PRAVILNIK

O RADU KOMISIJE ZA IZBOR KORISNIKA POMOĆI NAMENJENE POBOLJŠANJU USLOVA ŽIVOTA IRL DOK SU U RASELJENIŠTVU KROZ DODELU POMOĆI ZA KUPOVINU SEOSKE KUĆE SA OKUĆNICOM, ODNOSNO ODGOVARAJUĆE NEPOKRETNOSTI

("Sl. list grada Pančeva", br. 14/2025)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o radu Komisije za izbor korisnika pomoći namenjene poboljšanju uslova života irl dok su u raseljeništvu kroz dodelu pomoći za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se uslovi i merila za izbor korisnika za dodelu pomoći namenjene poboljšanju uslova života interno raseljenih lica dok su u raseljeništvu kroz dodelu pomoći za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti, kao i postupak i način rada Komisije za izbor korisnika pomoći namenjene poboljšanju uslova života ili dok su u raseljeništvu kroz dodelu pomoći za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti (u daljem tekstu: Komisija).

Član 2

Sredstva za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti (u daljem tekstu: Pomoć) dodeljuju se interno raseljenim licima dok su u raseljeništvu i članovima njihovog porodičnog domaćinstva, u cilju poboljšanja uslova života.

Pomoć je bespovratna i odobrava se za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti u iznosu koji ne može da bude biti veći od 1.950.000,00 dinara po porodičnom domaćinstvu Korisnika.

Izabrani korisnik Pomoći može da učestvuje sopstvenim sredstvima u kupoprodajnoj ceni seoske kuće sa okućnicom odnosno, odgovarajuće nepokretnosti u iznosu do 50% od iznosa koji se odobrava za kupovinu seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti iz stava 2. ovog člana.

Ukoliko korisnik ne učestvuje sopstvenim sredstvima u plaćanju kupoprodajne cene, a vrednost seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti namenjene stanovanju prelazi iznos od 1.950.000,00 dinara, prijava se odbija.

Ukoliko korisnik učestvuje sopstvenim sredstvima, a vrednost seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti prelazi iznos od 2.925.000,00 dinara, prijava se odbija.

Seoska kuća sa okućnicom za koju se podnosi Prijava, mora se nalaziti na teritoriji grada Pančeva.

II USLOVI ZA IZBOR KORISNIKA

Član 3

Podnosilac prijave na javni poziv za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti (u daljem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba da ispune sledeće uslove:

1) da je Podnosilac prijave evidentiran kao interno raseljeno lice ili poseduje legitimaciju interno raseljenog lica;

2) da imaju boravište/prebivalište na teritoriji grada Pančeva, u momentu objavljivanja Javnog poziva;

3) da ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji van AP Kosova i Metohije ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambene potrebe;

4) da ne mogu da koriste nepokretnost koju poseduju na teritoriji AP Kosova i Metohije;

5) da nisu obnovili, otuđili, poklonili ili zamenili nepokretnost na teritoriji Republike Srbije ili druge države, a kojom bi mogli bezbedno da reše svoje stambene potrebe;

6) da nisu korisnici drugog stambenog programa za poboljšanje uslova stanovanja ili povratka, kojim bi mogli da reše ili su rešili svoje stambene potrebe;

7) da nemaju prihode kojima bi mogli da reše svoje stambene potrebe;

8) da seoska kuća sa okućnicom odnosno odgovarajuća nepokretnost namenjena stanovanju kojom Podnosilac prijave podnosi prijavu na javni poziv ispunjava osnovne uslove za život i stanovanje i da su predmetna seoska kuća i zemljište na kojoj se ista nalazi odnosno odgovarajuća nepokretnost namenjena stanovanju upisana u katastru nepokretnosti na ime prodavca i bez tereta, osim ukoliko je reč o zabeležbi obaveze plaćanja naknade za prenamenu zemljišta, ukoliko postoji pravo stvarnih službenosti na nepokretnosti koja je predmet kupoprodaje i druge zabeležbe pravnih činjenica koje za ishod nemaju prestanak ili prenos stvarnih prava na predmetnoj nepokretnosti;

