rešili svoje stambene potrebe;
12. da ne mogu da koriste nepokretnost u državi svog prethodnog prebivališta ili u drugoj državi;
13. da se nepokretnost iz stava 1. tačke 3. ovog člana nalazi na teritoriji grada Pančeva.
Nepokretnost iz stava 1. tačke 3. ovog člana koja je upisana u katastru nepokretnosti kao nepokretnost izgrađena bez odobrenja za gradnju, odnosno kao nepokretnost izgrađena sa odobrenjem za gradnju za koju nije izdata upotrebna dozvola, može biti predmet ovog postupka, pod uslovom da je ista u postupku legalizacije, odnosno ozakonjenja i da je na zemljištu na kome se nalazi dozvoljena individualna stambena gradnja.
Postupak legalizacije, odnosno ozakonjenja nepokretnosti iz stava 2. ovog člana mora biti završen najkasnije do donošenja Predloga liste korisnika za dodelu Pomoći interno raseljenih lica sa listom korisnika rangiranih prema redu prvenstva na osnovu ispunjenosti uslova i broja osvojenih bodova (u daljem tekstu: Predlog liste).
Predmet ovog postupka može biti i nepokretnost u izgradnji, na osnovu izdate građevinske dozvole, za koju, s obzirom da nije završena, nije izdata upotrebna dozvola, u kom slučaju uslov predviđen stavom 1. tačka 4. ovog člana, nije relevantan.
Red prvenstva za dodelu Pomoći utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Podnosilac prijave na Javni poziv za dodelu pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica kroz nabavku građevinskog materijala i opreme za poboljšanje uslova stanovanja (u daljem tekstu: Javni poziv) ostvari, a prema sledećim merilima:
1) Broj članova porodičnog domaćinstva: po članu porodičnog domaćinstva - 10 bodova.
Maksimalan broj bodova koji se može dobiti na osnovu ovog merila iznosi - 50 bodova.
2) Porodično domaćinstvo čiji je član nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije: po nastradalom ili nestalom članu - 20 bodova.
3) Broj maloletne dece u porodičnom domaćinstvu:
(3.1) porodično domaćinstvo do dvoje maloletne dece - 10 bodova;
(3.2) porodično domaćinstvo sa troje ili više maloletne dece - 20 bodova;
4) Broj maloletne dece ili dece na redovnom školovanju u jednoroditeljskom porodičnom domaćinstvu:
(4.1) domaćinstvo sa jednim detetom - 10 bodova;
(4.2) domaćinstvo sa dvoje dece - 20 bodova;
(4.3) domaćinstvo sa troje ili više dece - 30 bodova.
5) Porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju: po porodičnom domaćinstvu - 20 bodova.
6) Stambena situacija Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva:
(6.1) porodično domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru - 10 bodova;
(6.2) porodično domaćinstvo koje stanuje u iznajmljenom prostoru bez osnovnih higijensko-sanitarnih uslova - 20 bodova;
7) Materijalni položaj porodičnog domaćinstva:
(7.1) porodično domaćinstvo sa prihodima većim ili u visini od 50% poslednje prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije po članu - 10 bodova (po porodičnom domaćinstvu);
(7.2) porodično domaćinstvo sa prihodima ispod 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije po članu - 20 bodova (po porodičnom domaćinstvu).
Prilikom bodovanja prijava po tački 7) ovog člana prihodi se obračunavaju po članu porodičnog domaćinstva, a bodovi dodeljuju porodičnom domaćinstvu. Maksimalni broj bodova koji može biti dodeljen porodičnom domaćinstvu po ovom osnovu je 20.
8) Smanjenje ili gubitak radne sposobnosti ili telesno oštećenje:
(8.1) po osnovu smanjenja ili gubitka radne sposobnosti Podnosioca prijave ili članova njegovog porodičnog domaćinstva:
- ako postoji delimična radna sposobnost - 10 bodova;
- ako postoji potpuni gubitak radne sposobnosti - 20 bodova.
(8.2) po osnovu telesnog oštećenja Podnosioca prijave ili članova njegovog porodičnog domaćinstva:
- za telesno oštećenje 100% - 20 bodova;
- za telesno oštećenje 90% - 15 bodova;
- za telesno oštećenje 80% - 10 bodova.
Ako kod istog lica postoji smanjenje ili gubitak radne sposobnosti i telesno oštećenje, Komisija prilikom bodovanja uzima u obzir ono merilo na osnovu koga to lice dobija više bodova i boduje se po članu porodičnog domaćinstva.
9) Bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja (maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl.), u skladu sa propisima o zdravstvenoj zaštiti: Podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva - 20 bodova (po članu domaćinstva).