9) da je seoska kuća sa okućnicom odnosno odgovarajuća nepokretnost za koju Podnosilac prijave podnosi prijavu na javni poziv upisana u katastru nepokretnosti kao:

- nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga ili

- nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji ili

- nepokretnost izgrađena sa građevinskom dozvolom za koju je izdata upotrebna dozvola ili

- nepokretnost upisana po Zakonu o ozakonjenju objekta ili

- da je predmetna seoska kuća odnosno odgovarajuća nepokretnost namenjena stanovanju u postupku legalizacije, odnosno ozakonjenja koji još nije završen, a da je na zemljištu na kome se nalazi seoska kuća odnosno odgovarajuća nepokretnost namenjena stanovanju za koju Podnosilac prijave podnosi Prijavu na javni poziv dozvoljena individualna stambena gradnja;

10) da se seoska kuća sa okućnicom kojom Podnosilac prijave konkuriše za dodelu Pomoći nalazi na teritoriji grada Pančeva;

11) da nisu u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa prodavcem predmetne nepokretnosti i

12) da nisu na Konačnoj listi reda prvenstva u drugim programima za trajno rešavanje stambene potrebe.

Postupak legalizacije, odnosno ozakonjenja iz stava 1. tačke 9) ovog člana mora biti završen najkasnije do donošenja Predloga liste korisnika za dodelu pomoći interno raseljenim licima sa listom korisnika rangiranih prema redu prvenstva na osnovu ispunjenosti uslova i broja osvojenih bodova (u daljem tekstu: Predlog liste).

III MERILA ZA IZBOR KORISNIKA

Član 4

Red prvenstva za dodelu Pomoći utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Podnosilac prijave na Javni poziv za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje (u daljem tekstu: Javni poziv) ostvari, a prema sledećim merilima:

1) Broj članova porodičnog domaćinstva: po članu porodičnog domaćinstva - 10 bodova.

Maksimalan broj bodova koji se može dobiti na osnovu ovog merila iznosi - 50 bodova.

2) Porodično domaćinstvo čiji je član nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije: po nastradalom ili nestalom članu - 20 bodova.

3) Broj maloletne dece u porodičnom domaćinstvu:

(3.1) porodično domaćinstvo do dvoje maloletne dece - 10 bodova;

(3.2) porodično domaćinstvo sa troje ili više maloletne dece - 20 bodova;

4) Broj maloletne dece ili dece na redovnom školovanju u jednoroditeljskom porodičnom domaćinstvu:

(4.1) domaćinstvo sa jednim detetom - 10 bodova;

(4.2) domaćinstvo sa dvoje dece - 20 bodova;

(4.3) domaćinstvo sa troje ili više dece - 30 bodova.

5) Porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju: po porodičnom domaćinstvu - 20 bodova.

6) Stambena situacija podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva:

(6.1) porodično domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru - 10 bodova;

(6.2) porodično domaćinstvo koje stanuje u iznajmljenom prostoru bez osnovnih higijensko-sanitarnih uslova - 20 bodova;

7) Materijalni položaj porodičnog domaćinstva:

(7.1) porodično domaćinstvo sa prihodima većim ili u visini od 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije po članu - 10 bodova;

(7.2) porodično domaćinstvo sa prihodima ispod 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije po članu - 20 bodova.

Prilikom bodovanja prijava po tački 7) ovog člana prihodi se obračunavaju po članu porodičnog domaćinstva, a bodovi dodeljuju porodičnom domaćinstvu. Maksimalni broj bodova koji može biti dodeljen porodičnom domaćinstvu po ovom osnovu je 20.

8) Smanjenje ili gubitak radne sposobnosti ili telesno oštećenje:

(8.1) po osnovu smanjenja ili gubitka radne sposobnosti podnosioca zahteva ili članova njegovog porodičnog domaćinstva:

- ako postoji delimična radna sposobnost - 10 bodova i

- ako postoji potpuni gubitak radne sposobnosti - 20 bodova.

(8.2) po osnovu telesnog oštećenja podnosioca zahteva ili članova njegovog porodičnog domaćinstva:

- za telesno oštećenje od 100% - 20 bodova;

- za telesno oštećenje od 90% - 15 bodova i

- za telesno oštećenje od 80% - 10 bodova.

Ako kod istog lica postoji smanjenje ili gubitak radne sposobnosti i telesno oštećenje, Komisija prilikom bodovanja uzima u obzir ono merilo na osnovu koga to lice dobija više bodova i boduje se po članu domaćinstva sa telesnim oštećenjem ili gubitkom radne sposobnosti.

9) Bolesti od većeg socio-medicinskog značaja (maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl.), u skladu sa propisima o zdravstvenoj zaštiti: podnosilac zahteva ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva - 20 bodova.

Ovo merilo se primenjuje po članu domaćinstva ako podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu bodovani po osnovu tačke 8) podtač. (8.1) i (8.2) ovog člana.

Ukoliko se podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva navedeni u prijavi boduju po osnovu bolesti, bodovi se dodeljuju za podnosioca prijave i svakog člana porodičnog domaćinstva koji ima bolesti od većeg socio-medicinskog značaja.

10) Registrovano seosko gazdinstvo - 20 bodova.

Bodovi po osnovu ovog merila dodeljuju se ukoliko podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva imaju registrovano seosko gazdinstvo.

Član 5

Ukoliko dva ili više Podnosilaca prijave imaju isti broj bodova, prednost će imati Podnosilac prijave koji:

1) ima veći broj maloletne dece;

2) ima veći broj članova porodičnog domaćinstva;

3) ima trudnu ženu u porodičnom domaćinstvu;

4) duže boravi na teritoriji Grada na kojoj konkuriše za Pomoć i

5) ima manje prihode po članu porodičnog domaćinstva.

Član 6

Podnosilac prijave na Javni poziv za sebe i članove porodičnog domaćinstva dostavlja sledeće dokaze:

1) Uredno popunjen i potpisan obrazac Prijave;

2) Fotokopiju legitimacije interno raseljenog lica (obavezno za Podnosioca prijave, a za ostale članove porodičnog domaćinstva ako su evidentirani kao interno raseljeno lice);

3) Fotokopiju lične karte (obe strane), odnosno očitane lične karte ako je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom, za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina;

4) Dokaz o stambenoj situaciji Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva:

- za domaćinstvo koje stanuje u iznajmljenom prostoru bez osnovnih higijensko-sanitarnih uslova - izjava overena kod nadležnog organa

- za lica koja borave u kolektivnom centru - potvrda poverenika Grada da su lica evidentirana da borave u kolektivnom centru;

5) Izjavu overenu kod nadležnog organa da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva: ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji van AP Kosova i Metohije ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambene potrebe; ne mogu da koriste nepokretnost koju poseduju na AP Kosovu i Metohiji; da nisu obnovili, otuđili, poklonili ili zamenili nepokretnost na teritoriji AP Kosova i Metohije, a kojom su mogli da reše svoje stambene potrebe; da nisu korisnici drugog programa za poboljšanje uslova stanovanja ili povratka kojim bi mogli ili su rešili svoje stambene potrebe; da nisu u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa prodavcem predmetne nepokretnosti;

Navodi iz izjave biće predmet provere od strane Komisije;

6) Dokaz o prihodima:

- Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje, i to u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, potrebno je dostaviti ličnu izjavu overenu kod nadležnog organa da je nezaposlen i da nema primanja niti druge povremene ili privremene prihode;

- Ukoliko podnosilac prijave ili član porodičnog domaćinstva ostvaruju povremene ili privremene prihode, potrebno je dostaviti ličnu izjavu overenu kod nadležnog organa o visini povremenih i privremenih neto prihoda.

- Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu podnošenja prijave na Javni poziv - za zaposlene članove porodičnog domaćinstva;

- Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu podnošenja prijave na javni poziv; u slučaju da Podnosilac prijave ili član njegovog porodičnog domaćinstva ne ostvaruje prihode po osnovu penzije, potrebno je dostaviti potvrdu nadležnog organa ili ličnu izjavu overenu kod nadležnog organa da ne ostvaruje prihode na ime penzije u Republici Srbiji i/ili drugoj državi;

7) Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta od 15 do 26 godina - dokaz o školovanju (potvrda nadležne obrazovne institucije o školovanju), ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju - dokaze navedene u tački 6. ovog stava (dokazi o prihodima);

8) Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju - Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje interresorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;

9) Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju - Rešenje nadležne Komisije o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;

10) Dokaz o postojanju bolesti od većeg socio-medicinskog značaja (maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl.). Lekarski nalaz ne stariji od godinu dana;

11) Za jednoroditeljsku porodicu prilaže se:

- potvrda o smrti bračnog druga;

- rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo;

- izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva;

- presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta, ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu kod nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;

12) Potvrdu nadležnog organa/organizacije za člana porodičnog domaćinstva koji je nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije;

13) Dokaz o registrovanom seoskom gazdinstvu (ukoliko Podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva imaju registrovano seosko gazdinstvo);

14) Overenu izjavu vlasnika seoske kuće odnosno odgovarajuće nepokretnosti namenjene stanovanju na koju se odnosi Pomoć, da je saglasan da istu otuđi u korist Podnosioca prijave;

15) Dokaz o vlasništvu - List nepokretnosti ne stariji od mesec dana u kome je prodavac upisan kao vlasnik predmetne seoske kuće i zemljišta na kojoj se ista nalazi i u kome su predmetna seoska kuća i zemljište koji su predmet kupoprodaje upisani bez tereta, odnosno u kome je seoska kuća upisana kao:

- nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga;

- nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji; ili

- nepokretnost izgrađena sa građevinskom dozvolom za koju je izdata upotrebna dozvola ili;

- nepokretnost upisana po zakonu o ozakonjenju objekata;

16) Potvrdu nadležnog organa o podnetom zahtevu za legalizaciju, odnosno pokrenutom postupku ozakonjenja predmetne seoske kuće i uverenje nadležnog organa da je na zemljištu na kome se nalazi predmetna seoska kuća dozvoljena individualna stambena gradnja (važeća informacija o lokaciji);

17) Ukoliko se radi o seoskim kućama odnosno odgovarajućim nepokretnostima namenjenim stanovanju koje su u vreme podnošenja prijava na Javni poziv u postupku legalizacije/ozakonjenja, potrebno je, najkasnije do donošenja Predloga liste, dostaviti dokaz da je postupak legalizacije/ozakonjenja završen;

18) Potvrda nadležne poreske uprave o izmirenim poreskim obavezama koje su nastale po osnovu prava svojine za predmetnu seosku kuću i zemljište koji su predmet kupoprodaje;

19) Fotokopiju lične karte (obe strane) prodavca seoske kuće, odnosno očitane lične karte ako je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom;

20) Izjavu da su podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva saglasni da Komisija, za potrebe postupka, može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, koji su neophodni u postupku odlučivanja. Navedenu izjavu nije potrebno overavati kod javnog beležnika, a potpisuju je podnosilac zahteva i svi punoletni članovi porodičnog domaćinstva, dok za maloletne članove domaćinstva izjavu potpisuje roditelj, odnosno staratelj.

Dokazi iz stava 1. ovog člana podnose se u fotokopiji, s tim da Komisija može od Podnosioca prijave na Javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.

Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke.