Ovo merilo se primenjuje ako Podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu bodovani po osnovu tačke 8) podtač. (8.1) i (8.2) ovog člana. Ukoliko se Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva navedeni u prijavi boduju po osnovu bolesti, bodovi se dodeljuju za Podnosioca prijave i svakog člana porodičnog domaćinstva koji ima bolesti od većeg socio-medicinskog značaja.
10) Bruto površina nepokretnosti po članu porodičnog domaćinstva:
(10.1) do 15 m2 - 50 bodova
(10.2) do 24 m2 - 30 bodova.
Prilikom primene ovog merila Komisija podatke o bruto površini nepokretnosti uzima iz izveštaja o tehničkoj proceni objekata iz dela u kome je navedena površina uslovna za stanovanje koji Komisiji dostavlja stručna služba Grada.
Ukoliko dva ili više Podnosioca prijave imaju isti broj bodova, prednost ima Podnosilac prijave koji:
1) ima veći broj maloletne dece;
2) ima veći broj članova porodičnog domaćinstva;
3) ima trudnu ženu u porodičnom domaćinstvu;
4) duže boravi na području Grada u okviru koje konkuriše za Pomoć i
5) ima manje prihode po članu porodičnog domaćinstva.
Uz prijavu na Javni poziv, koja se podnosi Gradu, Podnosilac prijave u obavezi je da dostavi sledeće dokaze:
1) Popunjen i potpisan obrazac prijave;
2) Fotokopiju izbegličke legitimacije (obe strane) ili rešenja o priznavanju, ukidanju ili prestanku izbegličkog statusa (Napomena: obavezno za Podnosioca prijave, kao i za ostale članove porodičnog domaćinstva koji su bili ili su i dalje u statusu izbeglice);
3) Fotokopiju lične karte za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina (očitana lična karta ukoliko je u pitanju nova lična karta sa čipom);
4) Uverenje o državljanstvu ili fotokopiju rešenja o prijemu u državljanstvo Republike Srbije ili kopiju podnetog zahteva za prijem u državljanstvo za sve članove porodičnog domaćinstva (ne odnosi se na lica sa ličnom kartom);
5) Izjavu overenu kod nadležnog organa da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje, osim predmetne nepokretnosti; da ne poseduju nepokretnost u državi porekla ili drugoj državi, a kojom bi mogli da reše svoje stambene potrebe; da ne mogu da koriste nepokretnost u državi svog prethodnog prebivališta ili drugoj državi; da od momenta sticanja izbegličkog statusa nisu obnovili, otuđili, poklonili ili zamenili nepokretnost u Republici Srbiji, državi porekla ili u drugoj državi, a kojom bi mogli da reše svoje stambene potrebe; da nisu korisnici drugog stambenog programa u procesu integracije u Republici Srbiji ili programa stambenog zbrinjavanja/obnove u procesu povratka u državu porekla, kojim bi mogli da reše ili su rešili svoje stambene potrebe;
6) Dokaz o stambenoj situaciji Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva:
- za domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru - potvrda poverenika;
- za domaćinstvo koje stanuje u iznajmljenom prostoru bez osnovnih higijensko sanitarnih uslova - izjava overena kod nadležnog organa;
7) Dokaz o prihodima:
- Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje, i to u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, potrebno je dostaviti ličnu izjavu overenu kod nadležnog organa da je nezaposlen i da nema primanja niti druge povremene ili privremene prihode;
- Ukoliko podnosilac prijave ili član porodičnog domaćinstva ostvaruju povremene ili privremene prihode, potrebno je dostaviti ličnu izjavu overenu kod nadležnog organa o visini povremenih i privremenih neto prihoda.
- Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv - za zaposlene članove porodičnog domaćinstva;
- Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv (odnosi se i na penziju iz Republike Srbije i na penziju iz zemlje porekla), odnosno potvrda nadležne službe; u slučaju da Podnosilac prijave ili član njegovog porodičnog domaćinstva ne ostvaruje prihode od penzije potrebno je dostaviti ličnu izjavu overenu kod nadležnog organa da lice ne ostvaruje prihode na ime penzije u Republici Srbiji, zemlji porekla i/ili drugoj državi;
8) Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta 15 do 26 godina - dokaz o školovanju; ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju potrebno je dostaviti dokaze navedene u tački 7) ovog stava (dokazi o prihodima);
9) Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju - rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje interresorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;
10) Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju - rešenje nadležne komisije o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;
11) Dokaz o postojanju bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, ne stariji od godinu dana (maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl.);
12) Za jednoroditeljsku porodicu prilaže se:
- potvrda o smrti bračnog druga;
- rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo;
- izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva;
- presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu od strane nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;
13) List nepokretnosti ne stariji od mesec dana za predmetnu nepokretnost;
14) Potvrdu nadležnog organa/organizacije za člana porodičnog domaćinstva koji je nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije;
15) Dozvolu za gradnju ili ukoliko je nepokretnost upisana u katastru nepokretnosti kao nepokretnost izgrađena bez odobrenja za gradnju, odnosno kao nepokretnost za koju nije izdata upotrebna dozvola, potrebno je dostaviti potvrdu nadležnog organa o podnetom zahtevu za legalizaciju, odnosno ozakonjenje i uverenje nadležnog organa da se zemljište na kome je izgrađen objekat nalazi u području predviđenom za individualnu stambenu gradnju (važeća informacija o lokaciji);
16) Dokaz o legalizaciji, odnosno ozakonjenju nepokretnosti iz člana 3. tačke 3. ovog pravilnika, potrebno je dostaviti najkasnije do donošenja Predloga liste, a po pozivu Komisije za dostavu navedenog dokaza.