Član 7

Komisija, u skladu sa članom 103. stav 1. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 odluka - US) (u daljem tekstu: ZUP), za potrebe postupka, po službenoj dužnosti pribavlja: potvrdu Komesarijata za izbeglice i migracije RS o tome da li su Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva evidentirani kao interno raseljena lica u evidenciji Komesarijata za izbeglice i migracije RS, ali samo u slučaju ako Podnosilac prijave ne dostavi dokaz o tome iz člana 6. stav 1. tačka 2) ovog Pravilnika; izvod iz matične knjige rođenih za decu mlađu od 16 godina; uverenje o imovnom stanju iz Republičkog geodetskog zavoda za Podnosioca prijave i članove njegovog porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva; uverenje Odeljenja za lokalnu poresku administraciju o tome da li su podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva, obveznici poreza na imovinu fizičkih lica; uverenje MUP-a o kretanju boravišta/prebivališta za Podnosioca prijave i sve članove porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva.

Dokaze iz stava 1. ovog člana, može pribaviti i sama stranka, ukoliko, u skladu sa članom 103. stav 3. ZUP-a, izjavi da će u cilju efikasnijeg i ekonomičnijeg razmatranja svoje podnete prijave na Javni poziv, navedene dokaze pribaviti sama.

Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija može po službenoj dužnosti pribavljati i druge dokaze potrebne za postupanje po prijavi na Javni poziv.

IV POSTUPAK ZA DODELU POMOĆI

Član 8

Postupak za dodelu Pomoći u prvom stepenu vodi i sve odluke donosi Komisija.

Komisija ima pet (5) članova, a svaki član ima svog zamenika, među kojima su i predsednik i zamenik predsednika Komisije.

Članovi Komisije su poverenik i predstavnici nadležnih službi Grada, a po potrebi u radu Komisije može učestvovati i predstavnik Komesarijata.

Predsednik Komisije saziva sednicu Komisije, predsedava i rukovodi radom Komisije, a u njegovom odsustvu ili sprečenosti ove poslove obavlja njegov zamenik.

Član 9

Komisija punovažno radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova.

Komisija radi u sednicama i odluke donosi konsenzusom.

Komisija obavlja sledeće poslove:

- objavljuje Javni poziv;

- razmatra podnete prijave, vrši proveru podataka i utvrđuje činjenično stanje na osnovu svih raspoloživih dokaza prikupljenih u postupku;

- vrši proveru i utvrđivanje činjenica i okolnosti izlaskom na teren, u slučaju kada je to neophodno za pravilno i potpuno utvrđivanje činjeničnog stanja;

- donosi i objavljuje, Predlog liste, Konačnu listu i Odluku o izboru korisnika za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Odluka);

- sprovodi odgovarajući postupak u vezi sa prigovorima, žalbama, rešava po istim, odnosno upućuje ih Gradskom veću grada Pančeva na razmatranje i odlučivanje i

- priprema primerke zapisnika i izveštaje.

Član 10

Na sednici Komisije vodi se zapisnik koji potpisuju svi prisutni članovi Komisije i dostavlja se svim članovima Komisije.

Zapisnike i dokumentacioni materijal, nakon okončanog postupka, Komisija predaje nadležnoj službi Gradske uprave grada Pančeva.

Član 11

Komisija je dužna da pravilno, istinito i potpuno utvrdi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje pravilne i zakonite odluke.

Činjenice i okolnosti od značaja za postupanje i odlučivanje, Komisija utvrđuje na osnovu dokaza dostavljenih uz prijavu na Javni poziv, dokaza pribavljenih po službenoj dužnosti, utvrđivanjem činjeničnog stanja na terenu i na osnovu drugih dokaza utvrđenih primenom ostalih dokaznih sredstava predviđenih u skladu sa propisima.

Komisija odlučuje na osnovu savesne i brižljive ocene svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno, kao i na osnovu rezultata celokupnog postupka.

Član 12

Za dodelu Pomoći, Komisija raspisuje Javni poziv kojim poziva lica iz člana 2. stav 1. ovog pravilnika da, u određenom roku od dana objavljivanja Javnog poziva, a koji ne može biti kraći od 30 dana, podnesu prijavu za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Prijava).

Javni poziv se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Pančeva i Komesarijata za izbeglice i migracije RS (www.kirs@kirs.gov. rs).

Član 13

Prijavu podnetu nakon isteka roka za podnošenje prijava iz Javnog poziva, Komisija ne razmatra, već istu rešenjem odbacuje, kao neblagovremenu.

Ako Prijava sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istoj ili ako je nerazumljiva ili nepotpuna, Podnosilac prijave se pisanim putem poziva da uočene nedostatke otkloni u roku ne kraćem od 8 (osam) dana, uz upozorenje na posledice propuštanja.

Prijavu u pogledu koje Podnosilac prijave ne otkloni nedostatke, i to u roku određenom u stavu 2. ovog člana, Komisija ne razmatra, već istu rešenjem odbacuje, kao neurednu.

Protiv rešenja Komisije iz st. 1. i 3. ovog člana, zainteresovano lice može uložiti žalbu Gradskom veću grada Pančeva, preko Komisije, u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema rešenja.

Prijavu u pogledu koje Podnosilac prijave otkloni uočene nedostatke, u roku iz stava 2. ovog člana, Komisija smatra kao da je od početka bila uredna.

Ukoliko se iz priložene dokumentacije iz člana 6. ovog Pravilnika utvrdi da je predmetna seoska kuća sa okućnicom odnosno odgovarajuća nepokretnost namenjena stanovanju kojom Podnosilac prijave konkuriše za Pomoć pod teretom ili ograničenjem, Komisija može tražiti od Podnosioca prijave da dostavi dokaz da je podnet zahtev za legalizaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti namenjene stanovanju, ili da je pokrenut postupak ozakonjenja i informaciju o lokaciji ili druge potrebne dokaze za koje se pokaže da su neophodni za postupanje po Prijavi.

Ukoliko se na osnovu dokumentacije iz člana 6. ovog Pravilnika i stava 6. ovog člana utvrdi da je seoska kuća sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti namenjene stanovanju kojom Podnosilac prijave konkuriše za Pomoć izgrađena bez odobrenja za gradnju, a da za istu nije podnet zahtev za legalizaciju ili da je podnet zahtev za legalizaciju, ali da se nalazi na zemljištu koje, u skladu sa informacijom o lokaciji, nije predviđeno za individualnu stambenu gradnju, ili da nije pokrenut postupak ozakonjenja, Komisija rešenjem odbija Prijavu.

Ukoliko se utvrdi da je podnosilac prijave sam ili zajedno sa članovima svog porodičnog domaćinstva koji su navedeni u prijavi ili neko od članova domaćinstva naveden u prijavi, otuđio nepokretnost čime je ostvarena ukupna dobit u vrednosti većoj od 16.000,00 evra, Komisija rešenjem odbija predmetnu prijavu.

Ukoliko član, odnosno članovi porodičnog domaćinstva Podnosioca prijave preminu do donošenja Odluke, isti neće biti razmatrani, niti bodovani.

U slučaju da premine Podnosilac prijave, Komisija razmatra ostale članove bez obzira da li su interno raseljena lica.

Ukoliko do donošenja Odluke Podnosilac prijave prijavi novorođenog člana, odnosno članove domaćinstva, Komisija iste razmatra i boduje. Prilikom utvrđivanja Konačne liste Korisnika za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Konačna lista), Komisija uzima u obzir onaj broj članova domaćinstva koji je Podnosilac prijave naveo u prijavi na Javni poziv, osim kada su u pitanju preminuli ili novorođeni članovi.

Ukoliko Podnosilac prijave do donošenja Odluke za dodelu Pomoći, dostavi dokaze o tome da on ili neko od članova njegovog porodičnog domaćinstva boluje od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, odnosno ukoliko neko od njih, nakon podnošenja prijave na Javni poziv oboleli od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, Komisija navedeno uzima u obzir prilikom razmatranja i bodovanja prijava.