17) Izjavu da su podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva saglasni da Komisija, za potrebe postupka, može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, koji su neophodni u postupku odlučivanja. Navedenu izjavu nije potrebno overavati kod javnog beležnika, a potpisuju je podnosilac zahteva i svi punoletni članovi porodičnog domaćinstva, dok za maloletne članove domaćinstva izjavu potpisuju roditelj, odnosno staratelj.
Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji, s tim da Komisija može od Podnosioca prijave na Javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.
Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke.
Navodi iz izjava predviđenih stavom 1. ovog člana, mogu biti predmet provere od strane Komisije.
Postupak za dodelu Pomoći u prvom stepenu vodi i sve odluke donosi Komisija.
Komisija ima pet (5) članova, a svaki član ima svog zamenika među kojima su i predsednik i zamenik predsednika Komisije.
Članovi Komisije su poverenik i predstavnici nadležnih službi Grada, a po potrebi u radu Komisije može učestvovati i predstavnik Komesarijata.
Predsednik Komisije saziva sednicu Komisije, predsedava i rukovodi radom Komisije, a u njegovom odsustvu ili sprečenosti ove poslove obavlja njegov zamenik.
Komisija punovažno radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.
Komisija radi u sednicama i odluke donosi konsenzusom.
Na sednici Komisije vodi se zapisnik koji potpisuju svi prisutni članovi Komisije i dostavlja se svim članovima Komisije.
Zapisnike i dokumentacioni materijal, nakon okončanog postupka, Komisija predaje nadležnoj službi Gradske uprave grada Pančeva.
Komisija je dužna da pravilno, istinito i potpuno utvrdi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje pravilne i zakonite odluke.
Činjenice i okolnosti od značaja za postupanje i odlučivanje, Komisija utvrđuje na osnovu dokaza dostavljenih uz prijavu na Javni poziv, dokaza pribavljenih po službenoj dužnosti, utvrđivanjem činjeničnog stanja na terenu, i na osnovu drugih dokaza utvrđenih primenom ostalih dokaznih sredstava predviđenih u skladu sa propisima.
Komisija odlučuje na osnovu savesne i brižljive ocene svakog dokaza posebno, svih dokaza zajedno, kao i na osnovu rezultata celokupnog postupka.
Za dodelu Pomoći, Komisija raspisuje Javni poziv kojim poziva lica iz člana 2. stav 1. ovog pravilnika da, u određenom roku od dana objavljivanja Javnog poziva, a koji ne može biti kraći od 15 dana, podnesu prijavu za dodelu pomoći u građevinskom materijalu i opremi namenjene za završetak ili adaptaciju stambenog objekta (u daljem tekstu: Prijava).
Javni poziv se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Pančeva i Komesarijata za izbeglice i migracije RS (www.kirs.gov.rs).
Prijavu podnetu nakon isteka roka za podnošenje prijava na Javni poziv, Komisija ne razmatra, već istu rešenjem odbacuje, kao neblagovremenu.
Ako prijava sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istoj ili ako je nerazumljiva ili nepotpuna, Podnosilac prijave se pisanim putem poziva da u roku koji odredi Komisija, otkloni uočene nedostatke, uz upozorenje na posledice propuštanja.
Prijavu u pogledu koje Podnosilac prijave ne otkloni nedostatke u roku određenom za postupanje, Komisija ne razmatra, već istu rešenjem odbacuje, kao neurednu.
Protiv rešenja Komisije iz st. 1. i 3. ovog člana, zainteresovano lice može uložiti žalbu Gradskom veću grada Pančeva, preko Komisije, u roku od 15 (dana) od dana dostavljanja navedenog rešenja.
Prijavu u pogledu koje Podnosilac prijave otkloni uočene nedostatke, u roku određenom za postupanje, Komisija razmatra kao da je od početka bila uredna.