Član 14

Prijavu koja ne sadrži formalni nedostatak ili u pogledu koje je postupljeno u skladu sa članom 13. stav 5. ovog Pravilnika, Komisija razmatra i utvrđuje ispunjenost uslova iz člana 2. i 3. ovog Pravilnika.

Prijavu u pogledu koje nisu ispunjeni uslovi iz člana 2. i 3. ovog Pravilnika, Komisija ne boduje već istu Rešenjem odbija, kao neosnovanu.

Protiv Rešenja Komisije iz stava 2. ovog člana, zainteresovano lice može uložiti žalbu Gradskom veću, preko Komisije, u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja navedenog rešenja.

U pogledu prijava kod kojih su ispunjeni uslovi iz člana 2. i 3. ovog Pravilnika, Komisija vrši bodovanje, u skladu sa merilima iz člana 4. i 5. ovog Pravilnika.

Za dokazivanje uslovnosti za život i stanovanje predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti, kao i vrednosti, opis i stručno mišljenje daje stručna služba Grada na propisanom obrascu - listi za procenu seoskih kuća. Popunjenu listu za procenu seoskih kuća stručna služba Grada dostavlja Komisiji.

Član 15

U pogledu prijava koje ispunjavaju uslove vrši se dodatna provera podataka o licima navedenim u Prijavi i to u evidenciji trajnih rešenja Komesarijata za izbeglice i migracije RS.

Na osnovu broja bodova koje podnosilac Prijave ostvari prema merilima iz člana 4. i 5. ovog Pravilnika Komisija utvrđuje Predlog liste.

Predlog liste Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Pančeva i Komesarijata za izbeglice i migracije RS (www.kirs.gov.rs).

Član 16

Na Predlog liste Podnosilac prijave može uložiti prigovor Komisiji, u roku od 15 (petnaest) dana od dana objavljivanja Predloga liste.

Komisija je obavezna da o pristiglim prigovorima odgovori u roku od 15 (petnaest) dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Član 17

Nakon provere navoda iz prigovora i utvrđivanja činjeničnog stanja, odnosno nakon isteka roka za odgovor na prigovore, Komisija utvrđuje Konačnu listu.

Konačnu listu Komisija objavljuje odmah po utvrđivanju, na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Pančeva i Komesarijata za izbeglice i migracije RS (www.kirs.gov.rs).

Član 18

Na osnovu Konačne liste Komisija donosi Odluku koja se dostavlja licima na koja se Odluka odnosi.

Lica iz stava 1. ovog člana imaju pravo žalbe na Odluku Gradskom veću grada Pančeva, preko Komisije, u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja Odluke.

Član 19

Na osnovu Odluke iz člana 18. stav 1. ovog Pravilnika, Grad Pančevo, vlasnik predmetne nepokretnosti - seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti namenjene stanovanju i Korisnik kojem je dodeljena Pomoć, zaključuju trojni ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze potpisnika ugovora.

Ugovorom iz stava 1. ovog člana biće predviđeno da izabrani Korisnik Pomoći seosku kuću sa okućnicom odnosno odgovarajuću nepokretnosti namenjenu stanovanju neće otuđiti najmanje pet (5) godina, kao i da će u roku od osam dana od dana useljenja u nepokretnost koja je predmet pomoći, izvršiti prijavu na adresi predmetne nepokretnosti, kao i da istu osigura.

Nakon potpisivanja ugovora iz stava 1. ovog člana izabrani korisnik i prodavac zaključuju Ugovor o kupoprodaji seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti namenjene stanovanju.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Izmene i dopune ovog Pravilnika donosi Gradsko veće grada Pančeva.

Na sva pitanja koja nisu uređena ovim Pravilnikom primenjivaće se odredbe zakona kojim je uređen opšti upravni postupak i drugih zakona koji uređuju predmetnu materiju.

Član 21

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".