Prijavu koja je blagovremena i koja ne sadrži formalni nedostatak ili u pogledu koje je postupljeno u skladu sa članom 12. stav 5. ovog pravilnika, Komisija razmatra i utvrđuje ispunjenost uslova iz člana 2. i 3. ovog pravilnika.
Prijavu u pogledu koje nisu ispunjeni uslovi iz člana 3. ovog pravilnika, Komisija ne boduje, već istu rešenjem odbija, kao neosnovanu.
Komisija može rešenjem odbiti prijavu u svakom momentu u toku postupka, ukoliko na osnovu dokumentacije koju je Podnosilac prijave dostavio, pa i na osnovu nepotpune dokumentacije, utvrdi da je zahtev za dodelu Pomoći neosnovan i da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva ne ispunjavaju uslove za rešavanje stambene potrebe, predviđene čl. 2. i 3. ovog pravilnika.
Procenu uslovnosti predmetne nepokretnosti za život i stanovanje, opis i stručno mišljenje daje stručna služba Grada. Ukoliko se na osnovu mišljenja stručne službe Grada utvrdi da je bruto površina nepokretnosti uslovna za stanovanje po članu porodičnog domaćinstva veća od 24 m2, Komisija će rešenjem odbiti prijavu kao neosnovanu.
Protiv rešenja Komisije o odbijanju prijave iz ovog člana, zainteresovano lice može uložiti žalbu Gradskom veću grada Pančeva, u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja navedenog rešenja.
U pogledu prijava kod kojih su ispunjeni uslovi iz čl. 2. i 3. ovog pravilnika, Komisija vrši bodovanje, u skladu sa merilima iz čl. 4. i 5. ovog pravilnika.
Ukoliko do donošenja Odluke premine Podnosilac prijave ili član, odnosno članovi porodičnog domaćinstva, isti neće biti razmatrani, niti bodovani. U slučaju da premine Podnosilac prijave Komisija razmatra ostale članove bez obzira da li imaju status izbeglice. Ukoliko do donošenja Odluke Podnosilac prijave prijavi novorođenog člana, odnosno članove domaćinstva Komisija iste razmatra i boduje.
Prilikom donošenja Odluke, Komisija uzima u obzir onaj broj članova domaćinstva koji je Podnosilac prijave naveo u prijavi na Javni poziv, osim kada su u pitanju preminuli ili novorođeni članovi.
Ukoliko Podnosilac prijave do donošenja Odluke, dostavi dokaze o tome da on ili neko od članova njegovog porodičnog domaćinstva boluje od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, odnosno ukoliko neko od njih, nakon podnošenja prijave na Javni poziv oboli od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, Komisija navedeno uzima u obzir prilikom razmatranja i bodovanja prijava.
U pogledu prijava koje ispunjavaju uslove, Komisija vrši dodatne provere podataka o licima navedenim u Prijavi, i to u evidenciji trajnih rešenja Komesarijata za izbeglice i migracije RS.
Na osnovu broja bodova koje Podnosilac prijave ostvari prema merilima iz čl. 4. i 5. ovog pravilnika, Komisija utvrđuje Predlog liste.
Predlog liste Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Pančeva i Komesarijata za izbeglice i migracije RS (www.kirs.gov.rs).
Radi utvrđivanja količine i vrste građevinskog materijala i opreme za popravku ili adaptaciju predmetne nepokretnosti, stručna služba Grada, vrši tehničku procenu objekata Podnosilaca prijava koji su rangirani i Komisiji dostavlja pojedinačne izveštaje sa specifikacijom građevinskog materijala i opreme.
Na Predlog liste Podnosilac prijave može uložiti prigovor Komisiji, u roku od 15 (petnaest) dana od dana objavljivanja Predloga liste.
Komisija je obavezna da na pristigle prigovore odgovori u roku od 15 (petnaest) dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.
Nakon provere navoda iz prigovora i utvrđivanja činjeničnog stanja, odnosno nakon isteka roka za odgovor na prigovore, Komisija utvrđuje Konačnu listu korisnika za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Konačna lista).
Konačnu listu Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Pančeva i Komesarijata za izbeglice i migracije RS (www.kirs.gov.rs).
Na osnovu Konačne liste Komisija donosi Odluku, koja se dostavlja licima koja su obuhvaćena Odlukom.
Lica iz stava 1. ovog člana imaju pravo žalbe na Odluku Gradskom veću grada Pančeva, preko Komisije, u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja Odluke.
Na osnovu Odluke, Grad i korisnik Pomoći zaključuju ugovor o dodeli Pomoći, po unapred određenom modelu.
Izmene i dopune ovog pravilnika donosi Gradsko veće grada Pančeva.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".